Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Mitkäs on ihmisten ajatukset tuosta Renault Zoe'sta? Onko korkeamman hintansa väärti verrattuna Mii/Citigo-E/e-Up! halpiskolmikkoon?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Talviajettavuudesta olen yrittänyt sähköautoista löytää kokemuksia. Akkukestosta, lämmityksestä yms. löytyy netistä järkyttävästi tietoa, mutta esim. pidosta ei löydy mitään verrattuna bensamalleihin. Voisin kuvitella, että pito on noissa parempi, kun painopiste jakaantuu tasaisemmin?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Talviajettavuudesta olen yrittänyt sähköautoista löytää kokemuksia. Akkukestosta, lämmityksestä yms. löytyy netistä järkyttävästi tietoa, mutta esim. pidosta ei löydy mitään verrattuna bensamalleihin. Voisin kuvitella, että pito on noissa parempi, kun painopiste jakaantuu tasaisemmin?
TM:n talviautovertailussa Ioniq sai tästä moitteita, mutta kaikki muut saivat aika hyvät arviot. Tuo tasaisempi painojakauma auttaa varmaan ainakin takavetoisten kohdalla. Toinen oleellinen seikka on varmaan se että sähkömoottoria voi ohjata nopeammin ja tarkemmin kuin polttista eli luistonesto toimii oletettavasti paremmin.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Talviajettavuudesta olen yrittänyt sähköautoista löytää kokemuksia. Akkukestosta, lämmityksestä yms. löytyy netistä järkyttävästi tietoa, mutta esim. pidosta ei löydy mitään verrattuna bensamalleihin. Voisin kuvitella, että pito on noissa parempi, kun painopiste jakaantuu tasaisemmin?
Talvella pelkästään hyviä kokemuksia (vaikka nyt lumesta ei ollut juuri tietoakaan) ja nyt itseasiassa hieman "offroadia", kun oheisen kuvan mukaan oltiin kahdella volkkarilla, niinkuin kuvasta näkyy, saaristossa lomailemassa.. Vaikka tuo paikka mihin Up on peruutettu ei näytä mitenkään jyrkältä, sitä se kyllä oli ja laakerimaista soraa renkaiden alla - pienikin ruopaisu ja rengas alkaa kaivamaan kuoppaa itselleen, ja meno jää siihen. Mutta kaasun annostelu toimii sähköllä erittäin hienosti ja pystyy hiipimään juuri ja juuri pidon rajoilla ylös. Joten maksimikitkan rankaista saa ainakin hienosti ulosmitattua, kitkahan on suurimmaksi osaksi menetetty siinä kohtaa kun rengas pyörii tyhjää...
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
0-bonareita ei nykyään taida enää olla, lähtee kaikki jostain 70-80 % liikkeelle.
Kaskossa taitaa olla aina lähdettäessä täydet 80% boonukset, liikennevakuutukseen taitaa useimmissa saada 35% pohjalle jos lähtee nollasta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Jaa-a, aika hassulta kuulostaa mutta onhan noi välillä yksilöllisiä. Tehokas auto alumiinikorilla kumminkin. Ne summat mitä itse nähnyt Helsingissä on olleet kyllä puoltatoista tonnia kunnon kaskolla.

0-bonareita ei nykyään taida enää olla, lähtee kaikki jostain 70-80 % liikkeelle.
Jaa-a , tesla kerhossa kyl tonnin Pinassa pyörii lähes kaikilla. Mut toki edellyttää et kaikki on samassa (talo jne) ja bonukset on kunnossa. Ja yleensähän ne on nykyään. 1200e tarjos op kaikilla herkuilla meille, vähä ois tippunu jos asunto jne ois sinne myös laitettu mut pohjantähti teki paremman tarjouksen.
Kyllä nykyään saa ihan järkevän vakuutuksen näihin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Toi on kyllä ihan käsittämätön summa, mulla autossa 400€ vuosi ja prätkässä 250€ täyskaskolla?

If, Helsinki, mies 40v
Käsittämätön tai ei niin saman suuntaisia hintoja on kaikilla yhtiöillä.
Omaan prätkään pelkän kuukauden vakuutukset täyskaskoineen olisi 250€, mutta koska pyörä 15v vanha niin säästän mielummin täyskaskossa ja korjaan jos itse kippaan. Minun autoon taas täyskasko olisi reilu 900€ vuodessa, joten siihenkin olen ottanut vain osakaskon kun sekin 7v vanha. Muutaman vuoden säästetyillä kaskomaksuilla korjailee tuotakin melko reilusti. En tiedä sitten vaikuttaako ikä niin paljon, mutta nämä on kombolle IF, mies, mäntsälä, 30v. Ja saman suuntaisia hintoja on kaikilla yhtiöillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Tuosta linkistä näkyy hintoja, kun selaat alaspäin: Car- Net | Mobiilipalvelut Volkswageniisi

tl;dr = 60€/vuosi minimissään.
No eipä toi paha ole, maksaisin kyllä. Tais olla VoCissakin jatkotilaus joku 40 e/vuosi, en nyt muista miten pitkä pätkä tilausta kuului mukaan kun auton ostaa uutena.
95e / 2 vuotta oli e-remoten uusinta, eli n. 48e / v. Tuo Guide & Inform Plus olisi sitten vielä tuohon päälle, mutta IMO ihan turha kun samat sisällöt ja paremmin toimivina saa Android Auton / Car playn kautta.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Odottelen e-miitä saapuvaksi, tosin en tiedä koska tulee, sen vuoksi ko autosta kyselen. Nyt maksamisesta: oletteko ostaneet osamaksulla, millaisia tarjouksia olette saaneet? Joskus on tarjottu 0% korkoa, todellinen lienee 2-3% huitteilla. Mikähän on nykypäivän tilanne osamaksurintamalla?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Käyttöautolla on ainakin nyt kamppis, mainostavat 0.95% ja todellinen taisi olla 2.8% kun laskin sitä:hmm:

Jatketaa nyt Miin vakuutuksista soittelin tänään yhtiöt läpi ja halvin oli LähiTapiola 492€ isoimmalla kaskolla, Pop vakuutus oli toisena n.550€ ja loput olikin yli 600€. Bonukset taisi olla sen 80/70, Eurajoki asuinkunta.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 459
Okei. Vakuutusmaksujen monikertaistuminen sulkeekin sitten jo suoraan pois tuon duunin sivutoimisena :'(
Eikö tuo taksiliikenne kuitenkin oli ihan villi länsi, joten mikäpä pakottaa mitään taksivakuutuksia ottamaan. Tuskinpa edes puolella Helsingin takseista on paperit kunnossa tänä päivänä.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Luuleks, että selviäisit edes päivän loppuun ennenkuin on tarkkaavaisten silmien toimesta ilmoitettu poliisille, Traficomille ja vakuutusyhtiölle moisesta "kokeilusta?" :asif:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Odottelen e-miitä saapuvaksi, tosin en tiedä koska tulee, sen vuoksi ko autosta kyselen. Nyt maksamisesta: oletteko ostaneet osamaksulla, millaisia tarjouksia olette saaneet? Joskus on tarjottu 0% korkoa, todellinen lienee 2-3% huitteilla. Mikähän on nykypäivän tilanne osamaksurintamalla?
Santander, 0,9% korko ja todellinen vuosikorko tais jäädä vähä alle 2%

Ei nykyään kannata ainakaan mitään yli 3% todellista vuosikorkoa maksaa. Etenkään jos autosta on useampia kymppitonneja velkaa, pienessä lainassa toki ei niin tarkkaa ole.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
En ole tarkemmin tutustunut tuohon WLTP systeemiin. Ilmoitetaanko tuolla kulutukset erikseen myös maantieajo/kaupunki/yhdistetty?

Bongasin tämän:
Mii eletricin 32,3 kWh:n (nettokapasitetti) litiumioniakku tarjoaa 260 km toimintamatkaa yhdellä latauksella (WLTP). Puhtaasti kaupunkiajossa toimintamatkaa on Seatin mukaan yli 350 km (WLTP).

Kuinka paljon sähköauton kulutus muuttuu esim. 80km/h -> 100km/h
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
130
Muistelen nettivideosta nähneeni, että Citigo IV:llä noin 2-3 kWh / 100km nousee kun nopeus kasvaa 80->100km/h. 100->120 km/h nosto rokottaa kulutusta reippaammin.

Varmaan kaikkein optimaalisin siinä 70-80km/h tasaisissa maantienopeuksissa. Vaikea uskoa, että kaupunkiajossa olisi paljon taloudellisempi kun kiihdytykset ja jarrutukset hukkaavat energiaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Onko jollakulle mittattua tietoa väittämään vastaan kun sanon että energian kulutus per matka kasvaa lineaarisesti suhteessa nopeuteen?
Eli jos 80kmh kuluttaa 12kwh/100km niin 160kmh kuluttaa 24 kwh/100km.
Tämäiseen tulokseen tulin kun muistelin vanhaa väittämää että ilmanvastus nousee neliöön suhteessa nopeuteen ja leikein laskimella.

Ei kai kiihdytys mitään suurta määrää energiaa hukkaa? Ja tuskin sitä tekee jarrutuskaan jos vaan regenerointi toimii. Lähinnä nyt mitä kumi kuluu ja kuumenee renkaissa. Suurempi hukkaaja on ilmastointi tai lämmitys. Ja tämä tieto kajahtaa ihan ilman tutustumista mihinkään oikeisiin mittauksiin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Sähköautossahan kiihdytyksen "hukkaama" energia ei ole läheskään samassa mittakaavassa kuin polttomoottori autossa. Sähkömoottorin hyötysuhde ei elä samalla tavalla kuin polttomoottorissa. Varmasti pientä eroa on mutta energiamäärä tietyn massan kiihdyttämiseen tiettyyn nopeuteen on aina sama ja energiamäärän tarve ei riipu siitä kuinka nopeasti tuo kiihdytys tehdään. Tästä syystä kaupunkiajo on sähköllä kaikista energiatehokkainta kun energiaa ei tarvi juuri ilmanvastusta vastaan kuluttaa. Jarrutukset tietysti osansa vie. Kokemusperäisesti siis mitä hitaampaa sähköllä ajelee niin sitä vähemmän energiaa kuluu. Meidän Miillä keskikulutukset on vaihdellut 8kWh/100km lukemista aina tuonne 18kWh/100km lukemiin. Toineen 50km/h tasaisella ajolla ja toinen 125km/h motariajolla. Ilmanvastus nousee nopeuden neliöön joten kulutuksen kasvun huomaa erityisesti kun mennään yli 80km/h nopeuksiin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Norjalainen moottorijulkaisu testaili siellä myytävien sähköautojen rangea ja taulukoi vertailun valmistajien ilmoittamiin WLTP tietoihin.
Nuo ovat ajettu siis kesäoloissa. Saman julkaisun talvitestissä olikin osalla autoista varsin huimat rangen pudotukset.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Otti silmään kaikilla enemmän tai vähemmän pidemmät kantamat kuin ilmoitettu, johtuisko ajoreitin alamäkiosuuksista vuoristoissa?
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Testasin piruuttani Miillä nyt kesäoloissa (ilman sitä Eco ja Eco+ pelleilyä) notta paljonko pääsee akulla. 362km tuli mittariin ja akussa oli vielä silmämääräisesti arviolta 1/8 jäljellä. Pelkkää kaupunkiajoa ja siirtymää motarilla ilman mitään "säästelen tässä alamäkiosuudessa" -juttuja tai "otan nyt tän ilmastoinnin pois, koska range". Toki se sammuttelee noita sit itekseen kun mennään kohti nollaa, mut siihen ei voi vaikuttaa. Ainakin tuo "kaupungissa jopa 350" on ihan täysin realistinen ilman mitään hikoilua pikkukopissa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Nopeus on kantaman surma.

Teslalla ennätys tehty mailmalla ajamalla jotain 50-55 km/h tuon alle tai ylle tilanne huononee.

90km/h vs 110km/h on helposti 50km eroa rangessa.

Ja mitä paskempi keli sitä enempi vaikutusta. Vesisateella tän huomannu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Otti silmään kaikilla enemmän tai vähemmän pidemmät kantamat kuin ilmoitettu, johtuisko ajoreitin alamäkiosuuksista vuoristoissa?
No esim Oman teslan ilmoitettu on laskettu 110km/h ajoa tasaisella tyynellä kelillä. Suomen alhaiset rajoitukset yleensä johtaa siihen et kesäisin ylittyy kirkkaasti nuo ilmoitetut maksimi ranget.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Sähköautossahan kiihdytyksen "hukkaama" energia ei ole läheskään samassa mittakaavassa kuin polttomoottori autossa. Sähkömoottorin hyötysuhde ei elä samalla tavalla kuin polttomoottorissa. Varmasti pientä eroa on mutta energiamäärä tietyn massan kiihdyttämiseen tiettyyn nopeuteen on aina sama ja energiamäärän tarve ei riipu siitä kuinka nopeasti tuo kiihdytys tehdään. Tästä syystä kaupunkiajo on sähköllä kaikista energiatehokkainta kun energiaa ei tarvi juuri ilmanvastusta vastaan kuluttaa. Jarrutukset tietysti osansa vie. Kokemusperäisesti siis mitä hitaampaa sähköllä ajelee niin sitä vähemmän energiaa kuluu. Meidän Miillä keskikulutukset on vaihdellut 8kWh/100km lukemista aina tuonne 18kWh/100km lukemiin. Toineen 50km/h tasaisella ajolla ja toinen 125km/h motariajolla. Ilmanvastus nousee nopeuden neliöön joten kulutuksen kasvun huomaa erityisesti kun mennään yli 80km/h nopeuksiin.
Tesla model S omistaja täällä, puhut asiaa.

Ilmanvastus on ylivertaisesti pahin energia syöppö.

Ja kovalla vastatuulella kulutus nousee kovasti myös.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Nuo ovat ajettu siis kesäoloissa. Saman julkaisun talvitestissä olikin osalla autoista varsin huimat rangen pudotukset.
Tämä on kyllä sellainen asia mihin toivoisi parannusta, talven pitkät matkat on ainakin itselleni yksi kipupiste kun täyssähköä pohtii (vähän seuraavaksi houkuttaisi, mutta Tesla ei innosta). Taukojen tarve kasvaa suhteessa aika rajusti, siinä missä kesällä selviää vähän venytetyillä pisutauoilla niin talvella voi joutua jo kuluttamaan pidempäänkin huoltoaseman penkkiä.

Onko noita 100 kW (tai yli) latureita alkanut Superchargerit - poislukien alkanut ilmestymään (ja näkeekö näitä kootusti mistään). Suurin osa ns. pikalatureistakin taitaa edelleen olla 50kW mikä on talvikulutuksilla aika hidasta sekin jos latausta joutuu odottamaan.
Sähköautossahan kiihdytyksen "hukkaama" energia ei ole läheskään samassa mittakaavassa kuin polttomoottori autossa. Sähkömoottorin hyötysuhde ei elä samalla tavalla kuin polttomoottorissa. Varmasti pientä eroa on mutta energiamäärä tietyn massan kiihdyttämiseen tiettyyn nopeuteen on aina sama ja energiamäärän tarve ei riipu siitä kuinka nopeasti tuo kiihdytys tehdään. Tästä syystä kaupunkiajo on sähköllä kaikista energiatehokkainta kun energiaa ei tarvi juuri ilmanvastusta vastaan kuluttaa. Jarrutukset tietysti osansa vie. Kokemusperäisesti siis mitä hitaampaa sähköllä ajelee niin sitä vähemmän energiaa kuluu. Meidän Miillä keskikulutukset on vaihdellut 8kWh/100km lukemista aina tuonne 18kWh/100km lukemiin. Toineen 50km/h tasaisella ajolla ja toinen 125km/h motariajolla. Ilmanvastus nousee nopeuden neliöön joten kulutuksen kasvun huomaa erityisesti kun mennään yli 80km/h nopeuksiin.
Polttis nimenomaan hukkaa vähemmän energiaa kiihdytettäessä, eli hyötysuhde paranee, siinä missä se sähköautossa pysyy about samana.

Ongelma perinteiselle polttikselle kaupungissa on se hidastaminen, siinä haaskataan energiaa jarrujen lämmittämiseen tai vähintään haaskataan energiaa turhaan moottorin pyörittämiseen (joko moottorijarrutuksena tai tyhjäkäyntinä kytkin pohjassa/vapaalla). Plus että madellessa, vaikka sitten tasaisella nopeudella, on tehontarve niin pieni, ettei puhdas polttis pääse järkeviin hyötysuhteisiin. Hybridi tai sähköauto pystyy ottamaan jarrutusenergiaa talteen ja kummankaan ei tarvitse pyörittää polttomoottoria kun tehontarve on kaupungissa matala (ja kun hybridi pyörittää voi se samalla ladata akkua -> nostaa kuormaa -> parantaa hyötysuhdetta).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
546
Onko noita 100 kW (tai yli) latureita alkanut Superchargerit - poislukien alkanut ilmestymään (ja näkeekö näitä kootusti mistään). Suurin osa ns. pikalatureistakin taitaa edelleen olla 50kW mikä on talvikulutuksilla aika hidasta sekin jos latausta joutuu odottamaan.
Latauspisteet <- tuolta alalaidasta voi valita että näkyy vain 100kw+ pikalaturit jättämällä vain marjapuuron värisen CCS 100kW+ liitimen valituksi (sininen on CCS 50kW). Vuosi sitten noita oli tosiaan vain Lohjalla ja porissa, eli aika hyvää tahtia niitä tulee lisää.

Sinänsä hyvä huomata, että talvirangen menetystä kompensoi talvinopeusrajoitus. Sähköauton range 100km/h talvella vs 120km/h kesällä olekkaan enää niin jäätävä ero.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Latauspisteet <- tuolta alalaidasta voi valita että näkyy vain 100kw+ pikalaturit jättämällä vain marjapuuron värisen CCS 100kW+ liitimen valituksi (sininen on CCS 50kW). Vuosi sitten noita oli tosiaan vain Lohjalla ja porissa, eli aika hyvää tahtia niitä tulee lisää.

Sinänsä hyvä huomata, että talvirangen menetystä kompensoi talvinopeusrajoitus. Sähköauton range 100km/h talvella vs 120km/h kesällä olekkaan enää niin jäätävä ero.
Kiitos, määrä on prosenttuaalisesti tosiaan kasvanut, mutta aika heikosti noita Tampereen pohjoispuolelle ajellessa kuitenkin vielä löytyy, toivotaan että korjaantuu pian: Toki jos sähköautot (muutkin kuin Tesla) yleistyy niin soisi silläkin lisääntyvän, että näyttää noissa olemassaolevissakin olevan vain yksi tai kaksi paikkaa, joten vähänkin suuremmalla sähköautomäärällä voi lomaruuhkahuipuissa ajellessa olla vaikeaa.

Pitää seurailla kehitystä, auton vaihto on varsinaisesti ajankohtaista vasta parin vuoden päästä.

Nopeus toki varmasti kompensoi vähän, mutta maantierajoituksilla (80 vs. 100) ero taitaa olla kuitenkin aika vahvasti kesän eduksi. Varsinkin kun en ainakaan itse voisi kuvitella sisätilan lämmöistä tinkiväni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Itse kun olen tässä nyt katsellut uutta pienehköä sähköautoa, niin mitä eroa VW E-upilla ja Seat Miillä on? Speksien mukaan aikalailla samoja, mutta VW hieman halvempi tukien jälkeen. Luulisi ainakin laatuvaikutelman olevan eri luokkaa. Eli mitkä syyt kääntäisi VW:n ja mitkä Seatin suuntaan?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Nopeus toki varmasti kompensoi vähän, mutta maantierajoituksilla (80 vs. 100) ero taitaa olla kuitenkin aika vahvasti kesän eduksi. Varsinkin kun en ainakaan itse voisi kuvitella sisätilan lämmöistä tinkiväni.
Sisätilan lämmöistä voi kyllä hieman tinkiä mukavuuden pahemmin kärsimättä, kun käyttää ratin- ja penkinlämmitintä. Maantieajossa ei kyllä auta kovin paljon kun siihen etenemiseen menee kuitenkin melko paljon tehoa. "Järkevää" tuo on enemmänkin plugarilla kaupunkinopeuksissa, jolloin voi saada paljonkin lisää rangea ja usein välttää polttiksen käynnistymisen kokonaan.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Itse kun olen tässä nyt katsellut uutta pienehköä sähköautoa, niin mitä eroa VW E-upilla ja Seat Miillä on? Speksien mukaan aikalailla samoja, mutta VW hieman halvempi tukien jälkeen. Luulisi ainakin laatuvaikutelman olevan eri luokkaa. Eli mitkä syyt kääntäisi VW:n ja mitkä Seatin suuntaan?
Eipä noissa paljoa eroa ole, sama auto kun käytännössä on. Lisävarusteissa muistaakseni jotain eroavaisuuksia kun verrataan citigo, e-up, mii. Listahinnaltahaan e-up on miitä kalliimpi kuitenkin. Tällä hetkellä volkkarilla tosin taitaa olla tuo 4000€ hankintatuki e-upille jolloin hinta taitaa olla muutaman satasen halvempi kuin tämän hetkinen miin hinta. (Miitä myytiin myös 2000€ seatin tuella viime vuoden puolella). En ole e-uppia ajanut, mutta laatuvaikutelmassa en usko juuri eroa olevan, tulevathan nuo samalta volkkarin Bratislavan tehtaalta kaikki kolme mallia.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Itse kun olen tässä nyt katsellut uutta pienehköä sähköautoa, niin mitä eroa VW E-upilla ja Seat Miillä on? Speksien mukaan aikalailla samoja, mutta VW hieman halvempi tukien jälkeen. Luulisi ainakin laatuvaikutelman olevan eri luokkaa. Eli mitkä syyt kääntäisi VW:n ja mitkä Seatin suuntaan?
Täysin identtisiä ovat. Ei mitään eroa sisätiloissa ja ulkoa ainoastaan konsernin logot sekä puskureiden muodot. e-UP myös ainoa jossa kokolasinen takaluukku, kun muissa lasia yläosa ja peltiä alaosa. Itselläni Mii ja e-UP tuli ajettua ulos viime viikon perjantaina kaupasta (ei tosin itselle, vaan hain äidilleni). Ainoa ero minkä huomasin, oli että radiossa eri kuvakkeet e-UP softassa vrt. Miin softa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Oleellisin ero taitaa olla, että e-UPissa on kokopituudelta lasinen takaluukku ja mahdollisuus radion ohjaimiin ratissa yms. pientä lisävarustetta. jos e-UP on halvempi tällä hetkellä, niin sellainen kannattaa tietysti ottaa. Miitä ei taideta edes myydä tällä hetkellä, kun tilauskirjat ovat täynnä.

e: Ei siinä e-upin takaluukussa ole kuin ulkopinta lasia, sisäpuoli sama peltikasa kuin muissa.
e2: Maksaako e-UP:ssa se softa ensimmäisen vuoden jälkeen. Seatisssa ilmainen. Seatin takuu taitaa myös olla parempi (5 v/100 tkm).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Norjan björnin range testi Honda e:llä:



90km/h vauhdissa 15.1kWh/100km

120km/h vauhdissa 22,5kWh/100km

Motarivauhdilla autolla pääsee siis jonkun alle 150km :D. Citypörräreille varmaankin tarkoitettu pääasiassa. Muuten kyllä täynnä mielenkiintoisia ominaisuuksia tuon lyhen videonkin perusteella joita miellelään näkisi kaikissa autoissa. Mm tuo leveä näyttö, kiinteä invertteri, elektroniset sivu ja takapeilit.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Eikös e upissa ollut keskikonsolissa myös peruutuskamera näyttö ja jotain radioo tms valikoita näkyi myös. Ei siis tarvi puhelinta aina virittää.
Ratissa pikanäppäimiä mutta niistä täällä olikin jo juttua :thumbsup: :)
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
On kyllä noin pikkuiselle autolla melkoiset kulutusmäärät. Eihän tuo näytä edes sisätiloiltaan mitenkään erityisen tilavalta? Tosin, onhan tuo nyt sitten ihan eri tasolla ton sähkövatkain-Miin kanssa mitä varusteluun ja nykyaikaisuuteen tulee. Taajama-ajoon varmasti kiva peli, mutta tolla hinnalla ois itselle ainakin vaikeeta perustella alta 200km rangea.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Jos kommentteja on uskominen, niin 21ke Saksassa.
33850€ lähtöhinta honda.de mukaan. Tuosta kai sitten niitä jotain avustuksia pois.

Jos range ei olisi noin onneton niin toi olisi kyllä hieno ja harkinnan arvoinen kaikinpuolin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Mitenköhän, että mahtaakohan hybrideihin laatikkoöljyjen vaihto olla niin justiinsa?
Tuli mieleen että porukkahan suosittelee automaatteihin vaihtelemaan jotain 60tkm välein mutta mites näin kun ei ole momentinmuunninta niin mahtaisikohan vaihtoväli olla samaa luokkaa manuaalin kanssa eli ei ikinä?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Jos range ei olisi noin onneton niin toi olisi kyllä hieno ja harkinnan arvoinen kaikinpuolin.
Vaatimattoman rangen päälle latausominaisuudet vielä kustu uskomattoman hyvin, kun huomioidaan että akku on kuitenkin nestejäähdytetty.
Ev-databasen mukaan ottaa 50kW:n laturista keskimäärin 35kW:n teholla kun ladataan 10-80%. 100kW laturista sitten keskimäärin 45kW. Akun jännite lienee vain jotain 300V, joten ei saa kunnolla tehoa yleisistä 50kW:n pömpeleistä joiden maksimivirta on 125A. Sanomattakin selvää että AC-laturi 1x32A. Kiinnostelee silti jonkin verran, jos perheessä sattuisi pysymään polttis pidempiä matkoja varten.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
973
Tuli tuossa männä viikolla vaihettua perheen diisel rötköttimet Passat GTE:hen.

Ikää tällä kapineella 3½v ja ajettu 111tkm. Kaikinpuolin varsim maukas auto. Varustelistalta oikestaan Keyless Access olis ollut kiva lisä, mutta ilmankin pärjää.

Latausinfraa pitää vähän rakentaa tätä varten, talliin tulee 3x16A onneksi, joten ei tarvitse alkaa uusia kaapeleita vetään sinne saakka. Tulee autotallin oven viereen kiinteä latauskaapeli, niin ei tarvii pulata tuon vakio suko paskeen kanssa.

Type 2 kaapeliakaan ei tullut mukana, sekin pitäisi hommata. Liekö noita kiinan ihmeitä uskoltaa tilaa


IMG_20200624_163316.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
84
Onnea ostoksesta Minkä takia juuri hybridi? Ajoprofiililtaan disukka ja hybridi taitavat olla ääripäistä? Ja hybridi kalliimpi käyttää mutta tietty ekologisempi jos sähköllä pääsee painamaan. Gte kiinnostaisi itseäkin; nyt pihassa kaasupeli ja e-miitä odottelen saapuvaksi tänä tai ensi tai sitä seuraavana vuotena, who knows.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
973
Onnea ostoksesta Minkä takia juuri hybridi? Ajoprofiililtaan disukka ja hybridi taitavat olla ääripäistä? Ja hybridi kalliimpi käyttää mutta tietty ekologisempi jos sähköllä pääsee painamaan. Gte kiinnostaisi itseäkin; nyt pihassa kaasupeli ja e-miitä odottelen saapuvaksi tänä tai ensi tai sitä seuraavana vuotena, who knows.
Kiitos kiitos, hybridi oli lähinnä käyttökulujen takia. Ajot pudonnut todella vähään vuositasolla niin tuolla hoitaa varmaan 90% arkiajoista pelkällä sähköllä. Tänään tuli ajettua 2km hybridi tilassa. Tuli kuitenkin ajettua liki 70km kaupungissa (oli laturissa välillä)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Onnea ostoksesta Minkä takia juuri hybridi? Ajoprofiililtaan disukka ja hybridi taitavat olla ääripäistä? Ja hybridi kalliimpi käyttää mutta tietty ekologisempi jos sähköllä pääsee painamaan. Gte kiinnostaisi itseäkin; nyt pihassa kaasupeli ja e-miitä odottelen saapuvaksi tänä tai ensi tai sitä seuraavana vuotena, who knows.
Pelkästäänhän tuohon riittää että tuo hybridi on paljon parempi ja tehokkaampi kuin vastaavanhintaiset pelkät dieselit/bensat.
Erittäin taloudellisiahan nää hybridit on myös pitkää matkaa ajettaessa.

Miten hybridi on kalliimpi käyttää?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 410
Viestejä
4 160 102
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom