• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Putinin Venäjästä

Jos nyt katsot mitä maita neuvostoliitosta itsenäistyi, niin suurin osa on venäjän ympärillä olevia maita mm. baltia, mikä oli neuvostoliiton miehittämä toisen maailmansodan jälkeen. Itse venäjän keskellä ei tapahtunut mitään.
Kuitenkin ryssät haluavat palata Neuvostoliiton rajoille, eli jotain heidän mielestä tapahtui. Turha yrittää väittää, että ovat immuuneja hajoamiselle. Unohdit myös Ukrainan, jonka väittävät kuuluneen historiallisesti heille (mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).
 
Kuitenkin ryssät haluavat palata Neuvostoliiton rajoille, eli jotain heidän mielestä tapahtui. Turha yrittää väittää, että ovat immuuneja hajoamiselle. Unohdit myös Ukrainan, jonka väittävät kuuluneen historiallisesti heille (mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).
En väitä olevan immuuneja, vaan resilienttejä. Venäjä ei hajonnut, vaikka neuvostoliitto hajosi, ja nyt se venäjä sitten tahtoo taas kerran miehittää kaikki naapurikansakunnat, ja sen jälkeen haluaisi niiden naapurikansakunnat. ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi, ja vaikka neuvostoliitto ei olisi hajonnut, niin silti tollanen aggressiivinen kansakunta olisi hyökkäämässä todennäköisesti joka paikkaan ja keksimässä oikeutuksiaan sotaretkilleen ja muiden kansakuntien alistamispyrkimyksilleen.

Ukraina oli neuvostoliiton perustajajäsen ja sille nyt oli aika helppoa keksiä joku huuhaaoikeutus miksi ukraina kuuluu venäjään. Siis sen lisäksi, että ukraina vaikutti helpolta kohteelta kun vuoskymmenet kaikki asiat huja hajan ja luokkaa maailman korruptoituneimpia maita, ja krimin vallotus kävi helposti. Tässä nyt kannattaa muistaa se ryssäläinen "oikeusvaltio"periaate, missä syyllinen tiedetään mutta pitää keksiä oikeat syytteet, noihan se näissä valloitusretkissäkin menee.
 
Viimeksi muokattu:
En usko mihinkään isoihin investointivyöryihin ennen kuin valta vaihtuu Venäjällä ihan toiseksi.

Ja sittenkin näppinsä polttaneet firmat saattaa vaatia hyvitystä ennen kuin edes miettivät mitään uusia investointeja.
Niin tuo ensimmäinen lause on yhtä kuin dikt…öö presidentin vaihtuminen (=ikkunasta tippuminen). Putin ei varmasti uskalla lopettaa sotaa, ennemmin ajaa Venäjän konkurssiin ja kaaokseen.

Mitään hyvityksiä on turha odotella se on voi voi. Jotain apuja nopeaan markkinoille pääsyyn voivat tarjota ”hyvityksenä”.

EU:n pitäisi jo aloittaa keskustelut tästä aiheesta mutta sitä ei tapahdu kun se olisi liian polarisoivaa. Jokainen tietää ainakin roskavaltiot jotka haluavat lisää bisneksiä Venäjän kanssa. EU on tässä suhteessa heikko. Samaan aikaan Kiina ottaa rusinat mädästä pullasta.
 
Pitäisi Putinin jo vetää johtopäätökset kun lähes 5 vuotta raakaa sotaa ihan hirveine miehistötappioineen ei yksinkertaisesti toimi eikä tuota tulosta. Ehkä hän on vain yksinkertaisesti hidas ja tyhmä. Mutta kuitenkin:

Asiantuntija: Ei näytä siltä, että Venäjä voisi voittaa tätä sotaa


Olen ymmärtänyt että joillakin on valitettavaa kun YLE kaivaa aina näitä "niinsanottuja asiantuntijoita" kertomaan asioista. Omasta mielestä nämä ovat olennaisen tärkeitä. Vaikka sodan nopeaan loppumiseen tämä asiantuntija ei usko, niin:

Ukraina on pystynyt luomaan kyvyn iskeä droneilla pitkälle Venäjän alueelle, tekemään täsmäiskuja Venäjän strategisiin kohteisiin.
– Se on todella hyvä uutinen, ei pelkästään Ukrainan, vaan koko Euroopan sotilaallisen kyvyn kehitykselle, Raik sanoo Ylen Ykkösaamussa.

Sodan rintamalinja on kuitenkin käytännössä ollut vuodesta 2022 paikallaan, erittäin laajasti tilannetta katsottuna. Surkeaa toimintaa Venäjältä. Ukraina olikin kova luu.
 
Venäjä eteni viime vuonna. Ei paljoa, mutta eteni kuitenkin. Liikekannallepanoa ei ole vielä kummassakaan ukrainassa tai venäjällä tehty, sen jälkeen vasta aletaan näkemään kuka vie ja ketä. Mun mielestäni kiinnostavinta nykyisessä asemasodassa on, miten putin tätä tilannetta nyt haluaa hyödyntää, ja onko nyt niin, että tätä sotaa vaan halutaan käydä hyvin pitkäjänteisesti.
 
Venäjä eteni viime vuonna. Ei paljoa, mutta eteni kuitenkin. Liikekannallepanoa ei ole vielä kummassakaan ukrainassa tai venäjällä tehty, sen jälkeen vasta aletaan näkemään kuka vie ja ketä. Mun mielestäni kiinnostavinta nykyisessä asemasodassa on, miten putin tätä tilannetta nyt haluaa hyödyntää, ja onko nyt niin, että tätä sotaa vaan halutaan käydä hyvin pitkäjänteisesti.

Putin ei voi kasvojaan menettämättä lopettaa sotaa, ennen kuin kun on saavuttanut asettamansa tavoitteet, tai kun on pakko kun ei voi enää jatkaa. Saa nähdä mitä epätoivoista vielä keksii. Aika hidasta tuo eteneminen viimekin vuonna on ollut, varsinkin suhteessa kuluttettuun miesvoimaan.
 
Pitäisi Putinin jo vetää johtopäätökset kun lähes 5 vuotta raakaa sotaa ihan hirveine miehistötappioineen ei yksinkertaisesti toimi eikä tuota tulosta. Ehkä hän on vain yksinkertaisesti hidas ja tyhmä. Mutta kuitenkin:

Asiantuntija: Ei näytä siltä, että Venäjä voisi voittaa tätä sotaa


Olen ymmärtänyt että joillakin on valitettavaa kun YLE kaivaa aina näitä "niinsanottuja asiantuntijoita" kertomaan asioista. Omasta mielestä nämä ovat olennaisen tärkeitä. Vaikka sodan nopeaan loppumiseen tämä asiantuntija ei usko, niin:
Kuka on asiantuntija? Keitä ovat ne valittajat?
Tuo linkki vie sivulle, jossa lukee:

Presidentti Stubb vihittiin taas kunniatohtoriksi​

 
Kuka on asiantuntija? Keitä ovat ne valittajat?
Tuo linkki vie sivulle, jossa lukee:
Tää kaiketi oli kyseessä eikä ylen uutisten etusivu :D

Ukrainan drooni-iskut syvälle Venäjälle ovat Suomenkin etu, Viron puolustustutkimuskeskuksen johtaja Kristi Raik arvioi.
Ukraina on pystynyt luomaan kyvyn iskeä droneilla pitkälle Venäjän alueelle, tekemään täsmäiskuja Venäjän strategisiin kohteisiin.
– Se on todella hyvä uutinen, ei pelkästään Ukrainan, vaan koko Euroopan sotilaallisen kyvyn kehitykselle, Raik sanoo Ylen Ykkösaamussa.

Hänen mukaansa Venäjä on yhä enemmän ahtaalla, eikä näytä siltä, että Venäjä voisi tätä sotaa voittaa.

– Uskoisin, että yhä useampi venäläinenkin sen ymmärtää.

Ukrainan sodan nopeaan loppumiseen Raik ei kuitenkaan usko.

– Putin uskoo, että jatkamalla sotaa hän voi lopulta päästä parempaan tulokseen ja parempaan tilanteeseen kuin missä hän nyt on.
 
^Minun mielestäni Kristi Raik on ihan ykkönen asiantuntijuudessaan.

Otan yhden esimerkin X:stä, joka kiteyttää yleisen suomalaisen kunnioituksen Raikia kohtaan. Sarasvuo sanoo yhdellä lauseella asian hienosti:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Raik ei todellakaan ole "niinsanottuja asiantuntijoita". Vr:n oletus on mielestäni mieltä vailla.
Linkki: https://x.com/SarasvuoJari/status/1957516006848712735
 
Viimeksi muokattu:
Putin ei voi kasvojaan menettämättä lopettaa sotaa, ennen kuin kun on saavuttanut asettamansa tavoitteet, tai kun on pakko kun ei voi enää jatkaa. Saa nähdä mitä epätoivoista vielä keksii. Aika hidasta tuo eteneminen viimekin vuonna on ollut, varsinkin suhteessa kuluttettuun miesvoimaan.
Totta tuokin, saa nähdä tekeekö liikekannallepanon ja korottaa panoksia vai onko tavoitteet sellaisia donald trump- tyyppisiä, että niitä voi muuttaa lennosta ja siten olla onnistuvinaan kaikessa.
 
Putin ei voi kasvojaan menettämättä lopettaa sotaa, ennen kuin kun on saavuttanut asettamansa tavoitteet, tai kun on pakko kun ei voi enää jatkaa. Saa nähdä mitä epätoivoista vielä keksii. Aika hidasta tuo eteneminen viimekin vuonna on ollut, varsinkin suhteessa kuluttettuun miesvoimaan.
Puheet "kasvojen menettämisestä" ja "kasvojen säilyttämisestä" on vähän kulunut levy since 2022.

Ei ole ensinnäkään mitään näyttöä siitä, että Putinia mitkään "kasvot" kiinnostaa pätkän vertaa suuntaan tai toiseen. Eikä objektiivisesti ottaen hänellä mitään hätää olekaan siinä suhteessa, koska on maansa yksinvaltias ja voi aina selitellä asiat parhain päin ja siirtää vastuunkannon toisaalle.

Putinia kiinnostaa maan valtaus. Ja sitä se jatkaa kunnes ei kerta kaikkiaan enää pysty eikä jaksa enää uskoa jees-jees -miestensä satuihin.
 
Totta tuokin, saa nähdä tekeekö liikekannallepanon ja korottaa panoksia vai onko tavoitteet sellaisia donald trump- tyyppisiä, että niitä voi muuttaa lennosta ja siten olla onnistuvinaan kaikessa.
Liikekannallepano taitaa olla pjutinin ainoa mahdollisuus, mutta panosten korottaminen ei taida onnistua.
Trumpin tapaisia heittoja saamme odottaa. Näitä varten on ollut alusta saakka kirjava joukko palkattua henkilöstöä, jonka tehtävä erilaisilla alustoilla esittää vihjailevia kysymyksiä joilla yritetään kylvää epäluuloa ja pelkoa.
 
Puheet "kasvojen menettämisestä" ja "kasvojen säilyttämisestä" on vähän kulunut levy since 2022.

Ei ole ensinnäkään mitään näyttöä siitä, että Putinia mitkään "kasvot" kiinnostaa pätkän vertaa suuntaan tai toiseen. Eikä objektiivisesti ottaen hänellä mitään hätää olekaan siinä suhteessa, koska on maansa yksinvaltias ja voi aina selitellä asiat parhain päin ja siirtää vastuunkannon toisaalle.

Putinia kiinnostaa maan valtaus. Ja sitä se jatkaa kunnes ei kerta kaikkiaan enää pysty eikä jaksa enää uskoa jees-jees -miestensä satuihin.
Tästä olen samaa mieltä. Ryssädiktaattorin edesottamuksia ei edes kannata yrittää sovittaa mihinkään normaaleihin raameihin / reunaehdoilla varustettuihin toimintamalleihin.

Tämä, kuten Erkki viittaa - on nähty monta kertaa aiemmin. Ei ole olemassa mitään pidäkettä tai "takarajaa". Putin voi kaikessa kusipäisyydessään katsoa kortit ihan loppuun. Koko pakka.

Putin tietää, että Eurooppa on heikko vätys. Euroopasta riennetään venäjän markkinoille suu vaahdossa kunhan sota loppuu. Venäjällä alkaa nousukausi sodan jälkeen toki, koska rima on käynyt hieman alhaalla. Jos minä itse olisin moraaliton liikemies - odottaisin kuin kuuta nousevaa, että venäjän markkinat aukeaa.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mitä Putin tekisi jos sairastuisi ja olisi vuosi-pari elinaikaa. Kiinnostaako häntä edes perintö, historiankirjat jne. vai henkilökohtainen halu saada Ukraina nujerrettua? Tulisiko nukea vai sovittelua, veikkaan ensimmäistä. Alkaa ukolla muutenkin jo kohta vuodet loppumaan, saa nähdä monta valloitussotaa vielä nähdään jos sätkii terveehkönä vielä vuosikymmenen.
 
En tiedä mitä Putin tekisi jos sairastuisi ja olisi vuosi-pari elinaikaa. Kiinnostaako häntä edes perintö, historiankirjat jne. vai henkilökohtainen halu saada Ukraina nujerrettua? Tulisiko nukea vai sovittelua, veikkaan ensimmäistä. Alkaa ukolla muutenkin jo kohta vuodet loppumaan, saa nähdä monta valloitussotaa vielä nähdään jos sätkii terveehkönä vielä vuosikymmenen.
Miksi sitä sovittelu kiinnostaisi kuolemansairaana kun ei kiinnosta nytkään...

Eiköhän se vaan korottaisi panokset äärimmilleen.

Ja ehkä juuri näin tapahtuukin koko ajan. Tervehän se ei ole.
 
Miksi sitä sovittelu kiinnostaisi kuolemansairaana kun ei kiinnosta nytkään...

Eiköhän se vaan korottaisi panokset äärimmilleen.

Ja ehkä juuri näin tapahtuukin koko ajan. Tervehän se ei ole.
Mutta liikekannallepanoa ei ole vieläkään. Panokset on aika kaukana "äärimmilleen"- tilanteesta.
 
Mutta liikekannallepanoa ei ole vieläkään. Panokset on aika kaukana "äärimmilleen"- tilanteesta.
Huhupuheet kyllä kertoo, että kulissien takana oltaisiin varjomobilisaatiota jo kiihdyttämässä ja lisäksi joidenkin tulkintojen mukaan Venäjän viimeaikaiset nettisulut yms. äärimmäiset toimet liittyy myöskin mobilisaation valmisteluun.

Mutta kyllähän Putin tietää, ettei mobilisaatio ole "suosittua", joten ehkä se välttää näin äärimmäistä toimenpidettä juuri siksi että tietää ettei hyvä heilu, mikä pitänee paikkaansa.

Mutta kyllä se viimeisenä konstina vielä sitäkin saattaa yrittää, jos vaikka käykin niin, että Ukraina alkaa etenemään rintamalla.
 
Mitäpä se mobilisaatio auttaisi, tuskin siellä nyt koko miesväestöä saataisi aseisiin kuitenkaan. Nyt on jo tilanne se, että lennellään droneilla puolin ja toisin, eikä väliin ole kenelläkään menemistä kovin pitkäaikaisesti. Siihen peilaten se on aivan sama onko liikkeellä kymmenen, sata vai sata tuhatta sotilasta, koska paikalle tuodaan vain lisää droneoperaattoreita. Ja ne nyt tuskin ovat nytkään kokoaikaisesti kaikki kädet täynnä, vaan reservistä saa helposti tuotua lisää jos alkaa väkeä puskemaan enempi.

Mobilisaatio toki auttaisi pitkittämään hommaa entisestään, mutta en usko että se nytkään on sotilaiden määrästä kiinni. Ennemmin pettää muut mekanismit.
 
Mobilisaatio toki auttaisi pitkittämään hommaa entisestään, mutta en usko että se nytkään on sotilaiden määrästä kiinni. Ennemmin pettää muut mekanismit.
Se olisi kiinni siitä, jos Ukraina ei häiritsisi kuljetusreittejä, huoltoa jne. Useimmiten iskevät ilmeisesti jo ennenkuin sotilaat pääsevät asemiinsa. Sen takia venäjä on vaihtanut ne aiemmat pienet/isot rynnäkköryhmät yhden kahden henkilön tiedustelu/sabotaasi pareiksi. Toki tekevät ajoittain vielä isojakin puskuja, mutta tulokset laihoja kun eivät pysty turvaamaan selustaa.
 
Hei vielä, ja kiitos edellisistä vastauksista. Ajattelin vielä kirjoittaa tänne lisää tilanteestani ja purkaa vähän ajatuksia, sillä bongasin yleltä artikkelin joka mielestäni selittää tilannetta vielä paremmin. Tarkoitus on myös varmaan lisätä tietoisuutta, että tällaista tosiaan tapahtuu vaikka täällä io-techissä näyttää olevan aika valveutunutta porukkaa asian tiimoilta. Uskon tällä hetkellä vakaasti, että taisin aivan aikuisten oikeasti joutua jonkin tiedustelun / värväyksen kohteeksi. Siis voi vitun vittu, en olisi näin tavan pulliaisena koskaan uskonut joutuvani tällaiseen tilanteeseen. Aivan surrealistista ja absurdia, mutta siltä tämä koko tilanne alusta alkaen on tuntunut. Tää on vähän tajunnanvirtaa, mutta noh. Mietin myös, että pitäisikö tämä tarina laittaa tuonne hybridivaikuttaminen-ketjuun?

Tiedustelua tutkinut norjalaistoimittaja: Venäjä voi pakottaa maahanmuuttajia vakoojiksi – supo tunnistaa ilmiön Ylen artikkeli vakoilua tutkineesta norjalaistoimittajasta
"Ihmisiä voidaan yrittää kiristää yhteistyöhön myös esimerkiksi tekaisemalla rikosasioita tai hankkimalla heistä raskauttavaa materiaalia, suposta kerrotaan sähköpostitse.
Venäjä käyttää supon mukaan tavallisia ihmisiä yksinkertaisiin tiedonhankintatehtäviin ja esimerkiksi sotilaallisten kohteiden kuvaamiseen."

"Ukrainalaisista oli VG:n mukaan kerätty tietoja heidän taustoistaan ja perheistään Ukrainassa Venäjän miehittämillä alueilla ja heidän nykyisestä elämästään Norjassa."
Olen varma että he ovat jotenkin selvittäneet vanhempieni osoitteen ja ovat kytänneet sitä taloa, varmaan nimenomaan peloittelu / painostustarkoituksessa. Sama metodi vaikka pakolaisvakoilusta kyse.

"Mitä tavallinen ihminen voi tehdä, jos Venäjän tai Kiinan viranomaiset yrittävät pakottaa vakoojaksi tai tihutöihin?
– Ei mitään. Ehkä paras neuvo on ottaa yhteyttä uuden kotimaansa tiedustelupalveluun, jos kohtaa painostusta, Bård Wormdal toteaa."

Jooh, näin jälkikäteen tämä olisi ollut se oikea tapa toimia, mutta en villeimmissä kuvitelmissakaan kuvitellut joutuvani tällaiseen tilanteeseen.

Googlailtuani lisää törmäsin tällaiseen artikkeliin Hesarissa;
Helsinkiläinen verkkoaktivisti: Venäjän tiedustelu on käynyt salaa kodissani Artikkeli vuodelta 2015 suomalaisesta verkkoaktivistista.
Ja uskon että minulle on tehty samoin, eli kotonani on käyty ja sinne on jätetty peloittelu / painostusmielessä esineitä merkiksi käynnistä. Venäjän tiedustelun yksi modus operandi taitaa nimenomaan olla, että käyvät salaa kohteen kotona. Haluaisinkin siis varoittaa kaikkia, että jos teillä on epäily että olette joutumassa tiedustelun kohteeksi, niin kotiin kannattaa asentaa valvontajärjestelmä jolla saa todisteet siitä tilanteesta. Taloyhtiössäni työskentelee vironvenäläinen huoltomies V. Sokolov ja epäilykseni on että hän on nimenomaan käynyt kotonani yleisavaimella poissaollessani.
Haluaisin myös sanoa varoituksen sanan kaikille työnantajille tai jos on asemassa missä tehdään rekrytointeja. Venäläistaustaisten ihmisen kanssa kannattaa olla varovainen että mihin asemaan heitä täällä päästää, sillä nähtävästi kuka tahansa heistä voi toimia venäjän / venäjän tiedustelun hyväksi. Viides kolonna on jo Suomessa ja on ollut todella naiivia ja sinisilmäistä päästää heitä tähän maahan. Tietenkin hankalaa on myös se, että en haluaisi leimata kaikkia venäläisiä, sillä sielläkin on hyviä ihmisiä jotka lähtevät sitä tilannetta pakoon. Mutta miten erotella nämä henkilöt pahantahtoisten toimijoiden joukosta?

Uskomatonta myös on ollut, että näitä tilanteita on tapahtunut niin monella eri paikkakunnalla ympäri Suomea, eli näitä ihmisiä on pelottavan laaja verkosto jo maamme sisällä. Yyteri, Kangasniemi, Sipoo, Kerava, Porvoo, Vierumäki etenkin Helsingin yöelämä ja itä-helsinki erityisesti. En ymmärrä miten täällä voi olla näin suuri joukko ihmisiä jotka osaavat tunnistaa minut satunnaisesti eri paikoista. Olen myös nyt varma, että tämän ilmiön nimi on joukkovainoaminen (gangstalking), ja se on aito sekä olemassaoleva ilmiö jota nähtävästi esim valtiolliset toimijat käyttävät kohteisiinsa. Edelleen vaikeata ymmärtää että miksi minä. Sanoin tosiaan että toivottavasti putte-boy ammutaan, eli meninpä sanomaan vääriä asioita väärässä paikassa ja jouduinpa siitä ahdinkoon.

Sairas, aivopesty orjakansa tuo ryssäin huorakansa on (ainakin osa heistä). En ole varma voinko koskaan todistaa enää näin jälkikäteen tätä asiakokonaisuutta tai tulenko saamaan minkäänlaista oikeutta tästä, mutta toivon että näin sieluttomat ja sydämettömät ihmiset jotka tätä toimintaa Suomessa harrastavat palavat helvetissä. EI voi enää muuta sanoa tän toiminnan kohteena olon jälkeen. Se ihminen joka tämän alistamisen työkalun on kehittänyt (psykologista sodankäyntiä) on ollut todella sairas ihminen mieleltään.

Toivottavasti tämä oli jollain tavalla koherenttia ja mahdollisesti auttaa jotain, joka saattaisi joutua vastaavaan tilanteeseen tulevaisuudessa.
 
Uskomatonta myös on ollut, että näitä tilanteita on tapahtunut niin monella eri paikkakunnalla ympäri Suomea, eli näitä ihmisiä on pelottavan laaja verkosto jo maamme sisällä. Yyteri, Kangasniemi, Sipoo, Kerava, Porvoo, Vierumäki etenkin Helsingin yöelämä ja itä-helsinki erityisesti.
Millaista tutkimustyötä olet tehnyt näihin havaintoihin päätyäksesi? En suinkaan epäile etteikö toiminta olisi laajaa ja kaiken järjen mukaan se on. Miten ihmeessä ovat seuranneet ympäri maata tai ainakin eteläisiä osia?

E: Tai no, älä nyt minulle raportoi vaan Supolle, noin lähtökohtaisesti. Kunhan heittelen ajatuksia.
Se ihminen joka tämän alistamisen työkalun on kehittänyt (psykologista sodankäyntiä) on ollut todella sairas ihminen mieleltään.
Itse uskon, että totalitaarisen hirmuvallan taustalla tai orjakansan toimijoiden ytimessä eivät niinkään ole mielisairaat eli psyykenongelmaiset vaan aivopesun ja puhdistusten kautta yliedustetut b-tyypin persoonallisuushäiriöt. Tietyn tyyppisissä järjestelmissä menestyvät hyvin vain oikeat psykopaatit tai tällaisiä muistuttavat onnenonkijat. Vanhanaikaisesti näitä olisi kai sanottu kusipäiksi tai tunnekylmiksi ja jotain siltä väliltä. Näistä ei hyökkääjän väestössä ole puutetta.
 
Ukrinen sotaketjussa tälläinen aloitus, ehkä paremmin sopii nimikko ketjuun

Olettaisin etta jos Putini salamurhattaisiin ja se edelleen lentelee niin se murha olisi lentokoneen tiputus.

Vaatisi isomman salaliiton, mutta sille voisi rakentaa monenlasia tarinoita ja toteutuksia. jos sallaliitto olisi niin vahva ja varma.

Oma suosikkini olis bunkkerin ikunasta tippuminen, mutta ehkä potenttiaalisin olis stalinille stalinin kohtalo. (kohtaus kitumis kuolema datsalla , ilman että kukaan auttaa)
 
Kyllähän sieltä löytyy jo toisinajattelijoita, mutta mutta:

Liike irtisanoutuu Venäjän miehityksestä Ukrainassa kutsuen sitä ”meidän häpeäksemme ja rikokseksemme” ja toteaa, että Putinin yksinkertainen syrjäyttäminen ei riitä.

– Imperiumin itsessään – Venäjän suurimman kirouksen – täytyy romahtaa, julistuksessa todetaan.
Kovat on puheet, mutta kuinkahan paljon väkeä ton takana seisoo, kun noista asioista ei voi puhua ääneen? Taitaa olla mahdotonta sanoa.

Mut ei ne ryssät taida 100% zombeja olla...
 
Kyllähän sieltä löytyy jo toisinajattelijoita, mutta mutta:


Kovat on puheet, mutta kuinkahan paljon väkeä ton takana seisoo, kun noista asioista ei voi puhua ääneen? Taitaa olla mahdotonta sanoa.

Mut ei ne ryssät taida 100% zombeja olla...
No joo, mutta sotaa on käyty kohta neljä ja puoli vuotta. Tai 12½ vuotta.

Että siihen nähden kovin myöhään tätä hiljattaista heräilyä tapahtuu.

Toki Venäjällä on vastarintaliikkeen toimintaa ollut koko ajan, mutta aika pienessä mittakaavassa.
 
Kyllähän sieltä löytyy jo toisinajattelijoita, mutta mutta:
https://www.verkkouutiset.fi/a/vastarintaliike-musta-kipina-rakentaa-verkostoa-venajalle/


Kovat on puheet, mutta kuinkahan paljon väkeä ton takana seisoo, kun noista asioista ei voi puhua ääneen? Taitaa olla mahdotonta sanoa.

Mut ei ne ryssät taida 100% zombeja olla...

Ennen klikkaamista tuli mieleen että putinin joku oma vastavoima, hunaja-ansa, mutta
(lainaus linkistäsi)
Mustan kipinän puhemieheksi näyttää nousseen Igor Volobuev, Gazprombankin entinen varapääjohtaja, joka loikkasi Ukrainaan Venäjän aloitettua hyökkäyssodan ja liittyi Ukrainan vapaaehtoisjoukkoon taistelemaan Venäjää vastaan. Hän sanoo latvialaisen I Gryanul Gremin haastattelussa, että Venäjällä on käynnissä muutoksia ja että Putinin eliitti on menettänyt uskonsa päämieheensä.

Tiedä sitten kuinka vakava, onko enemmänkin putinia ärsyttääkseen/peloteeksi, ja oikeat ryhmät hiljaisemmin.
 
Putin aukoo päätänsä ja kohteena taitaakin olla kotimaansa politiikaa seuraava yleisö, sillä globaalilla kentällä tämänkaltaiset ulostulot nauretaan hiljaiseksi. Kyseessä on Pietarin "talousfoorumin" puhe, jossa tämä roisto edelleen valitettavasti touhuilee.

Putin: Maailmankaupan fokus tulee siirtymään pois lännestä


Se on sinällään totta,, että Trumpin myötä on nopeutumassa moninapaisempi maailma kuin mihin ollaan totuttu, mutta tässä pääosaa näyttelee edelleen USA, EU ja nyt uutuutena Kiina + jotkin Kiinan väkirikkaat naapurivaltiot. Venäjällä tässä ei ole mitään osaa ei arpaa. Ja maailmankaupan painopiste on ollut siirtymässä Aasian maihin jo ainakin viimeiset 20 vuotta, kehitys on ollut jo kaukaa nähtävissä.

Faktat ovat nimittäin edelleen näin, että Venäjän talous on enää vain n. Espanjan luokkaa. Eli ei enää edes Italian suuruinen. BKT per capita Venäjällä on selkeästi allempi kuin EU- maissa mutta selkeästi alempi kuin jopa monissa latinalaisen amerikan maissa.

Lisäksi Venäjän talous on käytännössä riippuvainen raaka-aineviennistä, ja näistä aineista on käytännössä ainakin EU, Kiina pyristelemässä pois. Kiinalle toki kelpaa halpa venäläisöljy jota saa vieläpä alennettuun hintaan, mutta riippuvuutta tuosta Kiina ei aio kehittää. Tulevina vuosikymmeninä uusiutuviin panostamaton Venäjä tulee kokemaan lukuisia onglmia, talousviisaat voisi ennustaa tästä enemmänkin. Kuitenkin, Venäjä ei yksinkertaisesti ole "noouseva talousmahti" kuten Putin antaa ymmärtää, vaan raaka-aineviejä joka on menettänyt pääsyn länsimaisiin markkinoihin mutta myös teknologiaan. Hienosti pelattu, Putler.


Ymmärtääköhän se piruparka vieläkään että Venäjästä on nopeasti tullut pelkkä puskurivaltio ja energiantoimittaja Kiinalle? Lisäksi mainitsee BRICSin joka sekin todellisuudessa on vain erittäin löyhä poliittinen verkosto, ja siitä tuskin mitään muuta on koskaan tulossakaan. EU:han juuri kampesi tuohonkin väliin Mercosur- vapaakauppasopimuksellaan.
 
Taitaa olla raja-aidan tarkistus meneillään, koneen vauhti noin 265km/h ja korkeutta noin 1200 metriä.
Tilanne klo 12 aikaan:

Ryssä_pyörii.png
 
Venäjä eteni viime vuonna. Ei paljoa, mutta eteni kuitenkin. Liikekannallepanoa ei ole vielä kummassakaan ukrainassa tai venäjällä tehty, sen jälkeen vasta aletaan näkemään kuka vie ja ketä. Mun mielestäni kiinnostavinta nykyisessä asemasodassa on, miten putin tätä tilannetta nyt haluaa hyödyntää, ja onko nyt niin, että tätä sotaa vaan halutaan käydä hyvin pitkäjänteisesti.
Ei se liikekannallepano ole välttämättä kovinkaan turvallinen johtajille. Nyt kun kaikki on nähneet, miten vituiksi on mennyt, niin saattaisi alkaa yleisiä rähinöitä ja rauhattomuuksia. Kovinkaan monet ei ole innoissaan lähtemässä aringonkukkalannokkeeksi Ukrainaan. Eiköhän nuo koita hoitaa homman viekkaasti ja vaivihkaa, pikkuhiljaa..

Lisäksi lähtiljöille pitäisi oikeasti olla kunnon varusteet.
Rahat on loppu ja varastoissakin paljon vanhaa ja rikkinäistä. Ja jos miehiä käydään roudaamaan noiden droneilla valvottujen alueiden läpi, niin tappiot ovat mielettömät, ennenkuin paskasti varustautuneet joukot ovat edes perillä. Huoltoreiteillä tulleet tuhot ovat kasvaneet ryssillä massiivisesti viimeisen parin kk:n aikana ja vauhti tuntuu kiihtyvän..

Lisäksi nykyiselläkin kulutuksella talous on kaatumassa, nyt firmoja, mutta vuoden sisällä käy kaatumaan pankkeja, tehtiinpä mitä tahansa.

Sotiminen saa katastrofin syvenemään ja pahenemaan päivä päivältä. Mitä pidempään sotivat Ukrainassa, niin sitä syvempään monttuun ryssät tippuu ja sitä enemmän vaikutusvalta ympäristössä pienenee, kun liittolaiset lähtevät, eikä ryssä mahda mitään ja empä ihmettelisi, jos Kiinan virallistaisi itäryssän tilanteen ja toteaisi siellä alueistta, jotta nämähän ovat itseasiassa meidän, eikä ryssät mahda enää sillekään mitään.

Infra, jota ei korjata, koska ei rahaa rapistuu ja talvi on vuosi vuodelta suurempi katastrofi. Jos Uket pommittavat jalostamoja, kaasuputkia, kuljetuskalustoa (mm veturit), niin jo ensitalvena ryssillä tulee olemaan suuressa osassa maata kyyti oikeasti kylmää.. (varsinkin jos kylmä talvi).
 
Moskovaan pitäisi lähettää sumun suojissa useampi black hawk stealthi kone jossa jokaisessa olisi kuusi snaipperiä korkeakalibiristen pitkänmatkan tarkkuuskiväärien kanssa. Tätä ennen valokuitudroonit räjäyttäisivät aukon Vladimir Putinin piilopaikan seiniin, paljastaen suoran näköyhteyden Putiniin ja Dimitri Medjedeviin. Välittömästi jokaisen black hawk lentokoneen snaipperit aloittaisivat nopean mutta tarkan ampumisen suoraan päähän. Kohteet olisi tuhottu hetkessä.
 
Moskovaan pitäisi lähettää sumun suojissa useampi black hawk stealthi kone jossa jokaisessa olisi kuusi snaipperiä korkeakalibiristen pitkänmatkan tarkkuuskiväärien kanssa. Tätä ennen valokuitudroonit räjäyttäisivät aukon Vladimir Putinin piilopaikan seiniin, paljastaen suoran näköyhteyden Putiniin ja Dimitri Medjedeviin. Välittömästi jokaisen black hawk lentokoneen snaipperit aloittaisivat nopean mutta tarkan ampumisen suoraan päähän. Kohteet olisi tuhottu hetkessä.
No trumppihan sanoi että jos olisi ollut presidenttinä, niin putin ei olisi uskaltanut hyökätä Ukrainaan, sekä että lopettaa sodan yhdessä päivässä kun on presidentti.

Sitten taas tosimaailmassa usa ei trumpin alla uskalla edes myydä mihinkään euroopan maahaan enää pitkän matkan ohjuksia, koska putin voisi suuttua. Jopa sovitut kaupat on peruttu. Tariffeistakin venäjä saa erikoispoikkeuksen.

Selityksiä on kaksi: trump on krasnov, tai munat puuttuu.
 
Moskovaan pitäisi lähettää sumun suojissa useampi black hawk stealthi kone jossa jokaisessa olisi kuusi snaipperiä korkeakalibiristen pitkänmatkan tarkkuuskiväärien kanssa. Tätä ennen valokuitudroonit räjäyttäisivät aukon Vladimir Putinin piilopaikan seiniin, paljastaen suoran näköyhteyden Putiniin ja Dimitri Medjedeviin. Välittömästi jokaisen black hawk lentokoneen snaipperit aloittaisivat nopean mutta tarkan ampumisen suoraan päähän. Kohteet olisi tuhottu hetkessä.

Tämä on seuraava Top Gun.
 
Tämä on seuraava Top Gun.
Olen itse asiassa erittäin pettynyt siihen, ettei Hollywood ole ottanut oikein mitään kantaa Putiniin eikä Ukrainan sotaan. Säälittävää nössöilyä.

Ylipäätään mennyt ihan fiilikset fiktioon kun tosielämässä on enemmän kuin riittävästi juonenkäänteitä. Mitä järkeä katsoa kun toimintaelokuvissa jahdataan jotain satumaailman pahiksia kun tosielämä on paljon tarua ihmeellisempää...

2014 tehtiin elokuva "The Interview", jossa tapettiin Kim Jong-Un ja siitähän tuli isoa kalabaliikkia tuolloin, mutta juuri tällaista tuotantoa nyt tarvittaisiin liittyen Venäjäänkin.

On oikeastaan aika säälittävää, että Renny Harlinin 1986 elokuva "Jäätävä polte" on tässä suhteessa raflaavampi kuin mitä Hollywood on aikoihin tuottanut. Ja Suomi oli olevinaan suomettunut silloin...
 
Viimeksi muokattu:
Olen itse asiassa erittäin pettynyt siihen, ettei Hollywood ole ottanut oikein mitään kantaa Putiniin eikä Ukrainan sotaan. Säälittävää nössöilyä.

Ylipäätään mennyt ihan fiilikset fiktioon kun tosielämässä on enemmän kuin riittävästi juonenkäänteitä. Mitä järkeä katsoa kun toimintaelokuvissa jahdataan jotain satumaailman pahiksia kun tosielämä on paljon tarua ihmeellisempää...

2014 tehtiin elokuva "The Interview", jossa tapettiin Kim Jong-Un ja siitähän tuli isoa kalabaliikkia tuolloin, mutta juuri tällaista tuotantoa nyt tarvittaisiin liittyen Venäjäänkin.

On oikeastaan aika säälittävää, että Renny Harlinin 1986 elokuva "Jäätävä polte" on tässä suhteessa raflaavampi kuin mitä Hollywood on aikoihin tuottanut. Ja Suomi oli olevinaan suomettunut silloin...

Off topic mutta Jäätävä polte ei päässyt muistaakseni ihan ongelmitta ja sensuroimatta elokuvateattereihin kotimaassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 062
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom