Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Nykyään työt paljon helpompia, kun osaa tehdä kummalla vain.
Juum itsekin olen periaatteessa vasenkätinen mutta suurin osa hommista onnistuu nykyään molemmilla käsillä paitsi kirjoittaminen vasemmalla ja kuseminen oikealla. Lähes kaikki muut hommat hoituu lähestulkoon kummalla kädellä tahansa vähintäänkin kohtuullisesti. Sen verran monta vuotta tuli oltua "erikoisasentajana" eli duunikaverit nakitti aina hankaliin paikkoihin niin oppi tekemään aika monta hommaa kummin päin tahansa. Toki monissa homissa preferoin vasenta mutta lähes kaikki onnistuu kyllä kohtullisen hyvin "väärällä" kädelläkin.

Ja tosiaan varsinkin näin "päätetyöntekijänä" on huomannut että kaikenlaiset jumitukset ja jomotukset ovat monesti vain tekemisen puutetta eli pitäisi vaan enemmän tehdä eri asioita molemmin käsin ja liikkua enemmän. Välillä yhtäkkiä pamahtaa joka paikka jumiin ja mikään burana tms ei auta mutta kun lähtee lenkille ja pyörittelee ja heiluttelee käsiä niin kummasti jumit aukeavat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Autokauppojen ja valmistajien sivut. Olen tässä hieman innostunut joko sähköautosta tai plugarihybridistä: juuri kenenkään sivuilla ei kerrota paljonko rakkineen vetokyky on tai paljonko sillä pelkällä sähköllä pääsee. Osalla toki on, mutta osa nojaa siihen että lähtisin tuntikausiksi sliippatukkien kanssa puhelemaan mukavia.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Autokauppojen ja valmistajien sivut. Olen tässä hieman innostunut joko sähköautosta tai plugarihybridistä: juuri kenenkään sivuilla ei kerrota paljonko rakkineen vetokyky on tai paljonko sillä pelkällä sähköllä pääsee. Osalla toki on, mutta osa nojaa siihen että lähtisin tuntikausiksi sliippatukkien kanssa puhelemaan mukavia.
Mainoksiahan ne stealereitten sivut on. Mua ei kinostele patteriautot vähääkään niin en tiedä onko autodatassa niiden tietoja, mut ainakin oikeiden autojen tuntuu löytyvän hyvällä prosentilla.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
399
Oma kädettömyys/liian hyvin pakattut nappi paristot...

Normi muovi-pahvi yhdistelmä, mutta muovi onkin kätevästi tuplana ja ei omaan silmään osunut mistä tuo aukeaisi kauniisti.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Oma kädettömyys/liian hyvin pakattut nappi paristot...

Normi muovi-pahvi yhdistelmä, mutta muovi onkin kätevästi tuplana ja ei omaan silmään osunut mistä tuo aukeaisi kauniisti.
Ei niitä ole tehtykään että aukeais kauniisti tai helposti ilman välineitä. Tollanen paristo ois muuten liian helppo napata kaupassa paketista taskuun.
Suosittelen sijoittamaan jykeviin saksiin. Helpottaa monessa paikkaa.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Pihan lähettyville tullu maa-ampiaisten pesä.. onneksi ei koira sinne mennyt lähettyville, kun aidatulla tontilla vapaana kulkeepi.

Pitääpi hävittää tuo, ennenkuin tapahtuupi mitään kummempaa.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
niin ja keharit jotka itkee netissä ku ei ole varaa ostaa, oli lastenrattaat myynnisä etäisyyttä yli 1000km ja köyhä itkee

Xxxxxxxx
Mikä ihneen postaus tämä on?

Miksi jaat täällä yhteystietoja ja tilonumeroita julkiseati ja mihin tämä edes liittyy?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Ei niitä ole tehtykään että aukeais kauniisti tai helposti ilman välineitä. Tollanen paristo ois muuten liian helppo napata kaupassa paketista taskuun.
Suosittelen sijoittamaan jykeviin saksiin. Helpottaa monessa paikkaa.
Tämä tuo mieleen tilanteen kun pähkäilin muna-kana dilemmaa fiskarsin saksipaketin kans
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Ihmiset, jotka lähettävä / käyttävät harvinaisia ja epästandardeja(*) tiedostomuotoja. Olisi parempaa tekemistä kuin muuntaa jotain helvetin .heic -kuvia normaaliksi JPG-tiedostoiksi koska Buumeriinan AiFöunin kamera tallentaa siinä muodossa.

* Standardilla tarkoitetaan tässä sitä tai niitä yleisesti käytettyjä tiedostomuotoja, jotka desiilit 3-7 tietokonekäyttäjistä tunnistavat ja jotka aukeavat suurimmalla osalla tavallisista pöytäkoneista tavallisesti asennettuina olevilla ohjelmilla, ei jonkun 2006 päivitetyn KAS4654-REV4 Open Source standardin mukaista standardia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
636
Oma isä alkaa olla iäkäs ja höpertymisen tahti alkaa vuositasolla olemaan jo melko vauhdikasta. Muisti alkaa jo todella hatara ja käytännössä porukoilla kotona hiihtää sellainen menneisyyden haamu joka irtaantuu kokoajan enemmän ja enemmän nykymaailmasta.

Eniten tässä hommassa vituttaa äiti ja sisarukset. Olen tässä pitkin vuotta jo puhunut, että pitäisikö tehdä jo jotain backuppia ns. allekirjoitus oikeuksiin ( en muista mikä tämän homman virallinen nimi on). Lähinnä, että jos isä menee oikeasti höperöksi niin äiti ( jolla ikääntyminen näkyy vain harmaina hiuksina) pystyy tekemään molempien puolesta päätökset kaikkiin taloudellisiin asioihin liittyen. Nythän moni asia on pelkästään isän takana ja yhteisiin asiohin tarvitaan molempien suostumus.
Niin ei ...siis kaikki vaan työntää päätänsä pensaaseen.."joo..niin kai sitä pitäisi" yms. ihme ympäri pyöreetä paskaa. Koittanut siskoille ja veljille puhua, että kun asutte siellä lähellä niin koittakaa jutella näistä asioista. Tulee vaan vastausta "Juu"..ja ei tapahdu mitään. Itse oon koittanut puhelimen kautta asiaa käydä läpi, mutta tuntuu että se homma menee aina ihan helvetin vaivaantuneeksi kun asiasta koittaa keskustella.

No ei kai se auta kun ajaa joku vknloppu puol Suomea läpi ja oikeasti keskustella (taas) näistä asioista kasvotusten.

Ja isän ajokortti. Siis olen puhunut monesti kotona, että isän ei pidä enää ajaa autolla. Siis täysi liikenneturvallisuuden riski.
"No se käy vaan lähikaupassa muutaman kilometrin ja ajelee tuttuja teitä"..siis ei vittu. Pitää kohta tehdä joku nimetön ilmoitus jossakin, koska tuo on vaan ajankysymys millonka sattuu.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
321
Oma isä alkaa olla iäkäs ja höpertymisen tahti alkaa vuositasolla olemaan jo melko vauhdikasta. Muisti alkaa jo todella hatara ja käytännössä porukoilla kotona hiihtää sellainen menneisyyden haamu joka irtaantuu kokoajan enemmän ja enemmän nykymaailmasta.

Eniten tässä hommassa vituttaa äiti ja sisarukset. Olen tässä pitkin vuotta jo puhunut, että pitäisikö tehdä jo jotain backuppia ns. allekirjoitus oikeuksiin ( en muista mikä tämän homman virallinen nimi on). Lähinnä, että jos isä menee oikeasti höperöksi niin äiti ( jolla ikääntyminen näkyy vain harmaina hiuksina) pystyy tekemään molempien puolesta päätökset kaikkiin taloudellisiin asioihin liittyen. Nythän moni asia on pelkästään isän takana ja yhteisiin asiohin tarvitaan molempien suostumus.
Niin ei ...siis kaikki vaan työntää päätänsä pensaaseen.."joo..niin kai sitä pitäisi" yms. ihme ympäri pyöreetä paskaa. Koittanut siskoille ja veljille puhua, että kun asutte siellä lähellä niin koittakaa jutella näistä asioista. Tulee vaan vastausta "Juu"..ja ei tapahdu mitään. Itse oon koittanut puhelimen kautta asiaa käydä läpi, mutta tuntuu että se homma menee aina ihan helvetin vaivaantuneeksi kun asiasta koittaa keskustella.

No ei kai se auta kun ajaa joku vknloppu puol Suomea läpi ja oikeasti keskustella (taas) näistä asioista kasvotusten.

Ja isän ajokortti. Siis olen puhunut monesti kotona, että isän ei pidä enää ajaa autolla. Siis täysi liikenneturvallisuuden riski.
"No se käy vaan lähikaupassa muutaman kilometrin ja ajelee tuttuja teitä"..siis ei vittu. Pitää kohta tehdä joku nimetön ilmoitus jossakin, koska tuo on vaan ajankysymys millonka sattuu.
Edunvalvoja taitaa olla virallinen nimitys, mitä haet takaa.

Ja tiedän osittain, mitä käyt läpi ja en voi oikein muuta sanoa kuin voimia ja jaksamista. Mikä tulee sisarusten ja äidin reaktioon, niin taustalla voi olla myös ihan se, etteivät he näe isäsi kuntoa samalla lailla kuin sinä, joka harvemmin tekemissä - eli he voivat tavallaan olla "sokeita" tilanteelle, koska kokoajan tekemisissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
326
Oma isä alkaa olla iäkäs ja höpertymisen tahti alkaa vuositasolla olemaan jo melko vauhdikasta. Muisti alkaa jo todella hatara ja käytännössä porukoilla kotona hiihtää sellainen menneisyyden haamu joka irtaantuu kokoajan enemmän ja enemmän nykymaailmasta.

Eniten tässä hommassa vituttaa äiti ja sisarukset. Olen tässä pitkin vuotta jo puhunut, että pitäisikö tehdä jo jotain backuppia ns. allekirjoitus oikeuksiin ( en muista mikä tämän homman virallinen nimi on). Lähinnä, että jos isä menee oikeasti höperöksi niin äiti ( jolla ikääntyminen näkyy vain harmaina hiuksina) pystyy tekemään molempien puolesta päätökset kaikkiin taloudellisiin asioihin liittyen. Nythän moni asia on pelkästään isän takana ja yhteisiin asiohin tarvitaan molempien suostumus.
Niin ei ...siis kaikki vaan työntää päätänsä pensaaseen.."joo..niin kai sitä pitäisi" yms. ihme ympäri pyöreetä paskaa. Koittanut siskoille ja veljille puhua, että kun asutte siellä lähellä niin koittakaa jutella näistä asioista. Tulee vaan vastausta "Juu"..ja ei tapahdu mitään. Itse oon koittanut puhelimen kautta asiaa käydä läpi, mutta tuntuu että se homma menee aina ihan helvetin vaivaantuneeksi kun asiasta koittaa keskustella.

No ei kai se auta kun ajaa joku vknloppu puol Suomea läpi ja oikeasti keskustella (taas) näistä asioista kasvotusten.
Edunvalvontavaltuutus :: Muistiliitto

Parhaiten täällä toiminut kun hoitaa dokumentit valmiiksi ja sitten allekirjoitukset ja todistajat ristiin.
Toisella vanhemmalla taas lähti ihan omasta aloitteesta ja paprut tekivät luottoasianajajan kautta.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
636
Edunvalvoja taitaa olla virallinen nimitys, mitä haet takaa.

Ja tiedän osittain, mitä käyt läpi ja en voi oikein muuta sanoa kuin voimia ja jaksamista. Mikä tulee sisarusten ja äidin reaktioon, niin taustalla voi olla myös ihan se, etteivät he näe isäsi kuntoa samalla lailla kuin sinä, joka harvemmin tekemissä - eli he voivat tavallaan olla "sokeita" tilanteelle, koska kokoajan tekemisissä.
No äitin puolustukseksi pitää sanoa, että taustalla on nyt varmaan tälläistä faktojen hyväksymisen pelko tms. Se että entiset ajat ovat ohitse ja pullanleipomisen ja vuosikymmenten taustalla häärimisen sijaan pitäisi nousta ns. perheen pääksi päättävään asemaan. Vaikkakin me lapset ollaan oltu mukana jo pitkään auttamassa porukoita.

Sisaruksista taas en ymmärrä vai onko siellä taustalla jotain samantapaista denialismia. Kumminkin kaikki päivittelevät tasaseen tahtiin whatsappiin isän kuntoa ja mitenkä kujalla se alkaa olemaan.

Noh katsotaan taas mikä lopputulema keskusteluille. Jos äiti ei halua hommasta ottaa koppia, niin pitää keskustella haluaako joku sisaruksista.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
Oma isä alkaa olla iäkäs ja höpertymisen tahti alkaa vuositasolla olemaan jo melko vauhdikasta. Muisti alkaa jo todella hatara ja käytännössä porukoilla kotona hiihtää sellainen menneisyyden haamu joka irtaantuu kokoajan enemmän ja enemmän nykymaailmasta.

Eniten tässä hommassa vituttaa äiti ja sisarukset. Olen tässä pitkin vuotta jo puhunut, että pitäisikö tehdä jo jotain backuppia ns. allekirjoitus oikeuksiin ( en muista mikä tämän homman virallinen nimi on). Lähinnä, että jos isä menee oikeasti höperöksi niin äiti ( jolla ikääntyminen näkyy vain harmaina hiuksina) pystyy tekemään molempien puolesta päätökset kaikkiin taloudellisiin asioihin liittyen. Nythän moni asia on pelkästään isän takana ja yhteisiin asiohin tarvitaan molempien suostumus.
Niin ei ...siis kaikki vaan työntää päätänsä pensaaseen.."joo..niin kai sitä pitäisi" yms. ihme ympäri pyöreetä paskaa. Koittanut siskoille ja veljille puhua, että kun asutte siellä lähellä niin koittakaa jutella näistä asioista. Tulee vaan vastausta "Juu"..ja ei tapahdu mitään. Itse oon koittanut puhelimen kautta asiaa käydä läpi, mutta tuntuu että se homma menee aina ihan helvetin vaivaantuneeksi kun asiasta koittaa keskustella.

No ei kai se auta kun ajaa joku vknloppu puol Suomea läpi ja oikeasti keskustella (taas) näistä asioista kasvotusten.

Ja isän ajokortti. Siis olen puhunut monesti kotona, että isän ei pidä enää ajaa autolla. Siis täysi liikenneturvallisuuden riski.
"No se käy vaan lähikaupassa muutaman kilometrin ja ajelee tuttuja teitä"..siis ei vittu. Pitää kohta tehdä joku nimetön ilmoitus jossakin, koska tuo on vaan ajankysymys millonka sattuu.
Komppaan @t11ker1 ä ja huomautan myös, että on myös mahdollista, että heitä pelottaa myöntää sitä todellisuutta, että isä on niin heikossa kunnossa. Sen myöntäminen pelottaa, koska he joutuvat myöntymään siihen, että teidän isä lähtestyy vääjäämättömästi loppuaan. Mikäli asia on pohjimmiltaan tuo pelko, voin taata, että sitä et tuu muuttamaan parin päivän vierailulla.

Itelläkin oman isän lähtö lähenee. Viimeksi kun häntä näin, niin hänen ulkonäkö säikäytti! Ja nyt muutama viikko sitten äiti soitti ja kertoi, että isällä on todettu vatsasyöpä ja sain päähäni tutkia mitä se tarkoittaa ja tuloksena oli, että lähiaikojen uusien tutkimustulosten perusteella, vatsasyövästä selvityminen on noussut merkittävästi. Suomennettuna, isällä on 50 prosentin mahdollisuus selvitä siittä hengissä, jos hän olisi muuten hyvässä kunnossa...

Onneksi alko on tuossa risteyksen toisella puolella...
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Vituttaa tori ja ebay, kun sensuroivat eli estävät, tiettyjen oman maailmankuvansa vastaisten tavaroiden myymisen ja ostamisen. Ebayssä se näkemys sallitusta vielä riippuu maanosastakin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
Vituttaa tori ja ebay, kun sensuroivat eli estävät, tiettyjen oman maailmankuvansa vastaisten tavaroiden myymisen ja ostamisen. Ebayssä se näkemys sallitusta vielä riippuu maanosastakin.
Hmmm... Olitko hakemassa/myymässä natsi-tavaraa? Natsi hommat on ihan syystä estetty.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Hmmm... Olitko hakemassa/myymässä natsi-tavaraa? Natsi hommat on ihan syystä estetty.
En ollut, yksi esimerkki nyt voisi olla vaikka ilmakivääri. Mutta tuo hakaristifobiakin on kyllä yksi asia, estää ihan turhaan monen jutun ostamisen ja myymisen, mihin ei natsit liity mitenkään (ja mitä sitten vaikka liittyisikin, historiaa ne on siinä missä joku muukin tavara).
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
En ollut, yksi esimerkki nyt voisi olla vaikka ilmakivääri. Mutta tuo hakaristifobiakin on kyllä yksi asia, estää ihan turhaan monen jutun ostamisen ja myymisen, mihin ei natsit liity mitenkään (ja mitä sitten vaikka liittyisikin, historiaa ne on siinä missä joku muukin tavara).
OK. Oikeasti ilmakivääri sensuroitu?!

Hakaristi ei oo sama kuin natsismi (olikohan toi oikea kirjoitusasu, tjms?), enkä itse näe mitään syytä sensuroida hakaristiä, esim. kun se liittyy Suomen ilmavoimiin.
 
Liittynyt
04.08.2022
Viestejä
76
Oma isä alkaa olla iäkäs ja höpertymisen tahti alkaa vuositasolla olemaan jo melko vauhdikasta. Muisti alkaa jo todella hatara ja käytännössä porukoilla kotona hiihtää sellainen menneisyyden haamu joka irtaantuu kokoajan enemmän ja enemmän nykymaailmasta.

Eniten tässä hommassa vituttaa äiti ja sisarukset. Olen tässä pitkin vuotta jo puhunut, että pitäisikö tehdä jo jotain backuppia ns. allekirjoitus oikeuksiin ( en muista mikä tämän homman virallinen nimi on). Lähinnä, että jos isä menee oikeasti höperöksi niin äiti ( jolla ikääntyminen näkyy vain harmaina hiuksina) pystyy tekemään molempien puolesta päätökset kaikkiin taloudellisiin asioihin liittyen. Nythän moni asia on pelkästään isän takana ja yhteisiin asiohin tarvitaan molempien suostumus.
Niin ei ...siis kaikki vaan työntää päätänsä pensaaseen.."joo..niin kai sitä pitäisi" yms. ihme ympäri pyöreetä paskaa. Koittanut siskoille ja veljille puhua, että kun asutte siellä lähellä niin koittakaa jutella näistä asioista. Tulee vaan vastausta "Juu"..ja ei tapahdu mitään. Itse oon koittanut puhelimen kautta asiaa käydä läpi, mutta tuntuu että se homma menee aina ihan helvetin vaivaantuneeksi kun asiasta koittaa keskustella.

No ei kai se auta kun ajaa joku vknloppu puol Suomea läpi ja oikeasti keskustella (taas) näistä asioista kasvotusten.

Ja isän ajokortti. Siis olen puhunut monesti kotona, että isän ei pidä enää ajaa autolla. Siis täysi liikenneturvallisuuden riski.
"No se käy vaan lähikaupassa muutaman kilometrin ja ajelee tuttuja teitä"..siis ei vittu. Pitää kohta tehdä joku nimetön ilmoitus jossakin, koska tuo on vaan ajankysymys millonka sattuu.
Vähän sama tilanne vaikkei vielä ihan ehkä noin näy vielä. On se joo vittumaista yrittää kaikenlaista ja failia pukkaa.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Oma isä alkaa olla iäkäs ja höpertymisen tahti alkaa vuositasolla olemaan jo melko vauhdikasta. Muisti alkaa jo todella hatara ja käytännössä porukoilla kotona hiihtää sellainen menneisyyden haamu joka irtaantuu kokoajan enemmän ja enemmän nykymaailmasta.

Eniten tässä hommassa vituttaa äiti ja sisarukset. Olen tässä pitkin vuotta jo puhunut, että pitäisikö tehdä jo jotain backuppia ns. allekirjoitus oikeuksiin ( en muista mikä tämän homman virallinen nimi on). Lähinnä, että jos isä menee oikeasti höperöksi niin äiti ( jolla ikääntyminen näkyy vain harmaina hiuksina) pystyy tekemään molempien puolesta päätökset kaikkiin taloudellisiin asioihin liittyen. Nythän moni asia on pelkästään isän takana ja yhteisiin asiohin tarvitaan molempien suostumus.
Niin ei ...siis kaikki vaan työntää päätänsä pensaaseen.."joo..niin kai sitä pitäisi" yms. ihme ympäri pyöreetä paskaa. Koittanut siskoille ja veljille puhua, että kun asutte siellä lähellä niin koittakaa jutella näistä asioista. Tulee vaan vastausta "Juu"..ja ei tapahdu mitään. Itse oon koittanut puhelimen kautta asiaa käydä läpi, mutta tuntuu että se homma menee aina ihan helvetin vaivaantuneeksi kun asiasta koittaa keskustella.

No ei kai se auta kun ajaa joku vknloppu puol Suomea läpi ja oikeasti keskustella (taas) näistä asioista kasvotusten.

Ja isän ajokortti. Siis olen puhunut monesti kotona, että isän ei pidä enää ajaa autolla. Siis täysi liikenneturvallisuuden riski.
"No se käy vaan lähikaupassa muutaman kilometrin ja ajelee tuttuja teitä"..siis ei vittu. Pitää kohta tehdä joku nimetön ilmoitus jossakin, koska tuo on vaan ajankysymys millonka sattuu.
Pakko ihailla, että joillain noinkin hyvät välit omiin vanhempiinsa ja sisaruksiinsa ei voi muuta sanoa. Itse lähdin porukoilta täytettyäni 20v ja välit sanottaisiinko muodolliset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
LöPö loppu, eihän se maksa kun tonnin enemmän mitä viimeks. Sitten verottaja haluaa samaan aikaan tonnilla mätkyjä - kun joku kesätyöntekijä sääteli prosentit päin vittua.
 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
277
Tänään vituttaa vähän kaikki. Mikään ei natsaa ja on saatanan hautova ilma, hyi helvetti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Ei liittynyt edelliseen ketjuun. NATO

: Suomen byrökraattisuus, jossa perustetaan uusia virastoja, jotta saadaan EU'n säädännöt päiväntasalle.

Sipilän tavoitteet byrokratian leikkauksista valuneet johonkin unholaan.

Ei. En ollut väärässä ketjussa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
957
Ei liittynyt edelliseen ketjuun. NATO

: Suomen byrökraattisuus, jossa perustetaan uusia virastoja, jotta saadaan EU'n säädännöt päiväntasalle.

Sipilän tavoitteet byrokratian leikkauksista valuneet johonkin unholaan.

Ei. En ollut väärässä ketjussa.
Juu... Putinlandiassa ei moisia ongelmia.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
133
Ei liittynyt edelliseen ketjuun. NATO

: Suomen byrökraattisuus, jossa perustetaan uusia virastoja, jotta saadaan EU'n säädännöt päiväntasalle.

Sipilän tavoitteet byrokratian leikkauksista valuneet johonkin unholaan.

Ei. En ollut väärässä ketjussa.
Mitäs virastoja suomessa on perustettu, että ollaan saatu EU:n "säädännöt" päiväntasalle?
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
119
Tulen töistä kotiin ja joku kusipää on parkkeerannut autonsa meikäläisen ruutuun (tolppapaikka).
Onneksi ihan lähellä oli vapaa "yleinen" ruutu, joten sain auton helposti parkkiin siihen.
Lapun kirjoitin ja laitoin sen pyyhkijän alle, kun ei huvita maksaa omistajatiedoista....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Tulen töistä kotiin ja joku kusipää on parkkeerannut autonsa meikäläisen ruutuun (tolppapaikka).
Onneksi ihan lähellä oli vapaa "yleinen" ruutu, joten sain auton helposti parkkiin siihen.
Lapun kirjoitin ja laitoin sen pyyhkijän alle, kun ei huvita maksaa omistajatiedoista....
Mulla on kanssa sellainen parkkiruutu johon kaikki tietämättömät herkästi pysäköivät. Olen pyytänyt taloyhtiöltä parkkiruudun selkeämpää merkintää mutta eipä ole näkynyt mutta joka kerta kun olen laittanut kustannukset väärinpysäköineen selvittämisestä ja hänen kontaktoimisesta, olen saanut taloyhtiöltä korvauksen noista kuluista. Meillä kun ei ole ilmaisia parkkiksia ihan vieressä niin aika herkästi tulee häädettyä väärinpysäköineet pois. Ja jos yhteystietoja ei satu löytymään niin minulla on sellaista paperia joka kivasti liimautuu tuulilasiin kun se aavistuksen kastuu, jotan sattumalta olen "vahingossa" printannut noille tapauksille huomautuslappuset tuolle paperille ja vahingossa olen suihkaissut samalla vettä perään :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Tulen töistä kotiin ja joku kusipää on parkkeerannut autonsa meikäläisen ruutuun (tolppapaikka).
Onneksi ihan lähellä oli vapaa "yleinen" ruutu, joten sain auton helposti parkkiin siihen.
Lapun kirjoitin ja laitoin sen pyyhkijän alle, kun ei huvita maksaa omistajatiedoista....
Kahteen kertaan jouduin hätistelemään maksetulta paikalta sinne kuulumattomia. Muutin pois. (taustalla muutakin häikkää)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Vitun jääkaappipakastin sanoi itsensä irti. Mistään ei taida saada lauantaina kotiin toimitusta viikonloppuna. Ei edes täällä pääkaupunkiseudulla.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
615
Vitun jääkaappipakastin sanoi itsensä irti. Mistään ei taida saada lauantaina kotiin toimitusta viikonloppuna. Ei edes täällä pääkaupunkiseudulla.
kokeile verkkokauppa.com


"Saman päivän kotiinkuljetus
Tilaukset toimitetaan kotiovelle samana iltana pääkaupunkiseudulla ja Tampereen kaupunkiseudulla.
Maanantaista lauantaihin klo 14 mennessä tehdyt tilaukset toimitetaan perille samana iltana klo 17–22 välillä. "
 
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
6
Vituttaa se että tekisi mieli lukea kaikki Tex Willerit uusiksi, alkaen 50-60 lukujen liuskoista ihan nykypäivään. Melkoinen projekti olisi. Mukulana tuli luettua viimeksi.

Mutta, kirjastosta näyttää saavan jotain yksittäisiä, niiden kanssa olisi melkoinen metsästys / säätö, ja suurin osa puuttuu.

Vanhat alkuperäiset maksaisivat tuhansia euroja antikvariaateissa / huutonetissä.

Ne uusintapainokset maksaisivat myös varmaan 2000-3000 eur äkkiä laskettuna, jos edes riittäisi.

Niillä ei näytä olevan mitään sellaista online-palvelua kuin esim. Aku Ankka-lehdellä josta niitä voi lukea.

Vaikeaksi menee... :mad:
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
494
Tosi harvoin jalasta, mut kylppärin lattialta tai pyykkikorista tai jostain mihin olen yrittänyt niitä hetkeksi jemmata ennen pyykkikoria.
Just tutkiskelin et voisinko Woltata itselleni kalsonkeja kun yhet on jalassa ja kahet likaisina :hmm:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Vituttaa se että tekisi mieli lukea kaikki Tex Willerit uusiksi, alkaen 50-60 lukujen liuskoista ihan nykypäivään. Melkoinen projekti olisi. Mukulana tuli luettua viimeksi.

Mutta, kirjastosta näyttää saavan jotain yksittäisiä, niiden kanssa olisi melkoinen metsästys / säätö, ja suurin osa puuttuu.

Vanhat alkuperäiset maksaisivat tuhansia euroja antikvariaateissa / huutonetissä.

Ne uusintapainokset maksaisivat myös varmaan 2000-3000 eur äkkiä laskettuna, jos edes riittäisi.

Niillä ei näytä olevan mitään sellaista online-palvelua kuin esim. Aku Ankka-lehdellä josta niitä voi lukea.

Vaikeaksi menee... :mad:
Linkinpäästä löytynee tex willerit ja moni muu sarjakuva. Lataamisen laillisuudesta en tiedä, mutta hyvin toi saitti on tuntunut pysyvän elossa. GetComics Tietty noi on englanninkielisiä versiota. Suomeksi varmaan monta pykälää vaikeampi löytää.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
668
Ei riitä 10 linnunpaskaa auton pinnalla. Eihän tieten kun eilen viimeksi pesin auton oikein pitkällä kaavalla - no onneks en sentään pinnoittanut uusiksi. Se on sellanen että nyt tippuu lähitienoolta muutama lintu lennosta alas.
Kokemuksesta voin sanoa, että lokit on erityisen laskelmoivia kusipäitä, kun saavat ennakon kohilleen tien yli lentäessä, vaikka autolla vauhtia 80 km/h, helvetinmoinen paskapommi suoraan tuulilasiin.
 
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
6
Linkinpäästä löytynee tex willerit ja moni muu sarjakuva. Lataamisen laillisuudesta en tiedä, mutta hyvin toi saitti on tuntunut pysyvän elossa. GetComics Tietty noi on englanninkielisiä versiota. Suomeksi varmaan monta pykälää vaikeampi löytää.
Tuolla ei valitettavasti ole. Tex Willerin kanssa taitaa olla vähän niin että se on suosittu tietyissä Euroopan maissa ja muualla vähän tuntemattomampi. Vähän sama kuin esim. Morgan Kane joka taitaa olla Suomea, Norjaa ja muutamaa muuta maata lukuunottamatta suht. tuntematon maailmalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
kokeile verkkokauppa.com


"Saman päivän kotiinkuljetus
Tilaukset toimitetaan kotiovelle samana iltana pääkaupunkiseudulla ja Tampereen kaupunkiseudulla.
Maanantaista lauantaihin klo 14 mennessä tehdyt tilaukset toimitetaan perille samana iltana klo 17–22 välillä. "
Ostin Verkkiksestä uuden vehkeen. Mutta lähes vituiksi meni. Kuljetusta ei saanut tälle päivälle mutta netistä löysin firman joka tuo uuden ja vie vanhan pois ja maksaa vain 60eur/h. Helppo homma ja tunnissa hoituu. Ja paskat.

Valitsin noutoajan vantaan varastolta, tuli vastaus tuotteesi on noudettavissa. Ei ollut, piti tunti odottaa kun molemmat keräilijät on tauolla. Mitä vittua!
No vihdoin tyttö tuo paketin lastauslaiturilla mutta tiputtaa sen maahan. Sanoi että ei sille mitään käynyt, hyvin pakattu. Pihalla purettiin kaappi pois paketista ja mutkallahan se runko oli.

Uusi tilaukseen, nouto, rikkonaisen vienti Jätkäsaareen niin aikaa meni kaikkinensa 5h. Maanantaina reklamaatio ja Verkkis saa maksaa sen 300eur viidestä tunnista rahtifirmalle. Vituttaa jo etukäteen sekin kun riitelyksi menee todennäköisesti sekin homma.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
615
Ostin Verkkiksestä uuden vehkeen. Mutta lähes vituiksi meni. Kuljetusta ei saanut tälle päivälle mutta netistä löysin firman joka tuo uuden ja vie vanhan pois ja maksaa vain 60eur/h. Helppo homma ja tunnissa hoituu. Ja paskat.

Valitsin noutoajan vantaan varastolta, tuli vastaus tuotteesi on noudettavissa. Ei ollut, piti tunti odottaa kun molemmat keräilijät on tauolla. Mitä vittua!
No vihdoin tyttö tuo paketin lastauslaiturilla mutta tiputtaa sen maahan. Sanoi että ei sille mitään käynyt, hyvin pakattu. Pihalla purettiin kaappi pois paketista ja mutkallahan se runko oli.

Uusi tilaukseen, nouto, rikkonaisen vienti Jätkäsaareen niin aikaa meni kaikkinensa 5h. Maanantaina reklamaatio ja Verkkis saa maksaa sen 300eur viidestä tunnista rahtifirmalle. Vituttaa jo etukäteen sekin kun riitelyksi menee todennäköisesti sekin homma.
kerrankin voi sanoa ettei vittu turhaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Näyttää taas noi v*tun kusiset helteet tekevän paluun, ois edes saa*na pimeetä.
Pimeetä kyllä näyttää riittävän taas vaihteeksi. Jonkun ajan päästä kun lähden lenkille niin taskulamppu on pakollinen, että selviän metsäpoluista missä on pimeää kun mörön perseessä. Kun mestat on sellaisia ettei sinne päivälläkään aurinko paista ikinä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
498
Ei onneksi enää vituta mutta Perjantaina meinas naksahtaa.
Piti lähtee vaimon autolla kauppaan, hypättiin koko perhe autoon ja peruutus. Hassu ääni autosta, nousin katsomaan ja eturengas aivan tyhjä. :mad:

No omalla autolla kauppareissu ja samalla soitin Kyröskosken/Hämeenkyrön rengascenteriin.
Kauppareissun jälkeen Pajero tunkilla ylös ja nastarengas alle.
LA aamuna Rengascenteriin ja tutkinta. Vuotaa vanteen ja renkaan välistä. Putsaus ja rengas takasin. Kaikki ok.

Vitutuskäyrä laski kuin lehmän häntä.

Ihan hemmetin hyvä palvelu tuolla liikkeessä, vaihto vielä samaan rahaan kesätassun nastan tilalle
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Pointtihan mulla ei ollut se, että onko joku asia korrektia tai mukavaa jonkun mielestä vai ei jne se on ihan eri jeesustelun aihe. Vaan pointti oli siinä, että ei pitäisi olla kauppapaikan asia estää ostamasta tai myymästä jotakin tavaraa joka on täysin lupavapaa ja laillinen. Aika vaikea itseasiassa ajatella edes tavaraa, jonka omistaminen olisi oikeasti laitonta ja niihinkin usein lupa on mahdollinen (esim aseet). Rajoittavat myös välillä joidenkin eläinten myyntiä ja sitten taas välillä on sallittua ja sitten taas ei ole sallittua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom