Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Nukkumatti, nukkumatti lasten...
Tai sitten ilmastointihuolloissa käytetään jonkun määräyksestä muita täyttöaineita.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Sen verran vielä tuosta ID.3:sta, että jännityksellä odotan, miten ratkaisevat akkutuotannon ja -saatavuuden pullonkaulat. Eikös Audi e-tronin tuotantolukuja tarkastettu alaspäin juuri akustojen toimintohaasteiden tiimoilta LG Chemin suunnalla? ID.3 vuosituotanto taisi olla ~300k v.s ~60k Audille?
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
546
Yksinkertaistaen tulee mieleen, että kyseessä on 2020 luvun Golf, kansan auto kuplan ja Golffin seuraaja.
id.3, ja peugeot e-208/e-corsa näyttää tarjoavan ensi vuonna parasta vastinetta rahalle sähköautoille. Tilaukset kannattaa tosin laittaa sisälle heti kun voi, muuten saa odotella yli vuoden. Ehkä Telsakin on siihen mennessä saanut maalinsa kuntoon.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
id.3, ja peugeot e-208/e-corsa näyttää tarjoavan ensi vuonna parasta vastinetta rahalle sähköautoille. Tilaukset kannattaa tosin laittaa sisälle heti kun voi, muuten saa odotella yli vuoden. Ehkä Telsakin on siihen mennessä saanut maalinsa kuntoon.
Noi vaikuttaa minustakin parhailta. Zoe myös ihan kiva varsinkin jos pääsee hyödyntämään kunnolla 22kW AC-latausta. En kuintenkaan viitsisi Amperaa vaihtaa laiskempaan, joten Zoe ja Ioniq Electric eivät passaa :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
386
Paljo nämä hybridit vie keskimäärin polttoainetta kun joutuisi kuitenkin bensaakin polttamaan, vaikkapa Passat GTE? Tällä hetkellä ainut vaihtoehto, jos haluaa tilaa ja vetokoukun mutta ei halua maasturia. Kaikissa vertailuissa on aina uusi auto ja uuden hankintahinta. Eli kannattaako vaikkapa 25tkm ajavana satsata dieseliin (dpf yms ongelmat mahdollisia, huoltokulut) vai hybridi? Otetaan vaikka vertailuksi jos osa-maksu 300/kk ja molemmat maksaa 25000e, 150tkm kilometreja ajettu. Eli hankinta ja kuukausikulut samat pl. polttoaine ja huollot/korjaukset. Akun takuu, paljonko huollot, arvonalenema hybridissä vs. diesel? Dieselissä voi varmaan aika varmasti laskea keskikulutuksen pysyttelevän 6 litran tuntumassa.

Veikkaisin tätä skenaariota yleiseksi Suomalaisten mökkiläisten keskuudessa eli vetokoukun puute laskee kysyntää käytetyissä.
 
Viimeksi muokattu:

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Plugaria miettiessä on keskeistä mistä tuo 25tkm vuodessa koostuu. Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Jos taas on 30km työmatka ja latausmahdollisuus kummassakin päässä niin kivat säästöt tiedossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Vähentää se toki kulutusta peruspolttikseen verrattuna. Ja tuohan se yleensä mukana esim. mahdollisuuden esilämmittää kabiinin jne...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Vähentää se toki kulutusta peruspolttikseen verrattuna. Ja tuohan se yleensä mukana esim. mahdollisuuden esilämmittää kabiinin jne...
Verrattuna saman tehoiseen polttikseen ja/tai kun latauksen ottaa huomioon, mutta esim. Passatin tapauksessa se perus 1.4TSI pääsee samoihin kulutuslukemiin kuin GTE hybridimoodissa, hybriditekniikka kuljettaa suunnilleen juuri oman painonsa - toki teholisä on aika huomattava.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Verrattuna saman tehoiseen polttikseen ja/tai kun latauksen ottaa huomioon, mutta esim. Passatin tapauksessa se perus 1.4TSI pääsee samoihin kulutuslukemiin kuin GTE hybridimoodissa, hybriditekniikka kuljettaa suunnilleen juuri oman painonsa - toki teholisä on aika huomattava.
Juuri näin. Tuo kabiinin jäähdytys ja lämmitys etukäteen on muuten mainio ominaisuus.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
386
Plugaria miettiessä on keskeistä mistä tuo 25tkm vuodessa koostuu. Pitkää siivua ajaessa ainoa hyöty on sähkömoottorin tuoma lisäteho ja ilmeisesti vähentää dsg:n nykimistä.
Jos taas on 30km työmatka ja latausmahdollisuus kummassakin päässä niin kivat säästöt tiedossa.
No jo vaikka työmatka 15km ja ei mahdollisuutta ladata kuin kotona. Pari kertaa viikossa pidempi n.160km yhteensä edestakas ja siellä lataus mahdollista. Vähentää varmaankin tuonne 100km hujakoille hybriditarpeen. Muut ajot käytännössä sähkörangen sisällä. Muut satunnaiset pitkät satojen kilsojen reissut, lomamatkat jne ei niin väliä.

Kuitenkin nuo lyhyet matkat lisää normiauton kulutusta kun moottori kylmänä ajelee ja paljon stoppeja.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Erittäin hyvältähän tuo ajoprofiili kuulostaa plugaria ajatellen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Mun aiemmista viesteistä voi lukea todellisia kulutuslukemia. Samoja asioita kysellään joka viikko vaikka infoa on ketjussa jo vaikka kuinka kerrottu.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Polttoaineenkulutus riippuu plugineissa täysin päivittäisestä ajomatkasta, kun harvassa niistä on pikalataustakaan. Omalla Chevy Voltilla olen nyt ajanut itse noin 22tkm, suurimmalta osalta työmatkaa 44 km per päivä pääkaupunkiseudulla, plus muut ajot. Koska lataan auton kotona öisin ja mulla on lisäksi latausmahdollisuus töissä, ei bensaa juuri kulu, tähän mennessä on mennyt 77,5 litraa :D Siitä voi laskea paljonko on mennyt sadalla.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
619
Itsellä on nyt Outlanderissa mennyt ~10% tankillisesta ja tankkaus ollut joskus toista kuukautta sitten. Kilsoja kertyny tälle tankille 1800km. Ajo lähinnä työmatkoja (35-45km / suunta) ja lyhyempiä nurkissa pyörimisiä. Parin kuukauden välein viikonloppumatka 250km/sivu. Normiajossa ei siis plussakeleissä bensaa pala lainkaan.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Itsekin tykkään. 10 kWh lisäkapasiteettia akkuun olisi kyllä tarpeen. Nyt ei taida ihan onnistua edes Hki-Tre ilman taukoa ellei himmaile alle rajoitusten.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
546
Noi vaikuttaa minustakin parhailta. Zoe myös ihan kiva varsinkin jos pääsee hyödyntämään kunnolla 22kW AC-latausta. En kuintenkaan viitsisi Amperaa vaihtaa laiskempaan, joten Zoe ja Ioniq Electric eivät passaa :)
Zoe Häviää ID.3:lle ja e-208/e-corsa malleille pikalatausnopeudessa.

Mutta 22kW AC-latauksella Zoe on saiturin menopeli. Ilmaisia ja halpoja 22kW latureita koko maa väärällään. Esim Fortumin 0.04€/minuutti type-2 laturit, 22kW laturilla tekee 9c/kWh - halvempaa kuin kotilataus!
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
11kW AC ja 100kW DC on minustakin parempi kombo kuin 22kW AC ja 50kW DC. Toki Zoen isompi akku auttaa tuossa hieman eli esim. 500km matka-ajassa ei tule vielä suurta eroa, jos akku saa olla lähes tyhjä perillä ja lähdetään täydellä liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km
Tuostahan on plugarikin olemassa, muutaman tontun halvempi, ja pääsee bensalla perille kesät talvet. Tuhannen kilsaa siis ainakin pääsee ilman piuhan kanssa pelleilyä, maahantuojan sivun mukaan mitä nopsaan katsoin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
386
Käytetty Ampera voisi olla hyvä jos elää akkuriskin kanssa kun ihmiset vaihtaa niitä pois ennen 8v/160km. Mutta paljon noissa vastaavissa on takuita esim Passat gte jne? Pitäisikö vaan luottaa ja hommata Ampera 15-18t€. Arvoton se on jo kuitenkin 4-5 vuoden päästä. Kalliimmissa hinta tippuu saman verran. Ja uusia saman rangen omaavia saa odotella ja hinnat on kovia uutena.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Ampera/Volt vois olla ihan hyvä? Oma Volt on ensirekisteröity 7/2013 (loppuvuoden 2012 valmistussarjan auto) joten hieman yli 6-vuotiashan tuo jo on. En ole havainnut mitään hiipumista rangessa, mutta GM onkin ollut kovin konservatiivinen ajoakuston kanssa: 16 kWh bruttokapasiteetista on käytössä 10,2 kWh. Max latausteho on 3,3kW. Mutta vähän ajettuja ei oikein tahdo enää löytyä, muuta kuin sikahintaan noin vanhaksi.

Kesäkelillä, jos ei tarvitse ilmastointia eikä lämmitystä, Voltin range yllättää aina positiivisesti: suurimman osan kesää auto on mulla ennustellut 77-80 km matkaa, kun EPA-normin lupaus on 56 km. Esim. kun ajoin tuossa eräänä kauniina lauantaina Etelä-Espoosta Kehä 3:n, Röylän ja Lahnuksen kautta Klaukkalaan eestaas 61 km, ennusti auto vielä kotipihassa rangeksi 22 km. Talvella toki tilanne muuttuu aivan toiseksi rangen hiipuessa kylmillä keleillä, mutta se taas on ylipäätään sähköautojen ominaisuus... Ja pikkuhiljaahan tuota hiipumista alkaa tapahtua, nyt kun kelit alkaa kylmentyä.

Ja "hauska" sivuhuomio. Tänään töistä tullessa kotiin auto käytti 22 km matkaan 3,1 kWh sähköä, kun piti ajaa melkein koko matka melkoisen kaatosateen läpi. Edellisellä sateella kului muistaakseni 2,9 kWh. Aurinkoisella kelillä tuo pätkä menee 2,5-2,7 kWh kulutuksella... Osa matkasta menee Länsiväylällä ja osa Stadin läpi + tietenkin lähikadut kodin ympärillä.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km
Tuo on sellainen hintaluokka, jossa aidosti ehkä kannattaa odottaa vuosi. Toinen vaihtoehto on laittaa lisää rahaa kiinni ja ostaa Model 3 tai Kona.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Käytetty Ampera voisi olla hyvä jos elää akkuriskin kanssa kun ihmiset vaihtaa niitä pois ennen 8v/160km. Mutta paljon noissa vastaavissa on takuita esim Passat gte jne? Pitäisikö vaan luottaa ja hommata Ampera 15-18t€. Arvoton se on jo kuitenkin 4-5 vuoden päästä. Kalliimmissa hinta tippuu saman verran. Ja uusia saman rangen omaavia saa odotella ja hinnat on kovia uutena.
Akkutakuut taitaa olla aika samat kaikissa täyssähköissä ja plugareissa. Ampera sikäli hyvä vaihtoehto, että akun kestävyys on myös käytännössä ehditty toteamaan. Uusissa saman rangen plugareissa myös se huono puoli etteivät millään tunnu saavan yli 100-heppaista sähkömoottoria niihin.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Palataanpa pikaisesti reilu 10 vuotta taaksepäin...

Onko kenelläkään kirjoittajista kokemusta lexus rx400h autosta.

Käyn henkistä kamppailua itseni kanssa ostaakko vw tiguan vai luxus toyota, omakohtaiset kokemukset rajautuu siihen että niin toyotia kuin volkkareita olen omistanut useita ja kaikki ne ovat tavalla tai toisella hajonneet...
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
241
Ioniq kuume nousi ja laski sitten samantien. Ois edullinen hankkia , mutta moottorilehden testi talvessa = 129km toimintasädettä pakkasen ollessa -22 ja -28 välissä testin ajan.

En pääse siis ongelmitta esim kotipaikassa käymään vaikka lataisin täyteen aamusta. 140km pitäs päästä ja ei latausta tarjolla välillä.

Uuden isompiakkuisen version taas teslabjorn lyttäs, super hidas lataus. :/


-hyundai kona vois olla jees, talvellakin pitäs päästä 200km
Kyllä vanhemman mallisen Ioniqin pitäisi pystyä 140km ajamaan kovillakin pakkasilla jos voi suunnitella matkansa. Moottorilehden testissä oli kuitenkin 1) lähdetty lämmittämättä autoa (onko talli, tai ajastettu lämmitys piuhassa), 2) ajettu 100km/h jolla on iso vaikutus, 3) lämmitetty ohjaamo kahteen kymppiin ja 4) ei ajettu akkua tyhjäksi. Ja silti oli erittäin lähellä tuota toivottua matkaa. Jos noista neljästä voi joustaa muutamassa niin menee helposti 140km. Tyhjäksi se toki tuolla matkalla menee joten jos ei pysty varautumaan matkaan tai haluaa mielenturvaa niin sitten joku isompi akkuinen. Ja itse tiedät parhaiten kuinka usein on -28 missä asut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Kyllä vanhemman mallisen Ioniqin pitäisi pystyä 140km ajamaan kovillakin pakkasilla jos voi suunnitella matkansa. Moottorilehden testissä oli kuitenkin 1) lähdetty lämmittämättä autoa (onko talli, tai ajastettu lämmitys piuhassa), 2) ajettu 100km/h jolla on iso vaikutus, 3) lämmitetty ohjaamo kahteen kymppiin ja 4) ei ajettu akkua tyhjäksi. Ja silti oli erittäin lähellä tuota toivottua matkaa. Jos noista neljästä voi joustaa muutamassa niin menee helposti 140km. Tyhjäksi se toki tuolla matkalla menee joten jos ei pysty varautumaan matkaan tai haluaa mielenturvaa niin sitten joku isompi akkuinen. Ja itse tiedät parhaiten kuinka usein on -28 missä asut.
Hmm, täällä voi olla viikkoja putkeen -20 ja -30 välissä.

Mitä järkeä on autossa jos ei voi pitää lämpöä kopissa pakkasella 20-22 kieppeillä. :D

Ei kiva jos nippa nappa 140km pääsee joulu - tammikuussa.

Muutoin ois jo tuo ioniq tullu viimevuonna laitettua, sen verta on hyvä hinta laatusuhde. Mut talvi on se ongelma.

Ja 100km/h pitäs ainakin mittarin mukaan kestää ajaa ilman että kyykkää älytön.


Kona vois olla jees, mut rouva hanaa vähän vastaan, lienee kuite ylipuhuttavissa. :D
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Hmm, täällä voi olla viikkoja putkeen -20 ja -30 välissä.

Mitä järkeä on autossa jos ei voi pitää lämpöä kopissa pakkasella 20-22 kieppeillä. :D

Ei kiva jos nippa nappa 140km pääsee joulu - tammikuussa.

Muutoin ois jo tuo ioniq tullu viimevuonna laitettua, sen verta on hyvä hinta laatusuhde. Mut talvi on se ongelma.

Ja 100km/h pitäs ainakin mittarin mukaan kestää ajaa ilman että kyykkää älytön.


Kona vois olla jees, mut rouva hanaa vähän vastaan, lienee kuite ylipuhuttavissa. :D
Tuo 100km/h matka-ajo taitaa olla pahempi kuin Kuusamon pakkaset. Kona varmasti erittäin hyvä vaihtoehto tai kenties ID.3 jos sopisi rouvalle paremmin?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Toi A on kelvottoman pieni kippo (no ehkä sinkulle tai pariskunnalle ok). B-sarjan 250e sen sijaan näyttää mielenkiintoiselta.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 810
Toi A on kelvottoman pieni kippo (no ehkä sinkulle tai pariskunnalle ok). B-sarjan 250e sen sijaan näyttää mielenkiintoiselta.
Oletko koskaan miettinyt miksi erilaisia autoja tehdään?
Onhan tuo B nyt ihan naurettava kippo myös. Ostaa sitten ennemmin vaikka Hyundain jos tuollaista hinnat-alkaen autoa halajaa. E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Kun EUn päästösäännöt ensi vuodelle ja jatkossa tulevat päälle, voivat valmistajat lähteä tosissaan liikkeelle ladattavien ja täyssähköautojen valmistamisessa ja markkinoinnissa. Joten eiköhän malleja tule oikein urakalla lähikuukausina.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Oletko koskaan miettinyt miksi erilaisia autoja tehdään?
Onhan tuo B nyt ihan naurettava kippo myös. Ostaa sitten ennemmin vaikka Hyundain jos tuollaista hinnat-alkaen autoa halajaa. E-sarjasta ylöspäin olevat mallit ovat vasta autoja.
Niin minkä Hyundain? Kona on tiloiltaa reilusti pienempi kuin tuo B-sarjan mese, samoin Ioniq plus se on tosi matala, eli ajoasento on täysin erilainen.

E-sarjan autot on sitten hieman eri hintaluokassa.

Pointtini oli, että jos nuo A- ja B- sarjan 250e meset on saman hintaisia niin A-sarjalaisen hyväksi ei voi lukea kuin joitakin paremmin miellyttävä ulkonäkö. Käyttöautona noista kahdesta B-sarjalainen on ihan eri maata.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Niin, miten sen nyt ottaa. Omassa tapauksessa käyttöautona MB A250e toimisi varmaan ihan hyvin, en tarvitse työmatka-ajoihin yhtään enempää tilaa. Eikä se näytä valaalta kuten B ;)

Autoista todetaan mm. "The water-cooled battery pack weighs approximately 150 kilograms (331 pounds) and provides the A250e hatch with a zero-emissions range between 60 and 68 kilometers (37 to 42 miles) per WLTP or 74 to 76 km (46 to 47 miles) according to the NEDC regime.
The sedan offers a slightly higher range, 61 to 69 km (38 to 43 miles) WLTP / 75 to 77 km (47 to 48 miles) NEDC. As for the people-mover, the B250e can do 56 to 67 km (35 to 42 miles) WLTP or 70 to 77 km (43 to 48 miles) NEDC before running out of battery juice."

Mielenkiintoista, Mersussakin on siis kunnollinen akkupaketin jäähdytys. 15.6 kWh näyttäisi olevan energiamäärä mutta tuosta ei selviä, paljonko siitä on käytettävissä. Vertailun vuoksi EPA-syklissä ekan sukupolven Volt pääsee 56-60km per lataus, vuosimallista riippuen, ja käytössä on 10.2-11kWh sähköä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.
Amperassa ainakin 30tkm. Huono puoli se että alkaa olla myös hieman korjattavaa huoltojen lisäksi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Olipas K-ryhmän latauspaikka hankala.

Ensimmäiseksi piti rekisteröityä. Jälkikäteen tosin luin pidemmästä tekstistä, ettei se ollut välttämätöntä, mutta lataus maksaa. Sitten piti erikseen intter websi sivulta käydä valitsemassa latauslaite. Latauslaitelistassa tosin olikin yhtäkkiä hinta 1 e aloitusmaksu + 0 e/min. Jäi sitten lataamatta. Kotona kokeilin sivua uudelleen ja silloin hinta sanoi 0 e. Ilmeisesti kirjautuminen ei ollutkaan onnistunut.

Lisäksi ainakin Android-appi näkyy olevan pelkkä selain. Täysin identtinen sivuston kanssa.

Olisko voinut tehdä esimerkiksi samalla tavalla kuin pysäköintimaksujen kanssa: plussa-korttia vilauttamalla saa pysäköidä ilmaiseksi ja mahdolliset maksut voi suorittaa ihan normaalisti kortilla.

:mad:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
129
Plugarit vaikuttavat erittäin houkuttelevilta autoa vaihtaessa, ja nythän niitä näyttää tulevan lähes joka valmistajalta. Mitenköhän valmistajat aikovat asemoida noita hinnoiltaan? Voisin veikata, että valmistuskapasiteetti on edelleen monella valmistajalla pullonkaula, joten ei ole tarvetta kilpailla hinnalla kun kysyntää on joka tapauksessa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Noissahan latauslaitteissa on olemassa joku standardi, jolla auto voidaan tunnistaa riippumatta missä lataa, eikä vaadittaisi monia eri tägejä; todennäköisesti EU direktiivillään vie tämän pakoksi kun sähköautot yleistyy.

Onhan tuo nykyisellään olemattoman hankalaa, vrt Tesla tässä esimerkkinä kuinka sen pitäisi hoitua.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
852
Noissahan latauslaitteissa on olemassa joku standardi, jolla auto voidaan tunnistaa riippumatta missä lataa, eikä vaadittaisi monia eri tägejä; todennäköisesti EU direktiivillään vie tämän pakoksi kun sähköautot yleistyy.

Onhan tuo nykyisellään olemattoman hankalaa, vrt Tesla tässä esimerkkinä kuinka sen pitäisi hoitua.
Niin totta, nykyisellään itselläni k-lataus ja plugit rfid-lätkät ja puhelimessa appit:Virta,Fortum ja eparking.
Kaikki pitäisi hoitua yhdellä ainoalla rekkauksella johonkin keskitettyyn härdelliin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Onkos missään näistä plugin-hybrideistä 30000km huoltoväliä. Näyttäisi aika monessa olevan 15tkm huoltoväli, joutuisi kaksi kertaa vuodessa käymään huollossa.
Bemarissa on jollain logiikalla ajoprofiilin perusteella mukautuva huoltoväli. Käytännössä tämä on jossain 30tkm tietämillä ainakin itselläni...
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Juurikin se. Itse en tommosella tilatötteröllä suostuisi ajamaan vaikka muksuja oliskin. Tilat B-mesessä on muuten todella pienet ja yllättävän lähellä A-meseä, lähinnä korkeutta on lisää, jonka hyötyä en heti ainakaan keksi.

Tässä valaiseva artikkeli siitä millanen tötterö toi B on:
Koeajo: Mercedes teki perheauton, jonka karu varustelu ja kallis hinta saavat miettimään, kenelle näitä myydään

Minua kovasti kiinnostaa tuo A250e ainakin, kun saattaa hintaluokkakin olla kohdillaan.
Niin justiinhan todettiin, että nuo sähkömallit olisivat saman hintaisia? Jo pelkästään 9 cm korkeampi istumakorkeus olisi itselläni ratkaiseva tekijä, koska menen autoihin ajamaan niitä enkä nukkumaan niissä. 82 litraa lisää tavaratilaa tässä segmentissä on prosentuaalisesti aika paljon.

Ymmärrän toisaalta, että jos ei ole perhettä eikä koskaan ollut niin ei näe miksi nuo muutamatkin lisäsentit ja litrat on monesti aika ratkaisevia. Katsotaan sitten kun ahdat sitä turvakaukaloa tuollaiseen A-sarjalaiseen ;)

Odotetaan nyt kun autot tulee, että mitä tuosta B-sarjalaisesta on sitten lopulta karsittu että on saatu hinta samaksi. Voi olla, ettei mitään, koska tila-autot eivät ole tällä hetkellä seksikkäitä ja lisähinta tappaisi sen myynnin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Bemarissa on jollain logiikalla ajoprofiilin perusteella mukautuva huoltoväli. Käytännössä tämä on jossain 30tkm tietämillä ainakin itselläni...
Hei, miten bemariin mahtuu ? Siis onko sulla 300 sarjan plugari ?

Profiili kuvan perusteella näyttäs olevan.


Nykynen 520D xdrive -14 mennossa vaihtoon, bemmin plugin kiinnostaa.
Ainut et 530e on hieman suolaisen hintainen.

Mites tohon 300 sarjaan mahtuu 189c pitkä aikuinen ja viel pari muksua ja eukko kyytiin. ?

Vanhemmat 300 sarjalaiset ainakin oli aika ahtaita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 305
Viestejä
4 156 879
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom