- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 182
Nyt puhuttiin pelkästä vetytankin painosta, ei se nyt niin painava ole kuitenkaan.Pelkkää vetytankkia sähköauton akkuun on turha verrata. Vertailuun pitää vetyautosta ottaa myös sen ajoakku ja itse polttokenno oheisroinineen.
Mirai on ulkomitoiltaan edustusluokan auto, mutta tavaratilat ovat pienemmät kuin Yariksessa. Painoa sillä on enemmän kuin Tesla Model 3 LR:llä.
Jos katsotaan koko ketjua niin painot jotakuinkin tankit 85kg (vanha Mirai) + polttokenno 56kg + FC boost converter 29kg + akku 44kg eli yhteensä about 215kg.
Vrt. Model 3 LR 480kg akut.
Lisäksi kannattaa huomioida että polttokennoteknologia kehittyy selvästi nopeammin kuin akkupuoli eli jatkossa ero tod.näk. kasvaa.
EDIT: kaikki nuo painot on vanhasta Miraista, uudessa paino on tippunut, ilmeisesti polttokennon paino on tippunut puoleen eli melkein 30kg vähemmän.
Viimeksi muokattu: