Jos tuosta välistä puhutaan niin kierto Ylivieskan kautta ei ole varmaan välttämätön eli voisi mennä suoraan Kärsämäelle lataamaan, mutta akkua voisi siinä vaiheessa olla alle 10% jäljellä. Jos ja kun Kärsämäelle tulee HPC niin tuo Vaasa-Vuokatti on ihan pala kakkua talvellakin Ioniqilla ellei sitten tule kovin pahaa cold gatea ja laturille jonottaminen on toki myös mahdollinen uhkakuva.Koska akku ei riitä perille asti ilman pitkää latausta. A Better Routeplanner arpoo -15 C lämpötilalla ja kuivalla tiellä 80 km/h maksiminopeudella Ioniq 5:lle isommalla akulla ja nelivedolla keskikulutukseksi 231 Wh/km Vaasasta Vuokattiin. Latauspaussin pituudeksi antaa 51 minuuttia ja pitäisi vielä kiertää 15 km pidempi reitti laturin takia. Vaihtoehtoisesti kaksi pysähdystä: 13 ja 43 minuuttia. Perillä akkua olisi jäljellä kummallakin reitillä 10 %.