IMO Subaruissa oli ainakin ennen liian lyhyt penkin istuinosa.poislukien ehkä Subaru jossa saan hyvän ajoasennon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
IMO Subaruissa oli ainakin ennen liian lyhyt penkin istuinosa.poislukien ehkä Subaru jossa saan hyvän ajoasennon.
Opelin ladattavien hybridien (PHEV) 1,6-litrainen bensiinipolttomoottori juontaa juurensa yhteistyöstä, jossa on sukulaisuutta BMW:n ja PSA-konsernin (nyk. Stellantis) aikoinaan yhdessä kehittämään ns. Prince-moottoriperheeseen. Moottorityyppi on myöhemmin päivitetty ja sitä käytetään laajasti Stellantis-konsernin sisarmerkeissä.
Esim. Mini phev josta suuret määrät lehtijuttujakin on saanut alkunsa...
![]()
Maahantuoja ja auton myyjä korvasivat Teemun Minin venttiilikoneiston parin tonnin remontin – auton nokka-akseli oli syöpynyt ja ruosteessa
Lataushybridit kärsivät venttiilikoneistojen ruostumisongelmista. Teemun Minin venttiilikoneiston uusiminen maksoi noin 2 000 euroa.moottori.fi
Jäljet johtaa silti samalle sylttytehtaalle..Tuo b38 eli 1,5l 3-syl on eri kuin tuo psa 1,6l thp 4-syl, jossa murheita on.
Toki b38 omat murheet: vuotaa öljyä, imusarja karstoittuu ja nokat ruostuvat jopa ei hybrideissä.
Omaan makuun toiseksi uusin rav4 ja uusin camry ratti jää liian kauas ja istuinosa liian lyhyt 178cm vartalolle. Sama ongelma xc40 volvoissa. Xc60 taas saa ratin syliin, mikä on hyvä.
Jäljet johtaa silti samalle sylttytehtaalle..
Siinä on esim. opel grandland phevin sylinterikannen pulttisarja...
![]()
Sylinterikannen pulttisarja 25-00084 | Motonet Oy
www.motonet.fi
Kyllä se oli mulle ihan kohdallaan. Ajelen yhdenkäden tekniikalla ja kyynärpää osuu just hyvin oven käsitukeen, joka pitäisi olla joku geelipehmustettu ja mulle se on riesana oikeestaan aina. Mä olen alle 190 cm ja kelpaa mulle tähän mennessä nuo Toyotan istuimet kohtuu hyvin. Tilantuntu oli vähän Land cruiserimainen tässä uudessa, mutta saattoi olla joku erhe arviokin tuolla koeajolla ja totuus sitten paljastuu kunhan tottuu paremmin kaikkiin hilavitkuttimiin ja pystyy keskittymään paremmin autossa olemiseen. En pysty arvioimaan muiden säätöjen määrän tarvetta, mutta omalla kohdalla menee penkki just sen verran taakse kun on tarvetta. Rattia ei pysty millään vetämään syliin kiinni, tai kyynärpää ei osu oven lepotasoon hyvin. On kyllä tullut huomattua että jotkut saa rattinsa käsittämättömään asentoon niiden mielestä hyvillä säädöillä ja saa muutella aina takaisin normaaliksi.Oliko kuskin paikalle tullut yhtään lisää tilaa, vai periytyikö Toyotan perisynti eli lyhyt penkki ja heikonlaiset ratinsäädöt tähänkin malliin?
Kävin tänään koeistumassa tämän Jyväskylän Rallin huoltoparkissa, ja nopealla kokeilulla tuli vähän erilainen kokemus. Mielestäni tuntui ahtaammalta kuin edellinen sukupolvi. Penkki ei mennyt riittävän taakse ja jalat jäivät turhan koukkuun, eikä säätövaraa ollut paljoa ylöspäinkään kun alkoi tulla katto vastaan. Rattia en lähtenyt edes vääntelemään kun totesin penkin säädöt vajaiksi. Testasin samalla viereisen bz4x:n ja samat vaivat oli siinäkin. Sääli, tekniikka kyllä kelpaisi. Olen 195cm, ei se paljoa näköjään vaadi eroa eriävälle mielipiteelle. Tai sitten oma ajoasento on vaan joko väärä tai massasta poikkeava, että tulee näitä tuntemuksia.Kyllä se oli mulle ihan kohdallaan. Ajelen yhdenkäden tekniikalla ja kyynärpää osuu just hyvin oven käsitukeen, joka pitäisi olla joku geelipehmustettu ja mulle se on riesana oikeestaan aina. Mä olen alle 190 cm ja kelpaa mulle tähän mennessä nuo Toyotan istuimet kohtuu hyvin. Tilantuntu oli vähän Land cruiserimainen tässä uudessa, mutta saattoi olla joku erhe arviokin tuolla koeajolla ja totuus sitten paljastuu kunhan tottuu paremmin kaikkiin hilavitkuttimiin ja pystyy keskittymään paremmin autossa olemiseen. En pysty arvioimaan muiden säätöjen määrän tarvetta, mutta omalla kohdalla menee penkki just sen verran taakse kun on tarvetta. Rattia ei pysty millään vetämään syliin kiinni, tai kyynärpää ei osu oven lepotasoon hyvin. On kyllä tullut huomattua että jotkut saa rattinsa käsittämättömään asentoon niiden mielestä hyvillä säädöillä ja saa muutella aina takaisin normaaliksi.
Ei ole tullut vastaan vielä yhtään Toyotaa, jossa en olisi vetänyt penkkiä aina siihen takimmaiseeen asentoon mitä sen yleensä saa. Paras penkeistä oli Land cruiserin 200 mallit aikanaan ja kyllä niissäkin taka-asennossa mentiin. HDJ 80 en edes muista millaisia oli, mutta HDJ 100:setkin oli kyllä asiallisia ajaa ja jopa 150 Comfortkin kelpasi näissä uusimmissa, vaikkei se mikään oikea Land cruiseri ollutkaan. Lexuksen RX:t ei jostain syystä ole jäänyt mihinkään lihasmuistiin, tai alitajuntaan, mutta -76 Hiacesta on jälki kyllä jäänyt. Volvon 700 sarjan kartanoissa sai muistin mukaan penkin jopa liian taakse, jos vanhasta muistista läväytti heti perälle asti. Kyllä mä olen nostanut etuosaa istuimesta ylös ja kallistusta joutuu ottamaan ja alas laskemaan muistaakseni.Kävin tänään koeistumassa tämän Jyväskylän Rallin huoltoparkissa, ja nopealla kokeilulla tuli vähän erilainen kokemus. Mielestäni tuntui ahtaammalta kuin edellinen sukupolvi. Penkki ei mennyt riittävän taakse ja jalat jäivät turhan koukkuun, eikä säätövaraa ollut paljoa ylöspäinkään kun alkoi tulla katto vastaan. Rattia en lähtenyt edes vääntelemään kun totesin penkin säädöt vajaiksi. Testasin samalla viereisen bz4x:n ja samat vaivat oli siinäkin. Sääli, tekniikka kyllä kelpaisi. Olen 195cm, ei se paljoa näköjään vaadi eroa eriävälle mielipiteelle. Tai sitten oma ajoasento on vaan joko väärä tai massasta poikkeava, että tulee näitä tuntemuksia.
Kävin tänään koeistumassa tämän Jyväskylän Rallin huoltoparkissa, ja nopealla kokeilulla tuli vähän erilainen kokemus. Mielestäni tuntui ahtaammalta kuin edellinen sukupolvi. Penkki ei mennyt riittävän taakse ja jalat jäivät turhan koukkuun, eikä säätövaraa ollut paljoa ylöspäinkään kun alkoi tulla katto vastaan. Rattia en lähtenyt edes vääntelemään kun totesin penkin säädöt vajaiksi. Testasin samalla viereisen bz4x:n ja samat vaivat oli siinäkin. Sääli, tekniikka kyllä kelpaisi. Olen 195cm, ei se paljoa näköjään vaadi eroa eriävälle mielipiteelle. Tai sitten oma ajoasento on vaan joko väärä tai massasta poikkeava, että tulee näitä tuntemuksia.
Olen 191cm ja meillä on ollut Aygo ja Pösön 107 (sama vehje) eikä etupenkin tiloissa ollut mitään vikaa. Mukavia pikkuautoja molemmat. Volvon V50 oli mulle ahdas.Toisaalta ihan hyvinhän Olivier Richters ajoi Toyota Aygoa, eli kyllä Toyotaan mahtuu pitkäkin mies.
Käsien pituus ei kyllä hyvään ajoasentoa vaikuta lähes mitään. Mikään japsiauto ei ole kyllä tuntunut hyvältä ajaa, kun ratti on jossain kaukana edessä. Pitää olla joku 20cm rinnasta, että pysyy hyvin nelipyöräluisu näpeissä.Ehkä toi ongelma on pitkillä joilla on lyhyet kädet.
Eli lyhyet kädet sinulla kun et ylety. En ole pitkä eikä ratti ole liian kaukana. 20 cm rinnasta menee jo vitsailuksi.Käsien pituus ei kyllä hyvään ajoasentoa vaikuta lähes mitään. Mikään japsiauto ei ole kyllä tuntunut hyvältä ajaa, kun ratti on jossain kaukana edessä. Pitää olla joku 20cm rinnasta, että pysyy hyvin nelipyöräluisu näpeissä.
No olet kuitenkin 30cm lyhyempi kuin Olivier Richters, joka ajeli aygolla niin että työnsi pään kattoluukusta ulos ja katseli sieltä ympärilleen.Olen 191cm ja meillä on ollut Aygo ja Pösön 107 (sama vehje) eikä etupenkin tiloissa ollut mitään vikaa. Mukavia pikkuautoja molemmat. Volvon V50 oli mulle ahdas.
Eli lyhyet kädet sinulla kun et ylety. En ole pitkä eikä ratti ole liian kaukana. 20 cm rinnasta menee jo vitsailuksi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.