Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Asia on mielestäni vähintään melkein mustavalkoinen. Keskustelupalstalla on mielestäni asiallisempaa käyttää nimitystä romani. Mustalaisista voi sitten puhua, kun keskustelu tapahtuu livenä.
Mustalainen on normaali sana. Erään laulun sanoissa lauletaan "mustalaisnainen" toisessa "halutaan olla neekereitä".
Näitä ihan radiossa soitetaan ja on soitettu.

Itselle synonyymejä romani ja mustalainen. Vai onko niin että tosi romanit elää aina kiertolaiselämää ja romanit saa asua paikallaankin tai toisinpäin?

Nämä 2020 ajan ihme triggered keskenkasvuiset pystyy tavalliset sanat kokemaan luokkaavina ja siitä pitää sitten nostaa älämölöä.

Hauska juttu omasta elämästä:

Olen itse valkoihoinen. Tunsin tällaisen tummaihoisen ulkolaisvahvistuksen aka mustan miehen. Kunnon Afrikan synkkämusta niin että pimeällä löydät pelkästään silmien ja hampaiden loisteen perusteella.
Puhuttiin aina englantia kun törmättiin ja hän kutsui minua "(etunimeni) boyy" ja minä häntä "My man" tai "My niga".
Olen häntä pari vuotta vanhempi eikä boyy nimistys itseä haitannut mitenkään kuten hänkin vain nauroi minun tervehdykselle :)

Anyways, ihme moderointia joku mustalais sanaan puuttuminen, tosin kuten edellisestä viestistäni näkee se ei yllätä yhtään. Taitaa enemmän lukia/raportoija sekä moderaattori olla rasisti mitä tuo sana.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Tarkoitatko kenties jotain tämän kaltaista? :kahvi:
Mielestäni pahempaa.

Näin esimerkiksi moderaattorin+kahden käyttäjän vuoroon haukkuvan/käyttävän epäasiallista kieltä neljättä henkilöä kohti. Tätä jatkui toista vuorokautta ja useamman sivun verran.

Eli 3 vs 1 haukutaan ja yksi kolmesta moderaattori.

Tämä käyttäjä koko keskustelun käytti asiallista kieltä, perusteli niin vastauksensa kuin spekulaationsa sekä linkkasi lähteensä ja mihin kohtaan niissä viittasi.

Kysyin syytä haukkumiseen ja kielenkäyttöön YV niin vastaus oli "Tämä urpo tiedä mistä hän puhuu".
Vittu miten hieno syy MODERAATTORILLA haukkua käyttäjää ketjussa ja porukassa nauraa hänelle.

Moderaattorin viestejä sitten poisteltiin ja muokattiin 48h jälkeen ja luonnollisesti tämä yksinäinen asiallisesti kantansa perustellut KÄYTTÄJÄ sai varoituksen/huomautuksen trollaamisesta.
Ketjuun todettiin että jos aiheesta jatkaa tai nostaa epäoikeudenmukaisuuden uudelleen ketjussa esille niin BÄNNI heilahtaa asap.Taisin saada itsekki huomautuksen kun puutuin asiaan. Mennyt seuranta syistä sekaisin kun nuo random huomautukset ja varoitukset tipahtelee niin summamutikassa ettei niitä voi muistaa.

Tämän tasoista kun moderaattoreiden toiminta on niin ei tee mieli osallistua keskusteluihin.
Ja jälleen kun "ei vittuakaan kiinnosta" on linjaus niin ihmetyttää miksi noissa hommissa edes ovat.
 
Viimeksi muokattu:

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Kysyin syytä haukkumiseen ja kielenkäyttöön YV niin vastaus oli "Tämä urpo tiedä mistä hän puhuu".
Vittu miten hieno syy MODERAATTORILLA haukkua käyttäjää ketjussa ja porukassa nauraa hänelle.
Nuo viestit kuitenkin pitäisi olla tallessa? Aika karseaa toimintaa, jos paikkaansa pitää :btooth:
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Mustalainen on normaali sana. Erään laulun sanoissa lauletaan "mustalaisnainen" toisessa "halutaan olla neekereitä".
Näitä ihan radiossa soitetaan ja on soitettu.

Itselle synonyymejä romani ja mustalainen. Vai onko niin että tosi romanit elää aina kiertolaiselämää ja romanit saa asua paikallaankin tai toisinpäin?

Nämä 2020 ajan ihme triggered keskenkasvuiset pystyy tavalliset sanat kokemaan luokkaavina ja siitä pitää sitten nostaa älämölöä.

Hauska juttu omasta elämästä:

Olen itse valkoihoinen. Tunsin tällaisen tummaihoisen ulkolaisvahvistuksen aka mustan miehen. Kunnon Afrikan synkkämusta niin että pimeällä löydät pelkästään silmien ja hampaiden loisteen perusteella.
Puhuttiin aina englantia kun törmättiin ja hän kutsui minua "(etunimeni) boyy" ja minä häntä "My man" tai "My niga".
Olen häntä pari vuotta vanhempi eikä boyy nimistys itseä haitannut mitenkään kuten hänkin vain nauroi minun tervehdykselle :)

Anyways, ihme moderointia joku mustalais sanaan puuttuminen, tosin kuten edellisestä viestistäni näkee se ei yllätä yhtään. Taitaa enemmän lukia/raportoija sekä moderaattori olla rasisti mitä tuo sana.
Puhun näillä ”rasistisilla” termeillä oikeassa elämässä joidenkin ihmisten kanssa, mutta en internetissä. Nykyään nuo sanat mielletään niin ”rasistisina” että en yhtään ihmettelisi, vaikka joku väestö kokisi asian rasistisena.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Nuo viestit kuitenkin pitäisi olla tallessa? Aika karseaa toimintaa, jos paikkaansa pitää :btooth:
En voi säästää jokaista YV keskustelua omaan listaani kun minulla olisi reilusti toistakymmentä pelkästään modejen kanssa käytyä VARSINKIN sen jälkeen kun aiheesta puhimisesta uhataan bännillä. Kenelle niitä näyttäisin kun kirjoittaja on moderaattori?
Kavereille näytin, parilla tilit aikanaan tehty myös tänne, kun varmistin ettei itselle ymmärrys tai lukihäiriö iskenyt. Tilien omistajat totesit että hyvä kun eivät tätä paikkaa käytä ja muut ihmettelivät järkyttyneenä moderaattoreiden asenteita ja toimintatapaa.

Mutta en jaksa enempää tästä foorumin mädästä asenteesta jauhaa. Siirryn taas seuraamaan pelkkää myynti palstaa ja buildi ketjuja joissa vain näytetään ja ehdotetaan projekteihin liittyen.
Tulee aina paska fiilis kun näiden modejen touhua joutuu seuraamaan.

Samaan aikaan sarja pikavippaajat saa rauhassa toimia ilman puuttumista - jätä kauppapalaute on niissä ohjeitus. He eivät saa kusettamisesta edes huomautuksia.

Minulla on esim negatiivinen palaute myyjältä joka otti rahat kolmelta henkilöltä, samasta tuotteesta, kukaan ei saanut tuotetta. Minä sain rahat takaisin parin viikon päästä ja negatiivisen palautteen. Palautetta ei moderaattorit suostuneet minulta poistamaan. Sellainen meininki.

Kaikki sanomani pystyy, näin halutessaan, sivuston ylläpito tarkistamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Jos ei ole esittää linkkiä / kertoo vain "näin on joskus tapahtunut" näkisin tässä ongelman.
Itse olen saanut joskus varoituksia ja Muron aikana banniakin, se nyt on elämää ja kuka käskee Räpeltämään...

Kuitenkin kunnioitan Sampsa Kurrin elämäntyötä, olen lahjoittanut rahaa tämän sivuston toimintaan enkä ihan hevillä usko että "ilman mitään syytä" hän ns. työajan ulkopuolella kävisi tällä foorumilla vain "trollailemassa" ja vastailemassa YV viesteihin "joo", sitten seuraavana päivänä bannimassa käyttäjää samalla naureskellen että pila olisi onnistunut.

Jos kyseessä ei ollut Sampsa niin eikö olisi järkevää ottaa sitten häneen yhteyttä ja kysyä asiasta?

Mikäli kyseessä oli taas jokin R&T ketju luokkaa "laita nimesi tähän jos haluat joulun ylitse bannit" ja sitten tullaan valitamaan kun "yllättäen" sai bannit ihan ketjuun kirjoittamalla "sivistyneesti ja ilman syytä" voi katsoa peiliin.

Itse ainakin arvostan sitä että täällä myös moderaattorit esiintyvät omilla nimillään / nickeillään eivätkä pyri nousemaan norsunluutorniin vaan ovat käytännössä päivittäin useasti myös viikonloppuisin paikalla auttamassa ja osallistumassa keskusteluihin (epäilen että esim. Facebookin moderaattoreista harva on siellä ns. vapaalla ja auttelee "kun palkka ei juokse" muita, en tiedä mutta epäilen myös että kyseisen paikan perustaja harvemmin itse siellä keskusteluihin osallistuu.. ..noin hieman isommasta maailmasta esimerkkiä ottaen. Ja kyllä, minusta suomen mittasuhteissa tämä on suurin IT-puolen keskustelufoorumi ja sivusto joten toiseen "suurimpaan" voi hyvinkin verrata...)
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Jos ei ole esittää linkkiä / kertoo vain "näin on joskus tapahtunut" näkisin tässä ongelman.
Itse olen saanut joskus varoituksia ja Muron aikana banniakin, se nyt on elämää ja kuka käskee Räpeltämään...

Kuitenkin kunnioitan Sampsa Kurrin elämäntyötä, olen lahjoittanut rahaa tämän sivuston toimintaan enkä ihan hevillä usko että "ilman mitään syytä" hän ns. työajan ulkopuolella kävisi tällä foorumilla vain "trollailemassa" ja vastailemassa YV viesteihin "joo", sitten seuraavana päivänä bannimassa käyttäjää samalla naureskellen että pila olisi onnistunut.

Jos kyseessä ei ollut Sampsa niin eikö olisi järkevää ottaa sitten häneen yhteyttä ja kysyä asiasta?

Mikäli kyseessä oli taas jokin R&T ketju luokkaa "laita nimesi tähän jos haluat joulun ylitse bannit" ja sitten tullaan valitamaan kun "yllättäen" sai bannit ihan ketjuun kirjoittamalla "sivistyneesti ja ilman syytä" voi katsoa peiliin.

Itse ainakin arvostan sitä että täällä myös moderaattorit esiintyvät omilla nimillään / nickeillään eivätkä pyri nousemaan norsunluutorniin vaan ovat käytännössä päivittäin useasti myös viikonloppuisin paikalla auttamassa ja osallistumassa keskusteluihin (epäilen että esim. Facebookin moderaattoreista harva on siellä ns. vapaalla ja auttelee "kun palkka ei juokse" muita, en tiedä mutta epäilen myös että kyseisen paikan perustaja harvemmin itse siellä keskusteluihin osallistuu.. ..noin hieman isommasta maailmasta esimerkkiä ottaen. Ja kyllä, minusta suomen mittasuhteissa tämä on suurin IT-puolen keskustelufoorumi ja sivusto joten toiseen "suurimpaan" voi hyvinkin verrata...)
Lueppa nyt uudelleen kun näitä on modeille jaettu ja asioista linkattu, kirjoitettu palaute osioon jne ja vastaus on : jos jatkat tämän käsittelyä saat bannit.

Luuletko että päätin huvikseen käyttää luurilla tämän näpyttelyyn toistatuntia jos se ei pitäisi paikkaansa?

En puhu foorumin yleisestä sisällöstä vaan Moderaattoreiden(ei kaikkien) epäasiallisesta moderoinnista.
Sampsan ei kannattaisi moderoida lainkaan jos ei tee sitä reilusti ja hyvin. Hän ei ollut läheskään kaikissa esimerkeissä osallisena.
Minulta ei saa tippaakaan arvostusta huonosti ja epäoikeudenmukaisesti hoidetuista asioista.

Edit. Akku loppui kesken.
Piti vielä sanoa että respectit annoin Sampsalle kyllä kun suoraan minulle sanonut ettei häntä minun mielipide kiinnosta pätkääkään. Tykkään suorasta puheesta.

Mutta täällä seuraan myyntifoorumia ja satunnaisesti kommentteja kokemuksista liittyen atk tavaraan. Keskusteluun osallistumista koitan välttää viimeiseen asti, mutta toisinaan hairahdun kun välitän liikaa :)
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
NOSTO
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Mistähän sitä tällä kertaa alottaisi :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
229
Mistähän sitä tällä kertaa alottaisi :hmm:
Minulta ainakin saat täyden tuen tuohon Apukuskin Nvidia vs amd väittelyketjun tapaukseen.

Jättää tahallaan lainauksen lyhyeksi, kun sivulauseessa selitän miksi asia on näin. Aloittaa vittuilun kirjoittajaa kohtaan monella viestillä: ymmärrätkö, ymmärrätkö, ymmärrätkö jne... ja olenko täysijärkinen, alkoholisti, aineissa vai ulkomaalainen, kuka ei suomea osaa yhtään jne...

Jatkoi itseasiassa vielä yksityisviesteillä eilen, joihin en vastannut mitään, paskon kuulemma ketjun täysin, jos en ole hiljaa ja myöhemmin sitten pahoitteli hieman käytöstään, että oli nälkä jne... kiukku päällä.

Lainauksen jättää lyhyeksi, jos koko lauseessa on sivulause, missä selitetään miksi asia on näin, oli siis selkeä perustelu sivulauseessa mielipiteeseeni ko. asiassa.

ps. seuraavaksi varmaan alkaa taas se yv, missä haukkuu minut vielä toiseen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Anyways, ihme moderointia joku mustalais sanaan puuttuminen, tosin kuten edellisestä viestistäni näkee se ei yllätä yhtään. Taitaa enemmän lukia/raportoija sekä moderaattori olla rasisti mitä tuo sana.
Älä viitsi vääristellä tätäkin. Ei siihen kukaan mode ole puuttunut. Se viesti poistettiin offtopicina, ei mustalais-termin käyttämisen vuoksi.

Ja mm. tuon näyttisketjun varoituksen sait ihan aiheesta. Katso vaan nöyrästi peiliin, siellä se vika seisoo.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Mistähän sitä tällä kertaa alottaisi :hmm:
Laita joku hyvistä modeista hoitaa tämä, sellainen jolla aikaa ja mielenkiintoa :)

Kunhan en saa banaania tänne avautumisesta. Pitäisikö minun poistaa viestit varmuuden vuoksi?
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Älä viitsi vääristellä tätäkin. Ei siihen kukaan mode ole puuttunut. Se viesti poistettiin offtopicina, ei mustalais-termin käyttämisen vuoksi.

Ja mm. tuon näyttisketjun varoituksen sait ihan aiheesta. Katso vaan nöyrästi peiliin, siellä se vika seisoo.
Mitä ihmettä selität?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
229
Ihan sitä mitä siinä sanottiin. Lue uudestaan niin monta kertaa että aukeaa.

Tuossahan se sinun varoitusviestisi on, jos joku haluaa vilkaista -->
Virallinen: NVIDIA vs AMD keskustelu- ja väittelyketju

Viestissä on montakin vikaa offtopicista ja henkilökohtaisuuksista lähtien.
Ja tässä se eilinen tapaus Virallinen: NVIDIA vs AMD keskustelu- ja väittelyketju , mistä sai ekan varoituksen, kun lähti tuolle linjalle, jo eilen tosiaan.

Tänään halusi vielä jatkaa näköjään samalla tutulla tyylillä.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Minulta ainakin saat täyden tuen tuohon Apukuskin Nvidia vs amd väittelyketjun tapaukseen.

Jättää tahallaan lainauksen lyhyeksi, kun sivulauseessa selitän miksi asia on näin. Aloittaa vittuilun kirjoittajaa kohtaan monella viestillä: ymmärrätkö, ymmärrätkö, ymmärrätkö jne... ja olenko täysijärkinen, alkoholisti, aineissa vai ulkomaalainen, kuka ei suomea osaa yhtään jne...

Jatkoi itseasiassa vielä yksityisviesteillä eilen, joihin en vastannut mitään, paskon kuulemma ketjun täysin, jos en ole hiljaa ja myöhemmin sitten pahoitteli hieman käytöstään, että oli nälkä jne... kiukku päällä.

Lainauksen jättää lyhyeksi, jos koko lauseessa on sivulause, missä selitetään miksi asia on näin, oli siis selkeä perustelu sivulauseessa mielipiteeseeni ko. asiassa.

ps. seuraavaksi varmaan alkaa taas se yv, missä haukkuu minut vielä toiseen kertaan.
Sanoin ettei jaksaisi kiinnostaa jos en olisi ollut nälkäinen ja väsynyt.

Sulle oli pakko paloitella kun et kertaakaan ymmärtänyt vaan väänsit ja vääristit.

Tämä tosin offtopic tässä ketjussa, joten raportoin sinun viestin ja se kuuluisi poistaa ja sinua huomauttaa. Varsinkin kun taas valehtelit/vääristit mitä sanoit&sanoin.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ihan sitä mitä siinä sanottiin. Lue uudestaan niin monta kertaa että aukeaa.

Tuossahan se sinun varoitusviestisi on, jos joku haluaa vilkaista -->
Virallinen: NVIDIA vs AMD keskustelu- ja väittelyketju

Viestissä on montakin vikaa offtopicista ja henkilökohtaisuuksista lähtien.
Mitä ihmettä selität tuosta mustalais jutusta tarkoitin, kun mitään viesteistä ei sinulle ole suunnattu enkä sinun viestiä ollut kommentoinut?

Ja mitä minun saamat varoitukset sinulle kuuluu?

Täysin offtopic tulet tänne riehumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mitä ihmettä selität tuosta mustalais jutusta tarkoitin.
Niin, kun sinä ihmettelit, että miksi siihen ovat modet puuttuneet, niin minä oikaisin että eiväthän he olekaan.

Ja mitä tulet tänne puhumaan minulle.
Sinä itsehän tänne keskustelun avasit ja jos et ole huomannut, niin tämä on keskustelufoorumi.

Ja tyyli johtuu ihan sinusta ja sinun mauttomasta möyhäämisestä.
Pata kattilaa soimaa, vai miten se vanha sanonta menikään.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Mistähän sitä tällä kertaa alottaisi :hmm:
Miten kuuluu toimia, kun kaksi jannua seuraa minua tänne ja alkaa täällä vuorotellen "hyökkäämään" minua vastaan kuten Jarkko86 kuvaili hänelle kirjoitettuja viestejä toisessa ketjussa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Niin, kun sinä ihmettelit, että miksi siihen ovat modet puuttuneet, niin minä oikaisin että eiväthän he olekaan.


Sinä itsehän tänne keskustelun avasit ja jos et ole huomannut, niin tämä on keskustelufoorumi.


Pata kattilaa soimaa, vai miten se vanha sanonta menikään.
Saako mustalaisia sanoa mustalaiseksi, vai pitääkö sanoa romani?

Jos vaikka @Juha Kokkonen voisi jossakin välissä laittaa minulle sen poistetun viestin vaikka privana, niin muutan siitä mustalaistermit romaneiksi ja postaan sen itse tuonne toiseen ketjuun.
Tässä ketjussa oli täysin epäselvää poistettiinko viestisi sanasta vai aiheesta johtuen. Itsekkään et tiennyt kuten toisesta lainauksesta näkee. Ihmettelin jos sanasta johtuen ja tämä toinen tyyppi oli mieltä että sitä ei saisi käyttää. Ihme juttuun puutut ja alat riehua. Aivotonta toimintaa.

Avasin tänne keskutelun kejun topikkiin liittyen - sinä tulit huutelemaan minulle ilman mitään syytä.

Niin pata kattilaa soimaa. Sopii sinuun täydellisesti tässä tapauksessa.

Hienosti trollit veditte minutkin offtopickiin.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Jarkko86 ja kautium

Ei kumpikaan kommentoinut sääntöihin tai moderointiin liittyen vaan minun kirjoittamaani ja minun toimintaan.
Kumpikin kirjoitti viestiä tänne offtopic ja täysin samasta syystä sain eilen huomautuksen ja tänään varoituksen.

Kummallekkaan en tässä ketjussa kirjoittanut tai täällä maininnut ennen kuin alkoivat möykkäämään. Molemmat linkkaavat minun kirjoitusta toisesta langasta tänne? Miksi?

Molempien tyyli kirjoittaa oksettaa minua niin vahvasti että molemmat meni ignoreen. Ei vaan jaksa tuollaista lastentarha toimintaa. Molemmat ihan pihalla.

Nyt oikeasti siirryn puhtaasti takaisin myynti/vaihto/osto osioon. Tästä ei jää mitään hyödyttävää käteen.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei kumpikaan kommentoinut sääntöihin tai moderointiin liittyen vaan minun kirjoittamaani ja minun toimintaan.
Kumpikin kirjoitti viestiä tänne offtopic ja täysin samasta syystä sain eilen huomautuksen ja tänään varoituksen.

Kummallekkaan en tässä ketjussa kirjoittanut tai täällä maininnut ennen kuin alkoivat möykkäämään. Molemmat linkkaavat minun kirjoitusta toisesta langasta tänne? Miksi?
Möykkäämään? Ei nyt sentään. Jos joku valittaa häntä kohtaan osoitetusta "epäreilusta" moderoinnista, niin on 100% ketjun aiheen mukaista linkittää myös se viesti, josta on kyse (tässä tapauksessa tosin vain yksi niistä). Kaikenlainen vihjailu moderaattoreita kohtaan on ihan yhtä lailla epäreilua ilman että esitetään myös todisteet, joiden perusteella käyttäjät voivat arvioida tilanteen.

Tätä ketjua ei myöskään ole varattu pelkästään moderaattoreiden kanssa käytävään yksityiskeskusteluun. Jos et halua että viestisi näkyvät julkisesti ja niitä kommentoidaan, niin sitten kannattaa laittaa yksityisviestiä moderaattoreille.

Molempien tyyli kirjoittaa oksettaa minua niin vahvasti että molemmat meni ignoreen. Ei vaan jaksa tuollaista lastentarha toimintaa. Molemmat ihan pihalla.
Tunnus on näköjään bannattu, mutta mikäli se siitä joskus vielä aukeaa, niin tuohon kommenttiin liittyen on pakko kysyä, että kuinka ajattelit ignoren ja oksennusreaktiosi toimivan yhteen tunnuksen seuraamisen kanssa? :D

 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
NOSTO
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Käsittämätöntä meuhkaamista täällä, ala-arvoista viestiä sarjatulella moderaattoreille raporteissa ja sitten ihmetellään täällä, miksi on huomautettu ja varoitettu asiattomasta käytöksestä. Josko opettelisi alkuun käytöstavat niin varmaan se keskustelukin sujuisi paremmin keskustelupalstalla.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Miten jäsen voi saada ichibannit syyllä että

+altteri

Jos kuitenkaan jäsenellä ei ole muita aktiivisia tunnuksia käytössä @Sampsa
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Miten jäsen voi saada ichibannit syyllä että

+altteri

Jos kuitenkaan jäsenellä ei ole muita aktiivisia tunnuksia käytössä @Sampsa
Jos näiltä vääryyttä kärsineiltä itseltään kysytään, niin kukaan heistä ei ole koskaan perseillyt täällä, kenelläkään ei ole yhtään altteria ja he kaikki ovat noudattaneet sääntöjä kuin pyhimys.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos näiltä vääryyttä kärsineiltä itseltään kysytään, niin kukaan heistä ei ole koskaan perseillyt täällä, kenelläkään ei ole yhtään altteria ja he kaikki ovat noudattaneet sääntöjä kuin pyhimys.
oli perseillyt tai ei. Mutta aktiivisia tunnuksia 0
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Mitä ihmeen aktiivisia? Tunnuksia voi olla tasan yksi, oli se sitten "aktiivinen" tai ei. Jos on useampia, kyse on altterista ja kaikki tunnukset joutavat roskiin.
Voihan jollakulla olla esim tunnus, joka salasanaa ei muista ja salasanan palauttaminen on mahdotonta.
Tällöin ko henkilöllä on "ei aktiivinen tunnus", eli ei ole pääsyä enää ko tunnukseen.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
1. Saa ichit tunnuksellesi
2. Luo uusi tilalle
3. Ylläpidon jäsen tajuaa tunnuksen olevan aikaisemmin ikibannattu tyyppi
4. Saa bannit vaikket uudella tunnarilla ehkä ehtinyt pahaa tekemään.
5. Vingu ettei kyse ole tuplatunnuksesta, koska ekaa et pysty käyttämään
6. ???
7. Profit
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Voihan jollakulla olla esim tunnus, joka salasanaa ei muista ja salasanan palauttaminen on mahdotonta.
Tällöin ko henkilöllä on "ei aktiivinen tunnus", eli ei ole pääsyä enää ko tunnukseen.
Sellaisessa tapauksessa on opastettu olemaan ensin yhteydessä ylläpitoon.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
1. Saa ichit tunnuksellesi
2. Luo uusi tilalle
3. Ylläpidon jäsen tajuaa tunnuksen olevan aikaisemmin ikibannattu tyyppi
4. Saa bannit vaikket uudella tunnarilla ehkä ehtinyt pahaa tekemään.
5. Vingu ettei kyse ole tuplatunnuksesta, koska ekaa et pysty käyttämään
6. ???
7. Profit
Tätä ajan takaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Sellaisessa tapauksessa on opastettu olemaan ensin yhteydessä ylläpitoon.
Ja mitäpä ylläpito asialle mahtaa. Ei se voi poistaa tunnusta siitä vain tai nollata salasanaa, jos sitä ei ole esim vuoteen käytetty, jos niin ei ole sovittu tunnusta tehtäessä. Jos esim ei ole pääsyä tunnuksen postiin ja salasanakin on hukassa ja muita tietoja ei ole tai nekään eivät ole voimassa, niin asialle ei voi mitään.

Esin kauppahistorian ym syiden takia ylläpidon ei pidä luovuttaa tunnusta kellekään ihan heppoisin "unohdimpa salasanan", kyllä se on minun tunnus perustein. Pitäisi pystyä todistamaan luotettavasti, että tunnus on oma.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
1. Saa ichit tunnuksellesi
2. Luo uusi tilalle
3. Ylläpidon jäsen tajuaa tunnuksen olevan aikaisemmin ikibannattu tyyppi
4. Saa bannit vaikket uudella tunnarilla ehkä ehtinyt pahaa tekemään.
5. Vingu ettei kyse ole tuplatunnuksesta, koska ekaa et pysty käyttämään
6. ???
7. Profit
Tätä ajan takaa.
Jos nyt oikein ymmärsin, niin kyllä se ikibanni on ihan henkilökohtainen, eikä tunnuskohtainen, eli turha on tulla uudella vaihtoehtoisella tunnuksella (altterilla) kokeilemaan, jos aiempi on pistetty lukkoon.

Jos taas on joku muu ongelma käyttäjätilin kanssa, niin ensin yhteys ylläpitoon ennen kuin alkaa luomaan uusia korvaavia tilejä.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos nyt oikein ymmärsin, niin kyllä se ikibanni on ihan henkilökohtainen, eikä tunnuskohtainen, eli turha on tulla uudella vaihtoehtoisella tunnuksella (altterilla) kokeilemaan, jos aiempi on pistetty lukkoon.

Jos taas on joku muu ongelma käyttäjätilin kanssa, niin ensin yhteys ylläpitoon ennen kuin alkaa luomaan uusia korvaavia tilejä.
@Pekka Siitoin = Hesiodos Foinix
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Palataan takaisin ketjun aiheeseen, kiitos.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Melkosta itkemistä. Itse olen keskustelulaudoilla tottunut, että bannia voi napsahtaa ihan mistä syystä tahansa ja valitusoikeutta ei ole. Harva tuntuu ymmärtävän, että palstalle osallistuminen ei ole mikään syntymästä taattu ja lakiin kirjattu oikeus ja että kyseessä ei ole mikään demokratia. Heti kun ylläpitäjät eivät pidä lautaa rautaisessa kurissa diktaattorin elein on tuloksena tämän ketjun valittajien kaltaisia piipittäjiä ja yleinen keskustelun taso akselia Suomi24-Vauva.fi.

Menkää itseenne. Tai vaihtoehtoisesti muualle.
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
974
Liittypäs, kommentoi nyt miksi ylläpito ei tiedä sääntöjä itse ja miksi osaa ichibanneja altterille kiertäviä ei bannatta?
Ylläpito tekee juuri niin kuin parhaaksi katsoo, toisen kohdalla voidaan joustaa ja toisen kohdalla päinvastoin, annetaan kenkää vähän herkemmin.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Valitettavasti ihan näin yksinkertaista se ei tunnu käytännössä kuitenkaan monelle olevan :)
Niin, ja faktahan on, että vaikka tällä foorumilla on viisinumeroinen määrä aktiivisia käyttäjiä, on se jatkuvasti varoituksia ja banneja keräävä sekä suuren osan moderointikuormasta aiheuttava porukka muutaman kymmenen käyttäjän kokoinen.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Niin, ja faktahan on, että vaikka tällä foorumilla on viisinumeroinen määrä aktiivisia käyttäjiä, on se jatkuvasti varoituksia ja banneja keräävä sekä suuren osan moderointikuormasta aiheuttava porukka muutaman kymmenen käyttäjän kokoinen.
Mitenkään väheksymättä moderoinnin aiheuttamaa lisätyön määrää, kuormittavuutta tai turhautumista, mielestäni aktiivisten kirjoittajien määrään vertaaminen antaisi paremman kuvan tästä ongelma-ryhmän osuudesta.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Mitenkään väheksymättä moderoinnin aiheuttamaa lisätyön määrää, kuormittavuutta tai turhautumista, mielestäni aktiivisten kirjoittajien määrään vertaaminen antaisi paremman kuvan tästä ongelma-ryhmän osuudesta.
Tuossahan juuri sanoin, että aktiivisia käyttäjiä, ei rekisteröityneitä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Mitenkään väheksymättä moderoinnin aiheuttamaa lisätyön määrää, kuormittavuutta tai turhautumista, mielestäni aktiivisten kirjoittajien määrään vertaaminen antaisi paremman kuvan tästä ongelma-ryhmän osuudesta.
Iso osa tuosta porukasta tuntuu olevan samaa kuin ne jotka paskantavat räbän täyteen nollatatason ketjuja, joten aktiivisuutta ei todellakaan voi täällä pitää mittarina asiassa.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Aikoinaan vilkasta palstaa ylläpitäneenä voin kyllä allekirjoittaa, että muutamat/kymmenet henkilöt työllistävät enemmän kuin 10t muuta käyttäjää. Jännä sinänsä, että sitten kun näki näitä häiriköitä joskus livenä, sieltä paljastui ihan normihenkilö ilman mt-ongelmia. Jonkinlainen tieraivo iskee netissäkin osaan käyttäjistä, syy: tuntematon. :darra:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 878
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom