Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
297
Kävin eilen iloisesti ostelemassa itselleni uudet muutaman sadan nappikuulokkeet. Tänään viskelin koiralle bratwurstin palasia kun toinen nappi tipahti korvasta. Sen nykyinen sijainti on elikon vatsalaukku.

Edit. Ai ja passi on myös hukassa.
Edit2. Siis kadoksissa, ei koirassa.
Joko on tullut koirasta pihalle? Harmi kun et tilannut verkosta, vielä voisi hyödyntää 14pv palautusoikeutta. :poop:
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Puhun puhtaasti yksilötason vitutuksesta. Yhteiskunnassa joku tekee aina vähemmän tai enemmän.
Yksilö on osa yhteiskuntaa. Se, mitä yhteiskunnassa tapahtuu, vaikuttaa yksilöön. Tässä tapauksessa saattoi vielä olla puhe omasta perhepiiristä, missä jonkun toisen teot ja tekemättömyydet vaikuttavat yksilöön vieläkin enemmän.

Se on tietenkin oma kysymyksensä, että mitä järkeä on vittuuntua koskaan mistään, mutta pohjimmiltaan sama mekanismi tuossa "muiden tekemisestä tai tekemättömyydestä" vittuuntumisessa on kuin missä tahansa muussakin vittuuntumisessa. Jäljet johtavat aina sylttytehtaalle, eli itseen - kysymykseen "minun omasta" hyvinvoinnista ja selviytymisestä.

Ts. vittuuntuminen on itsekeskeisyyttä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Ja toisaalta, mitä väliä toisten tekemisellä tai tekemättömyydellä on?
No olisko se syy siinä ettei raha tule seinästä? Tekijät maksavat verojen muodossa tekemättömien elintason. Jos suomessa yrittää kovallla työnteolla rikastua niin progressiivisen verotuksen tiukkuus tulee nopeasti vastaan. Siinä kohtaa moni kyseenalaistaa, että miksi hitossa tehdä paljon töitä, kun joku muu vetää ison osan työn tuloksista välistä. Mahtava juttu varsinkin, kun suomi elää velaksi ja on kyseenalaista miten käy tulevaisuudessa. Pitkäänkö voi elää velaksi/nollakorolla ja mitä käy eläkkeille ja julkisten palveluiden tasolle? Karu todellisuus voi olla edessä yllättävän nopeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
No olisko se syy siinä ettei raha tule seinästä? Tekijät maksavat verojen muodossa tekemättömien elintason. Jos suomessa yrittää kovallla työnteolla rikastua niin progressiivisen verotuksen tiukkuus tulee nopeasti vastaan. Siinä kohtaa moni kyseenalaistaa, että miksi hitossa tehdä paljon töitä, kun joku muu vetää ison osan työn tuloksista välistä. Mahtava juttu varsinkin, kun suomi elää velaksi ja on kyseenalaista miten käy tulevaisuudessa. Pitkäänkö voi elää velaksi/nollakorolla ja mitä käy eläkkeille ja julkisten palveluiden tasolle? Karu todellisuus voi olla edessä yllättävän nopeasti.
Muuta siihen asti jokaisella on oikeus hyppää oravanpyörästä jos on sitä mieltä että työttömänä on paremmin. Se on omista valinnoista kiinni. Turha itkeä mätisäkeistä jos sellaiseksi voi itsekkin ryhtyä.
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
190
Muuta siihen asti jokaisella on oikeus hyppää oravanpyörästä jos on sitä mieltä että työttömänä on paremmin. Se on omista valinnoista kiinni. Turha itkeä mätisäkeistä jos sellaiseksi voi itsekkin ryhtyä.
Joo, kolehtistakin voi itse varastaa, joten ei kannata kritisoida muita moisesta! Tuo logiikka kuvaa kyllä hyvin monen elämäntapatyöttömän asennetta.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Muuta siihen asti jokaisella on oikeus hyppää oravanpyörästä jos on sitä mieltä että työttömänä on paremmin. Se on omista valinnoista kiinni. Turha itkeä mätisäkeistä jos sellaiseksi voi itsekkin ryhtyä.
Niin. Miksi vaivautua keskustelemaan yhtään mistään, koska aina voi joko muuttaa muualle tai itekin ryhtyä sossupummiksi tms., eikö niin?

Ylipäätään, turpa tukkoon ja maksa verosi Suomi-poika! Ja jos vituttaa, niin pura se energia vaikka lisätyöntekoon, niin tulee samalla järkevästi johdetulle ja tehokkaalle järjestelmällemme lisää verotulojakin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
968
Ottaa jotenkin pannuun, ku itse oon opiskellut ja käyn töissä, mut jotkut sit näkevät oikeudekseen olla tekemättä mitään ja istuvat vaan jossain chatissa aamusta iltaan. Vaikka sanoo mitä, ni aina se kääntyy jotenkin itseään vastaan. Alkaa mennä työmotivaatio itseltäkin, ku näemmä onnistuu toi pummilla eläminen noin helposti.
Kumpaakin elämää kokeilleena voin sanoa että ei pummilla eläminen hirveän hohdokasta ole. Paljon mukavampaa käydä töissä kun ei tarvitse sitten laskea senttejä että olisiko varaa ostaa uusia osia koneeseen tai lähteä käymään ravintolassa jne.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Tämä lausahdus on aiheuttanut vitutusta moneen otteeseen. "suomi on maailman paras maa, muualla on huonommin". Jos mistään ihan selkeästäkään epäkohdasta yrittää keskustella niin tuo on toteama. Keskustelu päättyy sitten siihen, että koska ollaan jo maailman paras maa ja muualla on huonommin niin mitään pientäkään asiaa ei voi korjata paremmaksi. Aivopesu alkaa jo siitä "on lottovoitto syntyä suomeen" lausahduksesta, mikä iskostetaan kaikille päähän.

Oli melko yllätys amerikkaan muuton jälkeen miten niin moni suomen koulussa/televisiossa opetettu asia ei ollutkaan totta tai oli kerrottu vain yhdeltä puolelta. Legendaarisia esim. amerikassa ei ole julkisia kirjastoja. On niitä, mutta ne on yleensä paikallisesti kaupunkitasolla järjestettynä. Todella hyvä kirjasto esim. tässä mun asuttamassa "kaupungissa". Todella yllättävästi kirjastossa on myös isot määrät vieraskielistä materiaalia sekä kirjoina, dvd että blu-ray levyinä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Ehkä tuosta käsittää väärin. Ei ollut tarkoitus sanoa, että suomi olisi paska maa. Mutta ei kaikki suomessa ole täydellistä. Eikä muualla kaikki asiat ole huonommin tai hirveätä vaikka niin moni tykkääkin ajatella.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Oli melko yllätys amerikkaan muuton jälkeen [...]
Kun nyt osui kohdalle Amerikassa asuva, niin itse olen aina miettinyt Amerikan verotusta, et mitenhän se menee? Onks se vähemmän kuin Suomessa, kuten tämän hetkinen mielikuvani on? Tuloista riippunee sielläkin...
 

Vami

Master of WT
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Eilen lensi auton tuulilasiin kivi ja pieni säröhän siitä tuli. Noh tänään töistä lähtiessä pieni särö oli muuttunut yli puolen metrin halkeamaksi. Eipä tietenkään ole lasivakuutusta, joten joku 400€ menee uuteen lasiin.. Vituttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Joo, kolehtistakin voi itse varastaa, joten ei kannata kritisoida muita moisesta! Tuo logiikka kuvaa kyllä hyvin monen elämäntapatyöttömän asennetta.
Ei se ole vittu yksilön vika jos systeemi on mätä. Jos systeemi mahdollistaa tuollaisen niin kaikilla on siihen mahdollisuus ryhtyä. Lopeta narina ja rupee työttömäks, sulla se on ihan sama mahdollisuus kuin muillakin. Eiköhän sitten ala systeemit muuttua kun tarpeeksi monta jää oravanpyörästä pois-
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Kun nyt osui kohdalle Amerikassa asuva, niin itse olen aina miettinyt Amerikan verotusta, et mitenhän se menee? Onks se vähemmän kuin Suomessa, kuten tämän hetkinen mielikuvani on? Tuloista riippunee sielläkin...
Nyt kun mainitsit, niin pitäisikö polkaista oma ketju ulkomailla asuville? Varmasti olisi kaikenlaista kysyttävää eri maiden systeemeistä laidasta laitaan.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Kun nyt osui kohdalle Amerikassa asuva, niin itse olen aina miettinyt Amerikan verotusta, et mitenhän se menee? Onks se vähemmän kuin Suomessa, kuten tämän hetkinen mielikuvani on? Tuloista riippunee sielläkin...
Osavaltiovero + liittovaltiovero menee tuloista. Todella monimutkainen systeemi, jos haluaisi selittää niin ettei jää aukkoja. Ainakin mun verot on oleellisesti vähemmän kuin suomessa. Toisaalta liksa on myös paljon isompi. Palkkahaitari ainakin koodaushommissa on rajusti isompi kuin suomessa.

ALV on pienempi kuin suomessa ja joissain paikoissa ei ole alv:ta ollenkaan. Samoin joissain osavaltioissa on erikoisia verosysteemeitä, kuten että tuloja ei veroteta(teksas, nevada,...)

imho. jos ei ole muksuja niin amerikka on hyvä paikka. Jos on lapsia niin saa olla todella kovat tulot, että pääsee samalle elintasolle suomen kanssa.

Alla olevalla linkillä voi laskea. Heitin 100k$ laskuriin, kun se on mukava pyöreä summa. Toi laskuri on tarkka, jos ei ole jotain erikoisia vähennyksia(aka. worst case laskuri) Suomen verolaskurilla (90ke/vuosi) menisi veroja 35ke=39k$ veroja. Kaliforniassa missä verot on kovat menisi 29k$. 29k$ on yläkanttiin arvioitu, kun kaikki tervejärkiset maksaa vapaaeehtoista eläkettä(401k) ja sinne siirretyt rahat saa vähentää bruttotuloista. Jos maksaisi 19k$ 401k:hon niin veroja olisi jäänyt maksettavaksi 23k$ ja sulla olis 19k+jotain työnantajan maksamaa eläketililla keräämässä korkoa korolle.

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
113
Pari viikkoa kesälomaa myönnetty, loput jää pidettäväksi kun kerkiää. On niitä edellisvuotisiakin vielä...
Toinen päivä jo menossa sentään kun töihin soittelivat. Erityismies kun tarttee häiritä lomallakin, ajattelin kunnes mietin palkkaani ja totesin että erikoisen taukki taisi ollakkin ja totesin että vahingossa unohtui puhelin auki. Ei käy enää samoin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Vituttaa, että suomalaiset jakaa tänään ihan mehuissaan jotain mustia ruutuja instagrammiin ja "pelastaa näin kovasti maailmaa" ilmeisesti. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä minkälainen olisi reaktio, jos vastaavat mellakoinnit pistäisi pystyyn joku muu ryhmä kuin erityishuomiotu vähemmistö. Voisi olla mediallakin vähän eri ääni kellossa kaupunkien palamiseen ja ryöstelyyn.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Vituttaa, että pomo käy nyt jotain Amerikasta syövän lailla levinnyttä "näin johdat etätiimiä" kurssia. Sen seurauksena joka saatanan kokouksessa on pakko olla video päällä. Nyt se vielä miettii, että laittaa pystyyn Whatsapp-ryhmän, johon kaikkien sitten pitää mennä kertomaan kuulumisia. Haistakaa nyt jo vittu!
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Vituttaa, että pomo käy nyt jotain Amerikasta syövän lailla levinnyttä "näin johdat etätiimiä" kurssia. Sen seurauksena joka saatanan kokouksessa on pakko olla video päällä. Nyt se vielä miettii, että laittaa pystyyn Whatsapp-ryhmän, johon kaikkien sitten pitää mennä kertomaan kuulumisia. Haistakaa nyt jo vittu!
Siihen päälle vielä moninkertainen raportointi. Vähintään samat asiat chat:ssa, jirassa, excel sheetissä, confluence/wiki:ssä ja viikottain emailissa. Ja sit ihmetellään miten ketterä ei ole niin ketterä.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Siihen päälle vielä moninkertainen raportointi. Vähintään samat asiat chat:ssa, jirassa, excel sheetissä, confluence/wiki:ssä ja viikottain emailissa. Ja sit ihmetellään miten ketterä ei ole niin ketterä.
Ja miksi helvetissä ne tampiot tuollaisia kurssien ohjeita edes kuuntelee? Kenties, kun ovat huomanneet olevansa niin tarpeettomia itse, että mitään tekemistä ei muuten olisi kuin tehdä muiden elämästä hankalaa.

Itse aikoinaan esimiesasemassa ollessani lopetin kaikki vähänkään tuollaista muistuttavan paskan ja annoin tyyppien keskittyä olennaiseen. Tuli jotain sitten tehtyäkin.

Ai niin, ja näin introverttinä vituttaa nykyinen tiimi muutenkin huolella, kun kaikki tiimin jäsenet ovat yltiösosiaalisia naisia, jotka pitävät muun muassa joka vitun maanantai heti aamulla täysin tyhjänpäiväisen kokouksen - tietenkin videon kautta - ilman mitään agendaa. Ihan vain, että saamme nähdä toistemme naamat ja luotua sitä saatanan yhteishenkeä. Yms. kaikkea muuta sontaa pitkin viikkoa.

Olen nyt kuukauden ollut tässä pestissä saatuani kenkää edellisestä YT:n vuoksi. Tekisi jo mieli saada uudestaan potkut.

Vaikka edellinen tiimikin oli toki paska, se oli paska muista syistä. Siellä ei sentään henkilökohtaisesti vituttanut, koska kukaan ei jaksanut enää tuputtaa mitään "ollaan kaikki kavereita" duunin ulkopuolellakin -sontaa. AAARGGHGH
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Eiköhän sitten ala systeemit muuttua kun tarpeeksi monta jää oravanpyörästä pois-
Tää on muute uus näkökulma tämän kaltaiseen keskusteluun ja virkisti ainakin omaa ajatteluani. Kiitos siitä. Nyt voi ehkä sit ajatella, ku hallitus nostaa työllisyystavoitettaan, niin systeemi alkaa jollain tavalla pikkuhiljaa muuttua, mutta nähtäväksi jää. Teoriassahan sen pitäisi mennä niin. Käytäntö aiheuttaa sit ulinaa, eikä edustajia seuraavissa vaaleissa enää äänestetä valtaan, ni sitä ei halua kukaan tehdä. Mut ehkä tämä on väärä säije tälle keskustelulle.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
390
Vituttaa, että pomo käy nyt jotain Amerikasta syövän lailla levinnyttä "näin johdat etätiimiä" kurssia. Sen seurauksena joka saatanan kokouksessa on pakko olla video päällä. Nyt se vielä miettii, että laittaa pystyyn Whatsapp-ryhmän, johon kaikkien sitten pitää mennä kertomaan kuulumisia. Haistakaa nyt jo vittu!
Mulla sattuu oleen kamera jotenki rikki eikä atk-tukikaan saanu sitä kuntoon. Terkuin mustaa erkkaria kameran päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mulla sattuu oleen kamera jotenki rikki eikä atk-tukikaan saanu sitä kuntoon. Terkuin mustaa erkkaria kameran päällä.
Mites kännykkään pakottaminen, sitä tuskin kukaan teippaa. Mulla ei siis vielä omakohtaista kokemusta noista saatanan videomiiteistä toistaiseksi. Omassa läppärissä on teippi ollut sen verran että en tiedä miten liimassa mahtaa sitten olla tuo linssi...

Mutta joo, huomenna tulee puhelu mihin en millään haluaisi vastata, työasioihin liittyvää paskaa mitä en mitenkään jaksaisi minuuttiakaan. Saa nähdä mikä show on tulossa.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 345
Ottaa jotenkin pannuun, ku itse oon opiskellut ja käyn töissä, mut jotkut sit näkevät oikeudekseen olla tekemättä mitään ja istuvat vaan jossain chatissa aamusta iltaan. Vaikka sanoo mitä, ni aina se kääntyy jotenkin itseään vastaan. Alkaa mennä työmotivaatio itseltäkin, ku näemmä onnistuu toi pummilla eläminen noin helposti.
Itseäni vitutti se että helsingissä töissä kun olin, joka päivä sai katsella kun somalit ja mannet paskoo kaupunkia. Poliisit joka päivä häätämässä somaleita pois rautatieaseman sisätiloista tupakoimasta yms. Lapsi kun itselläni on myös ja kun seuraa helsingin lapsiin kohdistuvien seksuaalirikoksien räjähdysmäistä kasvua vuosi vuodelta, niin vituttaahan se. Itselle tuli seinä vastaan ja totesin että veroja en suomelle enää maksa, koska en tue terrorismia. Muutin 8kk sitten ulkomaille ja voin sanoa että oli elämäni paras päätös. Elämän voi elää myös ilman vitutusta. Kun näkee tarpeeksi paljon paskaa, löytää kyllä motivaatiota tekemään isompiakin päätöksiä elämässä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Itseäni vitutti se että helsingissä töissä kun olin, joka päivä sai katsella kun somalit ja mannet paskoo kaupunkia. Poliisit joka päivä häätämässä somaleita pois rautatieaseman sisätiloista tupakoimasta yms. Lapsi kun itselläni on myös ja kun seuraa helsingin lapsiin kohdistuvien seksuaalirikoksien räjähdysmäistä kasvua vuosi vuodelta, niin vituttaahan se. Itselle tuli seinä vastaan ja totesin että veroja en suomelle enää maksa, koska en tue terrorismia. Muutin 8kk sitten ulkomaille ja voin sanoa että oli elämäni paras päätös. Elämän voi elää myös ilman vitutusta. Kun näkee tarpeeksi paljon paskaa, löytää kyllä motivaatiota tekemään isompiakin päätöksiä elämässä. :)
Hienoa! Minnepäin maailmaa menit?

Vituttaa kun en itse pääse ainakaan ihan pian pois täältä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 345
Hienoa! Minnepäin maailmaa menit?

Vituttaa kun en itse pääse ainakaan ihan pian pois täältä.
Menee vähän offtopiciksi, mutta tässä lyhyesti:

Tarkoitus oli käydä Tallinna -> Sydney/Melbourne -> Wien järjestyksessä ja katsoa mihin tykästyn. Tallinnassa itsellä oli helppo työllistyä, Australiassa olisi ollut naisella helppo työllistyä ja itävalta molemmilla helppo.
Reilun puolen vuoden jälkeen päätös oli aika helppo koska täällä olin onnellinen eikä mitään vitutuksen aihetta ole tullut vastaan.

Hyvät puolet:
-IT-alalla hyvät palkat
-Pienempi verotus kuin suomessa (täällä nettopalkka isompi kuin Suomessa, vaikka bruttopalkka pienempi)
-Ei pakolaisia/somaleita/manneja kuluttamassa yhteiskunnan resursseja ja tekemässä rikoksia
-Lapselle hyvä maa kasvaa (Äideillä mm 1.5v ansiosidonnaista ja euroopan parhaat PISA tulokset koululaisilla)
-Suomella ja Englannilla pärjää aivan loistavasti
-Digitaalisuus!
-Huomattavasti halvempi maa kuin Suomi (50% halvempi ruoka, yhtiövastikkeet, vakuutukset etc)

Huonot puolet:
-jos jotain nyt pakko keksiä, niin ehkä ajokulttuuri aggressiivisempi kuin suomessa
 
Viimeksi muokattu:

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Eihän vittuuntuminen ole vasta kuin itseilmaisua. Katkeroituminen, passivoituminen, luovuttaminen tai kostaminen voi sitten olla tuota mainitsemaasi.
Kyllähän vittuuntunut voi olla ilmaisemattakin sitä. Tarkoitin sitä, että syy vittuuntumiseen palaa aina siihen, että kokee oman itsensä / maailmankuvansa jollain tavalla uhatuksi - ja lisäksi kokee olevansa kyvytön muuttamaan asiaa. Eli "muiden tekemisistä tai tekemättömyydestä" vittuuntuminen tarkoittaa sitä, että kokee muiden tekemisen tai tekemättömyyden vaikuttavan itseen, joko suoraan tai välillisesti. Jos kokee itsekeskeisyyden määritelmän vaativan myös tekoja, voi taas vaihtaa mielessään sopivamman sanan tilalle. Sekin toteamus tuli selityksen kanssa, jotta yksittäinen sana ei estäisi pointin ymmärtämistä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Tämä lausahdus on aiheuttanut vitutusta moneen otteeseen. "suomi on maailman paras maa, muualla on huonommin". Jos mistään ihan selkeästäkään epäkohdasta yrittää keskustella niin tuo on toteama.
Tää on niin totta. Ja tosiaan, itsekin yhteensä 20vee, nyt 15v putkeen ja tuskin takaisin oon edes tulossa, muualla kuin suomessa asuneena (Tallinna, Moskova, Lontoo, Barcelona, Mijas/Fuengirola, Gibraltar ja pari muutaman kuukauden visiittiä siellä sun täällä), huvittaa suuresti monen suomalaisen varma essonbaaritieto siitä miten muualla kaikki on aina paskemmin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Ottaa jotenkin pannuun, ku itse oon opiskellut ja käyn töissä, mut jotkut sit näkevät oikeudekseen olla tekemättä mitään ja istuvat vaan jossain chatissa aamusta iltaan. Vaikka sanoo mitä, ni aina se kääntyy jotenkin itseään vastaan. Alkaa mennä työmotivaatio itseltäkin, ku näemmä onnistuu toi pummilla eläminen noin helposti.
Persaukisena sohvalla ja chätissä neppailu päivästä toiseen joutilaana on kaukana kadehtittavasta elämäntilanteesta.
Se on vähän kun ryyppäys eli hauskaa kunnes tulee päivä ettei ole.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 025
Kuinkas ollakkaan juuri suht puhtaan auton päällä on jollekkin pululle iskenyt ripuli. Miten sattuukaan juuri autojen yläpuolella.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
rupee pikkuhiljaa ärsyttää. ku joku ajanu kopillisella isolla ruohonleikkurilla puistoo jo 5h eikä näytä edistyvän mihinkään. ilmeisesti liianpieni tuntiliksa kun tuosta näytä tulevan mitään. yllättävän kovaääninen laite, mölyää kämpän sisällä vaikka ikkunat kiinni, kuulostaa kuin kaivinkone kaivais talon nurkalla . sotkee nii paljo ääntä ettei viiti hifilaitteitakaa pitää päällä.
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
143
Vituttaa puolison työtilanne erikoissairaanhoitajana kiireisellä puolella. Määräaikaisuuksia tulee ja taas on jatko vaakalaudalla vaikka kuulemma oltu enemmän kuin tyytyväisiä työntekoon. Vakinaistamisessa kierretään lakeja, mutta eteenpäin on paha viedä, koska mitään et pysty näyttämään ja sen jälkeen ei ole edes sijaisuuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Vituttaa puolison työtilanne erikoissairaanhoitajana kiireisellä puolella. Määräaikaisuuksia tulee ja taas on jatko vaakalaudalla vaikka kuulemma oltu enemmän kuin tyytyväisiä työntekoon. Vakinaistamisessa kierretään lakeja, mutta eteenpäin on paha viedä, koska mitään et pysty näyttämään ja sen jälkeen ei ole edes sijaisuuksia.
Miksei voi viedä eteenpäin? Näyttää liitolle 20 putkitettua määräaikaista sopparia ja sanoo että tää ei käy laatuun.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 025
Miksei voi viedä eteenpäin? Näyttää liitolle 20 putkitettua määräaikaista sopparia ja sanoo että tää ei käy laatuun.
Tuo on hoitoalalla ihan normaalia. Mielenkiintoista miten julkinen puoli noin räikeästi voi pyyhkiä lailla takapuoltaan ja jokaisesta tapauksesta joudutaan tappelemaan erikseen oikeudessa. Olisi ihan kiva tietää kuka tuon on hiljaisesti suomessa siunannnut, koska selkeästi näin on tehty.
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
143
Miksei voi viedä eteenpäin? Näyttää liitolle 20 putkitettua määräaikaista sopparia ja sanoo että tää ei käy laatuun.
Miten näytät, että virkaan valittiin vain sen perusteella kuinka kauan on ollut kyseisessä paikassa sijaisena eikä pätevyyden perusteella. Toinen on että ei pidä olla 20 määräaikaista sopimusta yksikin riittää mikäli se ei ole oikeutettu. Lähtökohtaisesti kaikki sopimukset pitää olla toistaiseksi voimassolevia, mutta vaikea tätäkään näyttää. Ihmiset ei ymmärrä kuinka paljon stressiä määräaikaisuudet aiheuttaa ja vielä ihmetellään miksi lapsia ei tehdä. Hoita-alalta on tulossa hoitajien pula kun moni vaihtaa alaa tämän vuoksi vaikka hieman pienempi palkkaiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Miten näytät, että virkaan valittiin vain sen perusteella kuinka kauan on ollut kyseisessä paikassa sijaisena eikä pätevyyden perusteella. Toinen on että ei pidä olla 20 määräaikaista sopimusta yksikin riittää mikäli se ei ole oikeutettu. Lähtökohtaisesti kaikki sopimukset pitää olla toistaiseksi voimassolevia, mutta vaikea tätäkään näyttää. Ihmiset ei ymmärrä kuinka paljon stressiä määräaikaisuudet aiheuttaa ja vielä ihmetellään miksi lapsia ei tehdä. Hoita-alalta on tulossa hoitajien pula kun moni vaihtaa alaa tämän vuoksi vaikka hieman pienempi palkkaiseen.
Mä en nyt ymmärrä. Mitä tekemistä sillä onko sijaisena vai pätevyyden takia jos samasta työstä ja työpaikasta on ketjutettu useampi määräaikainen sopimus, oli syy mikä tahansa.
Vai eikö emäntä ole tehnyt työsopimusta noista pätkistä?
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
143
Mä en nyt ymmärrä. Mitä tekemistä sillä onko sijaisena vai pätevyyden takia jos samasta työstä ja työpaikasta on ketjutettu useampi määräaikainen sopimus, oli syy mikä tahansa.
Vai eikö emäntä ole tehnyt työsopimusta noista pätkistä?
Työsopimukset on. Yksinkertaisesti virkoihin ei pääse jos ei ole ollut x vuosia töissä vaikka lain mukaan pitäisi päästä. Jos valitat liittoon niin voit saada vakituisen sopimuksen mutta siirretään heti muihin tehtäviin jotka ei vastaa koulutusta. Tällaista on kunnallinen puoli vaikka luulisi että juuri he noudattaisivat lakia.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 025
Jos valitat liittoon niin voit saada vakituisen sopimuksen mutta siirretään heti muihin tehtäviin jotka ei vastaa koulutusta.
Ja oletkin se hankala työntekijä vaikka haluat vain että lakia noudatetaan.

Tällaista on kunnallinen puoli vaikka luulisi että juuri he noudattaisivat lakia.
Juurikin tämä. Luulisi noin isojen toimijien olevan esimerkkinä.. tai no negatiivisessa mielessähän ne ovatkin.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
636
Työsopimukset on. Yksinkertaisesti virkoihin ei pääse jos ei ole ollut x vuosia töissä vaikka lain mukaan pitäisi päästä. Jos valitat liittoon niin voit saada vakituisen sopimuksen mutta siirretään heti muihin tehtäviin jotka ei vastaa koulutusta. Tällaista on kunnallinen puoli vaikka luulisi että juuri he noudattaisivat lakia.
Tai sitten sitä uutta sopparia ei enää tarjotakkaan, ei vakkaria eikä määräaikaista. Määrättyä työtehtävää ei tarvitakkaan täyttää yht'äkkiä, mutta tuolle keksitään viereen toinen työtehtävä mikä tarvitaan täyttää.

Rouva teki 5 vuotta terveydenhoitajan sijaisuuksia samalle työnantajalle ja joutu sitten liiton kautta tappelemaan, kun eivät meinanneet jatkaa sopimusta äitiysloman aikana. No sai uuden sopparin äitiysloman loppuun asti ja sitten oli vaan esimies oli ilmoittanut, että ei kannata elätellä toiveita että töitä löytyisi jatkossa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Kans liittyy työhön. Ite sain tänään keksittyjä moitteita ja omassa hommassaan muutama työkaveri pääsee perseilystään kuin koira veräjästä
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 077
Tää on niin totta. Ja tosiaan, itsekin yhteensä 20vee, nyt 15v putkeen ja tuskin takaisin oon edes tulossa, muualla kuin suomessa asuneena (Tallinna, Moskova, Lontoo, Barcelona, Mijas/Fuengirola, Gibraltar ja pari muutaman kuukauden visiittiä siellä sun täällä), huvittaa suuresti monen suomalaisen varma essonbaaritieto siitä miten muualla kaikki on aina paskemmin.
Ei ole tietoa kuinka muualla maailmassa lasten kasvattaminen onnistuu, mutta Suomessa palvelut siihen liittyen toimivat paremmin kuin hyvin. Ehkäpä sen takia Suomi on monelle paras paikka maailmassa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Niinno, itsellä on työsopparissa parhaimmillaan lukenut kuusi eri vakanssin numeroa, paha niillä on sitä vakipaikkaa tarjota jos se muutaman kk työsoppari koostuu kuuden eri ihmisen poissaoloista. Tätä tietenkin on aina välillä ihmisillä vaikea ymmärtää.

Toki noita myös kierretään ja kusetellaan mutta ei se ole lähellekkään niin yleistä kuin luullaan
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Tori.fi:ssa olin ANTAMASSA tavaraa pois ja heti julkaisun jälkeen tuli soittoa että tulisi seuraavana päivänä hakemaan. Ja ilmoituksen voi kuulemma poistaa, hänellä ei ole tapana perua sovittua.

No ei vittu tullut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
609
Tietzen oireyhtymä. Taitaa mennä koko kesä sohvalla/sängyllä makoillessa, jos ei ala paranemaan

:swtf:
 

007

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
73
Tori.fi:ssa olin ANTAMASSA tavaraa pois ja heti julkaisun jälkeen tuli soittoa että tulisi seuraavana päivänä hakemaan. Ja ilmoituksen voi kuulemma poistaa, hänellä ei ole tapana perua sovittua.

No ei vittu tullut.
Tori on täynnä renkaanpotkijoita ja hupiostajia. Ei kannata koskaan poistaa ilmoitusta, nähdä vaivaa tai muuttaa omia menojaan hupiostajien vuoksi. Tosiostaja näkee kyllä itse vaivaa tuotteen saadakseen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
113
Melomaan huomenna lähdössä, yön yli reissu pojan kanssa järjestetysti joten ei siirrellä sen takia. Tietenkin lupaa lauantaiksi sadetta ja kevyttä tuulta Turun suuntaan. Seuraavat päivät toki taas aurinkoa. Perinteinen retkisää luvassa.
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
143
Niinno, itsellä on työsopparissa parhaimmillaan lukenut kuusi eri vakanssin numeroa, paha niillä on sitä vakipaikkaa tarjota jos se muutaman kk työsoppari koostuu kuuden eri ihmisen poissaoloista. Tätä tietenkin on aina välillä ihmisillä vaikea ymmärtää.

Toki noita myös kierretään ja kusetellaan mutta ei se ole lähellekkään niin yleistä kuin luullaan
Työlain mukaan mikäli sijaisuus on jatkuvaa vaikka olisi monen eri ihmisen sijaisuus tulee työsuhde katsoa vakinaiseksi.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Työlain mukaan mikäli sijaisuus on jatkuvaa vaikka olisi monen eri ihmisen sijaisuus tulee työsuhde katsoa vakinaiseksi.
Ei se ihan noinkaan mene, jos on osoittaa koko ajan ketä ja mihin asti sijaistaa. Tai sitten meillä on liitossa paskat lakimiehet.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ei se ihan noinkaan mene, jos on osoittaa koko ajan ketä ja mihin asti sijaistaa. Tai sitten meillä on liitossa paskat lakimiehet.
Se menee periaatteessa noin, eli jos vaikka kaupungin terveydenhoito-organisaatiossa on jatkuvasti porukkaa sijaistamassa eripituisilla soppareilla, niin voidaan katsoa että sijaisuuksia käytetään laittomasti koska työvoimantarve on luonteeltaan jatkuvaa. Mielestäni tällainen keissi tuli vähintään hovista näin tuomittuna pari vuotta sitten, juurikin kunnallisella ja th-puolella.

Eri asia on sitten kuinka hyvät pohjat tällaisen keissin viemisellä oikeuteen on, kyseisen keissin tapauksessa pätkiä oli muistaakseni useita kymmeniä samalla (samoilla) työntekijöillä joltain noin vuosikymmenen ajalta...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Se menee periaatteessa noin, eli jos vaikka kaupungin terveydenhoito-organisaatiossa on jatkuvasti porukkaa sijaistamassa eripituisilla soppareilla, niin voidaan katsoa että sijaisuuksia käytetään laittomasti koska työvoimantarve on luonteeltaan jatkuvaa. Mielestäni tällainen keissi tuli vähintään hovista näin tuomittuna pari vuotta sitten, juurikin kunnallisella ja th-puolella.

Eri asia on sitten kuinka hyvät pohjat tällaisen keissin viemisellä oikeuteen on, kyseisen keissin tapauksessa pätkiä oli muistaakseni useita kymmeniä samalla (samoilla) työntekijöillä joltain noin vuosikymmenen ajalta...
Meille vastaus tuli jokunen vuosi sitten että koska sijaisia ei ollut montaa ja kaikille oli selkeä peruste jokaiselle päivälle, ei kuulemma asiassa ollut ongelmaa. Sitten jos olisi päivänkään ollut "varalla" ja työsopimus voimassa niin sitten asia olisi ollut eri. Tosin itsehän siinäkin paikassa kieltäydyin vakinaisesta paikasta (ei juuri napostellut kyseinen homma joten helpompi sijaisena katsella uusia tuulia) ja pomo meni niin hämilleen että tarkasti liitosta saako enää tarjota mulle uutta sijaisuutta :whistling:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom