Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 539
Nuo rengasten kaaret reilun kymmenen sentin päässä itse renkaasta on aivan käsittämättömät. Eihän se mikään offroad vehje edes ole!
Olet varmaan Teslamiehenä samaa mieltä myös Model Y:stä. SUV-mallisissa autoissa nyt vaan tuppaa olemaan tuollaiset pyörän kaaret.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 199
Tesla Y LR olisi kyllä kova juttu, jos hinta menisi alle 60k€ sen jälkeen kun autoa aletaan valmistaa Saksassa. Tuossa voisi olla oikeasti varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi. Myös se uusi Mustang täytyy käydä koeajamassa heti kun tulee mahdolliseksi. E-Niron parhaissa tarjouksissa tosiaan alennusta ei listahinnasta saanut senttiäkään..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
137
Eiköhän se tuulitunnelissa ole muutamaan otteeseen vieraillut. Aika seppä olet jos pelkästään auton kuvasta voit sanoa.
Ihan yleistietoa on että nuo kömpelöt ja rumat katumaasturi/SUV-möhkäleet kuluttaa noin 10% enemmän juurikin ilmanvastuksen takia.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
137
Olet varmaan Teslamiehenä samaa mieltä myös Model Y:stä. SUV-mallisissa autoissa nyt vaan tuppaa olemaan tuollaiset pyörän kaaret.
Aika hyvin olet poteroitunut kun nyt jostain kehäpäättelit, että diggaan Model Y:stä. Lisäksi onhan tossa noin puolet vähemmän tota kaarta, vaikka rumahan tuokin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 757
Rohkeasti muotoiltu toisinkuin Teslat.
Ei tuossa ole muuta rohkeaa kuin ripulipaskan väri. Pisteet siitä, että hyvin geneerisestä muotoilusta huolimatta tunnistaa "Nissaniksi". Toisaalta Qashqai taisi olla ensimmäisiä paljon myyneitä SUV:tä, että sillä perusteella pitääkin muistuttaa perus-nissania :D Eniten minua tässä hommassa vituttaa jälleen yksi paperijulkaisu. 2021 loppuun on pitkä aika.

OT: Käsittämätön toi ylen juttu. Villitystä on vaikea perustella lukee otsikossa ja kuitenkin artikkelista käy selvästi ilmi, että porukka on vaan vaihtanut ennen suositut tila-autot vastaavan tilavuuden SUV:hin. Sen jälkeen höpisee auton korkeudesta jne. Luulis tuossa olevan jo ihan riittävästi perusteita "villitykselle".
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 438
On sen verran jo pituutta tälläkin, että otanpa vain ADHD kanavan version; tietäjät katsokoot alkuperäisenä.

 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
555
Honda Jazz täyssähkönä tai edes lataushybridinä olisi kiva, mut sensijaan Honda lisäsi vain nuo nolot SUV-muovit renkaiden ympärille:

1594810136463.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 757
Unohtais Jazzit ja tekis Honda e-mallista paremman rangen version :hungry: Tuo Crosstar on kyllä outo, kun HR-V on jo valikoimissa Jazzin pohjalevyllä. Luulis, että siitä olisi ollut järkevä tehdä SUV-tyylinen hybrdin tavallisen Jazzin kaveriksi.

e: Ei sen puoleen, kyllä kovasti kelpais sähkö-Jazz VAG-tripletin tyylisellä hinnoittelulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Nuo rengasten kaaret reilun kymmenen sentin päässä itse renkaasta on aivan käsittämättömät. Eihän se mikään offroad vehje edes ole!

Lisäksi kannattaa suhtautua äärimmäisellä varauksella noihin akun kantamiin, koska tuossa kylpy-ammeessa ei ole yläprofiilia lukuunottamatta mitään virtaviivaista.
Vaikea nähdä miksi tuon Cd olisi erityisesti enemmän kuin jonkun e-niron tjsp.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
951
Miillä kruisailen ja vieläkin hymyilyttää ajo sillä 2500 km jälkeen. Range on sitä mitä luvattukin ja näin kesä keleillä usein tullut ajeltua nurkissa 250 ja ollut jäljellä vielä 50 km kun lyönyt laturiin. Käytännössä kaikki matkat tuolla tullut tehtyä, kun ei ole mihinkään yli 200 km päähän tarvinnut ajella. Keskikulutus koko 2500 km aikana on ollut 14 kWh/100 km
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
839
Kia Optima Sportswagon PHEV eilen 59 km pelkällä sähköllä (tämän jälkeen akussa 13 % ja HEV meni päälle). Ulkona 14 astetta, ilmastointi päällä koko ajon.

70 % 80 km/h
10 % 100 km/h
20 % kaupunkiajoa

MY18, 86 000 km.

Tykkään.
Erinomainen tulos! Omalla GTE-Passatilla tein tänään myös enkat, eli ajoin yhteensä 43 kilometrin matkan. Reitti piti sisällään ajoa niin taajamassa, kuin maantiellä, josta vajaa puolet meni sorateitä pitkin. Perillä akussa olisi ollut virtaa vielä neljän kilometrin ajoja varten. Mainittakoon kuitenkin, että ajoin melko lailla säästellen, eikä ilmastoinnille ollut tarvetta. Ajoin viikonlopun aikana perheen kanssa myös pidemmän kesälomareissun ilman mitään latauksia, eli autoa on käytetty perushybridin tapaan. Kulutus oli tällöin n. 5,4 litran luokkaa, mihin olen ihan tyytyväinen, kun otetaan huomioon auton korkeahko paino, täysi lasti sekä reittiin sisältyvä yli 200 kilometrin ajo moottoritienopeuksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Tai Audi e-tron. Siinä varsinkin todella palikkainen tankki tyylilajin muotoilu - ja sitten myös huono range. En oikein ymmärrä miksi sellaista ilmanvastusta pitää ehdoin tahdoin laittaa.
E-tronin Cd on 0.28. Se ei ole mikään erityisen huono lukema. Onhan se toki isompi kuin Teslan, mutta vähemmän kuin esim. tuon Niron 0.29.

Auto on toki iso, mutta ei isoa autoa voi tehdä pieneksi.

WLTP ajetaan myös keskimäärin niin alhaisilla nopeuksilla, että huono range siinä johtuu voimalinjan huonoudesta.

Cd:n (eli aerodynaamisuuden) arviointi ulkonäöstä ei ole hirveän helppoa.

 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
E-tronin Cd on 0.28. Se ei ole mikään erityisen huono lukema. Onhan se toki isompi kuin Teslan, mutta vähemmän kuin esim. tuon Niron 0.29.

Auto on toki iso, mutta ei isoa autoa voi tehdä pieneksi.

WLTP ajetaan myös keskimäärin niin alhaisilla nopeuksilla, että huono range siinä johtuu voimalinjan huonoudesta.

Cd:n (eli aerodynaamisuuden) arviointi ulkonäöstä ei ole hirveän helppoa.

Alhaisen keskinopeuden takia WLTP on myös käytännössä aika huono mittari auton todellisen toimintamatkan arviointiin. Pitkät siirtymät ovat niitä, joilla toimintasäde on tärkeää, ja ne ajetaan tyypillisesti melko korkeilla nopeuksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Alhaisen keskinopeuden takia WLTP on myös käytännössä aika huono mittari auton todellisen toimintamatkan arviointiin. Pitkät siirtymät ovat niitä, joilla toimintasäde on tärkeää, ja ne ajetaan tyypillisesti melko korkeilla nopeuksilla.
WLTP tosiaan ei anna mitään kuvaa auton motarirangesta.

Tässä tapauksessa vastasin vain viestiin jossa annettiin ymmärtää, että e-tronin surkea range suhteessa akun kokoon johtuisi ilmanvastuksesta. Se on oikeasti vain pieni osa selitystä. Suurempi ongelma on huonon hyötysuhteen voimalinja / moottori.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Polestarissa (2) häiritsee paljon tuo C-pilarin Saabimaisuus. Ainoa väri, mitä pystyy sietämään on musta ellei sitten heti ostaessa wrappaa koko autoa. Valkoisena, mitä nyt sitä on paljon esitelty meinaa kyllä tulla pala oksennusta kurkkuun. Onneksi tuo nyt on muutenkin hintaluokaltaan jossain 70-80k€ maastossa, niin ei ole edes kiikarissa itsellä.
Saksassa voi juuri nyt tilata €54000 hintaan ja toimitusta luvataan lokakuuksi.

Jos pitäisi veikata, niin lähtöhinta Suomessa asettuu tälle ensimmäiselle mallille n. 61 000e:hen.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Ei tuossa ole muuta rohkeaa kuin ripulipaskan väri. Pisteet siitä, että hyvin geneerisestä muotoilusta huolimatta tunnistaa "Nissaniksi".
Nämä edellisetkin oli sitten sun mielestä varmaan yhtä rohkeasti muotoiltu, lukuunottamatta sitä ripulipaskan väriä toki.
Nissan_LEAF_900x558.png.jpeg
nissan-leaf-2016_00_original.jpg

Toki aika tarkat Nissan lasit saa olla, että tunnistaa jollaintavalla Nissaniksi. Geneerinen muotoilukin oikein loistaa:

Nissan-Ariya-concept-2.jpg

nissan-ariya-concept.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Saksassa voi juuri nyt tilata €54000 hintaan ja toimitusta luvataan lokakuuksi.

Jos pitäisi veikata, niin lähtöhinta Suomessa asettuu tälle ensimmäiselle mallille n. 61 000e:hen.
Olikos tuossa hinnassa niitä Saksan EV-tukia vielä laskettu mukaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Olikos tuossa hinnassa niitä Saksan EV-tukia vielä laskettu mukaan?
On jotain tukia laskettu mukaan.

1594832770618.png

Hollannissa ja Belgiassa lähdöt ~59000e.

Suomessa lähdöt voivat korkean ALV:n takia mennä yli 60k:n, mutta voin lyödä vetoa että seiskalla alkaviin hintoihin ei nousta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 757
Nämä edellisetkin oli sitten sun mielestä varmaan yhtä rohkeasti muotoiltu, lukuunottamatta sitä ripulipaskan väriä toki.



Toki aika tarkat Nissan lasit saa olla, että tunnistaa jollaintavalla Nissaniksi. Geneerinen muotoilukin oikein loistaa:



Saat sä siitä pitää, älä nyt hernettä nenään vedä. Qashaihin pistää pari lisämuovia koriin, niin tulos on tuo. Leaf on peruna.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 438
Audi E-Tron S



 
Viimeksi muokattu:

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
E-tronin Cd on 0.28. Se ei ole mikään erityisen huono lukema. Onhan se toki isompi kuin Teslan, mutta vähemmän kuin esim. tuon Niron 0.29.

Auto on toki iso, mutta ei isoa autoa voi tehdä pieneksi.

WLTP ajetaan myös keskimäärin niin alhaisilla nopeuksilla, että huono range siinä johtuu voimalinjan huonoudesta.

Cd:n (eli aerodynaamisuuden) arviointi ulkonäöstä ei ole hirveän helppoa.

Pelkkä cd-kerroin ei vaan kerro ilmanvastuksesta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Käyttöauto ei oikein meinaa ymmärtää takuun merkitystä. Otin yhteyttä huoltoon kyselläkseni Passat GTE:n takuuehtojen sisällöstä. Huoltokirjan perässä olevissa takuuehdoissa todetaan vain lyhyesti, että takuu ei kata tilanteita, joissa "akun kunto on on yli 70 % käytössa olevasta kapasiteetista". Tätä käytössä olevaa kapasiteettia ei vain kerrota missään. Auton ilmoittamien lukujen perusteella akusta saa tällä hetkellä irti 6,6 kWh, joka on tietenkin alle 70 % ilmoitetusta kapasiteetista, mutta ei välttämättä "käytössä olevasta" kapasiteetista.

Huollon vastaus oli, että kapasiteettia ei kerrota, ja jos akun kunto ei täytä takuuehtoja, mittauksesta veloitetaan asiakkaalta. Lisäksi ilmoittivat, että korjauksessa otetaan huomioon saatu käyttöhyöty, joka laskutetaan asiakkaalta. Tämä on tietenkin lain vastaista. Vianetsinnästä voi laskuttaa asiakkaalta vain, jos tavara on toimitettu tutkittavaksi selvästi tarpeettomasti, ja takuun alaisen vian korjaamisen on oltava aina ilmaista, kaikki asian hoitamista koskevat kulut mukaanlukien.

Seuraavaksi sitten kuluttajaneuvojaan yhteyttä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
137
Audi E-Tron S



Laitetaanko veikkaustoimisto pystyyn kuinka monta vuotta kestää ennen kuin perinteiset autovalmistajat pääsee feikkiritilä-fixaatiostaan?

Tällä hetkellähän se on varmaan todella vaikeaa kun bensamaailmassa ritilät on menny jo aivan järjettömän kokosiks virityksiks. Asiakkaille, joille on just opetettu että kattokaa näin järjettömän iso sen ritilän kuuluu olla, pitääkin nyt myydä auto, jossa sitä ei oikeasti tarvitse mihinkään.

Veikkaan että 5 vuotta saadaan ainakin katella kaiken maailman turhake ritilämuovi-viritelmiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 128
Laitetaanko veikkaustoimisto pystyyn kuinka monta vuotta kestää ennen kuin perinteiset autovalmistajat pääsee feikkiritilä-fixaatiostaan?

Tällä hetkellähän se on varmaan todella vaikeaa kun bensamaailmassa ritilät on menny jo aivan järjettömän kokosiks virityksiks. Asiakkaille, joille on just opetettu että kattokaa näin järjettömän iso sen ritilän kuuluu olla, pitääkin nyt myydä auto, jossa sitä ei oikeasti tarvitse mihinkään.

Veikkaan että 5 vuotta saadaan ainakin katella kaiken maailman turhake ritilämuovi-viritelmiä.
Tesla Model S:ssä oli valemaski 2012-2016. Eiköhän se lähde ekassa faceliftissä perinteisiltäkin merkeiltä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Laitetaanko veikkaustoimisto pystyyn kuinka monta vuotta kestää ennen kuin perinteiset autovalmistajat pääsee feikkiritilä-fixaatiostaan?

Tällä hetkellähän se on varmaan todella vaikeaa kun bensamaailmassa ritilät on menny jo aivan järjettömän kokosiks virityksiks. Asiakkaille, joille on just opetettu että kattokaa näin järjettömän iso sen ritilän kuuluu olla, pitääkin nyt myydä auto, jossa sitä ei oikeasti tarvitse mihinkään.

Veikkaan että 5 vuotta saadaan ainakin katella kaiken maailman turhake ritilämuovi-viritelmiä.
Veikkaan, että noin promillea ostajista kiinnostaa eturitilän koko ja muut ominaisuudet painaa enemmän. Tää on näitä Tesla ostajien ihme fiksaatioita joilla perustellaan omia autoja. Sama juttu kun 0-100km/h aika.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 438
En usko, että ne katoaa vuosikymmenessäkään, kaikilla (muilla) valmistajilla on sukunäkönsä, joka liittyy varsinkin maskiin vuosikymmenien takaa. Eikä sillä sinällään väliä ole, jonkinlainen jäähdytys tarvitaan ja maskin taakse sen saa nätisti, säilyttäen sukunäön merkillä. (Jaguar, Audi, MB, Volvo/Polestar...)

Evoluutiota tapahtuu, mutten usko revoluutioon.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Laitetaanko veikkaustoimisto pystyyn kuinka monta vuotta kestää ennen kuin perinteiset autovalmistajat pääsee feikkiritilä-fixaatiostaan?

Tällä hetkellähän se on varmaan todella vaikeaa kun bensamaailmassa ritilät on menny jo aivan järjettömän kokosiks virityksiks. Asiakkaille, joille on just opetettu että kattokaa näin järjettömän iso sen ritilän kuuluu olla, pitääkin nyt myydä auto, jossa sitä ei oikeasti tarvitse mihinkään.

Veikkaan että 5 vuotta saadaan ainakin katella kaiken maailman turhake ritilämuovi-viritelmiä.
Volkswagen ID.3:ssa näyttäisi olevan ihan järkevä maski. Saman konsernin Cupra el-Borniin on kyllä vähän lisätty koristuksia. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 338
Veikkaan, että noin promillea ostajista kiinnostaa eturitilän koko ja muut ominaisuudet painaa enemmän. Tää on näitä Tesla ostajien ihme fiksaatioita joilla perustellaan omia autoja. Sama juttu kun 0-100km/h aika.
Meinaat että kiinnostus miten auto kiihtyy on jotain teslakuskien fiksaatioita ja muille täysin yhdentekevää?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
137
Volkswagen ID.3:ssa näyttäisi olevan ihan järkevä maski. Saman konsernin Cupra el-Borniin on kyllä vähän lisätty koristuksia. :)
Niinpä muuten on, ja kokoluokkakin on just tollanen akuston ja ilmastoinnin tarpeisiin vain. Tuossa eilisessä Ariyassa on oikein erityisen korkee. Ei sentään ritilöintikuviota, mutta todella korkea fasadi kuitenkin. Vähän niiku villin lännen talojen edustat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 539
Laitetaanko veikkaustoimisto pystyyn kuinka monta vuotta kestää ennen kuin perinteiset autovalmistajat pääsee feikkiritilä-fixaatiostaan?
Kaikista Volkkarin ID-malleista ja melkein kaikista tulevista MEB-pohjalevyyn perustuvista malleista puuttuu ritilä. Toisaalta jonkinlainen tunnistettava maski valojen muotoilun kanssa toimii myös auton ja autonvalmistajan identiteettinä. Muutenhan autot näyttäisivät aika samankaltaisilta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Meinaat että kiinnostus miten auto kiihtyy on jotain teslakuskien fiksaatioita ja muille täysin yhdentekevää?
Kyllä. Suurin osa ei välitä kiihtyykö auto 3 sekassa vai 5 sekassa. Sama juttu kiihtyykö se 8 sekassa vai 10 sekassa. Riippuen markkinasegmentistä. Aygoa ja Taycania ei kannata verrata keskenään. Ne ketkä siitä vänkää näillä foorumilla ei edusta enemmistöä.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Jostain olen lukenut väitteitä, että sähköautot mahdollistaisivat autojen aika radikaalia uudelleenmuotoilua, mutta ei voida ihan päästää mopoa keulimaan, kun kuluttajat eivät ole valmiita liian radikaaleihin muutoksiin kerralla. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 539
Tuossa eilisessä Ariyassa on oikein erityisen korkee. Ei sentään ritilöintikuviota, mutta todella korkea fasadi kuitenkin. Vähän niiku villin lännen talojen edustat.
Mitä ihmeen haittaa tuosta Ariyan tummenetusta maskista on. Ei se ole mikään feikki-ilmanottoaukko, vaan sileä tummennettu osa mikä on osa muotoilua, väritystä ja persoonaa siinä missä tummennetut katot ja etu- ja takavalojen muotoilu.

Näyttäisi Model S:ssä ja X:ssä olevan myös maski edelleen ja iso läjä ilmanottoaukkoja edessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 862
Jostain olen lukenut väitteitä, että sähköautot mahdollistaisivat autojen aika radikaalia uudelleenmuotoilua, mutta ei voida ihan päästää mopoa keulimaan, kun kuluttajat eivät ole valmiita liian radikaaleihin muutoksiin kerralla. :)
Voisi varmaan tehdä kyllä mitä vaan melkeen, kun ei periaatteessa mitään konepeltiä tarvita kun ei moottorin tai minkään muunkaan tarvitse olla siinä edessä. Tosin en tiedä kuinka paljon tavaraa on esim kuskin edessä oltava jotta auto läpäisee törmäystestit? Muutenhan voisi tehdä jonkun pisaran muotoisen auton vaikka jossa kuski istuu ihan edessä, josko se vaikka pienentäisi ilmanvastusta?
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
976
Kyllä. Suurin osa ei välitä kiihtyykö auto 3 sekassa vai 5 sekassa. Sama juttu kiihtyykö se 8 sekassa vai 10 sekassa. Riippuen markkinasegmentistä. Aygoa ja Taycania ei kannata verrata keskenään. Ne ketkä siitä vänkää näillä foorumilla ei edusta enemmistöä.
Tähän ehdoton sama. Tottakai aina tehokkaampi auto on ihan kiva, mutta ei se mikään ykkösjuttu ole autoa ostettaessa. Monella "0-100 3s Tesla voittaa jee!" - janarilla ei varmaan ole juurikaan kokemusta autoilusta. Omassa autossa on nyt vähän yli 200 heppaa ja harvemmin tulee sellainen olo että kaipaisin lisää. Muilla asioilla on valtaosalle suurempi merkitys. Ottaisin esimerkiksi ennemmin vaikka nykyiseen autoon kunnon HUDin kuin 100hv lisää.

Ja tottakai rajattomalla budjetilla ottaisin sen tehokkaimman mallinkin ihan varalta, mutta harvalla on rahaa niin paljon. Itseasiassa jo nyt nuo ~60k€ autot ovat mielestäni aika kalliita. Normituloiselle tuo on helposti vuoden bruttopalkka ja se on jo aika paljon sijoittaa autoon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 870
Tähän ehdoton sama. Tottakai aina tehokkaampi auto on ihan kiva, mutta ei se mikään ykkösjuttu ole autoa ostettaessa. Monella "0-100 3s Tesla voittaa jee!" - janarilla ei varmaan ole juurikaan kokemusta autoilusta. Omassa autossa on nyt vähän yli 200 heppaa ja harvemmin tulee sellainen olo että kaipaisin lisää. Muilla asioilla on valtaosalle suurempi merkitys. Ottaisin esimerkiksi ennemmin vaikka nykyiseen autoon kunnon HUDin kuin 100hv lisää.

Ja tottakai rajattomalla budjetilla ottaisin sen tehokkaimman mallinkin ihan varalta, mutta harvalla on rahaa niin paljon. Itseasiassa jo nyt nuo ~60k€ autot ovat mielestäni aika kalliita. Normituloiselle tuo on helposti vuoden bruttopalkka ja se on jo aika paljon sijoittaa autoon.
Näinhän se on. Ihan kiva, että auto kulkee mutta ei sitä joka päivä pistä jalkaa lattiaan. Normaalissa ajossa ihan samanlaisia se Tesla on kiihtymään kuin muutkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 757
Kyllä. Suurin osa ei välitä kiihtyykö auto 3 sekassa vai 5 sekassa. Sama juttu kiihtyykö se 8 sekassa vai 10 sekassa. Riippuen markkinasegmentistä. Aygoa ja Taycania ei kannata verrata keskenään. Ne ketkä siitä vänkää näillä foorumilla ei edusta enemmistöä.
Ja sit tulee vag-kolmikko, joka pikkuisen kauppakassin hinnalla lähtee viivalta oikein kivasti. Yht’äkkiä se ”tehokas” bensa/diesel tuntuukin kovin tuhnulta. Rohkenen väittää, että sähkömoottorin antama suorituskykylisä on aito kannuste vaihtaa polttomoottorista pois isolle osalle ihmisistä kunhan pääsevät kokeilemaan. Varsinkin näissä pikkukipoissa se poistaa niiden ikuisen perisynnin eli tuhnuuden.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Voisi varmaan tehdä kyllä mitä vaan melkeen, kun ei periaatteessa mitään konepeltiä tarvita kun ei moottorin tai minkään muunkaan tarvitse olla siinä edessä. Tosin en tiedä kuinka paljon tavaraa on esim kuskin edessä oltava jotta auto läpäisee törmäystestit? Muutenhan voisi tehdä jonkun pisaran muotoisen auton vaikka jossa kuski istuu ihan edessä, josko se vaikka pienentäisi ilmanvastusta?
Eihän tämä ole polttomoottoriautojakaan estänyt edestäpäin. Onhan meillä ollut tyyliin Audi A2, Smartit (joissa moottori on takana) ja vastaavat pienet autot, jotka ovat kokeilleet näitä toimenpiteitä. Pakettiautoissakaan ei ole hirveästi edessä mitään. Törmäystestissä toki alkaa tulemaan ongelmia, iso osa edestä olevasta massastahan on tähän liittyvää (niin auton, kuin myös jalankulkijoiden törmäyksiin liittyvää) - useissa autoissa on todella paljon tyhjää edessä vaikka moottori siellä olisikin.

Eihän Porsche 911:ssäkään ole ollut edessä moottoria ikinä, eikä missään takamoottorisessa tai keskimoottorisessa vehkeessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Ainoa sähköauto, joka itseäni oikeasti kiinnostaa on Tesla, juuri sen suorituskyvyn ja käsittääkseni hyvän ajettavuuden vuoksi. Ei ole tullut koeajettua, mutta kiinnostaisi kyllä. Muuten ei oikein kyllä sähköautot kiinnosta, varsinkaan jotkut Leafit yms, mutta yleisesti ottaen on mukava seurata niiden kehitystä vaikka itselleni en osaisi oikein kuvitella tällä hetkellä sähköautoa ollenkaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Ainoa sähköauto, joka itseäni oikeasti kiinnostaa on Tesla, juuri sen suorituskyvyn ja käsittääkseni hyvän ajettavuuden vuoksi. Ei ole tullut koeajettua, mutta kiinnostaisi kyllä. Muuten ei oikein kyllä sähköautot kiinnosta, varsinkaan jotkut Leafit yms, mutta yleisesti ottaen on mukava seurata niiden kehitystä vaikka itselleni en osaisi oikein kuvitella tällä hetkellä sähköautoa ollenkaan.
Kuvaa hyvin tätä nykymeininkiä. Et ole edes markkinoilla ja puhut mitä "haluat". Sitten kun katsotaan mitä autoja porukka oikeasti ostaa, niin 0-100km/h ei näytä olevan se hirveän tärkeä mittari. En puhu nyt sähköautoista vaan koko automarkkinasta. Sähköautot ovat sen verta nicheä, että siellä joutuu tekemään valtavia kompromisseja suuntaan jos toiseen, että saa sellaisen auton kun haluaa.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Käyttöauto ei oikein meinaa ymmärtää takuun merkitystä. Otin yhteyttä huoltoon kyselläkseni Passat GTE:n takuuehtojen sisällöstä. Huoltokirjan perässä olevissa takuuehdoissa todetaan vain lyhyesti, että takuu ei kata tilanteita, joissa "akun kunto on on yli 70 % käytössa olevasta kapasiteetista". Tätä käytössä olevaa kapasiteettia ei vain kerrota missään. Auton ilmoittamien lukujen perusteella akusta saa tällä hetkellä irti 6,6 kWh, joka on tietenkin alle 70 % ilmoitetusta kapasiteetista, mutta ei välttämättä "käytössä olevasta" kapasiteetista.

Huollon vastaus oli, että kapasiteettia ei kerrota, ja jos akun kunto ei täytä takuuehtoja, mittauksesta veloitetaan asiakkaalta. Lisäksi ilmoittivat, että korjauksessa otetaan huomioon saatu käyttöhyöty, joka laskutetaan asiakkaalta. Tämä on tietenkin lain vastaista. Vianetsinnästä voi laskuttaa asiakkaalta vain, jos tavara on toimitettu tutkittavaksi selvästi tarpeettomasti, ja takuun alaisen vian korjaamisen on oltava aina ilmaista, kaikki asian hoitamista koskevat kulut mukaanlukien.

Seuraavaksi sitten kuluttajaneuvojaan yhteyttä.
Suosittelen palkkaamaan hyvän juristin, jonka avustuksella kirjettä vaatimuksineen Käyttöautolle. Kuluttajariidan jono on reilun vuoden.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 484
Viestejä
4 192 587
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom