Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 432
Nuo yhdistetyt jalankulu- ja pyörätiet vatii molempien osapuolien yhteisymmarrystä. Voin kuvitella sen vitutuksen määrän kun yrität fillaroida, ja sielä on joku lapsiperhe koirineen ja äänekkäineen äpäröineen tukkimassa koko paskan. Itse lähden siitä liikkeelle että se pöyräilijä rimpauttaa sitä kelloa ihan syystä, ja kaiken sujuvuuden takia.

Ja, ei. Itse en ole pyöräilijä. Muutaman keran kesässä tulee pyöräiltyä satunnaisesti, mutta mitään agendaa tämän suhteen ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Oma kokemus muista pyöräilijöistä on, että sitä kelloa ei voi jostain syystä käyttää silloin kun sille olisi tarvetta. Ei ole kovin harvinaista, että jos epähuomiossa kävelee turhan keskellä yhdistettyjä jalka/pyöräteitä tms. vastaavissa paikoissa niin takaa sotketaan ohitse niin että tanko lähes hipaisee kättäni ja näytetään selkeästi tuohtuneelta. Virhehän siinä tuli itse tehtyä, mutta hieman ketuttaa katsoa perään että kyllä siinä ohittavasta pyörästä olisi se kellokin löytynyt, jota olisi voinut toki käyttää mutta lienee jo ruostunut käyttökelvottomaksi...

Että pisteet niille jotka sitä kelloa uskaltaa käyttää.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Pakastin levis viime yön aikana ja jääkaapin puolikin tuntuu aavistuksen lämpöseltä. Ylläri että se leipoo viikonloppuna kiini, kun nyt menee maantantaille että tapahtuu mitään. Täytyypi lähtä kaivamaan kylmälaukku varastosta ja heittää kylmäkallet partsille, sielä kun onneks on sentään kympin verran pakkasta.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 673
Vyöruusu. Ihottuma ei ehtinyt pahaksi ja lähti lääkityksellä helpottamaan ja melkein kokonaan jo hävinnyt mutta muutaman on nyt päivän jatkunut satunnainen kipu selässä/kyljessä/vatsassa. Sen mitä netistä olen lukenut niin tämmöinen kipu voi jatkua päiviä, viikkoja tai kuukausia
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Vyöruusu. Ihottuma ei ehtinyt pahaksi ja lähti lääkityksellä helpottamaan ja melkein kokonaan jo hävinnyt mutta muutaman on nyt päivän jatkunut satunnainen kipu selässä/kyljessä/vatsassa. Sen mitä netistä olen lukenut niin tämmöinen kipu voi jatkua päiviä, viikkoja tai kuukausia
Herpeshän elää siellä hermoganglioissa. Varmaan siitä kipu johtuu. Sitten akuutin vaiheen jälkeen uinuu siellä lepotilassa, odottaen hetkeä, milloin pääsee taas iskemään uudelleen.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 673
Herpeshän elää siellä hermoganglioissa. Varmaan siitä kipu johtuu. Sitten akuutin vaiheen jälkeen uinuu siellä lepotilassa.
Kivun syy on selvä tietenkin, mutta kaikesta lukemastani päätellen tämä joko loppuu tai jatkuu, eikä mitään tietoa miten pitkään. Vituttaa jo muutaman päivän jälkeen, ja vituttaa varmasti enemmän jos tämä kestää vaikka pari kuukautta
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Herpeshän elää siellä hermoganglioissa. Varmaan siitä kipu johtuu. Sitten akuutin vaiheen jälkeen uinuu siellä lepotilassa, odottaen hetkeä, milloin pääsee taas iskemään uudelleen.
Tosiaan vesirokkovirus tuon vyöruusun aiheuttaa. Herpesviruksiinhan sekin kuuluu, mutta siis eri vekkuli kuin tavallisesti herpekseksi kutsuttu herpes simplex.
Toimintamalli kyllä joo sama, eli jää odottelemaan sopivaa hetkeä, jolloin aktivoitua taas.
Kivun syy on selvä tietenkin, mutta kaikesta lukemastani päätellen tämä joko loppuu tai jatkuu, eikä mitään tietoa miten pitkään. Vituttaa jo muutaman päivän jälkeen, ja vituttaa varmasti enemmän jos tämä kestää vaikka pari kuukautta
Kyllä se kipu onneksi lakannee jo parissa viikossa, jos sait lääkkeetkin nopeasti ja olet kohtuullisen nuori. Itelläni oli kesällä myös tuo riesa ja samanlaisia keloja, kun netissä kerrotaan, että voi jäädä kivut vuodeksikin tms. Käsittääkseni jos se akuuttivaihe ei pääse äitymään pahaksi, niin todennäköisesti myöskään kivut eivät jää niin pitkäaikaisiksi.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 673
Kyllä se kipu onneksi lakannee jo parissa viikossa, jos sait lääkkeetkin nopeasti ja olet kohtuullisen nuori. Itelläni oli kesällä myös tuo riesa ja samanlaisia keloja, kun netissä kerrotaan, että voi jäädä kivut vuodeksikin tms. Käsittääkseni jos se akuuttivaihe ei pääse äitymään pahaksi, niin todennäköisesti myöskään kivut eivät jää niin pitkäaikaisiksi.
Ikää on mutta ihottuma ei tosiaan ehtinyt pahaksi, kolmessa kohtaa puolikkaan kämmenen kokoisella alueella ihottumaa ja lääkkeet alkoivat siihen toimimaan. Ehkä 3-4 päivää ekasta oireesta meni lääkityksen aloitukseen mutta toivotaan parasta.

Vitutukseen voisi lisätä ehkä sen että en itse aluksi tajunnut mistä kyse, luulin että selässä vaan joku hiertymä joka kutiaa ja sit pari päivää myöhemmin kun kylkeen ja vatsaan tuli lisää niin tajusin homman ja lähdin lääkäriltä kyselemään lääkitystä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
Suomalainen WikiPedia... Oli aihe mikä tahansa, niin suomalainen Wiki on about viiden lauseen mittainen.

Esim. Eicca Toppinen Suomi-wiki: Eicca Toppinen

Ja sama englannin kielisessä Wikissä: Eicca Toppinen
Hassusti välillä on ihan muilla kielillä paljon kattavampaa tekstiä, artikkelista riippuen. Englanti ei aina voita, vaikka on tyypillinen lingua franca. Kielivalikosta näkee keltaisella tähdellä koristeltuna kattavimman version jostain artikkelista ja se saattaa jopa olla ruotsiksi tai japaniksi tai millä tahansa muullakin, mutta en ole koskaan törmännyt suomalaiseen artikkeliin, joka olisi kruunun haalinut itselleen. Tuntuu, että aina hävitään vähintäänkin naapurille tai sitten anglofoneille.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Suomalainen WikiPedia... Oli aihe mikä tahansa, niin suomalainen Wiki on about viiden lauseen mittainen.
Tuntuu, että aina hävitään vähintäänkin naapurille tai sitten anglofoneille.
Tiesittekö muuten, että niitä artikkeleita pääsee kuka tahansa täydentämään? Tietysti helpompi valittaa internetissä että miksei muut tee minun puolesta kuin laittaa itse tikkua ristiin.

Vituttaa kun meillä on aina niin kauhea sotku ja naapurissa on niin siistiä?
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Tiesittekö muuten, että niitä artikkeleita pääsee kuka tahansa täydentämään? Tietysti helpompi valittaa internetissä että miksei muut tee minun puolesta kuin laittaa itse tikkua ristiin.

Vituttaa kun meillä on aina niin kauhea sotku ja naapurissa on niin siistiä?
Niin no, ehkä ne Pisa-pisteet ei teekään meistä niin kovin paljon parempia kuin muista. Kaikki on niin vaikeeta ja raskasta nykyajan suomalaiselle. Ei jaksa, ei pysty. Äiti tuu pyyhkiin! ;)
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Chromecast (3rd gen) kuvan kulmissa näkyy pyöristykset, eli kuva ei mene ihan kulmiin saakka. Googlettelemalla asiaa selvisi, että moni muukin törmännyt tähän ongelmaan, myös Ultran kanssa. No onneksi löytyy 2nd gen versio vielä kaapista, missä ei ole tätä ongelmaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Kotimainen wikin täyttäminen ei houkuta ku englanniksi saa parempaa tietoa paremmilla linkeillä. Suomalaiset osaa englantia nii hyvin että ne joilla innostusta riittäis ton tekemiseen ei yleensä sitä sit itse tarvitse. Enpä edes muista milloin suomiwikiä olis käyttänyt muuhun kuin kääntämiseen(lajien nimet, teknisten osien nimet yms.).
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
297
Kotimainen wikin täyttäminen ei houkuta ku englanniksi saa parempaa tietoa paremmilla linkeillä. Suomalaiset osaa englantia nii hyvin että ne joilla innostusta riittäis ton tekemiseen ei yleensä sitä sit itse tarvitse. Enpä edes muista milloin suomiwikiä olis käyttänyt muuhun kuin kääntämiseen(lajien nimet, teknisten osien nimet yms.).
Ja myös on usein se ongelma että englantia hyvin osaavilla, varsinkin teknisillä ihmisillä (aka nörtit), tuntuu olevan suomen kielioppi sen verran hataralla pohjalla, ettei niistä wiki-artikkeleista tulisi kovin häävejä lukea. Sen takia parempi tehdä englanniksi kattava artikkeli, joka samalla tavoittaa suuremman yleisön kuin pelkät suomalaiset.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Tiesittekö muuten, että niitä artikkeleita pääsee kuka tahansa täydentämään? Tietysti helpompi valittaa internetissä että miksei muut tee minun puolesta kuin laittaa itse tikkua ristiin.

Vituttaa kun meillä on aina niin kauhea sotku ja naapurissa on niin siistiä?
:facepalm:

Vaikea täydentää kun on hakemassa sitä tietoa sieltä, niin tyhjästä on paha nyhjästä. Ja paha rueta täydentään jotain täysin oman osaamisen ulkopuolelta. Luulis tuon olevan itsestään selvää, mutta ilmeisesti ei...
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
:facepalm:

Vaikea täydentää kun on hakemassa sitä tietoa sieltä, niin tyhjästä on paha nyhjästä. Ja paha rueta täydentään jotain täysin oman osaamisen ulkopuolelta. Luulis tuon olevan itsestään selvää, mutta ilmeisesti ei...
Niin no, tuossa valitettiin, että "olipa aihe mikä tahansa". Mutta näin jälkeenpäin ajatellen vitutuksen aihe ei tainnutkaan olla suomenkielisen wikipedian laadukkuus, vaan se, että ei itse saa valmista tietoa suoraan suomeksi.

Toisekseen, ei sitä tietoa tarvitse tyhjästä nyhjästä, sen voi kääntää sieltä englanninkielisestä versiosta. Jos ei englanti taivu, niin translate.google.com auttaa pitkälle. Siistii vain kieliasun ja poistaa tarvittaessa kohdat, jotka näyttävät käsittämättömältä, eikä osaa englanninkielisestä versiosta ymmärtää, mitä on tarkoitettu. Merkitsee sitten sivulle, että tämä on käännösartikkeli, kohta sitä joku sitten siistii ja täydentää.

Tai sitten odottelee, että Joku Muu hoitaa.

Tai sitten opettelee sitä englantia.

Tai käy etsimässä lähdemateriaalia kirjastosta.

Edit: niin siis, en tarkoita sitä, että yhteisprojekteihin pitäisi väkisin osallistua, mikäli on täysin kyvytön. On kuitenkin huvittavaa vittuuntua ja valittaa siitä, että tämänkin kaltainen valtava ja laadukas yhteisprojekti on huonompi kuin toinen, jonka rakentamiseen on olemassa helvetin paljon enemmän resursseja. Ehkä tämä on jokin sukupolvien välinen ero, olisitpa ollut etsimässä suomenkielistä tietoa internetistä 20 vuotta sitten, nyt ollaan jo melkoisen pitkällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
On muuten vale, että ”kuka tahansa” voi muokata wikiä. Nimittäin kokemuksella voin sanoa, että niin ei ole!

Jos hetkeksi saa muokkauksia tehtyä, onneksi olkoon. Yleensä ne poistetaan vuorokauden kuluessa. Ellet ole aktiivinen jäsen niin modet antaa kenkää. Pitää myös osallistua keskusteluihin ja jättää muille tarkastettavaksi mitä on päivitellyt.

Se on erittäin tarkkaa puuhaa. Jos siis haluaa nimenomaan Wikipediaan jälkensä jättää.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Niin no, tuossa valitettiin, että "olipa aihe mikä tahansa". Mutta näin jälkeenpäin ajatellen vitutuksen aihe ei tainnutkaan olla suomenkielisen wikipedian laadukkuus, vaan se, että ei itse saa valmista tietoa suoraan suomeksi.

Toisekseen, ei sitä tietoa tarvitse tyhjästä nyhjästä, sen voi kääntää sieltä englanninkielisestä versiosta. Jos ei englanti taivu, niin translate.google.com auttaa pitkälle. Siistii vain kieliasun ja poistaa tarvittaessa kohdat, jotka näyttävät käsittämättömältä, eikä osaa englanninkielisestä versiosta ymmärtää, mitä on tarkoitettu. Merkitsee sitten sivulle, että tämä on käännösartikkeli, kohta sitä joku sitten siistii ja täydentää.

Tai sitten odottelee, että Joku Muu hoitaa.

Tai sitten opettelee sitä englantia.

Tai käy etsimässä lähdemateriaalia kirjastosta.

Edit: niin siis, en tarkoita sitä, että yhteisprojekteihin pitäisi väkisin osallistua, mikäli on täysin kyvytön. On kuitenkin huvittavaa vittuuntua ja valittaa siitä, että tämänkin kaltainen valtava ja laadukas yhteisprojekti on huonompi kuin toinen, jonka rakentamiseen on olemassa helvetin paljon enemmän resursseja. Ehkä tämä on jokin sukupolvien välinen ero, olisitpa ollut etsimässä suomenkielistä tietoa internetistä 20 vuotta sitten, nyt ollaan jo melkoisen pitkällä.
Juu kyllä käytän englannin kielistä wikiä jatkuvasti ja juurikin siitä syystä kun suomenkielinen wiki on skeidaa.

Ai valmista suomenkielistä tietoa on ok hakea kirjastosta, muttei Suomi Wikistä? Mitä laiskuutta! Sekä kaikki ihmiset, jotka ovat mennee kouluun opiskelemaan jotain suomeksi! Mitä rienausta! Tekisivät oikeaa tutkimusta aina tulen keksimisestä tämän päivän keksintöihin asti itse ja lopettaisivat muiden työllä ratsastamisen.

Voisitkin muuten avata millaista oli keksiä se tulen käyttö ja kaikki matkalla olevat keksinnöt tietokoneeseen asti kun kerrat sen ääressä vaikutat olevan? Ethän sinä nyt sentään vaan ole missään vaiheessa ratsastanut muiden työllä, vaan olet luonut kaiken käyttämäsi tiedon nollasta lähtien itse ja kirjannut ylös? Suomen ja muiden kielisten Wikipediastakin varmaan puolet on sun käsialaa?
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Juu kyllä käytän englannin kielistä wikiä jatkuvasti ja juurikin siitä syystä kun suomenkielinen wiki on skeidaa.
No niin, englanti sujuu, eli niiden suomenkielisten wikisivujen täydentäminen onnistuisi erinomaisesti?

Ai valmista suomenkielistä tietoa on ok hakea kirjastosta, muttei Suomi Wikistä?
En ole muistaakseni sanonut, ettei valmista tietoa ole ok hakea suomenkielisestä wikipediasta.

Mitä laiskuutta! Sekä kaikki ihmiset, jotka ovat mennee kouluun opiskelemaan jotain suomeksi! Mitä rienausta! Tekisivät oikeaa tutkimusta aina tulen keksimisestä tämän päivän keksintöihin asti itse ja lopettaisivat muiden työllä ratsastamisen.

Voisitkin muuten avata millaista oli keksiä se tulen käyttö ja kaikki matkalla olevat keksinnöt tietokoneeseen asti kun kerrat sen ääressä vaikutat olevan? Ethän sinä nyt sentään vaan ole missään vaiheessa ratsastanut muiden työllä, vaan olet luonut kaiken käyttämäsi tiedon nollasta lähtien itse ja kirjannut ylös? Suomen ja muiden kielisten Wikipediastakin varmaan puolet on sun käsialaa?
:rofl:

Melkoisen korkealentoista settiä. Taisi mennä pointit hiukkasen verran ohi.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
On muuten vale, että ”kuka tahansa” voi muokata wikiä. Nimittäin kokemuksella voin sanoa, että niin ei ole!

Jos hetkeksi saa muokkauksia tehtyä, onneksi olkoon. Yleensä ne poistetaan vuorokauden kuluessa.
Tietenkin siellä on laaduntarkkailu. Se, että kuka tahansa voi wikiin osallistua, ei tarkoita, että mitä tahansa paskaa sinne kirjoittaa, pitäisi sinne jäädä.

Ellet ole aktiivinen jäsen niin modet antaa kenkää. Pitää myös osallistua keskusteluihin
On muuten vale. Nimittäin kokemuksella voin sanoa, että niin ei ole!

ja jättää muille tarkastettavaksi mitä on päivitellyt.
Öh, sehän se on koko wikin idea?

Se on erittäin tarkkaa puuhaa. Jos siis haluaa nimenomaan Wikipediaan jälkensä jättää.
Jos nyt puhutaan siinä kontekstissa, että joku kääntää englanninkielisen wikisivun suomenkieliseksi, on aivan naurettava väite, että lähtökohtaisesti tuo poistetaan ja tekijälle annetaan potkut.

Kuulostaa nyt hieman siltä, että olet ollut tuputtamassa sinne mielipiteitä tms. wikiin kuulumatonta ja katkeroitunut laadunvalvonnasta. Oikaisset tämän mielikuvan laittamalla muutamia esimerkkejä? Sinänsä ei ole mitenkään mahdotonta, että "väärinkäytöksiä laadunvalvonnassa"kin tapahtuisi, mutta ei se todellakaan mikään sellainen "yleensä" ole, että sen takia kannattaisi jättää ne puutteelliset artikkelit kääntämättä, joista löytyy englanniksi kattava versio.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
Jaahas, prikaati on läsnä. Olen itse antanut kenkää muille, olen avustanut moderaattorina Wikipediassa. Ehkä nyt tekstini ymmärrettiin väärin, totta helvetissä laaduntarkkailua on, yrittäkää tekin ymmärtää kirjoituksen ajatus eli vastauksena siihen, ”jos ei kelpaa niin tee itse äläkä mussuta”. Se vaatii paneutumista asiaan, ei riitä vain kääntää tekstejä. Tervetuloa kokeilemaan, jos kova kuri kiinnostaa.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Jaahas, prikaati on läsnä. Olen itse antanut kenkää muille, olen avustanut moderaattorina Wikipediassa. Ehkä nyt tekstini ymmärrettiin väärin, totta helvetissä laaduntarkkailua on, yrittäkää tekin ymmärtää kirjoituksen ajatus eli vastauksena siihen, ”jos ei kelpaa niin tee itse äläkä mussuta”. Se vaatii paneutumista asiaan, ei riitä vain kääntää tekstejä. Tervetuloa kokeilemaan, jos kova kuri kiinnostaa.
Siis olet antanut kenkää henkilöille siitä syystä, etteivät ole aktiivisia jäseniä tai osallistuneet keskusteluun? Ja yleensä poistat muutokset vuorokauden kuluessa, riippumatta muutoksesta? Poistat myös käännösartikkelit? Miksi helvetissä? Ei tämä viestisi nyt yhtään selvemmäksi sitä ajatustasi tuonut, nyt vain aloit kuulostamaan ihmeelliseltä elitistiltä. Wikipedia-moderaattorius noussut päähän, "tää on vaan vähä paremman väen hommia".

Minulla on kyllä kokemusta wikipedian sisällön tuottamisesta, mutta kuulostaa siltä, että luojan kiitos moderaattorit eivät ole idiootteja olleet, ja sisällön laatu on ollut tärkeämpää kuin käyttäjän aktiivisuuspisteet.

Siitä kyllä sanoin jo aiemmin, että mikäli minkäänlaista kyvykkyyttä ei ole, niin ei sitä väkisin kannata.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
Siis olet antanut kenkää henkilöille siitä syystä, etteivät ole aktiivisia jäseniä tai osallistuneet keskusteluun? Ja yleensä poistat muutokset vuorokauden kuluessa, riippumatta muutoksesta? Poistat myös käännösartikkelit? Miksi helvetissä? Ei tämä viestisi nyt yhtään selvemmäksi sitä ajatustasi tuonut, nyt vain aloit kuulostamaan ihmeelliseltä elitistiltä. Wikipedia-moderaattorius noussut päähän, "tää on vaan vähä paremman väen hommia".

Minulla on kyllä kokemusta wikipedian sisällön tuottamisesta, mutta kuulostaa siltä, että luojan kiitos moderaattorit eivät ole idiootteja olleet, ja sisällön laatu on ollut tärkeämpää kuin käyttäjän aktiivisuuspisteet.

Siitä kyllä sanoin jo aiemmin, että mikäli minkäänlaista kyvykkyyttä ei ole, niin ei sitä väkisin kannata.
Voi vittujen kevät. Usko mitä tahdot, ymmärrä mitä haluat. Ei mulla muuta lisättävää. Ei nyt vitutusketjussa tarvitse sitä vitutusta aiheuttaakaan, niin mun puolesta jäädytetään tämä keskustelun haara tähän.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Hammaslääkäriopiskelija väänti huulta puudutusta laittaessa niin perkeleesti että piti sanoa että älä hyvä mies!. Kiva kun ei itse ikenessä ole mitään haittaa mutta huuli on välillä ihan vitun hellä että ei voi pistää edes leegoja suuhun, mussuta tässä nyt leipää pelkällä ikenellä saatana.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
No vittu, muksu altistunut ja 2 viikkoa karanteenia. Meni seuraavien viikkojen suunnitelmat uusiks...
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
No vittu, muksu altistunut ja 2 viikkoa karanteenia. Meni seuraavien viikkojen suunnitelmat uusiks...
Eihän sitä nyt altistuksen takia karanteenissa tarvitse kykkiä. Laita muksu koronatestiin ja jos negatiivinen niin ei muuta kuin normaalia elämää.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Eihän sitä nyt altistuksen takia karanteenissa tarvitse kykkiä. Laita muksu koronatestiin ja jos negatiivinen niin ei muuta kuin normaalia elämää.
Kyllä se taitaa olla niin, että jos käsketään karanteeniin, niin sit pitää olla karanteenissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
No vittu, muksu altistunut ja 2 viikkoa karanteenia. Meni seuraavien viikkojen suunnitelmat uusiks...
Kaverin muksu altistui kanssa, joten karanteenia muksulle. Muulle perheelle ei, satuin vielä itse paikanpäälle kuulemaan uutiset. Joten mä altistuin altistuneelle. Niin eihän tuo karanteeni sinua koskene?
Samassa ryppäässä toisen kaverin muksu sai koronan, heillä koko perhe karanteeniin.

Ensin mainitussa perheen toinen lapsukainen oli kanssa altistunut joko suoraan koronaan, tai koronan altistuneelle. Jäi vähän epäselväksi tuo tilanne. Ja taas olin paikalla.

Tässäpä mietin olenko itse altistunut, jos kaksi kertaa altistuneiden kanssa ollut tekemisissä?

En siis oikeasti tiedä, ja palstan koronaketjuihin en ole koskenutkaan, niin jos sallitaan kysymys täällä...

Ai joo, vituttaa kun väsyttää, harvinaisen huonosti nukuttu yö takana. Siksi nää oudot kysymyksetkin varmaan..
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Kyllä se taitaa olla niin, että jos käsketään karanteeniin, niin sit pitää olla karanteenissa.
Eikai ketään, jolla ei ole koronaa, pakolliseen karanteeniin määrätä? Pakkokaranteenihan on mahdollista vain, koska sillä estetään yleisvaarallisen taudin leviäminen. Jos sinulla ei ole koronaa, ei pakkokaranteenille ole laillisia edellytyksiä. Omaehtoisessa karanteenissa sitten voikin kuka vain kylkiä kotona milloin vain.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kyllä se taitaa olla niin, että jos käsketään karanteeniin, niin sit pitää olla karanteenissa.
Ei taida olla viranomaisilla sellaista valtaa ilman mitään erityislakeja. Ei silti, etteikö niin kannattaisi tehdä, ettei tule mitään turhia ongelmia.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Niin eihän tuo karanteeni sinua koskene?
Joo, siis vain natiainen on karanteenissa, mutta itsekin pysyn kaukana duunipaikasta tän ajan. Sitten jos tuo on saanut tartunnan niin ollaan koko porukka karanteenissa (tarkemmin muksu eristyksessä, vanhemmat karanteenissa).

Tässäpä mietin olenko itse altistunut, jos kaksi kertaa altistuneiden kanssa ollut tekemisissä?
Vasta tartunnan saaneelle altistuminen on altistumista, mutta itse olen mm. jättänyt työmatkan väliin tällaisen ”altistuneelle altistumisen” takia koska en halunnut ottaa riskiä.

Eikai ketään, jolla ei ole koronaa, pakolliseen karanteeniin määrätä? Pakkokaranteenihan on mahdollista vain, koska sillä estetään yleisvaarallisen taudin leviäminen. Jos sinulla ei ole koronaa, ei pakkokaranteenille ole laillisia edellytyksiä. Omaehtoisessa karanteenissa sitten voikin kuka vain kylkiä kotona milloin vain.
Altistuneet määrätään karanteeniin, tartunnan saaneet eristykseen. Tartunnan saaneet kanssa tekemisissä olleet (15 minuuttia samassa tilassa jne mitä näitä määreitä on) ovat altistuneita ja määrätään karanteeniin terveysviranomaisen (tartuntatautilääkäri) toimesta.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Viisi vuotta ja kuukauden hyvinpalvelut Honor 7 joutuu väkisinpakotettuna eläkkeelle, kun Op-mobiili alkanut ilmoittelemaan tuen päättymisestä käyttöjärjestelmälle seuraavissa versioissa. Joutui sitten kunnianhimoiset säästötoimenpiteet tältä kuukaudelta totaalisesti "Holdiin"... Toivottavasti se Powerin kamppanja Samsung s20 5g saa vähintään yhtän pitkän elinkaaren.
On todellakin hyvin palvellut yksilö. Omassa ja aika monessa muussa meni näyttöpaneeli reunoista keltaiseksi aika uutena, akku pullistui toisen vuoden aikana ja lopuksi näytti koiran syömältä. Kaikin puolin ankea laite. Vitutti.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
595
Hammaskipu. Nyt viikon sisään hammaskipeytynyt pahasti ja viime yönä ei oikein saanut nukuttuakaan. Soitin YTHS hammashoitoon niin sain ajan 1.5vk päähän, en tiedä kärsiikö näin pitkään odottamaan, mutta perus julkiselle korona aikana ei taida hirveästi sen nopeammin päästä. Yksityinen Oral myös kävi mielessä, mutta tuskin sinnekkään nyt paljoa nopeammin pääsee ja tietää että sinne kun menee niin ei 200€ riitä, siinä missä YTHS on ilmainen.
Nappasin aamulla 2x500mg Aspiriiniä mitä löytyi kaapista, niin nyt kipu aika hyvin hävisi ja pääasiassa hampaita yhteenpurressa tuntuu kipua.
Alkaa muutenkin kyseinen hammas vituttamaan, kun siinä on jo toista kertaa paikan alla reikä (näkyi aiemmin röntgenissä pientä alkua, mutta ei revitty auki vielä). Eli tietääkseni kahdesti jo paikattu vituilleen. Tekis mieli jo sanoa, että repikää koko hammas vittuun ja laitetaan implantti tilalle niin loppuu tää tuska.:dead:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Jos siellä hampaan sisällä on tulehdusta ja mahdollista verenvuotoa, niin jättäisin pois verenvuotoa lisäävän aspiriinin ja käyttäisin jotain muuta valmistetta.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
595
Jos siellä hampaan sisällä on tulehdusta ja mahdollista verenvuotoa, niin jättäisin pois verenvuotoa lisäävän aspiriinin ja käyttäisin jotain muuta valmistetta.
Näinkö on? Pitänee sitten lähteä apteekissa käymään, kun ei muuta ole kun tuota Aspiriiniä, mistä lie edes tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Tämä vituttaa.

Vituttaa buutata duunikone monta kertaa päivässä jonku perkeleen bugin takia. Ohjelma ostettu reilu vuosi sitten ja nyt jos haluu tosta bugista eroon niin pitää TAAS ostaa ohjelmaan päivitys. Vaikka duunitasolla ei ole ku alta 500e kustannuksesta niin silti vituttaa että ohjelmistot ei korjaa bugeja vaan vaatii uuden ohjelman hommaamista. Saatana. Ja se helvetin show mikä taas tulee lisenssin päivittämisistä ja alustojen hinkkaamisesta niin ei helvetti taas.
Mutta ei kyllä tee mieli buutata konettakaan kymmentä kertaa päivässä kun ei ole ihan nopein homma tässä duunkikoneella.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Hammaskipu. Nyt viikon sisään hammaskipeytynyt pahasti ja viime yönä ei oikein saanut nukuttuakaan. Soitin YTHS hammashoitoon niin sain ajan 1.5vk päähän, en tiedä kärsiikö näin pitkään odottamaan, mutta perus julkiselle korona aikana ei taida hirveästi sen nopeammin päästä. Yksityinen Oral myös kävi mielessä, mutta tuskin sinnekkään nyt paljoa nopeammin pääsee ja tietää että sinne kun menee niin ei 200€ riitä, siinä missä YTHS on ilmainen.
Nappasin aamulla 2x500mg Aspiriiniä mitä löytyi kaapista, niin nyt kipu aika hyvin hävisi ja pääasiassa hampaita yhteenpurressa tuntuu kipua.
Alkaa muutenkin kyseinen hammas vituttamaan, kun siinä on jo toista kertaa paikan alla reikä (näkyi aiemmin röntgenissä pientä alkua, mutta ei revitty auki vielä). Eli tietääkseni kahdesti jo paikattu vituilleen. Tekis mieli jo sanoa, että repikää koko hammas vittuun ja laitetaan implantti tilalle niin loppuu tää tuska.:dead:

Saattaapi sinne kipupäivystykseen päästäkkin nopeammin
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Soitin YTHS hammashoitoon niin sain ajan 1.5vk päähän
Ainakin täällä meillä päin pääsee kyllä julkiselle särkyvastaanotolle yleensä samana päivänä. Pitää vaan soittaessa osata sanoa että sattuu aivan saatanasti.
Tuntuu olevan kolmea kategoriaa, akuutit vaivat ja kivut jotka vaatii välitöntä hoitoa (pääsee samana päivänä), kiireelliset esim. isommat lohkeamat tai paikan tippumiset (yleensä seuraavana päivänä tai parin päivän akselilla) ja tavalliset ajat jotka on sitten herran haltuun milloin pääset, ehkä kuukaus, ehkä kuusi...
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
595
Ainakin täällä meillä päin pääsee kyllä julkiselle särkyvastaanotolle yleensä samana päivänä. Pitää vaan soittaessa osata sanoa että sattuu aivan saatanasti.
Tuntuu olevan kolmea kategoriaa, akuutit vaivat ja kivut jotka vaatii välitöntä hoitoa (pääsee samana päivänä), kiireelliset esim. isommat lohkeamat tai paikan tippumiset (yleensä seuraavana päivänä tai parin päivän akselilla) ja tavalliset ajat jotka on sitten herran haltuun milloin pääset, ehkä kuukaus, ehkä kuusi...
Tuota se YTHS vastaannottovirkailija kanssa sanoi, että jos liikaa alkaa koskemaan niin särkyvastaannottoon pääsee yleensä päivän viiveellä. Pitänee sinne soittaa, jos kipu käy liian pahaksi, nyt vielä pystyy elämään tämän kanssa, vaikka ei tämä mukavaa ole.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Jo kaksi asiakasta on tehnyt tänään Zoom-oharit, kun piti pitää heille koulutus ostamansa softan käytöstä. Onko kalenterin (tyyli vapaa) käyttö nykyään katoavaa kansanperinnettä? Kyseessä ei ole siis mikään markkinointi tms. vaan ihan jo asiakkaaksi tulleita ja maksaneita, joille pidetään aloituspalaveri.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Jo kaksi asiakasta on tehnyt tänään Zoom-oharit, kun piti pitää heille koulutus ostamansa softan käytöstä. Onko kalenterin (tyyli vapaa) käyttö nykyään katoavaa kansanperinnettä? Kyseessä ei ole siis mikään markkinointi tms. vaan ihan jo asiakkaaksi tulleita ja maksaneita, joille pidetään aloituspalaveri.
Eikös tuo ole hyvä juttu, että rahat sait mutta koulutusta ei tarvinnut pitää. Win- win tilanne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom