Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 081
Mukavaa kyllä kun sain koiran itelleni hoitoon, mutta..

Työpäivät sen verran raskaita, että vaikka koitan päivän aikana käydä lenkillä sen 7-9km / päivä, niin ei silti riitä pikkuiselle. Tottunut juoksemaan elämänsä ajan talvella kelkan edessä, ja sulan maan aikana mopon edessä kunnon tahtia. Mutta kun ei ole miulla kumpaakaan, niin en pysty vielä niin tekemään. Hankinnassa kyllä on kummatkin niin helpottaisi reippaaste.. Kun rakastaa juoksemista yli kaiken.

Tämän huomaa vaan kun tahtoisi pikkuinen olla ulkona lenkin jälkeen yhä, ja yöllä hönttäileepi ja pitää päästä ulos välillä kusellekin. (ennen hoidossa ollessaan ei ikinä ole yöllä tarvinnu ulos mennä, nyt melkein joka yö)..

Kiirutta töissä, pitäs kunnon lenkit keretä käymään, ja ruokakin pitäs tehdä. Onha siinä sitä hommaa väsyneenä..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Mukavaa kyllä kun sain koiran itelleni hoitoon, mutta..

Työpäivät sen verran raskaita, että vaikka koitan päivän aikana käydä lenkillä sen 7-9km / päivä, niin ei silti riitä pikkuiselle. Tottunut juoksemaan elämänsä ajan talvella kelkan edessä, ja sulan maan aikana mopon edessä kunnon tahtia. Mutta kun ei ole miulla kumpaakaan, niin en pysty vielä niin tekemään. Hankinnassa kyllä on kummatkin niin helpottaisi reippaaste.. Kun rakastaa juoksemista yli kaiken.

Tämän huomaa vaan kun tahtoisi pikkuinen olla ulkona lenkin jälkeen yhä, ja yöllä hönttäileepi ja pitää päästä ulos välillä kusellekin. (ennen hoidossa ollessaan ei ikinä ole yöllä tarvinnu ulos mennä, nyt melkein joka yö)..

Kiirutta töissä, pitäs kunnon lenkit keretä käymään, ja ruokakin pitäs tehdä. Onha siinä sitä hommaa väsyneenä..
Sun täytyy muistaa että se saattaa reagoida myös siihen isännän poismenoon ja aika isoon elämänmuutokseen. Koirat on helkkarin viisaita (ja stressaavia) eläimiä. Mutta voisiko polkupyörällä mennä juoksuttamaan?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 081
Sun täytyy muistaa että se saattaa reagoida myös siihen isännän poismenoon ja aika isoon elämänmuutokseen. Koirat on helkkarin viisaita (ja stressaavia) eläimiä. Mutta voisiko polkupyörällä mennä juoksuttamaan?
Niihän se saattaa olla.. Ovat viisaampia mielestäni kyllä mitä ihmiset välillä, ja hyvä niin.

Polkupyörä pitäs hankkia sitte, nii pääsis polkemaha. Talvella sitte vaikka sukset tms ja vetäisi.. vähän riskialtista nuo moottoripelit koiran kanssa, mitä moni sanonut. Mutta ite tottunu näkemään Yetin aina juoksemassa niitte kanssa reissuissa ja muuten.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Tämä oikeastaan eilinen, mutta gigantista tuli jääkaappi kotiinkuljetuksella ja kuski(t) jätti sen tuohon oven eteen (5 rappusta) eikä suostunut sitä sisälle saakka nostamaan.

No, otin sitten tuon 203cm korkean kaapin kantoon ja siinä se on paikallaan. Ihmettelen vaan tuota ulos jättämistä. Ei siinä montaa minuuttia mene kun sen kaapin nostaisi edes sisälle saakka? Jättääkö ne kerrostalossa alas jalkakäytävälle?
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Itsellä oli vähän sama Gigsun toimituksen kanssa, mutta nostatinkin ne autotalliin, jotta sain vanhat pois edestä jne. Kuljetuksen jälkeen laitteen pitäs seistä pari tuntia ennen kuin saa laittaa virtoihin. Omassa tapauksessani tämä siis oli oikeastaan hyvä näin. Sisälle taloon olis ollut 2 + 2 rappusta.

Sisälle kannetiin noi laitteet itse ja vaakatasossa, joten taas seisotettiin pari tuntia paikallaan ennen käynnistämistä. Vähän kyllä ovat äänekkäämpiä noi Samsungin kaapit, kun mitä olin ajatellut. Mutta muuten juurikin käyttöönsä sopivat.

Edit: @Ponsu ja autotalliin vain loiva liuska.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Tämä oikeastaan eilinen, mutta gigantista tuli jääkaappi kotiinkuljetuksella ja kuski(t) jätti sen tuohon oven eteen (5 rappusta) eikä suostunut sitä sisälle saakka nostamaan.

No, otin sitten tuon 203cm korkean kaapin kantoon ja siinä se on paikallaan. Ihmettelen vaan tuota ulos jättämistä. Ei siinä montaa minuuttia mene kun sen kaapin nostaisi edes sisälle saakka? Jättääkö ne kerrostalossa alas jalkakäytävälle?
Kuljetusehdoissa on että kuljetus kynnykselle. Ei ole mitään kauhean vaikeasti ymmärrettävää. Siinä kun kuski alkaa sooloilemaan ja jääkaappi kaatuukin siinä viiden rappusen nousulla niin kuka sen korvaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Posti vituttaa, 2 vuorokautta seissy jo arkkupakastin (pieni) 20km päässä varastossa. Vaan kotia kuljetus tilattu ni eivät vittu saa sitä tuotua ovelle ja ite ei voi mennä hakee. Aspa vaan suoltaa sontaa et ”välitämme kuljetuspalvelulle viestiä”
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Posti vituttaa, 2 vuorokautta seissy jo arkkupakastin (pieni) 20km päässä varastossa. Vaan kotia kuljetus tilattu ni eivät vittu saa sitä tuotua ovelle ja ite ei voi mennä hakee. Aspa vaan suoltaa sontaa et ”välitämme kuljetuspalvelulle viestiä”
Postin kanssa täälläkin ongelmia, kuukauden jumittanut paketti Vantaalla ja lähetys lajiteltu 20 kertaa eikä aspa osaa tietenkään auttaa vaan sanoo vain että ”pystyt itsekin sitä seuraamaan lähetystunnuksen avulla”. :rofl:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Kuljetusehdoissa on että kuljetus kynnykselle. Ei ole mitään kauhean vaikeasti ymmärrettävää. Siinä kun kuski alkaa sooloilemaan ja jääkaappi kaatuukin siinä viiden rappusen nousulla niin kuka sen korvaa?
No varmaan ei sillon kaatunut just kun nosti sitä vaan tuodessa kynnykselle? Muutenkin gigantilla oli kamppis ilmaisesta kotiinkuljetuksesta. Vasta viestissä tuli ”ensimmäiselle esteelle”

edelleen kiinnostaa, onko tuo ensimmäinen este ovi kerrostalon porraskäytävään vai meneekö hissillä 7 kerrokseen ja sinne asiakkaan ovelle?

Edit: olen kyllä päässyt asian yli jo. Kuitenkin aika mielenkiintoista markkinoida sitä kotiinkuljetuksena vaikka se siinä ehdoissa onkin että tämä muuten tulee sitten ovelle.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Ainakin Gigantin nettisivulla lukee ihan suomeksi kylmälaitteiden kampanjasivun ylälaidassa "Kaikkiin kylmälaitteisiin ilmainen toimitus. Ilmainen toimitus koskee edullisinta toimitusta kynnykselle (arvo 29,90€).". Sitä en sitten tiedä, mistä reittiä Ponsu tavaransa tilasi.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Taisin eilen murtaa vasemman jalan pikkuvarpaan töissä... Onneks sentään nyt alko viikonloppu, niin ei tarvi kävellä ku sohva - tietokone - jääkaappi matkoja :).
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Vituttaa ihmiset jotka ei tajuu että kaikkien kroppa ei vaan yksinkertaisesti kestä lämpöä. Kylmästä saa kyllä aina vinkua mutta siitäkin pääsee eroon kun PUKEE LÄMPIMÄSTI PÄÄLLE.

Sitten kun joillekkin tulee liian kuuma ja kroppa alkaa hannaamaan vastaan ja alkaa tulla FYYSISIÄ oireita; alkaa hikoilemaan niin että päätä alkaa särkeä, mitään et voi tehdä kun kädet ja vaatteet märkänä, ei saa nukutuksi, ajatukset tahmaa, sydän alkaa hakkaamaan, ja muut synttärisetit ja MITÄÄN et pysty asialle tekemään. Et vittu mitään. Voit vaan olla ja kärsiä.

Mutta jos jollain tulee pikkusen vilu ja vähän sormia paleltaa niin siitä saa saatana inistä ihan kuin olis maailman loppu tulossa. Laittais vittu hanskat käteen.

Saatana.
Tämä tuntuu olevan kestoaihe täällä. Ihmetyttää ihmiset jotka valittaa viileästä kesästä (20°C ) vaatetta päälle jos paleltaa, ei kai noissa lämpötiloissa sentään tarvitse pukeutua kuin eskimo? Speedoissako sitä pitäisi saada kulkea ympäri vuoden?
Ymmärrän jos -30°C pakkaset vituttaa, silloin kun joutuu oikeasti pukemaan lämmintä päälle selviytyäkseen.

Pakkanen satuttaa, jos et pukeudu oikein.
Helle uuvuttaa ja lannistaa. Ja siltä et voi suojautua, toisin kuin kylmyydeltä.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Miksi se on tän kaverin postauksissa aina boldattu Celsius? Miksei Celsius? Eikö hän osaa kirjoittaa? Onko näppis rikki? onko hällä Apple? Niin paljon kysymyksiä, eikä vastausta ...

Edit: No niin, tulihan se sieltä :D
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Miksi se on tän kaverin postauksissa aina boldattu Celsius? Miksei Celsius? Eikö hän osaa kirjoittaa? Onko näppis rikki? onko hällä Apple? Niin paljon kysymyksiä, eikä vastausta ...

Edit: No niin, tulihan se sieltä :D
En käytä Äppleä. itse olen vain ajatellut että tuo C pikku palluran kanssa selventää asioita kun lämpötiloista puhutaan.
Pahoittelut boldatusta C:stä palleroineen.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
C ok kyllä, sen boldaaminen sensijaan hämmentää pientä kulkijaa. Pisti miettimään, että korostatko juuri sitä että puhutaan celsiuksista, eikä pirun fahrenheteista :kahvi:
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 217
Se vituttaa kun käyttöjärjestelmästä riippumatta Ctrl + v ja Ctrl + shift + v toiminnot toimii väärinpäin. Saisi päinvastainen toiminta olla oletus. Liittyy vavhasti tuohon lihavoituun C:hen :D
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 081
Nyt on itse annettu irtisanomislappu työnantajalle (itse tehty lappu, todistajien kera), ei tuota touhua jaksa mikään enään.. Jos pikkuhiljaa etiäpäi koittaa päästä, katsotaan mitä vielä keksivät, että haluavatko oikeusteitse ruveta käymään selvittelyä.. Numeron estin jo, koska herjausviestejä rupesi tulemaan. Asunnossa saan kuitenkin olla 6kk laillisesti, sitä ei mikään kiistä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 675
Nyt on itse annettu irtisanomislappu työnantajalle (itse tehty lappu, todistajien kera), ei tuota touhua jaksa mikään enään.. Jos pikkuhiljaa etiäpäi koittaa päästä, katsotaan mitä vielä keksivät, että haluavatko oikeusteitse ruveta käymään selvittelyä.. Numeron estin jo, koska herjausviestejä rupesi tulemaan. Asunnossa saan kuitenkin olla 6kk laillisesti, sitä ei mikään kiistä.
Oikein. Jos ei pysty asiallisesti viestimään niin estoa vaan.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 081
Oikein. Jos ei pysty asiallisesti viestimään niin estoa vaan.

Jep. Huomenna kyselen tilitoimistosta minkä verran niitä lomapäiviä ny oikein oli sitte :hmm: koska suullisesti sanoivat töissä ettei tarvi siellä enää näkyä..

Tuli vaan mieleen, että minulla on puuverstas tässä asunnon alapuolella, niin sekin on suullisella sopimuksella sinne perustettu.. jos sinne koittavat väkisin mennä lukkojen taa, niin voinko soittaa poliisit siltikin? Koska minun omistuksessa kaikki irtaimisto ja työkalut, mutta kiinteistö työpaikan omistuksessa..


Liittoon laitoinkin viestiä, että jollei heti löydykään töitä, niin joutuuko silti karenssiin koska itse jouduin irtisanomaan.. selitin aikalailla tilanteen ja sen edellisen tilanteen mikä oli. Katsotaan mitä vastaavat
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Jep. Huomenna kyselen tilitoimistosta minkä verran niitä lomapäiviä ny oikein oli sitte :hmm: koska suullisesti sanoivat töissä ettei tarvi siellä enää näkyä..

Tuli vaan mieleen, että minulla on puuverstas tässä asunnon alapuolella, niin sekin on suullisella sopimuksella sinne perustettu.. jos sinne koittavat väkisin mennä lukkojen taa, niin voinko soittaa poliisit siltikin? Koska minun omistuksessa kaikki irtaimisto ja työkalut, mutta kiinteistö työpaikan omistuksessa..


Liittoon laitoinkin viestiä, että jollei heti löydykään töitä, niin joutuuko silti karenssiin koska itse jouduin irtisanomaan.. selitin aikalailla tilanteen ja sen edellisen tilanteen mikä oli. Katsotaan mitä vastaavat
Karenssia tulee. TE-toimisto tekee päätöksen, liitolla ei siihen ole sanansijaa.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Tuli vaan mieleen, että minulla on puuverstas tässä asunnon alapuolella, niin sekin on suullisella sopimuksella sinne perustettu.. jos sinne koittavat väkisin mennä lukkojen taa, niin voinko soittaa poliisit siltikin? Koska minun omistuksessa kaikki irtaimisto ja työkalut, mutta kiinteistö työpaikan omistuksessa.
En tiedä vaikuttaako se, mihin tarkoitukseen verstas on perustettu. Kotikäyttöön vai yrityksen hyödynnettäväksi? Ainakin jos ihan pelkkään kotipuhteeseen, niin kyseessä on kotirauhan rikkominen, silloin voi sóittaa poliisit paikalle. Vuokranantaja ei voi tepastella noin vain sisään, tietyin rajaehdoin.
Vuokranantajalla ei ole oikeutta mennä asuntoon sopimatta ajankohdasta vuokralaisen kanssa. Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta säätelee tämän kaltaisia tilanteita. Toisen luvun 22 §:n mukaan vuokranantajalla on oikeus päästä asuntoon kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaiselle sopivana aikana. Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, on vuokranantajalla myös tällöin oikeus huoneiston näyttöön, mutta jälleen vuokralaiselle sopivana aikana.

Kuitenkaan kohteissa, jotka eivät lukeudu vuokrasopimukseen, vierailu ei riko vuokralaisen oikeuksia. Rikosilmoituksen voit tehdä kotirauhan rikkomisesta, josta voi seurata rangaistuksena sakkoa tai vankeutta enintään kuusi kuukautta. {/quote]
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Miten UPS:llä se paketin toimittaminen voi olla niin hemmetin vaikeaa. Kun valitsee kahdesta vaihtoehdosta toisen, niin yritetään toimittaa siihen paikkaan mitä nimenomaan ei valinnut. No, odotellaan minne lopulta päätyy vai palaako Saksaa takaisin.:mad:
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
87
Ottaa päähän nämä ajatukset. Heti aamusta alkaa pienellä ahdistuksella. Onneksi viime yö meni ihan kohtuullisesti ja sain nukuttua ihan ok.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ottaa päähän nämä ajatukset. Heti aamusta alkaa pienellä ahdistuksella. Onneksi viime yö meni ihan kohtuullisesti ja sain nukuttua ihan ok.
Varmaan vain ilmoitit tänne, mutta joskus ihmiset haluaisivat keskustella aiheesta. Siksi uskallan kysyä, onko sattunut jotain? Onko ystäviä kenelle jutella asiasta? Sillä eihän päivä kivasti ala, jos se alkaa ahdistuksella. Toki aika ajoin on tilanteita, jolloin täytyy aikansa kestää ikäviä tunteita, kunhan jonkinlainen ulospääsy on näköpiirissä.

Tsemppiä päivään.

Täällä alkoi päivä vatutuksella UPS:n sekoiluun, mutta tilanne päätynee jossain vaiheessa johonkin ratkaisuun. Luultavasti lähetys palautuu Saksaan, kun edes soitto UPS:n aspaan ei saa heille oikeaa toimitusosoitetta, vaikka ihan itse sitä ehdottivat.:facepalm:
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
87
Varmaan vain ilmoitit tänne, mutta joskus ihmiset haluaisivat keskustella aiheesta. Siksi uskallan kysyä, onko sattunut jotain? Onko ystäviä kenelle jutella asiasta? Sillä eihän päivä kivasti ala, jos se alkaa ahdistuksella. Toki aika ajoin on tilanteita, jolloin täytyy aikansa kestää ikäviä tunteita, kunhan jonkinlainen ulospääsy on näköpiirissä.

Tsemppiä päivään.

Täällä alkoi päivä vatutuksella UPS:n sekoiluun, mutta tilanne päätynee jossain vaiheessa johonkin ratkaisuun. Luultavasti lähetys palautuu Saksaan, kun edes soitto UPS:n aspaan ei saa heille oikeaa toimitusosoitetta, vaikka ihan itse sitä ehdottivat.:facepalm:
Periaatteessa ilmoitin, käytännössä haluaisin keskustella. Kyseessä siis sydänsurut ja niiden kanssa olen tuskaillut muutaman viikon. Olen tukottanut tuota parisuhdeketjua muutamalla viestillä ja ehkä tämä on parempi ketju. Tänään on kaikenlisäksi aika terapeutille, jonka kanssa pääsen asiasta keskustelemaan. Luulen kyllä selviäväni.

Kiitoksia kuitenkin ja tsemppiä ja mukavaa päivää myös sinulle!
 
Liittynyt
30.03.2019
Viestejä
252
Verkkokauppa.com:n ruuhkautunut. Juuri kun tilailin uutta palikkaa viime vkl, ei kerkiä tälle viikkoa:cry:Yleensä 2-3 pvä menee...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Miksi kuivausrummussa ei voi kertoa selkeästi paljonko aparaatti kuluttaa sähköä. Siis watteina. Energy labelissa on tuo vuosittainen kulutus, joka on laskettu xxx määrillä käyttökertoja. Ohjekirjasta löysin niin kerrotaan kWh-lukema jollekin ohjelmalle täydellä koneellisella ja vajaalla täytöllä. Luojan kiitos siinä oli aika minuutteina (kauanko kuivaa tuohon kWh-määrään) eli sain sen tuosta laskettua. Mikä on niin vaikeaa kertoa "580w" jossain päin tuotetietoja?

Piti tietää siksi, että nyt tiedän riittääkö 10A sulake tuohon hommaan. Riittäähän se.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Miksi kuivausrummussa ei voi kertoa selkeästi paljonko aparaatti kuluttaa sähköä. Siis watteina. Energy labelissa on tuo vuosittainen kulutus, joka on laskettu xxx määrillä käyttökertoja. Ohjekirjasta löysin niin kerrotaan kWh-lukema jollekin ohjelmalle täydellä koneellisella ja vajaalla täytöllä. Luojan kiitos siinä oli aika minuutteina (kauanko kuivaa tuohon kWh-määrään) eli sain sen tuosta laskettua. Mikä on niin vaikeaa kertoa "580w" jossain päin tuotetietoja?

Piti tietää siksi, että nyt tiedän riittääkö 10A sulake tuohon hommaan. Riittäähän se.
Koska sehän riippuu siitä, mikä ohjelma siellä on käytössä. Maksimiluku tottakai olisi hyvä ilmoittaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tänään ei vituta se että on taas yksi entinen kaveri, vaan se että melkein nelikymppisellä miehellä ei ole yhtään käytöstapoja ja itsekunnioitusta olla kerjäämättä ja elää omilla varoillaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Koska sehän riippuu siitä, mikä ohjelma siellä on käytössä. Maksimiluku tottakai olisi hyvä ilmoittaa.
Niin. Sitä minä juuri hain. Ostat melkein minkä tahansa sähkövimpaimen, niin kyllä se teho kerrotaan. Nyt joutui itse kaivaa/laskea.
En tiedä sitten lukisiko tuo itse laitteen kyljessä/takana tyyppikilvessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
Niin. Sitä minä juuri hain. Ostat melkein minkä tahansa sähkövimpaimen, niin kyllä se teho kerrotaan. Nyt joutui itse kaivaa/laskea.
En tiedä sitten lukisiko tuo itse laitteen kyljessä/takana tyyppikilvessä.
Lukisi. En muista sellaista laitetta jossa ei tyyppikilvessä nimellistehoa lukisi. Toki pitäisi kyllä esim käyttöohjeen tekniset tiedot -osasta tuo tieto löytyä.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
On se nyt saatanan vaikeeta kun ensin teet omaolossa koronavirus arvion, niin sitte tääl perähikiällä joutuu kiirevastaanottoon silti soittaan et sais lähetteen koronatestiin drivein paikkana.. eikä tässä oo kun +30min jonotettu... Miks tästäkin tehty niin Witun vaikeeta??? en ihmettele että osa skippaa testiin menon kun näin vaikeeta päästä sinne.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
On se nyt saatanan vaikeeta kun ensin teet omaolossa koronavirus arvion, niin sitte tääl perähikiällä joutuu kiirevastaanottoon silti soittaan et sais lähetteen koronatestiin drivein paikkana.. eikä tässä oo kun +30min jonotettu... Miks tästäkin tehty niin Witun vaikeeta??? en ihmettele että osa skippaa testiin menon kun näin vaikeeta päästä sinne.
Teillä ei saa aikaa suoraan sieltä omaolon kautta?
Onpas kyllä paskasti suunniteltu systeemi ja vähän niinkuin syö koko omaolon ideaa. Meilläpäin saa ensimmäisen vastauksen jälkeen lähetellä viestejä viiveettä hoitajan kanssa omaolossa ja ajanvarauksen sieltä suoraan testiin ilman muita yhteydenottoja. Näin mä kuvittelisin sen olevan alunperin ajateltukin toimivan eikä niin että ensin tehdään omaolo, ne vastaa että joo testiin ja sitten soitat erikseen ajanvaraukseen varataksesi testiajan :darra:
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Omaolossa tulee vain

"
Antamiesi vastausten perusteella sinulla voi olla kiireellistä hoitoa vaativa koronavirus- tai muu infektio ja sinun tulee tästä syystä ottaa yhteyttä päivystykseen. Ota puhelimitse yhteyttä kiirevastaanottoon puh. 03 5652 1200 (arkisin klo 8-20, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 9-20). Puhelimessa saat tarkemmat ohjeet hoitoon hakeutumisen tarpeesta. Muina aikoina soita tarvittaessa vointisi mukaan Päivystysapuun 116117.

Henkeä uhkaavassa tilanteessa soita hätänumeroon 112. "

Kun ks puhnumeroo soitat saa jonottaa yli 40min ja oot edellee 3 jonottaja..

alkaa pikkuhiljaa vituttaa kun 4vrk oot sairastanut ja koitat saada sitä helvetin lähetettä koronatestiin,eikä saa suoraa omaolosta vaikka näin miullekin sanottii et sieltä sen saa - Vitut
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Pari vuotta taistellut terminaalista maksasyöpää vastaan. Vuoden verran hoitoja Saksassa omakustanteisesti. Nyt alkoi näyttää jo ihan hyvältä, mikään kasvaimista ei ole aktiivinen, ja menen tänään keskustelemaan mahdollisesta maksansiirron mahdollisuudesta.

No ei muuta kun lisää paskaa niskaan, nyt näyttää siltä että munuaiset sanoo ittensä irti. Mitään syytä ei tuollekaan näytä löytyvän. Puoli vuotta sitten täysin normaalit arvot puolittuneet lyhyessä ajassa. Ei vaan jaksa enää tätä paskaa.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Pari vuotta taistellut terminaalista maksasyöpää vastaan. Vuoden verran hoitoja Saksassa omakustanteisesti. Nyt alkoi näyttää jo ihan hyvältä, mikään kasvaimista ei ole aktiivinen, ja menen tänään keskustelemaan mahdollisesta maksansiirron mahdollisuudesta.

No ei muuta kun lisää paskaa niskaan, nyt näyttää siltä että munuaiset sanoo ittensä irti. Mitään syytä ei tuollekaan näytä löytyvän. Puoli vuotta sitten täysin normaalit arvot puolittuneet lyhyessä ajassa. Ei vaan jaksa enää tätä paskaa.
Ei saakeli, mikä siinä on että aina lyödään jo lyötyä ja yksittäiselle ihmiselle tuntuu kasautuvan kaikki paska vuoron perään, ja joillekin ei sitten koskaan mitään. Kuten se Hyvinkään ammutuksi tullut poliisikin, jolta kroppa lahosi alta elin kerrallaan aina kun alkoi näyttää toipuminen hyvältä. Mutta hänkin ilmeisesti nyt stabiilissa tilassa ja voi elää normaalia elämää leukemiasta ja hyvänlaatuisista kasvaimista huolimatta.

Mutta helvetin raskastahan tuollainen putki varmasti on etenkin henkisesti, joten ei voi kuin tsemppiä toivottaa ja lahjoittaa virtuaalista taistelutahtoa. Kyllä ne lekurit sut varmasti kasaan parsii, uutta elintä vaan kroppaan jos ei muu auta. Toivotaan nyt kuitenkin, että on vaan hetkellinen järjestelmähäriö ja munuaiset alkaa skulaamaan, vaikka vissiin noi syöpähoidot saattaa niitä rasittaa, asiaa sen paremmin tuntematta?
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Mutta helvetin raskastahan tuollainen putki varmasti on etenkin henkisesti, joten ei voi kuin tsemppiä toivottaa ja lahjoittaa virtuaalista taistelutahtoa. Kyllä ne lekurit sut varmasti kasaan parsii, uutta elintä vaan kroppaan jos ei muu auta. Toivotaan nyt kuitenkin, että on vaan hetkellinen järjestelmähäriö ja munuaiset alkaa skulaamaan, vaikka vissiin noi syöpähoidot saattaa niitä rasittaa, asiaa sen paremmin tuntematta?
Joo, todennäköisesti jostain hoidoista tuo johtuu. Vaikea sanoa, kun nykyinen lääkitys ei yleensä vaurioita munuaisia. Saksassa hoidot oli taas sellaisia, että akuuttina saattaa tulla jotain vauriota, joka sitten paranee suht nopeasti. Mulla viimeisimmästä hoitokerrasta on kuitenkin jo 4kk, niin outoa että ois jatkunut näin pitkälle. En vaan aikaisemmin kiinnittänyt huomiota asiaan kun munuaisarvo oli silti viitearvoissa, mutta nyt tippui alle. Jos sama tahti jatkuu niin oon dialyysissä ennen joulua.

Tuntuu kyllä aivan paskalta. Ei saa mitään breikkiä, kokoajan joku asia vituillaan. Paniikki ja ahdistus taas aivan katossa. Ei tälleen alle 30-vuotiaana vielä haluis kaikkia sisäelimiä ruveta vaihtelemaan.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Sainhan vihosta viimein ajan ja kiirevastaaoton nainen oli äänestä päätellen iha kypsä-tapaus. Teki sentäs lähetteen testiin ja pääsin testissä käymään (kirveli ja vedet silmissä kärvistelin kun tikkua pyöriteltiin). Vituttaa jos tää on koronaa. :(
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Pari vuotta taistellut terminaalista maksasyöpää vastaan. Vuoden verran hoitoja Saksassa omakustanteisesti. Nyt alkoi näyttää jo ihan hyvältä, mikään kasvaimista ei ole aktiivinen, ja menen tänään keskustelemaan mahdollisesta maksansiirron mahdollisuudesta.

No ei muuta kun lisää paskaa niskaan, nyt näyttää siltä että munuaiset sanoo ittensä irti. Mitään syytä ei tuollekaan näytä löytyvän. Puoli vuotta sitten täysin normaalit arvot puolittuneet lyhyessä ajassa. Ei vaan jaksa enää tätä paskaa.
Kannattaa kokeilla kannabista. Kannabinoidit inhiboi syöpäsolujen jakaantumista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 378
Viestejä
4 199 993
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom