Keskustelua sähköhammasharjoista

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Eiköhän tässä @fr0zen hieman trollaile vaan. En usko että nykyään voi olla tilannetta missä itse ja lisäksi vielä lähipiirikin harjailee hampaitaan perinteisellä harjalla. Ei siinä vain olisi mitään järkeä.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 243
Jo reilun 20v on ollut sähköharja päivittäisessä käytössä. Taitaa olla toinen moottorirunko vasta menossa. Akuthan noista lopulta kuolee ja en ole jaksanut niitä korjailla, vaan olen uuden ostanut. Ei ole paha rasti ostaa tuollainen alle 100€ laite reilun 10 vuoden välein. Lomamatkoille otan mukaan sitten paristokäyttöisen kun en viitsi latausalustaa kuljetella.


Parempi se tuo paristokäyttöinenkin on kuin manuaalinen.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 140
Jo reilun 20v on ollut sähköharja päivittäisessä käytössä. Taitaa olla toinen moottorirunko vasta menossa. Akuthan noista lopulta kuolee ja en ole jaksanut niitä korjailla, vaan olen uuden ostanut. Ei ole paha rasti ostaa tuollainen alle 100€ laite reilun 10 vuoden välein. Lomamatkoille otan mukaan sitten paristokäyttöisen kun en viitsi latausalustaa kuljetella.


Parempi se tuo paristokäyttöinenkin on kuin manuaalinen.
Mä vähän korotan. Mulla on ollut Oralin harja 30 vuotta käytössä. Nyt taitaa neljäs olla menossa, tosin kolmas on vielä mökillä.

Mut pointtina se että nykyään ei tarvii reissussa enää kuljettaa laturia mukana kun uusissa harjoissa lataus kestää viikon reissun jos sen on ladannut ennen lähtöä. Kaksi viikkoa voisi tehdä tiukkaa.

Ja en todellakaan enää koskaan haluaisi käyttää manuaalista harjaa. Sähköharja on niin paljon tehokkaampi ja mukavampi käyttää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
957
Nykyään ostan Lidlistä sen hammasharjan kun sieltä saa 2kpl samaan hintaan kuin muista kaupoista yhden. :giggle: Hyvin on pysyny perinteisellä menetelmällä hampaat kunnossa.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
736
Black friday tarjouksessa ollut Oral B IO 5 tuli hommattua, ja vaikka onkin sitä budjetti-päätä tuosta IO-sarjasta, niin on tuo moottori aika huikea verrattuna vanhaan Genius-sarjan surisijaan. Ainut miinus tulee vaihtopäiden hinnasta, kympin kappale...
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Okkei. Elämä se jaksaa aina yllättää ihmeellisillä asioilla. Onkohan tähän olemassa joku syy miksi et omista sellaista?
Et siis omista ollenkaan sähköhammasharjaa? Aika jännä. En tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. Joskus 10v sitten oli vielä joitain tuttuja tai kavereita jotka jynssäsivät perinteisellä harjalla, mutta tuli yllätyksenä että edelleen löytyy. Joka päivä oppii jotain uutta!
Ei kaikilla ole sähköhammasharjaa ja minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Käyttääköhän edes puolet suomalaisista sähköhammasharjaa?
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 805
Ei kaikilla ole sähköhammasharjaa ja minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Käyttääköhän edes puolet suomalaisista sähköhammasharjaa?
En usko, että käyttää. Ei ole tähän tosin nyt mitään tutkimusdataa heittää, mutta nämä "en tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. " on aika huvittavia kommentteja. Erilaisia tavallisia hammashajojahan on hyllymetrikaupalla joka marketissa. Jo se kertoo siitä, että kyllä niitä vaan käytetään, enkä näe sitä mitenkään yksiselitteisesti huonona tai vanhanaikaisena asiana. Varmasti ihan hyvin hoitaa asiansa. Itse olen käyttänyt (perusmallin) sähköharjaa jo 15-20 vuotta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 713
En usko, että käyttää. Ei ole tähän tosin nyt mitään tutkimusdataa heittää, mutta nämä "en tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. " on aika huvittavia kommentteja. Erilaisia tavallisia hammashajojahan on hyllymetrikaupalla joka marketissa. Jo se kertoo siitä, että kyllä niitä vaan käytetään, enkä näe sitä mitenkään yksiselitteisesti huonona tai vanhanaikaisena asiana. Varmasti ihan hyvin hoitaa asiansa. Itse olen käyttänyt (perusmallin) sähköharjaa jo 15-20 vuotta.
Näinhän se on ja sekin kertoo sähköhammasharjan suosiosta, että vaihtoharjoja niihin ei löydy oikeen noista tavallisista marketeista. Tavallista manuaalista harjaa kyllä löytyy tosiaan vaikka miltä merkiltä, mutta sähköharjan päitä on tossa lähi S-Marketissa vain OralB:n harjaan kopio versiona yli hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
Mikä kannattais ostaa nyt jos budjetti semmoinen n.100€?

oralb mallisto vähän sekava mutta phillipsistä ei kokemusta.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Ostin reilu kuukausi sitten Oral-B Io 6 mallin noin 120€, joka korvasi 7 vuotta vanhan Oral-B mallin. Olen tyytyväinen ostokseen. Io 6 on hiljaisempi kuin aiempi, mutta pyörii silti huomattavasti nopeammin. Vanhassa mallissa pyörimisnopeus oli jo ehtinyt väsähtää. Hampaat tuntuu puhtaammilta harjauksen jälkeen uudella kuin vanhalla harjalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 521
Hajoileeko muilla sonicare hammasharjat niin että vaikka moottori käy normaalisti, harjaspään 'tärinä' vaan alkaa vaimeneen ja lopulta loppuu kokonaan.
Nyt toinen sonicare alkoi oirehtiin täysin samalla tavalla. Eka kun lopetti toimintansa niin avasin laitteen ja laitteen moottorilta harjapäälle lähtevä
metalliliuska oli yksinkertaisesti katkennut.
Tätä toista en ole vielä avannut, mutta epäilen että rikkoontumismekanismi on sama kun oireetkin on identtiset.
e: tässä metalliliuksa oli ehjä. käämi oli päässyt sen verran liikkumaan että otti kiinni harjaspäätä liikuttavaan magneettiin.
kun siirsin käämiä hieman takaisinpäin, alkoi taas täriseen vanhaan malliin. hölmö rakenne kyllä, 'tehty rikkoontumaan' kun tuossa
on liikkumisvaraa sen verran käämillä, että pääsee ajanmyötä liikkumaan magneetiin kiinni. ainoastaan kaksi pientä ruuvia pitää sitä paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
8
Hajoileeko muilla sonicare hammasharjat niin että vaikka moottori käy normaalisti, harjaspään 'tärinä' vaan alkaa vaimeneen ja lopulta loppuu kokonaan.
Nyt toinen sonicare alkoi oirehtiin täysin samalla tavalla. Eka kun lopetti toimintansa niin avasin laitteen ja laitteen moottorilta harjapäälle lähtevä
metalliliuska oli yksinkertaisesti katkennut.
Tätä toista en ole vielä avannut, mutta epäilen että rikkoontumismekanismi on sama kun oireetkin on identtiset.
e: tässä metalliliuksa oli ehjä. käämi oli päässyt sen verran liikkumaan että otti kiinni harjaspäätä liikuttavaan magneettiin.
kun siirsin käämiä hieman takaisinpäin, alkoi taas täriseen vanhaan malliin. hölmö rakenne kyllä, 'tehty rikkoontumaan' kun tuossa
on liikkumisvaraa sen verran käämillä, että pääsee ajanmyötä liikkumaan magneetiin kiinni. ainoastaan kaksi pientä ruuvia pitää sitä paikallaan.
Joo oiskohan mulla kolmas menossa ja aina kestää sen parivuotta. Alkanu sen verran ärsyttään et taidan siirtyä vaikka oralin leiriin
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Näinhän se on ja sekin kertoo sähköhammasharjan suosiosta, että vaihtoharjoja niihin ei löydy oikeen noista tavallisista marketeista. Tavallista manuaalista harjaa kyllä löytyy tosiaan vaikka miltä merkiltä, mutta sähköharjan päitä on tossa lähi S-Marketissa vain OralB:n harjaan kopio versiona yli hintaan.
Mun mielestä oral b harjan perusvaihtopäitä on ihan jokaisessa marketissa, ihan sama onko pieni vai iso kauppa. Jos taas etsii niitä erikoispäitä (soft, 360, jne) niin saa mennä vähän isommalle marketille.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Suhtaudun itse hieman epäilevästi halpiskopioihin sähköhammasharjojen vaihtopäistä. Ostin muutamia vuosia sitten Oral-B hammasharjaan jonkun geneerisen brandin vaihtoharjoja kaupasta (Pirkka, Rainbow tms. en muista merkkiä), joka sopi tuotekuvauksen mukaan käytössä olleeseen harjaan.

Ensimmäisellä käytöllä harja vaikutti toimivan normaalisti geneerisellä vaihtopäällä. Noin reilu kuukauden käytön jälkeen huomasin, että harja pyöri ainoastaan silloin kun harja ei koskettanut mihinkään. Heti kun harjaa kosketti hampaisiin, niin se lakkasi pyörimästä ja ainoastaan tärisi edestakaisin. Olin harjannut hampaani ainakin muutaman viikon sellaisella harjalla, joka ei oikeasti toiminut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Suhtaudun itse hieman epäilevästi halpiskopioihin sähköhammasharjojen vaihtopäistä. Ostin muutamia vuosia sitten Oral-B hammasharjaan jonkun geneerisen brandin vaihtoharjoja kaupasta (Pirkka, Rainbow tms. en muista merkkiä), joka sopi tuotekuvauksen mukaan käytössä olleeseen harjaan.

Ensimmäisellä käytöllä harja vaikutti toimivan normaalisti geneerisellä vaihtopäällä. Noin reilu kuukauden käytön jälkeen huomasin, että harja pyöri ainoastaan silloin kun harja ei koskettanut mihinkään. Heti kun harjaa kosketti hampaisiin, niin se lakkasi pyörimästä ja ainoastaan tärisi edestakaisin. Olin harjannut hampaani ainakin muutaman viikon sellaisella harjalla, joka ei oikeasti toiminut.
Vähän samoja havaintoja itselläkin, nuo geneeriset vaihtopäät väljistyvät huomattavan nopeasti, jopa viikossa parissa että eivät enää oikein harjaa mitään. Eron huomaa hyvin väljistyneessä yksilössä kun hammasharjan ollessa pois päältä pystyy tuollaista halpiksen harjaosaa parin viikon käytön jälkeen kääntämään neljänneskierroksen edestakaisin mutta kunnollisia vain hieman. Uutena nuo halpiksetkaan ei käänny noin paljoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Oral B Pro1 vetelee viimeisiään. Yllättävän vähön kesti akku. Kolmisen vuotta vain. Tosin tolla kaksi aikuista pessyt päivittäin eli voiko ton sitten laskea kestoksi kuusi vuotta? :D

Jollain kokemusta Pro 3:sta? Onko toi vaan ns seuraava mallia 1:stä ja 2:sta? Noi IO mallit ei kiinnosta. Turhaa maksaa niistä ominaisuuksista.

Jollain tietoa mitä Pro 3 mallin perässä oleva numero merkkaa? Esim 3400 tai 3500 jne?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
788
Täällä mennään Oralin "pyöriväpäisillä". Niitä saa välillä tarjouksesta 16-19 eur. Harja tosiaan löystyy jotenkin ja harjaus heikkenee. Ilmeisesti se muovinen harjan ja raudan liitos väljistyy tärinästä. Uusi harja on selvästi tehokkaampi.

Aiemmin oli niitä edestakaisin vatkaavia, jotka näytti enemmän perinteisiltä hammasharjoilta. Niitä oli jo 90-luvun lopulla. Nekin oli ok, mutta onneksi kehitys kehittyy.

Tuttavapiirissä on jokunen, jotka hinkkaa edelleen käsin perinteisesti. Itse en enää palaa sinne, paitsi jos akku on loppu. Tämä käy joskus ja siksi on jemmassa muinainen tavallinen harja.

En usko että satasta maksamalla saisi juurikaan paremman harjan kuin ne Oral tarjous alle 20 eur pyöriväpäiset.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 243
Tuttavapiirissä on jokunen, jotka hinkkaa edelleen käsin perinteisesti. Itse en enää palaa sinne, paitsi jos akku on loppu. Tämä käy joskus ja siksi on jemmassa muinainen tavallinen harja.
Löytyy myös tavallinen harja jemmattuna, mutta en ole sitä vuosiin käyttänyt.
Matkoille, mökille, varaharjaksi yms. käyttöön hommasin paristokäyttöisen. Noitahan on edullisempiakin saatavilla.
Kotona on sitten akkuversio.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Sonicare vai io? 7v palvelleet Oral-b tuplarungot ovat akkujen puolesta tien päässä. Noissa sonicare matkalatureissa olisi plussana type C liitännät. Lähinnä mietityttää kuinka sonicare harjaksiin tottuu 10v+ oral b käytön jälkeen? Oralin surkeiden akkujen vuoksi tekisi mieli testata philipsiä. Philipsissä ei myöskään ole joutavia näyttöjä harjassa ja design on hieman parempi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Käytössä edelleen 10 - 15 vuotta vanha Oral-B Professional Care Type 4729 NiMH akulla. Aamuin illoin käytössä ja näyttää kuin uudelta, mutta akku alkaa olla kuollut. Vaikkei se olekaan juuri häirinnyt, koska pelaa ok kun on koko ajan laturissa. Mutta kun ei ole, niin sen kyllä huomaa heti.

1689063071983.png


Katselin että Amazonin Prime dayssa on Genius X mallia 70 € + verot hintaan. Tuo on kai joku 2016 julkaistu ensimmäisiä "äly harjoja" ja poistuva malli. Korvaavat ovat IO sarjaa, joissa joku pirun magneettinen moottori tekniikka :). IO 6 mallia sai ~110 € +verot ja IO 7 olikin sitten 165 € + verot. 7:ssa ilmeisesti magneettinen latausasema ja Älykäs paineentunnistin vaihtuu Optimaaliseen paineentunnistimeen :). Vanhalla suristaa vielä, mutta kaippa tuo menee kohta vaihtoon. Onko jotain syytä valita X:n sijaan IO6 tai IO7 ? IO hiljaisempi (?) ja eri harjapäät, jotka varmasti myös kalliimmat koska lippulaivatuote.

Itseä muuten ihmetyttää minkä näköiseksi osa päästää hammasharjansa. Ihan kuin laittaisi sen huuhtelematta kuolaa valuvana takaisin laturiin. Ja sitten käytetään vielä kimpassa samaa runkoa.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Mä olen pohtinut tuota 3-sarjaa, jossa olisi vanhat oral-b harjat jotka on puolet halvempia kuin io -malliset. Harjassa ei myöskään ole turhaa näyttöä..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Lähti tuo IO6 tilaukseen 114 €:n hintaan. Eipä tuo mikään ihme hinta ollut, parin kympin säästö kotimaisiin, mutta samalla säästi postit parista korissa olleesta halvemmasta tuotteesta. Toivottavasti tuolla suristelee taas useamman vuoden ja nyt voi ottaa myös matkalle mukaan kun on reilun viikon akku.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Oral B Pro3:ssa tuo Li-ion akku. Miten tätä suositellaan ladattavan? Onko hyvä pitää sitä koko ajan tuossa telineessä vai miten itse olette tehnyt/todennut parhaimmaksi?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 140
Lähti tuo IO6 tilaukseen 114 €:n hintaan. Eipä tuo mikään ihme hinta ollut, parin kympin säästö kotimaisiin, mutta samalla säästi postit parista korissa olleesta halvemmasta tuotteesta. Toivottavasti tuolla suristelee taas useamman vuoden ja nyt voi ottaa myös matkalle mukaan kun on reilun viikon akku.
Hyvä harja. Puhdistaminen on vaan vähän syvältä. Kannattaa ottaa harjasosa pois aina harjauksen jälkeen ja huuhdella sekä se että kädensijan kiinnityskohta kunnolla.

Vaihtoehtoisesti voi kuukauden päästä alkaa puhdistamaan mustaa mönjää sieltä harjan sisältä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Ihan jees tuo on ollut, appi hommat ei kiinnosta. Gimmicinä testasin kertaalleen mitä ne ovat. Ekoilla harjauksilla tuntui että hampaat olisivat puhtaammat... tiedä sitten. Alussa tuntui että koko kallo tärisee kun harjaa ja ei tuo nyt sen hiljaisempi ole kuin vanha pärisijä, erilainen surina vaan. Enpä tosin ole koskaan sitä ääntä sen enempää ajatellut. Irrotan ja huuhtelen harjan ja rungon joka pesun jälkeen, vähän tosin mietityttää vaikuttaako se jatkuva irrottelu laitteen fyysiseen kestoon jotenkin, koska harja on suht napakasti magneetilla kiinni.

Lataan kun akku jossain 10% kohdalla. Jotain tuubi pätkää vilkaisin ja tässä on suht helposti itse vaihdettava akku, mutta saattaa olla tunnit täynnä muuten ennen kuin tarvitsee akkua vaihtaa.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
248
IO 6:sta tuossa käytin ekaa kertaa ja nyt on ensimmäistä kertaa myös tuo paineentunnistin. Etu ylähampaiden purupinnassa tuntui tuo "sopiva" paine (vihreä valo) jo liian kovalta paineelta. Ei varmaankaan kannata sen kohdalla painaa niin kovaa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761

Tämä alkaa olla vuoden ollut ja 2 kertaa jo pitänyt palauttaa clasulle takuuseen. Tuo tärinäpää löystyy ihan helvetisti ja pitää ihan kamalaa ääntä. Youtubesta löytyy ihan helpolta näyttävä DIY ohje tuon korjaukseen, mutta kerta takuuta on. En voi suositella kyllä, rahat olisin takaisin halunut, mutta ei tiskillä voinut antaa, kun ei ollut enää tallella alkuperäistä kuittia.
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
233
Tänne tuli hankittua oral b pro 3 tuplarunko setti, eli varmaan viimeisiä joissa tuo vanha harjapää toimii. Olen tyytyväinen hankintaan ja olihan tuo huomattavasti edullisempi kuin tuo uusi sarja, johon vanhat harjat eivät sovi. 2 vuoden takuut sai prismasta.
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Onko millaiset kokemukset loisteharja.fi verkkokaupasta? Mainostavat, että heidän harjaspäät tai siis se harjaustekniikka olisi hellämpi vihloville hampaille. Emännällä siis hampaiden ikenet väärää harjaustavan takia valunneet hammaskaulasta. Tällä hetkellä käytetään sitä oral b pyörivää hammasharjaa
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
176
Onko millaiset kokemukset loisteharja.fi verkkokaupasta? Mainostavat, että heidän harjaspäät tai siis se harjaustekniikka olisi hellämpi vihloville hampaille. Emännällä siis hampaiden ikenet väärää harjaustavan takia valunneet hammaskaulasta. Tällä hetkellä käytetään sitä oral b pyörivää hammasharjaa
Minusta näitä Alibaba-tuonteja. Hammaslääketiede on tutkinut eri harjoja ja nimenomaan ns. oscillating-rotating -tyyppiset puhistavat hampaat tehokkaimmin. En ole jaksanut asiaa vuosikausiin tarkistaa, mutta jäisi tuo loista tilaamatta tuon takia jo.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 801
Meillä koko perheellä Oral iO 9:t.

Vuoden kokemuksella onhan noi nyt ihan eri maata kuin ne vanhat Oral-B:t. Akku kestää parikin viikkoa mulla ainakin. Appia en käytä, toinen pojista ja vaimo taas käyttää aina. No onpahan ainakin poika ruvennut harjaamaan tarpeeksi pitkään... Ja toi matkakotelo on kätevä, siinä kun lataakin tarvittaessa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 273
Appeja en tarttee (lahjaksi menossa), mutta mikäs on hyvä harja perusharjaukseen? Edellinen on joku 30 oral b tms.
Lahjaksi menossa.
Itsellä O-Clean USB-C takia.
Mikä toi Oral B 4000 on tokmannilla?
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Appeja en tarttee (lahjaksi menossa), mutta mikäs on hyvä harja perusharjaukseen? Edellinen on joku 30 oral b tms.
Lahjaksi menossa.
Itsellä O-Clean USB-C takia.
Mikä toi Oral B 4000 on tokmannilla?
IMO nää perus oral b pro tms. harjat on hyviä. Akku kestää ainakin viikon, kunhan ei makuuta laturissa koko ajan ja harjauspäät on siedettävän hintaisia Amazonista. Ainoa heikkous on, että akku ei ole järkevästi vaihdettavissa ja laturissa säilyttämällä akut tuntu hapantuvan turhan nopeestin.
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
32
Onko missään testattu eroaako pesutulokset esim noiden Oral iO 3, 4, 6, 9 jne välillä vai onko kyse vaan hauskoista fiitsöreistä kuten BT-tuki, mutta varsinaiseen pesutulokseen ei ole juuri merkitystä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Onko missään testattu eroaako pesutulokset esim noiden Oral iO 3, 4, 6, 9 jne välillä vai onko kyse vaan hauskoista fiitsöreistä kuten BT-tuki, mutta varsinaiseen pesutulokseen ei ole juuri merkitystä?
Itse ainakin huomasin eron kun tuli vaihdettua vanha Oral-B:n joku karvalakkimalli (Vitality(?)) Pro 3 -malliin. Uusi tuntuu puhdistavan paremmin mutta kyllähän se sitten surisee, tärisee ja pöriseekin paljon enemmän kuin vanha. Toisaalta vanhakin olisi muuten kyllä minulle kelvannut mutta akku alkoi olla niin finaalissa että yhdellä latauksella ei enää pessyt kuin pari-kolme kertaa ja meillä kun ei oikein ole paikkaa missä voisi koko ajan harjaa pitää latauksessa niin tuo alkoi pikkuhiljaa vituttamaan. Pro 3 on nyt ollut reilun viikon eikä ole kertaakaan tarvinnut vielä ladata.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 801
Itse ainakin huomasin eron kun tuli vaihdettua vanha Oral-B:n joku karvalakkimalli (Vitality(?)) Pro 3 -malliin. Uusi tuntuu puhdistavan paremmin mutta kyllähän se sitten surisee, tärisee ja pöriseekin paljon enemmän kuin vanha. Toisaalta vanhakin olisi muuten kyllä minulle kelvannut mutta akku alkoi olla niin finaalissa että yhdellä latauksella ei enää pessyt kuin pari-kolme kertaa ja meillä kun ei oikein ole paikkaa missä voisi koko ajan harjaa pitää latauksessa niin tuo alkoi pikkuhiljaa vituttamaan. Pro 3 on nyt ollut reilun viikon eikä ole kertaakaan tarvinnut vielä ladata.
Ero perinteisestä Oral B:stä uuteen IO -sarjaan on ainakin selvä. Tai siis tuntuma. IO:ssa värähtelytaajuus on selvästi korkeampi ja harjan liikkeet pienempiä. Ihan eri fiilis siis pestä vs. vanhat. Tuntuu myös ainakin pesevän paremmin.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 248
Onko jotain syytä valita X:n sijaan IO6 tai IO7 ?
Tuo X on ainakin aivan loistava. Akku kestää "ikuisesti" tarvittaessa ja kakki ylimääräiset napit ja ominaisuudet saa disabloitua halutessa, jolloin toimii yhdestä napista täysillä on/off.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 140
Ero perinteisestä Oral B:stä uuteen IO -sarjaan on ainakin selvä. Tai siis tuntuma. IO:ssa värähtelytaajuus on selvästi korkeampi ja harjan liikkeet pienempiä. Ihan eri fiilis siis pestä vs. vanhat. Tuntuu myös ainakin pesevän paremmin.
Komppaan Honzoa - IO on selkeästi parempi harjauskokemus (nopeampi ja tarkempi värinä hampaissa, vähemmän kädensijassa) mutta samalla sanottakoon että IO sarjan puhdistaminen on aika paljon hankalampaa kuin vanhojen Oral B sarjalaisten.

Sekä harja että kädensija/moottoriosa pitää huuhdella huolella erikseen ja mielellään jättää erikseen kuivumaan joka harjauskerran jälkeen. Muuten parin kuukauden kuluttua harjan sisälle (selviää tietysti vaihtamalla harjan) että moottoriosan kiinnityksen sisälle kertyy mustaa bakteerikasvustoa, jonka siivoaminen on hankalaa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 801
Komppaan Honzoa - IO on selkeästi parempi hatjauskokemus (nopeampi ja tarkempi värinä hampaissa, vähemmän kädensijassa) mutta samalla sanottakoon että IO sarjan puhdistaminen on aika paljon hankalampaa kuin vanhojen Oral B sarjalaisten.

Sekä harja että moottoriosa pitää huuhdella huolella erikseen ja mielellään jättää erikseen kuivumaan joka harjauskerran jälkeen. Muuten parin kuukauden kuluttua harjan sisälle (selviää tietysti vaihtamalla harjan) että moottoriosan kiinnityksen sisälle kertyy mustaa bakteerikasvustoa, jonka siivoaminen on hankalaa.
Mä irroitan joka pesun jälkeen harjaosan ja huuhtelen juoksevan veden alla sekä harjan, että moottoriosan. Olen tehnyt niin alusta asti ja en koe sitä hankalaksi.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 140
Mä irroitan joka pesun jälkeen harjaosan ja huuhtelen juoksevan veden alla sekä harjan, että moottoriosan. Olen tehnyt niin alusta asti ja en koe sitä hankalaksi.
Sama täällä. Ja hankaluudella viittasin siihen että jos näin ei tee niin puhdistaminen menee vanhoja harjoja hankalammaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Itse en jaksa sentään joka kerta irroitella ja pestä erikseen vaikka käyttöohjeessa tuosta taidettiin mainitakin. Joka käytön jälkeen huuhtelu irroittamatta harjaosaa ja kerran viikossa kunnollinen huuhtelu irrallaan on riittänyt tähänkin asti ettei ole mitään mössökasvustoa kerinnyt vielä kasvaa.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 877
Päivitin usean vuoden vanhasta "tavallisesta" Oral-B:stä iO9:ään ja tämähän tuntuu täysin eri laitteelta! Liukuu todella kevyesti hampaiden pinnoilla ja puhdistaa todella tehokkaasti; suu tuntuu raikkaammalta eikä ikenetkään tunnu niin helliltä vanhaan jyrään verrattuna. Itselle tuosta sovelluksesta oli heti hyötyä: Vanhalla harjalla tuli välillä pestyä liiankin pitkään, mikä kulutti harjat loppuun n. kuukaudessa. Sovelluksen avulla saan pestyä hampaat tarpeeksi hyvin ja nopeammin, mikä pidentää harjojen vaihtoväliä.

Tällä sivustolla on kattavat arvostelut ja vertailut eri malleista. Hyvänä huomiona: kaikissa io-sarjan harjoissa on sama moottori ja kaikki pesevät yhtä hyvin. Eroavaisuudet tulevat muista asioista.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
468
2-pack oral b litiumakuilla joskus hankittu. Akut kestäneet vuosia hyvin, ebay-oral-b -kopioharjoilla menty koko perhe vuosia, itse asiassa yli 10 vuotta.
Kaveri joka hammaslääkäri jossa tulee käytyä, itse, muut muualla, vittuilee kyllä tarvittaessa jos hampaissa jotain vikaa ja ei ole ollut. Hyvä että ihmiset sijoittavat hammasharjoihin mutta ihan perus oral-b:lla pärjää.

ps. älkää laittako nimh-akuilla noita, ne ovat ihan *rseestä laadultaan, reilussa vuodessa kierrätystavaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
2-pack oral b litiumakuilla joskus hankittu. Akut kestäneet vuosia hyvin, ebay-oral-b -kopioharjoilla menty koko perhe vuosia, itse asiassa yli 10 vuotta.
Kaveri joka hammaslääkäri jossa tulee käytyä, itse, muut muualla, vittuilee kyllä tarvittaessa jos hampaissa jotain vikaa ja ei ole ollut. Hyvä että ihmiset sijoittavat hammasharjoihin mutta ihan perus oral-b:lla pärjää.

ps. älkää laittako nimh-akuilla noita, ne ovat ihan *rseestä laadultaan, reilussa vuodessa kierrätystavaraa.
Juu, NiMH-akut eivät tunnu noissa kestävän, edellisessä ja sitä edellisessä oli NiMH ja pari-kolme vuotta ja akku finaalissa. Saa nähdä kuin tuossa uudessa akku kestää käyttöä kun on litiumakulla. Toivottavasti paremmin kuin edelliset halpikset.

Aikanaan johonkin hammasharjaan jopa akun vaihdoinkin mutta on se sellainen operaatio ettei mitään järkeä, eikä vesitiiviydestä ole operaation jälkeen mitään takuita.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Aikanaan johonkin hammasharjaan jopa akun vaihdoinkin mutta on se sellainen operaatio ettei mitään järkeä, eikä vesitiiviydestä ole operaation jälkeen mitään takuita.
Ihan hanurista, että noissa ei ole akut vaihdettavissa, kun yleensä tuntuvat muuten kestävän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 713
Saisi kyllä OralB luopua noista NiMH akuista tai vaihtoehtosesti merkata selkeästi pakkaukseen, että mikä akku harjoissa on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Saisi kyllä OralB luopua noista NiMH akuista tai vaihtoehtosesti merkata selkeästi pakkaukseen, että mikä akku harjoissa on.
En muista oliko pakkauksessakin maininta mutta ainakin tuotetiedoissa oli ihan selkeästi mainittu että tuossa uudessa harjassa on litiumakku. Uusissa malleissa ei taida enää paljoa NiMH-akkuja olla muutenkaan, ellei sitten joissakin ihan hinnat alkaen -malleissa. Ainakaan ei tainnut yhtään nikkeliakkua tulla spekseissä vastaan kun pari viikkoa sitten noita vertailin. Toki ihan halvimpia malleja en edes katsonut kun tiesin että niissä ei ollut mitään latauksen tai akun varauksen merkkivaloa joka oli itselleni yksi valintakriteeri.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 533
Päivitin usean vuoden vanhasta "tavallisesta" Oral-B:stä iO9:ään ja tämähän tuntuu täysin eri laitteelta! Liukuu todella kevyesti hampaiden pinnoilla ja puhdistaa todella tehokkaasti; suu tuntuu raikkaammalta eikä ikenetkään tunnu niin helliltä vanhaan jyrään verrattuna. Itselle tuosta sovelluksesta oli heti hyötyä: Vanhalla harjalla tuli välillä pestyä liiankin pitkään, mikä kulutti harjat loppuun n. kuukaudessa. Sovelluksen avulla saan pestyä hampaat tarpeeksi hyvin ja nopeammin, mikä pidentää harjojen vaihtoväliä.

Tällä sivustolla on kattavat arvostelut ja vertailut eri malleista. Hyvänä huomiona: kaikissa io-sarjan harjoissa on sama moottori ja kaikki pesevät yhtä hyvin. Eroavaisuudet tulevat muista asioista.
Yhdyn tähän iO-ylistykseen itsekin. En kyllä ostaisi mitään muuta harjaa kun näissä tuo pesutulos on vaan niin hyvä nimenomaan tuon moottorin värähtelytaajuuden takia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 876
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom