Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279

Räjäyttääkö tämä uutuus sähköautoilun markkinat lentoon: Dacia esittelee Genevessä 10 000 euron sähköauton


Dacia esittelee Geneven autonäyttelyssä ensimmäisen oman täyssähköautonsa konseptiversion, jota yhtiö pitää varsinaisena ”gamechangerina”.
Nyt kun halpaan Daciaan yhdistetään Renaultin jo koeteltua ja jo maksettua sähköauton tekniikkaa, niin markkinat voivat kohta ihmetellä maailman halvinta sähköautoa.
Median mukaan Dacian sähköauto pohjautuisi Kiinassa jo aiemmin esiteltyyn pieneen 3,73 metriä pitkään City K-ZE -sähköautoon, jota myydään Kiinassa noin 8 000 euron hintaan.
Automotive Newsin mukaan Dacian uusi citysähköauto esitellään markkinoille vuosien 2021 -ja 202 aikana.
Halpa ja hyvä? :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Näitä halvempiakin ja muita sähköautoja alkaa nyt parin kolmen vuoden sisällä tulemaan oikein kunnolla markkinoille. Hoituisi varmaan ihan kohtuudella Suomen autokannan sähköistyminen kun vaan joitain vuosia odotettaisiin. Harmi kun hallitus on kuitenkin toista mieltä ja nostaa polttoaineiden hinnat tappiin ja hankaloittaa autoilua mahdollisimman paljon muutenkin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Aikamoinen taikatemppu olisi, jos 10000 eurolla myisivät edes tuon City K-ZE:n tasoista mopoautoa. Hinnan pitäisi olla samaa tasoa kuin millä autoa myydään Kiinassa, kun otetaan huomioon Kiinan sähköautoetuudet, eli 10 % autoveron jääminen pois ja lisäksi valtio kustantaa osan hinnasta. En nyt löytänyt pienemmällä akulla oleville autoille lukuja, mutta yli 400 km kulkeville autoille tuki on sen puolittamisenkin jälkeen n. 3500 euroa.

Speksit City K-EZ:ssa ovat päältäajettavan ruohonleikkurin luokkaa, eikä sillä pääse maantienopeuksia kuin myötätuuleen, joten en tiedä kuka tuommoisen nyt sitten haluaisi ostaa, kun samaan hintaan saa ihan kohtuullisen bensakopperon.

edit: Jutussa oli näköjään lainattu toimintamatkaksi täysin kritiikittä höpöhöpölukemia. Virallisesti auto kulkee "270 km", mutta se lukema on vain Kiinan sähköautoetuja varten. Todellinen lukema on n. puolet, kuten kuka tahansa voi 26 kWh akkukapasiteetista päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Renault Dacialta ei näytä mitään kovin isoja sähköautoja tulevan aikanaa lähiaikoina.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Tähän Mii-maniaan tulee ihan varmasti säröjä, kun autot saapuvat omistajilleen. Ihan jo siitä syystä, että se akku on oikeasti pieni. Toinen juttu on se, että kyse on kuitenkin aika hätäisesti kasaan heitetystä tuotteesta, jonka raison d’être on vähentää VW-konsernin päästösakkoja. Todellinen paradigmaattinen muutos tapahtuu aikaisintaan ID.3:n kohdalla, joskin siinäkin skeptisempi jää kyllä odottamaan konkreettisia näyttöjä.
Tästä olisin kyllä aika vahvasti eri mieltä. Miissä on kuitenkin aika helvetisti autoa tuohon ennen vuodenvaihteen alehintaa. Halpa hinta näkyy sisällä kyllä, mutta muuten rahoilleen saa paljon vastinetta.

Itselle paljastui vielä luovutuksessa, että olinkin saanut plussa mallin perusmallin hinnalla :) Myyjä oli tarjoukseen vahingossa ottanut perusmallin hinnan. Ei kuitenkaan yrittänyt edes tapella hinnasta vaan tehtiin kaupat tarjouksen mukaisesti eli siitä pointsit myyjälle. Kokonaisuudessaan kuitenkin lähes 5600 euroa alennusta ovh:sta. Jotenkin mietinkin, että oman auton hyvitys tuntui korkealta.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Tästä olisin kyllä aika vahvasti eri mieltä. Miissä on kuitenkin aika helvetisti autoa tuohon ennen vuodenvaihteen alehintaa. Halpa hinta näkyy sisällä kyllä, mutta muuten rahoilleen saa paljon vastinetta.

Itselle paljastui vielä luovutuksessa, että olinkin saanut plussa mallin perusmallin hinnalla :) Myyjä oli tarjoukseen vahingossa ottanut perusmallin hinnan. Ei kuitenkaan yrittänyt edes tapella hinnasta vaan tehtiin kaupat tarjouksen mukaisesti eli siitä pointsit myyjälle. Kokonaisuudessaan kuitenkin lähes 5600 euroa alennusta ovh:sta. Jotenkin mietinkin, että oman auton hyvitys tuntui korkealta.
En epäile, etteikö rahalla tule hyvä kauppakassi, mutta todennäköisesti osalle se akkukapasiteetti vs. talvikauden luonnonolot voi olla yllätys. Se ei anna paljon anteeksi, jos unohtaa esim. yöllä ladata.

Näitä halvempiakin ja muita sähköautoja alkaa nyt parin kolmen vuoden sisällä tulemaan oikein kunnolla markkinoille. Hoituisi varmaan ihan kohtuudella Suomen autokannan sähköistyminen kun vaan joitain vuosia odotettaisiin. Harmi kun hallitus on kuitenkin toista mieltä ja nostaa polttoaineiden hinnat tappiin ja hankaloittaa autoilua mahdollisimman paljon muutenkin.
Sähköistyminen kiihtyy, mutta ei tämä missään nimessä ole vielä ratkaistu ongelma. Näissä halvoissa sähköautoissa on tehty iso kompromissi akuston suhteen, eivätkä ne siksi riitä vielä korvaamaan sitä mediaani-Octaviaa. Tarvitaan massiivista lisäystä akkujen tuotantoon, mikä tulee viemään monia pitkiä ja kalliita vuosia ennen kuin tilanne edes vähän helpottuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tähän Mii-maniaan tulee ihan varmasti säröjä, kun autot saapuvat omistajilleen. Ihan jo siitä syystä, että se akku on oikeasti pieni. Toinen juttu on se, että kyse on kuitenkin aika hätäisesti kasaan heitetystä tuotteesta, jonka raison d’être on vähentää VW-konsernin päästösakkoja. Todellinen paradigmaattinen muutos tapahtuu aikaisintaan ID.3:n kohdalla, joskin siinäkin skeptisempi jää kyllä odottamaan konkreettisia näyttöjä.
Sitä jopa odottaa, että pääsee ajamaan autolla. En siis minäkään oikein usko noihin säröihin. En nyt tarkaan muista ID.3:n hintaa, mutta paras varustetaso ainakin oli 50 000€. Ja tuo oli vielä medium kokoisella akulla.

Saa nähdä miten VW e-up ja Skoda Citigo-e myyvät, kun ovat lyhyemmällä takuulla ja hinta on ainakin tarjous Miitä vähän isompi. Skodan tarjous oli 17 900€, Ambition ja ei sisällä lämmitettävää tuulilasia. Eli pitäisi valita kalliimpi varustetaso, että saa sen lämmityksen.

En epäile, etteikö rahalla tule hyvä kauppakassi, mutta todennäköisesti osalle se akkukapasiteetti vs. talvikauden luonnonolot voi olla yllätys. Se ei anna paljon anteeksi, jos unohtaa esim. yöllä ladata.

Sähköistyminen kiihtyy, mutta ei tämä missään nimessä ole vielä ratkaistu ongelma. Näissä halvoissa sähköautoissa on tehty iso kompromissi akuston suhteen, eivätkä ne siksi riitä vielä korvaamaan sitä mediaani-Octaviaa. Tarvitaan massiivista lisäystä akkujen tuotantoon, mikä tulee viemään monia pitkiä ja kalliita vuosia ennen kuin tilanne edes vähän helpottuu.
Omalla käytöllä ei tarvitse joka yö ladata. Täytyy muistaa laittaa lataukseen :) Helppo muistaa, niin en usko että unohtuisi. Vihreä valo myös näkyy, jos menee auton ohi. Se puhelin sovellus vielä auttaisi asiaa, mutta ei taida olla sovellus vielä valmis. Toivottavasti tulee yhtä lämpimiä talvia jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 039
Aikamoinen taikatemppu olisi, jos 10000 eurolla myisivät edes tuon City K-ZE:n tasoista mopoautoa. Hinnan pitäisi olla samaa tasoa kuin millä autoa myydään Kiinassa, kun otetaan huomioon Kiinan sähköautoetuudet, eli 10 % autoveron jääminen pois ja lisäksi valtio kustantaa osan hinnasta. En nyt löytänyt pienemmällä akulla oleville autoille lukuja, mutta yli 400 km kulkeville autoille tuki on sen puolittamisenkin jälkeen n. 3500 euroa.

Speksit City K-EZ:ssa ovat päältäajettavan ruohonleikkurin luokkaa, eikä sillä pääse maantienopeuksia kuin myötätuuleen, joten en tiedä kuka tuommoisen nyt sitten haluaisi ostaa, kun samaan hintaan saa ihan kohtuullisen bensakopperon.

edit: Jutussa oli näköjään lainattu toimintamatkaksi täysin kritiikittä höpöhöpölukemia. Virallisesti auto kulkee "270 km", mutta se lukema on vain Kiinan sähköautoetuja varten. Todellinen lukema on n. puolet, kuten kuka tahansa voi 26 kWh akkukapasiteetista päätellä.
Höpsis, ei se vaadi myötätuulta, jotta 33 kW + 921 kg + 158 cm leveä auto kulkisi maantienopeuksia, eli 80-100 km/h. Vain pitkissä ja jyrkissä ylämäissä nopeus saattaa hieman hiipua, muttei läheskään niin voimakkaasti kuin raskaalla kalustolla tapahtuu. Siinä autossa on rajallisten voimavarojen ja yksivaihteisuuden takia laitettu suht tiheä alennusvaihteisto, joten siksi huippunopeus on vaatimaton 105 km/h. Paremmilla välityksillä huiput olisivat 130-140 km/h.

Se 270 km on NEDC. WLTP tullee olemaan 210-225 km. Luultavasti lähempänä ylärajaa, koska keveys ja kapeus.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
109
En nyt tarkaan muista ID.3:n hintaa, mutta paras varustetaso ainakin oli 50 000€. Ja tuo oli vielä medium kokoisella akulla.
ID.3 "perusmallien" hinnasta on tihkunut vähän lisäinfoa (kuvalähde):



Pro malli varustuksesta riippuen kuullostaisi todella houkuttelevalta vs. esim. Hyundai Kona Electric, jollei Suomi-hinnat karkaa käsistä. Mielenkiintoista myös nähdä miten Seat el-Born hinnoitellaan vs. ID.3 ja milloin myynti alkaa, oletettavasti VW-ryhmän pitää ensin saada noita perusmallin ID.3:sia myyntiin ennen kuin Seatin vastaavan mallin tuotanto/myynti voi alkaa (eli voi mennä syksylle/ensi vuoden puolelle). Riittäköhän akut sisaryhtiön MEB-malleille mikäli ID.3:n suosio on kovaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Voi varmaan pitää ostohousut jalalla tuon ID3:n kanssa, kun softaongelmaa pukkaa. Ja valmiita autoja on noin 20000 kpl odottamassa että jotain voi tehdä. Toisaalta hyvä etteivät päästä prototyyppiä markkinoille ihmisten harmiksi.


software problem vw id3 gookkeliin...

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Parempi että tekevät rauhassa kuntoon, kuin keskeneräisenä bugisena myyntiin, mikä usein on se tapa toimia :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
15k€? Hyvin alkaa tulla halvempaa, tästä varmaan tulee sitten se puhuttu dacian halppisversio?
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
28
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
Ite maksaisin parikymppiä kuussa enemmän pelkästään että saa paremmat popit, hudin ja jos koskaan joutuu pimeässä ajamaan niin adaptiiviset valot on tosi jees. mutta valintojahan nämä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Bemarilta tulossa 330e xDrive Touring onkohan hintoja vielä tullut meneekö alle 55k€?

Eikös farkkulisä ole luokkaa 2.5k € 3-sarjassa? Eli taitaa hivenen yli 55k € mennä, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.

Mutta hieno homma, että saavat farkustakin plugaria. Tavaratila taisi näissä Bemarin plugareissa olla sen satakunta litraa pienempi, kuin polttomoottoriversiossa, mutta ei sentään ole sellaista hemmetin "pahkaa", kuten C-sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
Seurailen näitä suurella mielenkiinnolla. Kun tulee joku tämän henkinen auto 300e/kk ja 15tkm/vuosi niin vaihto on lähellä.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
28
Ite maksaisin parikymppiä kuussa enemmän pelkästään että saa paremmat popit, hudin ja jos koskaan joutuu pimeässä ajamaan niin adaptiiviset valot on tosi jees. mutta valintojahan nämä.
Sama. Mutta lisäkustannus näistä oli per kuukausi noin 80 euron luokkaa.. Eli koko lisävarustepaketin hinta jyvitetään 36kk sopparissa pois.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
Täältä löytyy -19 malli ja kilsoja alla joku 6tkm.
Varustetaso on keskimmäinen, kun 15t on liikaa muutamasta herkusta itselle. Ajoltaan kyllä pitänyt autosta ja tehoa aika mukavasti. Tilaa on kokoisekseen autoksi hyvin ja taaksekin mahtuu istumaan. Sporttipenkeillä jaksaa pitempäänkin reissua tehdä. Kulutus pelkällä bensalla ollut n.6.4l/100km.
Sisätilan melu on kovempi kuin entises A3 -15 ja pitää varmaan kesällä kehitellä tuohon jotain.
Pitkään etsin autoa ja Minis yhdisty omat vaatimukset, mutta ihmeen vähän noita näkee liikenteessä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Eikös farkkulisä ole luokkaa 2.5k € 3-sarjassa? Eli taitaa hivenen yli 55k € mennä, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.

Mutta hieno homma, että saavat farkustakin plugaria. Tavaratila taisi olla n. 100 l pienempi, kuin polttomoottoriversiossa, mutta ei sentään ole sellaista hemmetin "pahkaa", kuten C-sarjassa.
48k€ näytti takaveto sedanin autoveroton hinta olevan tähän 2k farkkulisä ja 1.5k xDrivestä ehkä. Tourilla kävin sedania ajamassa, mielestäni siinä oli tasainen kontti mutta polttista korkeammalla pohja olisiko toukassa x3 30e tyylinen ratkaisu?

E: Katsoin Charged Edition hinnastoa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 024
:rolleyes:
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
Ei muuten valittamista mutta eikös näiden real life range akulla ajettaessa on aika pienehkö :rolleyes:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
284
ID.3 "perusmallien" hinnasta on tihkunut vähän lisäinfoa..

Mielenkiintoista myös nähdä miten Seat el-Born hinnoitellaan vs. ID.3 ja milloin myynti alkaa, oletettavasti VW-ryhmän pitää ensin saada noita perusmallin ID.3:sia myyntiin ennen kuin Seatin vastaavan mallin tuotanto/myynti voi alkaa (eli voi mennä syksylle/ensi vuoden puolelle). Riittäköhän akut sisaryhtiön MEB-malleille mikäli ID.3:n suosio on kovaa...
Toi Seat vaikuttaa aika kiinnostavalta tai ainakin se on paremman näköien kuin ID.3.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
478
Rellu Twingo Z.E. perusteellisempi esitys
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
224
Tuli laitettua Skoda Superb Combi iV (liisarina) tilaukseen. Nyt VAG foorumia lukeneena ilmeisesti mukana toimitettavan kaapelin kanssa ongelma ettei pysty lataamaan täydellä 8A virralla, toivottavasti saavat tuon korjattua. Saapa nähdä muutenkin, miten tojotamies tuohon skeidaan tottuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Nyt alkaa jo olee aika sopiva hinta uudelle Volvo XC40 Rechargelle:

Volvo XC40 Recharge täyssähköauto vain 699 €/kk - Ajankohtaista Wetterillä - Wetteri

Eli 699e, 36kk/30tkm :)

Ei malta odottaa että oman Volvoni soppari päättyy joskus vuonna -22 :drool:
Vähän kallis on omaan makuun tuommoisesta autosta (vrt. black friday -tarjous teslan kolmosesta samoilla 36kk/30tkm 499e/kk), mutta joo: varmasti -22 on tarjolla vaikka minkälaista kikotinta. Jännä nähdä missä hinnat menee sitten...
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
390
Nyt alkaa jo olee aika sopiva hinta uudelle Volvo XC40 Rechargelle:

Volvo XC40 Recharge täyssähköauto vain 699 €/kk - Ajankohtaista Wetterillä - Wetteri

Eli 699e, 36kk/30tkm :)

Ei malta odottaa että oman Volvoni soppari päättyy joskus vuonna -22 :drool:

Muuten hyvä mutta pitäisi olla samaan hintaan joko 12kk/30tkm tai sitten 36kk/90tkm niin voisi jopa harkita.

On nuo järkevän hintaiset "liisingit" kaikki ihmisille jotka seisottavat autoja pihoissaan.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 510
On nuo järkevän hintaiset "liisingit" kaikki ihmisille jotka seisottavat autoja pihoissaan.
Miettisin juurikin samaa. Jos ei asu ihan keskustassa ja on tarvetta autolle joka päivä, tuollainen 10tkm ei riitä mihinkään. Siihen päälle vielä muutama kerta kuussa joku 400-600km työmatkaa, niin kyllä tulee kovin kalliiksi.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 024
Muuten hyvä mutta pitäisi olla samaan hintaan joko 12kk/30tkm tai sitten 36kk/90tkm niin voisi jopa harkita.

On nuo järkevän hintaiset "liisingit" kaikki ihmisille jotka seisottavat autoja pihoissaan.
Ei kaikki kaikille sovi. Kyllä niillä myös ajellaan ja kun ajellaan niin on ainakin autoa viimesen päälle :) :thumbsup:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Miettisin juurikin samaa. Jos ei asu ihan keskustassa ja on tarvetta autolle joka päivä, tuollainen 10tkm ei riitä mihinkään. Siihen päälle vielä muutama kerta kuussa joku 400-600km työmatkaa, niin kyllä tulee kovin kalliiksi.
Kyllähän 10tkm/v esimerkiksi 10km työmatkaa kivasti ajelee ja liisari on näppärä kun kustannukset helposti laskettavissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kyllähän 10tkm/v esimerkiksi 10km työmatkaa kivasti ajelee ja liisari on näppärä kun kustannukset helposti laskettavissa.
Noin lyhyttä työmatkaa ajaisi millä tahansa hinnat-alkaen kauppakassiliisarilla, mihin tarvitaan möhköä sähköautoa? Että tarvii laittaa auto vain kerran kuussa piuhan päähän? :lol:
Viidensadan euron erotukselle keksii parempaakin käyttöä, työntää vaikka eläkesäästöihin... No mikäpä minä olen tuomitsemaan vaikka joku haluaisi matkustaa työmatkan helikopterilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Noin lyhyttä työmatkaa ajaisi millä tahansa hinnat-alkaen kauppakassiliisarilla, mihin tarvitaan möhköä sähköautoa? Että tarvii laittaa auto vain kerran kuussa piuhan päähän? :lol:
Viidensadan euron erotukselle keksii parempaakin käyttöä, työntää vaikka eläkesäästöihin... No mikäpä minä olen tuomitsemaan vaikka joku haluaisi matkustaa työmatkan helikopterilla.
Minkä tahansa matkan ajaisi vaikka vm. - 87 Ladalla.

Mutta hivenen arvokkaaltahan tuon Volvon leasing-ratkaisu vaikuttaa.

E: Mutta toisaalta, eipä noita "hyviä" leasing tarjouksia hirveän montaa ole tullut vastaan vielä. 530e 479€ / kk oli jees ja taisipa Model 3 BC-tarjouskin olla jo myös jees. Ehkä Kona 399 € / kk?

Kaikilla tarjouksilla on vähän taipumus mennä käteen, kun vähänkään enempää kilsoja pistää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Nyt alkaa jo olee aika sopiva hinta uudelle Volvo XC40 Rechargelle:

Volvo XC40 Recharge täyssähköauto vain 699 €/kk - Ajankohtaista Wetterillä - Wetteri

Eli 699e, 36kk/30tkm :)

Ei malta odottaa että oman Volvoni soppari päättyy joskus vuonna -22 :drool:
Noilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan :rolleyes:

Itse arvelin ottaa nykyisen hybridi countrymanin tilalle täyssähkö coopperin. 353€/kk 36kk 30tkm.
Ihan ok varusteet jo essentialissa, ja tuohan on melkeinpä i3 mutta vetää etupäästä.
MINI Electric Yksityisleasing | MINI
Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 024
Noilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan :rolleyes:


Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.
Ehkä muttei mahdottomasti ja ajan kanssa tuosta vielä tulee lähtemään lisää.

En nyt kyllä oikein pistäisi noita autoja samaan lauseeseen. Eihän tommonen 400km range ja 400hv neliveto sähköauto voi millään maksaa 350euroa/kk ellei ole PALJON käsirahaa välissä.

Aika vaikea "sihdata" auton ostoa black fridayhin eli melko mahdoton ostaa Tesla 3:sta 499e, tuo 5 sarjalainen bemari olisi asiallinen mutta sekin tarvisi m sport paketin eli lopullinen hinta 550euroa. Ei sekään paha, vaikka tässä autossa pikalatausta olekkaan :thumbsup:

Elämä on valintoja :thumbsup:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Omalla autolla voi myös näppärästi laskea kustannuksia. Omistaa sen vaan vähän pidempään. ;)
No jos et niin pitkään omistaa, että hyvityshinta on 0 niin on se aina hieman valistunut arvaus. Samaten mahdolliset korjaukset vanhemmassa voivat sekoittaa laskut. Sähkäreiden ja plugareiden hinnasta käytettynä on vaikea sanoa jos tänä vuonna valmistajat yrittävät näitä paljon saada myytyä.

Esimerkiksi 2017 530e alle 35tkm ajettuna pyydetään nykyään noin 45k eli liikkeeseen suoraan myydessä voi saada ehkä 39k. 530e xDrive 36kk/30tkm perusvarustein 479 €/kk, ostettuna maksaa 59 223,83 - ale% + talvirenkaat eli ehkä 58k. 3 vuoden päästä tästä pitäisi saada 41k, jotta omaksi ostaminen kannattaa, jos tarjotut ehdot muuten osuvat.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Nykypremiumeissa on aivan hirvittävä tuo hinnanalenema per vuosi, bemarissakin melkein 20t euroa per 3 vuotta. Niikuin paikallisen Laakkosen myyjä kertoi mersukuskista joka sai hyvitykseksi 50t euroa ja oli tyytyväinen 100tkm ajetun auton hyvityksestä. Myyjä vaan totes loppuun että onhan se aika iso tiputus pari vuotta vanhasta ja ovh 100t euron mersusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 313
Viestejä
4 157 007
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom