Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Tähän päivitys että toistunut nyt n. joka toinen päivä. Kuulee aina kun joku huutaa että nyt musiikkia hiljemmalle. Eilen n. klo 23:30 alkoi jumputus. Kyllä ihmiset on helvetin tyhmiä.
Mikä lie aivovaurio päässä. Eilen illallaki kävelyllä kävelin yhden parkkipaikan ohi, jossa ympärillä kerrostaloja. Joku jonne siellä pärrytteli mopollansa yksinään. Leikki vaa..yritti jotai keuliaki nostella. Paikallaan ollessaan otti kierroksia jne.. on se mageeta, ku pärrä sanoo wroomwroom? :D sit jatko matkaa muualle, varmaa seuraavan pihapiirin ääreen metelöimään. Varmaan mukavaa niissä kerrostaloissa ilta kymmenen jälkeen tollainen. Nyt oli vaa yks, mut usein on 2-4 noita missä ikinä revittelevätkään.

Ei vaa käy päässä ajatus, että tää toimintani mahtaa olla vähän häiitsevää? Vois alkaa "Keniksi" ja ruveta kuvaan noita aina, ku tulee vastaan. Sit paikalliseen facebook ryhmään videot ulos :geek: 🍿
 
Ärsyttää, kun asun ihanan mummelin asunnossa vuokralla useamman vuoden. Vesimittarit on luettu aina lokakuun lopussa, ja takaisin on tullut tasauspalautuksia lähes 200 euroa. Palautukset on saatu aina marraskuun lopussa ongelmitta, mutta nyt niitä ei ole tullut vieläkään. Isännöintiyrityksen nimi vaihtui välissä, mutta siellä on kuitenkin sama henkilö johdossa.

Asunnon omistaja on kysellyt jo kolme kertaa, mikä mahtaa viivästyttää asiaa. Selityksenä on tullut joka kerta sama laulu: kun isännöinti vaihtui, asioita vielä selvitellään. Muutenkin ihmetyttää, jos vanha isännöinti meni konkurssiin, niin miksi saman henkilön uusi yritys otetaan jatkamaan. Alkaa haistattaa kiinteistön puh johtajan ja isännöinnin välisestä veljeilystä; tapahtuukohan siellä jotain tietoista kavallusta?

Kyselin naapuriltakin, mutta hän on jo sen verran iäkäs, ettei siitä välillä ota selvää, tietääkö hän itsekään, miten hän omat vetensä maksaa. Hän sanoo, eikö ne mene suoraan yhtiövastikkeesta ja samalla kertaa vai maksankohan joka kuukausi.

Summahan ei tietysti iso ole, ihan periaatteesta olisi kyllä kiva saada yli maksetut takaisin.
 
Tähän päivitys että toistunut nyt n. joka toinen päivä. Kuulee aina kun joku huutaa että nyt musiikkia hiljemmalle. Eilen n. klo 23:30 alkoi jumputus. Kyllä ihmiset on helvetin tyhmiä.
rakenna kumilutku ja kerää muutama sormenpään kokonen kivi jemmaan ja kun alkaa jumputus niin ikkunanraosta napauttaa auton kylkeen tai tuulilasiin yhdellä, kannattaa toki tehdä huomaamattomasti ettei jää kiinni, mut kuvittelis et kerran kun autoon napsahtaa niin lähtee auto muille maille jyskyttämään bassoaan.
 
Ajateltiin paremman puoliskon kanssa mennä ihan kunnon aamupalalle/brunssille, koska miksipä ei. Oltiin aika myöhään liikenteessä (n. klo 11), mutta aamupalan piti olla tarjolla 12:30 asti, joten hyvin olisi pitänyt ehtiä. Paitsi, että aamupala oli myyty loppuun, muttei tästä tiedotettu kuin vasta kassalla. Eli ensimmäisenä vitutuksen aiheena tämä, että jokin tuote on loppuunmyyty, mutta annetaan porukan jonottaa vartti ja kerrotaan vasta kassalla, että sori, nyt kävi näin.

Eipä auttanut kuin mennä seuraavaan paikkaan. Yllättäen sinne jopa mahtui. Vähän tämmöinen trendikkäämpi kahvila kaupungin keskustassa, niin hinta oli jo aika suolainen (25€). Ajateltiin, että suosittu ja kehuttu paikka kyseessä, niin kai se sen arvoinen on. No ei kyllä ollut... Sinänsä kaikki tarjottavat olivat ihan hyviä, mutta valikoima oli todella suppea. Lisäksi muiden asiakkaiden käytös pisti vituttamaan. Ei osata jonottaa, kiilataan jonon rakoihin, kurotellaan ympäri pöytää, eikä odoteta jonon etenemistä, ei katsota ympärilleen, tuupitaan ja semmoinen hirveä hoppu kaikilla. Kahvi sentään oli ihan hyvää, vaikka ois voinut olla useampaa sorttia tarjolla (kahvila kuitenkin kyseessä).
 
Ajateltiin paremman puoliskon kanssa mennä ihan kunnon aamupalalle/brunssille, koska miksipä ei. Oltiin aika myöhään liikenteessä (n. klo 11), mutta aamupalan piti olla tarjolla 12:30 asti, joten hyvin olisi pitänyt ehtiä. Paitsi, että aamupala oli myyty loppuun, muttei tästä tiedotettu kuin vasta kassalla. Eli ensimmäisenä vitutuksen aiheena tämä, että jokin tuote on loppuunmyyty, mutta annetaan porukan jonottaa vartti ja kerrotaan vasta kassalla, että sori, nyt kävi näin.

Eipä auttanut kuin mennä seuraavaan paikkaan. Yllättäen sinne jopa mahtui. Vähän tämmöinen trendikkäämpi kahvila kaupungin keskustassa, niin hinta oli jo aika suolainen (25€). Ajateltiin, että suosittu ja kehuttu paikka kyseessä, niin kai se sen arvoinen on. No ei kyllä ollut... Sinänsä kaikki tarjottavat olivat ihan hyviä, mutta valikoima oli todella suppea. Lisäksi muiden asiakkaiden käytös pisti vituttamaan. Ei osata jonottaa, kiilataan jonon rakoihin, kurotellaan ympäri pöytää, eikä odoteta jonon etenemistä, ei katsota ympärilleen, tuupitaan ja semmoinen hirveä hoppu kaikilla. Kahvi sentään oli ihan hyvää, vaikka ois voinut olla useampaa sorttia tarjolla (kahvila kuitenkin kyseessä).
Meillä oli vastaava ajatus avokin kanssa lasten ollessa mummolassa. Kaikki paikat mitä Tampereelta osattiin googlata, tarjosivat sen verran suolaisin hinnoin, että skipattiin tämä suunnitelma. Minusta yli 20€/hlö (ehkä jopa vähemmän) maksaa ravintolan lämmin ateria listalta, eikä seisovan pöydän aamiainen/brunssi.

Edit: ehkä tässä brunssissa hyödynnetään hinnoittelussa vähän samanlaista keskiluokkaista muotijuttua kuin taannoin tutuksi tullut kakkubuffa. Kuulin tällaisen olemassaolosta tuttavalta ja innostuin vuosipäiväaktiviteettina. Kävin tarkistamassa buffetin todellisuuden: mikäli oikein muistan vuosien jälkeen niin tarjolla oli 15€:lla kolmea eri kakkua max 1 pala per kakku ja reilulla 20€:lla sai valita viittä eri kakkua max 1 pala per kakku. Oisko tämä ollut Itiksessä. En sano, että vatsa olisi kestänyt enemmän kuin kolme tai viisi palaa, mutta valikoiman suppeus aikamoinen ja buffetinhan tuosta olisi saanut sillä, että omavalintaista kakkua olisi saanut halutessaan enemmän kuin sen yhden palan. Jäi kummastuttamaan kuka tuon valitsee yksittäisten kakkupalojen sijasta. Varmaankin jollain skumppabuffalla saisi samanlaiset katteet revittyä samanlaiselta erityisen maksukykyiseltä, muotitietoiselta yleisöltä. Minulle tällaisista jää aika törkeä rahastuksen maku.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli vastaava ajatus avokin kanssa lasten ollessa mummolassa. Kaikki paikat mitä Tampereelta osattiin googlata, tarjosivat sen verran suolaisin hinnoin, että skipattiin tämä suunnitelma. Minusta yli 20€/hlö (ehkä jopa vähemmän) maksaa ravintolan lämmin ateria listalta, eikä seisovan pöydän aamiainen/brunssi.

Edit: ehkä tässä brunssissa hyödynnetään hinnoittelussa vähän samanlaista keskiluokkaista muotijuttua kuin taannoin tutuksi tullut kakkubuffa. Kuulin tällaisen olemassaolosta tuttavalta ja innostuin vuosipäiväaktiviteettina. Kävin tarkistamassa buffetin todellisuuden: mikäli oikein muistan vuosien jälkeen niin tarjolla oli 15€:lla kolmea eri kakkua max 1 pala per kakku ja reilulla 20€:lla sai valita viittä eri kakkua max 1 pala per kakku. Oisko tämä ollut Itiksessä. En sano, että vatsa olisi kestänyt enemmän kuin kolme tai viisi palaa, mutta valikoiman suppeus aikamoinen ja buffetinhan tuosta olisi saanut sillä, että omavalintaista kakkua olisi saanut halutessaan enemmän kuin sen yhden palan. Jäi kummastuttamaan kuka tuon valitsee yksittäisten kakkupalojen sijasta. Varmaankin jollain skumppabuffalla saisi samanlaiset katteet revittyä samanlaiselta erityisen maksukykyiseltä, muotitietoiselta yleisöltä. Minulle tällaisista jää aika törkeä rahastuksen maku.
Nyt olet jotenkin erehtynyt tai sitten tuolla ollut jotenkin tosi erikoista. Se "muotijuttu" eli kakkugallerian kakkubuffa on kyllä ihan sellainen, että saat syödä niin paljon kuin jaksat "Kakkubuffet on tarjolla Fredan ja Hakaniemen Lyyran kahvilossamme joka päivä koko aukioloajan. Tällä hinnalla saa syödä buffet-tuotteita niin paljon kuin haluaa. Kakkubuffettiin kuuluu runsas valikoima makeita herkkujamme. "


Edit: nykyään tuo buffa näemmä vain kahdessa pisteessä. Aikanaan se oli useammissa, esim Vantaalla Dixissä, ja muistaakseni juurikin Itiksessä. Mutta aina se muistaakseni ollut rajaton.
 
Nyt olet jotenkin erehtynyt tai sitten tuolla ollut jotenkin tosi erikoista. Se "muotijuttu" eli kakkugallerian kakkubuffa on kyllä ihan sellainen, että saat syödä niin paljon kuin jaksat "Kakkubuffet on tarjolla Fredan ja Hakaniemen Lyyran kahvilossamme joka päivä koko aukioloajan. Tällä hinnalla saa syödä buffet-tuotteita niin paljon kuin haluaa. Kakkubuffettiin kuuluu runsas valikoima makeita herkkujamme. "


Edit: nykyään tuo buffa näemmä vain kahdessa pisteessä. Aikanaan se oli useammissa, esim Vantaalla Dixissä, ja muistaakseni juurikin Itiksessä. Mutta aina se muistaakseni ollut rajaton.
Siitä on vajaat kymmenen vuotta, mutta Itiksessä kävin sitä tsekkaamassa, eikä siellä saanut yhdellä maksulla syödä kakkua niin paljon kuin halusi. Lisämaksulla sai useampaa eri kakkuvaihtoehtoa ja molemmissa maksuissa oli rajoitus kakun määrässä. Se oli pieni kahvila sellaisella sivukäytävällä, sen tarkemmin en muista. Nimenomaan jäi muistiin se ristiriita ennakkokäsityksen kanssa, kun kakkubuffet ei ollutkaan buffet:D
 
Ei tosiaan mikään isoin vitutuksen kohde, mutta ostin pari mattoa (cheapo räsymattoja kunhan vaan jotain on lattialla.) ja ensimmäistä kertaa kun astuin maton päälle niin melkein vedin selälleen.
Ihan vaan vähän liukkaita laminaattia vasten. Sopivasti kummankin maton paikka siellä missä kävelee eniten.
Kivannäkösiä kyllä kun yleensä ollut suht tummia mattoja.
 
Ei tosiaan mikään isoin vitutuksen kohde, mutta ostin pari mattoa (cheapo räsymattoja kunhan vaan jotain on lattialla.) ja ensimmäistä kertaa kun astuin maton päälle niin melkein vedin selälleen.
Ihan vaan vähän liukkaita laminaattia vasten. Sopivasti kummankin maton paikka siellä missä kävelee eniten.
Kivannäkösiä kyllä kun yleensä ollut suht tummia mattoja.
Hae liukueste mattoa sinne alla.
 
Hae liukueste mattoa sinne alla.
Ensihätään laitan vahvaa kakspuoliteippiä. Ja ehkä pari naulaa. Jesaria pari rullaa. Bostikkia ihan hajun vuoksi.
Veikkaan että lähtee noi matot vaihtoon suht nopeasti.
 
Hae liukueste mattoa sinne alla.
Tää on sitten ihan paska keksintö tuohon hommaan. Tuo kumi kun kerää pölyt ja roskat lattialta niin se menettää ajan myötä kaiken pidon. Joskus tuli kirottua noita ja sit ruvettiin ostaan mattoja missä on jo valmiina liukueste
 
Ensihätään laitan vahvaa kakspuoliteippiä. Ja ehkä pari naulaa. Jesaria pari rullaa. Bostikkia ihan hajun vuoksi.
Veikkaan että lähtee noi matot vaihtoon suht nopeasti.
Eteisen mattoon pistin bilteman kaksipuolista teippiä alle, hyvin on pysynyt paikoillaan, ei lähde edes imurin mukana pois paikoiltaan. lapset ja koira ei vedä rullalle, jne.
 
Eteisen mattoon pistin bilteman kaksipuolista teippiä alle, hyvin on pysynyt paikoillaan, ei lähde edes imurin mukana pois paikoiltaan. lapset ja koira ei vedä rullalle, jne.
Mulla on jotain nomorenails-teippiä jota aattelin huomenna testata. Vähän ohkasta teippiä kun toi räsymattomateriaali kuitenkin suht vuoristomallista, eli ei todellakaan sileätä johon mikään teippi helpolla tarttuu.
Tosin mä jo mietin että joku murtuma tai aivovamma vois olla kiva.
 
Ensihätään laitan vahvaa kakspuoliteippiä. Ja ehkä pari naulaa. Jesaria pari rullaa. Bostikkia ihan hajun vuoksi.
Veikkaan että lähtee noi matot vaihtoon suht nopeasti.
Suosittelen kokemuksesta Puuilon mattoteippiä
 
Toi kakspuoleinen teippi lattiaan ei oo mikään paras ratkasu, varsinkin jos laminaatti/parketti, se liima jättää meinaan melkoset jäljet ja niitten putsaaminen saattaa olla jopa mahdotonta koska ne painuu siihen puuhun melkosen syvälle ja se liima saattaa syövyttää myös.
 
Toi kakspuoleinen teippi lattiaan ei oo mikään paras ratkasu, varsinkin jos laminaatti/parketti, se liima jättää meinaan melkoset jäljet ja niitten putsaaminen saattaa olla jopa mahdotonta koska ne painuu siihen puuhun melkosen syvälle ja se liima saattaa syövyttää myös.
Nää perus laminaatit kestää asetonilla hinkkausta ainakin jonkin verran, eli siinä mielessä ei yleensä ongelmaa jos pitää jotain liimapintaa saada pois.
Lakattu parketti tai muu oikea puumateriaali ottaa hittiä siihen pintaan ihan eri tavalla jos siihen menee liimaamaan jotain ja pitää saada irtikin joskus.
 
Toi kakspuoleinen teippi lattiaan ei oo mikään paras ratkasu, varsinkin jos laminaatti/parketti, se liima jättää meinaan melkoset jäljet ja niitten putsaaminen saattaa olla jopa mahdotonta koska ne painuu siihen puuhun melkosen syvälle ja se liima saattaa syövyttää myös.
Ainakin tuo linkkaamani mattoteippi on lähtenyt nätisti pois lattiasta, useamman kerran niitä repinyt kun mattoja vie tamppaukseen yms.
 
Juu, se sitten voi olla ihan eri asia sitten, ja vuokrakämpässä sit vuokranantajalta syytä kysyä että miten menee jos lattiaan sit tuleekin vaurioita, omistuskämpässä se on sit sun lompsa joka kärsii lattiarempan :P Ajattelin vaan varottaa ennakkoon jo et mitä voi tapahtuu.
 
Toi kakspuoleinen teippi lattiaan ei oo mikään paras ratkasu, varsinkin jos laminaatti/parketti, se liima jättää meinaan melkoset jäljet ja niitten putsaaminen saattaa olla jopa mahdotonta koska ne painuu siihen puuhun melkosen syvälle ja se liima saattaa syövyttää myös.
Kaikki on lähteneet pois laminaatista ilman että laminaatin kärsi. Jesari, kaksipuolinen teippi, 10v ollut kaksipuolinen vaahtomuoviteippi jolla oli kiinni liukuovien alakisko. Laminaatissa ei oo mitään puuta mihin imeytyä. Ikkunat kannattaa pitää auki ja jotkut puhdistussienet liukenee käsiin, joten kannataa olla nopea.

 
Purkillinen hunajaa auennut repun pohjalle. Onneksi ei ollut mitään kauhean tärkeää sisällä. Olevinani olin kelmuttanut sen, että pysyy kiinni, mutta tietenkin päin persettä sekin oli tehty.
 
AI-kiima. Puhkeispa kupla.
”TEHKÄÄ ENEMMÄN AI:LLA, KILPAILIJALLA ON 80 % PAREMPI AI-KÄYTTÖASTE!” – huutamista palaverista toiseen, mutta mitään konkreettista siitä, miten pitäisi käyttää, millä AI-työkalulla ja miten, ei anneta, saati sitä, miten tuo kilpailijoiden AI-käyttö on mitattu. Sitten vielä järkytytään, kun kuullaan, että se saattaisi maksaakin jotakin, jos käyttö aloitettaisiin tosissaan.
 
Ensin vitutti pari viikkoa sitten, kun autosta hajosi tuulilasi kiveniskemän vuoksi. Onneksi oli kuitenkin lasivakuutus, joten siitä selvisi omavastuulla. Eilen auto oli sitten merkkikorjaamolla lasinvaihdossa. Nyt vituttaa, kun noudettaessa huomasin, että olivat rikkoneet lasin alakulmasta autoon kiinteästi kuuluvan parkkilippupidikkeen ja yrittivät selvitä siitä "unohtamalla" kertoa asiasta. Pikkujuttu sinäänsä, mutta tuo ottaa päähän, että jätetään kertomatta asiakkaalle, että asentaja kämmäsi ja autosta hajosi jotain sinne kuuluvaa.
 
Moccamasterin kahvipurukauha taas kappaleina. Äkkiseltään katsottuna noita näkyy saavan myös rosterisena ja pidemmällä varrella, mutta rosterinen on sitten pienemmällä 10g kauhalla, siinä missä tuo alkuperäinen ämpärimuovinen kauha oli 15g.
 
Moccamasterin kahvipurukauha taas kappaleina. Äkkiseltään katsottuna noita näkyy saavan myös rosterisena ja pidemmällä varrella, mutta rosterinen on sitten pienemmällä 10g kauhalla, siinä missä tuo alkuperäinen ämpärimuovinen kauha oli 15g.
Oletko miettinyt ettei sen tarvitse olla MM-brändätty niin on enemmän vaihtoehtoja :whistling:
Sinänsä kyllä mokkamasterin lapio on kyllä kestänyt kovaa käyttöä erilaisissa taukotiloissa, mutta voihan sekin olla halpuutettu ja paskottu :angrymanshakingfist:
 
Moccamasterin kahvipurukauha taas kappaleina. Äkkiseltään katsottuna noita näkyy saavan myös rosterisena ja pidemmällä varrella, mutta rosterinen on sitten pienemmällä 10g kauhalla, siinä missä tuo alkuperäinen ämpärimuovinen kauha oli 15g.
Siis tämmöinenkö sulla oli? Tää on vähän epäkäytännöllinen imho. Moccamaster kahvimitta 15g ruskea | Prisma.fi-verkkokauppa Mitenhän tuo mittaa painon (15g?) kun näyttää ihan tilavuusmitalta :)

Mä tykkään ite tän mallisista että on kätevimpiä Kahvimitta Kotikulta 24/7
 
Panttikirja. Ei helvetti. Kyllä suomessa osataan tehdä kaikki mahdollisimman hankalasti.
Vuonna 87 on ollut pieni palsta vakuutena lainalle vanhemmillani ja maksoivat hyvissä ajoin velan pois. Jostain syystä joku idiootti on keksinyt, että vuosikymmenien jälkeenkin pitää olla tuommoiset vielä rasitteena. Kukaan ei suostu tekemään yhtään mitään ilman kymmeniä lippuja ja lappua. Pankkiin ei pääse, muuta kuin ajan varaamalla. Isä on ollut kuolleena jo monta vuotta.

Minkä ihmeen takia pitää jonkun panttikirjan jäädä pyörimään järjestelmiin, jos laina maksetaan pois. Ei mitään järkeä.

Älkää ikinä ottako maata perinnöksi. Vittu mitä paskaa. Mitään muuta kuin harmia.
 
Juurikin tuommoinen MM oma mittakauha ollut käytössä ja tuntuvat särkyvän aina parin vuoden välein. Prismassa olisi ainakin ihan järkevän näköinen metallinen kauha samalla hinnalla kuin tuo alkuperäinen MM kauha.

Mitään järkeä ei taida tuossa MM omassa rosterisessa kauhassa olla, kun mittatilavuus on 10g ja yhtä kuppia varten menee se 7g jauhoja.
 
Mä mittaan kahvinpuruja oikean määrän pussista kaataen. Menee jotenkin alitajuisesti huomaamatta. Samantapainen tapahtuu usein kaupassa käydessä, kerään tavarat niin summa on usein 49€± 90snt ja voi maksaa lähimaksulla tunnuslukua syöttämättä.
 
Mä mittaan kahvinpuruja oikean määrän pussista kaataen. Menee jotenkin alitajuisesti huomaamatta. Samantapainen tapahtuu usein kaupassa käydessä, kerään tavarat niin summa on usein 49€± 90snt ja voi maksaa lähimaksulla tunnuslukua syöttämättä.
Mä taas laitan kahvia sen verran että on hyvää. Ei mitään käryä montako grammaa se tai lusikka on, mutta 1 ja puoli lusikkaa niin tulee hyvää. Enempää ei tarvii tietää.
 
Panttikirja. Ei helvetti. Kyllä suomessa osataan tehdä kaikki mahdollisimman hankalasti.
Vuonna 87 on ollut pieni palsta vakuutena lainalle vanhemmillani ja maksoivat hyvissä ajoin velan pois. Jostain syystä joku idiootti on keksinyt, että vuosikymmenien jälkeenkin pitää olla tuommoiset vielä rasitteena. Kukaan ei suostu tekemään yhtään mitään ilman kymmeniä lippuja ja lappua. Pankkiin ei pääse, muuta kuin ajan varaamalla. Isä on ollut kuolleena jo monta vuotta.

Minkä ihmeen takia pitää jonkun panttikirjan jäädä pyörimään järjestelmiin, jos laina maksetaan pois. Ei mitään järkeä.

Älkää ikinä ottako maata perinnöksi. Vittu mitä paskaa. Mitään muuta kuin harmia.

Byrokraatit. Verottaja muistutti pari vuotta sitten maksamattomista pääomatuloista, eli vuokratuloista. No koska vuokralainen eli isäni oli kuollut niin kämppä tyhjänä ja myytävänä, niin eipä siinä mitään vuokria saanut keneltäkään. Itse perin ko. kämpän kauan sitten äidiltäni. Vanhemmat oli eronneet taas kauan ennen sitä.
Nyt olisi sitten pitänyt keksiä perunkirja jostain. Itse olin sen verran nuori etten noista asioista mitään tiennyt saati nähnyt koko paperia ikinä. Varmaan (kuollut) enoni hoiti asioita silloin, niin paha sitä on häneltäkään enää kysyä.
Perunkirja siksi että olisi pitänyt maksaa kämpän myyntivoitosta veroa - käytännössä myin rytöläjän alle markkinahinnan.

Puhelimessa kun selvittelin, tai ainakin yritin jonkun vanhan kääkän kanssa, niin eihän se tajunnut mitään ja löin luurin kiinni kun ei asia edistynyt tai mennyt perille. Pääomatulot meni sitten ulosottoon, ja kappas yllättäen palautuikin pyytämättä takaisin. Eikä niitä myynti "voittojakaan" kyselty sen koommin.
 
Taas oli pari aivovammalautaa jätetty keskelle pyörätietä pusikkoiseen mutkaan. Pitää varmaan kohta alkaa antamaan noille kunnolla runtua.
 
Se on oikeasti vain ajan kysymys milloin pyöräilijä tai toinen skuuttikuski menettää henkensä siks että törmää väärään paikkaan jätettyyn skuuttiin...

Se ei ole enää että tapahtuuko tuo, se on MILLOIN....
Jos itte näette noita niin pyydän, siirtäkää turvalliseen paikkaan, se ei kai ole liikaa pyydetty, eihän?
 
Se on oikeasti vain ajan kysymys milloin pyöräilijä tai toinen skuuttikuski menettää henkensä siks että törmää väärään paikkaan jätettyyn skuuttiin...

Se ei ole enää että tapahtuuko tuo, se on MILLOIN....
Jos itte näette noita niin pyydän, siirtäkää turvalliseen paikkaan, se ei kai ole liikaa pyydetty, eihän?
Ajaminen siten että pystyisi pysähtymään tarvittaessa ei ole vaihtoehto? Yhtä hyvin siellä voisi olla vaikka jalankulkija.
Toki nuo skuutit saisi heittää ojaan.
 
Jos itte näette noita niin pyydän, siirtäkää turvalliseen paikkaan, se ei kai ole liikaa pyydetty, eihän?
Tavallaan kaikkien tienkäyttäjien vastuulla taata turvallinen liikkuminen muille, mutta kansalaisvelvollisuudeksi en sitä kokisi näiden kohdalla.

Ennen siirtoa kannattaa ottaa kuva ja skuutin tunnus ylös ja tehdä paskasti pysäköidystä laitteesta ilmoitus ko. firmalle. En tiedä johtaako mihinkään, mutta ainakin ne tarjoavat siihen mahdollisuuden.

Olisi mahtavaa, jos siihen ajaneelle tulee merkintä perseilystä ja ehkä muitakin seuraamuksia.
 
Tavallaan kaikkien tienkäyttäjien vastuulla taata turvallinen liikkuminen muille, mutta kansalaisvelvollisuudeksi en sitä kokisi näiden kohdalla.

Ennen siirtoa kannattaa ottaa kuva ja skuutin tunnus ylös ja tehdä paskasti pysäköidystä laitteesta ilmoitus ko. firmalle. En tiedä johtaako mihinkään, mutta ainakin ne tarjoavat siihen mahdollisuuden.

Olisi mahtavaa, jos siihen ajaneelle tulee merkintä perseilystä ja ehkä muitakin seuraamuksia.
Eiköhän se vastuu lopu sillä kuskilla siihen kun on appilla checkannut ulos siitä "sessiosta". Ainakin joissain firmoissa käsittääkseni pitää käyttäjän myös ottaa kuva siitä pysäköidystä scootista appiin. Eihän tuo niin voisi toimia, että joku ulkopuolinen ottaa kuvia noista myöhemmin, senhän on voinut kuka tahansa - vaikka se ilmoituksen tekijä itse - siinä välissä siirtää vaikka keskelle ajorataa ja feikata tilanne.
 
Eiköhän se vastuu lopu sillä kuskilla siihen kun on appilla checkannut ulos siitä "sessiosta". Ainakin joissain firmoissa käsittääkseni pitää käyttäjän myös ottaa kuva siitä pysäköidystä scootista appiin. Eihän tuo niin voisi toimia, että joku ulkopuolinen ottaa kuvia noista myöhemmin, senhän on voinut kuka tahansa - vaikka se ilmoituksen tekijä itse - siinä välissä siirtää vaikka keskelle ajorataa ja feikata tilanne.
Sama kävi mielessä, mutta sitten ajattelin, että olisi hiton typerää noilta firmoilta, jos paikkadataa ei tallennettaisi session lopettaessa.

Toki luottamukseni ihmiskuntaan ei ole kauhean korkealla ollut hetkeen, joten uskon, että perseily on ikuista.
 
Pidän ukkosista ja sadepäivistä, vähän pientä tihkua ollut tänään mutta edelleen odotan sitä comfya sadepäivää että voi vaan olla nojatuolissa pelaillen ja kuunnella kun sade hakkaa ikkunaan

Ja on 3 käsikonsolia jos sähköt menee ukkospäivänä joten se nojatuolilla pelailu on siltikin mahdollista

7h5ne.jpg
 
Pidän ukkosista ja sadepäivistä, vähän pientä tihkua ollut tänään mutta edelleen odotan sitä comfya sadepäivää että voi vaan olla nojatuolissa pelaillen ja kuunnella kun sade hakkaa ikkunaan

Ja on 3 käsikonsolia jos sähköt menee ukkospäivänä joten se nojatuolilla pelailu on siltikin mahdollista

7h5ne.jpg
Vituttaako siis se että pidät vesisateesta vai enkö nyt ymmärtänyt jotain 🤔
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 534
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom