Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ihan ymmärrettävä reaktio mielestäni sinulta varsinkin jos harrastat hieman parempia oluita. Itselleni kutsu hei lähdetäänkö bisselle tarkoittaa jotain parempaa olutravintolaa jossa juoda se pari olutta ja jauhaa paskaa, ei todellakaan uimaan, pussikaljalle ja halvinta bulkkilageria. Itse toteaisin tuossa että annetaampa olla koko homman sitten jos lähtökohdat ovat nuo.
Kai sinne saa itse oluet mukaan valkata? Kyllä mulle kesällä ulkona nautittu olut maistuu näin vakavaraisena ja keski-ikää lähestyvänäkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Kai sinne saa itse oluet mukaan valkata? Kyllä mulle kesällä ulkona nautittu olut maistuu näin vakavaraisena ja keski-ikää lähestyvänäkin.
Paljon mieluummin itsekin lähden parin hyvän kaverin kanssa jonnekin rantaan/mökille nuotion ääreen juomaan vaikka jotain hyvää saksalaista tms. Olutta, kuin jonnenkkin täyteen ammuttuun trendikuppilaan vetämään jotain naaman sisäänpäin kurtistavaa ipaa pikkurilli pystyssä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Kyllähän tollanen "lähdetkö kaljalle?" tarkoittaa että mennään johonkin baariin istumaan. Ihan niinkuin "mennäänkö leffaan lauantaina?" tarkoittaa että Finnkino tai vastaava on suuntana, eikä kaverin sohva ja 40" telkkari.

Ei siinä ettenkö itsekin juo mieluummin kavereiden kanssa kaljaa vaikka mökkirannalla kuin baarissa
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Muuta kun asennutat vaan. Eikö se ennakkopäätös just tullut, että parvekkeen ja kämpän väliseen seinään saa asunnon omistaja reikiä tehdä.
Ei ole paljon enään taloyhtiöllä mahdollisuutta pumppua kieltää.
Tähän uutiseen varmaan viittaat: Ilmalämpöpumpun luvaton asennus käynnisti vuosien oikeusriidan siitä, saako taloyhtiön omistamaan seinään tehdä reiän – KKO asettui lämpöpumpun asentaneen kannalle

Jos ei lupaa myönnetä "suosiolla" niin olen kyllä ajatellut muistuttaa tuosta päätöksestä. Mulla on sinällään ihan samanlainen tilanne kuin tuossakin. Nooh katotaan mitä vastailevat + kokouskutsua kait tuosta pitäisi tulla itsellekkin.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Kyllähän tollanen "lähdetkö kaljalle?" tarkoittaa että mennään johonkin baariin istumaan.
Jos vanha tuttu pyytäis bisselle, niin varmasti pelkästään siitä olettaisi, että johonkin kuppilaan olisi tarkoitus. Silti, jos selviäisi, että vanha tuttu haluaakin pihalle, niin tuntuu hulvattomalta ajatukselta, että asia alkaisi vituttaa, tai että vastauksena aloittaisi "pyh, minä olin ajatellut jotain hienoa olutravintolaa, saat etsiä arvoasi vastaavaa seuraa muualta"-nirppanokkaneiteilyn. Mitä vittua, jos se vanha tuttu on niin epämiellyttävä, ettei sen kanssa viihdy pihalla, niin miksi ylipäätään olla sen kanssa missään tekemisissä?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Jos vanha tuttu pyytäis bisselle, niin varmasti pelkästään siitä olettaisi, että johonkin kuppilaan olisi tarkoitus. Silti, jos selviäisi, että vanha tuttu haluaakin pihalle, niin tuntuu hulvattomalta ajatukselta, että asia alkaisi vituttaa, tai että vastauksena aloittaisi "pyh, minä olin ajatellut jotain hienoa olutravintolaa, saat etsiä arvoasi vastaavaa seuraa muualta"-nirppanokkaneiteilyn. Mitä vittua, jos se vanha tuttu on niin epämiellyttävä, ettei sen kanssa viihdy pihalla, niin miksi ylipäätään olla sen kanssa missään tekemisissä?
Onhan se näinkin, mutta enemmän ajattelen tota sen kautta että pyydetään asiaan x ja sitten se vaihtuukin asiaksi y. Jos vanha kaveri ois sanonut että mennään pussikaljalle joku ilta niin homma ihan ok.

Itsehän siis inhoan kaikenlaisia yllätyksiä tämmöisten asioiden suhteen, mutta tämä on ihan oma vika
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Takin tasku hajosi ilman varoitusta, jonka seurauksena puhelin tippui sadevesikaivon ritilästä läpi. Eipä ollut saatana kuin ainoa mahdollinen ritilä 10 kilometrin matkan varrella ja sattui olemaan juuri sillä hetkellä jalkojen vieressä.. Kotona yritin ottaa 2 vuotta vanhan varapuhelimen käyttöön, jonka akku kirjaimellisesti räjähti, kun puhelimen laittoi laturiin kiinni. Vakuutuksesta ei saa euroakaan, kun ikävähennys on jo 30% kuluvalta vuodelta ja omavastuu 200 euroa. VMP
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Takin tasku hajosi ilman varoitusta, jonka seurauksena puhelin tippui sadevesikaivon ritilästä läpi. Eipä ollut saatana kuin ainoa mahdollinen ritilä 10 kilometrin matkan varrella
Kannattais lotata jos ois saman luokan tuuri paremmissa merkeissä.

Ampiaisilla pesä oven yläpuolella vintillä. Vaikka ovat tarpeellisia kuten kimalaiset ja mehiläisetkin niin ei ole mukava kun niitä aina muutama livahtaa sisälle.
Istuin ampiaisen päälle ja tuikkas piikin joka jäi kiinni kankkuun.
Kimalaiset on ihan kivoja rauhallisen oloisia kavereita ja niilläkin pesä talon molemmissa päädyissä. Eivät ole koskaan tuikanneet vaikka kädellä pitelisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
...ja taas peruttu hammalääkäriaika. Tai hygienistin. Taas puoli tuntia aikaisemmin soitto että peruttu. Vittu vasta toinen kerta tän hammasoperaation aikana. Ja seuraava aika onkin sitten näppärästi 30.7. Saatana.
Ens viikolla on taas paikkuuaika, katotaan perutaanko sekin vittu taas juur ennen.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
...ja taas peruttu hammalääkäriaika. Tai hygienistin. Taas puoli tuntia aikaisemmin soitto että peruttu. Vittu vasta toinen kerta tän hammasoperaation aikana. Ja seuraava aika onkin sitten näppärästi 30.7. Saatana.
Ens viikolla on taas paikkuuaika, katotaan perutaanko sekin vittu taas juur ennen.
Tätä se on nykyään. Sitten jos et itse peruuta vähintään vuorokautta ennen, niin laskua pukkaa.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Lähes koko helvetin ensiviikko +30C, näyttäkää minulle yksikin ihminen kuka nauttii tällaisista saatanan helteistä. En jumalauta todelakaan valita kun saapuu syksy ja talvi, kylmää ja pimeää.
Juu, en minäkään tykkää helteistä. 20 astetta on just sopiva kesäsää. Sen yli kun menee, niin vitutus vaan kasvaa. :lol:
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Lähes koko helvetin ensiviikko +30C, näyttäkää minulle yksikin ihminen kuka nauttii tällaisista saatanan helteistä. En jumalauta todelakaan valita kun saapuu syksy ja talvi, kylmää ja pimeää.
Tämä! +20 menee kivasti viel, kunhan on pilvistä edes välillä. Mutta toi +30 on ihan perseestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Lähes koko helvetin ensiviikko +30C, näyttäkää minulle yksikin ihminen kuka nauttii tällaisista saatanan helteistä. En jumalauta todelakaan valita kun saapuu syksy ja talvi, kylmää ja pimeää.
Riippuu ihan olosuhteista. Sen jälkeen kun ILPin hommas ni lämpöä saa olla kesällä kun pääsee aina sisälle viileään. Ilmastoinnin jälkeen kesästä nauttii ihan eri tavalla.

Sen sijaan ajalla ennen ILPiä ei paljon hurrattu jos ulkona lämpö nousi yli 20 asteen kun kämpässä oli sen 30 ja yli. Eikä mihinkään päässyt kuumuutta pakoon.
Ei enää koskaan elämää ilman ILPiä.
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
230
Pienen pieni vitutus, mutta yksi vanha tuttu kysyi pari päivää sitten että lähdettäisiinkö "bisselle". Mietin että mikä ei, ja mielessä siinti jokin kiva oluthuone tai baari kaupungilla.

No, nyt kaveri sitten ilmoitti että mennäänkin johonkin syrjäiselle rannalle uimaan ja pussikaljoittelemaan. Eipä kyllä vittuakaan kiinnosta moinen.

Olenko vaan meemikonservatiivi, kun ymmärrän kutsun "bisselle" tarkoittavan lähtökohtaisesti baaria tms.?
Ehkä kannattaisi ajatella sen kautta että toinen esitti ihan hyväntahtoisen kutsun/eleen vaikka puitteet olikin erilaiset kuin omassa mielessä.

Toivoisin kyllä ainakin omalle kohdalle niin että tulisi sitten vaikka vastaehdotus että "mennäänkö mielummin paikkaan X", kun tuskin se syrjäinen ranta ja pussikalja on se itseistarkoitus vaan se yhdessä vietetty aika :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Riippuu ihan olosuhteista. Sen jälkeen kun ILPin hommas ni lämpöä saa olla kesällä kun pääsee aina sisälle viileään. Ilmastoinnin jälkeen kesästä nauttii ihan eri tavalla.

Sen sijaan ajalla ennen ILPiä ei paljon hurrattu jos ulkona lämpö nousi yli 20 asteen kun kämpässä oli sen 30 ja yli. Eikä mihinkään päässyt kuumuutta pakoon.
Ei enää koskaan elämää ilman ILPiä.
Tämä, itselläni ei vielä ole, mutta tulossa kyllä. Etelän lomallakin on kuumuus ihan eri homma kun pääsee aina hotellihuoneeseen viileään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Kummallisen vaikealta kuulostaa kyl joidenki kommunikointi kaverin kanssa. Mahotonta ku ei voi sanoa kaverille, että "AI aattelin et mentäis baariin, mennäänkö", mut sen sijaan pitää tupista foorumilla ja tekstaripalstalla. Vai mikä tää juttu on, että yks kutsuu kaljalle, nii sit on pakko vaa mennä oli se sit perseenreiässä tai baarissa se kalja.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Eikö tämä ketju ole ns. matalan kynnyksen avautumiseen, ja taisin mainita että aika pienenpieni vitutus oli kyseessä. Elämä jatkuu, ja saattoipa käydä niinkin, että ilmaisin asiasta eilen kaverille, ja tapaamme myöhemmin baarissa, jahka ovat saaneet kehonsa huuhdeltua merivedellä.

Jos nyt haluaa tästä jotain yleistää, niin ainahan ns. bait-and-switch (vaikka se olisikin sitä ainoastaan oman tulkinnan tai erikoisen mielteen vuoksi) vähän kyrsii.

"Hei, auttaisitko yhden kaapin kantamisessa"
-> Kyseessä jokin aivan tolkuton massiivipuupaska, joka rikkoo portaat ja selät.

"Tuletko meille katsomaan peliä, ruokaa on"
-> Peliä katsotaan kännyköiltä koska ei ole TV:tä, ruoka on ruissipsejä ja oliiveja.

Sitä en kiistä ettenkö olisi rasittava nirppanokka ja hienohelma, mutta itseriittoisena elitistinä ei ole lainkaan hassumpaa elää.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Sairasta. Lämpöä saa aina lisää jos viluttaa mutta kuumudessa se on aikalailla game over ku ei ole enää mitään poisotettavaa :D
Juuri ennen nukkumaanmenoa kylmään suihkuun. Siitä enimmät kuivataan ja suoriltaan sänkyyn, jossa nukkuu lakanan alla. Lakana laitetaan niin, että se peittää lonkan ja polven/polvet. Uni tulee ja aamulla heräät hikisenä, mutta virkeänä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Onneksi on ilp, aamuisin tosin on välillä liian kylmä, joten se hieman harmittaa. Jostain syystä tossa vehkeessä ei riitä järki pitämään lämpötilaa vaaditussa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Kun kehittäisivät vielä selkään asennettavan ilpin, niin en näin ulkona työtä tekevänäkään valittaisi. Kotona, autotallissa ja navetan "baarissa" kyllä ilp, joten olotila hyvä, mutta perkele, kun tarvii tuolla 30asteessa olla päivä töissä.

Käsi ylös kuinka moni hehkuttaa, että on kiva kun on helle, ja on ulkotöissä..?
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
220
On pitkä tovi kun oli säänarmoilla ja kyllä silloinkin nautin eniten aurinkoisista, jopa helteisistä päivistä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Montakin lähisukulaisten terveyteen liittyvää harmittaa ja huolettaa, mutta kun niistä yrittää irtautua illalla parin oluen ja pelaamisen kanssa, niin vituttaa mm. hillittömäksi bloatiksi kasvanut nvidian ajuripaketti -->

1624051204204.png


... ja varsinkin se vituttaa, että joka saatanan kerta kun olen ajatellut käynnistää edellisen sukupolven codia samaisen rentoutumishetken pumpum-pelaamista varten, niin pitää ladata joku 30GB päivityspaketti, josta vähintää 90% koskee jotain sellaista osa-aluetta pelistä, jota en tule koskaan käynnistämään.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kaveri halusi tulla grillaamaan kotitalon pihalle ja ei sanallakaan kertonut, että on tilannut kaksi kaveria sinne lisää.

Ostin pari pakettia makkaraa, possun fileepihvejä ja pekonia (maksoin kaikki), että syödään yhdessä ja kohta taksi pihalla.

Ei siinä muuten mitään, mutta tiedän sen kavereista toisen (entinen työkaveri).

Pari kaljaa kun on ottanut, se ei enää onnistu kävelemään kun vetää itsensä niin pieruun ja jojoon.

Sama kävi tänään hän halusi väkisin tulla mun luokse jatkoille.

Ei ihan onnistu, kun on muistissa viime kerta laittaa musat täysille kun käy vessassa ja dominoi mitä kuunnellaa, eikä pääse nukkumaan kun sekaisin.

Tunti sitten ei jalat kantaneet ja halusi taksin hiekkatielle missä se makaa.

Ei taida olla yllättävää, että laitoin äsken vähän tulikivenkatkuista tekstiviestiä kaverille, että järjestä ensi kerralla omalle pihallesi etkä riekkumaan minun pihalle.

Semmoista.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 432
Oiskin hiljaista, tuntuu että kaikki ihmiset kuoriutuu asunnoistaan talven jälkeen ja kesällä on ääniä/meteliä enemmän kuin talvella mihinkään kellonaikaan.
Kaiken lisäksi tuo helvetin tapahtuma-alue tuossa kivenheiton päässä...kyllä talvella voi sentään nauttia hiljaisuudesta.

Ensi viikko tulee olemaan kyllä helvetillinen koettelemus noiden lämpöjen kanssa, onneksi on sentään lyhyt työviikko niin voi sitten keskellä yötä tuulettaa loppuviikosta.
En minäkään paukkupakkasia ihannoi mutta niihin pystyy sentään sopeutumaan pukeutumalla.
Kyllä 20-22°C ois passeli lämpötila vaikka ympäri vuoden. Noissa keleissä tarkenee jo shortseissa ja t-paitasillaan ja voi olla vielä pitkät housutkin jalassa ilman kärsimystä niin ei vain ymmärrä mitä lisäarvoa nuo 30°C lämmöt tuo kellekään. Noh, ihmiset on erilaisia.

Itikoitakin ihan saatanasti jo tähän aikaan, jostain ne löytää tiensä sisälle asuntoon taas. Puremat kutiaa viikon saatana, kesän iloja. :rage:
Pitää varmaan tarkistella verkot ikkunoista ja viritellä verkkoa ilmanvaihtoventtiileihin.

Tulispa jo syksy...Eiku kesäloma ensin, sitten syksy.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Kaveri halusi tulla grillaamaan kotitalon pihalle ja ei sanallakaan kertonut, että on tilannut kaksi kaveria sinne lisää.

Ostin pari pakettia makkaraa, possun fileepihvejä ja pekonia (maksoin kaikki), että syödään yhdessä ja kohta taksi pihalla.

Ei siinä muuten mitään, mutta tiedän sen kavereista toisen (entinen työkaveri).

Pari kaljaa kun on ottanut, se ei enää onnistu kävelemään kun vetää itsensä niin pieruun ja jojoon.

Sama kävi tänään hän halusi väkisin tulla mun luokse jatkoille.

Ei ihan onnistu, kun on muistissa viime kerta laittaa musat täysille kun käy vessassa ja dominoi mitä kuunnellaa, eikä pääse nukkumaan kun sekaisin.

Tunti sitten ei jalat kantaneet ja halusi taksin hiekkatielle missä se makaa.

Ei taida olla yllättävää, että laitoin äsken vähän tulikivenkatkuista tekstiviestiä kaverille, että järjestä ensi kerralla omalle pihallesi etkä riekkumaan minun pihalle.

Semmoista.
Jos tiedät että meininki on tuollaista helvetin sekoilua toisen kaverin osalta mikset käskenyt painumaan suoraan vittuun todeten kun ei viimekerrallakaan onnistunut käyttäytyminen. Itse en hetkeäkään katselisi omassa himassani jotain kännistä sekoilevaa tyyppiä vaikka olisi kuinka hyvä kaveri.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Luin Hesarista arvion lyhyestä luontodokkarista joka alkoi kiinnostamaan

Luontohetki: Kesyttämätön Uusi-Seelanti TV1 klo 19.00 ja Yle Areena.
Suora lähetys jäi näkemättä mutta Areenasta tuo löytyy. Tai siis ei löytynyt, kokeilin telkkarin Areena-sovelluksen kautta kaikki mahdolliset hakusanat aloittaen "luontohetki", "kesyttämätön", "uusi-seelanti", "kesyttämätön uusi-seelanti" eikä mitään löydy. Television kaukosäätimellä toi kirjoittaminen ei ole mitenkään näppärää niin hermot siinä alkoi jo menemään.

Piti kaivaa läppäri esille, googlen kautta löytyikin nopeasti oikea Areenan sivu Kesyttämätön Uusi-Seelanti
No, laitetaan läppäristä pyörimään telkkariin. Tai eipä sittenkään, koska

Ohjelma on tulossa katsottavaksi 14.6.2021 klo 06.00
Puolisen tuntia tässä meni ihan hukkaan

Tolla on siis jotain 11000 katselua ja pitäisi olla 2v 9kk katseluaikaa jäljellä
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
323
Luin Hesarista arvion lyhyestä luontodokkarista joka alkoi kiinnostamaan



Suora lähetys jäi näkemättä mutta Areenasta tuo löytyy. Tai siis ei löytynyt, kokeilin telkkarin Areena-sovelluksen kautta kaikki mahdolliset hakusanat aloittaen "luontohetki", "kesyttämätön", "uusi-seelanti", "kesyttämätön uusi-seelanti" eikä mitään löydy. Television kaukosäätimellä toi kirjoittaminen ei ole mitenkään näppärää niin hermot siinä alkoi jo menemään.

Piti kaivaa läppäri esille, googlen kautta löytyikin nopeasti oikea Areenan sivu Kesyttämätön Uusi-Seelanti
No, laitetaan läppäristä pyörimään telkkariin. Tai eipä sittenkään, koska



Puolisen tuntia tässä meni ihan hukkaan

Tolla on siis jotain 11000 katselua ja pitäisi olla 2v 9kk katseluaikaa jäljellä
Aamuksi kello soimaan klo 8.00

Lähetykset
  • la 19.6.2021 19.00 Yle TV1
  • su 20.6.2021 8.00 Yle TV1
  • ke 23.6.2021 15.45 Yle TV1
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 672
Aamuksi kello soimaan klo 8.00

Lähetykset
  • la 19.6.2021 19.00 Yle TV1
  • su 20.6.2021 8.00 Yle TV1
  • ke 23.6.2021 15.45 Yle TV1
Ei tässä vituta se että tuo jäi nyt näkemättä, vaan se että Areenan paskuuden takia meni aikaa ihan turhaan. Aina kun joku jää tekniikan toimimattomuudesta kiinni niin kierrokset nousee, vähän samaan tapaan kuin pätkivän nettiyhteyden kanssa: jos tietää että mökillä ei netti toimi niin ei haittaa, mutta jos siellä normaalisti netti toimii ja jonkun takia tulee katko tai pätkimistä niin vitutuskäyrä alkaa nousemaan todella nopeasti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Windows vituttaa. Piti asentaa sukulaisen Windows uudelleen kun vaihdoin hdd:n ssd:hen. Tietysti Microsoft suuressa viisaudessaan on poistanut mahdollisuuden bootata suoraan työpöydälle. Toki sen sai toimintaan rekisteriä puukottamalla, mutta jostain syystä Windowsin kanssa vääntäminen saa minut aina raivon partaalle.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Windows vituttaa. Piti asentaa sukulaisen Windows uudelleen kun vaihdoin hdd:n ssd:hen. Tietysti Microsoft suuressa viisaudessaan on poistanut mahdollisuuden bootata suoraan työpöydälle. Toki sen sai toimintaan rekisteriä puukottamalla, mutta jostain syystä Windowsin kanssa vääntäminen saa minut aina raivon partaalle.
Onneksi itse en ole joutunut linuxkäyttäjänä windowsin kanssa tappelemaan vuosiin. Sukulaisille ja tutuille vaihdettu koneisiin linuxit ja ongelmien ja tukipuheluiden määrä putosi huomattavasti. Lisäksi etäyhteys tarvittaessa ssh:lla niin pääsee katsomaan etänä mikä on järjestelmässä vialla.. Suosittelen järjestelmän vaihtoa lämpimästi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Windows vituttaa. Piti asentaa sukulaisen Windows uudelleen kun vaihdoin hdd:n ssd:hen. Tietysti Microsoft suuressa viisaudessaan on poistanut mahdollisuuden bootata suoraan työpöydälle. Toki sen sai toimintaan rekisteriä puukottamalla, mutta jostain syystä Windowsin kanssa vääntäminen saa minut aina raivon partaalle.
Siis eikö kloonaus onnistunut vai missä mätti? Bootti suoraan työpöydälle, eihän tuo nyt onnistu jos windowssin täysin uudelleen asentaa. Vai olenko itse vaan tyhmä jä jäi jotain multa ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Onneksi itse en ole joutunut linuxkäyttäjänä windowsin kanssa tappelemaan vuosiin. Sukulaisille ja tutuille vaihdettu koneisiin linuxit ja ongelmien ja tukipuheluiden määrä putosi huomattavasti. Lisäksi etäyhteys tarvittaessa ssh:lla niin pääsee katsomaan etänä mikä on järjestelmässä vialla.. Suosittelen järjestelmän vaihtoa lämpimästi.
Minullakin on työ- ja kotikoneessa Linux ollut jo yli 10 vuotta, mutta välissä joutuu Windowsin kanssa touhuamaan niin vitutuskäyrä nousee. Silti Windows 10 on suhteellisen huoltovapaa, mutta nyt kun kyllästyin 15 minuutin käynnistysaikaan oli pakko kääriä hihat ja vaihtaa ssd.
Nyt etäpalavereiden aikaan Microsoftin Teams saa raivon nousemaan sekä Windowsissa että Linuxissa. Teamsin Linux-versio ei tue taustan blurrausta, joten pakko bootata Windowsiin. Sitten taas Windows puolella minulla on pari Teams tiliä (En viitsi käyttää nykyisen työpaikan tiliä kun neuvottelee uusista työpaikoista :cool:) ja näiden välillä vaihtaminen vaatii useamman yrityksen ja teamsin uudelleenkäynnistämisen (Something went wrong - virheilmoitukset).

Siis eikö kloonaus onnistunut vai missä mätti? Bootti suoraan työpöydälle, eihän tuo nyt onnistu jos windowssin täysin uudelleen asentaa. Vai olenko itse vaan tyhmä jä jäi jotain multa ohi.
Kloonaus olisi onnistunut, mutta kyseessä oli pakettikone johon oli kertynyt kaikenlaista roskaa joten halusin asennuksen puhtaalta pöydältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Lähes koko helvetin ensiviikko +30C, näyttäkää minulle yksikin ihminen kuka nauttii tällaisista saatanan helteistä. En jumalauta todelakaan valita kun saapuu syksy ja talvi, kylmää ja pimeää.
Joo, kuumuuden rakastajat voi rauhassa mennä nega-maihin "nauttimaan".
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Eihän säälle mitään normi ihminen voi. Toiset tykkää kuumasta ja toiset kylmästä. Ei se vittuilua ole jos oman mieltymyksensä sanoo. Eikä se mieltymys muuta säätä suuntaan taikka toiseen. Itse olen talvi-ihmisiä. Pidän -20 ja kylmemmästä pakkasesta. Oikein pukeutumalla ei tule kylmä ja raskasta liikuntaa harrastaessa oikea pukeutuminen korostuu. +25 helteillä säätä ei pääse pakoon minnekkään. Jos menet sisälle nakuna, niin helle tulee perässä. Ihoa on mahdoton kuoria ja nukkuminen on haastavaa. Mulla on pakko olla jotain painoa vartalon päälle ennen nukahtamista, joten laskostelen lakanan lonkan päälle ja koetan unta. Onhan se ikuinen muisto kun käytiin aika pitkällä kävelylenkillä 7-vuotiaan tytön kanssa kun pakkasta oli -35. Ei ristin sielua missään ja kaikkien talojen savupiipuista lämmintä ilmaa. Ainoat äänet tuli kengistä ja kun pakkanen pani puita.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Suomalaisen mielestä sanominen monta kertaa viikossa parin tunnin ajan on mukavaa, mutta jos kesällä on helle ja sitä yrittää sietää niin se on helvetillistä itsensä kiduttamista. Jostain sitä pitää valittaa jos ei muusta niin säästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Suomalaisen mielestä sanominen monta kertaa viikossa parin tunnin ajan on mukavaa, mutta jos kesällä on helle ja sitä yrittää sietää niin se on helvetillistä itsensä kiduttamista. Jostain sitä pitää valittaa jos ei muusta niin säästä.
Tässäkin on taas se taikasana että pääsee VIILEÄÄN. Kun olet saunassa, voit tulla sieltä pois vilvoittelemaan.
Kun kämpässä ja ulkona on jokapaikassa kuuma etkä pääse sitä mihinkään pakoon niin suomalaisissa "energiatehokkaissa" taloissa on ihan oikein valittaa kuumuudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Tässäkin on taas se taikasana että pääsee VIILEÄÄN. Kun olet saunassa, voit tulla sieltä pois vilvoittelemaan.
Kun kämpässä ja ulkona on jokapaikassa kuuma etkä pääse sitä mihinkään pakoon niin suomalaisissa "energiatehokkaissa" taloissa on ihan oikein valittaa kuumuudesta.
Eilen oli tukahduttavan kuuma, jopa täällä helsingissä. Kävin iltapäivällä (17 aikoihin) saunassa ja saunan jälkeen ilma ei tuntunut niin tukahduttavalle. Eli kyllä sillä on ainakin plasebo -vaikutus.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Suomalaisen mielestä sanominen monta kertaa viikossa parin tunnin ajan on mukavaa, mutta jos kesällä on helle ja sitä yrittää sietää niin se on helvetillistä itsensä kiduttamista. Jostain sitä pitää valittaa jos ei muusta niin säästä.
Kuka käy saunassa monta kertaa viikossa ja vielä pari tuntia kerralla? Veikkaan ettei kovinkaan moni.

Tulee vissiin yllätyksenä joillekin että ihmiset ovat erilaisia. Jotkut tykkää helteestä, toiset ei.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Lähes koko helvetin ensiviikko +30C, näyttäkää minulle yksikin ihminen kuka nauttii tällaisista saatanan helteistä. En jumalauta todelakaan valita kun saapuu syksy ja talvi, kylmää ja pimeää.
Täällä yksi! \o/

Niin pitkään kun on ilmastoitu asunto ja auto, ei ole mitään väliä kuinka kuumaa ulkona on. Aivan loistava fiilis ajella fillarilla ympäriinsä ja köllötellä välillä riippumatossa pillillä sangriaa sippaillen.

Ketjun aiheeseen tämä ei sovi, mutta kun kerran kysyttiin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom