Niistä sun kuvaamista skemoista näkyi että tuo on ollut jo ainakin kuvien tekemisen aikoina järjestelmässä. Niin hyvin en noita Audicon palikoita tunne että osaisin käyttötarkoituksen kertoa mutta vahva veikkaus on että saattaisi olla ihan taustamusiikkisoittimena koska mitään ulkopuolisia ohjauksia ei ole piirretty. Tai sitten toinen vaihtoehto on että soittelee kellon mukaan jotain automaattiviestejä jotka miksaantuvat ohjelman joukkoon, tuossa IDALissa taisi olla joku kelloajastussysteemikin.Tuossa meidän kokoonpanossa on joku ID/AL(?) MP3-soitin (kuten tuolla kuvassakin näkyy). Tiedä sitten miten liittyy, onko lisälaite vain vai ihan alkuperäinen palanen.
On muuten yksi maailman paskimmista keksinnöistä tuo IDAL, jos menet kytkemään virrat päällä sarjaporttiin kaapelin niin noin 50% todennäköisyydellä sarjaporttikontrolleri kärähtää laitteen sisältä. Laitteessa ei ole mitään suojauksia tuollaisten tapauksien varalle vaan sarjaporttipinnit menevät ihan suoraan RS232-piirille joka sattuu olemaan erittäin herkkä hajoamaan. Itselläni on noita IDALin purnukoita useampikin ja olen onnistunut polttamaan niistä noita sarjaportteja ihan urakalla.
Noita IDALin purnukoita käytetään duunissa jonkun verran ja itse olen vastustanut niitä koska niitä hajoilee ihan uskomattoman herkästi esim ukkosilmalla. Pieni sopiva räpsy käyttöjännitteeseen niin purkki on vainaa. Sanoin vahvistimellisissa malleissa pienikin oikosulku kaiutinlinjassa polttaa heti vahvistinpiirin. Ja noiden hajoamisien takia mulla onkin noita jonkun verran itselläni kun olen muutaman korjaillut ja parannellut.