Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Tekniset tiedot on tuohon koriin hyvin vaatimattomat
44 hp ja 125 Nm, huippunopeus 105km/h
Tästä tulikin mieleen, mitenkäs toi sähköautojen virittäminen? Jos nyt vaikka ostais jonkun Leafin tms. halpis sähkärin jossa on usein vähän nuhainen tuo kulkupuoli, niin onnistuuko ja mikä taho noita edes tekee?

edit: Sen verran katsonut, että jotain range extenderia on tarjolla, mutta jos nyt haluaisin esim. 30-40hp/50-60nm lisää tehoa?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
281
Tästä tulikin mieleen, mitenkäs toi sähköautojen virittäminen? Jos nyt vaikka ostais jonkun Leafin tms. halpis sähkärin jossa on usein vähän nuhainen tuo kulkupuoli, niin onnistuuko ja mikä taho noita edes tekee?

edit: Sen verran katsonut, että jotain range extenderia on tarjolla, mutta jos nyt haluaisin esim. 30-40hp/50-60nm lisää tehoa?
akun virranantokyky rajoittaa. Esim. 24kW ja 40kW Leafissa on sama moottori, vaan toisesta saa 80kW tehoa ulos ja toisesta 110kW. No okei on niissä eri invertteritkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Jos tarkoitat maahantuojan "hankitatukea", niin sehän nyt on pelkkä markkinointikikka, eikä mikään hankintatuki.

Valtion tuki on tietysti eri asia, ja sen saisi tuohon kinuskiinkin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 459
Oli niin tai näin niin automyyjien puheista on välittynyt ettei tuosta Miistä jää kenellekkään paitsi autonvalmistajalle mitään. En usko, että on liiketaloudellisesti kannattavaa jatkaa vastaavanlaista kampanjaa pidemmän päälle.

Oma mielipide, tämä Skoda Citigo-iV on on ruma, eritoten tuo maski. Aivan sama mihin hintaan tuo olisi tarjolla jäisi tuon takia kauppaan.

Screenshot 2019-12-03 at 20.02.00.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Minulla kävi tuuri ja olen ensi viikolla lähdössä VW:n ID 3 tilaisuuteen Dresdeniin. Jos teillä on jotain kysymistä tuosta autosta, voisin yrittää niitä tuolla selvitellä. Tilaisuuden ohjelma ei ole vielä tullut, joten en voi luvata vastauksia, mutta luulisi siellä olevan kysymyksillekin aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tästä tulikin mieleen, mitenkäs toi sähköautojen virittäminen? Jos nyt vaikka ostais jonkun Leafin tms. halpis sähkärin jossa on usein vähän nuhainen tuo kulkupuoli, niin onnistuuko ja mikä taho noita edes tekee?

edit: Sen verran katsonut, että jotain range extenderia on tarjolla, mutta jos nyt haluaisin esim. 30-40hp/50-60nm lisää tehoa?
Moottorin teho määräytyy sen mukaan, että paljonko moottorinohjauksesta huolehtiva tehoelektroniikka syöttää sinne tehoa.

Kysymys on sen jälkeen siitä, että kestääkö voimalinja enemmän vääntöä, kestääkö moottori korkeampia tehoja, kestääkö se moottorin syöttö korkeampia tehoja ja että onko se mahdollista ohjelmoida syöttämään korkeampia tehoja.

Mitään yleispätevää neuvoa ei oikein voi antaa siitä, että miten virittäminen onnistuu.

Helpoimmillaan sähköautosta voisi olla myynnissä kahta versiota, joista toinen on softalla rajoitettu alemmille tehoille / väännölle ja lisätehoa saa appsista klikkaamalla.

Pahimmillaan voimalinja, akun tehon anto, moottorin kesto, tehoelektroniikka jne. on kaikki mitoitettu aivan rajoille ja pitäisi vaihtaa kaikki, jotta tehoja saa lisää.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
170
Minulla kävi tuuri ja olen ensi viikolla lähdössä VW:n ID 3 tilaisuuteen Dresdeniin. Jos teillä on jotain kysymistä tuosta autosta, voisin yrittää niitä tuolla selvitellä. Tilaisuuden ohjelma ei ole vielä tullut, joten en voi luvata vastauksia, mutta luulisi siellä olevan kysymyksillekin aikaa.
Olisi varmaan hyvä tietää talviolosuhteissa selviäminen. Eli onko ilmalämpöpumppu, jolla auto ilmastoidaan. Lämmitettävä ratti (se on aivan lyömätön varuste). Istuinlämmitys varmaan on, mutta entä tuulilasin lämmitys. Sitten viihdepuolella Android Auto tai vastaava. Volkkarin oma Navi-systeemi on tarpeeton lähinnä sen heikon hitaan päivitysten johdosta. Kännykän Google on paljon näppärämpi. Lopuksi hinta Suomessa on hyvin määräävä tekijä myynnin vilkastuttamiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
ILP on kaikissa Suomeen tuotavissa 1st-sarjan autoissa. Android Auto löytyy myös langattomana, joka taitaa olla eka sarjatuotannossa. Sen navista ei ole luultavimmin kuitenkaan yhteyttä Max-version AR-navigointiin. Kartat ja kaikki muutkin softat päivittyvät lennossa, joten toivotaan, että päivitysnopeus muutenkin paranisi. Tuota täytyykin siellä kysyä ja lämmitettävää tuulilasia. Hintaa saa varmaan vielä odottaa, koska markkinoille on tulossa niin paljon uusia malleja, että eivät varmaan vielä tiedä mikä on oikea hinta. Indikaationa 1st-sarjalle on annettu: perus < 40.000, plus < 45.000, Max < 50000
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Tekniikan Maailma kiittää varmasti, että saadaan joku oikaisemaan vääriä faktoja vaggilaisista. Toivottavasti saunaillta oli hyvä ja kaljat tuli suoraan maahantuojan tehtaalta.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
281
ILP on kaikissa Suomeen tuotavissa 1st-sarjan autoissa. Android Auto löytyy myös langattomana, joka taitaa olla eka sarjatuotannossa. Sen navista ei ole luultavimmin kuitenkaan yhteyttä Max-version AR-navigointiin. Kartat ja kaikki muutkin softat päivittyvät lennossa, joten toivotaan, että päivitysnopeus muutenkin paranisi. Tuota täytyykin siellä kysyä ja lämmitettävää tuulilasia. Hintaa saa varmaan vielä odottaa, koska markkinoille on tulossa niin paljon uusia malleja, että eivät varmaan vielä tiedä mikä on oikea hinta. Indikaationa 1st-sarjalle on annettu: perus < 40.000, plus < 45.000, Max < 50000
onko Apple CarPlaytä? Entä tiedossa nelivetoa?
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Onhan VAG:llä jo nyt kaikissa ne, nelivetoa ei kolmoseen taida tulla, mut neloseen kylläkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
En mä noita myy, olen vaan vanha nörtti, joka innostui autoista, kun niistä tuli sähköisiä ja liitettäviä. Ottaa vaan välillä päähän, kun VWn tiedottaminen on mitä on. Paloja sieltä täältä, mutta ei kokonaisuuksia. Continentalin web-sivuilta saa oikeastaan paremmin kaivettua tietoa mitä noi ID:t osaa. Näyttää siltä, että ne on pitkälti rakennettu heidän palikoistaan.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
170
Toivottovasti pääset näkemään mitä siellä kojelaudassa piilee. Sitä kun on niin maan perusteellisesti varjeltu paljastumasta.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
170
Katos vaan - joitakin kuvia löytyy. Olen vain nähnyt joitakin koeajojuttuja, joissa on tarkkaan varjeltu kojelaudan kohta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Tuulilasi-lehdestä päästötavoitteisiin pääsemisestä:
"Konsulttifirma PA:n raportin mukaan suurin osa autonvalmistajista joutuu maksamaan tuntuvia sakkoja, koska ne eivät pääse EU:n tiukentuviin hiilidioksidipäästövaatimuksiin vuoteen 2021 mennessä.
Raportin mukaan yhdestätoista autonvalmistajasta ainoastaan kolme, Toyota, Volvo ja Renault-Nissan, ovat pääsemässä tiukkaan 95 g/km CO2-päästörajaan vuoteen 2021 mennessä. Raja tarkoittaa sitä, että koko automalliston kaikkien autojen yhteinen CO2-arvo alittaa tämän rajan."
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Mitähän tuo tarkoittaisi automäärällisesti esim. Wolkkarin kohdalla, että voisivat päästötavoitteet saavuttaa? 2021 on niin lähellä, että melkoiset tarjouskarkelot saa mahdollisesti järjestää jos tavoitteisiin yrittää päästä. Mites Seat, eikö se nyt kuitenkaan ole tuolle listalle pääsemässä?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Tuossa yksi käräjäoikeuden päätös siitä, että mittarilukeman pienentyminen katsastusvälillä ei ole mitenkään rangaistavaa.

Tuossa em. tapauksessa lukeman pienentymiselle oli tosin luonnollinen selitys.

Mutta se, että myyt auton jollain mittarilukemalla ei ole laitonta, jos et väitä sitä auton todelliseksi ajomääräksi.

Olen minäkin aikoinaan myynyt 100 000 km välein nollaantuvilla mittareilla olleita autoja, ja olen ilmoittanut aina mittarilukemaksi sen, mitä taulussa on ollut, jos ei ole ollut parempaa tietoa.
Sitten olen ostajalle sanonut, että on se voinut pyörähtää ympäri kerran, kahdesti tai jopa kolmesti.
Offtopic:

Tänään tuli uutinen eteen, jossa oli myyjä joutunut maksumieheksi:
Mies huijasi autoliikettä vaihtoautokaupoissa Jyväskylässä – katsastustiedot paljastivat todellista alhaisemman lukeman Audin matkamittarissa

Autoliikettä vaihtoautokaupoissa huijannut mies on saanut petoksesta 30 päivän ehdollisen vankeustuomion. Teko tapahtui, kun 34-vuotias mies vaihtoi Audinsa toiseen Audiin saaden vaihtokaupan yhteydessä vanhasta autostaan 25 000 euron hyvityksen. Summa perustui muun muassa auton matkamittarin kilometrilukemaan.

Mittarin mukaan autolla olisi vaihdon tapahtuessa huhtikuussa 2017 ajettu 161 000 kilometriä. Sittemmin Trafin katsastustiedoista ilmeni, että auton mittariin oli kertynyt kilometrejä jo elokuussa 2016 runsaat 178 000.

Mies kiisti manipuloineensa mittarilukemaa alaspäin. Hänen mukaansa auton mittaristo oli vaihdettu ja hän epäili kilometrien muuttuneen tässä yhteydessä. Keski-Suomen käräjäoikeus ei pitänyt väitettä uskottavana, sillä mies ei maininnut mittariston vaihtamisesta mitään poliisikuulusteluissa, vaan esitti väitteen vasta oikeudessa. Hänellä ei myöskään ollut esittää kertomuksensa tueksi mitään selvitystä mittariston vaihtamisesta.

Joka tapauksessa oikeus ei pitänyt uskottavana, etteikö mies olisi huomannut näinkin huomattavaa muutosta etenkin siinä vaiheessa, kun hän meni tekemään vaihtoa tieten kilometrimäärän vaikuttavan sopimukseen.

Autoliikkeen mukaan mittarin kääntämisen vaikutus hyvitykseen oli 5 000–10 000 euroa. Oikeus määräsi miehen maksamaan korvaukseksi liikkeelle aiheuttamastaan vahingosta 5 000 euroa, jonka lisäksi korvattavaksi tuli 2 000 euron oikeudenkäyntikulut.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tavoitteet olis helppo (helpompi) saavuttaa jos olis ylipäätään mitä myydä. Ja niitä sähköautoja. Volvo on pääsemässä mild/phev hybrid mallistonsa avulla kun tekivät muutama vuosi sitten downsizingin 3-4 sylinterisiin pelkästään ja päälle vielä tulossa olevat Polestarit.

PSA:lla ei ole ollut pitkiin aikoihin nelisylinteristä isompaa ja suurin osa myynnistä dieseleitä, nyt 2020 alkaa hybridivyöritys. Renaultilla sama, ei edes kakslitraisia koneita (pl.uusin "iso" diesel) niin mallisto kulkee vähällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mitähän tuo tarkoittaisi automäärällisesti esim. Wolkkarin kohdalla, että voisivat päästötavoitteet saavuttaa? 2021 on niin lähellä, että melkoiset tarjouskarkelot saa mahdollisesti järjestää jos tavoitteisiin yrittää päästä. Mites Seat, eikö se nyt kuitenkaan ole tuolle listalle pääsemässä?
VW ja Seat on samaa firmaa, eli kaikilta vag merkeiltä pitäisi tulla pienipäästöisiä saataville enemmän.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Samaa konsernia, mutta eri firmaa // itsenäisiä yhtiöitä. Sitä en tiedä katsotaanko päästöt yrityksittäin vai konsernina, jälkimmäinen olis helpompi.

Koska Bugatti, Bentley, Lamborghini, Audi. Kansanmerkit volyymillään tasapainottaa suhteellisen pienillä myyntimäärillä tän nelikon valmistamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Noita ”päästökiintiöitä” voi myös myydä. Ilmeisesti Teslat lasketaan Fiatin kiintiöön euroopassa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Ehkäpä tuo päästökauppa onkin Teslan pelastus. Myymällä päästökiintiöitään noille saastefirmoille, kuten Fiat, syntyy hyvää rahaa tappioiden ja hulvattoman törsäilyn kattamiseen Teslalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Noita ”päästökiintiöitä” voi myös myydä. Ilmeisesti Teslat lasketaan Fiatin kiintiöön euroopassa.
Päästöjähän voi myydä, rahat menee johonkin mikä ei ole vielä selvillä. Nyt kyllä linkkiä miten Tesla ja Fiat frottaa keskenään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
2020 tulee nuo suht edulliset sähköautot saataville (Mii, e-up) ja GM ev1 tuli 1996. Aika pitkä 24 vuoden aika tuossa välissä. Toivottavasti autot ja laturit kehittyisivät nyt vähän nopeammin.

General Motors EV1 - Wikipedia

Latauspisteitä vaan lisää ja parannella autojen saatavuutta?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Tosiaan, tuohan on näppärää. Ja samalla todistaa että koko ilmastohuijauksessa ei ole mitään muuta kyseessä kuin rahastus sinne johonkin. Mennyt itseltä ohi että Tesla "päästöttömänä" tekee tuota, mutta ei kai siinä sitten mitään.
Kyllähän tuo kokonaispäästöjä laskee, markkinoille kun annetaan kiinteä määrä päästöjä jota ei saa ylittää. Päästöjen alentaminen maksaa jotain, joten tuolla päästökaupalla saadaan katettua päästöjen alentamisen aiheuttaman taloudellisen tappion. Jos tuota ei olisi taloudelliset realiteetit estäisivät päästöjen pienentämisen. Samalla tuo mahdollista pienempien erikoistuotteerien valmistamisen joita ei muuten joko saisi tai kannattaisi valmistaa - tuo markkinoille siis yhtälailla megamaasturia kuin sähköautoakin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
2020 tulee nuo suht edulliset sähköautot saataville (Mii, e-up) ja GM ev1 tuli 1996. Aika pitkä 24 vuoden aika tuossa välissä. Toivottavasti autot ja laturit kehittyisivät nyt vähän nopeammin.

General Motors EV1 - Wikipedia

Latauspisteitä vaan lisää ja parannella autojen saatavuutta?
Sanoisin kyllä että kun markkinoille aletaan vyöryttämään järjevän hintaisia sähköautoja tuo latauspisteongelmakin ratkaisee itse tisensä ihan markkinavoimien puolesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Kiinnostaisi kyllä itseäkin täyssähkö seuraavaksi, sen verran vakuuttava plugarikin on ollut. Kun vaan tulisi sopivia markkinoille, ainoa edes etäisesti mielenkiintoinen järkevällä hinnalla olisi model 3 mutta ulkonäkö ja etenkin sisusta on niin luotaantyöntävä ettei kyllä ole vaihtoehto.

3-sarja/c/a4 kun tulisi vastaavalla tekniikalla kuin model 3 niin tekisin kaupat heti.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 459
3-sarja/c/a4 kun tulisi vastaavalla tekniikalla kuin model 3 niin tekisin kaupat heti.
Eiköhän noita tule joskus parin vuoden sisään? Veikkaan kyllä, että hinnoittelevat ne Teslaa kalliimmaksi.

Toisaalta Teslan sivuuttaessasi menetät kaikki älykkäät ominaisuudet ja joudut käyttämään suhteellisen kivikautisia viihdelaitteita.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 459
2020 tulee nuo suht edulliset sähköautot saataville (Mii, e-up) ja GM ev1 tuli 1996. Aika pitkä 24 vuoden aika tuossa välissä. Toivottavasti autot ja laturit kehittyisivät nyt vähän nopeammin.

General Motors EV1 - Wikipedia

Latauspisteitä vaan lisää ja parannella autojen saatavuutta?
Öljyteollisuus lobbaa varmasti edelleen voimakkaasti ja eiköhän ne ala jossain vaiheessa maksamaan autonvalmistajien päästösanktiota, että saavat pidettyä fossiiliset polttoaineet max. pitkään käytössä.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Sähköautojen yleistyessä aletaan tarvitsemaan pieniä voimalaitoksia sinne sun tänne tasaamaan kulutuspiikkejä, jotka on järkevintä toteuttaa dieselillä. Alkaa varmaan syrjäkylien huoltiksillekin kohta jotain 50Kw genuja menemään, jotta voivat pikalatauksia tarjota.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Sähköautojen yleistyessä aletaan tarvitsemaan pieniä voimalaitoksia sinne sun tänne tasaamaan kulutuspiikkejä, jotka on järkevintä toteuttaa dieselillä. Alkaa varmaan syrjäkylien huoltiksillekin kohta jotain 50Kw genuja menemään, jotta voivat pikalatauksia tarjota.
Ei noilla olisi mitään ilmaston saastumisen ratkaisua. Aivan toista luokka pienvoimaloissa olisi saada jo pikaisesti modulaarisia pienydinvoimaloita
Suomessa kehitetään omaa ydinreaktoria – pieni ydinvoimala voisi tulla vaikka joka kaupunkiin
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Tässä hyvä esimerkki öljy-yhtiön lobbauksesta. Tätähän Anttonen huutelee kovaan ääneen kaikille ketkä suostuu siitä artikkelin kirjoittamaan ja naureskelee matkalla pankkiin.
Meinaatko että siinä ei ole mitään totuutta?

Toki noin 50% on autoihin kelpaavaa bensiiniä.



Tuossa listassa ei ole mitään muoveja kyllä. Enkä tiedä miltä vuodelta tuo on. Luulisi että Jet Fuel tarve on ainakin kasvanut tässä.

Tuo on jenkeistä missä toki autoilu on vähän eri tasolla kuin muualla maailmassa.
Lisäksi tuosta ei oikein osaa sanoa mikä osuus menee raskaaseen liikenteeseen jne.

Eniveis, niin kauan kun jotain tuosta listasta valmistetaan niin syntyy myös bensaa. En tiedä onko se öljy yhtiön ongelma mitä jalostamot sille tekevät..? Kai se bensan hinta tippuu sitten kun kysyntä sakkaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Mitä kaikkea siitä öljystä tehdäänkään. TM ssä oli hyvä kaavio juuri.


 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 393
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom