Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Kyllä asiaspalvelu on tärkeää sampsa voisi vastata välillä vaikka olisikin kiire.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Ylläpito puuttuu siinä vaiheessa jos kyse on räikeästä ja tarkoituksellisesta virheellisen tiedon levittämisestä tai sitä tehdään/jatketaan toistuvasti muusta keskustelusta välittämättä.
Hmm, eli oikeampi tapa toimia olisi ollut vain laittaa viimeisimpään postaukseen linkki / raportoida vaan siitä ja kertoa että: " "UPS lopettaa alkoholitoimitukset Suomeen. Tämä on fakta." <= käyttäjä on tarkoituksellisen räikeästi ja virheellisesti levittänyt tuota tietoa jatkuvasti/toistuvasti muusta keskustelusta välittämättä. Ei kerro tarkempia tietoja, ei taustoja, postaa vain samaa"?

Mutta se että tuosta laitettiin 5x raportointi esim. viitesanoilla "trollaa samaa viestiä" ei ollut riittävän syvällinen kuvaus / se oli vain tehty väärin eikä ylläpito (tietenkään) jaksanut lukea ehkä kymmeniä tuhansia viestejä em. käyttäjältä lävitse, sekä viestejä ennen tuota käyttäjän (jokaista) viestiä joka olisi johtanut tuohon viestiin = siitä tuli vain liikaa vaivaa ylläpidolle?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Hmm, eli oikeampi tapa toimia olisi ollut vain laittaa viimeisimpään postaukseen linkki / raportoida vaan siitä ja kertoa että: " "UPS lopettaa alkoholitoimitukset Suomeen. Tämä on fakta." <= käyttäjä on tarkoituksellisen räikeästi ja virheellisesti levittänyt tuota tietoa jatkuvasti/toistuvasti muusta keskustelusta välittämättä. Ei kerro tarkempia tietoja, ei taustoja, postaa vain samaa"?

Mutta se että tuosta laitettiin 5x raportointi esim. viitesanoilla "trollaa samaa viestiä" ei ollut riittävän syvällinen kuvaus / se oli vain tehty väärin eikä ylläpito (tietenkään) jaksanut lukea ehkä kymmeniä tuhansia viestejä em. käyttäjältä lävitse, sekä viestejä ennen tuota käyttäjän (jokaista) viestiä joka olisi johtanut tuohon viestiin = siitä tuli vain liikaa vaivaa ylläpidolle?
Oliko tossa oikeesti jotain epäselvää? :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Hmm, eli oikeampi tapa toimia olisi ollut vain laittaa viimeisimpään postaukseen linkki / raportoida vaan siitä ja kertoa että: " "UPS lopettaa alkoholitoimitukset Suomeen. Tämä on fakta." <= käyttäjä on tarkoituksellisen räikeästi ja virheellisesti levittänyt tuota tietoa jatkuvasti/toistuvasti muusta keskustelusta välittämättä. Ei kerro tarkempia tietoja, ei taustoja, postaa vain samaa"?
Juurikin näin. Minun vika tässä oli , en sitten vieläkään ole oppinut sääntöjä tarpeeksi hyvin.

Mutta se että tuosta laitettiin 5x raportointi esim. viitesanoilla "trollaa samaa viestiä" ei ollut riittävän syvällinen kuvaus / se oli vain tehty väärin eikä ylläpito (tietenkään) jaksanut lukea ehkä kymmeniä tuhansia viestejä em. käyttäjältä lävitse, sekä viestejä ennen tuota käyttäjän (jokaista) viestiä joka olisi johtanut tuohon viestiin = siitä tuli vain liikaa vaivaa ylläpidolle?
Juu, 5 viestiä raportoin. Ja niissä raporteissa oli aika lailla copy&paste teksti. En näe raporttiani, mutta: "Henkilö levittää omaa mielipidettään faktana ja ei anna lähdeviitettä pyydettäessä minun ja toisen keskustelijan toimesta.. Tätä on useampi viesti ja hän ei lopeta kehotuksista huolimatta. Trollausta." Sanoin kyllä, että on monta viestiä, mutta raportoin ne kaikki..

--

Minun puolestani homma on käsitelty, en vaan raportoi enää näitä. Tuo oli vielä pieni rikkomus, eikä minkään lain vastainen, ja ihan perussettiä: oman mielipiteen paukuttaminen totuutena.

En tule tekemään yhdestä käyttäjästä montaa raporttia enää koskaan, ellen epäile häiriköksi, joka on heti pysäytettävä, ennenkuin eskaloituu. Tämä henkilö ei kuitenkaan ollut tässä kyseessä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Onhan sinuakin täällä palveltu vajaan 40 varoituksen verran :)
Tätä vähän hain omassa viestissäni. Oliko nyt oikeasti tarve tuoda julkisesti esille tollainen fakta (joka ei käyttäjille näy) vastaamatta mihinkään? Täysin turhaa vittuilua mielestäni, ku oisit joihinki "oikeisiin" asioihin voinut vastata sen sijaan :) Kyllä tosta vois varoitusta sysop:lle antaa :D

Mun mielikuva Sampsasta alkaa muuttua kokoajan enemmän mulkkumaisemmaksi, joka on sääli, ku oon aatellu kaverin iha hyväksi tyypiksi. Joku roti kuitenki!
e: turhaa lässytystä, pahoittelut
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Tätä vähän hain omassa viestissäni. Oliko nyt oikeasti tarve tuoda julkisesti esille tollainen fakta (joka ei käyttäjille näy) vastaamatta mihinkään? Täysin turhaa vittuilua mielestäni, ku oisit joihinki "oikeisiin" asioihin voinut vastata sen sijaan :) Kyllä tosta vois varoitusta sysop:lle antaa :D
No toisaalta tuo oli tuota kaivattua sanallista palautetta varoituksen sijaan turhaan provoavaan onelineriin, joka ei pidä edes paikkansa. Kyllä sampsan viestejä on tullut luettua, joissa kehottaa palaamaan aiheeseen ilman, että varoituksia on jaettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
No toisaalta tuo oli tuota kaivattua sanallista palautetta varoituksen sijaan turhaan provoavaan onelineriin, joka ei pidä edes paikkansa. Kyllä sampsan viestejä on tullut luettua, joissa kehottaa palaamaan aiheeseen ilman, että varoituksia on jaettu.
Ei nyt aivan täysin pidä paikkansa. Joskus harvoin on saattanut yleisesti ohjeistaa itse ketjussa mutta pääsääntöisesti kommentoijalle tulee suora varoitus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
No toisaalta tuo oli tuota kaivattua sanallista palautetta varoituksen sijaan turhaan provoavaan onelineriin, joka ei pidä edes paikkansa. Kyllä sampsan viestejä on tullut luettua, joissa kehottaa palaamaan aiheeseen ilman, että varoituksia on jaettu.
Mikäs sun huomautus ja varoitushistoria on? Kappas, en näe mistään. Jotku on eriarvoisia.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Tätä vähän hain omassa viestissäni. Oliko nyt oikeasti tarve tuoda julkisesti esille tollainen fakta (joka ei käyttäjille näy) vastaamatta mihinkään? Täysin turhaa vittuilua mielestäni, ku oisit joihinki "oikeisiin" asioihin voinut vastata sen sijaan :) Kyllä tosta vois varoitusta sysop:lle antaa :D

Mun mielikuva Sampsasta alkaa muuttua kokoajan enemmän mulkkumaisemmaksi, joka on sääli, ku oon aatellu kaverin iha hyväksi tyypiksi. Joku roti kuitenki!
Koronakeskustelut, rokotevastaisuus, salaliittoteoriat, Ukrainan sota, venäjätrollit, naisviha, rasismi jne ja niistä jaetut varoitukset ja bannit tuskin ovat kaikille mieleen, mutta enemmän minua kiinnostaa keskustelua paskovista häiriköistä ja trolleista vapaa foorumi kuin selkääntaputtelu. Jokainen joka haluaa saa vapaasti pitää minua foorumin ylläpidon takia mulkkuna, 23 vuoden jälkeen en ota sitä henkilökohtaisesti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Niinpä. Ihme vinkunaa tyhjästä. Kun jaksaa kerta tätä foorumia pyörittää niin antakaa nyt vähän narua sinnekin suuntaan. Ei tämä mikään täyspalvelupiste ole.
Totta hitossa palautetta annetaan, ku on syytä antaa. Miksi oot sotkemassa tätä keskustelua?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 560
Totta hitossa palautetta annetaan, ku on syytä antaa. Miksi oot sotkemassa tätä keskustelua?
Rakentavaa palautetta. "Oot ihan tyhmä" ei ole järkevää. Tai "et välitä asiakaspalvelusta". Pitäisi sitten anoa asiakaspalvelupakettia. Vain 9,90€ kuukaudessa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Koronakeskustelut, rokotevastaisuus, salaliittoteoriat, Ukrainan sota, venäjätrollit, naisviha, rasismi jne ja niistä jaetut varoitukset ja bannit tuskin ovat kaikille mieleen, mutta enemmän minua kiinnostaa keskustelua paskovista häiriköistä ja trolleista vapaa foorumi kuin selkääntaputtelu. Jokainen joka haluaa saa vapaasti pitää minua foorumin ylläpidon takia mulkkuna, 23 vuoden jälkeen en ota sitä henkilökohtaisesti.
Nyt kyllä uhriudut iha kunnolla, vaikka tiedät tasan tarkkaan mitä palaute koski. Silti edelleen oli liian vaikeaa vastata aiempiin kysymyksiin tai myöntää olevansa väärässä. Sun viestis oli silkkaa kusipäisyyttä, sori mut niin se vain on. Kerro nyt toki kansalle munki varoitushistoria, ku vauhtiin pääsit. Eikä edelleenkää millää pahalla. Ihmetyttää vain sun diktaattorimainen asenne näihin keskusteluihin ja näemmä vaikea on löytää keskusteluyhteyttä.

Rakentavaa palautetta. "Oot ihan tyhmä" ei ole järkevää. Tai "et välitä asiakaspalvelusta". Pitäisi sitten anoa asiakaspalvelupakettia. Vain 9,90€ kuukaudessa.
En nyt oikeasti ymmärrä mitä sie jauhat, lainasit mukamas jotain, mut et ainakaa mua. Asia ei koske sua, nii lopeta sotkeminen.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Tätä vähän hain omassa viestissäni. Oliko nyt oikeasti tarve tuoda julkisesti esille tollainen fakta (joka ei käyttäjille näy) vastaamatta mihinkään? Täysin turhaa vittuilua mielestäni, ku oisit joihinki "oikeisiin" asioihin voinut vastata sen sijaan :) Kyllä tosta vois varoitusta sysop:lle antaa :D

Mun mielikuva Sampsasta alkaa muuttua kokoajan enemmän mulkkumaisemmaksi, joka on sääli, ku oon aatellu kaverin iha hyväksi tyypiksi. Joku roti kuitenki!
Jos joku R&T tyyppisesti vaan laukoo täällä onlinereita (ei kiinnosta asiakaspalvelu) on mielestäni ehkä ihan asiallista antaa vastaava näpäytys takaisin. Eli kyllä sitä voi peiliin katsoa jos on 40 huomautusta saanut eikä kuitenkaan pysyviä banneja. Miettien kuitenkin että meillä on täällä lähes 60 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja nytkin päälle 6000 käyttäjää paikalla mistä rekisteröityneitä rapiat 3100 ja päälle 3000 vierastakin (ei rekisteröitynyttä).

Tuon määrän tuon siksi esille että Sampsa on vain yksi mies, meillä on täällä varmaan (?) alle 10 ylläpidonjäsentä ja viestiketjuja päälle 180 000kpl missä päälle 3 miljoonaa viestiä joten ylläpidolla on varmaan järkyttävä työmäärä lukea jokainen viesti ja vielä yrittää vastata täällä ja pitää kuria yllä.

Koska kyselit statseja myöhemmin ja niihin tartuit niin itselläni on 2983 tykkäystä (ilmeisesti osa poistetuissa viesteissä kun profiilissa näkyy eri lukema), 5136 viestiä, 1153 aktiivisuus pistetä ja 4 varoitusta mistä 1 asiaton käytös ja 3 huomautusta. Tämä vuodesta 2016 eteenpäin.

Itse kuitenkin mieluummin olen sellaisella foorumilla missä on säännöt ja niitä valvotaan, vaikka joskus ylilyöntejä ehkä sekä käyttäjien että valvojien puolelta tapahtuukin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Jos joku R&T tyyppisesti vaan laukoo täällä onlinereita (ei kiinnosta asiakaspalvelu) on mielestäni ehkä ihan asiallista antaa vastaava näpäytys takaisin. Eli kyllä sitä voi peiliin katsoa jos on 40 huomautusta saanut eikä kuitenkaan pysyviä banneja. Miettien kuitenkin että meillä on täällä lähes 60 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja nytkin päälle 6000 käyttäjää paikalla mistä rekisteröityneitä rapiat 3100 ja päälle 3000 vierastakin (ei rekisteröitynyttä).

Tuon määrän tuon siksi esille että Sampsa on vain yksi mies, meillä on täällä varmaan (?) alle 10 ylläpidonjäsentä ja viestiketjuja päälle 180 000kpl missä päälle 3 miljoonaa viestiä joten ylläpidolla on varmaan järkyttävä työmäärä lukea jokainen viesti ja vielä yrittää vastata täällä ja pitää kuria yllä.

Koska kyselit statseja myöhemmin ja niihin tartuit niin itselläni on 2983 tykkäystä (ilmeisesti osa poistetuissa viesteissä kun profiilissa näkyy eri lukema), 5136 viestiä, 1153 aktiivisuus pistetä ja 4 varoitusta mistä 1 asiaton käytös ja 3 huomautusta. Tämä vuodesta 2016 eteenpäin.

Itse kuitenkin mieluummin olen sellaisella foorumilla missä on säännöt ja niitä valvotaan, vaikka joskus ylilyöntejä ehkä sekä käyttäjien että valvojien puolelta tapahtuukin.
Pointti nyt on vaa, että Sampsa näki tärkeimmäksi tehtäväkseen näpäyttää tuota yhtä nimimerkkiä syystä tai toisesta vastaamatta aiempiin asiallisiin kysymyksiin? Sit ku sitä ihmettelee, nii tulee lisää kummaa paskaa. Pistää miettiin, että mitvit?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Pointti nyt on vaa, että Sampsa näki tärkeimmäksi tehtäväkseen näpäyttää tuota yhtä nimimerkkiä syystä tai toisesta vastaamatta aiempiin asiallisiin kysymyksiin? Sit ku sitä ihmettelee, nii tulee lisää kummaa paskaa. Pistää miettiin, että mitvit?
Näinhän tuo on mennyt jo monta vuotta ja varmaan jatkossa menee samanlailla.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Totta hitossa palautetta annetaan, ku on syytä antaa. Miksi oot sotkemassa tätä keskustelua?
Onko oikeasti syytä antaa? Ihan oikeasti? Täällä kun tuntuu notkuvan valittamassa koko ajan suunnilleen sama porukka eli ne henkilöt jotka koko ajan kiikkuvat siinä harmaalla alueella postauksillaan ja kun banni paukahtaa alkavat heti itkeä täällä vääryyttä ja vaatia sääntöjen tulkintaa asiasta joka tuskin kiinnostaa 99 / 100 keskustelijasta.

Henkilökohtaisesti arvostan suuresti Sampsan näkemystä siitä, että keskustelun paskojille annetaan varoituksia ja bannia. Juuri se, että täällä pidetään foorumi kurissa ja nuhteessa eli siis luettavana on se miksi minäkin tänne tulen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Onko oikeasti syytä antaa? Ihan oikeasti? Täällä kun tuntuu notkuvan valittamassa koko ajan suunnilleen sama porukka eli ne henkilöt jotka koko ajan kiikkuvat siinä harmaalla alueella postauksillaan ja kun banni paukahtaa alkavat heti itkeä täällä vääryyttä ja vaatia sääntöjen tulkintaa asiasta joka tuskin kiinnostaa 99 / 100 keskustelijasta.

Henkilökohtaisesti arvostan suuresti Sampsan näkemystä siitä, että keskustelun paskojille annetaan varoituksia ja bannia. Juuri se, että täällä pidetään foorumi kurissa ja nuhteessa eli siis luettavana on se miksi minäkin tänne tulen.
Luetko keskustelua yhtää? Mistä sie nuo banni itkemisetki vedit tähän jne, ku mistää sellaisesta ei ole keskusteltu :D Ei nyt viedä asiaa sivuraiteille, saattaa varoitusta pukata.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Luetko keskustelua yhtää? Mistä sie nuo banni itkemisetki vedit tähän jne, ku mistää sellaisesta ei ole keskusteltu :D
Tottakai. Meno on tässä ketjussa yleisesti sitä mallia, että pitäisi varmaan kaivaa popcornit esiin. Vai meinasitko oikeasti, että muodostan mielipiteeni vain viimeisen sivun perusteella?

Valitsin sinun viestisi lähinnä siksi, että koen väitteesi tarpeellisesti palautteesta tässä ketjussa lähinnä huvittavaksi kun ottaa huomioon, ketkä tänne yleensä postaavat ja mikä postausten tarkempi syy on.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Pointti nyt on vaa, että Sampsa näki tärkeimmäksi tehtäväkseen näpäyttää tuota yhtä nimimerkkiä syystä tai toisesta vastaamatta aiempiin asiallisiin kysymyksiin? Sit ku sitä ihmettelee, nii tulee lisää kummaa paskaa. Pistää miettiin, että mitvit?
Sampsahan vastasi tässäkin tapauksessa asianosaiselle lähes 100 sanan viestillä ihan asiallisesti. Sen jälkeen toinen perustajista eli Juha tuli antamaan tarkentavia vastauksia. Eikö palautetta ole käsitelty silloin vähintäänkin kiitettävästi? Kyse ei kuitenkaan ollut loppujen lopuksi kovin suuresta asiasta. Tämän kokoisella foorumilla ylläpito ei myöskään voi vatvoa asioita loputtomiin.

Jostain syystä palautteeseen ei oltu tyytyväisiä kaikkien osalta. Sen sijaan, että olisi arvioitu omaa käytöstä saadun linjavedon suhteen, niin osa käyttäjistä päätyi "hyökkäämään" ylläpidon suuntaan. Silloin ehkä voi jo odottaakin muuta kuin vuosisadan parasta asiakaspalvelua vastaukseksi. Jos linjavedot ei miellytä, niin aina voi nostaa myös kytkintä. Oman näkemykseni mukaan kukaan ei kuitenkaan mitään vääryyttä ole kokenut.

Henk. koht. en ymmärrä, miten foorumilla keskustelu voi olla joillekin niin vaikeaa? Minullakin on takana reilu 8000 viestiä ja varoitustili näyttää yhtä. Jonkin verran olen ylläpitoa vaivannut mutta aina saanut asiallisen vastauksen. Aina se vastaus ei välttämättä miellytä mutta niinhän se elämässä välillä menee. Sen tilanteen kanssa vaan pitää oppia elämään tai vaihtaa maisemaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Silloin ehkä voi jo odottaakin muuta kuin vuosisadan parasta asiakaspalvelua vastaukseksi.
Edelleenkään en mistään asiakaspalvelusta ole puhunut. Erikseen vielä yritin irroittaa itseni siitä, mut näemmä lukutaito useammalla hakusessa ja syötetään sanoja mun suuhun. Ironisesti ketjussa puhutaan moderoinnista. Mut eikait siinä. Saa paskoa keskustelua näemmä.

henk. koht. en ymmärrä miten lukutaito voi olla noin vaikeeta.edit: sampsa lukee keskustelua näemmä, mut ei nappaa moderointi nyt. Sattumalta vissii sopii keskustelun paskominen ym. rikkeet tässä aiheessa. On varmasti puhdas pylly näiden kaikkien jäjliltä.

Edelleenki, Sampsa oikeiden kysymysten vastaamisen sijaan kyykytti käyttäjää. Edelleenki seuraa ketjua ku tykkäs tosta edellisestä viestistä. piä tunkkis. Jätän asian tähän. Heil sampsa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Mikäs sun huomautus ja varoitushistoria on? Kappas, en näe mistään. Jotku on eriarvoisia.
...ole hyvä, jos tuolla jotain teet. Pidän silti tuota kommenttiasi non sequiturina. Ja vähän erikoisena, kun tuossa viestissäsi voisi kai lukea "mun" myös. 'jotkut' lienee myös aika iso osajoukko...

Mielestäni perustelin näkemkseni, ml. sen, että sen palautteen sijaan jossa viitattiin varoituksiin, niin tuosta olisi voinut vain antaa sellaisen. (ja paljonko siitä olisi tullut pökköä pesään...)
 

Liitteet

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tätä vähän hain omassa viestissäni. Oliko nyt oikeasti tarve tuoda julkisesti esille tollainen fakta (joka ei käyttäjille näy) vastaamatta mihinkään? Täysin turhaa vittuilua mielestäni, ku oisit joihinki "oikeisiin" asioihin voinut vastata sen sijaan :) Kyllä tosta vois varoitusta sysop:lle antaa :D

Mun mielikuva Sampsasta alkaa muuttua kokoajan enemmän mulkkumaisemmaksi, joka on sääli, ku oon aatellu kaverin iha hyväksi tyypiksi. Joku roti kuitenki!
Älä välitä, sampsan vittuilut saa lähinnä hymyn huuliin, olen jo tottunut sen varoituksiin ja banneihin.

Sitä paitsi vittuilu on taitolaji mitä sampsa ei osaa, se osaa vain antaa varoituksia ja bannata kun sen hermo ei kestä.

Mulkkuhan se on, vaikka joskus asiallisena pidin.

Kokkonen sentään osaa lukea tätä foorumia ja vastata asiallisesti ja puuttua asiallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Onhan sinuakin täällä palveltu vajaan 40 varoituksen verran :)
Tämä antaa vähän mittasuhteita varoitus keskusteluun. (huomautuksia, ,ei varoituksia), käsitys että tuolla määrällä robotti laittaisi jo pysyvämpää estoa.

Hmm, eli oikeampi tapa toimia olisi ollut ...
Joskus toivoin tuohon rabortti systeemiin ohjetekstiä, mm niihin tilanteisiin missä käyttäjä haluaa kertoa useammasta viestistä. Muistaakseni silloin ajatus tuomittiin tyhmänä. Ennen raportointia voi käydä lukemassa tämän ketjun ja etsiä tuoreimmat ohjeet.

Nyt ilmeisesti useamman viestin raportointi niin että viesti kentään laitetaan raportoitavien viestien numerotunnus ja sanallinen kuvaus.

Edit, ohje olikin tuossa lähellä, jos samassa ketjussa useamapi.

Jos on monta viestiä samassa ketjussa, niin yksi raportti vaikka ekasta tai vikasta ja siihen mahdolliset muiden viestien viestinumerot. Ja mieluusti mahdollisimman selkeä perustelu mistä kyse, eikä mitään "trolli" tai "antakaa bannia tälle" mitä harmillisen usein yleisellä tasolla näkee :thumbsup:.
Asiat voi olla ylläpidolle täysin selviä ja kirkkaita, mutta lukijoille ei, ei lukijan voi olettaa tietävän mikä systeemi juuri tälläpalstalla on toimivin, oikea ja haluttu.


No ei ihme, että mode-osastolla on kyrpiintymistä nähtävissä joskus. Tosin "trollaus" on yks kielletyistä asioista ja sinänsä ihan käypä syy raportoida, jos näin epäilee? Tietty olisi hyvä avata, miksi epäilee näin olevan..
Nykyään näyttää olevan hyväksyttävää pohtia onko trollausta vai ei, tai joka kutsua suoraan trolliksi. Mielikuva että muutenkin napsun pari kovempaan kielenkäyttöön siirrytty.

Näissä kai syytä muistaa että kaikki ei iole kirjallisesti yhtä taitavia ja tuolta vaikuttavat tilanteissa voi olla kyse ihan vain siitä että toinen yrittää parhaansa selittää väärinkäsitystä auki.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Älä välitä, sampsan vittuilut saa lähinnä hymyn huuliin, olen jo tottunut sen varoituksiin ja banneihin.

Sitä paitsi vittuilu on taitolaji mitä sampsa ei osaa, se osaa vain antaa varoituksia ja bannata kun sen hermo ei kestä.

Mulkkuhan se on, vaikka joskus asiallisena pidin.

Kokkonen sentään osaa lukea tätä foorumia ja vastata asiallisesti ja puuttua asiallisesti.
Koronakeskustelut, rokotevastaisuus, salaliittoteoriat, Ukrainan sota, venäjätrollit, naisviha, rasismi jne ja niistä jaetut varoitukset ja bannit tuskin ovat kaikille mieleen, mutta enemmän minua kiinnostaa keskustelua paskovista häiriköistä ja trolleista vapaa foorumi kuin selkääntaputtelu. Jokainen joka haluaa saa vapaasti pitää minua foorumin ylläpidon takia mulkkuna, 23 vuoden jälkeen en ota sitä henkilökohtaisesti.
Ei lisättävää.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Edelleenkään en mistään asiakaspalvelusta ole puhunut. Erikseen vielä yritin irroittaa itseni siitä, mut näemmä lukutaito useammalla hakusessa ja syötetään sanoja mun suuhun. Ironisesti ketjussa puhutaan moderoinnista. Mut eikait siinä. Saa paskoa keskustelua näemmä.

henk. koht. en ymmärrä miten lukutaito voi olla noin vaikeeta.edit: sampsa lukee keskustelua näemmä, mut ei nappaa moderointi nyt. Sattumalta vissii sopii keskustelun paskominen ym. rikkeet tässä aiheessa. On varmasti puhdas pylly näiden kaikkien jäjliltä.

Edelleenki, Sampsa oikeiden kysymysten vastaamisen sijaan kyykytti käyttäjää. Edelleenki seuraa ketjua ku tykkäs tosta edellisestä viestistä. piä tunkkis. Jätän asian tähän. Heil sampsa.
Tämä ketju on olemassa, jotta säännöistä ja moderoinnista voi keskustella - lähtökohtaisesti asialliseen ja rakentavaan sävyyn. Ylläpito pyrkii vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, jos näkee sen aiheelliseksi ja kun muilta töiltään ehtii. Sampsa on meistä kahdesta yleensä se kiireisempi ja työllistetympi muiden asioiden parissa, joten ihan käytännön syistä minä ehdin vastata useammin erinäisiin tiedusteluihin.

Tällä hetkellä Sampsa on lisäksi viikon syyslomalla ja todennäköisesti seurailee foorumia lähinnä kännykältä käsin. Sitä ennen Porin toimistolla on painettu aika tukka putkella testejä ja sisältöä AMD:n, Intelin ja AMD:n uutuuksista (tämän vuoden kiireisintä aikaa). Tuossa on pari esimerkkitilannetta, joissa muu tekeminen menee sillä hetkellä vastavuoroisen foorumimoderointiin liittyvän palautekeskustelun edelle. Siihen pyritään mahdollisuuksien mukaan, mutta ei ole mikään itsestäänselvyys, että se automaattisesti aina toteutuu. Aika montaa suomalaista keskustelufoorumia käyttäneenä täytyy myös todeta, että aika harvassa on yleensäkään tarjolla suora keskusteluyhteys ylläpitäjien ja moderoijien kanssa päivittäiseen toimintaan liittyen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Sampsa on meistä kahdesta yleensä se kiireisempi ja työllistetympi muiden asioiden parissa, joten ihan käytännön syistä minä ehdin vastata useammin erinäisiin tiedusteluihin.

Tällä hetkellä Sampsa on lisäksi viikon syyslomalla ja todennäköisesti seurailee foorumia lähinnä kännykältä käsin.
Toki mie sen tiedostan, mutta kannattais jättää vastaamatta, jos ei jaksa asiallinen olla tai ei nappaa ollenkaan.. kunhan vain sanon. ei noista ulostuloista ollut kellekkään mitään hyötyä, päinvastoin pistää vain vituttaan moinen asenne käyttäjiä kohtaan, jotka on sivuston bisnes.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
No kannattais jättää vastaamatta, jos ei jaksa asiallinen olla tai ei nappaa ollenkaan.. kunhan vain sanon. ei noista ulostuloista ollut kellekkään mitään hyötyä.
Samaa tyytymättömyyttä tuntuu olevan usein joka tapauksessa - joko siitä ettei saa vastausta, tai sitten siitä ettei vastaus miellytä. Tämä ottamatta kantaa spesifisti mihinkään tiettyyn vastaukseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Samaa tyytymättömyyttä tuntuu olevan usein jokatapauksessa - joko siitä ettei saa vastausta, tai sitten siitä ettei vastaus miellytä.
Hyvin mahdollista, mutta huono tekosyy huonolle käytökselle. Myönnän, että tuli "hieman" käytyä liian suurilla kieroksilla eilen asian suhteen, mut ihan syystäki pinna kiristy. Mut jos ihan asiaakin jauhais vaihteeksi, nii juttu kait lähti about siitä, että Sampsa voisi jättää moderoinnit vähemmälle. Ei ole todellakaa eka kerta, ku sen suhteen on tyytymättömyyttä joukossa. Onhan hän itsekin myöntänyt, että ei oikee muuta osaa ku antaa varoitusta (ellen väärin muista).

itse oon kyl iha aiheesta saanut parit varoitukset ja yhdet jäähyt, mut sivusta seuranneena niitä varoituksia on tosi heppoisesti laitettu.

Onhan noita jokunen vuosien varrella kertynyt, mut ihmeen vähän siihen nähden, että kohtalaisen suorasti tulee puhuttua. Ei siis omalla kohdalla ole ollut aihetta valittamiseen. en siis omaa asiaani aja.
Näyttökuva 2022-10-26 kello 16.24.35.png
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Tämä ketju on olemassa, jotta säännöistä ja moderoinnista voi keskustella - lähtökohtaisesti asialliseen ja rakentavaan sävyyn. Ylläpito pyrkii vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, jos näkee sen aiheelliseksi ja kun muilta töiltään ehtii. Sampsa on meistä kahdesta yleensä se kiireisempi ja työllistetympi muiden asioiden parissa, joten ihan käytännön syistä minä ehdin vastata useammin erinäisiin tiedusteluihin. Lisäksi Sampsa on tällä hetkellä viikon syyslomalla ja todennäköisesti seurailee foorumia lähinnä kännykältä käsin. Sitä ennen Porin toimistolla on painettu aika tukka putkella testejä ja sisältöä AMD:n, Intelin ja AMD:n uutuuksista (tämän vuoden kiireisintä aikaa). Tuossa on muutama esimerkkitilanne, jossa muu tekeminen menee sillä hetkellä vastavuoroisen foorumimoderointiin liittyvän palautekeskustelun edelle. Siihen pyritään mahdollisuuksien, mutta ei ole mikään itsestäänselvyys, että se automaattisesti aina toteutuu. Aika montaa suomalaista keskustelufoorumia käyttäneenä täytyy myös todeta, että aika harvassa on yleensäkään tarjolla suora keskusteluyhteys ylläpitäjien ja moderoijien kanssa päivittäiseen toimintaan liittyen.
Mä ymmärrän että sampsa on kiireinen, mutta olen vähän sitä mieltä että jos ei pysty käymään keskustelua niin jättää varoitusten antamisen niille, jotka ehtii.

Lisäksi sampsa voisi etsiä sen huomautus vaihtoehdon ja käyttää sitä sekä jättää se varoitusten antamisen tilanteisiin jossa esim. häiriköinti on tahallista tai asiasta on huomautettu jo aiemmin.

Henkilökohtaisesti todettakoon että jos olen saanut huomautuksen tai varoituksen, niin siitä kun olen sun kanssa muutaman viestin vaihtanut, niin pystyn paremmin näkemään syitä sillle moderointitoimenpiteelle.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Mä ymmärrän että sampsa on kiireinen, mutta olen vähän sitä mieltä että jos ei pysty käymään keskustelua niin jättää varoitusten antamisen niille, jotka ehtii.
En ottanut itse moderointiin yllä mitään kantaa, puhuin moderointiin liittyvästä keskustelusta. Moderointia kukin moderaattori hoitaa aina kun ehtii. Tämä meidän kokonaisuus on todella monesta osa-alueesta koostuva alati elävä himmeli ja moderointi on siellä yksi monen joukossa. Palautekeskusteluun otinkin jo kantaa edellisessä viestissä - esim nyt pitää jättää tämä tähän ja jatkaa muihin hommiin.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
442
Kyllä moderoinnin pitäisi kuitenkin toimia ja io:ssa minusta moniin forumeihin niin tosi mallikkaasti,mutta vastauksissa on silti petrattavaa.Olen itsekkin muistaakseni kerran raportoinut semmoisesta henkilöstä, joka pilkkaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Taitaa olla aikas pienen piirin sisällä tuo tyytymättömyys, mitä näin sivusta katsojana saanut kuvan tätä ketjua lukiessa...
Nykypäivänä on todella vaikeaa ylläpitää tälläistä suurta keskustelufoorumia, jossa on monenlaista keskustelijaa, joita pitäisi palvella, että keskustelu toimisi sopuisasti. Sitten kun sekaan mahtuu näitä sankareita, jotka luo uusia tilejä lähes jatkuvasti ja kirjaimellisesti perseilee antaumuksella, niin kyllähän siinä työtä joutuu tekemään ylläpidon näkökulmasta.

Sitten on myös ns. kärkkäitä keskustelijoita, jotka tuntuu hermostuvan hyvinkin pienestä kritiikistä, aikas vaikeaa silloin on yrittää palvella tasa-arvoisesti jokaista.

Puhun nyt ihan yleisellä tasolla ja itse olen ollut tyytyväinen kyllä ylläpidon toimintaan.
Välillä on keskusteluita seuranneena meinannut itselläkin vähän ns. kiehua padan yli, mutta olen pyrkinyt siinä tapauksessa siirtymään pois foorumilta ja palannut myöhemmin takaisin paremmin mielin...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Taitaa olla aikas pienen piirin sisällä tuo tyytymättömyys, mitä näin sivusta katsojana saanut kuvan tätä ketjua lukiessa...
Nykypäivänä on todella vaikeaa ylläpitää tälläistä suurta keskustelufoorumia, jossa on monenlaista keskustelijaa, joita pitäisi palvella, että keskustelu toimisi sopuisasti. Sitten kun sekaan mahtuu näitä sankareita, jotka luo uusia tilejä lähes jatkuvasti ja kirjaimellisesti perseilee antaumuksella, niin kyllähän siinä työtä joutuu tekemään ylläpidon näkökulmasta.

Sitten on myös ns. kärkkäitä keskustelijoita, jotka tuntuu hermostuvan hyvinkin pienestä kritiikistä, aikas vaikeaa silloin on yrittää palvella tasa-arvoisesti jokaista.

Puhun nyt ihan yleisellä tasolla ja itse olen ollut tyytyväinen kyllä ylläpidon toimintaan.
Välillä on keskusteluita seuranneena meinannut itselläkin vähän ns. kiehua padan yli, mutta olen pyrkinyt siinä tapauksessa siirtymään pois foorumilta ja palannut myöhemmin takaisin paremmin mielin...
Muro kuoli käytännössä moderoinnin vuoksi (asiaa vauhditti toki io-techin julkaisu ja sen syntymiseen liittyneet asiat). f1-foorumi hiljeni lähes kokonaan joksiki aikaa, ku yks tollo pääs moderoimaan ja leikkiin hitleriä (vuosisadan surkein mode, mikähä lie olikaan nimimerkki..en muista nyt, olikoha antsa tai jotai? :D e: antsarepo?). Molemmat isoja foorumeita. Kyllä näistä kannattaa keskustella ennenkuin kakka osuu tuulettimeen ja kämppä on täynnä sitä itteään. Tämä ketju on nimenomaan sitä varten, moderointia saa ja pitää kyseenalaistaa, notta pysytään jotenki ruodussa molemmin puolin aitaa. Ei se välttämättä aina kaunista keskustelua ole.

Eihän moderointi voi kehittyä ja pysyä ajassa, jos ei kukaan koskaan mitään sanois.
 
Viimeksi muokattu:

sanaaliamppa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.10.2022
Viestejä
2
Noh oma alkuperäinen profiili tuli bannatuksi kun @Sampsa lla meni ilmeisesti niin tunteisiin. Mut onpa vaikee tehdä uus profiili. Tuli varmaan taas sen päivän tai oikeastaan lauantai illan tarpeet tyydytettyä sillä bannilla. Vaikken edes tehnyt mitään sen ihmeellisempää. Kiitos siitä.
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Noh oma alkuperäinen profiili tuli bannatuksi kun @Sampsa lla meni ilmeisesti niin tunteisiin. Mut onpa vaikee tehdä uus profiili. Tuli varmaan taas sen päivän tai oikeastaan lauantai illan tarpeet tyydytettyä sillä bannilla. Vaikken edes tehnyt mitään sen ihmeellisempää. Kiitos siitä.
Ihan aiheesta on varoitus tullut, josta sitten bannit. Altterilla bannien kierto ei myöskään ole sallittua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Tein eilen noin 10 aikaan illalla raportin mielestäni sääntöjä rikkovasta viestistä, mutta siitä tuli hetken päästä silloin ilmoitus että raportti oli turha. Kiinnostaisi tietää millälailla turha kun ennen muista käyttäjistä keskustelu ei ollut sallittua, myöskään väittelytriideissä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Tein eilen noin 10 aikaan illalla raportin mielestäni sääntöjä rikkovasta viestistä, mutta siitä tuli hetken päästä silloin ilmoitus että raportti oli turha. Kiinnostaisi tietää millälailla turha kun ennen muista käyttäjistä keskustelu ei ollut sallittua, myöskään väittelytriideissä.
Viestissä ei keskusteltu kenestäkään tietystä käyttäjästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 213
Itsellekin napsahti elämäni ensimmäinen varoitus millään keskustelufoorumilla tuolta sotaketjusta.

Asia oli niinkin vakava, että erehdyin vastaamaan offtopicciin ja ihmettelemään parilla viestillä pääministerimme suhteetonta fanitusta tilanteessa, jossa hän ei oikeasti edes ymmärtänyt toimittajan kysymystä. Myönnän offtopicin, mutta aika herkästi napsui varoitusta. Voin olla väärässä, mutta jotenkin jäi fiilis, että osasyynä oli poliittisen näkemyksen aiheuttama ärsytys moderoijassa.

Hieman aiemmin raportoin toisen keskustelijan, joka hyökkäsi ad hominem minua kohtaan syyttäen ”ryssän lapaan syöttäjäksi”, kun spekuloin ydinaseista. Tämä oli kuulemma aiheeton raportointi.

Sotaketju koostuu nytkin suurelta osin offtopicista ja vänkäyksestä, mutta vain harvoin niihin reagoidaan. Tämä epäjohdonmukainen moderointilinjaus aiheutti kohdallani sen, että vähensin aktiivisuuttani merkittävästi ja yritän keskittyä jatkossa toisiin asioihin. Tuntuu, että osa keskustelijoista on itse päättänyt ”sallitut keskustelunaiheet” ja kaikki muu sitten varmaan raportoidaan. Esimerkiksi juuri tuo ydinaseista spekulointi oli joillekin käsittämätön punainen vaate, vaikka todellakin liittyvät aiheeseen ja iltalehtien etusivutkin täynnä samaa spekulointia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Uusi trendi näköjään myös pyytää poistamaan tunnus gdpr nojalla kun on kusetukset tulleet ilmi.
Näihin ei käsittääkseni tarvitse suostua, koska sivustolla on oikeus säilyttää rikolliseen toimintaan liittyvä todistusaineisto.

Edit: myös right to be forgottenissa on legal obligation -poikkeuslupa:
  • The data is being used for the establishment of a legal defense or in the exercise of other legal claims.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
34
Melko nihkeä tuo politiikka ja yhteiskunta alueen sääntö, joka estää alueelle kirjoittamisen ellei tunnuksella ole 20 viestiä kirjoitettuna. Oma tunnus on jo 4 vuotta vanha, mutta koska lähettelen viestejä vain hyvin satunnaisesti niin en ole kirjoitusoikeutta vielä saanut. Olisiko tässä paikallaan muuttaa sääntöä siten, että vuoden vanhalla tunnuksella saisi kirjoitella ko. alueelle vaikka vaadittu viestimäärä ei olisi kasassa? Vai onko tässä pelkona että porukka alkaa tekemään tunnuksia varastoon trollausta varten?

Noh itseäni asia ei taida enää koskea sillä tämä on 20. viestini tälle palstalle...
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Vai onko tässä pelkona että porukka alkaa tekemään tunnuksia varastoon trollausta varten?
Häiriökäyttäytyjät tekee juurikin näitä varatunnuksia odottamaan, joten ollaan todettu että lyhyehköjen viesti- ja rekisteröintikarenssien yhdistelmä on kokonaisuudessa toimivin ratkaisu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 461
Viestejä
4 162 839
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom