Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Miten i3 on kaksipaikkainen? Näyttäisi sinne 180 senttinen mahtuvan takapenkille mitä nyt nopeasti youtube-videota katsoin?
Kaksiovinen se varsinkin on.

Anteeksi provokatiivinen muotoilu. Tarkoitan sitä, että jopa hyvällä matkustamosuunnittelulla 2+2 -paikkainen on silti 2+2 -paikkainen, vaikka olisi viisipaikkainenkin. Kuormauskyky tulee täyteen neljästä aikuisesta läskistä länsimaalaisesta, ja kahdenkin matkatavaroissa on tunkeminen. Lisäksi näöltään autot ovat vähän niinkuin yksin matkustettavia kiikkuja, ja niiden olemus muuttuu kuormauksesta ihan eri tavalla kuin keskiluokan perheauton.

Kuitenkin koppimopoista on kysymys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Nyt oli kyllä niin korkealla leijailevaa ajatuksenjuoksua siellä sun täällä, että tuosta ei saanut kiinni mistään järkevästä.
Anteeksi, tuli puhuttua liian teknisesti. Minulle käy etenkin autojen kanssa helposti niin, koska ne ovat minulle työkaluja eivätkä statussymboleja tai outfitteja.

Hyvin selkeää substanssia tosin tuossa edellä väänsin. Ei se pitäisi olla vaikeasti ymmärrettävissä.
185/50 R16 rengas ei kyllä millään mittarilla ole ylikokoinen edes Miin tapauksessa. Veikkaan, että jos joku plussan omistava ehdottaa vaihtavansa päittäin ne 16" alut vakion 14" peltivanteisiin, niin ottajia on ja paljon :)
Eihän se toki kovasti ylikokoinen ole, mutta optimoinnista oli kysymys. Pienempi voi olla usein parempi. Ei se varsinkaan kovin leveä ole, mutta kommentoin myös yleisesti koskien leveämpää. Sellainen sporttileveys tuossa kokoluokassahan voisi olla vaikkapa 205.

Toinen kysymyshän on se, onko pyörän halkaisijan tarpeen olla noinkaan suuri. Pienemmällä halkaisijalla päästäisiin kevyempään pyörän massaan samalla hinnalla, pienempään hitausmomenttiin, ja yhtä nahkoihin kumeihin pienemmällä halkaisijalla jos sitä näköä ja melua kaivataan. Syy siihen ettei näin tehdä on toki muoti, ja tyhmältähän liian pienet pyörät näyttävät, myönnettäköön.
 
Viimeksi muokattu:

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
No jos joku haluaa ajaa pienillä korkean profiilin löllyköillä, niin siitä vaan. Ajaa ne jotkut sitikoillakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
No jos joku haluaa ajaa pienillä korkean profiilin löllyköillä, niin siitä vaan. Ajaa ne jotkut sitikoillakin.
165/70R14, 185/55R15, 185/50R16, 195/40R17
Tuossa taitaa olla vaihtoehdot, tai sitten electric mallissa on jotain eroa. Ihan sopivat pitäisi olla 15 ja 16 tuumaiset omasta mielestä.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
Lähinnä viittasinkin kommentillani tuohon 165/70r14. Kyllähän silläkin eteenpäin päsee, mutta ohjaustuntuma on sitten niin ja näin. Mutta toki makunsa kullakin ja kannattaa käydä koeajamassa, jos mahdollista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Lähinnä viittasinkin kommentillani tuohon 165/70r14. Kyllähän silläkin eteenpäin päsee, mutta ohjaustuntuma on sitten niin ja näin. Mutta toki makunsa kullakin ja kannattaa käydä koeajamassa, jos mahdollista.
Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Pyöräteline ei kovin paljoa paina. Mutta tarviiko se tyyppihyväksyntää koukulle vai saako sinne lyödä semmosen mikä sopii?
Miksei laittaisi sellaista telinemallia, joka ei vaadi koukkua?

e: Siis jos sellaisen saa tuohonkin autoon, en tiedä miten moiset toimivat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 013
Miksei laittaisi sellaista telinemallia, joka ei vaadi koukkua?

e: Siis jos sellaisen saa tuohonkin autoon, en tiedä miten moiset toimivat.
No ainakin hintaa on. Ja eikä voi käyttää muissa autoissa kuten vetokuulaan kiinnittyvää. Bicycle carrier for VW up! - Paulchen Heckträger System | Fahrradträger

Ja kun oikein etsii niin löytyy mii:lle sopiva malli joka on halvempi Bicycle carrier for Seat Mii (KF1) - Paulchen Heckträger System | Fahrradträger
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Muina huomioina: auto on nastarenkailla hämmentävän hiljainen. Alkoi renkaidenvaihdon jälkeen ihan epäilyttämään, josko renkaat olisivat niin finaalissa, etteivät nastat ota tiehen. Ikkunan avaamalla tuttu rapina kyllä kuului, mutta sisälle ei tule juuri lainkaan enempää ääntä kuin kesärenkaillakaan.
Uudet kitkat alla niin sähköllä taajama-ajossa eniten ärsyttää muut autot kun niistä kuuluu niin kauhea meteli :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.
Toivotaan että 165/70r14 on hyvä myös sähköversiossa. Itse en ole Mii, Citigo tai up autoilla ajanut. Hyvä kun muilla on kokemuksia :)

Itse ajattelin laittaa Fiat Punto 2005 auton 175/65r14 uudet nastarenkaat Miihin. Nuo 65 profiilin renkaat on ainakin ihan tukevat ajaa. Mittarivirhettä tulisi -1km/h. Jos käytän noita renkaita Miissä, niin uudet vanteet ne vaatii.
Rengaslaskuri - Rengasnuora

165/70r14 taisi olla Fiatin kesärenkaat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Saksassa yhdistetty WLTP on 250 - 259 km, eli vain 9 km lyhenisi. NEFZ on ilmoitettu suoraan pyöräkoon mukaan, ja siinä ero on vielä pienempi:
-14" 12,7 kWh/100 km
-16" 12,9 kWh/100 km

En siis olisi huolissani plus-mallin rangesta, mutta toki 14" on kustannusten ja mukavuuden suhteenkin parempi valinta.
Klassinen kysymys: mitä lisäarvoa se isompi vannekoko antaa noin pienessä (sähkö-) autossa? Kalliimmat renkaat (selvästi), isompi rengasmelu, töyssyisempi kyyti, (vähintään marginaalisesti) suurempi kulutus ja siten lyhyempi kantama, vai jotain ihan muuta?
Antaahan se isompi/leveämpi rengas paremman ajettavuuden ja paremman pidon paikaltaan lähdössä. Juuri tuollaisessa korttelipyörityksessä on kivaa, että renkaista löytyy pitoa, kun autolla ajelee hiukan aktiivisemmin liikenneympyröihin ja käännöksiin.

Talvirenkaissa itsekin ymmärrän kapean ja korkeaprofiilisen renkaan, koska silloin teillä on enemmän epätasaisuuksia ja kapea rengas pureutuu paremmin talvella tiehen.
Range vain 9 km vähemmän, kun rengas levenee 165->185. 175 leveä rengas näyttää olevan halvin ja on siinä kumminkin selvä hintaero 16 tuumaisiin. Totta että onhan nuo aika halpoja kaikki, kun autokin on tosi pieni.

Seat Mii:n ajettavuutta varmaan saa vähän paremmaksi 14 tuuman pyörilläkin, jos valitsee vähän leveämmät. Jos siis jostain syystä renkaat alkaa tuntumaan liian löllöiltä :) Ei varmaan kovin suurta eroa huomaa 185-60r14 ja 185-50r16 välillä, kun leveyskin on sama.

53€ Rengas Continental 175/65 R14 86T XL | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
62€ Rengas Continental 165/70 R14 81T | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
72 €Rengas Continental 185/60 R14 82H | EcoContact 6 | 1001Renkaat.com

99€ Rengas Continental 185/50 R16 81H | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
115€ Rengas Continental 185/50 R16 81H | EcoContact 6 | 1001Renkaat.com
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Jos sähköautojen hintataso vajoaa tälle tasolle pysyvästi, niin kyllä se tekee kipeää kaikille kaasu ja hybrid malleille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Jos sähköautojen hintataso vajoaa tälle tasolle pysyvästi, niin kyllä se tekee kipeää kaikille kaasu ja hybrid malleille.
Verrattuna mihin? Seatin edullinen hinnoittelu Miin kanssa tuskin kilpailee minkään isomman auton kanssa, kaupunkikäyttöön ja taajamapyörittelyyn varsin sopiva laitos, mihin se on tarkoitettukin. Tuskin tuolla perheen kanssa pidempää reissua monikaan heittää, kun tarjolla on kuitenkin isompaakin sähköautoa tai plugaria. Kaasut nyt on marginaalissa muutenkin.

Edit: ylimääräiset Tukiaiset ja rajoitettu saatavuus vielä tuohon.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Verrattuna mihin? Seatin edullinen hinnoittelu Miin kanssa tuskin kilpailee minkään isomman auton kanssa, kaupunkikäyttöön ja taajamapyörittelyyn varsin sopiva laitos, mihin se on tarkoitettukin. Tuskin tuolla perheen kanssa pidempää reissua monikaan heittää, kun tarjolla on kuitenkin isompaakin sähköautoa tai plugaria. Kaasut nyt on marginaalissa muutenkin.
Luonnollisesti vertaan tuota Mercedes Benz S 500-hybridiin. :confused:
Lähinnä nyt vastaavat pikkuautot yleensä ja Toyota Yaris hybrid voi ottaa myynnissä iskua. Yaris on tosin vähän isompi. Miksi kukaan ostaisi tuossa hintaluokassa polttista jos suunnilleen samaan hintaan saa sähköllä pelittävän?

Kaasuajoneuvot on marginaalissa todennäköisesti onnettoman tankkausverkoston takia. Lisäksi toimintamatkat pelkällä kaasulla ovat olleet vaatimattomia.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.
Kuten sanoin makunsa kullakin ja kannattaa koeajaa, jos mahdollista. Itse tykkään tosin väliin ajella mutkia lujaa yms. ja silloin tuo 14" korkean profiilin rengas kaatuu ikävästi alle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Luonnollisesti vertaan tuota Mercedes Benz S 500-hybridiin. :confused:
Lähinnä nyt vastaavat pikkuautot yleensä ja Toyota Yaris hybrid voi ottaa myynnissä iskua. Yaris on tosin vähän isompi. Miksi kukaan ostaisi tuossa hintaluokassa polttista jos suunnilleen samaan hintaan saa sähköllä pelittävän?

Kaasuajoneuvot on marginaalissa todennäköisesti onnettoman tankkausverkoston takia. Lisäksi toimintamatkat pelkällä kaasulla ovat olleet vaatimattomia.
Merssun tai Porschen hybridit nyt saa melkoista veroetua, jopa satkun parhaimmillaan:cigar2:

Ja Yaris on tosiaan himpun isompi, sopii myös sellaisille kenellä ei ole latausmahdollisuutta tai edes omaa parkkipaikkaa, ja sillä pääsee sinne lappiin ja takaisin ilman tuntien taukoja. Hintakin on siinä 20k alkaen.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
124
No nyt on Mii Electric+ tilattu tännekin, costa blue ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.:D:cool:
Oli pakko käydä tilaamassa että auton joskus yleensä edes saa, nyt jo arvioitu toimitus meni syyskuulle. Kuulemma nyt on jo niin kova kuhina että joka päivä tulee kuukausi lisää luovutukseen ja myyjä puhu että ei koskaan 15v urallaan ole nähnyt tälläistä myyntiä. Mutta ei tuo ole kuulemma vielä lähellekään mikään ennätys pitkä auton odotusaika.:facepalm:
Pitäisiköhän tuolle Miille jo alkaa tekemään pikkuhiljaa omaa ketjua, sen verran moni jo täälläkin sen tilannut ja puhetta siitä.:geek:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Jatkakaa tässä vaan Miistä. Mielelläni lukisin tässä ketjussa kyseisestä kulkineesta ja muistakin sähköisistä. Voisko joku perkele nyt vaan saada jo yhden alleen niin saatais niitä kokemuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
540
Kuten sanoin makunsa kullakin ja kannattaa koeajaa, jos mahdollista. Itse tykkään tosin väliin ajella mutkia lujaa yms. ja silloin tuo 14" korkean profiilin rengas kaatuu ikävästi alle.
^Sama, joten ei toi ole meille soveltuva kulkine luonnollisesti... Vaimolle työmatka-ajoon ehkä voisi soveltua, mikäli ajettavuus olis ees suunnilleen samaa tasoa mitä -12 Polosessa... Piremmät lomareissut kuitenkin tehdään dieselinkäryisellä isommalla kulkineella (kerran vuodessa).
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Kuulopuheiden varassa olen, mutta ainakin tuota VW uppia on kehuttu todella hyväksi ajaa myös moottoritiellä koko huomioiden.

Vastaavan kokoista kuin Mii Electric eli Hyundai i10 ajettuani käsitys pikkuautojen ajettavuudesta muuttui ihan täysin. Sehän on parempi ajaa kuin moni isompi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
^Sama, joten ei toi ole meille soveltuva kulkine luonnollisesti... Vaimolle työmatka-ajoon ehkä voisi soveltua, mikäli ajettavuus olis ees suunnilleen samaa tasoa mitä -12 Polosessa... Piremmät lomareissut kuitenkin tehdään dieselinkäryisellä isommalla kulkineella (kerran vuodessa).
Mii Plus olisi sulle/teille sopiva. Miillä varmaan helpompi ajaa, mutta voihan isompi Polo olla jossain parempi. Toivotaan tosiaan että edes suunnilleen sinnepäin olisi.

Myyjä meinasi, että kakkosautoksi noita tulee ja esim vakionopeudensäädintä ei tarvita. Itselle tulee, koska nykyisessä Fiat Puntossa ei ole. Lisäksi hinta oli niin halpa.

Mulla tarkoitus ajaa maks 100km/h vauhtia ja mökille ja muualle ei nyt kovin pitkä ole. Varmaan tulee sähkön takia ajeltua enemmän. Eli 130km/h huippunopeus ei haittaa. Teilläkin vaihtuisi auto samalla 8 vuotta uudempaan -12 -> joskus -20.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Eli 130km/h huippunopeus ei haittaa. Teilläkin vaihtuisi auto samalla 8 vuotta uudempaan -12 -> joskus -20.
Erään Youtube videon perusteella pitäisi mennä 140km/h? Kyse oli kyllä Volkswagen e-UPista mutta eikös se ole käytännössä sama auto. Myös Renault ZOE menee 140km/h. Spekseissä kyllä lukee tuo mainitsemasi 130km/h.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Jatkakaa tässä vaan Miistä. Mielelläni lukisin tässä ketjussa kyseisestä kulkineesta ja muistakin sähköisistä. Voisko joku perkele nyt vaan saada jo yhden alleen niin saatais niitä kokemuksia.
Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.
Noh, mitenkö mukavasti siellä istuu edessä tai takana - tilojen käytettävyys. Jotain osviittaa ajo-ominaisuuksista. Toki painon lisäys on muuttanut alustaa. Silti jotkut perusseikat lienee samana, kuten laatu. Ei se uusi malli ole, tekniikka vaan muuttunut joten joitain suuntaa antavaa dataa pitäisi olla saatavilla.

Saahan Yaristakin bensana ja hybridinä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Sähkö-Miissä se lisäpaino on tullut lähelle pohjaa, mikä hyvin todennäköisesti vain parantaa ajettavuutta verrattuna samanlaiseen bensamalliin.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
124
No nyt on Mii Electric+ tilattu tännekin, costa blue ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.:D:cool:
Oli pakko käydä tilaamassa että auton joskus yleensä edes saa, nyt jo arvioitu toimitus meni syyskuulle. Kuulemma nyt on jo niin kova kuhina että joka päivä tulee kuukausi lisää luovutukseen ja myyjä puhu että ei koskaan 15v urallaan ole nähnyt tälläistä myyntiä. Mutta ei tuo ole kuulemma vielä lähellekään mikään ennätys pitkä auton odotusaika.:facepalm:
Pitäisiköhän tuolle Miille jo alkaa tekemään pikkuhiljaa omaa ketjua, sen verran moni jo täälläkin sen tilannut ja puhetta siitä.:geek:
Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
124
Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.
Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
Tuo rakenna auto tuli aika äskettäin, mutta ei kyllä mullakaan vielä toimi. Ulkovärin taisin saada vain valittua.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Tuo kuitenkin vaatii ilmeisesti kotilatauaseman hankkimisen jos ajelee yht n.100km työmatkaa? Vai ehtisikö latautua yön aikana riittävästi tuon tilapäislatauslaitteen avulla..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Jos olisi omakotitalo niin ostaisin kyllä tuon miin. Nut ei ole kun 1 parkkipaikka kerrostalon pihalla eikä latausmahdollisuutta niin ei voi kun on oltava pitkänmatkan auto kuitenkin työn takia.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)
Ööö...saanko kysyä, että miksi latausasema tulee hankittavaksi joka tapauksessa 10v kuluessa?

Kuten olen jo varmasti aiemminkin maininnut, niin ajelen noin 17000km vuodessa. Nyt takana 4v sähköautoilua ja 70000km.

Olen ladannut 99% kotipihassa ”matkalaturilla”. Ei mitään ongelmia latauksissa.

En myöskään ole ostamassa latausasemaa seuraavan 10v sisällä. Mikäli päivittäinen ajosuorite muuttuisi oleellisesti, niin siinä tapauksessa olisi mietittävä latausaseman hankintaa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Kyllä tilapäislaitteella ajelee 100km/päivä. Vai 100km/suunta?
100km päivässä. Olettaen että akku pitää kutinsa olisi tuon ajon jälkeen vielä 100km jäljellä. Tokihan jos tulee vielä työpäivän jälkeen akku ajettua tyhjäksi niin yön aikana ei ehtisi enää ladata täyteen. Käytännön ajossahan tuo vasta selviäisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tuo kuitenkin vaatii ilmeisesti kotilatauaseman hankkimisen jos ajelee yht n.100km työmatkaa? Vai ehtisikö latautua yön aikana riittävästi tuon tilapäislatauslaitteen avulla..
Esim tuo olisi vähän nopeampi. 6, 8, 10, 12 ja 16A vaihtoehdot. Auton mukana tuleva on se perus 8A.
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417...jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Sellainenkin tuli mieleen, että kytkisi tuon tilapäislatauksen kiinteästi, eli suko pistoke jäisi kokonaan pois välistä? En tiedä sitten onko tuo sallittua. 100€ suko pistokkeesta vaan melko paljon.

Kiinteällä laturilla saisi sitten ladattua maks 2x16A Seat Miitä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Esim tuo olisi vähän nopeampi. 6, 8, 10, 12 ja 16A vaihtoehdot. Auton mukana tuleva on se perus 8A.
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417...jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Sellainenkin tuli mieleen, että kytkisi tuon tilapäislatauksen kiinteästi, eli suko pistoke jäisi kokonaan pois välistä? En tiedä sitten onko tuo sallittua. 100€ suko pistokkeesta vaan melko paljon.

Kiinteällä laturilla saisi sitten ladattua maks 2x16A Seat Miitä.
Eikai kiinteään asennukseen mitään estettä ole varsinkin jos laittaa turvakytkimen kanssa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ja tuon 100€ shukon saa ostettua ulkomailta posteineen parilla kympillä, kukaan täysijärkinen rupea maksamaan pistokkeesta 100€!:facepalm:

Tämä on juuri se Suomen ongelma, halutaan lisää sähköautoja niin sitten joku vitun pistorasia maksaa 100€!:facepalm:
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Eikös sieltä tule se VW ID.3 julkistuksen mukana 2x16A 300€ maksava laturi? 300€ laturista ja pari sataa asennuksesta jos ottaa sähkärin, niin saa suoraan seinästä 7.2kW ja sen nyt luulisi riittävän about jokaiselle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
634
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
Ehkä ongelma ei ole hinta, vaan se että suomessa saa maksaa moninkertaista hintaa pienestä muovinpalasesta johtimilla, verrattuna muuhun maailmaan. Siihen päälle sähkärin palkkio, joka luultavasti on myös satasen luokkaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa, mutta jos osan valmistaminen maksaa euron ja siitä pyydetään 100€ niin kohtuus kusettamisessa.

Hinta tuolle on vain ja ainoastaan sen takia 100€ koska sähköauto.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Ehkä ongelma ei ole hinta, vaan se että suomessa saa maksaa moninkertaista hintaa pienestä muovinpalasesta johtimilla, verrattuna muuhun maailmaan. Siihen päälle sähkärin palkkio, joka luultavasti on myös satasen luokkaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa?
Ja kuka estää tilaamasta sitten ulkomailta? Jos on ammattilainen, niin asentaa itse. Jos ei ole ja talo palaa auton ohella, niin tulihan säästettyä hyvässä paikassa. :tup:

Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa, mutta jos osan valmistaminen maksaa euron ja siitä pyydetään 100€ niin kohtuus kusettamisessa.

Hinta tuolle on vain ja ainoastaan sen takia 100€ koska sähköauto.
Kuten edellä todettua, äänestää lompakolla, mikä tässä on millään tavoin uutta? Ostat veneeseen liittyen osan x venepuodista, maksaa 230e, ostat sen jostain yleiskaupasta ilman veneilyrasitetta, se on 23e. Sama pätee ihan mihin hyvänsä niche-hommaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom