Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...Volkswagen ID3, tuo saksalaiskonsernin sähköaikakauden lähettiläs ja wolfsburgilaisten omatoimisesti Kuplan ja Golfin kaltaiseksi ikoniksi nostama sähköauto, uhkaa myöhästyä softaongelmien johdosta. Pahimmillaan viivästys voi olla jopa vuoden mittainen.
Olihan tuollainen ID3 jo nähty tien päällä Itsekin postailin jonkun viestin noista softaongelmista joku päivä.Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa
Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...
Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale
Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
Näin ID3:n livenä seiskatiellä viime viikolla. Ihan ok näköinen kampe livenä, kuvissa paljon rumempi.
Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaaNoilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan
Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.
Ai että mikä nami. Kyllä tuollainen paristo-Volvo kelpaisiItellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa
Kokeillut Teslaa S ja 3, Hyundai Kona ja Kia Niroa ja sit tuota XC40 hybridiä, niin vakuutti kaikista eniten tuo Volvo, joten siihen päädyttiin tällä kertaa.Ai että mikä nami. Kyllä tuollainen paristo-Volvo kelpaisi
No perhana, komiaa Sitte vaa paljo juttua kuvien kera tänneItellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa
VW kiistäny noi softa ongelmat ties kuinka monta kertaa ja toi alkuperäinen "lähde" julkaisee ties mitä paskaa. ID3 julkaistaan edelleen kesällä 2020, kuten VW on sanonut kokoajan. Jos VW ilmoittaa toista niin katsotaan sitten uudestaan. Teslafanit itkee "valeuutisista" kokoajan, mutta tykkää kyllä levitellä niitä minkä kerkeää...Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa
Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...
Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale
Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.Teslafanit itkee "valeuutisista" kokoajan, mutta tykkää kyllä levitellä niitä minkä kerkeää...
Tää "Manager Magazin" josta alkuperäinen "uutinen" on, niin julkaisee ties mitä paskaa. VW oli kuulemma ostamassa Teslaa viime kesänä niiden mukaan, vaikka siinä ei ollu mitään järkeä. Tää sama "lehti" oli sen edellisen "softaongelma"-uutisen takana jonka VW kiisti kanssa.Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
No mites tämä on mahdollista? Onko joku peruutus kauppa?? Oliko kallis, liisarina?Mii electric plussasta kaupat tehty. Toimitus huhti-toukokuun paikkeilla. Tällä päästään siis sähköilyn makuun. Palvelee toki meidän taloudessa ns kakkosautona eli lähialueen ajelut ja vaimon työmatkat. Dieseli jää vielä itselle arkikäyttöön ja muille matkoille.
Huonoin puoli Teslassa on kyllä Tesla Ihmiset. Mistähän saisin teslavegenahkatakin?Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
Pakko kysyä, mitä teit Touaregilla jos pärjäät Up:n kokoisellakin autolla? =)Touareg vaihtui tänään E-Upiin, mukavalta tuntunut kyllä, paitsi että tuo älypuhelinpuoli tuo aika 2000-luvun alun Nokia-fiilikset, mikään ei toimi suoraan.
Vaimon käytössähän tuo pääasiassa kun kuskaa lapsia ja ostoksia. Itse vielä ajelen G-sarjan mersulla (tosin varat riittivät vain -83 malliseen).Pakko kysyä, mitä teit Touaregilla jos pärjäät Up:n kokoisellakin autolla? =)
Tämä. Ainoa asia mikä autossa/merkissä häiritsee on sen saama tunnepitoinen huomio. Itseäni ei kiinnosta sen enempää ihailu kuin vihailu, joten koen asian lähinnä rasitteena. Se on vittu auto.Facen teslaclubissa itse olevana en kyllä allekirjoita tuota rinkirunkkausta.
Tesla sinäänsä herättää jotenkin hullusti ihmisissä joko pyhää vihaa tai suoraa palvontaa. Mutta onneksi siitä väliltäkin on sakkia.
Sähkö- ja kaasuautojen määrä ylitti jo rajapyykit Suomessa – ”Tällä vauhdilla ylitämme tavoitteen 250 000 sähköautosta vuonna 2030”
Hallitus iloitsee olevansa aikataulussa sähkö- ja kaasuautojen määrien ja latausasemien suhteen. Täyssähkö- ja hybridiautoja on Suomessa käytössä jo noin 25 000.www.uusisuomi.fi
Pystyn niin allekirjoittamaan tuon, että kotilataus suurin ongelma.
Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.Ministeriön mukaan ”liikenteen sähköistymisen merkittävin pullonkaula ei näyttäisi olevan kaikkien käytössä oleva julkinen latausinfra, vaan lataaminen yksityisissä kiinteistöissä, kuten taloyhtiöiden tai työpaikkojen parkkipaikoilla”.
Tarkoitatko täyssähköjen vai plugareiden kannalta? Vai molempien? Täyssähköille julkinen hidaslatausinfra mahdollistaa autoilun ilman kotilatausta, mutta kotilataus olisi parempi. Plugarilla taas ei tee oikein mitään, jos lataus ei järjesty töissä tai/ja kotona.Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.
Kotilataus on ongelma mikä pitää ratkaista. On ne sähkiksetkin mm. hyvä esilämmittää pakkasilla eikä painaa heti akun varausta harakoille ekan 5min aikana ja onhan se vain mukavampi että se omassa ruudussa latautuu kuin koittaa keksiä tekemistä jostain laturin läheltä. Etenkin jos tarvitsee 100% täyden akun pidemmälle matkalle niin ne vikat prosentit on hitaita odotella. Etelän lämmössä hyvin nopeasti pikalataavalla pirssillä varmaan sujuisikin elämä mallikkaasti muualla lataillen.Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.
5 metrinen Phoenix contact 3x32A Type 2 kaapelin on vain kympin kalliimpi kuin noiden vastaava no-name kiinaihme, joten eipä mitään kummoisia hintoja
Sattui taas FB mainoskausi alkamaan... Latauslaitteet on turhan hintavia vrt. Webasto, mut johdot?
mitä ite kattellut noita niin vaatii nimenomaan jonku helvetin apin tai sit sellasen lätkän. Korttimaksua en oo missään nähnyt.Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
Eipä oikeastaan. Appeja ja/tai jotain helvetin RFID-tageja. Teslan Supereilla lataaminen on periaatteessa vaivattomampaa kuin tankkaus (jos aikaa ei huomioida).Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
Lataus loppuu kun otat kaapelin auton päästä irti. Teslan sovelluksessa sekä ruudulla autossa on stop charging nappi jolla homma hoituu. E-golfissa lukitus vapautuu kun laittaa ovet lukkoon ja avaa. (Tai vaan avaa jos oli jo lukossa ofc) Muissa vehkeissä yleensä tuo ovenavaus myös, mutta manuaalista se pitäisi selvitä jos ei halua testailla.latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen
Jos olet Motonetissä kanta-asiakas, voit ladata saldoa sinne tilille jolloin näytät ajokortin viivakoodia siinä latauslaitteessa. Tosin riippuu missä seudulla ajelet. Itselle riittäisi pelkkä Fortumin tägi.Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
Hmm, pitäisi sen lopettaa automaattisesti jos kaapelin irroittaa autosta. Näin itsellä aina tapahtunut. Vai eikö kaapeli irronnut latauspisteestä sen jälkeen?Soitto tukeen sai laitteen aloittamaan latauksen välittömästi... mutta latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen, ja sinne oli 7min jono...
Jep, näinhän se olisi varmaan onnistunutkin, mutta tässä "use-casessa" oli piuhan toisessa päässä oikeasti ekaa kertaa lataava (itsehän en ole kertaakaan vielä saanut kytkeä laturia!), joka oli puhelimitse saanut ohjeet latauksen lopettamiseen puhelimella soittaen kun sen aika on.Lataus loppuu kun otat kaapelin auton päästä irti. Teslan sovelluksessa sekä ruudulla autossa on stop charging nappi jolla homma hoituu. E-golfissa lukitus vapautuu kun laittaa ovet lukkoon ja avaa. (Tai vaan avaa jos oli jo lukossa ofc) Muissa vehkeissä yleensä tuo ovenavaus myös, mutta manuaalista se pitäisi selvitä jos ei halua testailla.
Itse en ikinä lopeta latausta latauslaitteesta tai sovelluksesta, vaan aina auton päästä.
Eipä siinä mitään, sattuu sitä itse kullekin kun uusia asioita on tekemässä. Olisivat ehkä voineet sieltä antaa saman neuvon mutta ehkä ajattelivat että tekevät sulle palveluksen ettei itse tartte lopetella?Jep, näinhän se olisi varmaan onnistunutkin, mutta tässä "use-casessa" oli piuhan toisessa päässä oikeasti ekaa kertaa lataava (itsehän en ole kertaakaan vielä saanut kytkeä laturia!), joka oli puhelimitse saanut ohjeet latauksen lopettamiseen puhelimella soittaen kun sen aika on.
Totesin sen virran rfid-tägin kätevämmäksi käytössä. Appin kanssa turaaminen kestää paljon kauemmin ja sovellus ollut useammankin kerran epävakaa.Eka latauskokemus Virran automaatilla. Varaaminen appin kanssa onnistui, mutta latauksen aloittaminen ei. Soitto tukeen sai laitteen aloittamaan latauksen välittömästi... mutta latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen, ja sinne oli 7min jono... ja tätä ylimääräistä 7min aikalisää ei oltu otettu huomioon lasten synttärikuskauksissa. Tietääpähän tulevaisuudesssa olematta kytkemättä mitään, jos on kaupasta kiire lähteä pois
En ihan ymmärrä tätä logiikkaa, voi sen bensapumpun letkunkin joku katkaista!Yleensä tosiaan oma piuha pitää olla mukana.
Johtuu ihan siitä että se on laitteen omistajalle pienempi riski kuin kaapeli jonka joku voi helposti katkaista.
Ja se antaa Type 1 autoille mahdollisuuden ladata