Keskusteluketjua avattaessa, ei avaudu viimeisin lukematon viesti vaan ketjun alku

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Tälläiseen bugiin olen silloin tällöin törmännyt. Eli yritän avata jotain ketjua, klikkaan hiiren keskinäppäimellä ketjun otsikkoa jonka pitäisi avata se ketjun sivu joka sisältää ketjun viimeisimmän lukemani viestin. Ja tuo keskinäppäin avaa siis sivun vaan uuteen tabiin.

Sen sijaan avautuu ketjun eka sivu. Tähän olen silloin tällöin törmännyt, aiemmin olen ollut vähän epävarma olenko itse tehnyt oikein. Nyt erikseen huomasin katsella ja ihmetellä että klikkasin kyllä oikeaa kohtaa. Foorumi vaan jostain syystä tiputtaa siitä sen /unread lopusta pois ja päätyy avaamaan ketjun alusta.
Muuta jännää, tää ei myöskään voi olla kytköksissä mitenkään siihen että taustalla esim. kirjautuminen olisi mennyt vanhaksi ja sitten automaattikirjautuminen bugittaisi tai ei ehtisi väliin,(tms. mihinkään tuollaiseen joka joskus oli kytköksissä ilmoituksiin tms. en muista enää) jolloin foorumi ikäänkuin avaisi sen sivun ei-kirjautuneena....koska mä avasin tuon ketjun josta tuon varmasti huomasin, "uudet viestit" listauksesta jonka olin päivittänyt ennen tuota.
Katsoin siis että se linkki siihen ketjuun on oikein tuossa "uudet viestit" listauksessa, siinä näkyy viimeisenä se mainittu "/unread" mutta jotenkin foorumi syö tai ignoraa sen.


En tiedä voiko tuosta tuota bugia löytää, tai tehdä asialle mitään. Täällä ei erikseen ollut ketjua foorumin pikku bugeille. Ajattelinpa vaan mainita. Veikkaisin enemmän joksikin xenforon bugiksi kuin io-tech spesifiksi. Varmaankin jokunen muu on tuohon törmännyt kerran itsekin silloin tällöin. Hyvänä puolena se viimeisin lukematon viesti ei "huku", jolloin siitä väärään kohtaan avautuneesta ketjusta voi sitten hypätä oikeaan viestiin "siirry uusimpaan" napista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Toinen mikä itsellä tule mieleen kun on merkannut ketjuja seurantaan niin niistäpä ei jonkin ajan kuluttua tule ilmoja jos niitä ei lue tarpeeksi aktiivisesti (tai en tiedä mikä se oikea juurisyy on).
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
256
Sen sijaan avautuu ketjun eka sivu. Tähän olen silloin tällöin törmännyt, aiemmin olen ollut vähän epävarma olenko itse tehnyt oikein. Nyt erikseen huomasin katsella ja ihmetellä että klikkasin kyllä oikeaa kohtaa. Foorumi vaan jostain syystä tiputtaa siitä sen /unread lopusta pois ja päätyy avaamaan ketjun alusta.
Se /unread on uudelleenohjaus, eli se putoaa näkyvän selaimessa näkyvän osoitteen perästä joka tapauksessa pois, mutta sen tilalle pitäisi tulla serverin vastauksessa lukemattoman viestin id.

Esim. Jos klikkaan tämän ketjun linkkiä, selain pyytää /unread osoitetta ja serveri vastaa uudellenohjauksella:
Koodi:
GET    https://bbs.io-tech.fi/threads/keskusteluketjua-avattaessa-ei-avaudu-viimeisin-lukematon-viesti-vaan-ketjun-alku.497732/unread

Response headers:
location: https://bbs.io-tech.fi/threads/keskusteluketjua-avattaessa-ei-avaudu-viimeisin-lukematon-viesti-vaan-ketjun-alku.497732/#post-13701863
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
(tai en tiedä mikä se oikea juurisyy on).
Avaat "kellosta" ilmoitukset, mut et klikkaa mitään ketjua -> ei tule ilmoituksia enää ko. ketjuihin, koska vain kerran tulee uusista viesteistä. Monesti noin käy varsinki, jos on paljon ilmoituksia, nii jää joku tsekkaamatta. Itsellä on rutiinina mennä Seuratut listaukseen usein juurikin tuon vuoksi. Tollaki listalla on paljon ketjuja, jossa uutta, mut en niistä ilmoituksia haluakkaan ennen kuin käyn uudet lukemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Avaat "kellosta" ilmoitukset, mut et klikkaa mitään ketjua -> ei tule ilmoituksia enää ko. ketjuihin. Monesti noin käy varsinki, jos on paljon ilmoituksia, nii jää joku tsekkaamatta. Itsellä on rutiinina mennä Seuratut listaukseen usein juurikin tuon vuoksi. Tollaki listalla on paljon ketjuja, jossa uutta, mut en niistä ilmoituksia haluakkaan ennen kuin käyn uudet lukemassa.
Kiitos! Tää kyllä selittää homman. Pitänee jatkossa itsekin muistaa käyttää mieluummin tuota Seuratut-listausta. :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 584
Viestejä
4 205 216
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom