Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Hankin parisen viikkoa sitten käytetyn automaattidieselin. Yritin etsiä hybridejä, mutta ominaisuudet ja hinta eivät vastanneet kuin vielä pari vuotta vanhemmilla Kian Niro hybrideillä (vetokoukku, vähän maavaraa, tavaratilaa tarpeeksi). En oikein tiedä, mitä saisin sähkö- tai hybridiautolla enemmän. Suurin ero varmastikin voimalinjassa automaatin kytkeytymisen nopeus - joka on hiukan hidas - mutta mitään muuta en keksi saavani sähkömoottorilla. Kun automaatti on ensimmäisen vaihteen kytkenyt, tuokin liikkuu sen kummempia ajattelematta. Teho tai 0-100 on omilla listoilla jossakin sijalla 11 kaiken muun tarpeellisen jälkeen, jos edes siellä. Kulutus on maltillinen, autossa on DPF ja AdBlue päästöjä varten. Hiilidioksidia tuo pukkaa papereiden mukaan vähemmän kuin perheen Fiesta, vaikka kokoa on kaksinkertaisesti.

Laskennallisesti sähköauto ei tulisi ikinä halvemmaksi, reaalimaailmassa hybridin kanssa voisi mennä tiukille (nykykustannukset, hankintahinta hieman kovempi).

Katsotaan uudelleen muutaman vuoden päästä.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
talvella nopea lampiaminen ja ei tarvitse poiketa huoltoasemalle niin useasti jos arkia-ajot menevat sahkolla.
Diesel webastolla lämpenee nopeasti (monet uudemmat dieselit on myyty valmiiksi webastolla) ja dieselin kanssa ei kyllä hirveän usein joudu tankkaamaan suhteessa ajokilometreihin. Eikä joudu laittamaan töpseliä seinään tai irroittamaan sitä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 798
Riippuu toki hybridistä, mutta aika monessa on myös kulkupuoli kohadallaan. Eli suorituskykyä saanee..
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
talvella nopea lampiaminen
Tämäkin tosin vaatii tarkkuutta auton valinnassa. Täyssähköjen kohdalla toteutunee lähes kaikilla, mutta esim. Zoe kai on aika kylmä ja jossain muussa saattoi olla niin että esilämmitysteho rajoittuu töpselistä saatavaan tehoon eli auto pitää irrottaa töpselistä, että lämpenee kunnolla, jos kotona on suko-lataus.

Plugareissa parhaiden sähkölämmitys saattaa olla webaston tasoinen, mutta esim. vagilla on kai hieman heikko ja aiemmin mainitsemani Rav4 ei lämpene juuri lainkaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Niin siis vertaatko uutta sähköautoa ja käytettyä polttista? Pienillä kilsoilla ei mikään uusi auto tule ikinä voittamaan tonnin pommia kustannuksissa.
Hintaluokka 20k€ asti, ostin alle kolme vuotta vanhan Opel Grandlandin. Vs joku samankokoinen sähköauto mitä ei ole käytettynä ja vaikka saisikin, hintaero karkaa sen verran ettei dieselin hinta ja verot mene ikinä yli (disclaimer: jos valtiovalta ei ala hurjastelemaan vallattomasti). Lähin täyssähkö taitaa olla Teslan Model X joka onkin jo selvästi (hinta)luokkaa ylempi.

Entisessä autossa alkoi olla vikaa siellä täällä, joten vaihto oli tehtävä vähintäänkin piakkoin, eli odottelu jonnekin 2022/Q4 ei oikein toimi.

Muoks. Hyundai Konaa katselin, mutta vetomassa vain 300 kg ei riitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
826
Plugareissa parhaiden sähkölämmitys saattaa olla webaston tasoinen, mutta esim. vagilla on kai hieman heikko ja aiemmin mainitsemani Rav4 ei lämpene juuri lainkaan.
No, sekin on semmoinen melko ymmv riippuen käyttöpaikasta. Jos asuu etelässä, ettei pakkasta monesti ole muutamaa astetta enempää, niin kyllä se ravikin lämpenee. Mutta sitten kun pakkasta on sitä muutamaa astetta enemmän, niin EV-tilassa alkaa tulla vilu ja alta -10°C sähkönkäyttö menee aika arpapeliksi. Mutta sitten taas on ajossa lämmintä.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 104
Ei oo merkitystä, koska vero lasketaan ja kokonaishinnaksi tulee 51699€. Vaikka siitä sen 600€ vähentää, niin silti se on 51099€. Tuo 48690€ on ilman autoveroa.
Jos tarkoitat että tuosta 600eurosta menisi autovero, niin ei mene sitäkään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 268
Toi RAV4 plug-in hybrid ois kyllä kans kova, tarpeeksi iso ja tarpeeksi iso akkukin. Hinta vaan vähän turhan reipas Toyotaksi, mutta käytettynä varmasti oiva peli joskus x vuoden kuluttua.
Kia Sorento Plug-in Hybrid on vielä isompi mutta siinäkin hinta on sellainen että moni tuskin edes harkitsee kun ei ole saksalaista ”premiumia”.

Toyota sai muuten haukut hirvenväistötestissä, en tiedä onko siinä joku suunnitteluvirhe vai onko kyse akkujen lisäpainon tuomasta ongelmasta.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Tämäkin tosin vaatii tarkkuutta auton valinnassa. Täyssähköjen kohdalla toteutunee lähes kaikilla, mutta esim. Zoe kai on aika kylmä ja jossain muussa saattoi olla niin että esilämmitysteho rajoittuu töpselistä saatavaan tehoon eli auto pitää irrottaa töpselistä, että lämpenee kunnolla, jos kotona on suko-lataus.

Plugareissa parhaiden sähkölämmitys saattaa olla webaston tasoinen, mutta esim. vagilla on kai hieman heikko ja aiemmin mainitsemani Rav4 ei lämpene juuri lainkaan.
No täytyy todeta että on tullut skrabailtua aika paljon auton ikkunoita mutta Tesla on kyllä ensimmäinen mitä pitää skrabata ajon aikana sisäpuolelta :hmm: Esilämmitys on kyllä jees mutta kovilla pakkasilla jos haluaa ajon jälkeen päästä vielä autosta ulos niin lumet pitää käydä sutimassa ikkunoista ja katolta pois ennen kuin lämmityksen kytkee. Muuten sulava lumi valuu sinne ikkunoiden tiivisteisiin ja jäätyy ajaessa. Myös pyyhkijät keräävät sulavaa lunta ja ne jäätyvät jatkuvasti kiinni lasiin kun niissä ei ole lämmitystä tai moottoria joka tuottaisi lämpö siihen kohdalle. Sulava lumi valuu myös latausluukkuun jos on piuha kiinni ja sen kanssa saa tapella ensin että sen saa irti ja sitten takaisin kiinni kun tarvitsee ladata :poop:

Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
No täytyy todeta että on tullut skrabailtua aika paljon auton ikkunoita mutta Tesla on kyllä ensimmäinen mitä pitää skrabata ajon aikana sisäpuolelta :hmm: Esilämmitys on kyllä jees mutta kovilla pakkasilla jos haluaa ajon jälkeen päästä vielä autosta ulos niin lumet pitää käydä sutimassa ikkunoista ja katolta pois ennen kuin lämmityksen kytkee. Muuten sulava lumi valuu sinne ikkunoiden tiivisteisiin ja jäätyy ajaessa. Myös pyyhkijät keräävät sulavaa lunta ja ne jäätyvät jatkuvasti kiinni lasiin kun niissä ei ole lämmitystä tai moottoria joka tuottaisi lämpö siihen kohdalle. Sulava lumi valuu myös latausluukkuun jos on piuha kiinni ja sen kanssa saa tapella ensin että sen saa irti ja sitten takaisin kiinni kun tarvitsee ladata :poop:

Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää :facepalm:
Et ilmeisesti ole kovin tyytyväinen auton talviominaisuuksiin :hmm: Mikä malli muuten kyseessä, ja onko muuta moitittavaa?

Tuli Mieleen vielä Volvo XC40 koeajo pakkasella, range puoleen, ei tahdo ottaa virtaa ja mitä tuossa nyt oli, hinuriakin tarvittiin.

 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Jos tarkoitat että tuosta 600eurosta menisi autovero, niin ei mene sitäkään.
Ei tietystikään, mutta kokonaishinnasta menee. Sen takia vähensin 600€ suoraan, ilman verovaikutusta tuohon vertailulukuun 51099€ > 50k€. Eli edelleen, peräkärrymahdollisuus maksaa sen 3100€ (1100€ + 2000€ menetettyä tukea), ei tuo ole mihinkään muuttunut.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää
En ole ihan ikkunoita sisältä joutunut skrabaa, mutta muuten hyvin totta. Kaikki jäätyy ja välillä ulos pääseminenkin on hankalaa sen takia. Ensimmäinen auto kyllä jossa automaatti-ilmastointi ei toimi, en muista että edes -87 E-mersussa olisi ollut noin huono automaatti-ilmastoinnin säätö. Noiden lämmintä/kylmää minne sattuu lisäksi se päättää välillä puhaltaa ikkunaan täysillä, välillä ei ollenkaan, sen sijaan että pysyisi tasaisessa puhalluksessa. Eli aivan kuin puhaltimessa olisi vain on/off toiminto siellä edessä.

Mutta kuten aina, "seuraavassa päivityksessä korjataan". Elon ajassa, auto voi olla paalissa ennen sitä päivitystä tosin. Nythän uusin päivitys muutamalla lopetti pyyhkimien automatiikan toiminnan, en edes uskalla päivittää. Ei se tosin vanhassakaan versiossa hyvin toimi, lumella sutii tyhjää ja tihkusateella ei sudi ollenkaan. Ihme touhua kyllä.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Et ilmeisesti ole kovin tyytyväinen auton talviominaisuuksiin :hmm: Mikä malli muuten kyseessä, ja onko muuta moitittavaa?
Model 3. Käytännön talvitestit on kyllä jäänyt tekemättä kun autoa on suunniteltu. Mitä tarkoitat moitittavaa? Autolla on muuten kyllä hyvä ajaa talvella, varsinkin kun on neliveto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Model 3. Käytännön talvitestit on kyllä jäänyt tekemättä kun autoa on suunniteltu. Mitä tarkoitat moitittavaa? Autolla on muuten kyllä hyvä ajaa talvella, varsinkin kun on neliveto.
Lähinnä sitä mitä Tesla ketjussa on ollut ongelmia, maalin, huonosti istuvien paneelien kanssa, jne jne.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858


Tämän Tubettajan mukaan Tesla teki ainakin Ylle testejä kylmässä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 230
Talvessa pärjäämisen lisäksi ainakin Teslojen suhteen viimeistely ilmeisesti edelleen on jonkinlainen huolenaihe.




Tilanne oli muutaman vuoden takaiseen parantunut etenkin maalipinnan osalta, mutta on noi epätasaisuudet sellasia, että jos tollasta olisi omassa uudessa autossa, niin tekisi mieli lähettää takaisin ja pyytää ilmoittaa milloin kauttaaltaan hyvin viimeistelty yksilö on perillä. Olisi kiinnostavaa tietää, onko toi viimeistely nykyään ongelma yksilötasolla vai kauttaaltaan koko mallistossa, vaikkei Model 3 omalla ostoslistalla olekaan.

VW ID.3:ssa saattaa olla kolkot muovit, mutta varsinaisesta viimeistelystä noin muuten en ainakaan ole valittamista kuullut. Enkä esimerkiksi Hyundai Konasta. ID.3:ssa talviajon osalta tosin häiritsee se, ettei luistonestoa käsittääkseni saa kytkettyä pois.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 167
Teslan suhteen kannattaa huomioida et esim tuota ilmastointi automaatiota säädetään melkeen joka pätsis.

Meidän S sekos edellises pätsis ja nyt uudempi korjas. Pysyy taas ruudut auki ilman manuaali asentoja, myös huonolla kelillä :D

Mut tää on teslan oston varjopuoli, kannataa ostaa joku muu jos tämän kans ei voi elää.

Tuo päivitysten tulo ja meno ei lopu. Ei vaikka kui harmittaa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Talvessa pärjäämisen lisäksi ainakin Teslojen suhteen viimeistely ilmeisesti edelleen on jonkinlainen huolenaihe.




Tilanne oli muutaman vuoden takaiseen parantunut etenkin maalipinnan osalta, mutta on noi epätasaisuudet sellasia, että jos tollasta olisi omassa uudessa autossa, niin tekisi mieli lähettää takaisin ja pyytää ilmoittaa milloin kauttaaltaan hyvin viimeistelty yksilö on perillä. Olisi kiinnostavaa tietää, onko toi viimeistely nykyään ongelma yksilötasolla vai kauttaaltaan koko mallistossa, vaikkei Model 3 omalla ostoslistalla olekaan.

VW ID.3:ssa saattaa olla kolkot muovit, mutta varsinaisesta viimeistelystä noin muuten en ainakaan ole valittamista kuullut. Enkä esimerkiksi Hyundai Konasta. ID.3:ssa talviajon osalta tosin häiritsee se, ettei luistonestoa käsittääkseni saa kytkettyä pois.
Kiina mallissa on ollut parempi laatu.
Osassa uusia Tesla Model 3 sr+ autoja on ollut melko hidas lataus talvella. Ainakin Facebookin mukaan:

Screenshot_2021-01-26-09-27-38-69.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Tuota ne ekat raportit povasi kun niitä tuli esiin.
Joo. Eli akkujen "laadussakin" on heittelyä. Ei oikein herättäisi ostohaluja, koska ei tiedä millaisella akulla auto sattuu tulemaan?

Toki Saksan hinnoilla voisi silti olla ihan ok ostos.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 798
Joo. Eli akkujen "laadussakin" on heittelyä. Ei oikein herättäisi ostohaluja, koska ei tiedä millaisella akulla auto sattuu tulemaan?

Toki Saksan hinnoilla voisi silti olla ihan ok ostos.
Kyllä noista tietää. Tesloja (ainakin M3) on nyt kahdella eri akulla ja sen osaa ihan myyjö kertoa, kumpi autoon tulee.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Teslan suhteen kannattaa huomioida et esim tuota ilmastointi automaatiota säädetään melkeen joka pätsis.
Meidän S sekos edellises pätsis ja nyt uudempi korjas. Pysyy taas ruudut auki ilman manuaali asentoja, myös huonolla kelillä :D
Mut tää on teslan oston varjopuoli, kannataa ostaa joku muu jos tämän kans ei voi elää.
Tuo päivitysten tulo ja meno ei lopu. Ei vaikka kui harmittaa
Tässä on vain se älytön puoli, ettei jostain syystä yksikään muu valmistaja joudu aina korjaamaan lämmityksen säätöä. Siihen on toimivat reseptit keksitty vuosikymmeniä sitten, miksei niitä vain voisi käyttää. Eihän automaatti-ilmastoinnin tarkoitus voi olla että joutuu säätämään manuaalisesti puhalluksia, kun auto ei osaa? Muutenkin auton pitäisi mahdollisimman paljon pysyä poissa tieltä, eikä kuskin pitäisi olla siellä autoa varten.

Miten suurella innolla porukka luulee Teslan tuovan L5-tason autonomista ajamista, jos jätkät ei osaa edes alkeellista lämmitystä tehdä? Siihen ei tarvita edes tietokonetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Kyllä noista tietää. Tesloja (ainakin M3) on nyt kahdella eri akulla ja sen osaa ihan myyjö kertoa, kumpi autoon tulee.
Hyvä. Täytyy vaan ostajan kysyä tuota asiaa ja tietää eri akkujen erot ainakin jollain tasolla.

Ilmeisesti sr+ tulee Kiinasta ja vähän kalliimmat lr ja p tulee muualta. Saatan olla toki väärässäkin :)

Jos auton tilaa sieltä Teslan normi paikasta, eli netistä, niin siellä ei kyllä akusta taideta mainita mitään.

Lisäksi myyjien puheeseen luottaisin vain 99% varmuudella, eli se akun tyyppi olisi hyvä jotenkin muutenkin todentaa? Ehkä sitten ladata ja seurata, että millä nopeudella lataa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 858
LR on nyt tullut ehkä LG akulla ja osa myös saanut uuden Panasonicin. Performancet tulee Panasonicilla. SR+ malleja ei nyt tule ainakaan alkuvuodesta enää Kiinasta vaan Jenkeistä. Niistä ei tietoja mitä siellä sisällä on.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 230
Eihän automaatti-ilmastoinnin tarkoitus voi olla että joutuu säätämään manuaalisesti puhalluksia, kun auto ei osaa? Muutenkin auton pitäisi mahdollisimman paljon pysyä poissa tieltä, eikä kuskin pitäisi olla siellä autoa varten.
Sillä poikkeuksella, että talvioloissa ihan perinteiset automaatit toisinaan jää alakynteen. Ainakin omalla kohdalla talvella manuaalisäädöistä on usein enemmän apua. Ei kyllä ole vastaava ongelma kuin miltä noi Teslan sotkut kuulostaa, mutta tulipahan mieleen.
 

SirSamuel

Make ATK Great Again
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
107
Kyllä noista tietää. Tesloja (ainakin M3) on nyt kahdella eri akulla ja sen osaa ihan myyjö kertoa, kumpi autoon tulee.
Myyjä vain unohti mainita, että LFP-akullinen (näitä on Euroopassa vain pieni erä 2020 loppuvuoden malleja) ei lataa samaan tapaan kuin kaikki muut Model 3:set vaikka kuitenkin osasi kehua sitä miten paljon parempi on kun voi ladata huoletta 100 prosenttiin. Oikeasti myyjä ei tiennyt LFP-akusta sen enempää kuin 5 minuutin googlettamisella olisi saanut selville ja tämän avoimesti myönsi, plussat siitä. No samapa tämä on muillakin merkeillä, eli sinällään ei uutta auringon alla. Mutta Teslan tapa testata tuotteita kuluttajilla on kyseenalaista. Kattellaan mihin tämä asettuu...
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Eikö kaikki Euroopan (pl. UK) SR+:t tule nykyään Kiinasta, eihän ne enään Fremontista lähetä muuta kuin LR:ää/Perffiä?
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Hyvä. Täytyy vaan ostajan kysyä tuota asiaa ja tietää eri akkujen erot ainakin jollain tasolla.

Ilmeisesti sr+ tulee Kiinasta ja vähän kalliimmat lr ja p tulee muualta. Saatan olla toki väärässäkin :)

Jos auton tilaa sieltä Teslan normi paikasta, eli netistä, niin siellä ei kyllä akusta taideta mainita mitään.

Lisäksi myyjien puheeseen luottaisin vain 99% varmuudella, eli se akun tyyppi olisi hyvä jotenkin muutenkin todentaa? Ehkä sitten ladata ja seurata, että millä nopeudella lataa?
Oma helmi-maaliskuussa luovutettava sr+ on käsittääkseni edelleen tulossa jenkkilästä.
Viime vuoden loppuun tuli joku MIC-erä. Näissä MICeissä on ollut "LFP" akut. En sitten tiedä jatkosta.
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
87
Mitenkäs Kangoo ZE vanhemmat mallit? Akku surkea 22 kWh mutta kyllä sillä työmatkat ja arkiajot parjännee?
Periaatteessa kummiskin ihan oikea auto, eikä mikään mikrokokoinen hippikananmuna mitä näitä vanhoja iMiev ja muita
halpoja on.

Badzingerillä olisi '14-'15-vuosimallisia reiluun kuuteen tonniin, siihen alvi, tulli, verot ja kuljetus niin olisiko reilu
kahdeksan tonnia? Nettiautossa pyytävät samanikäisistä dieseleistä kymppitonnia. Olisi halvempi + polttoaineessa säästäisi lisää,
niin toihan olisi pelkkää säästöä, siinä mielessä hiukan houkuttelisi.

Search results for: Автомобілі | Badzinger auto: імпортер післялізингових автомобілів з Європи
https://home.mobile.de/BADZINGERSPZOOPL7952540776#des_280972906
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Mitenkäs Kangoo ZE vanhemmat mallit? Akku surkea 22 kWh mutta kyllä sillä työmatkat ja arkiajot parjännee?
Periaatteessa kummiskin ihan oikea auto, eikä mikään mikrokokoinen hippikananmuna mitä näitä vanhoja iMiev ja muita
halpoja on.

Badzingerillä olisi '14-'15-vuosimallisia reiluun kuuteen tonniin, siihen alvi, tulli, verot ja kuljetus niin olisiko reilu
kahdeksan tonnia? Nettiautossa pyytävät samanikäisistä dieseleistä kymppitonnia. Olisi halvempi + polttoaineessa säästäisi lisää,
niin toihan olisi pelkkää säästöä, siinä mielessä hiukan houkuttelisi.

Search results for: Автомобілі | Badzinger auto: імпортер післялізингових автомобілів з Європи
https://home.mobile.de/BADZINGERSPZOOPL7952540776#des_280972906
7v vanha auto jossa uutena 22kwh akku, jos olettaa että 80% jäljellä niin puhutaan jostain 18kwh kapasta, talvikelillä tuolla ei pääse edes 100km, joku 60-80km voi olla realistinen jos vähänkin kuormaa.

Täsmäkäyttöön voisi mennä mutta onhan 8k€ tuostakin aika paljon?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Lähinnä sitä mitä Tesla ketjussa on ollut ongelmia, maalin, huonosti istuvien paneelien kanssa, jne jne.
Auto on sellainen. Pellit on kierot kuin savolaisen mieli ja materiaalit halvinta mahdollista. Näistä on jo tarpeeksi jankutettu täällä ja muualla joten eipä tuosta taida lisäarvoa kenellekään tulla että täällä raportoi päivän välein että kuinka monta kiveniskelmää auton helmoissa kulloinkin on tai kuinka monta senttiä minkäkin paneelin väli on. Nuo asiat eivät minua häiritse kun en vietä aikaa autoa ihaillen tai sen alla konttailemalla. Sen sijaan nuo käytännön lapsukset kyllä vituttaa enkä ala rasvailemaan autoa silikonilla joka päivä tai maksamaan tuhansia euroja jostain suojateippailuista ;) Omistan autot maksimissaan 3 vuotta joten ei tule paljoa stressattua mitä niille sen jälkeen käy. Kulutuskamaahan autot on.

Vaihdoin jo kertaalleen SR+ -> LR kun tarvitsin koukun ja myyntiin laittamani auto meni 2,5k yli pyynnin ja jonossa oli 5 ostajaa. Piti vetää auto pois myynnistä alle vuorokaudessa kun puhelin soi kokoajan. Markkinoilla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa mikä kiinnostaisi. Käyttäjäkokemus on vain niin eri planeetalta kuin muilla. Niinkin arkinen asia kuin vaihdekepin käyttö tai auton käynnistys tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta kun joutuu välillä vaimon e-uppia siirtelemään pihalla.

Enemmän verenpainetta nostaa jos joutuu poikkeamaan supereiden varrelta tai niitä on rikki. Siellä sitten jonotellaan kuin keskisellä konsanaan
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
793
Taloyhtiössämme suunnitellaan sähköautoille latausasemia. Hallituksen jäsenenä tämän selvitysnakki napsahti minulle. Onko täällä pk seudulla asuvia joilla taloyhtiössä latausasemia? Kokemuksia ja mielipiteitä eri toimittajista kaipailen.

e: siirsin kysmykseni oikeaan ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Taloyhtiössämme suunnitellaan sähköautoille latausasemia. Hallituksen jäsenenä tämän selvitysnakki napsahti minulle. Onko täällä pk seudulla asuvia joilla taloyhtiössä latausasemia? Kokemuksia ja mielipiteitä eri toimittajista kaipailen.
Pitäisikö aloittaa jollain kartoituksella vai onko jo tiedossa, mitä halutaan ja mihin kapasiteetti riittää?
*MUOKS* Tälle oli muuten oma ketjunsa: Sähköautojen (ja hybridien) latausinfra taloyhtiöissä
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Käyttäjäkokemus on vain niin eri planeetalta kuin muilla. Niinkin arkinen asia kuin vaihdekepin käyttö tai auton käynnistys tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta kun joutuu välillä vaimon e-uppia siirtelemään pihalla.
Yllättävää sinänsä, että 20 tonnin auton käyttökokemus on eri, kuin kolme kertaa kalliimman. ID3 lienee vaihdevalitsimen ja "käynnistyksen" osalta jo Teslan tasolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Yllättävää sinänsä, että 20 tonnin auton käyttökokemus on eri, kuin kolme kertaa kalliimman. ID3 lienee vaihdevalitsimen ja "käynnistyksen" osalta jo Teslan tasolla.
VW id.3 vaihdevalitsin on kyllä näppärä. Tuo on taidettu kopioida bmw i3 autosta. Ainakin omasta puolesta saisi yleistyä myös muissa autoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Tykkään enemmän mersun tavasta/Tesla.
Viiksestä ylös/alas.
Jotenkin tuo mersu/tesla viiksi sekä id.3/i3 kytkin on lähempänä rattia ja helpompi käyttää, kun joku perinteinen vaihdekeppi keskikonsolissa. Eli aika pieni ero, mutta kumminkin sen huomaa.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Joko sitä ID3 karvalakkimallia saa tilattua jämyiltä? Mistä saisi edullisimman rahoitustarjouksen? Käyttöautolla näyttäisi olevan 0,9%+kulut.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 230
Onko toi n. 35 000 euron ID.3 (miinus sähköautotuki) se halvin Suomeen tänä vuonna tulossa oleva malli, josta on kohistu, vai onko tuloillaan joku sitäkin halvempi malli?
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Onko toi n. 35 000 euron ID.3 (miinus sähköautotuki) se halvin Suomeen tänä vuonna tulossa oleva malli, josta on kohistu, vai onko tuloillaan joku sitäkin halvempi malli?
31900 löytyy hinnastosta, jossa itseasiassa maininta myynnin käynnistymisestä vasta loppuvuoden aikana.

Screenshot 2021-01-27 at 14.52.34.png
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 230
Okei. No eipä toi Pure Performancenkaan hinta ihan posketon ole. Talvella noiden kantama ei kyllä varmaan mikään ihan älytön ole (vai?), mutta sitä voikin jokainen kohdallaan pohtia.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Okei. No eipä toi Pure Performancenkaan hinta ihan posketon ole. Talvella noiden kantama ei kyllä varmaan mikään ihan älytön ole (vai?), mutta sitä voikin jokainen kohdallaan pohtia.
Joo, oletan että se on talvellakin äärimmäisissäkin olosuhteissa sen 150km jolloin riittäisi helposti työmatkan kulkemiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Joko sitä ID3 karvalakkimallia saa tilattua jämyiltä? Mistä saisi edullisimman rahoitustarjouksen? Käyttöautolla näyttäisi olevan 0,9%+kulut.
VW id.3 halvin piti tulla nyt, mutta eipäs tullutkaan :) Tuleekin tosiaan vasta 2021 loppuvuonna. 58kWh akulla oleva halvin olisi nyt 37 420€. Aika pieni hintaero pienimmän ja keskikokoisen akun välillä.


Kävin koeajamassa uuden Citroen C4 auton, mutta se oli bensa-automaatti. 50kWh sähkö olisi alk 35 400€. Mutta taitaa olla aika karsitut varusteet alkaen hinnassa.

Ilmeisesti aika sama auto Peugeot e-2008 alkaen 36 400€ ja siihen saa 2000€ alennuksen.

kovin hyvää rahoitusta en kyllä huomannut.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Yllättävää sinänsä, että 20 tonnin auton käyttökokemus on eri, kuin kolme kertaa kalliimman. ID3 lienee vaihdevalitsimen ja "käynnistyksen" osalta jo Teslan tasolla.
Niin, tämä on juuri se kompastuskivi mihin nuo perinteiset valmistajat sortuvat. Käyttökokemus Teslassa on samanlainen Model 3:sen ja 80 tonnia kalliimman ässän kanssa. Jopa kaikki saman sarjan mallit ovat samanlaisia, vain rauta eroaa. Apple taas hyvä verrokki, sama käyttökokemus oli sinulla sitten alkaen mallin luuri tai läppäri vs kallein mitä rahalla saa.

En ole tutkinut miten tuo ID3/4 käytännössä menee, onko ne muuten kuin koko-luokaltaan samanlaisia vai kokonaan eri autoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
En ole tutkinut miten tuo ID3/4 käytännössä menee, onko ne muuten kuin koko-luokaltaan samanlaisia vai kokonaan eri autoja?
Tulossa olevat vw id.4 ja skoda enyaq on samaa kokoluokkaa, kuin myöhemmin tulossa oleva Tesla Model Y.

Id.3 on myös ihan tilava, mutta takakontti ei ole mikään mahdottoman iso. Lisäksi id.3 autoon ei saa vetokoukkua. Pelkän kuljetuskoukun saa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 400
Viestejä
4 194 257
Jäsenet
70 727
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom