Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
973
Tarvitseeko kiinteä Type 2 töpseli aina kalliin b-tyypin vikavirtasuojan, vaikka siis vain lataisi yhdellä vaiheelle max. 16A?

Tämä lukee Seskon lataussuosituksessa, mutta se ei ihan aukea minulle:


Noi suomalaisten sähkötarvikekauppojen hinnat ovat aivan järkyttäviä ilman ammattilaisalennuksia. Esim. tyypin a vikavirtasuojan ja kulutusmittarin saa paljon halvemmalla Amazon.de, mutta tyypin b suojaa en sieltä löytänyt.
Tarvii olla b tyypin vikavirta, muuten pahimmassa tapauksessa auton akun jännite voi karata talon sähköverkkoon ja siitä ei hyvä heilu.
 
Liittynyt
23.01.2020
Viestejä
156
No aika kauan saa ajaa puhtaasti sähköllä että haukkuu hintansa tällaisessa tilanteessa. Ajoprofiiliin sovittaminen vaan pahentaa tilannetta.
Hieman mietin että vastaanko koska en ole erimieltä kanssasi jos puhtaasti kuluja verrataan. Ja monta viestiä jo samaan suuntaan, niin kerron alla ihan konkreettisen esimerkin itsestäni jottei mene liikaa toisteluksi. Oikeastaan halusin vain sanoa että samasta autosta hybridin vertaaminen suoraan ei-hybridi versioon on vaikeaa koska mielestäni sen verran erilaisia kulkineita hyvine ja huonoine puolineen. Jokainen valitsee sellaisen auton jonka tarvitsee, haluaa ja johon on varaa.

Itse valitsin plugarin koska sattui sen verran mielenkiintoinen (leasing *) tarjous kohdalle että sain käytännössä samaan rahaan enemmän autoa mitä muuten olisin saanut. Toki sähköajo hyvine puolineen painoi myös vaakakupissa. Täyssähkö kiinnostaisi mutta vielä ei ole markkinoilla itselle sopivaa autoa.

* Nyt GTE:n hintojen tipahdettua maahantuonnin takia tämä vaikuttaakin jo todella hyvältä diililtä. Tätä en toki osannut ennustaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
ID.3 1ST -lanseerausmalliston hinnat julkaistiin 17.6. kaikkialla Euroopassa. Auton varustetiedot ja tekniset tiedot löytyvät rakennusautomaatista. Autoja on myös edelleen saatavissa syksyn toimituksiin.
Tarjolla on kaksi vaihtoehtoista toimintatapaa:

1) Toimitukset alkavat syyskuussa
Ensimmäisissä syksyllä toimitettavissa autoissa ei ole vielä aktivoituna App Connect -toimintoja eikä Max-varusteluversion HUD-tuulilasinäytön lisätyn todellisuuden ominaisuuksia. Nämä ominaisuudet päivitetään autoihin ohjelmistopäivityksellä vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Autojen toimitus alkaa syyskuun aikana.


2) Toimitukset loppuvuodesta
Edellä mainitut toiminnot saadaan aktivoitua loppuvuonna toimitettaviin autoihin. Näin ollen hieman pidempään autoa odottavat eivät tarvitse näitä päivityksiä erikseen.
Tällainen tupsahti sähköpostiin. Hivenen itseasiassa yllätyin, sillä oletin, että ensierä olisi loppuunmyyty aikaa sitten. Tai sellaisen mielikuvan viestinnästä sain? Mutta joo, hivenen hieromista tuntuu ohjelmiston kanssa oikeasti olevan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Tällainen tupsahti sähköpostiin. Hivenen itseasiassa yllätyin, sillä oletin, että ensierä olisi loppuunmyyty aikaa sitten. Tai sellaisen mielikuvan viestinnästä sain? Mutta joo, hivenen hieromista tuntuu ohjelmiston kanssa oikeasti olevan.
Itse olen hieronut kauppaa näistä jäljelle jääneistä. Id3 plus ja model 3 välillä itse epäröin tällä hetkellä. Kävin koeajamassa Model 3 ja olihan se todella hyvä ajaa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Pk-seudulla itse olen ajanut useasti sen luvatun 60km.
Joko B-tyypin suoja tai sitten A-tyypin suoja ja sen kaveriksi joku tämmönen hoitamaan 6mA DC vikavirta DC Monitoring Module
Joo joku vvsk ja sitten kaveriksi vaikka tämä id charger niin on aika jees :) Eikä välttämättä tarvis mitää ku ottaa syötön tohon laturiin suoraan voimavirtapistorasiasta roikalla :thumbsup:

Kaunishan se ei ole noin mutta autotallissa niin väliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Itse olen hieronut kauppaa näistä jäljelle jääneistä. Id3 plus ja model 3 välillä itse epäröin tällä hetkellä. Kävin koeajamassa Model 3 ja olihan se todella hyvä ajaa.
Olet kai lukenut nuo parit Tesla ketjut kuitenkin? M3 on varmasti hyvä ajettava, en ole itse ajanut. Muu laatu tai paremminkin sen puute voi käydä harmittamaan kun auto on vähän sinnepäin kasattu tehtaalla ja takuuasioiden käsittely ei ihan parhaasta päästä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Olet kai lukenut nuo parit Tesla ketjut kuitenkin? M3 on varmasti hyvä ajettava, en ole itse ajanut. Muu laatu tai paremminkin sen puute voi käydä harmittamaan kun auto on vähän sinnepäin kasattu tehtaalla ja takuuasioiden käsittely ei ihan parhaasta päästä.
Olen kyllä seurannut tarkkaan Teslan laatua jo S:n alkuajoista myöhempiin X, 3 ja Y malleihin, joten ongelmakohdat on kyllä tiedossa. Tietämättä niitä valinta olisi kyllä aika selvä itselle. Voi olla että venytän vielä omaa valintaa myöhemmäksi. Melkein olin jo valmis ostamaan ID.3, mutta model 3 koeajon jälkeen luulen että odotan että pääsen ensin testaamaan ID.3:sta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Teslan kanssa näppien polttamisen voi välttää sillä, että ottaa liisarin. En tosin tiedä millaisilla ehdoilla niitä nykyisin irtoaa - ei ehkä kovin hyvillä ehdoilla, kun tuntuvat käyvän kaupaksi muutenkin?

Teslan myyntiluvut ovat ottaneet vähiten hittiä korona-epidemiasta - perinteiset autovalmistajat ovat kärsineet paljon pahemmin, joten Teslalla ei varmaan ole yhtä suuria tarpeita hintojen alennuksiin ja hyvien leasing-diilien tarjoamiseen.

Huippuhyvät liisarisopimuksethan ovat usein se tapa millä autovalmistajat lisäävät myyntiä ja kysyntä uhkaa sakata.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Olikos jollai muullakin ongelma sen Seat connect apin kanssa? Ei anna laittaa kilometrejä herjaa Soap.enrollment.9025? Tuestakaan ei saatu apuja vielä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Meillä meni kyllä ekalla kerralla onnistuneesti homma. Ekana siis esimmin aktivointi ja vin koodin rekisteröinti seatille. Tuossa meni pari päivää että tuli vahvistus sähköposti sieltä. Sen jälkeen auton käyttöönotto softassa niin että ensiksi auto käyntiin, varmuuden vuoksi pieni ajolenkki, kotiin ja auto seis ja sammuksiin avaimesta. Avain kuitenkin vielä sisällä eli radio jää soimaan. Sitten connectiin vin numero ja sen jälkeen total distance kilometrit. Kilometrit kannattaa kattoa kun tulee autolla pihaan koska sammuksissa ei saa ajotietokonetta enään rullattua. Tällä tavalla siis kertaheitolla onnistui aktivointi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Itse odottelen jos bemari laittaisi 45e tekniikkansa 300 tai 500 sarjaan, siinä olisi plugari mitä olen odottanut.
Taitaa tosin olla täyssähkö alla ennenku sellainen, jos koskaan tapahtuisi.

545e tulee (sedanina) vuoden lopussa.

Kolmoseen samaa voimalinjaa ei ole suunnitelmissa.

nevermind tähän olikin jo yllä vastattu :)
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Meillä meni kyllä ekalla kerralla onnistuneesti homma. Ekana siis esimmin aktivointi ja vin koodin rekisteröinti seatille. Tuossa meni pari päivää että tuli vahvistus sähköposti sieltä. Sen jälkeen auton käyttöönotto softassa niin että ensiksi auto käyntiin, varmuuden vuoksi pieni ajolenkki, kotiin ja auto seis ja sammuksiin avaimesta. Avain kuitenkin vielä sisällä eli radio jää soimaan. Sitten connectiin vin numero ja sen jälkeen total distance kilometrit. Kilometrit kannattaa kattoa kun tulee autolla pihaan koska sammuksissa ei saa ajotietokonetta enään rullattua. Tällä tavalla siis kertaheitolla onnistui aktivointi.
Kokeiltu mutta herjaa tuota ihme juttua. Mut kai ne maanantaina osaavat sitten jo auttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Kuulostaa kyllä poikkeuksellisen surkealta ohjelmistolta. Miksi sinne esim jotain kilsoja pitää syöttää, kai se appi nyt autolta ne saa?
En bemarin connected drivelle tosiaan mitään 5/5 anna mutta ei se nyt noin älytön ole ja yhdistyminen vei sen aikaa ku vin näppäili appiin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Kuulostaa kyllä poikkeuksellisen surkealta ohjelmistolta. Miksi sinne esim jotain kilsoja pitää syöttää, kai se appi nyt autolta ne saa?
En bemarin connected drivelle tosiaan mitään 5/5 anna mutta ei se nyt noin älytön ole ja yhdistyminen vei sen aikaa ku vin näppäili appiin.
Hyvin toimi bemarilla aikoinaan appi ja Volvon appi laitettiin jo liikkeessä kuntoon ennen kuin autoa tuli ajettua metriäkään :) :thumbsup:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Kuulostaa kyllä poikkeuksellisen surkealta ohjelmistolta. Miksi sinne esim jotain kilsoja pitää syöttää, kai se appi nyt autolta ne saa?
En bemarin connected drivelle tosiaan mitään 5/5 anna mutta ei se nyt noin älytön ole ja yhdistyminen vei sen aikaa ku vin näppäili appiin.
Tuo on käytännössä "salasana" siinä missä auton VIN on käyttäjätunnus. Voishan tuo kyllä olla paljon fiksumpikin, mutta näiden autojen ohjelmisto on vielä Nokia-aikakaudella miljoonine alihankkijoineen..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Tuo on käytännössä "salasana" siinä missä auton VIN on käyttäjätunnus. Voishan tuo kyllä olla paljon fiksumpikin, mutta näiden autojen ohjelmisto on vielä Nokia-aikakaudella miljoonine alihankkijoineen..
Varsin typerän kuuloinen systeemi kun se voisi olla ihan että auto kysyy onko tämä yhteys ok kuten vaikka esim bemarissa. Tuo että joutuu parikin päivää venata jotain sähköpostivahvistusta on kyllä nykyaikana jotain ihan käsittämätöntä.
Nojoo, eikai tuolla väliä sen jälkeen kun on saanut kerran yhdistettyä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Tuo että joutuu parikin päivää venata jotain sähköpostivahvistusta on kyllä nykyaikana jotain ihan käsittämätöntä.
Nojoo, eikai tuolla väliä sen jälkeen kun on saanut kerran yhdistettyä.
Se odottaminen on sitä, että ne tehtaalla aktivoi se eSIMin. Itsellä kesti alle vuorokausi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
eSIMiä aktivoidessa tuli kyllä mieleen, että tämän varmaan olisi jotenkin fiksumminkin asiakkaan suuntaan voinut hoitaa. Seat Connect meni ekalla läpi, mut tuli huomattua laatueroja ios ja android appeissa. Android-versio kusi jotenkin käyttäjien rekisteröitymisessä/kirjautumisessa, kun haluttiin vaihtaa auton ”omistaja” eSIMille. Applella onnistui, Androidilla ei. Tarve tuli alunperin siitä, että kummassakaan appissa ei toiminut rinnakkaiskäyttäjät - Ko. toiminnallisuus on sittemmin ”aktivoitunut” käytettäväksi, ei olla jaksettu tehdä sille mitään, kun yksilläkin tunnareilla toimii.

Onko muille tripletin omistajille tullut jotain vastaan maalipinnan kanssa? Katselin, että konepellin alapuolella on aika tuuheat valumispisarat. Ei nuo nyt ulkonäköä sinänsä haittaa, mutta ei ole hetkeen näin paskaa suoritusta nähnyt. Toki liikaa maalia on aina parempi kuin liian vähän...
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
eSIMiä aktivoidessa tuli kyllä mieleen, että tämän varmaan olisi jotenkin fiksumminkin asiakkaan suuntaan voinut hoitaa. Seat Connect meni ekalla läpi, mut tuli huomattua laatueroja ios ja android appeissa. Android-versio kusi jotenkin käyttäjien rekisteröitymisessä/kirjautumisessa, kun haluttiin vaihtaa auton ”omistaja” eSIMille. Applella onnistui, Androidilla ei. Tarve tuli alunperin siitä, että kummassakaan appissa ei toiminut rinnakkaiskäyttäjät - Ko. toiminnallisuus on sittemmin ”aktivoitunut” käytettäväksi, ei olla jaksettu tehdä sille mitään, kun yksilläkin tunnareilla toimii.

Onko muille tripletin omistajille tullut jotain vastaan maalipinnan kanssa? Katselin, että konepellin alapuolella on aika tuuheat valumispisarat. Ei nuo nyt ulkonäköä sinänsä haittaa, mutta ei ole hetkeen näin paskaa suoritusta nähnyt. Toki liikaa maalia on aina parempi kuin liian vähän...
Mulla on ainakin täysin virheetön maalipinta. Tosin vielä kolme kuukautta valmistumisen jälkeen ovista valui valkoista vahamaista kotelosuojaa helman päälle. Lähtee pyyhkäisemällä tai vaikka hieman tärpätillä tehostetulla rätillä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Mulla on ainakin täysin virheetön maalipinta. Tosin vielä kolme kuukautta valmistumisen jälkeen ovista valui valkoista vahamaista kotelosuojaa helman päälle. Lähtee pyyhkäisemällä tai vaikka hieman tärpätillä tehostetulla rätillä
Ei mitään ”helmiä” konepellin ulkoreunan saumassa? Sisäpuolella siis. Visuaalisesti tuolla ei nyt ole väliä, mutta ei sen pinnan nyt mitään pehmeitä kuplia pitäis olla näkymättömässäkään paikassa.

Mä olenkin ihmetellyt mitä tuo valkoinen tavara on, samaa on näkynyt. Hyvin pienissä määrin toki.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
No pitipä käydä katsomassa, itseasiassa siinä volkkarin merkin kohdalla sisäpuolella oli patteja, mutta epäilen että se on sitä liimaa jolla tukiprofiili on kiinni konepelissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Joo, noi on sellaisia kiinteämpiä patteja. Mulla on pari sellaista hyvinkin pehmää "tyhjää" sisällä pattia, jotka ovat 2x kooltaan noiden suurinpiirtein säännöllisin välimatkoin olevien pattien lisäksi. Samoja peruja ehkä, mutta toleranssit ovat aika isot, jos nuo ovat menneet ihan "normaalina" läpi.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Joo, noi on sellaisia kiinteämpiä patteja. Mulla on pari sellaista hyvinkin pehmää "tyhjää" sisällä pattia, jotka ovat 2x kooltaan noiden suurinpiirtein säännöllisin välimatkoin olevien pattien lisäksi. Samoja peruja ehkä, mutta toleranssit ovat aika isot, jos nuo ovat menneet ihan "normaalina" läpi.
Et kuvaa viitsisi laittaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Et kuvaa viitsisi laittaa?
Eiköhän jokainen joskus jotain maalannut tiedä minkälainen pallo sinne kappaleen alapinnalle tulee kun maalia valuu.. Ei tämä jälki noista muista pateista muuten eroa kuin kokonsa ja joustavuutensa puolesta. Hyvin voi olla niinkin, että liimamassan laittaja on pistänyt homman perseelleen ja siihen on tyynesti maalattu päälle.

e: Kuvat kyllä löytyy, mut katsotaan nyt ensin mitä myyjä sanoo. Myöhempien vuosien ruosteongelman kannalta tätä lähestyn. Ulospäin eivät näy joten saavat vaikka jäädä siihen, kunhan mahdollinen ongelmakohta uudessa tuotteessa on kirjattu ylös ja pistetty rajoittamattomasti myyjän/tehtaan vastuulle (jos ongelmia myöhemmin tulee).
 
Viimeksi muokattu:

mie

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
146
Teslan kanssa näppien polttamisen voi välttää sillä, että ottaa liisarin. En tosin tiedä millaisilla ehdoilla niitä nykyisin irtoaa - ei ehkä kovin hyvillä ehdoilla, kun tuntuvat käyvän kaupaksi muutenkin?

Teslan myyntiluvut ovat ottaneet vähiten hittiä korona-epidemiasta - perinteiset autovalmistajat ovat kärsineet paljon pahemmin, joten Teslalla ei varmaan ole yhtä suuria tarpeita hintojen alennuksiin ja hyvien leasing-diilien tarjoamiseen.

Huippuhyvät liisarisopimuksethan ovat usein se tapa millä autovalmistajat lisäävät myyntiä ja kysyntä uhkaa sakata.
Tesla juuri julkaisi q2 kokonaistoimitukset. Tarkat mallikohtaiset tiedot ovat vielä hämärän peitossa (itse en ainakaan löydä), mutta Kiina oli ainoa hyvä markkina uuden tehtaan ja halvempien hintojen myötä. Euroopassa ja Jenkeissä myynti tippui noin puoleen. Model Y söi muiden mallien myyntiä, joten kolmosen myynti saattoi sakata jopa 70-80%. Model 3:sta on vielä varastossa n. 17k autoa ja sen saa halutessaan heti toimitukseen. Kvartaalin alku on tosin yleensä huonoa aikaa ostaa Tesla.

Toki tottahan se on, että muilla valmistajilla on vielä huonompia lukuja. Itse en tosin hätäilisi uuden ostamisen kanssa. Valmistajien on kohta pakko saada tavaraa liikkumaan ja hyviä tarjouksia varmasti tulee syksyn myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tesla juuri julkaisi q2 kokonaistoimitukset. Tarkat mallikohtaiset tiedot ovat vielä hämärän peitossa (itse en ainakaan löydä), mutta Kiina oli ainoa hyvä markkina uuden tehtaan ja halvempien hintojen myötä. Euroopassa ja Jenkeissä myynti tippui noin puoleen. Model Y söi muiden mallien myyntiä, joten kolmosen myynti saattoi sakata jopa 70-80%. Model 3:sta on vielä varastossa n. 17k autoa ja sen saa halutessaan heti toimitukseen. Kvartaalin alku on tosin yleensä huonoa aikaa ostaa Tesla.

Toki tottahan se on, että muilla valmistajilla on vielä huonompia lukuja. Itse en tosin hätäilisi uuden ostamisen kanssa. Valmistajien on kohta pakko saada tavaraa liikkumaan ja hyviä tarjouksia varmasti tulee syksyn myötä.
Tesla näyttäisi tyhjentäneen kaikki varastot ihan täysin, eikä sillä näytä olevan inventaariossa yhtään mitään juuri nyt, siinä missä kuukausi- / pari sitten sillä oli jatkuvasti tarjolla autoja. Muutenkin kun katsoo Y:n surkeaa laatua ja puhetta QA:n erityisen huonosta laadusta Q2:sen loppupuolella, niin ainakin äkkiseltään vaikuttaa siltä, että Teslan myynnit ovat olleet puhtaasti tuotantorajoitteisia, eivätkä kysyntärajoitteisia.

Juuri nyt näyttää ainakin minusta siltä, että Tesla on ainoa valmistaja jonka ei tarvitse alentaa hintoja. Täällä Zürichissä monen muun merkin autoja näkyy -30-40% alennuksilla autokauppojen ikkunoissa.

-
Voin tietty olla väärässä, minulla on vain muutamia satunnaisesti kertyneitä anekdootteja tiedossa. Yksi tuttu osti naurettavan paljon alennetun uuden Peogeotin Pariisissa viime kuussa ja Teslan tapauksessa vastaavia alennusprosentteja ei ole tarjolla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
828
Pitkän pohdinnan ja ainakin kymmenestä erilaisesta autosta tarjouksen saaneena päädyin lopulta kohtuullisen vähän ajettuun, ja erinomaisesti varustettuun, mutta silti kohtuuhintaiseen GTE-Passatiin. Optima olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta parhaat menivät nopeasti alta, samoin kävi jo parin Passatin kohdalla. Harkinnassa oli jopa uusi 530e-bemari, johon varsinkin vaimo mieltyi, ja tarjous oli erinomainen, mutta kyseessä olisi ollut kampanja-auto, josta puuttui muutamia tärkeänä pitämiäni varusteita.

Ajettuani autolla nyt muutaman sadan kilometrin verran, täytyy kyllä kehua auton erinomaista, lähes premium-luokan ajettavuutta. Parin täyden latauksen jälkeen autolla on päässyt 39 ja 42 kilometriä pelkällä sähköllä, joskin ajoin erittäin säästeliäästi rajoituksia noudatellen. Vääntöä ja voimaa riittää hienosti, ja vaihdelaatikko pelaa aivan loistavasti, eli vaihtoja ei käytännössä edes huomaa ja 6. vaihde on käytännössä lähes kaiken aikaa päällä, kun ajetaan taajama-alueen ulkopuolella, jolloin kierrokset ja kulutus eivät nouse hetkellisestikään kovin korkeisiin lukemiin. Eilisen runsaan 130 kilometrin lenkin kulutus jäi 3,4 litraan mihin toki sisältyy täyteen ladatun akun tarjoama apu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Jaksoin kurkistaa naapurissa olevan renault-myymälän ikkunasta sisään. Ei näy jonoksi asti asiakkaita näistä alennushinnoista huolimatta:
E7DE71CF-F681-4AEA-9B55-202E264E0AE6.jpeg

Harmillisen kaukana ja pimeässä tuo kyltti, niin kännykällä ei saanut oikein lisävarusteita listattua. On siellä vissiin paremmat stereot ja penkin lämmitin mainittu isolla.

Ei kyllä herätä ostohaluja.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Jep niitä vanhempia Zoeja myytiin täälläkin vastaavalla alella ja ei aiheuttanut ostoryntäystä. Autoja oli tosin vain kourallinen ainakin autoverkkokaupalla. Eivät muuten enää mokomista päässeet eroon.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Pitäisi vissin aloittaa mietintä perheen ykkösauton päivityksestä täyssähköön. Nykyinen on siis Optima plugarina ja sen takakontin tilat farkkuna olisi hyvä lähtökohta tilantarpeelle.

Ei vaan tahdo olla kovinkaan montaa vaihtoehtoa, joka tuon tilaehdon täyttää. Itsellä tulee mieleen Kia Soul, Tesla Y, E-tron, Mustang mach-e. Hinta saisi mieluusti olla alle 50ke kuin yli ja sen takia ainakin E-tron tipahtaa pois valikoimasta. Kia Soul on taas sen verran kaamean näköinen, ettei sellaista viitsi pihaan ottaa. Teslaa ja Mustangia ei taas pääse koeajamaan ihan hetkeen.

Mustangin tuo 50k€ versio vaikuttaa tosin aika houkuttelevalta. 75kWh akku ja hinta juuri tuossa 50k€:ssa. Sen tilat tosin saattavat jäädä hiukan pieneksi.

Onko jotain muita vaihtoehtoja vielä? Varmaan taitaa joka tapauksessa kannattaa odottaa loppuvuoteen, jolloin todennäköisesti tehdään kovat alekamppikset, jotta saadaan mahdollisimman paljon autoja myytyä ennen vuoden loppua.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
45
Ei vaan tahdo olla kovinkaan montaa vaihtoehtoa, joka tuon tilaehdon täyttää. Itsellä tulee mieleen Kia Soul, Tesla Y, E-tron, Mustang mach-e. Hinta saisi mieluusti olla alle 50ke kuin yli ja sen takia ainakin E-tron tipahtaa pois valikoimasta. Kia Soul on taas sen verran kaamean näköinen, ettei sellaista viitsi pihaan ottaa. Teslaa ja Mustangia ei taas pääse koeajamaan ihan hetkeen.
Mitenkäs Volkswagen Groupin autot? Škoda Enyaq, VW ID.4 tai Audi Q4 e-tron. Niiden tuotannon pitäisi alkaa tänä vuonna ja myynnin alkuvuonna 2021.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Mitenkäs Volkswagen Groupin autot? Škoda Enyaq, VW ID.4 tai Audi Q4 e-tron. Niiden tuotannon pitäisi alkaa tänä vuonna ja myynnin alkuvuonna 2021.
Nuo olinkin unohtanut. Tuo Skoda voisi olla kiinnostava, mutta pelkään, että sen hinta karkaa korkeaksi tuolla isolla akulla. Sen pienimmän akun range on vähän turhan niukka. ID.4:stä on vielä aika niukasti tietoa, että voisi sanoa mitään tarkemmin. Täytyy pitää mielessä.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Nuo olinkin unohtanut. Tuo Skoda voisi olla kiinnostava, mutta pelkään, että sen hinta karkaa korkeaksi tuolla isolla akulla. Sen pienimmän akun range on vähän turhan niukka. ID.4:stä on vielä aika niukasti tietoa, että voisi sanoa mitään tarkemmin. Täytyy pitää mielessä.
2008 on myös kohtalaisen tilava ja tyylikäs ainakin Souliin verrattuna. Akku toki vähän pieni. Itseä kiinnostaisi ehkä eniten Enyaq sillä keskimmäisellä akulla kun se ottaa luultavasti isompaa paremmin latausta 50 kW:n latureista, koska akun jännite on suurempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 490
Mites Kian e-Niro? Siinä olis ainakin suht iso akku
Kia e-niro tai Hyundai Kona 64kwh akulla tuli itsellekin mieleen. Kumman noista valitsee on sitten makukysymys. Kia on tilavampi, jotkut taas kehuneet Hyundain mittaristoa ja sisätiloja paremmiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Ehdottomasti e-niro ennenkuin Kona. E-Niro on 20cm pidempikin. E-nirostahan tuli (tai tulee) facelift-versio nyt syksyllä, jossa ainakin tyylikkäämpi sisusta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Tuo e-Niro voisi olla itsellekin yksi vaihtoehto. Täytyykin tutustua siihen tarkemmin. Onko e-Nirossa minkäänlaista etäohjausta kännykällä? Jos ei ole niin se on vähän turn off.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
429
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Onko noissa yhdessäkään vaihtoehdossa konttitilaa kuten Optimassa? Ehkä Enyaqissa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
e-Nirossa taitaa litroissa olla sama kuin Optima plugarissa ( Nirossa on jopa speksien mukaan 10l enempi). Tietty kontin muoto on erilainen.
Optima: 440l
e-Niro: 450l
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Käsittääkseni vm. 2020 Kona electric pitäisi olla (tai tulla) etäohjaus Bluelink apilla: Hyundai Bluelink Europe – Google Play ‑sovellukset

Luulisi, että 2020 e-Nirossa toimisi myös, koska onhan nuo 95% samat autot.
Kysyin jo tarjousta e-Niroon ja ensimmäisenä myyjä kysyy ennen tarjouksen antamista, että mitä tarkoitin etäohjauksella ja mobiilisovelluksella sekä haluanko autoon lohkolämmittimen tai Webaston...:facepalm: ei lupaa kovinkaan hyvää...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Nyt 3 myyjää sanonut, ettei 2020 e-Niroon saa etäohjausta. Lisäksi alennukset ovat olleet luokkaa 1400-1600 euroa, joka on minusta todella nihkeästi lähes 50k€ autosta. Parin kympin Seatistakin sai 4500 euroa alennusta. Taitaa kauppa käydä liian hyvin. Hävisi kyllä ostohalut Niron osalta lähes kokonaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom