Keskusyksikkö ~550e

Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
244
Näitä keskusteluja on vaikka kuinka, vähän eri hinnoilla ja vaatimuksilla, mutta tehdään nyt silti uusi. Vanhemmilta hajosi jeesuksen aikainen kone ja annan nyt omani heille ja ostan itse uudet vehkeet.

Pitäisi saada ~550 eurolla keskusyksikkö osineen ja Windows. Pelaamista en kovin paljoa ole viime aikoina harrastanut, mutta sen verran voisi varata, että ainakin CSGO:n kaltaiset pelit toimisivat hienosti. Muuten tulee lähinnä katseltua videoita ja sen sellaista.

Kokoan siis itse koneen ja voin tilata Saksasta osat. Jos nyt joku viitsisi laittaa osat nippuun ja vaikka samasta liikkeestä niin olisin kiitollinen. Joskus viisi vuotta sitten tuli kasattua tämä nykyinen kone ja sen jälkeen en ole lukenut mitään komponenteista joten tietämys on hyvin heikoilla.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
244
Kiitos Baldrick. Tutkin noita ja varmasti kyllä potku riittää minun tarpeisiin. Entä mistähän sitä sitten saisi vielä Windowsin? Sillä nyt ei vielä ole kiire kun osiakaan ei ole tilattu. Windows 7 hankin joskus ja taisi maksaa satasen joskus.

lehtv, voin laittaa koneen tiedot tänään tähän. Pitää ladata joku softa millä nuo taas näkikään, nyt pitää mennä vähän asioille mut ehtoommalla sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Kiitos Baldrick. Tutkin noita ja varmasti kyllä potku riittää minun tarpeisiin. Entä mistähän sitä sitten saisi vielä Windowsin? Sillä nyt ei vielä ole kiire kun osiakaan ei ole tilattu. Windows 7 hankin joskus ja taisi maksaa satasen joskus.

lehtv, voin laittaa koneen tiedot tänään tähän. Pitää ladata joku softa millä nuo taas näkikään, nyt pitää mennä vähän asioille mut ehtoommalla sitten.

Täältä foorumilta noita 7 ja 10 Professional lisenssejä muutama ihminen myy, joten ei muuta kuin heiltä yks plakkariin.
Maksaa ~8-9€.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 751
Kiitos Baldrick. Tutkin noita ja varmasti kyllä potku riittää minun tarpeisiin. Entä mistähän sitä sitten saisi vielä Windowsin? Sillä nyt ei vielä ole kiire kun osiakaan ei ole tilattu. Windows 7 hankin joskus ja taisi maksaa satasen joskus.

lehtv, voin laittaa koneen tiedot tänään tähän. Pitää ladata joku softa millä nuo taas näkikään, nyt pitää mennä vähän asioille mut ehtoommalla sitten.
Dindowsin käynnistävalikon hakuun dxdiag niin sieltä näkee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Jaa vaihtaa nyt 2500k pentiumiin,itse ostaisin vanhemmille jonkun halvan pömpelin ja pitäisin 2500k:n itselläni,ja päivittäisin näytönohjaimen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 751
Eipä tuota prossua kannata päivittää, pistä uusi näyttis kuten aiemmin ehdotettu ja taas menee lujaa. Tuon 2500k:n saa helpostsi kellotettua 4ghz tienoille vakiovolteilla niin siitä saa hitusen lisää tehoa.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
244
Kyllä ostaisin halvan pömpelin vanhemmille jos tietäisin, että se pömpeli toimii ja sellaista joku myisi lähistöllä.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
244
Eipä tuota prossua kannata päivittää, pistä uusi näyttis kuten aiemmin ehdotettu ja taas menee lujaa. Tuon 2500k:n saa helpostsi kellotettua 4ghz tienoille vakiovolteilla niin siitä saa hitusen lisää tehoa.
Tarkoitus on antaa tämä kone tällaisenaan vanhemmille ja itse ostaa uudet romppeet.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Tarkoitus on antaa tämä kone tällaisenaan vanhemmille ja itse ostaa uudet romppeet.
Toi 550 euron budjettisi ei oikein riitä jotta tässä olisi järkeä. Nosta budjetti 1000 euroon niin saat kokonaan uudesta koneesta kunnon päivityksen nykyiseen nähden.

Ite tekisin näin 550 eurolla, olettaen että vanhempien koneen käyttö on ihan normi netissä selaamista, sähköpostia, videoita, kuvia jne. eikä mitään raskaampaa raksutusta tai pelaamista.
- vanhemmille NUC7i3BNH + 8GB DDR4 + 120 gigan SSD omasta koneesta
- omaan koneeseen uusi isompi SSD: MX300 275GB (tai MX300 525GB)
- Windows vanhempien koneeseen palstalta
= noin 485€

Sitten omaan koneeseen ehkä vielä uutta/käytettyä näytönohjainta ja mahdollisesti käytettyä 2x8GB DDR3-1866/2133/2400 kittiä, ja omat vanha näytönohjain ja muistit myyntiin. Prossuun kelloja sen verran kun kulkee max 1.25V:llä ja että pysyy alle 85C rasitustesteissä (vähintään 4.2GHz onnistuu perushyvällä tornijäähyllä). Emolevyn VRM:n heikko joten siksi ei mielellään yli 1.25V.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
74
Varmaan melkeinpä kannattavampaa kasata vanhemmille (vielä halvemmalla) joku pentium-pömpeli. Pidät tuon 2500k, kellotat prossun ja vaihdat koneeseesi uudemman näyttiksen, laitat vanhempien pentium-pömpeliin tuon vanhan näyttiksesi kiinni. Pääset halvemmalla ja lopputuloksena pidät itse paremman koneen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Varmaan melkeinpä kannattavampaa kasata vanhemmille (vielä halvemmalla) joku pentium-pömpeli. Pidät tuon 2500k, kellotat prossun ja vaihdat koneeseesi uudemman näyttiksen, laitat vanhempien pentium-pömpeliin tuon vanhan näyttiksesi kiinni. Pääset halvemmalla ja lopputuloksena pidät itse paremman koneen.
Turha sitä näyttistä on laittaa vanhempien koneeseen kun Pentiumissa on integroitu näyttis.
Mieluummin myy tuon vanhan näyttiksen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 164
Viestejä
4 214 223
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom