Poppamies
Que pasa, ese?
Joo, niinhän mä sanoin.Siis meinaatko, että 50€ on liian vähäinen summa? Sellaisen saa sitten varastaa huoletta. Hmh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, niinhän mä sanoin.Siis meinaatko, että 50€ on liian vähäinen summa? Sellaisen saa sitten varastaa huoletta. Hmh
Valtio voisi perustaa kassan josta maksetaan ihmisille korvaus sitä vastaan että eivät vaadi oikeuksiaan. Sinne voitaisiin myös ottaa vastaan lahjoituksia ihmisiltä joiden mielestä maksaminen on pienemmän haitan tie.Oikea mies kirjaa alle 50€ pyörän tappioksi eikä itsekkäästi rasita ylikuormitettua viranomaiskenttää naurettavilla tarpeillaan.
Kiitos. Oli tuokin kissa jo sairas että tiesin kyllä että se ei elää kauan. Mutta eipä nämä lemmikin kuolemat ole helppoja vaikka ne tietääkin etukäteen.Tsemppiä. Kauhulla odotan milloin minun karvainen työkaveri lähtee yläilmoihin. Ikää 16 ja bengali niin eivät niin vanhaksi elä. Munuaisissa vähän orastavaa vikaa.
Joo. Eläimet kärsivät helteestä, ihmiset kärsivät helteestä ja kalastus harrastus kärsii helteestä kun kalat uivat syvälle järven pohjaan suojaan kuumuudelta. Eikä auta vaikka olisi vene kun ne kalat eivät helteellä syö mitään joten ne eivät käy koukkuun vaikka se roikkuisi kalan nokan edessä.Toivottavasti ei koskaan, se nimittäin alkaisi vituttamaan.
Miksi se vituttaa? Ihan samalla nopeudellahan se aika menee koko ajan eteenpäin. Lähinnä sitten ymmärtäisin vitutuksen, jos olisi tunne, että ei ole tullut otettua tarpeeksi irti alkukesästä/kesäisyydestä. Mutta onhan sitä kesää vielä jäljellä pari kuukautta.Kesäkuu alkaa olemaan mennyttä![]()
Etkö ole lukenut uutisia. Kokoajanhan uutisissa on ollut, että suomalaiset kuolevat kaikki hirmuhelteisiin, kun saattaa jopa 25 astetta ylittyä jossain päin suomea, jos oikein tuuri käy.Vitutuksen aihe jälleen mielipiteitä jakava.
Sää, vittu kun kelit ei lämpeä millään…
Nytkin vaan 24c mutta tuulee.
Jos muuten on kiva keli niin sitten tuulee että tukka lähtee.
Onneks loma alkaa vasta 3 vkon kuluttua, ehkä silloin tulee kunnon keli
Millon me saadaan nuo Euroopan helteet?
Jos jotain lohtua, niin sille otukselle sä olit olemassa sen koko elämän ajanHyvä päivä muuttui huonoksi kun tulin kotiin ja huomasin kissan kuolleen. 19 vuotias otus joka oli läsnä puolet elämästäni.
En käytä kumpaakaan namiskaa koskaan, mutta ainakin selainliittymässä tuo näyttää olevan minulla edelleen olevan tarjolla. Missä laitteessa/selaimessa se puuttuu?Youtuben paskennus (enshittification) jatkuu edelleen. Nyt on näköjään hävinnyt "thumbs down" namiska, eipä sillä mitään merkitystä ollut aiemminkaan, mutta eipä näytä enää sitäkään olevan.
Tuo alapeukkunappi on aiemminkin vaihtelevasti poistunut eri käyttäjiltä ja sitten jossain vaiheessa tullut takaisin. Ilmeisesti Youtube testailee jotain A/B-vertailulla miten ihmiset reagoivat käyttöliittymän muutoksiin tms. Itsellänikin jossain vaiheessa tuo nappi katosi Firefoxilla kirjautuneena ollessa mutta Chromella samalla koneella kirjautumattomana näkyi. En kokeillut olisiko tuo Chromellakin kadonnut jos olisin kirjautunut tms.En käytä kumpaakaan namiskaa koskaan, mutta ainakin selainliittymässä tuo näyttää olevan minulla edelleen olevan tarjolla. Missä laitteessa/selaimessa se puuttuu?
![]()
Kuva tästä videosta.
Itse tottunut siihen, että syön kerran vuorokaudessa. Loput n 23h syömättä. Yleensä syön töistä tullessa about kuuden aikaan illalla. Lämpimän ruuan.Näin kesällä tulee käytyä mm. vanhemmilla ja appivanhemmilla ym. vierailulla.
Aina tulee vähän yllätyksenä, että kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut ruokailemaan toista ns. isoa ruokaa, vaan lounaalla mennään ja sitten illemmalla kahvittelu tms korvaa päivällisen.
Itse siinä kuuden aikaan olen tyyliin ”Sori, oiskohan vaikka makkaraa kaapissa, voisin ottaa jotain pientä..”
Taas sama juttu, vähän nälissään tässä kyläillessä. Kyl nää kestää, mutta jotenkin mielenkiintoista, että niin monelle riittää se lounas ruokaksi ja loput on pientä napostelua/kahvittelua. Ite tarvin näin outolintuna sen pari isoa ruokaa
Mägäri mielessäin.
Edit: ja toki voin hoitaa ite paikalle ruokaa jos asia olisi iso tenkkapoo, mutta näin yleisesti vain en kässää.![]()
No tämä on aika radikaali toki jos toimii niin miksi ei. Mutta muutenhan on jo monessa todettu että jatkuva syöminen on huonoksi ja jonkinnäköinen pätkäpaasto on hyväksi. Onko se sitten 16/8 vai 20/4 vai jotain siltä väliltä.Itse tottunut siihen, että syön kerran vuorokaudessa. Loput n 23h syömättä. Yleensä syön töistä tullessa about kuuden aikaan illalla. Lämpimän ruuan.
Sama homma viikonloppuisin (suht sama kellonaika siis). Muuten en siis syö mitään. Tai edes juo mitään kaloripitoista. Vettä tottakai.
Tämä toimii itselleni parhaiten.
Tuntuisi oudolta syödä useammin.
Tässäkin varmaan vaikuttaa mikä on kenenkin energiantarve/kulutus. Eli meneekö 1600 vai 3000 kcal päivässä. Voi tulla vähän täysi olo jos vetäisee koko 3000 kcal tarpeen kerralla. helpompi jakaa esim kahteen 1500kcal osioon 12h välein.Itse tottunut siihen, että syön kerran vuorokaudessa. Loput n 23h syömättä. Yleensä syön töistä tullessa about kuuden aikaan illalla. Lämpimän ruuan.
Sama homma viikonloppuisin (suht sama kellonaika siis). Muuten en siis syö mitään. Tai edes juo mitään kaloripitoista. Vettä tottakai.
Tämä toimii itselleni parhaiten.
Tuntuisi oudolta syödä useammin.
...Ja ainakin Smart-TV Youtube -appiksissa (LG ja Samsung) on jostain syystä tilaukset menneet aakkosjärjestykseen! Mikä on todella perseestä. Eikä löydy asetusta mistä vaihtaa takaisin. Kiva kelata joku 100 tilauksen lista vain nähdäkseen missä on uutta...Youtuben paskennus (enshittification) jatkuu edelleen. Nyt on näköjään hävinnyt "thumbs down" namiska, eipä sillä mitään merkitystä ollut aiemminkaan, mutta eipä näytä enää sitäkään olevan.
Kuljetustuet paikoillaan?Ostin uuden pesukoneen niin tärisee paljon enemmän kuin vanha hajalle mennyt. Tulevat perjantaina katsomaan, asennuksella ostettu.
Onnea matkaan jos Huoltolux tulee käymäänOstin uuden pesukoneen niin tärisee paljon enemmän kuin vanha hajalle mennyt. Tulevat perjantaina katsomaan, asennuksella ostettu.
Mikäs tämä juttu? Nimim. "Huoltoluxia odoteltu käymään jo kohta kaksi viikkoa".Onnea matkaan jos Huoltolux tulee käymään![]()
Suomen Paskin huoltofirma. Ostanut kaikki kilpailijat mitä mahdollista, ja dominoi ympäri suomea. Takuuehdoista viis, tekee vaikka kymmenen kertaa vituilleen kunhan saa laskutettua maahantuojaa. Huijaa vanhuksia yms surutta korjaamalla vaikka uuden laitteen hinta olisi halvempi. Reklamaatiot menee roskiin suoraan käsittelemättä.Mikäs tämä juttu? Nimim. "Huoltoluxia odoteltu käymään jo kohta kaksi viikkoa".
Noniin, jes. Verkkokauppa.com myyjänä, sieltä tuon huoltoluxin järjestivät. No, täytyy toivoa että tämä olisi se sattuman kerta jolloin kaikki menee kuin elokuvissa. Mitä nyt joutunut useamman viikon ilman pyykkikonetta vain odottelemaan…Suomen Paskin huoltofirma. Ostanut kaikki kilpailijat mitä mahdollista, ja dominoi ympäri suomea. Takuuehdoista viis, tekee vaikka kymmenen kertaa vituilleen kunhan saa laskutettua maahantuojaa. Huijaa vanhuksia yms surutta korjaamalla vaikka uuden laitteen hinta olisi halvempi. Reklamaatiot menee roskiin suoraan käsittelemättä.
Jos jotain niin yhteys myyjään asap, ohittaen toivottavasti luxushuolto.
Eli kaadoit lounasta varten shottilasiin vettä ja pitkän juomalasin täyteen kossua, vahingossa? Vihaan sitä kun noin käy, melkein yhtä ikävää kuin polttaa suunsa. Myötävituttaa puolestasi.Tätä kirjoittaessa meni sekasi vesilasi ja paukku, noh ainaki puudutus tulee olemaan kohdillaan.
Ei sentään puhasta kossuaEli kaadoit lounasta varten shottilasiin vettä ja pitkän juomalasin täyteen kossua, vahingossa? Vihaan sitä kun noin käy, melkein yhtä ikävää kuin polttaa suunsa. Myötävituttaa puolestasi.

Tervetuloa kerhoon (huonoon sellaiseen)Tässä jo tovin miettinyt, että elän pelkästään ollakseni olemassa. Jotain pitäisi kehittää että löytyisi taas jotain kipinää.
On kyllä pirullista. En koe olevani masentunut, mutta jotenkin vaan.. kyllästynyt kaikkeen. Ei oikein ole mitään odotettavaa, ja on suuria vaikeuksia nauttia oikein mistään ja tarttua vain hetkeen. Ehkä mä kaipaan jotain isompaa projektia, mutta kaikki mikä kiinnostaisi vaatisi €€€ mitä ei ole.Tervetuloa kerhoon (huonoon sellaiseen)![]()
Nyt kun on kesä, niin mene luontoon tai vaikka rannalle istumaan. Älypuhelin pois päältä. Anna mielesi tulla esiin kaikenlaisen stimulaation alta ja alat ehkä kokemaan fiiliksiä, jotka olet jopa unohtanut. Ajattele, mitä nuo fiilikset ovat ja miksi ne merkitsevät sinulle jotain. Mielesi pitäisi piristyä.On kyllä pirullista. En koe olevani masentunut, mutta jotenkin vaan.. kyllästynyt kaikkeen. Ei oikein ole mitään odotettavaa, ja on suuria vaikeuksia nauttia oikein mistään ja tarttua vain hetkeen. Ehkä mä kaipaan jotain isompaa projektia, mutta kaikki mikä kiinnostaisi vaatisi €€€ mitä ei ole.
Kiitokset vinkeistä, ovat oikeasti oikein hyviä mutta juuri tällä hetkellä eivät oikein itselleni ole niistä ratkaisua. Ovat siis aikalailla kaikki osa mun normaalia olemista yleensä. Älypuhelinta käyttelen lähes pelkästään vain pakollisiin. Taide ja luonto kuuluvat kyllä molemmat säännölliseen ruokavalioon.. metsässä ja veden äärellä aina mieli lepää mutta ei se jotenkin nyt kanna enää pidemmälle. Musiikkia olen aiemmin tehnyt ja kuunnellut paljon, jotenkin ei sekään saa millään syttymään. Kirja-addikti olen myös ollut koko ikäni, mutta en ole lukenut yhtäkään koko kesänä vielä. Luulen että kun keksin aivoilleni vähän jotain mielenkiintoista haastetta niin eiköhän se siitä. Syksy yleensä myös sytyttää minussa kovan luomisvimman, toivottavasti nytkin.Nyt kun on kesä, niin mene luontoon tai vaikka rannalle istumaan. Älypuhelin pois päältä. Anna mielesi tulla esiin kaikenlaisen stimulaation alta ja alat ehkä kokemaan fiiliksiä, jotka olet jopa unohtanut. Ajattele, mitä nuo fiilikset ovat ja miksi ne merkitsevät sinulle jotain. Mielesi pitäisi piristyä.
Sitten kun kesä on ohi, eikä hiekkarannalle viitsi mennä syysmyrskyä kärsimään, niin salli itsellesi taide-elämyksiä (taidenäyttely, ooppera, taide-elokuva, jne.) Taiteella (oikealla sellaisella) on taipumus ruokkia mieltä ja se piristää mieltä.
Tämänkaltaisilla jutuilla minä "taistelen" alakuloa/kyllästymistä vastaan. On ollut vähän pakko oppia nämä jipot nykyaikana tai kohta sitä viruu jossain hoitolaitoksessa pakkolääkityksessä masennuksen takia...
Aivoille saa haastetta tekemällä esim kryptoja,ristikoita,palapelejä ja relaatio sanapelejä. Jos sellainen tekeminen kiinnostaa ja taustalle vaikka mieleistä musiikkia soimaan.Kiitokset vinkeistä, ovat oikeasti oikein hyviä mutta juuri tällä hetkellä eivät oikein itselleni ole niistä ratkaisua. Ovat siis aikalailla kaikki osa mun normaalia olemista yleensä. Älypuhelinta käyttelen lähes pelkästään vain pakollisiin. Taide ja luonto kuuluvat kyllä molemmat säännölliseen ruokavalioon.. metsässä ja veden äärellä aina mieli lepää mutta ei se jotenkin nyt kanna enää pidemmälle. Musiikkia olen aiemmin tehnyt ja kuunnellut paljon, jotenkin ei sekään saa millään syttymään. Kirja-addikti olen myös ollut koko ikäni, mutta en ole lukenut yhtäkään koko kesänä vielä. Luulen että kun keksin aivoilleni vähän jotain mielenkiintoista haastetta niin eiköhän se siitä. Syksy yleensä myös sytyttää minussa kovan luomisvimman, toivottavasti nytkin.![]()
nyt on kyllä pakko sanoa että on kämäsesti rakennettu tuo peli. Pelissä todella vaikea hahmottaa mitä siinä pitää tehdä, ja jotenkin se että random sanoja pitää keksiä täysin tyhjästä yhden kuvan perusteella, ei jotenkin nyt sytytäAivoille saa haastetta tekemällä esim kryptoja,ristikoita,palapelejä ja relaatio sanapelejä. Jos sellainen tekeminen kiinnostaa ja taustalle vaikka mieleistä musiikkia soimaan.
![]()
Valitse alasveto laatikosta mieleinen pelinumero ja klikkaa peliä hiirellä - peli alkaa.
Relaatiot pelissä etsitään yhdistävää tekijää/sanaa mielleyhtymällä tietämällä tai esim hakemalla wikipedia,google,imdb, kirjasampo yms sivuilta sekä unohtamatta jotain sanaa suomi-enkku-ruotsinkielellä.
Etsitty sana esimerkki: ........ (8) - tarkoittaa 8 kirjainta etsityssä sanassa ja yleensä erikoismerkit näkyvät haetussa sanassa valmiiksi esim: - , : ø -merkit.
Jos useampia viivoja menee samaan sanaan haettua sanaa yhdistää ks sanat jollaintavalla. Arvaa/tiedä haettua sanaa kirjoittamalla se laatikkoon ja paina : Arvaa nappia.
Kun löydät oikean sanan, sana ilmestyy vihreään laatikkoon ja voit jatkaa seuraavan viivaa yhdistävän sanan etsintää.
Mä tarkoitin vaikka kellosepän touhujen opettelua, jonkun rakennelman tai vimpaimen suunnittelua ja rakentamista, elektroniikka-askartelua ja sen sellaista.. Nuo pelit ja muut on vähän sellaista pikkupurtavaa, ja kutittelee aika samoja osia aivoista kuin videopelit mitä pelailen.Aivoille saa haastetta tekemällä esim kryptoja,ristikoita,palapelejä ja relaatio sanapelejä. Jos sellainen tekeminen kiinnostaa ja taustalle vaikka mieleistä musiikkia soimaan.

Siksipä ajelenkin pääni koneella itse ja jos menisikin vituiksi niin sitten kaikki pois.Kävin parturissa. Ekaa kertaa tämmöisessä "miesten" parturissa. Minä pyydän aina 5-8 mm ympäri päätä, viimeiset 20 vuotta. Tämä kamu sitten muotoili niskan kaljuksi. Tajusin vasta kotona kun vaimoa nauratti.
Normaalisti kun käyn kampaajalla koneajossa niin näyttää peilillä onko jees.
Vittu ja vielä keskellä kesää niin viitsi edes pipoa pitää.
Ei ihan hetkeen ole mikään vituttanut tällei oikein sielusta.
Lippistä lippa taaksepäin vaanKävin parturissa. Ekaa kertaa tämmöisessä "miesten" parturissa. Minä pyydän aina 5-8 mm ympäri päätä, viimeiset 20 vuotta. Tämä kamu sitten muotoili niskan kaljuksi. Tajusin vasta kotona kun vaimoa nauratti.
Normaalisti kun käyn kampaajalla koneajossa niin näyttää peilillä onko jees.
Vittu ja vielä keskellä kesää niin viitsi edes pipoa pitää.
Ei ihan hetkeen ole mikään vituttanut tällei oikein sielusta.
Tämä paitsi että tänä vuonna ainakin omalla kohdalla hyttysten ja muiden paskiaisten määrä on ollut nolla. Todella vähän tänä kesänä.Suomen luonnon lukemattomat verta imevät paskiaiset. Just istuskelin koiran kanssa terassilla, todella nätti kesäilta, sopivan lämmin ja kaunis auringonlasku horisontissa. Muuten aivan jees, mutta pienet mäkärät tai polttiaiset tai mitkä lie paskiaiset tuli pilaamaan lokoisan kesäillan ja piti siirtyä sisälle pakoon (en jaksanut alkaa thermacelliä tai sääskimyrkkyjä laittamaan enää).
Ei täälläkään oo näkyny itikan itikkaa, keväällä näin oletettavasti kuningatar kimalaisen joka vaan katosi varmaan linnun saaliiksi. Kuningatar ampiainen, oletettu näkyi välillä. Sitten kerran kotiin tullessa takapihalla näkyi keskeneräinen pesä, tuuli kai repinyt irti ja oli sattumoisin näkyvillä. Piha on... sopiva ympäristö noille ja nyt ei mitään missään. Sammakot kadonneet myös.Tämä paitsi että tänä vuonna ainakin omalla kohdalla hyttysten ja muiden paskiaisten määrä on ollut nolla. Todella vähän tänä kesänä.
Täällä pohjoisempana noita kyllä näkyy, mutta ei nyt omalla terassilla tai lähimetsässä ihan mahdottomasti ole noita ollut. Välillä sääskiä ärsytykseksi asti, mutta välillä taas ei yhtään. Nyt oli eka kerta kun oli oletettavasti polttiaisia, rasittavia kun ovat niin pieniä ettei tahdo edes huomata.Tämä paitsi että tänä vuonna ainakin omalla kohdalla hyttysten ja muiden paskiaisten määrä on ollut nolla. Todella vähän tänä kesänä.
Kevät oli tänä vuonna pääosassa asuttua Suomea hyvin aikainen etenkin lumipeitteen poistumisen kannalta, ja luonto näyttää samalta.Ja tuntuu että kesä ei ole oikein vielä alkanutkaan. Missä on ne 25+ lämmöt?
Puhut selvästi "etelä-suomea" näissä näkemyksissä, sillä näillä n. 500km Helsingistä pohjoisempaan -asetelmilla tilanne on selvästi eri: toukokuu oli selvästi lämpimämpi ja kesäisempi kuin kesäkuun alku. Vettä on myös riittänyt enemmän kuin riittävästi. Joinakin päivinä lämmöt yltäneet sinne 21-24, mutta "helllepäiviä" ei taida olla kuin pari(?).Kevät oli tänä vuonna pääosassa asuttua Suomea hyvin aikainen etenkin lumipeitteen poistumisen kannalta, ja luonto näyttää samalta.
Ilmatieteen laitos kertoo, että kesäkuu oli tavanomaista lämpimämpi ja hellepäiviä oli 13, mikä on yli keskiarvon.
![]()
Kesäkuu oli tavanomaista lämpimämpi - Ilmatieteen laitos
Kesäkuussa oli 13 hellepäivää, ja kuukauden keskilämpötila oli suuressa osassa maata 1–2 astetta keskiarvon yläpuolella. Maasalamoita havaittiin selvästi tavanomaista vähemmän.www.ilmatieteenlaitos.fi
Minua taas ei lämpötila kesäkuussa niinkään vituta, ellei nyt ihmeempiä pakkasia ole. Vähäinen sade, joka on kesän alkupuolella ollut ympäri maata ongelmana erittäin paikallisesti vaihdellen, sen sijaan vituttaa. Kuivuuden jälki on vaarallista, kallista ja rumaa.
Ukonilmojen vähyys paikallisesti harmittaa. Se on noin fiilispuolella kesän sääilmiöistä parhaita, vaikka onkin keskimäärin vaarallinen ja haitallinen juttu jos verrataan vastaavaan sadantaan ilman sähkönpurkauksia.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.