Keskustelua sähköhammasharjoista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Ostaa päräytin Alista kiinalaiselta myyjältä Sonicool 051B harjan.Täytyy kyllä sanoa, että kiinalaiseksi tuotteeksi on oikein mainio kapistus!
12,56€ joutui tuosta maksamaan ja 4 vaihtopäätä tuli mukana.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
86
Onko muilla kokemuksena, että oral-b rungot menevät ”käyttökelvottomiksi” eli kun harjan kiinnittää runkoon niin heiluu siinä melko löysänä sivulta toiselle kun sormilla liikuttaa kun taas uudella rungolla ei tuollaista löysää välystä juuri ole? En muista milloin tuo omalla vanhalla rungolla alkoi (nyt 7v vanha) mutta harmitti ostaa uusi tuon takia kun akku kuitenkin jaksoi hyvin. Kun tuo löystyy niin tuntuu häviävän osa pesutehosta pois kun ei liike välity enää kunnolla harjaan
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Onko muilla kokemuksena, että oral-b rungot menevät ”käyttökelvottomiksi” eli kun harjan kiinnittää runkoon niin heiluu siinä melko löysänä sivulta toiselle kun sormilla liikuttaa kun taas uudella rungolla ei tuollaista löysää välystä juuri ole? En muista milloin tuo omalla vanhalla rungolla alkoi (nyt 7v vanha) mutta harmitti ostaa uusi tuon takia kun akku kuitenkin jaksoi hyvin. Kun tuo löystyy niin tuntuu häviävän osa pesutehosta pois kun ei liike välity enää kunnolla harjaan
Tuo on normaalia Oral-B-harjoissa.

Samoin tuntuu varret kuluvan käytössä jo vuoden kuluessa.

20210823_093331.jpg


Myös akku tässä on huono, uutena kesti 7 pv aamuin ja illoin, nykyään saa ladata joka kolmas päivä. Ja siis vain 15 kk käytössä. 3 kk oli paketissa odottamassa käyttöä. Takuuta vielä 4 kk ja tänään kävin palauttelemassa Giganttiin. Rahat sai mukisematta tilille 24,90 ja sillä ostin Amazonista vähän paremman Oral-B 2 vko käyttöajalla aamuin illoin ja runko on kokonaan uudistettu. E kuluvia osia.

Nykymallit on tehty hajoamaan. Joko kuvan tavalla tai akun osalta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 405
Tietääkö muuten kukaan saako mistään sähköhammasharjasta pois noita piippauksia tai pätkimisiä, joilla ne yrittää saada käyttäjän vaihtamaan puolta/hammaspintaa/leukaa? En pidä siitä yhtään ja Oral-B:n kalliimmat ja nevadentit ovat sen takia hanurista. Käytän hampaiden harjaamiseen noin 3 minuuttia ja haluan itse päättää koska vaihdan minnekin. Siinä välillä nuo mukafiksut harjat ovat parhaimmillaan pätkineet kuusi kertaa hammaspuolen vaihdosta ja kerran leuasta toiseen siirtymiseksi.

Halvin Oral-B pätkäsee ainoastaan 2 minuutin kohdalla kolmasti, että nyt on harjattu riittävästi, mikä on vielä siedettävää. Mieluiten haluisin kuitenkin kaikki pätkimiset pois, mutta paremmalla akulla varustetun harjan, jonka laturia ei tarvitse pitää koko ajan seinässä, kuten tuon halpiskäikäleen. Sen akku riittää uutenakin korkeintaan kolmeen pesuun. Nyt 5-vuotiaana alkaa kaksi pesua ilman välilatausta olla paljon vaadittu.
Omassa Oral B Triumph 5000 saa vaihdettua 2 minuutin välein pätkimiseen, kun
1. Painaa harjaustyylin valintapainiketta kunnes valo syttyy
2. Painauttaa kerran käynnistyspainiketta
3. Painauttaa 2 kertaa harjaustyylin valintapainiketta (valo sammuu)

mutta se on vanhempi malli.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 193
Noin 1,5 vuotta sitten pistin vajaa 300€ neljään oral B runkoon (5 henkinen perhe), genius/ smart expert. Nyt jo alkaa akut tuntua aika laiskoilta niin että harjausnopeus on hitaampi jopa täydellä akulla. Ja kaikissa neljässä. Näissä kai 3,7v litium. Vanhemmat NiMH rungot kestäneet paljon pidempään hyvässä iskussa. Millaisia kokemuksia muilla?

Ja Amazon de ostopaikkana ja harjat periaatteessa toimii eli kai sitä saa jossain kohtaa kokeilla akun vaihtoa kolvaamalla.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Pari vuotta vanha nimh-akullinen on kyllä melko väsähtänyt ja saa olla laturissa koko ajan. Ostin uuden Pro3 litium-akullisen vaan mistä sitä tietää kestääkö tuo paremmin.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
139
Sen paremmin tutkimatta Xiaomia, niin ei ole kyllä itselle koskaan tullut vastaan siihen sopivia vaihtoharjoja. Tekeekö vaan elämänsä vaikeaksi ostamalla jonkun muun kuin Oral-B:n tai Philipsin Sonicaren?
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Sähköhammasharjan (Oral-b genius 10000N) ostosta kohta 2v aikaa, onko kellään mennyt onnistuneesti takuuseen hidastunut toiminta?

Miettinyt myös akun vaihtamista itse mutta tuohon malliin (type 3765) ei tahdo löytyä järkevänhintaista vaihtoakkua.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
214
Itellä joku ikivanha (5-10v) oral B mikä oli alkujaan vähällä käytöllä. vieläkin palvellut pari kertaa viikossa. Nyt siinä akku vähän väsähtänyt niin tilasin gigantista uuden kun oli hyvä bf diili. sai 90e laitteen 45e. siis kuka nyt odottaa näitten kestävän yli 3v päivittäisessä käytössä ? Varsikin jos useampi ihminen käyttää. verratkaa akkua johki puhelimiin. mikään kestä nykyäs. eli voi kamala jos joutuu sen 40-50e sijottaa vaikka 2-5v vuoden välein suun terveyteen. itsekin tajusin vasta hetki sitten kuin ylivertaisiä nämä sähkökoneet ovat manuaaliin verrattuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
552
Löytyykö mitään hyvää BF tarjousta Amazon.de?
Pro 600 olisi Vitalityn hintaluokassa, hintaa 23e

Tai jos haluaa litium-akun ja on käyttöä kahdelle harjalle niin PRO 3 3900 paketti 66e
tai Pro 2 2900 paketti 57e
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Löytyykö mitään hyvää BF tarjousta Amazon.de?
Pro 600 olisi Vitalityn hintaluokassa, hintaa 23e

Tai jos haluaa litium-akun ja on käyttöä kahdelle harjalle niin PRO 3 3900 paketti 66e
tai Pro 2 2900 paketti 57e
Saako noissa kalliimmissa jotain selkeästi parempaa vastinetta hinnalle? Entä akkujen kesto/harjojen hinnat?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Vanha n. 10v vanha harja kuulemma emännän mielestä kova ääninen, et tarvitsisi vaihtaa.

Osaako joku suositella ns. Hiljaisempaa harjaa?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 128
Ainakin Oralin IO harjat ovat merkittävästi vanhoja harjoja hiljaisempia. Tiedä sitten alkaako äänenvoimakkuus kasvaa kun ikää tulee lisää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Ainakin Oralin IO harjat ovat merkittävästi vanhoja harjoja hiljaisempia. Tiedä sitten alkaako äänenvoimakkuus kasvaa kun ikää tulee lisää.
Njoo, onhan ne kyl, tai ainakin hiljasempi ku meidän vanhempi Oral. Ääni on enemmän semmonen puhelimen värinämäinen kuin semmonen surina.
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
233
Ainakin Oralin IO harjat ovat merkittävästi vanhoja harjoja hiljaisempia. Tiedä sitten alkaako äänenvoimakkuus kasvaa kun ikää tulee lisää.
Kattelin näitä justikään ja huomasin että varaharjan hinta tuossa on kalliimpi mitä vanhemmissa malleissa niin jätin ostamatta.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 128
Kattelin näitä justikään ja huomasin että varaharjan hinta tuossa on kalliimpi mitä vanhemmissa malleissa niin jätin ostamatta.
Totta. Luultavasti Braun on kehittänyt tuon uuden harjan IO laitteisiin vanhojen harjojen patenttien mennessä umpeen. Näin voivat jatkaa kuluttajien rahastamista harjoilla.

Mutta yllättynyt kyllä olin kuinka paljon parempi IO oli vanhoja Oral B harjoja. Noita on kuitenkin tullut käytettyä ainakin viittä erilaista tässä vuosikymmenien varrella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Omani io 6 taitaa saapua tänään. Katotaan miten ääni verrattuna vanhaan.

Saman huomasin, että vaihtoharjat ovat kalliita.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Saman huomasin, että vaihtoharjat ovat kalliita.
Tämä. Viikon välein sai ladata. Lisäksi vitutti ne hymynaamat ja muu interaktiivisuus. Harjaosa tuntui paksulta, tahnaa valui pitkin käsivartta. Voi olla kyllä henkilökohtainen ominaisuus.
Muuten kyllä puhdistaa hyvin ja hiljainen.
Meni reserviin ja jatkan Philpsin Sonic carella toistaiseksi.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Tämä. Viikon välein sai ladata. Lisäksi vitutti ne hymynaamat ja muu interaktiivisuus. Harjaosa tuntui paksulta, tahnaa valui pitkin käsivartta. Voi olla kyllä henkilökohtainen ominaisuus.
Muuten kyllä puhdistaa hyvin ja hiljainen.
Meni reserviin ja jatkan Philpsin Sonic carella toistaiseksi.
Miksi et pidä sitä harjaa aina latauksessa? Silloin se harjaa täydellä teholla myös.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Miksi et pidä sitä harjaa aina latauksessa? Silloin se harjaa täydellä teholla myös.
No joo, kyllähän noita vois pitää jatkuvasti seinässä vaikka esittelijä suositteli tyhjäksi käyttämistä.
Itse oon vain jotenkin allerginen noitten laturien jatkuvasti seinässä pitämisen suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
No joo, kyllähän noita vois pitää jatkuvasti seinässä vaikka esittelijä suositteli tyhjäksi käyttämistä.
Itse oon vain jotenkin allerginen noitten laturien jatkuvasti seinässä pitämisen suhteen.
Mulla on sama vika, en halua että kaikki laitteet ovat koko ajan laturin perässä paistamassa akkujaan ja turhaan tuhlaamassa sähköä. Ja sähköhammasharjan kohdalla on vielä sekin että ei oikein ole edes järkevää latauspaikkaa missä pitäisi laturia koko ajan seinässä, kylppärissä kuitenkin on varsin rajallinen määrä pistorasioita joita lataukseen voi käyttää (1kpl) ja sitä pistorasiaa tarvitsee muuhunkin käyttöön.

Itsekin pitäisi kohta vissiin ostella uusi sähköharja, nykyisessä alkaa pikkuhiljaa akku hyytymään kun ei kestä enää kuin muutaman päivän. Eihän siinä mitään jos tuo edes varoittaisi että akku on vähissä mutta lähinnä 10 sekuntia ennen akun loppumista kierrokset vähän laskee ja sitten hyytyy kerrasta. Eikä tietenkään ole mitään merkkivaloa tai muuta indikaatiota akun varaustilasta. Tuossa suhteessa edellinen NiMH-akullinen oli parempi, siitä selkeästi huomasi että akku alkaa olla tyhjä kun rupesi hyytymään mutta silti sai sen kerran vielä pestyä loppuun.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Mulla on sama vika, en halua että kaikki laitteet ovat koko ajan laturin perässä paistamassa akkujaan ja turhaan tuhlaamassa sähköä. Ja sähköhammasharjan kohdalla on vielä sekin että ei oikein ole edes järkevää latauspaikkaa missä pitäisi laturia koko ajan seinässä, kylppärissä kuitenkin on varsin rajallinen määrä pistorasioita joita lataukseen voi käyttää (1kpl) ja sitä pistorasiaa tarvitsee muuhunkin käyttöön.

Itsekin pitäisi kohta vissiin ostella uusi sähköharja, nykyisessä alkaa pikkuhiljaa akku hyytymään kun ei kestä enää kuin muutaman päivän. Eihän siinä mitään jos tuo edes varoittaisi että akku on vähissä mutta lähinnä 10 sekuntia ennen akun loppumista kierrokset vähän laskee ja sitten hyytyy kerrasta. Eikä tietenkään ole mitään merkkivaloa tai muuta indikaatiota akun varaustilasta. Tuossa suhteessa edellinen NiMH-akullinen oli parempi, siitä selkeästi huomasi että akku alkaa olla tyhjä kun rupesi hyytymään mutta silti sai sen kerran vielä pestyä loppuun.
Omassa Oral-B:n seinälaturissa lukee, että kuluttaa 0.9W. Ne on mitättömiä summia, tuskin edes huomaat onko seinässä vai ei.

Sekin lukema varmaan vasta, kun jotakin siinä latautuu.

Omalla kohdalla harja ei ole aina latauksessa, mutta laturi on aina kiinni seinässä. Nimittäin jatkuva viikoittainen rituaali laturin päälle poislaitto kuluttaa sitä rasiaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Vaikuttanee oleellisesti laitteen kestoikään että sitä akkua käytetään koko kapasiteettinsa osalta, eikä vain koko ajan pidetä sitä piripinnassa. Pistoke kannattaa ottaa pois seinästä ainakin välillä, niin säilyy akku parempana.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 405
No joo, kyllähän noita vois pitää jatkuvasti seinässä vaikka esittelijä suositteli tyhjäksi käyttämistä.
Itse oon vain jotenkin allerginen noitten laturien jatkuvasti seinässä pitämisen suhteen.
Suositteli eka kerralla tyhjäksi käyttämistä? Jos noissa on Li-ion akku, niissä yleensä kehotetaan pitämään varaus välillä 30-80% ja välttämään tyhjäksi purkamis syklejä.
Eikä se tuhlaa sähköä sen enempää vaikka laturi pitäisi sen aina täynnä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Miksi et pidä sitä harjaa aina latauksessa? Silloin se harjaa täydellä teholla myös.
Tällä tavalla ainakin joskus muinoin oma Oral-B:n akku meni tosi nopeasti huonoksi. No en tarkalleen muista kuukausimäärää mutta ehkä vuoden ja se kapasiteetti meni jo niin huonoksi että jäi pesu kesken kun virta jo loppui.

Sen jälkeen uudella harjalla laittanu lataukseen vaan tarvittaessa ja ottanut lataamiseen jälkeen pois, akut on kestäny.

Voi olla ihan suunniteltua laitteen vanhenemista ettei kestä olla 24/7 laturissa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Tällä tavalla ainakin joskus muinoin oma Oral-B:n akku meni tosi nopeasti huonoksi. No en tarkalleen muista kuukausimäärää mutta ehkä vuoden ja se kapasiteetti meni jo niin huonoksi että jäi pesu kesken kun virta jo loppui.

Sen jälkeen uudella harjalla laittanu lataukseen vaan tarvittaessa ja ottanut lataamiseen jälkeen pois, akut on kestäny.

Voi olla ihan suunniteltua laitteen vanhenemista ettei kestä olla 24/7 laturissa.
Täysin mahdollista, mutta Li-On akkukaan ei sähköhammasharjassa laadun tae.

Uutenakin harjausta vain viikko kerrallaan ja pistän lataukseen. Ni-MH oli vielä surkeampi harja, varsinkin vanhetessa, sai koko ajan ladata.
Eiköhän ne on suunniteltu niin, että raha pysyy kierrossa.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Suositteli eka kerralla tyhjäksi käyttämistä? Jos noissa on Li-ion akku, niissä yleensä kehotetaan pitämään varaus välillä 30-80% ja välttämään tyhjäksi purkamis syklejä.
Eikä se tuhlaa sähköä sen enempää vaikka laturi pitäisi sen aina täynnä.
Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Tyhjemmäksi olisi ollut oikeampi muoto. Tuo sinun mainitsemasi varauksen pitämisestä 30-80% välillä ihan oikea.
Edit, tuossa juttelin puhelimessa Oral B edustajan kanssa. Hänen kantansa perustui akkuvalmistajan ja huollon kanssa käytyihin keskusteluihin joissa oikea tapa olisi irroittaa pistoke seinästä ja tosiaan pitää lataus tuossa 30-80%. Käytännössä siis ainakin IO 5 tuo latauksen tason seuranta mahdollista.
Sähkön säästämisestä ei siis tässä kyse. Se on mitätöntä, kuten todettu.
Edit 2; hifistelijöille: iO 10 tulossa Suomen markkinoille loppuvuodesta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Oli kyllä harjaosa möhkäleen oloinen, mutta yllätys kun laittoi suuhun niin oli kyllä erittäin hyvä harjata hampaat. Hieman jopa yllätyin positiivisesti.

Ääni on ehkö ihan vähän hiljaisempi ku vanha oral-b, mutta ei aivam älyttömiä.

Kyseessä itsellä siis Oral IO 6.

Katsotaan miten akku kestää ja pistetään siitä kommenttia seuraavaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
On hyvä harja, vaikka pidän kalliina laittaa 100e hammasharjaan johon vielä harjaspäät ovat tällä hetkellä kalliita. Mutta voin silti suositella, itsellä siis IO6.

Akku kesti ekan latauksen jälkeen n. 1.5vko, mutta tuli hieman harjattua pidempään kun metsästin täysiä pisteitä. En tiedä onko tuossa, mahdollista saada 2min pesulla täysiä pisteitä pesusta? Mukava myös kun softa ilmoittaa milloin harjapää pitää vaihtaa. Koittaa kytätä jostain alesta noita.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
On hyvä harja, vaikka pidän kalliina laittaa 100e hammasharjaan johon vielä harjaspäät ovat tällä hetkellä kalliita. Mutta voin silti suositella, itsellä siis IO6.

Akku kesti ekan latauksen jälkeen n. 1.5vko, mutta tuli hieman harjattua pidempään kun metsästin täysiä pisteitä. En tiedä onko tuossa, mahdollista saada 2min pesulla täysiä pisteitä pesusta? Mukava myös kun softa ilmoittaa milloin harjapää pitää vaihtaa. Koittaa kytätä jostain alesta noita.
Täysiä pisteitä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Jos jaksat puhelimella katsoa harjausta, niin se antaa palautteen harjaamisesta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Tällä tavalla ainakin joskus muinoin oma Oral-B:n akku meni tosi nopeasti huonoksi. No en tarkalleen muista kuukausimäärää mutta ehkä vuoden ja se kapasiteetti meni jo niin huonoksi että jäi pesu kesken kun virta jo loppui.

Sen jälkeen uudella harjalla laittanu lataukseen vaan tarvittaessa ja ottanut lataamiseen jälkeen pois, akut on kestäny.

Voi olla ihan suunniteltua laitteen vanhenemista ettei kestä olla 24/7 laturissa.
Mulla on 2015 ostettu varmaan halvin Oral-B, laturi koko ajan seinässä ja kyllä se edelleen ihan hyvin toimii hyytymättä omat noin neljän minuutin "tuplapituiset" harjaamiset. Kun koko vehje taisi aikanaan maksaa parisen kymppiä, niin voinee tuon jo sanoa seitsemän vuoden aikana maksaneensa itsensä takaisin siitä ilosta, ettei tarvitse olla koko ajan repimässä töpseleitä irti ja takaisin. Kalliimman koneen kanssa ehkä joutuisikin ajattelemaan jo vähän akun ylläpitoasioita, kuten partakoneen kanssa teen, mutta tämän kanssa ei jaksa eikä onneksi tarvitse.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Onko tietoa mitä eroa on Oral-B IO 6 ja IO 6s malleilla? Valmistajan omilta sivuilta en löytänyt mainintaa koko 6s mallista haulla, mutta näyttää olevan 20-30e kalliimpi tuo 6s malli.
 
Liittynyt
19.10.2019
Viestejä
40
S-mallissa tulee ainankin harjaspäiden pidike mukaan (verkkokaupassa 119€ muuten tuo perus ei s-malli, rajoitettu erä).
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
98
Itellä tuo io6 ja en ole tyytyväinen akkuun. Kait se joku maanantai versio sit on. Pidät laturissa koko päivän, illalla saat harjattu 30sekuntia ja akku loppuu laitat lataukseen näyttää 100%, käyntiin yrität laittaa, loppuu akku taas. Tekee usein tätä! Tämä alko noin kk oston jälkeen. Kuulemma pitäisi antaa mennä akun tyhjäksi ja ladata täyteen niin sitten nollaisi laitteen. Eipä ole auttanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Tulipa laitettua tälläset tilaukseen


Tiedä sitten miten tuo special edition eroaa tavallisesta? Väri?

Ja


Tosi laiska ollu lankaamaan aina. Josko tuolla motivoituisi enempi. Hampaat on ollu kyllä aina aika toissijainen juttu, tiedä sitten miksi näin. Välillä jaksaa tsempata jonkun aikaa paremmin ja sitten taas jää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
949
Muistan kun tuolla joskus 90-luvun loppupuolellako se oli tämä sähköhammasharja pinnalla.. joskus sillon kun asuin vielä kotosalla. Tässä alkutalvesta äiti soitteli mulle tuossa joku ilta ja sano että mun tarvis ostaa sähköhammasharja. Olin että semmosta vekotinta en tarvii, että perinteinen manuaalinen hammasharja toimii aivan hyvin täällä. Se kovasti yritti vängätä että semmonen pitää hankkia. Loppujen lopuks se tuhahti, että mä olen ihan samanlainen kuin isä :) että hänkään ei ollu innostunu yhtään. Sitä en tiä onko heille tullu sähköhammasharjaa tänä vuonna... tänne ei tullu eikä tule.
 
Liittynyt
25.11.2022
Viestejä
17
Onko kokemuksia Jordanin sähköhammasharjoista? On aika uusia hyvin palvellut Oral-b ja nyt silmiini on useassa paikassa osunut Jordanin usbilla ladattavat harjat.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 516
Tuli juuri vaihdettua vanhahko Oral-B uuteen iO6 -malliin Gigantin alennuksesta ja itse asiassa hämmentää kuinka iso hyppy pesutuloksessa tuli. Tuo värähtelytaajuus on aika hiton paljon korkeampi kuin ~8v vanhassa harjassa, tuntuu tekevän tehtävänsä.

Olin että semmosta vekotinta en tarvii, että perinteinen manuaalinen hammasharja toimii aivan hyvin täällä.
En sen enempää ala saarnaamaan, mutta tästä manuaalinen vs. sähköhammasharja -aiheesta on tehty ihan jonkin verran tieteellistä tutkimusta sähköhammasharjan hyväksi. Itse yleensä matkustaessa käyttänyt perinteistä hammasharjaa ja kyllä sen ihan itsekin tuntee suussa ettei samalle pesutuloksen tasolle tahdo päästä.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Muistan kun tuolla joskus 90-luvun loppupuolellako se oli tämä sähköhammasharja pinnalla.. joskus sillon kun asuin vielä kotosalla. Tässä alkutalvesta äiti soitteli mulle tuossa joku ilta ja sano että mun tarvis ostaa sähköhammasharja. Olin että semmosta vekotinta en tarvii, että perinteinen manuaalinen hammasharja toimii aivan hyvin täällä. Se kovasti yritti vängätä että semmonen pitää hankkia. Loppujen lopuks se tuhahti, että mä olen ihan samanlainen kuin isä :) että hänkään ei ollu innostunu yhtään. Sitä en tiä onko heille tullu sähköhammasharjaa tänä vuonna... tänne ei tullu eikä tule.
Et siis omista ollenkaan sähköhammasharjaa? Aika jännä. En tiennyt, että enää on ihmisiä jotka harjaa sillä perinteisellä harjalla. Joskus 10v sitten oli vielä joitain tuttuja tai kavereita jotka jynssäsivät perinteisellä harjalla, mutta tuli yllätyksenä että edelleen löytyy. Joka päivä oppii jotain uutta!
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
En ole ikinä omistanu, enkä ole hankkimassakaan. Enkä kyllä tiedä että kenelläkään lähipiiristä olis semmosta
Okkei. Elämä se jaksaa aina yllättää ihmeellisillä asioilla. Onkohan tähän olemassa joku syy miksi et omista sellaista?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 427
Viestejä
4 161 314
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom