Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 149
Teslan tapauksessa lienee kyse siitä, että kuluttajan tulee itse hoitaa auton rekisteröinti sekä verotus koska hän ostaa auton toisesta maasta tuodakseen sen itse maahan. Teslahan ei "myy suoraan" autoja Viroon, mutta ei myöskään estä virolaista ostamasta autoa Tesla Netherlandsilta itse maahantuotavaksi.

Teslan ehdoissahan mainitaan, että ALV0% hinta on voimassa tietyin edellytyksin, ts. autot myydään ilman arvonlisäveroa koska muutoin joutuisi ostaessa maksamaan ensin verot Hollantiin ja sitten hoitamaan sen päälle vielä veromuodollisuudet kohdemaassa, kun nyt ehtojen täyttyessä saat auton Teslalta suoraan ALV 0% hinnalla.

Siihen meneekö tämä täysin EU direktiivien mukaan en ole pätevä ottamaan kantaa. Kyseessä lienee kuitenkin jossain määrin erikoistilanne, Tesla luultavasti kieltäytyy myymästä autoa jos asiakas ei ota tuonti- ja veromuodollisuuksia hoitaakseen.

Your order agreement will be entered into with Tesla Motors Netherlands B.V. Delivery of your vehicle will take place at our Tilburg factory in The Netherlands. We will not arrange any shipping for your vehicle other than recommending, as your delivery date nears, Tesla approved common carriers. You are responsible for coordinating pick up of your vehicle and subsequent transportation from our Tilburg factory to your address.

Your purchase shall be subject to the 0% VAT rate in The Netherlands under the condition that you provide us with the following documents after delivery of your vehicle:

- signed VAT declaration in respect of the vehicle (to be provided by us to you upon delivery); and
- proof of registration of the vehicle in the destination country; and
- copy of the signed CMR.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Teslan tapauksessa lienee kyse siitä, että kuluttajan tulee itse hoitaa auton rekisteröinti sekä verotus koska hän ostaa auton toisesta maasta tuodakseen sen itse maahan. Teslahan ei "myy suoraan" autoja Viroon, mutta ei myöskään estä virolaista ostamasta autoa Tesla Netherlandsilta itse maahantuotavaksi.

Teslan ehdoissahan mainitaan, että ALV0% hinta on voimassa tietyin edellytyksin, ts. autot myydään ilman arvonlisäveroa koska muutoin joutuisi ostaessa maksamaan ensin verot Hollantiin ja sitten hoitamaan sen päälle vielä veromuodollisuudet kohdemaassa, kun nyt ehtojen täyttyessä saat auton Teslalta suoraan ALV 0% hinnalla.

Siihen meneekö tämä täysin EU direktiivien mukaan en ole pätevä ottamaan kantaa. Kyseessä lienee kuitenkin jossain määrin erikoistilanne, Tesla luultavasti kieltäytyy myymästä autoa jos asiakas ei ota tuonti- ja veromuodollisuuksia hoitaakseen.
Olet varmaankin oikeassa, että tuossa on sen kaltainen erityistapaus jossa myyjä (Tesla) ei voi saada erityistä taloudellista etua kuluttajaa harhauttaakseen verottomilla hinnoilla kun ovat sen kuitenkin erikseen ehdoissaan maininneet.

Tuo olikin liian hyvää ollakseen totta :cigar2:
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
41
K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
No, nyt latausta on tarjolla niille jotka sitä tarvitsevat ja huvin vuoksi ei kannata mennä varaamaan latauspaikkoja niiltä joilla on oikea tarve.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
Type 2 -lataaminen on muutenkin niin vaivalloista, että käyttämättä jää. 11 kW laturillakaan akku ei niin paljon kauppareissulla täyty, että siitä viitsisi erikseen vielä maksaakin. Kesko menettää tuossa selvän vetovoimatekijän, joka saisi ehkä valitsemaan kilpailijoita kalliimman kaupan.

Ei maksuton latauskaan toki ongelmaton ole. Lidlin pikalatureilla näkee säännöllisesti jengiä, joka ei edes käy koko kaupassa.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
226
Huomasin tänään saman. Mulla on 1 versio prius PHEV:stä niin laskin, että kannattaa ajaa ennemmin bensalla, kuin ladata tuolla minuuttihinnalla sähköä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jos laskin oikein ja oletetaan että tunnissa saa koko 22kwh akkuun niin sähkön hinnaksi jää reilu 5 senttiä/kwh mikä on käytännössä omakustannehinta ilman sähkön siirtoa. Sopii siis vain puhtaille sähköautoille jotka voivat ottaa vastaan latausta maksimikapasiteetilla.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
Aiemmin kertomani 800 watin latauksen jälkeen olen saanut K-kaupan latureista kolmella muulla latauksella keskimäärin 2,0 kW, 1,8 kW ja 2,1 kW. Hintaa kilowattitunnille tulisi näillä tehoilla n. 60 senttiä. Ei kovin hyvä diili.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Nuo minuuttipohjaiset velotukset ovat aivan hanurista, kun latausnopeudet vaihtelevat niin paljon eri autoissa. Miksi ei voi veloittaa ladatun energian mukaan?
Selväähän se on ettei ilmainen latausmahdollisuus ikuista ole, mutta joku 38snt/kwh on ihan ryöstöä, mikä itselleni tulisi hinnaksi, jos lataus on sen n.3,1 kw tunnissa mitä auto ottaa vastaan.
Puhumattakaan tuosta A.A:n 60:stä sentistä

Täytyykin laittaa k-ryhmälle palautetta
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Nuo minuuttipohjaiset velotukset ovat aivan hanurista, kun latausnopeudet vaihtelevat niin paljon eri autoissa. Miksi ei voi veloittaa ladatun energian mukaan?
Selväähän se on ettei ilmainen latausmahdollisuus ikuista ole, mutta joku 38snt/kwh on ihan ryöstöä, mikä itselleni tulisi hinnaksi, jos lataus on sen n.3,1 kw tunnissa mitä auto ottaa vastaan.
Puhumattakaan tuosta A.A:n 60:stä sentistä

Täytyykin laittaa k-ryhmälle palautetta
Eiköhän tuolla minuuttitaksalla pyritä huolehtimaan siitä että hitaasti lataavat ajoneuvot eivät viivy paikalla koko päivää.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Eiköhän tuolla minuuttitaksalla pyritä huolehtimaan siitä että hitaasti lataavat ajoneuvot eivät viivy paikalla koko päivää.
Varmaan tämäkin syynä. No, meikäläisen auto ei ole tukkimassa noita latauspaikkoja. Lähin pömpeli missä olen ladannut, maksaa 0,25e/Kw ja olen pitänyt sitä tähän asti kalliina. ei tunnu enää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 539
Ehdottomasti hyvä, että noissa latureissa ei roikoteta hitaasti latautuvia autoja, vaan johdon päässä ovat ne jotka laturia oikeasti tarvitsevat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
331
Ainoa ongelma tuossa ajattelutavassa on vain se että hybridiauto tarvitsee paljon kipeämmin latausta kaupassa käydessä kuin 500km rangella oleva Tesla. Teslassa ei lähde kauppamatkalla puolet rangesta ja sähköllä kotiin pääsemiseksi olisi hyvä ladata kaupassakäynnin yhteydessä.
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
41
Omalla kokemuksella monesti on ainakin k-latauksen paikoilla aina tyhjänä maksullinen pikalataus ja ilmaisissa peruslatureissa kiinni Teslat ym. Sähköä kipeästi kaipaavat autot. No hyvä että ainakin nyt paikkoja riittää niille ketkä niitä tarvitsevat.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Olet varmaankin oikeassa, että tuossa on sen kaltainen erityistapaus jossa myyjä (Tesla) ei voi saada erityistä taloudellista etua kuluttajaa harhauttaakseen verottomilla hinnoilla kun ovat sen kuitenkin erikseen ehdoissaan maininneet.
Uuden auton (tai muun kuljetusvälineen) ostaminen toisesta EU-maasta on ylipäänsä erikoistapaus alv:n kannalta. Lähtökohta on tai pitäisi olla, että auton saa alle maksamatta alv:ta mutta alv menee maksuun rekisteröintimaassa.
Yksityishenkilö ostaa uuden kuljetusvälineen toisesta EU-maasta

Tämä on ilmeisesti aika suoraviivaista, jos ostattava auto on oikeasti uusi, mutta alv-verotuksen kannalta autoa pidetään uutena, jos
  • ensirekisteröinnistä on alle 6 kk TAI
  • autolla on ajettu alle 6000 km
Melkein uuden tai lähes ajamattoman helmen maahantuoja pääsee ottamaan lähikontaktia byrokratian rattaisiin varsinkin jos helmi löytyi yksityisen myyjän pihasta (ts. ei mahdollisuutta vähentää alv).
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Toyotan hybridit on olleet äärimmäisen laadukkaita. Ei niihin ole edes akkuja tiettävästi vaihdettu kuin muutamaan yksilöön. Nettiautossakin oli yli 700tkm ajettuja yksilöitä.
Toyotan luotettavuus on hyvin tunnettua.

Entäpä muut merkit, etenkin eurooppalaiset? Esim. Peugeot toi dieselhybridinsä markkinoille vuosikymmenen alussa mutta aika vähän niistä on kuulunut kokemuksia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
635
Toyotan luotettavuus on hyvin tunnettua.

Entäpä muut merkit, etenkin eurooppalaiset? Esim. Peugeot toi dieselhybridinsä markkinoille vuosikymmenen alussa mutta aika vähän niistä on kuulunut kokemuksia.
Mikäs tämä Peugeotin dieselhybridi on? Ei ole tainnut tulla vastaan.

Japanilaiset taitavat olla hybrideissäkin hyvin luotettavia. Ilmeisesti bemarit ovat olleet varsin toimivia myös. Eikä noista Korealaisistakaan ole mitään kovin pahaa tullut vastaan, paitsi erikoisia teknisiä ratkaisuja, esim. lämmityksen osalta. Nämä siis omat mutuilut, kun aihetta seurannut. :)
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
554
SEAT Mii electric - markkinoiden edullisin täyssähköauto

  • Markkinoiden edullisimman täyssähköauton Mii electric hinnat alkaen 19 388,66 euroa (SEAT Mii electric 61 kW (83 hv))
  • Maahantuojan tarjoaman hankintatuki 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville 2 000 euroa
  • Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa
Speksit 260km WLTP range ja 40kW pikalataus.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 652
Kappas, olisi pitänyt hetki malttaa. Laitoin juuri vastavan e-UP:n tilaukseen kun Seatilla kesti keksiä hintoja autolle. Tuolla olisi muutaman tonnin säästänyt kun tulee lisäksi "hankintatuki" maahantuojan puolelta - oletettaen että vaihtoautohyvitys olisi ollut samaa luokkaa..
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
463
SEAT Mii electric - markkinoiden edullisin täyssähköauto

  • Markkinoiden edullisimman täyssähköauton Mii electric hinnat alkaen 19 388,66 euroa (SEAT Mii electric 61 kW (83 hv))
  • Maahantuojan tarjoaman hankintatuki 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville 2 000 euroa
  • Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa
Speksit 260km WLTP range ja 40kW pikalataus.

Aikamoinen kippo, mutta monella varmaan pätevä peli. Milloinkas tämän saisi ajoon, 202x? Varsinkin näissä sähköisissä autoissa aika julkaisun ja toimituksen välillä tuntuu olevan julmetun pitkä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
554
Aikamoinen kippo, mutta monella varmaan pätevä peli. Milloinkas tämän saisi ajoon, 202x? Varsinkin näissä sähköisissä autoissa aika julkaisun ja toimituksen välillä tuntuu olevan julmetun pitkä.
Tuolla artikkelissa:

Ensimmäiset SEAT Mii electricit saapuvat SEAT-jälleenmyyjille alkuvuodesta 2020 ja toimitukset alkavat keväällä 2020.
Toukokuu 2020 siis.

Muuten, Seat näyttää lopettavan bensa-Mii:n tuonnin ensi vuonna. Seatin malliston halvin auto ensi vuonna on sähköauto.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 728
En ymmärrä ulinaa Mii/Up/Citygo -mallista, eihän se iso ole, mutta pitää olla 2m ja +200kg jos ei mahdu sisälle.

Ei, sillä ei myöskään välttämättä ajella yhtäsoittoa Nuorgamiin tai vedetä venettä trailerilla, mennä Ranuan mummon luokse oman perheen ja serkkujen kera jne.

Mutta hyvä ja mukava käyttöauto kaupunkeihin ja taajamiin missä suurin osa suomalaisista asuu.

Suomessa nyt ollaan perinteisesti aivan metsäkansaa autojenkin osalta, mitä isommalla dieselkoneella varustettu saksantuontipaska -> sitä parempi monille. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 338
Noi vw:n pikkuautothan on oikeasti varsin hyviä ajaa ja paljon tilavampia kuin alkuun luulisi.
Sijaisautona oli kerran joku noista ja kyllä sillä kehä3 sisällä ihan mielellään kurvaili, motareita en kokeillut missä noi ei varmaan parhaimmillaan.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 076
SEAT Mii electric - markkinoiden edullisin täyssähköauto

  • Markkinoiden edullisimman täyssähköauton Mii electric hinnat alkaen 19 388,66 euroa (SEAT Mii electric 61 kW (83 hv))
  • Maahantuojan tarjoaman hankintatuki 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville 2 000 euroa
  • Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa
Speksit 260km WLTP range ja 40kW pikalataus.
Kokoluokka on vahvasti suunnattu taajamiin ja kaupunkeihin, joten normi WLTP-rangen lisäksi on hyvä mainita 359 kilometrin kaupunki-WLTP. Noin kevyellä autolla kaupunki- ja maantieajon kulutuksissa on tuntuva ero.

Melkoinen hintahäirikkö! Saapa nähdä mitä uusien ja käytettyjen Yaris hybridien ja muiden kauppakassien hinnoille tapahtuu.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 533
Melkein tekisi mieli jo vaihtaa oma Punto tuohon. Bonuksena saisi vielä kaksi ovea lisää. Ei mutta oikeasti, ei perheen kakkosautona ole mitään järkeä omistaa tuota isompaa vehjettä, varsinkin kun rangeakin on jo sen verta, ettei tarvitse miettiä pääseekö töihin ja kotiin joka päivä ilman "pientä ja rentouttavaa 30min taukoa latausaseman juurella".
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
31
Alennus, tarjous, nimetty hauskasti tueksi. Tarkoitettu varmaan aikaansaamaan riittävä piikki myyntiin heti alkuun.
Ok. Eli vähän sama kuin noissa huonekaluliikkeissä missä sitä normaalia hintaa ei ole koskaan vaan aina joku tarjouskampanja päällä että päästään mainostamaan komeita alennuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto kakkosauton tilalle, melkein tekis mieli tilata mutta on kyllä sen verran muitakin menoja seuraavien vuosien ajan että jää nyt vielä. Toiseksi autokatos on vielä rakentamatta niin pitäs siihen asti latailla ihan normi pistorasiasta kun ei sitä kiinteää latauslaitetta viitsi asennella tilapäisesti johonkin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto kakkosauton tilalle, melkein tekis mieli tilata mutta on kyllä sen verran muitakin menoja seuraavien vuosien ajan että jää nyt vielä. Toiseksi autokatos on vielä rakentamatta niin pitäs siihen asti latailla ihan normi pistorasiasta kun ei sitä kiinteää latauslaitetta viitsi asennella tilapäisesti johonkin.
Olen ladannut viimeiset 70 000 km:n ajot normi pistorasiasta ”matkalatausjohdolla” ilman minkäänlaista hämminkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Ainoa ongelma tuossa ajattelutavassa on vain se että hybridiauto tarvitsee paljon kipeämmin latausta kaupassa käydessä kuin 500km rangella oleva Tesla. Teslassa ei lähde kauppamatkalla puolet rangesta ja sähköllä kotiin pääsemiseksi olisi hyvä ladata kaupassakäynnin yhteydessä.
Jos sitä latausta oikeasti tarvitsee, niin sitten siitä on varmaankin myös valmis maksamaan?
Nuo minuuttipohjaiset velotukset ovat aivan hanurista, kun latausnopeudet vaihtelevat niin paljon eri autoissa. Miksi ei voi veloittaa ladatun energian mukaan?
Jos lataustolppa maksaa asennuksineen, suunnitteluineen ja ylläpitoineen esim. 5000e ja sen elinikä on 5v, niin 16h/pv käyttöajalla elinikää on n. 30000 tuntia.

Per tunti hintaa pelkästä investoinnista tulee 15snt/tunti. Sen päälle sitten sähkö...

Ehkä 5000e on ylimitoitettu arvio, mutta kyllä nuo 11 tai 22kW tarjoavat type2:set varmasti jotain oikeaa rahaa maksavat.
 
Viimeksi muokattu:

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
951
Kyllähän Seat melkoisen pommin julkas tuon Mii Electricin myötä. Kokoluokka näyttäisi oleva suurinpiirtein Hyundai Getz, mikä on kyllä ihan toimiva kippo myös isommalle kaverille. Mielenkiintoista nähdä mitä tuo tekee myös käytettyjen sähköautojen markkinoille jostain kuppasesta Leafistä porukka maksaa yli 10k€ ja niiden toimintamatka nyt on mitä on, kaupan päälle saat vielä 7 vuotta vanhan akun... Taidan kyllä käydä heti koeajamassa tuon kun on mahdollista.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Jos halpaa henkilöautoa olisin vailla, niin tuon Miin kyllä tilaisin. Toivottavasti ei ole vikoja täynnä. Ensi kesänä saattaisi olla jo moiselle tarvettakin. Voi kyllä tuolla hinnalla olla tilausjonot pitkät.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 728
Aika lähellä ettei lähde Mii tilaukseen ja keväällä hommattu lihoiksi. Ikävä kyllä latausvaihtoehtoa ei vielä ole, mutta kenties semmoisen voisi jollain vaivalla himaan hankkia, huomasin juuri yhden Teslan kolmosromulla ajavan hommanneen semmoisen samaan halliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 007
Mii:n kanssa voi käydä niin, että jos ei tilaa nyt heti, niin autoa ei saa ikinä, tai aikaisintaan joskus 2021.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Eikös tosta tuu vielä vw up versio, noilla hinnoilla jää kyllä yarikset kauppaan.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Jos sitä latausta oikeasti tarvitsee, niin sitten siitä on varmaankin myös valmis maksamaan?

Jos lataustolppa maksaa asennuksineen, suunnitteluineen ja ylläpitoineen esim. 5000e ja sen elinikä on 5v, niin 16h/pv käyttöajalla elinikää on n. 30000 tuntia.

Per tunti hintaa pelkästä investoinnista tulee 15snt/tunti. Sen päälle sitten sähkö...

Ehkä 5000e on ylimitoitettu arvio, mutta kyllä nuo 11 tai 22kW tarjoavat type2:set varmasti jotain oikeaa rahaa maksavat.
Kai tuo tolppa nyt kauemmin kuin 5 vuotta kestää?
Kritisoinkin tuossa lähinnä veloitustapaa. Aika paljon plugareita jotka ottavat sen 3kw tai vähän päälle latausta vastaa. Dieselillä ajaminen tulee ainakin minulle halvemmaksi.
Sitten nämä tulevat Ionity-asemat taisivat olla 8e kerta. Latasit sitten 1 tai 100Kwh
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 652
Mii:n kanssa voi käydä niin, että jos ei tilaa nyt heti, niin autoa ei saa ikinä, tai aikaisintaan joskus 2021.
Eikös tosta tuu vielä vw up versio, noilla hinnoilla jää kyllä yarikset kauppaan.
VW E-up on jo ollut myynnissä tovin, mun tällä viikolla tekemä tilaus näyttää että tehtaalla se tehtäisiin 2.11.2019. Ja Mii ja Skoda tehdään samassa Bratislavan tehtaassa, että eiköhän niitäkin sieltä sitten tule, oliskohan vaan suurempi määrä annettu tuotantoslotteja (paremman katteen) volkkarille :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
VW E-up on jo ollut myynnissä tovin, mun tällä viikolla tekemä tilaus näyttää että tehtaalla se tehtäisiin 2.11.2019. Ja Mii ja Skoda tehdään samassa Bratislavan tehtaassa, että eiköhän niitäkin sieltä sitten tule, oliskohan vaan suurempi määrä annettu tuotantoslotteja (paremman katteen) volkkarille :)
Tilasit e-upin? mitä maksoi
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 158
Eikös tosta tuu vielä vw up versio, noilla hinnoilla jää kyllä yarikset kauppaan.
Yaris on kuitenkin kokoluokkaa suurempi auto (city vs supermini "brittiluokituksessa"). Nykyisissä supermineissä kuskaa pääosin 4 ihmistä ihan ok, kun taas noissa kaikkein pienimmissä on ahdasta. Samoin maantieajo pikkuautoilla alkaa olla ok, kaupunkikotteroilla ei niinkään.

Kovan hintainen toki kaupunkiautoksi ja kakkosautona moni voi olla valmis tinkimään yllämainituista, vaikka ei 100% ajelisikaan yksin taajamassa. Rangekin on sellainen, että ei tarvitse kakkosauton kilsoilla päästä joka yö lataamaan ja siltikään ei tarvitse taajamapyörityksessa laskea riittääkö "löpö".
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 652
Tilasit e-upin? mitä maksoi
Suunnilleen listahinnan mukaan (lisävarusteineen jotain 23kE), ei ollut mitään parin tonnin maahantuojan bonusta :-( .. Toivottavasti vielä valtion kassassa on jäljellä sitä toista avustusta..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 131
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom