Keskustelua sähkö- ja hybridiautoista

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Käyttäjä, 11.11.2016.

  1. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 366
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    VW e-up saa vain kahdella kaijuttimella ja Mii+ mallissa on 6 kaijutinta. Sanoisin että Mii on parempi :) Up ehkä vähän hienompi muilta osin.
     
  2. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 125
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Voikohan tuohon e-up/Mii/citigo telakkaan laittaa vaihtoehtoisesti tabletin kiinni. Varmaan olisi fiksumpi hommata autoon ns. dedikoitu tabletti jos ei halua aina veivata oman puhelimen kanssa.
     
  3. Sturmgeschütz

    Sturmgeschütz

    Viestejä:
    132
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eihän sitä periaatteessa mikään estä. Vaikea arvioida miten iso puhelin/tabletti tuohon vakiotelineeseen menee mutta saahan siihen varmaan muutakin ruuvattua kiinni jos halua oikeasti on.. :)
     
  4. Elek

    Elek

    Viestejä:
    24
    Rekisteröitynyt:
    26.03.2018
    Itsellä tarkoitus asentaa 10" tabi siihen kiinni, nykyisessä fordissa huawein 200€ tabi jossa pyörii android auto ja sitäkautta mapsi, spotifyi yms. sisällä telian multisimi 7€/kk eli puhelut tulee kahteen laitteeseen samaan aikaan ja netti toimii. IMG_20191121_155222.jpg
     
  5. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    3 140
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Jos tykkää ajaa teslalla pitkää matkaa eikä jaksa odotella latautumista, niin sen saa ladattua myös vauhdissa. Naru vaan toisesta autosta kines ja matka jatkuu samalla kun akku latautuu:

    Tekniikan Maailma
     
  6. FinMaky

    FinMaky Tekee sitä ATK:ta

    Viestejä:
    243
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mulla hintaero oli pienempi: Mii+ vs e-up avustavilla: 17.6k€ vs 18.3K€, noissa on ne tehtaan tukialennukset + hankintatuki molemmissa yht 4000€ vs 6000€ ja vielä kun toimitus oli 2021 vs helmikuussa, niin tuo loppukin hintaero sulaa polttoainekulusäästöillä. Vuodessa ajan 15000km. Bensalla maksaa 1600€ nykyisellä ja 20c/kwh ja 20kWh/100km (laskin yläkanttiin tahallaan) on 600€ = 1000€ säästö. Joten valinta oli helppoa helpompi e-upille. Ainoo huono oli, että erä oli mitä oli, värit ja varusteet oli esivalittu.
    Tässä pitää ottaa huomioon, että e-up esim painaa 1200kg vs 900kg bensaversiona, joten massaa on merkittävästi enemmän. Tämä tarkoittaa vakautta ajossa, mutta myös että tuota keveysaspektia ei oikeen enää ole.
     
    Tonnin Seteli tykkää tästä.
  7. eurokeitai

    eurokeitai

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Renault kz-e, 15,000€ sähköauto - rantautunee eurooppaan Dacian logolla.

    Tekniikan Maailma
     
  8. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    1 332
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Eihän se hintaero olekaan kovin iso, jos sitä e-uppia ei varustele vastaamaan Miin varustelua. Volkkarissa kuitenkin joutuu maksamaan extraa aika paljon pidemmästä takuusta, jolla ainakin on omalla kohdalla iso merkitys. Sitten toinen on se auton etäohjaus. Volkkarissa vakiona 1 vuosi ja joutuu maksaa extraa jos haluaa pidentää 3 vuoteen. Seatissa vissiin 10 vuotta ilmainen.
     
    mineraalimies tykkää tästä.
  9. dmn

    dmn

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2016
    Mitenkäs muuten tuo etäohjaus toimii? Joku eSim autossa, mikä aktivoidaan tehtaan puolesta jos tilaus on voimassa?
     
  10. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 125
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kun tuo varustellaan täkäläisillä turvallisuus ym. vaatimuksilla ja autoverolla, niin on tiukassa alittaa 20,000€ raja.

    Tekniset tiedot on tuohon koriin hyvin vaatimattomat
    44 hp ja 125 Nm, huippunopeus 105km/h
     
  11. Habazon

    Habazon

    Viestejä:
    1 404
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    On kyllä vaatimattomat, eikä edes regeniä. Toisaalta eu malliin voisi vähä isompaa moottoria laittaa.
     
    SR50La tykkää tästä.
  12. china

    china

    Viestejä:
    99
    Rekisteröitynyt:
    22.12.2018
    Hieno homma, Volvo oli omallakin listalla korkealla, mutta lopulta tilaukseen meni BMW X3 30e. Toimitusajat hyvin samalaiset, huhtikuussa pitäisi tuonkin tulla.
     
    mmst1 ja MedHot tykkäävät tästä.
  13. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 125
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Juurikin näin. Tuo kiinan vekotin kyllä todistaa, että Groupe Renaultilla ollaan valmiina vastaamaan kilpailijoiden paineeseen ainakin tuolla budjettiluokassa.
     
  14. Hesemonni

    Hesemonni

    Viestejä:
    556
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Sain kohtuullisen ostotarjouksen A7:sta ja hemmetti, tuleekohan tässä nyt miehestä Model 3:n omistaja.

    Jotain Mikki Hiiiri -kysyttävää oli Teslan suuntaan varastossa olevasta ajoneuvosta ja jätin yhteydenottopyynnön sivujen kautta asiaan liitten jo pari viikkoa sitten, mutta yhteydenottoa ei ole vielä tullut. Ilmeisesti kauppa käy siihen malliin, ettei myyntiä tarvitse tehdä :/

    Partakone ei teslamiehillä selvästikään kulu, mutta miten Teslan renkaat? Kuluvatko kauhujuttujen mukaan ns. hulluna?
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2019
    SR50La tykkää tästä.
  15. Galaxy

    Galaxy

    Viestejä:
    220
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Model 3 ei ole mitenkään ihan mahdottoman painoinen akuista huolimatta (awd mallikin alle 2t). Tehoa/vääntöä on tietysti paljon joten eiköhän ne renkaat kulu ihan samaan malliin kuin tehokkaassa bensa-autossa jos kiihdyttelee raivolla. Ajat rauhassa niin mihinkä ne kuluisi...
     
    Hesemonni tykkää tästä.
  16. Hesemonni

    Hesemonni

    Viestejä:
    556
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kiitos tästä.
     
  17. sf78

    sf78

    Viestejä:
    325
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Tästä tulikin mieleen, mitenkäs toi sähköautojen virittäminen? Jos nyt vaikka ostais jonkun Leafin tms. halpis sähkärin jossa on usein vähän nuhainen tuo kulkupuoli, niin onnistuuko ja mikä taho noita edes tekee?

    edit: Sen verran katsonut, että jotain range extenderia on tarjolla, mutta jos nyt haluaisin esim. 30-40hp/50-60nm lisää tehoa?
     
  18. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    1 451
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Suorituskyky puolet siitä, mitä VW-konsernin hinnat alkaen -mallit tarjoaa ja hinta about sama?
     
  19. Karban

    Karban

    Viestejä:
    170
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    akun virranantokyky rajoittaa. Esim. 24kW ja 40kW Leafissa on sama moottori, vaan toisesta saa 80kW tehoa ulos ja toisesta 110kW. No okei on niissä eri invertteritkin.
     
    SR50La tykkää tästä.
  20. zepi

    zepi

    Viestejä:
    5 184
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos VW-autojen hankintatukea ei huomioi, ne eivät ole yhtä halpoja.

    Noiden pysyvyyteen ei voi oikein luottaa.
     
  21. Pakana

    Pakana

    Viestejä:
    1 478
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Jos tarkoitat maahantuojan "hankitatukea", niin sehän nyt on pelkkä markkinointikikka, eikä mikään hankintatuki.

    Valtion tuki on tietysti eri asia, ja sen saisi tuohon kinuskiinkin.
     
    SR50La tykkää tästä.
  22. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    1 125
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Oli niin tai näin niin automyyjien puheista on välittynyt ettei tuosta Miistä jää kenellekkään paitsi autonvalmistajalle mitään. En usko, että on liiketaloudellisesti kannattavaa jatkaa vastaavanlaista kampanjaa pidemmän päälle.

    Oma mielipide, tämä Skoda Citigo-iV on on ruma, eritoten tuo maski. Aivan sama mihin hintaan tuo olisi tarjolla jäisi tuon takia kauppaan.

    Screenshot 2019-12-03 at 20.02.00.png
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2019
  23. vanhahkohenkilo

    vanhahkohenkilo

    Viestejä:
    6
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Minulla kävi tuuri ja olen ensi viikolla lähdössä VW:n ID 3 tilaisuuteen Dresdeniin. Jos teillä on jotain kysymistä tuosta autosta, voisin yrittää niitä tuolla selvitellä. Tilaisuuden ohjelma ei ole vielä tullut, joten en voi luvata vastauksia, mutta luulisi siellä olevan kysymyksillekin aikaa.
     
    SR50La tykkää tästä.
  24. zepi

    zepi

    Viestejä:
    5 184
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Moottorin teho määräytyy sen mukaan, että paljonko moottorinohjauksesta huolehtiva tehoelektroniikka syöttää sinne tehoa.

    Kysymys on sen jälkeen siitä, että kestääkö voimalinja enemmän vääntöä, kestääkö moottori korkeampia tehoja, kestääkö se moottorin syöttö korkeampia tehoja ja että onko se mahdollista ohjelmoida syöttämään korkeampia tehoja.

    Mitään yleispätevää neuvoa ei oikein voi antaa siitä, että miten virittäminen onnistuu.

    Helpoimmillaan sähköautosta voisi olla myynnissä kahta versiota, joista toinen on softalla rajoitettu alemmille tehoille / väännölle ja lisätehoa saa appsista klikkaamalla.

    Pahimmillaan voimalinja, akun tehon anto, moottorin kesto, tehoelektroniikka jne. on kaikki mitoitettu aivan rajoille ja pitäisi vaihtaa kaikki, jotta tehoja saa lisää.
     
  25. mikaanikko

    mikaanikko

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Olisi varmaan hyvä tietää talviolosuhteissa selviäminen. Eli onko ilmalämpöpumppu, jolla auto ilmastoidaan. Lämmitettävä ratti (se on aivan lyömätön varuste). Istuinlämmitys varmaan on, mutta entä tuulilasin lämmitys. Sitten viihdepuolella Android Auto tai vastaava. Volkkarin oma Navi-systeemi on tarpeeton lähinnä sen heikon hitaan päivitysten johdosta. Kännykän Google on paljon näppärämpi. Lopuksi hinta Suomessa on hyvin määräävä tekijä myynnin vilkastuttamiseksi.
     
  26. vanhahkohenkilo

    vanhahkohenkilo

    Viestejä:
    6
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    ILP on kaikissa Suomeen tuotavissa 1st-sarjan autoissa. Android Auto löytyy myös langattomana, joka taitaa olla eka sarjatuotannossa. Sen navista ei ole luultavimmin kuitenkaan yhteyttä Max-version AR-navigointiin. Kartat ja kaikki muutkin softat päivittyvät lennossa, joten toivotaan, että päivitysnopeus muutenkin paranisi. Tuota täytyykin siellä kysyä ja lämmitettävää tuulilasia. Hintaa saa varmaan vielä odottaa, koska markkinoille on tulossa niin paljon uusia malleja, että eivät varmaan vielä tiedä mikä on oikea hinta. Indikaationa 1st-sarjalle on annettu: perus < 40.000, plus < 45.000, Max < 50000
     
    TommiZeliard tykkää tästä.
  27. Painkiller

    Painkiller

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    03.02.2017
    Jaa tänne on rantautunut vaginan myyjä
     
    Zetbo, kuoris, Myrkky ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  28. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    1 451
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Tekniikan Maailma kiittää varmasti, että saadaan joku oikaisemaan vääriä faktoja vaggilaisista. Toivottavasti saunaillta oli hyvä ja kaljat tuli suoraan maahantuojan tehtaalta.
     
  29. Hesemonni

    Hesemonni

    Viestejä:
    556
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Oliko tuosta ID.3:sta muuten tulossa nelivetoista painosta?
     
  30. Karban

    Karban

    Viestejä:
    170
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    onko Apple CarPlaytä? Entä tiedossa nelivetoa?
     
  31. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    541
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Onhan VAG:llä jo nyt kaikissa ne, nelivetoa ei kolmoseen taida tulla, mut neloseen kylläkin.
     
  32. vanhahkohenkilo

    vanhahkohenkilo

    Viestejä:
    6
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    En mä noita myy, olen vaan vanha nörtti, joka innostui autoista, kun niistä tuli sähköisiä ja liitettäviä. Ottaa vaan välillä päähän, kun VWn tiedottaminen on mitä on. Paloja sieltä täältä, mutta ei kokonaisuuksia. Continentalin web-sivuilta saa oikeastaan paremmin kaivettua tietoa mitä noi ID:t osaa. Näyttää siltä, että ne on pitkälti rakennettu heidän palikoistaan.
     
    Hesemonni, SR50La ja Awelonian tykkäävät tästä.
  33. mikaanikko

    mikaanikko

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Toivottovasti pääset näkemään mitä siellä kojelaudassa piilee. Sitä kun on niin maan perusteellisesti varjeltu paljastumasta.
     
  34. Terro

    Terro

    Viestejä:
    809
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mitä siellä on piiloteltu?
     
  35. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 366
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei kai mitään. Muuten vaan piiloteltu auton sisustaa.
     
  36. Terro

    Terro

    Viestejä:
    809
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eikö sisusta ja kojelauta ole täysin esillä mm. Youtubesta löytyvillä monilla videoilla esittelytilaisuuksista / messuilta?

    Ja Netcarshowssa kuvat: Volkswagen ID.3 1st Edition (2020)
     
    mikaanikko tykkää tästä.
  37. mikaanikko

    mikaanikko

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Katos vaan - joitakin kuvia löytyy. Olen vain nähnyt joitakin koeajojuttuja, joissa on tarkkaan varjeltu kojelaudan kohta.
     
  38. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 366
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näköjaan kahta eri väriä sisustus. Valkoinen ja musta. Ei kyllä muuten mitään erikoista.
     
  39. Willema

    Willema Tukijäsen

    Viestejä:
    343
    Rekisteröitynyt:
    13.02.2017
    Tuulilasi-lehdestä päästötavoitteisiin pääsemisestä:
    "Konsulttifirma PA:n raportin mukaan suurin osa autonvalmistajista joutuu maksamaan tuntuvia sakkoja, koska ne eivät pääse EU:n tiukentuviin hiilidioksidipäästövaatimuksiin vuoteen 2021 mennessä.
    Raportin mukaan yhdestätoista autonvalmistajasta ainoastaan kolme, Toyota, Volvo ja Renault-Nissan, ovat pääsemässä tiukkaan 95 g/km CO2-päästörajaan vuoteen 2021 mennessä. Raja tarkoittaa sitä, että koko automalliston kaikkien autojen yhteinen CO2-arvo alittaa tämän rajan."
     
  40. Kuka_kusi_muroihini

    Kuka_kusi_muroihini

    Viestejä:
    593
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mitähän tuo tarkoittaisi automäärällisesti esim. Wolkkarin kohdalla, että voisivat päästötavoitteet saavuttaa? 2021 on niin lähellä, että melkoiset tarjouskarkelot saa mahdollisesti järjestää jos tavoitteisiin yrittää päästä. Mites Seat, eikö se nyt kuitenkaan ole tuolle listalle pääsemässä?
     
  41. BaTTman

    BaTTman

    Viestejä:
    732
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Offtopic:

    Tänään tuli uutinen eteen, jossa oli myyjä joutunut maksumieheksi:
    Mies huijasi autoliikettä vaihtoautokaupoissa Jyväskylässä – katsastustiedot paljastivat todellista alhaisemman lukeman Audin matkamittarissa

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  42. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    541
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tavoitteet olis helppo (helpompi) saavuttaa jos olis ylipäätään mitä myydä. Ja niitä sähköautoja. Volvo on pääsemässä mild/phev hybrid mallistonsa avulla kun tekivät muutama vuosi sitten downsizingin 3-4 sylinterisiin pelkästään ja päälle vielä tulossa olevat Polestarit.

    PSA:lla ei ole ollut pitkiin aikoihin nelisylinteristä isompaa ja suurin osa myynnistä dieseleitä, nyt 2020 alkaa hybridivyöritys. Renaultilla sama, ei edes kakslitraisia koneita (pl.uusin "iso" diesel) niin mallisto kulkee vähällä.
     
  43. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 366
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    VW ja Seat on samaa firmaa, eli kaikilta vag merkeiltä pitäisi tulla pienipäästöisiä saataville enemmän.
     
  44. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    541
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Samaa konsernia, mutta eri firmaa // itsenäisiä yhtiöitä. Sitä en tiedä katsotaanko päästöt yrityksittäin vai konsernina, jälkimmäinen olis helpompi.

    Koska Bugatti, Bentley, Lamborghini, Audi. Kansanmerkit volyymillään tasapainottaa suhteellisen pienillä myyntimäärillä tän nelikon valmistamista.
     
  45. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 366
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuon mukaan Renault ja Nissan olisi sama valmistaja. Ja yhteensä olisi 11 autovalmistajaa.
     
  46. adhocz

    adhocz

    Viestejä:
    261
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Konsernina.
     
  47. zepi

    zepi

    Viestejä:
    5 184
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noita ”päästökiintiöitä” voi myös myydä. Ilmeisesti Teslat lasketaan Fiatin kiintiöön euroopassa.
     
  48. Willema

    Willema Tukijäsen

    Viestejä:
    343
    Rekisteröitynyt:
    13.02.2017
    Ehkäpä tuo päästökauppa onkin Teslan pelastus. Myymällä päästökiintiöitään noille saastefirmoille, kuten Fiat, syntyy hyvää rahaa tappioiden ja hulvattoman törsäilyn kattamiseen Teslalla.
     
  49. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 817
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Päästöjähän voi myydä, rahat menee johonkin mikä ei ole vielä selvillä. Nyt kyllä linkkiä miten Tesla ja Fiat frottaa keskenään.
     
  50. zepi

    zepi

    Viestejä:
    5 184
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Myrkky tykkää tästä.