• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

En maksumuurin takia näe koko juttua, mutta sen perusteella mitä tuosta alusta ymmärsi niin maahanmuuttovirasto yrittää karkoittaa Suomessa 8v asunutta diplomi-insinööriksi opiskelevaa filippiiniläistä naista.

Voin kuvitella että jollain virastotantalla on kunnolla sulake kiehahtanut:
- Aasialainen nainen
- Opiskelee yliopistossa
- Ei rikosrekisteriä
- Ei huudata mankkaa metrossa tai paikallisjunassa
- Ei kuulu jengiin
- Vaarana että maksaa joku päivä Suomeen tuloveroa

Käytännössä kaikki red flagit. Ei muuta kuin ulos vain ja tilalle joku puskissa lymyävä veitsitaitelija.

Jälleen kerran pitää todeta, että aivan kuin Suomen maahanmuuttopolitiikka olisi tarkoituksella tehty tuhoamaan tämä maa lopullisesti.

Tulee mieleen tämä aikaisempi uutinen, jossa söpö hoitaja haluttiin karkottaa! Hän oli kouluttautunut sairaanhoitajaksi Suomessa, ja puhui sujuvaa suomen kieltä, ja oli töissä, mutta ilmeisesti tässä maassa ei haluta töitä tekeviä maahanmuuttajia.

Ja kun yhtään miettii kokonaisuutta, niin motiivit ymmärtää. Tämäkin fiksu kouluttautunut nainen saattaisi joskus ajatella omilla aivoilla ja äänestää "väärin". Parempi ottaa tänne vain haittamaahanmuuttoa, mahdollisimmat tyhmiä rotuja, mahdollisimman loisija kulttuureista laiskoja miehiä, jotka eivät osaa mitään, eivätkä halua oppia mitään, isketään vaan loputtomasti tukirahoja kouraan ja ainoa koulu mille täytyy osallistua on Kelan järjestämä kurssi, jossa opastetaan mitä ja miten eri tukia haetaan. Näin maksimoidaan että nämä varmasti äänestävät sossutuki puolueita tulevaisuudessa, demarivasurit voittaa vaalit ja ikiliikkuja on valmis.
 
Minulla paloi käämi YLE:n toimintaan tuon artikkelin kommenteissa. Vastasin henkilölle, joka luennoi kommenteissa Suomella olevan valtiona vastuu torjua maailmassa jylläävää rasismia ja syrjintää ottamalla tänne kaikki halukkaat tulijat. Käytin asiallista kieltä ja kirjoitin, että ei ole mitenkään järkevää velkarahalla vastaanottaa humanitaarista maahanmuuttoa ja kiintiöpakolaisia. YLE kiitti kommentista, "emme julkaise", ja linkkasi keskustelusääntönsä. Kolmannen yrityksen jälkeen luovutin. Jäljellä oleva elämä on liian lyhyt väittelyyn uhmaikäisten kakaroiden lailla käyttäytyvien YLEläisten kanssa.

Tässä maanpuolustusnäkökulmassa varsinainen pihvi on kaikille selvä. Kapteeni Mattila korosti puheenvuorossaan, että maahanmuuttajaryhmien välillä on huimat erot. Joidenkin äidinkielien edustajilla on erittäin hyvä motivaatio asepalvelukseen. Hän korosti tätä podcastissa useampaan kertaan. Toiseksi, selväksi tuli että kutsuntoihin osallistuminen ei vielä tarkoita että henkilö suorittaa asevelvollisuuden. Ymmärtääkseni Mattila käytti kutsuntatilastoja ainoastaan tukemaan sitä teoriaa, että somalin- ja arabiankielisten surkea suoriutuminen maanpuolustusvelvollisuudesta saattaa johtua huonosta motivaatiosta.

YLE:n kaltaisille poliittisille toimijoille Mattilan keskeisestä viestistä keskustelu on täysin tabu. IL sentään kykenee asiasta kirjoittamaan.
YLE:llä tai millään isolla merkittävää näkyvyyttä nauttivalla (myöskään yksityisellä) medialla ei pitäisi olla mitään oikeutta sensuroida kommentteja ellei ne ole suoria lain rikkomuksia tai asiaan kuulumatonta spämmiä kuten viagra-mainoksia yms.
Euroopassa digitaaliset dystooppiset projektit joissa halutaan määrätä käyttäjät vahvasti tunnistautumaan yms. etenee ilman Euroopan kansalaisten mandaattia ja niitä kaikin keinoin pyritään saamaan läpi ihmisten sananvapauden rajoittamiseksi. Sen sijaan yhteenkään journalistiseen julkaisuun ja heidän toistuvaan vääristelyyn, sensuuriin ja valehteluun ei olla puuttumassa millään tavalla.
Ei vaadi Einsteinin pääkoppaa tajutakseen että tarkoitus on estää yksittäisiltä kansalaisilta vapaa keskustelu ja suojata täysin oikeus valehteluun ja vääristelyyn perinteiselle medialle.

Tarvittaisiin nimenomaan päinvastainen laki jossa kommenttien sensuroijat on vahvasti tunnistautuneita, erittäin tiukan lainsäädännön rajoittamia ja jossa jokaisella kansalaisella on oikeus nähdä heidän kommenttinsa sensuroineen henkilön henkilötiedot ja viedä oikeuteen tarvittaessa.
 
Minulla paloi käämi YLE:n toimintaan tuon artikkelin kommenteissa. Vastasin henkilölle, joka luennoi kommenteissa Suomella olevan valtiona vastuu torjua maailmassa jylläävää rasismia ja syrjintää ottamalla tänne kaikki halukkaat tulijat. Käytin asiallista kieltä ja kirjoitin, että ei ole mitenkään järkevää velkarahalla vastaanottaa humanitaarista maahanmuuttoa ja kiintiöpakolaisia. YLE kiitti kommentista, "emme julkaise", ja linkkasi keskustelusääntönsä. Kolmannen yrityksen jälkeen luovutin. Jäljellä oleva elämä on liian lyhyt väittelyyn uhmaikäisten kakaroiden lailla käyttäytyvien YLEläisten kanssa.

Tässä maanpuolustusnäkökulmassa varsinainen pihvi on kaikille selvä. Kapteeni Mattila korosti puheenvuorossaan, että maahanmuuttajaryhmien välillä on huimat erot. Joidenkin äidinkielien edustajilla on erittäin hyvä motivaatio asepalvelukseen. Hän korosti tätä podcastissa useampaan kertaan. Toiseksi, selväksi tuli että kutsuntoihin osallistuminen ei vielä tarkoita että henkilö suorittaa asevelvollisuuden. Ymmärtääkseni Mattila käytti kutsuntatilastoja ainoastaan tukemaan sitä teoriaa, että somalin- ja arabiankielisten surkea suoriutuminen maanpuolustusvelvollisuudesta saattaa johtua huonosta motivaatiosta.

YLE:n kaltaisille poliittisille toimijoille Mattilan keskeisestä viestistä keskustelu on täysin tabu. IL sentään kykenee asiasta kirjoittamaan.

Et voi voittaa vassareiden hallinnoimalla alustalla silloin kun yksi heistä on käyttänyt argumenttina sen korteista mahtavimman - rasistikortin. Tuskinpa muutenkaan jos ylläpito katsoo että oman ideologian uskottavuus on loogisten vasta-argumenttien takia uhattuna. Bolsevikkien keksintöhän koko rasismin konsepti on, tiettävästi, ja aika helvetin iso osa nykyisestä vasemmisto-ideologiasta nojaa yhteisymmärrykseen valkoisten kristittyjen harjoittamasta rasismista. Se on vallankäytön muoto, ja aina totta silloin kun vassari kyseisen syytöksen tekee. Todisteitakaan ei tarvita, riittää että vassari - joista jokainen on laillistettu inkvisiittori - osoittaa sinua sormellaan.

On äärimmäisen huolestuttavaa että Suomessa näin paljon valtaa käyttää maanpetoksellinen organisaatio, joka nyhtää rahoituksensa höynäytettävien selkänahasta kuten kunnon kommareiden kuuluukin.
 
Hesarissa on juttu maahanmuuttajaopiskelijoista Joensuussa (€):

Kiinnitin huomiotani siihen, että haasteteltu Aslam ei vieläkään ymmärrä mikä ero on yliopistolla ja AMK:lla:
Aslam ei vähään aikaan pääse takaisin Pakistanin yhteisölliseen ja eloisaan elämään. Perhe maksaa opinnot, eikä edes kesällä ole mahdollisuutta käydä kotona.
Onko hän tyytyväinen opintoihin? Kyllä kai.
”Onko totta, että Joensuu on arvostetuimpia opiskelupaikkoja Suomessa?” Aslam kysyy. Kuka sen tietäisi. Mutta onhan täällä yliopistokin.
”Me opiskelemme yliopistossa.”
Ero ammattikorkeakoulun ja yliopiston välillä ei ole kaikille selvä.
Aslamille ei riittänyt kämpän yksi jääkaappi. Hän tarvitsi ikioman. Se järjestyi. Miksi?
Jos tarjottu jääkaappi ei kelpaa, voisiko Aslam itse ostaa ikioman?
Vessa järkytti. Ei ollut bideesuihkua. ”Me emme käytä vessapaperia, me pesemme aina”, Aslam sanoo. Hän toi pulloilla vettä pöntön viereen.
Opiskelija-asuntoyhtiö suostui asentamaan suihkun ja myös toisen jääkaapin, jossa ruoka pidetään halal, muslimeille sopivana.
Joensuu, hyvin menee teillä.
 
Joensuu, hyvin menee teillä.
Joensuu saa opiskelijoista valtiolta tukea ja samalla myös pidettyä kylä elinvoimaisena opiskelijoilla. Ton bideesuihkun vaatimuksen ja siihen suostumisen hyväksyn kyllä ihan hyvin mutta jääkaappi halal lihalle on kyllä aika naurettavaa. Siviilihenkilönä ei tietenkään voida sellaista hyväksyä ja ymmärtää mutta kai ne siellä virastossa laskivat, että voitolle edelleen jäädään kuin se, että tämä opiskelija lopettaa opinnot ja muuttaa muualle.
 
Joensuu saa opiskelijoista valtiolta tukea ja samalla myös pidettyä kylä elinvoimaisena opiskelijoilla. Ton bideesuihkun vaatimuksen ja siihen suostumisen hyväksyn kyllä ihan hyvin mutta jääkaappi halal lihalle on kyllä aika naurettavaa. Siviilihenkilönä ei tietenkään voida sellaista hyväksyä ja ymmärtää mutta kai ne siellä virastossa laskivat, että voitolle edelleen jäädään kuin se, että tämä opiskelija lopettaa opinnot ja muuttaa muualle.
Mikä on Joensuun tai koko muun maan tulevaisuus, jos sen idea on kouluttaa ulkomaalaisia omassa kunnassa ja sitten työntää ne pääkaupunkiseudulle? Kuulostaa huonolta idealta pidemmän päälle.
 
Espoossa poliisin sanojen mukaan "pieni sadan hengen suuruinen nuorten porukka" ryöstää ja pahoinpitelee joukolla muita nuoria, sekä käy huumekauppaa. "He kokevat veljeyttä toisiinsa", toteaa polpo.

Poliisin mukaan osa vanhemmista hyväksyy lapsensa rikollisen toiminnan, koska se tuo perheeseen rahaa. Voi vitsi ja hellanlettas. Kuka osasikaan arvata, että Ruotsin ongelma on myös Suomen ongelma (?).

Vantaa on täysin paskottu, Helsinki on laajahkoilta osin paskottu, Espookin hyvällä mallilla. Mutta edelleen vain stadissa äänestetään äänestetään Virheitä, Kokoomusta, Vassareita ja Demareita. Hardcore tason BDSM-masokismi taitaa olla noilla seuduin satakertaisesti luultua yleisempää. Valitettavasti nämä jannut eivät turvasanoja ummärrä.

 
”Onko totta, että Joensuu on arvostetuimpia opiskelupaikkoja Suomessa?” Aslam kysyy
Huhuh. Ei toki pahin paikka Suomessa, mutta on vissiin vähän Lapin...vai pitäisikö sanoa "Itä-Suomen lisää" laitettu mainospuheisiin. :rofl::rofl:
Aslamille ei riittänyt kämpän yksi jääkaappi. Hän tarvitsi ikioman. Se järjestyi. Miksi?
Jos tarjottu jääkaappi ei kelpaa, voisiko Aslam itse ostaa ikioman?

Joensuu, hyvin menee teillä.
Jos opiskelija-asuntoyhtiö on niin cuck että lähtee noita hommaamaan niin oma kait se on asiansa PAITSI jos heidän toimintaa tuetaan julkisesta kassasta suoraan tai epäsuoraan. Muslimit voivat käydä Gigantista tai vaikka Powerista hakemassa halal-jääkaappinsa. Opiskelija-asunnon tulee kattaa normaalit yleiset kulttuuririippumattomat elinolosuhteet, ei fetissejä, ei perverssioita, ei uskontoja tai muitakaan poikkeusjärjestelyjä. Ihmiset jotka itse tekee elämästään hankalan kantavat siihen liittyvät kustannukset myös itse.

Pikaisella vilkaisulla jääkaapin saa halvimmillaan n. 129e. Jos tuohon ei ole varaa niin ei ole varaa myöskään opiskella ja asua Suomessa.
 
Espoossa poliisin sanojen mukaan "pieni sadan hengen suuruinen nuorten porukka" ryöstää ja pahoinpitelee joukolla muita nuoria, sekä käy huumekauppaa. "He kokevat veljeyttä toisiinsa", toteaa polpo.
Mun mielestä tuo kuulostaa isolta porukalta ja aika hälyyttävä juttu. Ehkä ajattelen asiaa sitten toisin kuin Espoon poliisi. Joukkopahoinpitelyä ja huumekauppaa..ei mikään pikku juttu ja nuoria kavereita -> tulossa pitkä ura rikollisena. Tuo kuulostaa todella pahalta mielestäni.
 
Espoossa poliisin sanojen mukaan "pieni sadan hengen suuruinen nuorten porukka" ryöstää ja pahoinpitelee joukolla muita nuoria, sekä käy huumekauppaa. "He kokevat veljeyttä toisiinsa", toteaa polpo.

Poliisin mukaan osa vanhemmista hyväksyy lapsensa rikollisen toiminnan, koska se tuo perheeseen rahaa. Voi vitsi ja hellanlettas. Kuka osasikaan arvata, että Ruotsin ongelma on myös Suomen ongelma (?).
Jos näiden kakarat palautettaisiin ruumissäkissä poliisin luodinrei’ittämänä tai koko perhe karkoitettaisiin niin eivätpä kovin kauaa hyväksyisi.

Ihan itse aiheutettu ongelma kun tällainen hyväksytään.
 
Pikaisella vilkaisulla jääkaapin saa halvimmillaan n. 129e. Jos tuohon ei ole varaa niin ei ole varaa myöskään opiskella ja asua Suomessa.
Eiköhän niitä jostain 2nd hand keskuksesta, tori.fistä tai somesta tms. saa vielä paljon halvemmallakin.

Voi kyllä olla, että opiskelija-asuntosäätiölläkin niitä ylimääräisiä on ollut ja totesivat että menköön nyt sitten eikä tehdä asioista vaikeita.
 

Tähän tiivistyy uppoavan Suomen maahanmuuttopolitiikka täydellisesti. Korkeakoulutettu ja todennäköisesti hyvin työllistyvä ja integroituva maahanmuuttaja halutaan potkia vittuun.

Samalla haaliitaan kaksin käsin hädin tuskin edes omalla äidinkielellään lukutaitoisia karjapaimenia kulttuuriltaan mahdollisimman epäyhteensopivista kehitysmaista ja heille järkätään kunniakansalaisuus pikavauhtia, jotta saadaan heidät työttömyystilastojen pysyväiskoristeeksi.

Kommenteissa joku vaati, että ukrainalaisille ei pitäisi myöntää ollenkaan pysyviä oleskelulupia, koska heidän pitää mennä takaisin uudelleenrakentamaan omaa maataan. Meinasin kysyä, että sama pätee varmaan sitten myös somaleihin, irakilaisiin ja muihin työvoimapulaa paikkaamaamaan saapuneisiin astrokirurgeihin, mutta eipä maksa vaivaa koska Pravdan Ylen esisensuurilta tulisi automaattihylsy välittömästi.
 

Tähän tiivistyy uppoavan Suomen maahanmuuttopolitiikka täydellisesti. Korkeakoulutettu ja todennäköisesti hyvin työllistyvä ja integroituva maahanmuuttaja halutaan potkia vittuun.

Samalla haaliitaan kaksin käsin hädin tuskin edes omalla äidinkielellään lukutaitoisia karjapaimenia kulttuuriltaan mahdollisimman epäyhteensopivista kehitysmaista ja heille järkätään kunniakansalaisuus pikavauhtia, jotta saadaan heidät työttömyystilastojen pysyväiskoristeeksi.

Kommenteissa joku vaati, että ukrainalaisille ei pitäisi myöntää ollenkaan pysyviä oleskelulupia, koska heidän pitää mennä takaisin uudelleenrakentamaan omaa maataan. Meinasin kysyä, että sama pätee varmaan sitten myös somaleihin, irakilaisiin ja muihin työvoimapulaa paikkaamaamaan saapuneisiin astrokirurgeihin, mutta eipä maksa vaivaa koska Pravdan Ylen esisensuurilta tulisi automaattihylsy välittömästi.

En lähtisi sinuna kokeilemaan seuraavaa koska olet ilmeisesti jo Ylen mustalla listalla, mutta ehkä kannattaisi muotoilla kyseiset viestit niin että et mainitse erikseen mitään kansallisuuksia jotka pitäisi palauttaa kotimaihinsa, vaan puhut pakolaisista tai humanitäärisistä maahanmuuttajista kokonaisuutena johon pätevät samat vaatimukset. Voisi mennä helpommin läpi kun käsittelet asiaa neutraalisti ja tasavertaisesti, mainitsematta mitään tiettyä ryhmää negatiivisessa valossa ;)

Tämä on aika olennaiska koska niinhän opetuslautakunta tai sisäministeriö taannoin paskastan-pakolaisista ohjeisti: "Kaikki negatiiviset kokemukset ohitetaan". Sama käytäntö pätee edelleen, tiettyjen ryhmien asettaminen huonoon valoon ei ole sallittua Ylen hallinnoimilla kommunikaatiokanavilla.
 
Viimeksi muokattu:

Tähän tiivistyy uppoavan Suomen maahanmuuttopolitiikka täydellisesti. Korkeakoulutettu ja todennäköisesti hyvin työllistyvä ja integroituva maahanmuuttaja halutaan potkia vittuun.

Samalla haaliitaan kaksin käsin hädin tuskin edes omalla äidinkielellään lukutaitoisia karjapaimenia kulttuuriltaan mahdollisimman epäyhteensopivista kehitysmaista ja heille järkätään kunniakansalaisuus pikavauhtia, jotta saadaan heidät työttömyystilastojen pysyväiskoristeeksi.

Kommenteissa joku vaati, että ukrainalaisille ei pitäisi myöntää ollenkaan pysyviä oleskelulupia, koska heidän pitää mennä takaisin uudelleenrakentamaan omaa maataan. Meinasin kysyä, että sama pätee varmaan sitten myös somaleihin, irakilaisiin ja muihin työvoimapulaa paikkaamaamaan saapuneisiin astrokirurgeihin, mutta eipä maksa vaivaa koska Pravdan Ylen esisensuurilta tulisi automaattihylsy välittömästi.
Suurin ongelma on ihonväri ja sukupuoli. Jos olisi Arabimies niin pöytä katettu.

Sinänsä tilapäinen suojelu on se mitä pitäisi noudattaa mutta valikoivaahan tämä on ollut valitettavasti.

Jokainen afrikasta ja lähi-idästä viimeisen 30v aikana sisään tullut sekä heidän jälkikasvunsa pitää ehdottomasti lähettää takaisin isiensä maille, ja aivan varmasti euroopassa tätä paluumuuttoa tullaan laajemmin toteuttamaan seuraavalla vuosikymmenellä. Äärioikeiston ajatukset valtavirtaistuvat vuosi vuodelta ja kriittinen piste tullaan saavuttamaan jolloin pyörä nytkähtää liikkeelle.
 

Tähän tiivistyy uppoavan Suomen maahanmuuttopolitiikka täydellisesti. Korkeakoulutettu ja todennäköisesti hyvin työllistyvä ja integroituva maahanmuuttaja halutaan potkia vittuun.

Samalla haaliitaan kaksin käsin hädin tuskin edes omalla äidinkielellään lukutaitoisia karjapaimenia kulttuuriltaan mahdollisimman epäyhteensopivista kehitysmaista ja heille järkätään kunniakansalaisuus pikavauhtia, jotta saadaan heidät työttömyystilastojen pysyväiskoristeeksi.

Kommenteissa joku vaati, että ukrainalaisille ei pitäisi myöntää ollenkaan pysyviä oleskelulupia, koska heidän pitää mennä takaisin uudelleenrakentamaan omaa maataan. Meinasin kysyä, että sama pätee varmaan sitten myös somaleihin, irakilaisiin ja muihin työvoimapulaa paikkaamaamaan saapuneisiin astrokirurgeihin, mutta eipä maksa vaivaa koska Pravdan Ylen esisensuurilta tulisi automaattihylsy välittömästi.
Eikö tällaisesta sensuurista hoi tehdä jonkinlaista kantelua jonnekin, jos kerran ukrainan saa mainita erikseen, mutta esim Irak ukrainalaisten tilalla jää ennakkosensuurin haaviin. Voisi vaatia selitystä että miksi näin.

Kuitenkin verorahoilla ylläpidettävä palvelu, niin pitäisi olla rehellistä peliä.
 
Eikö tällaisesta sensuurista hoi tehdä jonkinlaista kantelua jonnekin, jos kerran ukrainan saa mainita erikseen, mutta esim Irak ukrainalaisten tilalla jää ennakkosensuurin haaviin. Voisi vaatia selitystä että miksi näin.

Kuitenkin verorahoilla ylläpidettävä palvelu, niin pitäisi olla rehellistä peliä.

Yle on tietoisesti pyrkinyt normalisoimaan sensuurin ja poliittisesti vinoutuneen uutisoinnin, jotta kukaan ei heiltä edes odottaisi asioiden läpinäkyvää ja tasapainoista käsittelyä. Eiväthän ryssätkään valita Rossija 1:n uutisoinnista, vaikka kaikki tietävät, että se on lähes sataprosenttisesti valheellista. Kun toimitaan tarpeeksi röyhkeästi tarpeeksi pitkään, ottamatta edes kantaa kritiikkiin, niin seurauksena on kansalaisten apatia - tässä tapauksessa mediaa kohtaan. Valitettavasti tämäkään hallitus ei ole onnistunut leikkaamaan kaikkea rahoitusta pois Yleltä.
 
Viimeksi muokattu:
Helsingin puskaradiossa, sittemmin poistettu julkaisussa vähän tummempi mamma vetäisi rasistikortin uimavalvojan tavasta hoitaa vastuullista työtään.
Julkaisijan nimeä en julkista koska julkaisu poistettu

Screenshot_2026-06-04-14-55-20-48_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-00-53_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-09-46_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-19-52_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
 
Helsingin puskaradiossa, sittemmin poistettu julkaisussa vähän tummempi mamma vetäisi rasistikortin uimavalvojan tavasta hoitaa vastuullista työtään.
Julkaisijan nimeä en julkista koska julkaisu poistettu

Screenshot_2026-06-04-14-55-20-48_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-00-53_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-09-46_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-19-52_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
Minkähänlainen ulina ja rasismi syytökset olisi tullut, jos kakaralle olis sattunut jotain vanhemman huonon valvonnan takia.
Syynä olisi tietenkin ollut uimavalvojat ja rasismi.
 
Helsingin puskaradiossa, sittemmin poistettu julkaisussa vähän tummempi mamma vetäisi rasistikortin uimavalvojan tavasta hoitaa vastuullista työtään.
Julkaisijan nimeä en julkista koska julkaisu poistettu

Screenshot_2026-06-04-14-55-20-48_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-00-53_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-09-46_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg


Screenshot_2026-06-04-14-56-19-52_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
Jos tarina on tosi, niin kieltämättä aika kummaa käytöstä uimavalvojalta. Äiti on ollut tilanteen tasalla. Tietty, jos on jotai kännyä näpränny, nii sit ymmärrän uimavalvojan. Tässä nyt vaa tän äidin kertomana asia ja luultavasti siihen uimavalvojan näkemykjsiin on jotain muutaki syytä ollut, kuin etäisyys lapseen.
 
Vaikka PS ei todellakaan ole täydellinen puolue, niin ei näitäkään pieniä askelia otettais ilman heitä:

Rantanen: Suomi selvittää palautuskeskuksen perustamista yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa:

Maahanmuuttajien työttömyysturva leikkuriin – kannustin kieleen ja työhön:

Sitten vain odottelemaan ulvomista rasismista, perustuslaista ja kansainvälisistä sopimuksista.
 
Viimeksi muokattu:
Pienistä puroista.. eipä siellä ole RKP:n kuristusotteessa ja Orpon maahanmuuttajien palvomisen rinnalla ihan kauhean isoja muutoksia mahista tehdäkään.
Paljos se hallitus on saanut kiristettyä tällä kaudella? Miljardi jopa rikki? En nyt normaalisti kritisoisi näin, mutta tässä taloustilanteessa lähinnä ajanhukkaa tämä puuhastelu kun on yli 10 miljardia sopeutettavaa.
 
Vaikka PS ei todellakaan ole täydellinen puolue, niin ei näitäkään pieniä askelia otettais ilman heitä:



Sitten vain odottelemaan ulvomista rasismista, perustuslaista ja kansainvälisistä sopimuksista.
Referoisitko kans hieman linkkejäsi? T. ei jaksa klikata ja lukee.. pysyy muutki meikäläiset kärryillä mistä puhutaan.
 
Jos tarina on tosi, niin kieltämättä aika kummaa käytöstä uimavalvojalta. Äiti on ollut tilanteen tasalla. Tietty, jos on jotai kännyä näpränny, nii sit ymmärrän uimavalvojan. Tässä nyt vaa tän äidin kertomana asia ja luultavasti siihen uimavalvojan näkemykjsiin on jotain muutaki syytä ollut, kuin etäisyys lapseen.
2v yksin rantavedessä kuulostaa jo sellaisenaan aika rajulta. Mikä sitten on oikea totuus tapahtuneesta? ”Seurasin kokoajan läheltä” voi hyvinkin olla 20metrin päässä, mutta kuitenkin silti samalla rannalla hei.
 
Paljos se hallitus on saanut kiristettyä tällä kaudella? Miljardi jopa rikki? En nyt normaalisti kritisoisi näin, mutta tässä taloustilanteessa lähinnä ajanhukkaa tämä puuhastelu kun on yli 10 miljardia sopeutettavaa.

Nuo maahanmuuton kiristykset ei taida olla ensisijassa talouden parantamista. Tai ehkä PS on niitä sellaisinakin mainostanut. Mutta ensisijaisesti ne ovat muuta.

Ja jos perussuomalaiset eivät olisi hallituksessa niin mitään maahanmuuton kiristyksiä ei olisi säädetty. Ehkä itäraja olisi juuri ja juuri saatu kiinni siinä vaiheessa kun venäjä olisi syöttänyt tänne 3000 muuttajaa päivässä. Ehkä kuukaudeksi kerrallaan.


Se unohtuu öyhöttäessä että politiikassa pitää tehdä kompromisseja. Jos siis ei ole yli 50% kannatusta, ja perustuslain asiat vaativat vielä paljon enemmän. Jos haluaa hallituksessa jotain läpi, pitää suostua johonkin mitä toinen puolue haluaa. Mitä radikaalimpaa haluaa läpi sitä radikaalimpaan joutuu myös suostumaan.

Perussuomalaisten maahanmuuttolinjaukset ovat suomen skaalalla todella radikaalia verrattuna mihinkään muuhun puolueeseen (paitsi sinimustiin). Yksikään vasemmistopuolue ei niihin suostu. Kokoomus suostui kunhan he saivat sitten EK-linjan vaatimuksiaan läpi. :comp:
 
2v yksin rantavedessä kuulostaa jo sellaisenaan aika rajulta. Mikä sitten on oikea totuus tapahtuneesta? ”Seurasin kokoajan läheltä” voi hyvinkin olla 20metrin päässä, mutta kuitenkin silti samalla rannalla hei.

Kaksivuotiaan kanssa ei tosiaankaan riitä, että on "lähellä" kun ollaan veden äärellä, vaan käytännössä et missään vaiheessa voi turvallisesti poistua käden mittaa kauempaa. Tuossa iässä vauhti on jo kova, mutta järkeä ei yleensä hirveästi vielä ole.

Eipä siinä, on kyllä tullut huomattua itsekin omien lasten kanssa rannalla ollessa, että varsin monet mamuvanhemmat ei hirveästi jaksa stressata, vaan hyvin pieniäkin muksuja näkee itsekseen vedessä. Kerran sain yhden muksun onkia vedestä ylös, kun huivimamma hengaili pölöttämässä videopuhelua kymmenen metrin päässä rannalla, eikä ollut edes huomannut että muksu oli menossa uppeluksiin.

Liekö sitten ajatuksena, että kyllähän näitä lapsia piisaa ja tekee helposti lisää.
 
Ei noita ois pitänyt maahan päästää. No varmaan seuraavaksi kielletään uinti suomessa kaikilta. Siihenhän tämä vielä menee.
 
Viimeksi muokattu:
Kantisten täytyy jo turvautua moraan ettei saisi mamuilta turpaan peruskoulussa. Ja silti tullaan päälle. Edes puukolla uhkaaminen ei riitä vaan sitä on myös pakko käyttää tai ottaa turpaan.


–"Ihan ensiksi, mä en halunnut käyttää sitä. Mä en ole yhtään tyytyväinen, että kävi näin.

Pojan mukaan hän yritti vain saada väkivallan loppumaan. Hän ei tähdännyt mihinkään.
12:48
Sekä tuomarilla että syyttäjällä on ongelmia kuulla 15-vuotiaan puukottajan puhetta. Salissa kaikuu ja lisäksi salissa on ylimääräistä puheensorinaa, kun tulkit tulkkaavat omaisille puhetta."
 
Sekä tuomarilla että syyttäjällä on ongelmia kuulla 15-vuotiaan puukottajan puhetta. Salissa kaikuu ja lisäksi salissa on ylimääräistä puheensorinaa, kun tulkit tulkkaavat omaisille puhetta."
Laitetaankohan nämä epäsuorat tunnisteet tarkoituksella? Mielestäni melko hupaisaa kun suora maininta tekijöiden taustoihin liittyen jätetään aina mainitsematta, jos suojeltu ryhmä ja heidän tekemiset sattuu olla osallisena jollain tapaa jutussa. Sitten täytyy tulkata jutun alatekstistä tai etsiä sivumainintoja jotka voisi paljastaa asian.
 
Laitetaankohan nämä epäsuorat tunnisteet tarkoituksella? Mielestäni melko hupaisaa kun suora maininta tekijöiden taustoihin liittyen jätetään aina mainitsematta, jos suojeltu ryhmä ja heidän tekemiset sattuu olla osallisena jollain tapaa jutussa. Sitten täytyy tulkata jutun alatekstistä tai etsiä sivumainintoja jotka voisi paljastaa asian.
Eihän tuosta jutusta ota mitään selvää. Ei mediasta eikä epävirallisista lähteistä. En sittenkään analysoi tätä enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Turun bussiturman jälkeisestä hautajaisista. Uhri haudattiin muslimien omalle hautausmaalle. Tilaisuutren osallistujia(työkiireistä huolimatta) oli kuulemma satoja.
Paljonkohan nuo islamilaiset yhdistykset saavat yhteiskunnalta pumpattua kaiken laisia tukia toimintaansa?
 
Onko joku muu kiinnittänyt huomiota ketjun viiteryhmään kuuluvien koneinsinöörien hienoihin autoihin?

Viikonloppuna arviolta kolmekymppinen kultaketju parkkeerasi BMW M6 (F13) pizzerian eteen. Tämä autona on käytettynä +60.000 euron auto.

Moni meistä saattaa arvata, mistä koneinsinöörihommista (TM) rahat ovat peräisin. Samaten moni meistä tietää, mitä tämä porukka tekee mm. öisin yökerhoissa ja baareissa. Jopa minä tiedän, vaikka en ole aikoihin yökerhoissa juuri kulkenut. Mutta ei saa puhua, pitää olla hiljaa. Sen sijaan pitää keskustella siitä, että Pentti vaihtoi naapurin Liisalle keittiöhanan pimeänä.
 
Onko joku muu kiinnittänyt huomiota ketjun viiteryhmään kuuluvien koneinsinöörien hienoihin autoihin?

Viikonloppuna arviolta kolmekymppinen kultaketju parkkeerasi BMW M6 (F13) pizzerian eteen. Tämä autona on käytettynä +60.000 euron auto.

Moni meistä saattaa arvata, mistä koneinsinöörihommista (TM) rahat ovat peräisin. Samaten moni meistä tietää, mitä tämä porukka tekee mm. öisin yökerhoissa ja baareissa. Jopa minä tiedän, vaikka en ole aikoihin yökerhoissa juuri kulkenut. Mutta ei saa puhua, pitää olla hiljaa. Sen sijaan pitää keskustella siitä, että Pentti vaihtoi naapurin Liisalle keittiöhanan pimeänä.
Briteissä noita näkyy todella usein ja kukaan ei uskalla tehdä mitään, sama edessä Suomessa. Kiva katsella pottunokkana vierestä ja kiltisti maksella veroja :coffee:
 
Turun bussiturman jälkeisestä hautajaisista. Uhri haudattiin muslimien omalle hautausmaalle. Tilaisuutren osallistujia(työkiireistä huolimatta) oli kuulemma satoja.
Paljonkohan nuo islamilaiset yhdistykset saavat yhteiskunnalta pumpattua kaiken laisia tukia toimintaansa?
Noh, suomessa on pelkästään somalien tukiyhdistyksiä pari sataa, joten kyllähän sitä tuettavaa on..
 
Noh, suomessa on pelkästään somalien tukiyhdistyksiä pari sataa, joten kyllähän sitä tuettavaa on..
Mä en,oikein hiffaa tuota logiikkaa. Onko noi jotain aluejärjestöjä tmv? Mutta kub 99% asuu PK-seudulla? Eikö vain naapurikerhon naamat miellytä, vai miksi noita himmeleitä ei hoideta keskitetysti tyyliin Punainen Risti/Martat (kyllä, osin retorinen kysymys).
 
Onko joku muu kiinnittänyt huomiota ketjun viiteryhmään kuuluvien koneinsinöörien hienoihin autoihin?
Tuo pistänyt silmään muutaman vuoden. Hetki sitten kävelin huonon asuinalueen ohi ja huomasin, kun parkkipaikalla oli insinöörit fiksaamassa hienoja tuoreehkoja autojaan, jotkin nesteet valui moottorista nätisti pitkin asfalttia. Meni ilmeisesti kaikki rahat autoihin, kun ei korjaamolle voinut viedä.
 
Onko joku muu kiinnittänyt huomiota ketjun viiteryhmään kuuluvien koneinsinöörien hienoihin autoihin?

Viikonloppuna arviolta kolmekymppinen kultaketju parkkeerasi BMW M6 (F13) pizzerian eteen. Tämä autona on käytettynä +60.000 euron auto.

Moni meistä saattaa arvata, mistä koneinsinöörihommista (TM) rahat ovat peräisin. Samaten moni meistä tietää, mitä tämä porukka tekee mm. öisin yökerhoissa ja baareissa. Jopa minä tiedän, vaikka en ole aikoihin yökerhoissa juuri kulkenut. Mutta ei saa puhua, pitää olla hiljaa. Sen sijaan pitää keskustella siitä, että Pentti vaihtoi naapurin Liisalle keittiöhanan pimeänä.
Huumekauppaa, pimeetä kebab myyntiä, ja siihen päälle kirsikkana kaikki mahdolliset tuet mitä mamu voi saada.
 
Onko joku muu kiinnittänyt huomiota ketjun viiteryhmään kuuluvien koneinsinöörien hienoihin autoihin?

Kyllä on huomattu. Tässäkin kotikylillä on pidempään useampi arabien BMW (miksi aina BMW?) pyörinyt. Erityisesti turkkilaisen parturin ja rivikebsuttimen läheisyyteen niillä ajellaan. Sitten on afrikkalaisia, jotka pitävät vinkuvia romuja tässä kadun varrella ja näyttäisivät ensivilkaisulla tekevän ruokalähetin hommia, mutta muutaman vuoden aikana en ole koskaan nähnyt niiden olevan tekemisissä ruoan kanssa ja saattavat olla aamuviideltäkin pyörimässä siellä täällä. Joskus vaan vetävät lenkkiä ympäri korttelia ja kokoontuvat juttelemaan hetken päästä samoihin paikkoihin. Ota tuosta nyt selvää.
 
Kielitaito | Mussa Munaa harmittaa: Lapsi ei oppinut espoolaisessa päiväkodissa suomea

Hesarin sensuuri on ilmeisesti kesälomalla kommenteista päätellen 😏

Rinnakkaisyhteiskunnatkin mainittu. Monilapsisten perheiden äidit ovat vastuussa lapsista ja viettävät suurimman osan ajastaan kotona, isät hankkivat lisätuloja huumeita diilaamalla. Mitään ei vaadita mutta mamut hoitavat kaikki Kela-Gold- asiansa sujuvasti tulkin avulla tai englanniksi. Kielitaidon tulee ehdottomasti olla yksi sosiaalitukien vaatimuksista kansalaisuuden ohella, kynnyksen tulla Suomeen elätettäväksi tulee olla mahdollisimman korkea.
 
Monilapsisten perheiden äidit ovat vastuussa lapsista ja viettävät suurimman osan ajastaan kotona, isät hankkivat lisätuloja huumeita diilaamalla.
On myös paljon mamuisiä jotka käyvät ihan palkkatöissä. Tosin nämä perheet aika lähemmäs sataprosenttia ovat "eronneita". Osoitekirjat jossain kaverilla, joka ottaa jokaiselta pienen sisäänkirjautumismaksun, mutta pieni lisämeno siihen nähden mitä kaikkea yhteiskunnan tukea tämä mamma saa "yksinhuoltajana"
 
Kielitaito | Mussa Munaa harmittaa: Lapsi ei oppinut espoolaisessa päiväkodissa suomea

Hesarin sensuuri on ilmeisesti kesälomalla kommenteista päätellen 😏

Rinnakkaisyhteiskunnatkin mainittu. Monilapsisten perheiden äidit ovat vastuussa lapsista ja viettävät suurimman osan ajastaan kotona, isät hankkivat lisätuloja huumeita diilaamalla. Mitään ei vaadita mutta mamut hoitavat kaikki Kela-Gold- asiansa sujuvasti tulkin avulla tai englanniksi. Kielitaidon tulee ehdottomasti olla yksi sosiaalitukien vaatimuksista kansalaisuuden ohella, kynnyksen tulla Suomeen elätettäväksi tulee olla mahdollisimman korkea.
Huolestuttavinta tässä Munassa on, että ei osaa suomea, vaikka on ollut täällä melkein 20 vuotta:
Äiti on Etiopiasta Suomeen vuonna 2008 muuttanut Mussa Muna. Hänen kolmesta lapsestaan nuorin, viisivuotias poika, kulkee äitinsä käsikynkässä kohti leikkipaikkaa. Haastattelu tehdään englanniksi, sillä kumpikaan heistä osaa suomea kovin hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 062
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom