Keskustelua maskeista ja maskin käytöstä (Koronavirus)

Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 400
Maskin käyttö työpaikalla tuntuu aika turhalle. Mitä se hyödyttää, kun sama työporukka menee istumaan saman kahvipöydän ääreen ihan tappituntumalle ilman maskeja.
Tätä en ole itsekään ymmärtänyt. Aika monessa konttorityössä lounastauko on muutenkin työntekijän vapaa-aikaa, jolloin maskit lentävät joka tapauksessa huitsin nevadaan, kun mennään lounasravintolaan sapuskalle työkavereiden kanssa. Ylipäätään aika hyvää suojaustehoa ja käyttäjän huolellisuutta vaaditaan, jotta päivästä toiseen jatkuvassa tiiviissä kanssakäymisessä tauti ei pääsisi leviämään, jos jollain sellainen sattuisi olemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Käytiin eilen perheen kanssa paikallisessa ostoskeskuksessa. Maskit jäivät vahingossa auton hansikaslokeroon, eikä sitten palattu hakemaan. Tulipas syyllinen olo ilman maskia liikkuessa ja outoja katseita. Oli siellä kyllä muitakin jo ilman, ehkä noin joka viides? Voisi loppua tämä sirkus, tapauksia ei enää ole juurikaan, eikä maskeilla ollut vuosi sittenkään mitään merkitystä niiden torjunnassa. Mieluummin katselisin jo ihmisten kasvoja.
Sanoisin että nuo "oudot katseet" on vain sinun päässä. Ilman maskia olen mennyt koko viimeisen16 kuukauden sirkuksen ajan ruokakaupoissa, ostoskeskuksissa ja vastaavissa (en myöskään ole kertaakaan yskäissyt ihmisten ilmoilla...) ja sanoisin että ainoita "katseita" tuli pahimman vouhotuksen aikana eli kun Marin suunnitteli ulkonaliikkumiskieltoa, ja nekin katseet vain pahimmilta tapauksilta eli n. kolmekymppisiltä naisilta.
Enää ei mitään sinne päinkään, ketään ei kiinnosta mutta silti suurin osa käyttää. Mitään logiikkaa siinä ei ole, ihan iloisesti ollaan sumpussa kaikkialla muualla mutta sitten jostain syystä ruokakaupassa vedetään rätti naamalle.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 652
Mitään logiikkaa siinä ei ole, ihan iloisesti ollaan sumpussa kaikkialla muualla mutta sitten jostain syystä ruokakaupassa vedetään rätti naamalle.
Niin, logiikkaa ei ole. Vastahan minullekin todettiin koronarokotusta hakiessa niin rokotuspaikalla, kuin täällä foorumillakin, ettei minun tulisi saada rokotusta, koska en suostu alistumaan ja laittamaan maskia päähän.

Ihan vain koska. Logiikka on tästä kaukana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Ilmainen rokote kyllä kelpaa, mutta yhtään ei kiinnosta niitä rokotteita jakavan henkilöstön työturvallisuus tai mikään muukaan.
Tähän muuten kommenttina, että eiköhän kaikki työssäkäyvät maksa tästä niin paljon tulevina vuosina että turha jeesustella "ilmaisia rokotteita".
Itse menin maski päällä rokotukseen ja se ei ollut mikään ongelma, sen verran hyvin järkätty että pisteet siitä. Toki pelkkää teeskentelyä puolin ja toisin koska kangasmaski eikä FFP2/FFP3 :smoke:
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 652
Tähän muuten kommenttina, että eiköhän kaikki työssäkäyvät maksa tästä niin paljon tulevina vuosina että turha jeesustella "ilmaisia rokotteita".
Itse menin maski päällä rokotukseen ja se ei ollut mikään ongelma, sen verran hyvin järkätty että pisteet siitä. Toki pelkkää teeskentelyä puolin ja toisin koska kangasmaski eikä FFP2/FFP3 :smoke:
Tein saman huomion. Ei ilmeisesti ole varaa tarjota kaikille kalliimpaa. Ihan hyvä toisaalta, nuo FFP2/FFP3 kerryttävät enemmän roskaa. Jos jokainen käyttäisi sellaista joka päivä niin tulisi aivan valtavasti roskaa.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Se kyllä vituttaa että noita maskeja nyt lojuu ulkona pitkin tienvarsia. Ei tietenkään johdu suoraan maskeista vaan ihmisten välinpitämättömyydestä, mutta ärsyttävä ilmiö silti.

En ole kyllä pahemmin jaksanut maskia käyttää. Viime kesänä toimistolla välillä, ja silloin tällöin kauppaan mennessä on tullut laitettua ihan sosiaalisen paineen vuoksi, mutta suurimman osan ajasta mennyt ilman. Junassa on kai jonkinlainen "pakko". Ostin tokmannista sellaisen 50 paketin joskus, ja siitä on edelleen yli puolet jäljellä vaikka olenkin laittanut maskit roskiin käytön jälkeen.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Nyt viikonloppuna vissiin tapahtunut joku murros. Vielä viime viikolla oli maskeja kaupassa lähes 100% jengistä kuten on ollut viimeiset puoli vuotta vai millon jengi tajuskaan alkaa käyttämään.

Nyt oli ehkä puolella. Emäntä huomasi saman pitkän matkan junassa. Ennen kaikilla nyt about puolella.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Se kyllä vituttaa että noita maskeja nyt lojuu ulkona pitkin tienvarsia. Ei tietenkään johdu suoraan maskeista vaan ihmisten välinpitämättömyydestä, mutta ärsyttävä ilmiö silti.
Useampi viikko sitten oikeasti laskin kuinka monta maskia näin prisman edustalla. 16 maskia oli maassa ja siinä ovien edustalla katoksen alla oli vaatimattomat 9 roskista.
On se vaan vaikeaa heittää se maski roskiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Useampi viikko sitten oikeasti laskin kuinka monta maskia näin prisman edustalla. 16 maskia oli maassa ja siinä ovien edustalla katoksen alla oli vaatimattomat 9 roskista.
On se vaan vaikeaa heittää se maski roskiin.
Omia havaintoja, no prisman tai muiden ulkopuolella. Niin miten helvetissä keskellä metsää kaukana kaikesta voi törmätä tuohon törkyyn. Ymmärrän ettei metsissä ole roskiksia, mutta ei mene tajuntaan miksi siellä pitää käyttää mitään rättiä naamalla jos ketään ei ole kilometrien säteellä:thumbsdown: Ihan oikeasti ihmiset on niin idiootteja ettei roskaamisella mitään rajaa.
Löytyy noita kyllä ihan lähitiennoiltakin paikoista mitä ei heti uskoisi. Huh helvetti kun joukkopsykoosi loppuisi ja loppuisi tuo pelleily.

Nasse naamaan riittävän kovalla hinnalla, niin ei tekisi mieli viskoa niitä mihin sattuu.

 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 400
Parhaiten pärjää helteellä varmaan kun ei käytä sitä :think: Tuntuu vaan että monet tarvitsevat Sanna Marinin virallisen ohjeistuksen jokaiseen pikkuasiaan mitä tekevät.
Yllättävän helppoa on lopulta olla käyttämättä maskia vaikkapa ruokakaupassa, ei siitä kukaan tule vittuilemaan tai ojentamaan. Lisäksi THL:n Salminen on itse monta kertaa todennut, ettei THL tai terveysviranomaiset ylipäätään ole mitään maskipakkoja määränneet, eli kyseessä on heidän kannaltaan puhtaasti suositus.

Mutta sitten on yksittäisiä tahoja, jotka ovat määränneet maskipakon, mm. HSL, Finnair, Finavia, Helsingin kirjastot, Itiksen kauppakeskus ja VR (+ varmasti hyvin moni muu). Itse en tällaisessa velvoitetilanteessa lähde sooloilemaan, joten käytän silloin maskia, mutta toivoisin, että nämä tahot itse tekisivät johtopäätöksiä maskin käyttöpakon vaatimuksesta, kun koko maassa on vain kymmeniä tartuntoja päivässä. Onko järkeä vaatia maskin käyttöä, jos vain pikkuriikkinen osa väestöstä kantaa virusta?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Onko järkeä vaatia maskin käyttöä, jos vain pikkuriikkinen osa väestöstä kantaa virusta?
Liikeyritykset joutuvat miettimään myös imagoaan, ja tällä hetkellä maskivaatimukset on pienempi paha kuin se, ettei vaadita maskia.

Ihmiset on jo niin tottuneet käyttämään maskeja, että se ei ole enää mikään big deal vaan hoituu luonnostaan. Eikä objektiivisestikaan ole suuri vaiva. Joskus vuosi sitten oli ehkä toisin, nimenomaan henkisen kynnyksen suhteen.

Toisaalta on myös ihan hyvä että ollaan nyt viime metreillä varovaisia, koska uudet muunnokset leviää herkästi, jos tilaisuuksia annetaan. Ei ole suuri vaiva niitä maskeja käyttää nyt vielä pari kuukautta. Sitten ehkä tilanteet normalisoituu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Yllättävän helppoa on lopulta olla käyttämättä maskia vaikkapa ruokakaupassa, ei siitä kukaan tule vittuilemaan tai ojentamaan. Lisäksi THL:n Salminen on itse monta kertaa todennut, ettei THL tai terveysviranomaiset ylipäätään ole mitään maskipakkoja määränneet, eli kyseessä on heidän kannaltaan puhtaasti suositus.

Mutta sitten on yksittäisiä tahoja, jotka ovat määränneet maskipakon, mm. HSL, Finnair, Finavia, Helsingin kirjastot, Itiksen kauppakeskus ja VR (+ varmasti hyvin moni muu). Itse en tällaisessa velvoitetilanteessa lähde sooloilemaan, joten käytän silloin maskia, mutta toivoisin, että nämä tahot itse tekisivät johtopäätöksiä maskin käyttöpakon vaatimuksesta, kun koko maassa on vain kymmeniä tartuntoja päivässä. Onko järkeä vaatia maskin käyttöä, jos vain pikkuriikkinen osa väestöstä kantaa virusta?
Joo no kertaakaan en ole ruokakaupassa käyttänyt eikä kyllä ole ollut mitään perusteltua syytäkään. Itse asiassa en muista saaneeni edes pahaa katsetta koko aikana.
Busseissa aloin menemään "hengessä mukana" kuppaisen kangasmaskin kanssa silloin kun keväällä oli jonkinlaista epidemiaa. Nyt alkaa vähän jo nolottamaan muiden puolesta jotka ylikiltteinä istuvat siellä +60 asteen ilmastoimattomassa pätsissä hellepäivinä rätti päässä. Nämä "feikki-pakot" tulevat auttamatta perässä kun se pakon poistaminen edellyttää ensin Marinilta jotain lausuntoa ja sitten jotain noiden firmojen paria johtoryhmän kokousta ja viestintää ja nyt alkaa lomakausikin. Kannattaa ehkä ennemmin opetella ajattelemaan ja toimimaan itse.

Toki olemassa myös oikeita pakkoja kuten Finnair ja tämä ok heidän erityisen liiketoiminnan vuoksi. Kirjastossa (Helsinki) kun viimeksi kävin niin sanamuoto oli muuttunut suositukseksi.

Ihmiset on jo niin tottuneet käyttämään maskeja, että se ei ole enää mikään big deal vaan hoituu luonnostaan. Eikä objektiivisestikaan ole suuri vaiva. Joskus vuosi sitten oli ehkä toisin, nimenomaan henkisen kynnyksen suhteen.
Kyllä se on ihan jonkinlainen "deal" koska ne maskipäät ovat järjestään erittäin masentuneen näköisiä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Kyllä se on ihan jonkinlainen "deal" koska ne maskipäät ovat järjestään erittäin masentuneen näköisiä.
Ha, tuossa on sellainen sisäinen ristiriita ja paradoksi, ettei voinut olla nauramatta ääneen... Ihan kuin sä voisit maskipäisen ihmisen ilmeitä ja mielentiloja jotenkin mielekkäästi tulkita.

Mä voin puolestani sanoa, että (sisätiloissa) maskittomat ihmiset näyttää pääasiassa välinpitämättömiltä, itsekkäiltä k*sipäiltä, eikä tämä edes liity heidän ilmeisiinsä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Ha, tuossa on sellainen sisäinen ristiriita ja paradoksi, ettei voinut olla nauramatta ääneen... Ihan kuin sä voisit maskipäisen ihmisen ilmeitä ja mielentiloja jotenkin mielekkäästi tulkita.
No naureskele toki vaikka koko ilta mutta aito hymy tulee silmistä ja sitä ei maski peitä. Tässä googlettamalla esimerkki. Suomessa ei pahemmin tule vastaan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Mä voin puolestani sanoa, että (sisätiloissa) maskittomat ihmiset näyttää pääasiassa välinpitämättömiltä, itsekkäiltä k*sipäiltä, eikä tämä edes liity heidän ilmeisiinsä.
Mites sitten x viikon kuluttua kun epidemia on Suomessa niin mitätön että hallitus uskaltaa sanoa jotain ja auktoriteettiuskovainen kansa heittää kerralla maskit vittuun (ei toki Erkki mutta tavikset) niin sittenkö yhtäkkiä koko kansa muuttuu kusipäiksi? Tauti on silloin toki ihan sama kuin ennenkin.
Tai mites 2020 keväällä, oliko 98% kansasta kusipäitä? Maskeja sai netistä tilaamalla, oli minullakin niitä kaapinperällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 842
Mites sitten x viikon kuluttua kun epidemia on Suomessa niin mitätön että hallitus uskaltaa sanoa jotain ja auktoriteettiuskovainen kansa heittää kerralla maskit vittuun (ei toki Erkki mutta tavikset) niin sittenkö yhtäkkiä koko kansa muuttuu kusipäiksi? Tauti on silloin toki ihan sama kuin ennenkin.
Tai mites 2020 keväällä, oliko 98% kansasta kusipäitä? Maskeja sai netistä tilaamalla, oli minullakin niitä kaapinperällä.
Maskisuositukset ja pakot on alueellisia. Nyt jo on eri alueilla suosituksia lievennetty ja pakkoja purettu.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 541
Inkoo ensimmäisenä kuntana ylitti 70% rokotekattavuuden 16-49v ikäryhmässä. Joissain kunnissa 70% on ohitettu koko väestön määrässä mutta nämä johtuvat erilaisesta väestörakenteesta, Inkoossa ei kokonaiskattavuus ole vielä 70 prossassa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Mites sitten x viikon kuluttua kun epidemia on Suomessa niin mitätön että hallitus uskaltaa sanoa jotain ja auktoriteettiuskovainen kansa heittää kerralla maskit vittuun (ei toki Erkki mutta tavikset) niin sittenkö yhtäkkiä koko kansa muuttuu kusipäiksi? Tauti on silloin toki ihan sama kuin ennenkin.
Tai mites 2020 keväällä, oliko 98% kansasta kusipäitä? Maskeja sai netistä tilaamalla, oli minullakin niitä kaapinperällä.
Kun kansa on pääasiassa rokotettu, niin sen jälkeen tilanne oletettavasti normalisoituu kaikin puolin. Nyt ei olla vielä siinä tilanteessa.

Amerikan ohjeistus on ihan hyvä. Kun olet tuplarokotettu, niin sen jälkeen voit pääasiassa olla ilman maskia.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Kuten edellä tuli mainittua niin joillain alueilla on jo luovuttu maskisuosituksista esim. julkisissa sisätiloissa.
Hetken varmaan kestää, että ihmiset tottuu ajatukseen.
Itse aion käyttää maskia sisätiloissa siihen asti kunnes epidemia julistetaan päättyneeksi eikä mitään kiihtymisen vaaraa enää ole, ja suosittelen muillekin. Ei ole suuri vaiva. Itse asiassa se on äärimmäisen pieni vaiva.

Talvella saatan kyllä ihan kettuillessani käyttää maskia joka tapauksessa,jos vaikka haluan vältellä influenssaa ja flunssia. Jos joku triggeröityy siitä niin aina hauskempaa.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Itse aion käyttää maskia sisätiloissa siihen asti kunnes epidemia julistetaan päättyneeksi eikä mitään kiihtymisen vaaraa enää ole, ja suosittelen muillekin. Ei ole suuri vaiva. Itse asiassa se on äärimmäisen pieni vaiva.

Talvella saatan kyllä ihan kettuillessani käyttää maskia joka tapauksessa,jos vaikka haluan vältellä influenssaa ja flunssia. Jos joku triggeröityy siitä niin aina hauskempaa.
Tuntuu kyllä olevan ihan jotkut muut jotka triggeröityvät kuin ne jotka osaavat itse päättää mitä tunkevat naamallensa. ;)

Itse käytin orjallisesti maskia koko syksyn ja talven. Kesähelteillä en ole juurikaan maskia pitänyt, eli noin 3 viikoa olen pikku hiljaa vähentänyt maskin käyttöä. Tiedän, olen kauhea rikollinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Tuntuu kyllä olevan ihan jotkut muut jotka triggeröityvät kuin ne jotka osaavat itse päättää mitä tunkevat naamallensa. ;)

Itse käytin orjallisesti maskia koko syksyn ja talven. Kesähelteillä en ole juurikaan maskia pitänyt, eli noin 3 viikoa olen pikku hiljaa vähentänyt maskin käyttöä. Tiedän, olen kauhea rikollinen.
Vähän samaa itsellä. Jotenkin kummasti olen vaan unohtanut noin joka kolmas kerta sen maskin kun lähden kauppaan. Kohta se unohtuu kokonaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Täällä kyllä ihmiset käyttää kaupassa aika kiitettävästi maskeja. Varmaan enemmän kuin viime lokakuussa, joten hitaasti menee asia jakeluun, mutta sitten kun menee, niin hyvin pysyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Nyt kun muistelee viimeistä puoltatoista vuotta, niin 9 kertaa on maskia tullut käytettyä. Viisi kertaa ihan kohteliaisuudesta ja soveliaisuudesta. Neljä kertaa vain siksi että halusin olla tunnistamaton, erilaiset vaatteet yms - ja se maski.

Oletettavasti sairastanut jo koronan, oudoista oireista päätellen, ja sieltä mistä saanut. Siihen päälle vähintään kolme varmaa altistumista.

Jotten ihan vastuuttomalle kuulostaisi, niin turvavälit pitää aina, kaupassa käyn nopsaan ja hiljaisina aikoina. Käsidesia menee aina, kädet pesen aina. Tuo käsienpesu ollut tapana yli kymmen vuotta ennen C-nuhaa, ja toki kaupassa pesen kärryn kahvat koska mahdollisuus on, jos pienet ostokset käytän kestokassia, ja näin selviän käytännössä koskettamatta mihinkään. Pl. vaaka, ja jos PIN koodia joutuu näppäämään.

Muutenhan sitä sukelluspukua pitäisi käyttää niin välttyisi kaikilta pisaroilta, mitä noi naamarätit tuskin ehkäisee, tai jotain visiiriä mikä on yhtä tyhjän kanssa. Vuotavia seuloja yhtä kaikki, no jokuhan noillakin tienaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Muutenhan sitä sukelluspukua pitäisi käyttää niin välttyisi kaikilta pisaroilta, mitä noi naamarätit tuskin ehkäisee, tai jotain visiiriä mikä on yhtä tyhjän kanssa. Vuotavia seuloja yhtä kaikki, no jokuhan noillakin tienaa.
FFP2-hengityssuojain on tehokas suoja molempiin suuntiin. Sellaista mä olen käyttänyt jo vuoden ja sitä ennen käytin FFP3-venttiilisuojaa..

Ei ole suuri vaiva, ei ollenkaan hankalaa eikä kallista.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Kahdella "kertis"maskilla menty koko korona-aika, jostain ne nappasin aikoinaan. Pakollinen aamulla sen 5min kun vie muksun päikkyyn, kun käy sisällä viemässä vaihtovaatteet ym. Kaupassa pitänyt joskus jos muistaa ja sattuu oleen taskussa. Juhannuksena voi polttaa roviolla nuokin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
FFP2-hengityssuojain on tehokas suoja molempiin suuntiin. Sellaista mä olen käyttänyt jo vuoden ja sitä ennen käytin FFP3-venttiilisuojaa..

Ei ole suuri vaiva, ei ollenkaan hankalaa eikä kallista.
Tuttava on rakennusinssi, homeelle allerginen ja käyttää noita FFP suojia koska vähän pakko jos meinaa kohteissa käydä. Ettei tarvi hengitellä homeita.

Jos taas koronaan, niin ne aerosolit leijuu jännästi ilmassa ja osuu vaikka silmiin, jolloin homma on valmis. Joukkopsykoosille ei mahda minkään, aivopesu on toiminut. Oikeaa näyttöä maskien suojastahan ei taida olla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Tuttava on rakennusinssi, homeelle allerginen ja käyttää noita FFP suojia koska vähän pakko jos meinaa kohteissa käydä. Ettei tarvi hengitellä homeita.

Jos taas koronaan, niin ne aerosolit leijuu jännästi ilmassa ja osuu vaikka silmiin, jolloin homma on valmis. Joukkopsykoosille ei mahda minkään, aivopesu on toiminut. Oikeaa näyttöä maskien suojastahan ei taida olla.
FFP2-suojain ei tarjoa 100% suojaa mutta yli 90% kuitenkin. Kyllä se on oikeasti tehokas ja siksi näitä myös sairaaloissa käytetään kriittisissä askareissa, eikä mennä esimerkiksi luomuna luojan armoilla kuten sun mielestä ilmeisesti kuuluisi toimia.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Sen olen huomannut että viimeisen viikon aikana ihmiset ovat vapauteneet ja eivät välitä maskeista hevon vittua. Mennään kuin lehmät kevätlaitumelle mikä on ymmärrettävää kaiken koetun "eristyksen" ja sen seurannaisten vuoksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Nyt onkin tärkeää yrittää palata normaaliin, jotta vähän saadaan joukkopsykoosia taitettua. Huomaan ehdollistuneeni ja varmaan vielä ensi vuonnakin joku mulkku odottaa terveyssiteitä naamalla. Niin vaan ei voi jatkua.

Olen kyllä ongelmitta käynyt kaljalla keväästä asti ilman naamareita, mutta jokin outo voima saa pakkomielteisesti pukemaan sellaisen kauppaan. Viime vuoden keväänäkin pärjäsi hienosti ilman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Mukavan nopeasti näyttäisi maskit katoavan. Vielä pari viikkoa sitten suositusten ollessa voimassa esim. paikallisessa Prismassa maskien käyttöaste oli lähes 100%. Suositukset kun poistettiin, niin paikat joissa keskivertoasiakas on se keski-ikäinen mies (puuilo, motonet, jne) maskit jäi samantien suurimmalta osalta. Nyt eilen kaupassa käydessä samaisessa Prismassa oli arviolta korkeintaan puolella maskit naamalla, vaikka asiontihetki osui perjantain parhaaseen ruuhka-aikaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Nyt onkin tärkeää yrittää palata normaaliin, jotta vähän saadaan joukkopsykoosia taitettua. Huomaan ehdollistuneeni ja varmaan vielä ensi vuonnakin joku mulkku odottaa terveyssiteitä naamalla. Niin vaan ei voi jatkua.

Olen kyllä ongelmitta käynyt kaljalla keväästä asti ilman naamareita, mutta jokin outo voima saa pakkomielteisesti pukemaan sellaisen kauppaan. Viime vuoden keväänäkin pärjäsi hienosti ilman.
Näinhän se on. Maskeista irtaantuminen vaatii tietoisia tekoja, samoin kuin niiden käytön aloittaminen. Sen verran kannattaa nähdä vaivaa, että ajattelee asiaa ja heivää rätin kun tarpeeton koska muuten tapa vaan jää päälle.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Mukavan nopeasti näyttäisi maskit katoavan. Vielä pari viikkoa sitten suositusten ollessa voimassa esim. paikallisessa Prismassa maskien käyttöaste oli lähes 100%. Suositukset kun poistettiin, niin paikat joissa keskivertoasiakas on se keski-ikäinen mies (puuilo, motonet, jne) maskit jäi samantien suurimmalta osalta. Nyt eilen kaupassa käydessä samaisessa Prismassa oli arviolta korkeintaan puolella maskit naamalla, vaikka asiontihetki osui perjantain parhaaseen ruuhka-aikaan.
Venäjällä tartunnat raketoi pystysuoraan ja Suomessakin tänään taas 115 tartuntaa.

Kyllä nyt kannattaa käydä rietastelemaan ja unohtaa kaikki varotoimet!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Venäjällä tartunnat raketoi pystysuoraan ja Suomessakin tänään taas 115 tartuntaa.

Kyllä nyt kannattaa käydä rietastelemaan ja unohtaa kaikki varotoimet!
Ei saatana, taasko se alkaa. Nyt on sellainen tilanne, ettei meillä olisi erityistä hätää vaikka tuohon laitettaisiin nolla perään. Paitsi tietenkin poliittisista ja huolestumissyistä. Näyttää nimittäin siltä, että lukemien pitäisi olla melkein nolla, ennen kuin uskalletaan sallia normaali talouden pyörittäminen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Ei saatana, taasko se alkaa. Nyt on sellainen tilanne, ettei meillä olisi erityistä hätää vaikka tuohon laitettaisiin nolla perään. Paitsi tietenkin poliittisista ja huolestumissyistä. Näyttää nimittäin siltä, että lukemien pitäisi olla melkein nolla, ennen kuin uskalletaan sallia normaali talouden pyörittäminen.
Ei tässä nyt pitkään tarvitse enää odotella kunnes rokotuspeitto on hyvällä mallilla. Kyllä nyt vähän aikaa olisi vielä syytä jaksaa käyttää maskia ja noudattaa muita varotoimia, jottei turhaan tule rumia lukemia ennen kuin lihava leidi laulaa.

Haluaisin vielä huomauttaa, että nämä varotoimet kuten maskit eivät liity pelkästään sinuun tai edes enimmäkseen sinuun, vaan etenkin ihmisiin jotka altistuvat kaasupäästöillesi. Josset siis välitä omasta sairastumisriskistä, niin huomioisit sitten edes muut ihmiset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Haluaisin vielä huomauttaa, että nämä varotoimet kuten maskit eivät liity pelkästään sinuun tai edes enimmäkseen sinuun, vaan etenkin ihmisiin jotka altistuvat kaasupäästöillesi. Josset siis välitä omasta sairastumisriskistä, niin huomioisit sitten edes muut ihmiset.
Lähinnä yhteiskuntaan, kansanterveyteen ja talouteen huoleni liittyykin, jos normaaliin paluu vielä viivästyy. Pelleilyn jatkaminen aiheuttaa kulttuurin mädäntymistä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Lähinnä yhteiskuntaan, kansanterveyteen ja talouteen huoleni liittyykin, jos normaaliin paluu vielä viivästyy. Pelleilyn jatkaminen aiheuttaa kulttuurin mädäntymistä.
Loppu lähestyy vääjäämättä ja maaliviiva näkyy jo. Mutta vielä pitäisi jaksaa vähän aikaa. Eiköhän tämä tästä syksyksi normalisoidu, ja jossei, niin sitten ollaankin potentiaalisesti isossa kusessa...
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Loppu lähestyy vääjäämättä ja maaliviiva näkyy jo. Mutta vielä pitäisi jaksaa vähän aikaa. Eiköhän tämä tästä syksyksi normalisoidu, ja jossei, niin sitten ollaankin potentiaalisesti isossa kusessa...
Mistä se iso kusi sitten tulisi? Vanhukset ja riskiryhmät kuitenkin rokotettu kahdesti jo silloin.
 
Liittynyt
16.04.2019
Viestejä
66
Loppu lähestyy vääjäämättä ja maaliviiva näkyy jo. Mutta vielä pitäisi jaksaa vähän aikaa. Eiköhän tämä tästä syksyksi normalisoidu, ja jossei, niin sitten ollaankin potentiaalisesti isossa kusessa...
jaksaa vähän aikaa...tämä sama virsi on kuultu jo vuoden verran eikä enää jaksa.

eikä kannata niitä tartuntoja tuijottaa pväkohtaisesti vaan niitä sairaalahoitoa kaipaavia lukemia jotka on laskussa ollut jo pidemmän aikaa.

ota erkki nettipiuha pois vähäksi aikaa niin ehkä psykoosit laskee normaalille tasoille.

ja aiheeseen että turussa alkaa kanssa ihmiset olla kyllästyneet maskin käyttöön eikä enää näy jokapäiväsessä katukuvassa maskeja päässä kuin n.50%
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Vielä pitää jaksaa hetki, jotta syksyllä pitää jaksaa hetki, jotta talvella pitää jaksaa hetki, jotta keväällä pitää jaksaa hetki.

Kuinka monta vuotta vielä jaksetaan hetki niin kaikki on hyvin? Ja koska seuraavan kerran räjähtää käsiin?
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Mukavan nopeasti näyttäisi maskit katoavan. Vielä pari viikkoa sitten suositusten ollessa voimassa esim. paikallisessa Prismassa maskien käyttöaste oli lähes 100%. Suositukset kun poistettiin, niin paikat joissa keskivertoasiakas on se keski-ikäinen mies (puuilo, motonet, jne) maskit jäi samantien suurimmalta osalta. Nyt eilen kaupassa käydessä samaisessa Prismassa oli arviolta korkeintaan puolella maskit naamalla, vaikka asiontihetki osui perjantain parhaaseen ruuhka-aikaan.
Tuossa Kangasalan Prismassa kävin mökkireissulle hakeen evästä niin arviolta yli 90% kansasta oli maskit. Toki asiakasryhmäkin on iäkkäämpää. Pisti silmään kun Tampereen keskustan kaupoissa näkee selvästi enemmän maskittomia. Taitaa olla ikäkysymys osittain.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Tuossa Kangasalan Prismassa kävin mökkireissulle hakeen evästä niin arviolta yli 90% kansasta oli maskit. Toki asiakasryhmäkin on iäkkäämpää. Pisti silmään kun Tampereen keskustan kaupoissa näkee selvästi enemmän maskittomia. Taitaa olla ikäkysymys osittain.
Olipas vastuutonta ja itsekästä lähteä mökille ja vielä kaupan kautta. Meillähän on yleisvaarallinen kulkutautipandemia päällä eikä edes kaikkia ole vielä kolme kertaa rokotettu, eikä rokotekaan ehkä tehoa oletettavasti kuukauden sisään lanseerattavaan vinkuintialaiseen varianttiin. Kyllä meidän pitää vielä muutama vuosi mennä rätti päässä ja pysyä enimmäkseen kellarissa viemäreitä tilkkien.

Jos katkaisee jalkansa mökillä, täyttyy sairaala eikä koronatautisille riitä tilaa.

No ei. Taidanpa itsekin lähteä mökkireissulle ja katsoa evästä ostaessa, paljonko näkyy paheksuttavia maskittomia.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Mistä se iso kusi sitten tulisi? Vanhukset ja riskiryhmät kuitenkin rokotettu kahdesti jo silloin.
Lähtökohtaisesti ei mistään, mutta eihän mikään täysin varmaa ole ennen kuin on. Kuitenkin näillä näkymin siis mitään neljättä aaltoa tuskin tulee syksyllä. Nyt kesällä toki voi tulla, jos oikein huonosti käy, ja siksi kannattaa nyt vielä suhtautua koronaan riittävällä kunnioituksella.
Vielä pitää jaksaa hetki, jotta syksyllä pitää jaksaa hetki, jotta talvella pitää jaksaa hetki, jotta keväällä pitää jaksaa hetki.

Kuinka monta vuotta vielä jaksetaan hetki niin kaikki on hyvin? Ja koska seuraavan kerran räjähtää käsiin?
Ei tämä oikeasti voi olla noin vaikea ja triggeröivä asia. Rokotukset edistyy ja syksyllä homma on toivon mukaan taputeltu. Vielä ei kuitenkaan ole. Suuri osa suomalaisista ei ole saanut edes yhtä annosta vielä ja vain harva kaksi. Muutaman kuukauden päästä on saatu. Ja pantu.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Vielä pitää jaksaa hetki, jotta syksyllä pitää jaksaa hetki, jotta talvella pitää jaksaa hetki, jotta keväällä pitää jaksaa hetki.

Kuinka monta vuotta vielä jaksetaan hetki niin kaikki on hyvin? Ja koska seuraavan kerran räjähtää käsiin?
[insert(latestCountry); print(":n koronamuunnelma")] -funktio toimii vielä hyvin ja pitkään, eihän tässä ole kuin kymmenisen maata käyty lävitse. Vanuatun muunnosta ja Chilen varianttia odotellessa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Lähtökohtaisesti ei mistään, mutta eihän mikään täysin varmaa ole ennen kuin on. Kuitenkin näillä näkymin siis mitään neljättä aaltoa tuskin tulee syksyllä. Nyt kesällä toki voi tulla, jos oikein huonosti käy, ja siksi kannattaa nyt vielä suhtautua koronaan riittävällä kunnioituksella.
Niin. Mietin vaan, että miks näitä tuomiopäivän ennustuksia pitää sitten väkisin keksiä? Jospa palaisit asiaan sitten kun konkreettisesti on pärähtämässä paskat flektiin, tai sitten et palaa? #huolissaan #veitsenterällä

Veikkaan että kristallipalloa ei sieltä kuitenkaan löydy, kun aika monta kertaa nämä "ennustukset" on menneet persposkille.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 150
Niin. Mietin vaan, että miks näitä tuomiopäivän ennustuksia pitää sitten väkisin keksiä? Jospa palaisit asiaan sitten kun konkreettisesti on pärähtämässä paskat flektiin, tai sitten et palaa? #huolissaan #veitsenterällä

Veikkaan että kristallipalloa ei sieltä kuitenkaan löydy, kun aika monta kertaa nämä "ennustukset" on menneet persposkille.
En ennusta mitään tuomiopäiviä vaan kyse on nyt maskien käytöstä sisätiloissa kun epidemia on vielä käynnissä ja rokotussuoja puutteellinen. Muutaman kuukauden kuluttua epidemia on toivon mukaan taputeltu Suomessa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 541
Rokotukset edistyy ja syksyllä homma on toivon mukaan taputeltu. Vielä ei kuitenkaan ole. Suuri osa suomalaisista ei ole saanut edes yhtä annosta vielä ja vain harva kaksi. Muutaman kuukauden päästä on saatu. Ja pantu.
Yli puolet on rokotettu ainakin kerran. Tarkemmin 55% koko väestöstä ja 68% aikuisista. Riskiryhmien toiset rokotukset ovat hyvässä vauhdissa. 19% aikuisista saanut jo toisen annoksen.

Ja kun palataan ketjun aiheeseen (ja jätetään rokotukset ja muu yleinen keskustelu siihen kuuluvaan ketjuun), itse olen vähentänyt maskin käyttöä huomattavasti. Syynä se että kaupassa käydessä on helppo pitää turvavälit. Prismassa tulee asioitua mutten sinnekkään edes ennen koronaa änkenyt ruuhka-aikaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 541
Vielä yksi tarkennus rokotuksista (vaikka kuuluisi tuonne koronaketjuun ei maskikeskusteluun).

2019 tilastoja kun katsoo niin n. 15,8% Suomalaisista ovat yli 70v, siihen nähden toiset rokotukset ovat hyvässä vauhdissa riskiryhmien osalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 672
Viestejä
4 188 398
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom