- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 401
>Mii uudellamaalla kaikki vakuutukset ilman sijaisautoa 600€ pintaan ifissä.Model S:stä oli tuossa kyse
>Mii uudellamaalla kaikki vakuutukset ilman sijaisautoa 600€ pintaan ifissä.Model S:stä oli tuossa kyse
TM:n talviautovertailussa Ioniq sai tästä moitteita, mutta kaikki muut saivat aika hyvät arviot. Tuo tasaisempi painojakauma auttaa varmaan ainakin takavetoisten kohdalla. Toinen oleellinen seikka on varmaan se että sähkömoottoria voi ohjata nopeammin ja tarkemmin kuin polttista eli luistonesto toimii oletettavasti paremmin.Talviajettavuudesta olen yrittänyt sähköautoista löytää kokemuksia. Akkukestosta, lämmityksestä yms. löytyy netistä järkyttävästi tietoa, mutta esim. pidosta ei löydy mitään verrattuna bensamalleihin. Voisin kuvitella, että pito on noissa parempi, kun painopiste jakaantuu tasaisemmin?
Talvella pelkästään hyviä kokemuksia (vaikka nyt lumesta ei ollut juuri tietoakaan) ja nyt itseasiassa hieman "offroadia", kun oheisen kuvan mukaan oltiin kahdella volkkarilla, niinkuin kuvasta näkyy, saaristossa lomailemassa.. Vaikka tuo paikka mihin Up on peruutettu ei näytä mitenkään jyrkältä, sitä se kyllä oli ja laakerimaista soraa renkaiden alla - pienikin ruopaisu ja rengas alkaa kaivamaan kuoppaa itselleen, ja meno jää siihen. Mutta kaasun annostelu toimii sähköllä erittäin hienosti ja pystyy hiipimään juuri ja juuri pidon rajoilla ylös. Joten maksimikitkan rankaista saa ainakin hienosti ulosmitattua, kitkahan on suurimmaksi osaksi menetetty siinä kohtaa kun rengas pyörii tyhjää...Talviajettavuudesta olen yrittänyt sähköautoista löytää kokemuksia. Akkukestosta, lämmityksestä yms. löytyy netistä järkyttävästi tietoa, mutta esim. pidosta ei löydy mitään verrattuna bensamalleihin. Voisin kuvitella, että pito on noissa parempi, kun painopiste jakaantuu tasaisemmin?
Kaskossa taitaa olla aina lähdettäessä täydet 80% boonukset, liikennevakuutukseen taitaa useimmissa saada 35% pohjalle jos lähtee nollasta.0-bonareita ei nykyään taida enää olla, lähtee kaikki jostain 70-80 % liikkeelle.
Toi on kyllä ihan käsittämätön summa, mulla autossa 400€ vuosi ja prätkässä 250€ täyskaskolla?>Mii uudellamaalla kaikki vakuutukset ilman sijaisautoa 600€ pintaan ifissä.
Jaa-a , tesla kerhossa kyl tonnin Pinassa pyörii lähes kaikilla. Mut toki edellyttää et kaikki on samassa (talo jne) ja bonukset on kunnossa. Ja yleensähän ne on nykyään. 1200e tarjos op kaikilla herkuilla meille, vähä ois tippunu jos asunto jne ois sinne myös laitettu mut pohjantähti teki paremman tarjouksen.Jaa-a, aika hassulta kuulostaa mutta onhan noi välillä yksilöllisiä. Tehokas auto alumiinikorilla kumminkin. Ne summat mitä itse nähnyt Helsingissä on olleet kyllä puoltatoista tonnia kunnon kaskolla.
0-bonareita ei nykyään taida enää olla, lähtee kaikki jostain 70-80 % liikkeelle.
Käsittämätön tai ei niin saman suuntaisia hintoja on kaikilla yhtiöillä.Toi on kyllä ihan käsittämätön summa, mulla autossa 400€ vuosi ja prätkässä 250€ täyskaskolla?
If, Helsinki, mies 40v
Tuosta linkistä näkyy hintoja, kun selaat alaspäin: Car- Net | Mobiilipalvelut Volkswageniisi
tl;dr = 60€/vuosi minimissään.
95e / 2 vuotta oli e-remoten uusinta, eli n. 48e / v. Tuo Guide & Inform Plus olisi sitten vielä tuohon päälle, mutta IMO ihan turha kun samat sisällöt ja paremmin toimivina saa Android Auton / Car playn kautta.No eipä toi paha ole, maksaisin kyllä. Tais olla VoCissakin jatkotilaus joku 40 e/vuosi, en nyt muista miten pitkä pätkä tilausta kuului mukaan kun auton ostaa uutena.
Eikö tuo taksiliikenne kuitenkin oli ihan villi länsi, joten mikäpä pakottaa mitään taksivakuutuksia ottamaan. Tuskinpa edes puolella Helsingin takseista on paperit kunnossa tänä päivänä.Okei. Vakuutusmaksujen monikertaistuminen sulkeekin sitten jo suoraan pois tuon duunin sivutoimisena :'(
Santander, 0,9% korko ja todellinen vuosikorko tais jäädä vähä alle 2%Odottelen e-miitä saapuvaksi, tosin en tiedä koska tulee, sen vuoksi ko autosta kyselen. Nyt maksamisesta: oletteko ostaneet osamaksulla, millaisia tarjouksia olette saaneet? Joskus on tarjottu 0% korkoa, todellinen lienee 2-3% huitteilla. Mikähän on nykypäivän tilanne osamaksurintamalla?
Nuo ovat ajettu siis kesäoloissa. Saman julkaisun talvitestissä olikin osalla autoista varsin huimat rangen pudotukset.Norjalainen moottorijulkaisu testaili siellä myytävien sähköautojen rangea ja taulukoi vertailun valmistajien ilmoittamiin WLTP tietoihin.
Tosta testi Leafillä - 28 pakkasta Kulutustesti Nissan Leaf 40 kWh -sähköautolla -28°C kelissä | Sähköautoileva motoristi | AutotieNuo ovat ajettu siis kesäoloissa. Saman julkaisun talvitestissä olikin osalla autoista varsin huimat rangen pudotukset.
No esim Oman teslan ilmoitettu on laskettu 110km/h ajoa tasaisella tyynellä kelillä. Suomen alhaiset rajoitukset yleensä johtaa siihen et kesäisin ylittyy kirkkaasti nuo ilmoitetut maksimi ranget.Otti silmään kaikilla enemmän tai vähemmän pidemmät kantamat kuin ilmoitettu, johtuisko ajoreitin alamäkiosuuksista vuoristoissa?
Tesla model S omistaja täällä, puhut asiaa.Sähköautossahan kiihdytyksen "hukkaama" energia ei ole läheskään samassa mittakaavassa kuin polttomoottori autossa. Sähkömoottorin hyötysuhde ei elä samalla tavalla kuin polttomoottorissa. Varmasti pientä eroa on mutta energiamäärä tietyn massan kiihdyttämiseen tiettyyn nopeuteen on aina sama ja energiamäärän tarve ei riipu siitä kuinka nopeasti tuo kiihdytys tehdään. Tästä syystä kaupunkiajo on sähköllä kaikista energiatehokkainta kun energiaa ei tarvi juuri ilmanvastusta vastaan kuluttaa. Jarrutukset tietysti osansa vie. Kokemusperäisesti siis mitä hitaampaa sähköllä ajelee niin sitä vähemmän energiaa kuluu. Meidän Miillä keskikulutukset on vaihdellut 8kWh/100km lukemista aina tuonne 18kWh/100km lukemiin. Toineen 50km/h tasaisella ajolla ja toinen 125km/h motariajolla. Ilmanvastus nousee nopeuden neliöön joten kulutuksen kasvun huomaa erityisesti kun mennään yli 80km/h nopeuksiin.
Tämä on kyllä sellainen asia mihin toivoisi parannusta, talven pitkät matkat on ainakin itselleni yksi kipupiste kun täyssähköä pohtii (vähän seuraavaksi houkuttaisi, mutta Tesla ei innosta). Taukojen tarve kasvaa suhteessa aika rajusti, siinä missä kesällä selviää vähän venytetyillä pisutauoilla niin talvella voi joutua jo kuluttamaan pidempäänkin huoltoaseman penkkiä.Nuo ovat ajettu siis kesäoloissa. Saman julkaisun talvitestissä olikin osalla autoista varsin huimat rangen pudotukset.
Polttis nimenomaan hukkaa vähemmän energiaa kiihdytettäessä, eli hyötysuhde paranee, siinä missä se sähköautossa pysyy about samana.Sähköautossahan kiihdytyksen "hukkaama" energia ei ole läheskään samassa mittakaavassa kuin polttomoottori autossa. Sähkömoottorin hyötysuhde ei elä samalla tavalla kuin polttomoottorissa. Varmasti pientä eroa on mutta energiamäärä tietyn massan kiihdyttämiseen tiettyyn nopeuteen on aina sama ja energiamäärän tarve ei riipu siitä kuinka nopeasti tuo kiihdytys tehdään. Tästä syystä kaupunkiajo on sähköllä kaikista energiatehokkainta kun energiaa ei tarvi juuri ilmanvastusta vastaan kuluttaa. Jarrutukset tietysti osansa vie. Kokemusperäisesti siis mitä hitaampaa sähköllä ajelee niin sitä vähemmän energiaa kuluu. Meidän Miillä keskikulutukset on vaihdellut 8kWh/100km lukemista aina tuonne 18kWh/100km lukemiin. Toineen 50km/h tasaisella ajolla ja toinen 125km/h motariajolla. Ilmanvastus nousee nopeuden neliöön joten kulutuksen kasvun huomaa erityisesti kun mennään yli 80km/h nopeuksiin.
Latauspisteet <- tuolta alalaidasta voi valita että näkyy vain 100kw+ pikalaturit jättämällä vain marjapuuron värisen CCS 100kW+ liitimen valituksi (sininen on CCS 50kW). Vuosi sitten noita oli tosiaan vain Lohjalla ja porissa, eli aika hyvää tahtia niitä tulee lisää.Onko noita 100 kW (tai yli) latureita alkanut Superchargerit - poislukien alkanut ilmestymään (ja näkeekö näitä kootusti mistään). Suurin osa ns. pikalatureistakin taitaa edelleen olla 50kW mikä on talvikulutuksilla aika hidasta sekin jos latausta joutuu odottamaan.
Kiitos, määrä on prosenttuaalisesti tosiaan kasvanut, mutta aika heikosti noita Tampereen pohjoispuolelle ajellessa kuitenkin vielä löytyy, toivotaan että korjaantuu pian: Toki jos sähköautot (muutkin kuin Tesla) yleistyy niin soisi silläkin lisääntyvän, että näyttää noissa olemassaolevissakin olevan vain yksi tai kaksi paikkaa, joten vähänkin suuremmalla sähköautomäärällä voi lomaruuhkahuipuissa ajellessa olla vaikeaa.Latauspisteet <- tuolta alalaidasta voi valita että näkyy vain 100kw+ pikalaturit jättämällä vain marjapuuron värisen CCS 100kW+ liitimen valituksi (sininen on CCS 50kW). Vuosi sitten noita oli tosiaan vain Lohjalla ja porissa, eli aika hyvää tahtia niitä tulee lisää.
Sinänsä hyvä huomata, että talvirangen menetystä kompensoi talvinopeusrajoitus. Sähköauton range 100km/h talvella vs 120km/h kesällä olekkaan enää niin jäätävä ero.
Sisätilan lämmöistä voi kyllä hieman tinkiä mukavuuden pahemmin kärsimättä, kun käyttää ratin- ja penkinlämmitintä. Maantieajossa ei kyllä auta kovin paljon kun siihen etenemiseen menee kuitenkin melko paljon tehoa. "Järkevää" tuo on enemmänkin plugarilla kaupunkinopeuksissa, jolloin voi saada paljonkin lisää rangea ja usein välttää polttiksen käynnistymisen kokonaan.Nopeus toki varmasti kompensoi vähän, mutta maantierajoituksilla (80 vs. 100) ero taitaa olla kuitenkin aika vahvasti kesän eduksi. Varsinkin kun en ainakaan itse voisi kuvitella sisätilan lämmöistä tinkiväni.
Eipä noissa paljoa eroa ole, sama auto kun käytännössä on. Lisävarusteissa muistaakseni jotain eroavaisuuksia kun verrataan citigo, e-up, mii. Listahinnaltahaan e-up on miitä kalliimpi kuitenkin. Tällä hetkellä volkkarilla tosin taitaa olla tuo 4000€ hankintatuki e-upille jolloin hinta taitaa olla muutaman satasen halvempi kuin tämän hetkinen miin hinta. (Miitä myytiin myös 2000€ seatin tuella viime vuoden puolella). En ole e-uppia ajanut, mutta laatuvaikutelmassa en usko juuri eroa olevan, tulevathan nuo samalta volkkarin Bratislavan tehtaalta kaikki kolme mallia.Itse kun olen tässä nyt katsellut uutta pienehköä sähköautoa, niin mitä eroa VW E-upilla ja Seat Miillä on? Speksien mukaan aikalailla samoja, mutta VW hieman halvempi tukien jälkeen. Luulisi ainakin laatuvaikutelman olevan eri luokkaa. Eli mitkä syyt kääntäisi VW:n ja mitkä Seatin suuntaan?
Täysin identtisiä ovat. Ei mitään eroa sisätiloissa ja ulkoa ainoastaan konsernin logot sekä puskureiden muodot. e-UP myös ainoa jossa kokolasinen takaluukku, kun muissa lasia yläosa ja peltiä alaosa. Itselläni Mii ja e-UP tuli ajettua ulos viime viikon perjantaina kaupasta (ei tosin itselle, vaan hain äidilleni). Ainoa ero minkä huomasin, oli että radiossa eri kuvakkeet e-UP softassa vrt. Miin softa.Itse kun olen tässä nyt katsellut uutta pienehköä sähköautoa, niin mitä eroa VW E-upilla ja Seat Miillä on? Speksien mukaan aikalailla samoja, mutta VW hieman halvempi tukien jälkeen. Luulisi ainakin laatuvaikutelman olevan eri luokkaa. Eli mitkä syyt kääntäisi VW:n ja mitkä Seatin suuntaan?
Suomessa tuen jälkeen reilut 33ke.Onhan toi Honda E nyt about parhaan näköinen pikkusähkis mitä on. Hinnasta en tiedä, toivottavasti ei ole liikaa.
Jos kommentteja on uskominen, niin 21ke Saksassa.Suomessa tuen jälkeen reilut 33ke.
En yhtään ihmettele, jos suora tuki 9000e ja pienempi alv vs. Suomen 2000e tuki...toki tuo ei selitä koko hintaeroa.Jos kommentteja on uskominen, niin 21ke Saksassa.
33850€ lähtöhinta honda.de mukaan. Tuosta kai sitten niitä jotain avustuksia pois.Jos kommentteja on uskominen, niin 21ke Saksassa.
Vaatimattoman rangen päälle latausominaisuudet vielä kustu uskomattoman hyvin, kun huomioidaan että akku on kuitenkin nestejäähdytetty.Jos range ei olisi noin onneton niin toi olisi kyllä hieno ja harkinnan arvoinen kaikinpuolin.
Kiitos kiitos, hybridi oli lähinnä käyttökulujen takia. Ajot pudonnut todella vähään vuositasolla niin tuolla hoitaa varmaan 90% arkiajoista pelkällä sähköllä. Tänään tuli ajettua 2km hybridi tilassa. Tuli kuitenkin ajettua liki 70km kaupungissa (oli laturissa välillä)Onnea ostoksesta Minkä takia juuri hybridi? Ajoprofiililtaan disukka ja hybridi taitavat olla ääripäistä? Ja hybridi kalliimpi käyttää mutta tietty ekologisempi jos sähköllä pääsee painamaan. Gte kiinnostaisi itseäkin; nyt pihassa kaasupeli ja e-miitä odottelen saapuvaksi tänä tai ensi tai sitä seuraavana vuotena, who knows.
Pelkästäänhän tuohon riittää että tuo hybridi on paljon parempi ja tehokkaampi kuin vastaavanhintaiset pelkät dieselit/bensat.Onnea ostoksesta Minkä takia juuri hybridi? Ajoprofiililtaan disukka ja hybridi taitavat olla ääripäistä? Ja hybridi kalliimpi käyttää mutta tietty ekologisempi jos sähköllä pääsee painamaan. Gte kiinnostaisi itseäkin; nyt pihassa kaasupeli ja e-miitä odottelen saapuvaksi tänä tai ensi tai sitä seuraavana vuotena, who knows.