Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Nuo leasing sopparit ovat ylipäätään itselle liian kalliita. Oman auton omistaminen on tullut aina edullisemmaksi. Pois lukien 30kwh Nissan Leaf leasing tarjous, joka oli 249€/kk. Jos tuon tyylinen tarjous tulisi, niin olisI melkein iskettävä kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa
Volkswagen ID3, tuo saksalaiskonsernin sähköaikakauden lähettiläs ja wolfsburgilaisten omatoimisesti Kuplan ja Golfin kaltaiseksi ikoniksi nostama sähköauto, uhkaa myöhästyä softaongelmien johdosta. Pahimmillaan viivästys voi olla jopa vuoden mittainen.
Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...

Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale

Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa

Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...

Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale

Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
Olihan tuollainen ID3 jo nähty tien päällä:confused: Itsekin postailin jonkun viestin noista softaongelmista joku päivä.

Näin ID3:n livenä seiskatiellä viime viikolla. Ihan ok näköinen kampe livenä, kuvissa paljon rumempi.
 
Liittynyt
04.02.2018
Viestejä
237
Noilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan :rolleyes:


Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.
Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa :D
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
343
Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa :D
Ai että mikä nami. Kyllä tuollainen paristo-Volvo kelpaisi:p
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa :D
No perhana, komiaa :thumbsup: :) Sitte vaa paljo juttua kuvien kera tänne :drool:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa

Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...

Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale

Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
VW kiistäny noi softa ongelmat ties kuinka monta kertaa ja toi alkuperäinen "lähde" julkaisee ties mitä paskaa. ID3 julkaistaan edelleen kesällä 2020, kuten VW on sanonut kokoajan. Jos VW ilmoittaa toista niin katsotaan sitten uudestaan. Teslafanit itkee "valeuutisista" kokoajan, mutta tykkää kyllä levitellä niitä minkä kerkeää...
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Teslafanit itkee "valeuutisista" kokoajan, mutta tykkää kyllä levitellä niitä minkä kerkeää...
Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
Tää "Manager Magazin" josta alkuperäinen "uutinen" on, niin julkaisee ties mitä paskaa. VW oli kuulemma ostamassa Teslaa viime kesänä niiden mukaan, vaikka siinä ei ollu mitään järkeä. Tää sama "lehti" oli sen edellisen "softaongelma"-uutisen takana jonka VW kiisti kanssa.

Apple klubin jäsenenä sanon Teslaklubin jäsenille, että Apple sentään tekee voittoa tuotteillaan ja on tehnyt alusta asti.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Mii electric plussasta kaupat tehty. Toimitus huhti-toukokuun paikkeilla. Tällä päästään siis sähköilyn makuun. Palvelee toki meidän taloudessa ns kakkosautona eli lähialueen ajelut ja vaimon työmatkat. Dieseli jää vielä itselle arkikäyttöön ja muille matkoille.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Mii electric plussasta kaupat tehty. Toimitus huhti-toukokuun paikkeilla. Tällä päästään siis sähköilyn makuun. Palvelee toki meidän taloudessa ns kakkosautona eli lähialueen ajelut ja vaimon työmatkat. Dieseli jää vielä itselle arkikäyttöön ja muille matkoille.
No mites tämä on mahdollista? Onko joku peruutus kauppa?? :rolleyes: Oliko kallis, liisarina?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Kaverin kaverin tilaus, joka siis tilattu jo viime vuoden puolella. Hankki itselleen konan joten tuo jäi ns ylimääräiseksi ja tehtiin siitä kaupat. Käytännössä siis peruutus malli ja viime vuoden tarjouksella eli ihan hyvä hinta.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Näinä päivinä pitäisi kaverille tulla tuo Mii, mielenkiinnolla kyllä odotan jospa hän antais miu vähän koettaa :) Oma T8 ehkä ensi viikolla liikkeessä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
281
Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
Huonoin puoli Teslassa on kyllä Tesla Ihmiset. Mistähän saisin teslavegenahkatakin?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Touareg vaihtui tänään E-Upiin, mukavalta tuntunut kyllä, paitsi että tuo älypuhelinpuoli tuo aika 2000-luvun alun Nokia-fiilikset, mikään ei toimi suoraan. Maps + More ohjelmaa en saanut yhdistämään, saatika sitten yhdistettyä We Connectiin autoa, jotta lämmityksen ja latauksen parametrejä voisi hienosäätää. Sovellus herjaa yhteysvirheestä, webbisivun kautta siellä on joku infolaatikko että jos olet osanut uuden auton, saattaa esim vaatia aktivoinnin, soita tukeen 9.00-17.00. Ainut mitä sovellus teki, se muutti mittariston kielen saksaksi.

Kuulemma parin viikon sisällä pitäisi suomessakin avautua webbikauppa, josta noita vw:n omia latureita saa ostettua 400e hintaan.

Kuvassa sininen E-Up parkkaarattuna vanhan auton viereen.
 

Liitteet

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Facen teslaclubissa itse olevana en kyllä allekirjoita tuota rinkirunkkausta.

Tesla sinäänsä herättää jotenkin hullusti ihmisissä joko pyhää vihaa tai suoraa palvontaa. Mutta onneksi siitä väliltäkin on sakkia.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Facen teslaclubissa itse olevana en kyllä allekirjoita tuota rinkirunkkausta.

Tesla sinäänsä herättää jotenkin hullusti ihmisissä joko pyhää vihaa tai suoraa palvontaa. Mutta onneksi siitä väliltäkin on sakkia.
Tämä. Ainoa asia mikä autossa/merkissä häiritsee on sen saama tunnepitoinen huomio. Itseäni ei kiinnosta sen enempää ihailu kuin vihailu, joten koen asian lähinnä rasitteena. Se on vittu auto.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369


Sattui taas FB mainoskausi alkamaan... :shifty: Latauslaitteet on turhan hintavia vrt. Webasto, mut johdot?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828

Pystyn niin allekirjoittamaan tuon, että kotilataus suurin ongelma.
Ministeriön mukaan ”liikenteen sähköistymisen merkittävin pullonkaula ei näyttäisi olevan kaikkien käytössä oleva julkinen latausinfra, vaan lataaminen yksityisissä kiinteistöissä, kuten taloyhtiöiden tai työpaikkojen parkkipaikoilla”.
Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Minä olen Tegen kanssa samoilla linjoilla, että taloyhtiölataus on se pullonkaula. Oma ajatus on että JOS olisi latauspaikka kotona, niin julkisia latauspisteitä tarvitsisi käytännössä vain yli 100km päässä kotoa. Julkisia latauspisteitä olen kyllä löytänyt nytkin aina. Tietysti nyt on kyse pääkaupunkiseudusta.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.
Tarkoitatko täyssähköjen vai plugareiden kannalta? Vai molempien? Täyssähköille julkinen hidaslatausinfra mahdollistaa autoilun ilman kotilatausta, mutta kotilataus olisi parempi. Plugarilla taas ei tee oikein mitään, jos lataus ei järjesty töissä tai/ja kotona.

Julkista pikalatausinfraa toki kaivataan lisää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.
Kotilataus on ongelma mikä pitää ratkaista. On ne sähkiksetkin mm. hyvä esilämmittää pakkasilla eikä painaa heti akun varausta harakoille ekan 5min aikana ja onhan se vain mukavampi että se omassa ruudussa latautuu kuin koittaa keksiä tekemistä jostain laturin läheltä. Etenkin jos tarvitsee 100% täyden akun pidemmälle matkalle niin ne vikat prosentit on hitaita odotella. Etelän lämmössä hyvin nopeasti pikalataavalla pirssillä varmaan sujuisikin elämä mallikkaasti muualla lataillen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Asenteissa ja teknologian ymmärtämisessä on monesti iso kehityksen paikka edellä mainittua lämmitystäkään paha harrastaa kun näyttää lataamiselta. Ongelma esiintyy paikoilla missä enemmän autoja kuin latureita mutta jokaisessa ruudussa lämmitystolppa. Kannattavampaa seisottaa akku täynnä laturin nokassa lähtöön asti vs vapauttaa laturia.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528


Sattui taas FB mainoskausi alkamaan... :shifty: Latauslaitteet on turhan hintavia vrt. Webasto, mut johdot?
5 metrinen Phoenix contact 3x32A Type 2 kaapelin on vain kympin kalliimpi kuin noiden vastaava no-name kiinaihme, joten eipä mitään kummoisia hintoja
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Tietenkin kotilataus kuntoon on ehdoton ykkönen. Julkisia alkaa olla varsin runsaasti, toki osa aika suolaisilla aikaveloitus + kWh maksuillakin. Tässä tuore Autotodayn kommentti:

"Liikenteen sähköistymisen merkittävin pullonkaula ei näyttäisi olevan kaikkien käytössä oleva julkinen latausinfra, vaan lataaminen yksityisissä kiinteistöissä, kuten taloyhtiöiden tai työpaikkojen parkkipaikoilla.
Sähköautojen lataus olisi sähköntuotannon näkökulmasta järkevintä öisin, kun muu kulutus on vähäistä.
Siksi olisi toivottavaa, että jokaiselle sähköautolle löytyisi latauspiste sieltä, missä auto on öisin parkissa. Latauspisteen rakentaminen taloyhtiön pihaan ei kuitenkaan aina onnistu edes sähköauton omistajan omalla kustannuksella."

Taloyhtiöissä on viimeistään nyt herättävä kevään kokouksissaan pistämään autolatausjärjestelmät kuntoon. Myös ARAn avustukset ovat saatavana avuksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Jos on ideoita miten ajaa asioita läpi taloyhtiössä niin otan vastaan.

Aluksi ehdotin, että kustannan vaihdon itse jos lupa irtoaa mutta ei annettu lupaa koska ei olisi yhdenmukaista kaikille. Olivat jotain konsulttia tähän vielä ottaneet mukaan. Sitten ehdotin, että tehdään kartoitus ja sen mukaan toiminta. Moniko on hankkimassa täyssähköä tai hybridiä ja sitten sen mukaan edettäisiin kokouksissa miten edetään. Alkuun ainakin ehdotin, että jos hankintoja ei ole paljoa niin tolpan muutos lataavaksi riittäisi. Kun jos taas enemmän tehdään sitten infraan muutosta.

Katsotaan miten tilanne etenee mutta jos on vinkkejä ja kättä pidempää niin otan kaikesta vaarin.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Kotilataus on sähköautolle aivan ehdoton. Kakkosena tulevat pikalaturit pitkille matkoille. Asiointilataus on lähinnä ihan kiva -osastoa, eikä maksullisena yleensä edes kiinnosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ahr
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
mitä ite kattellut noita niin vaatii nimenomaan jonku helvetin apin tai sit sellasen lätkän. Korttimaksua en oo missään nähnyt.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
Eipä oikeastaan. Appeja ja/tai jotain helvetin RFID-tageja. Teslan Supereilla lataaminen on periaatteessa vaivattomampaa kuin tankkaus (jos aikaa ei huomioida).
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Käytännössä noi rfid pelleilyt ja appsit on jotain sen tason kehitysmaasettiä, että onneksi oma sähkis latautuu vain kotona ja töissä. Myöskään noiden hinnat eivät oikein ole kannustavia pois lukien ehkä noi K-ryhmän peruslaturit. Okt:ssa ei ongelmia toki lataamisen suhteen ole, mutta miettii kantakaupungissa asuvaa, on tuo kotilataus varmasti iso kynnys. Varsinkin kun suurin osa taloyhtiön päättäjistä on about dinosauruksen ikäisiä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
No onpa aika käsittämätöntä paskaa. Mikä tähän voi olla syynä? Asun kyllä okt:ssa eli ei ole mikään deal breaker.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
Niin kuinka vaikeaa se olisikaan käyttää sitä luottokorttia sieltä taskusta latauksen maksamiseen. Jessus sentään, ei kun parempi käyttöliittymä on jokin susipaska appsi... Tesla on kyl tässä valovuosia edellä, mutta jännä juttu miten tätä ei esim. EU tasolla saada laitettua kuntoon.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Eka latauskokemus Virran automaatilla. Varaaminen appin kanssa onnistui, mutta latauksen aloittaminen ei. Soitto tukeen sai laitteen aloittamaan latauksen välittömästi... mutta latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen, ja sinne oli 7min jono... ja tätä ylimääräistä 7min aikalisää ei oltu otettu huomioon lasten synttärikuskauksissa. Tietääpähän tulevaisuudesssa olematta kytkemättä mitään, jos on kaupasta kiire lähteä pois :facepalm:
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen
Lataus loppuu kun otat kaapelin auton päästä irti. Teslan sovelluksessa sekä ruudulla autossa on stop charging nappi jolla homma hoituu. E-golfissa lukitus vapautuu kun laittaa ovet lukkoon ja avaa. (Tai vaan avaa jos oli jo lukossa ofc) Muissa vehkeissä yleensä tuo ovenavaus myös, mutta manuaalista se pitäisi selvitä jos ei halua testailla.

Itse en ikinä lopeta latausta latauslaitteesta tai sovelluksesta, vaan aina auton päästä.


Mitenkäs suomessa lataaminen onnistuu matkan päälle ilman että asentaa kymmentä eri puhelinapplikaatiota? Voiko jossain vain maksaa kortilla ja ottaa sähköä niinkuin bensampumpulta? Itseäni ei kiinnostaisi vitunkaan vertaa minkään appien asennus, mutta Zeron SR/S sen sijaan kovasti kiinnostaa..
Jos olet Motonetissä kanta-asiakas, voit ladata saldoa sinne tilille jolloin näytät ajokortin viivakoodia siinä latauslaitteessa. Tosin riippuu missä seudulla ajelet. Itselle riittäisi pelkkä Fortumin tägi.

Yksi syy miksi laitteilla ei kelpaa kortti on se että jokainen laite olisi maksupääte, joka tietääkseni ei ole ilmaista. Johtunee kaikista tietoturvapykälistä. Näkisin että jossain kohtaa DC latureihin voisi sellainen ominaisuus tulla Suomeenkin, mutta AC laitteet ovat sen verran halvempia että se kustannus on vaikeampi piilottaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
23.01.2020
Viestejä
156
Soitto tukeen sai laitteen aloittamaan latauksen välittömästi... mutta latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen, ja sinne oli 7min jono...
Hmm, pitäisi sen lopettaa automaattisesti jos kaapelin irroittaa autosta. Näin itsellä aina tapahtunut. Vai eikö kaapeli irronnut latauspisteestä sen jälkeen?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Lataus loppuu kun otat kaapelin auton päästä irti. Teslan sovelluksessa sekä ruudulla autossa on stop charging nappi jolla homma hoituu. E-golfissa lukitus vapautuu kun laittaa ovet lukkoon ja avaa. (Tai vaan avaa jos oli jo lukossa ofc) Muissa vehkeissä yleensä tuo ovenavaus myös, mutta manuaalista se pitäisi selvitä jos ei halua testailla.

Itse en ikinä lopeta latausta latauslaitteesta tai sovelluksesta, vaan aina auton päästä.
Jep, näinhän se olisi varmaan onnistunutkin, mutta tässä "use-casessa" oli piuhan toisessa päässä oikeasti ekaa kertaa lataava (itsehän en ole kertaakaan vielä saanut kytkeä laturia!), joka oli puhelimitse saanut ohjeet latauksen lopettamiseen puhelimella soittaen kun sen aika on.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Jep, näinhän se olisi varmaan onnistunutkin, mutta tässä "use-casessa" oli piuhan toisessa päässä oikeasti ekaa kertaa lataava (itsehän en ole kertaakaan vielä saanut kytkeä laturia!), joka oli puhelimitse saanut ohjeet latauksen lopettamiseen puhelimella soittaen kun sen aika on.
Eipä siinä mitään, sattuu sitä itse kullekin kun uusia asioita on tekemässä. Olisivat ehkä voineet sieltä antaa saman neuvon mutta ehkä ajattelivat että tekevät sulle palveluksen ettei itse tartte lopetella?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
853
Eka latauskokemus Virran automaatilla. Varaaminen appin kanssa onnistui, mutta latauksen aloittaminen ei. Soitto tukeen sai laitteen aloittamaan latauksen välittömästi... mutta latauksen lopettaminen ei onnistunutkaan ilman soittoa tukeen, ja sinne oli 7min jono... ja tätä ylimääräistä 7min aikalisää ei oltu otettu huomioon lasten synttärikuskauksissa. Tietääpähän tulevaisuudesssa olematta kytkemättä mitään, jos on kaupasta kiire lähteä pois :facepalm:
Totesin sen virran rfid-tägin kätevämmäksi käytössä. Appin kanssa turaaminen kestää paljon kauemmin ja sovellus ollut useammankin kerran epävakaa.
Tulee tilatessa pieni avaimenperässä toimiva ja kortti jonka voi pitää mukanaan tai antaa toisen käyttöön.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Toinen kysymys latureista. Onko kaupungilla olevissa latureissa yleensä omat johdot, vai löytyykö vielä sellaisiankin joissa pitää oma (type2) johto olla messissä?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
617
En oo nähny kaupungin latureissa valmiita johtoja kuin joissain Helenin tolpissa.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Yleensä tosiaan oma piuha pitää olla mukana.

Johtuu ihan siitä että se on laitteen omistajalle pienempi riski kuin kaapeli jonka joku voi helposti katkaista.
Ja se antaa Type 1 autoille mahdollisuuden ladata
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Jeps. Eli pari asiaa on siis alkeellisella tasolla: applikaatioiden vaatiminen ja johdon puute. Toivottavasti näihin tulee muutos. Ei tarvitse kuin kuvitella jos bensapumpulla vaadittaisiin appi ja oma letku huomatakseen miten naurettavaa meininki on. Luulen että sähköprätkä tulee silti hankittua lähivuosina.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Yleensä tosiaan oma piuha pitää olla mukana.

Johtuu ihan siitä että se on laitteen omistajalle pienempi riski kuin kaapeli jonka joku voi helposti katkaista.
Ja se antaa Type 1 autoille mahdollisuuden ladata
En ihan ymmärrä tätä logiikkaa, voi sen bensapumpun letkunkin joku katkaista!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 459
Viestejä
4 162 761
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom