Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Yrityksen ostanut uusi firma haluaa pitää kuukauspalavereja kaikille. Tämän saisi tiivistettyä 15min max, mutta sieltä tulee ylimalkaista paskanjauhantaa tunnin verran. Ja samaan syssyyn kerrotaan miten 3min tehostaminen omassa työskentelyssä nettoaa firmalle x-määrän lisää.

Uusi firma ei tunne keikkalisiä tai henkilökohtaisia kilometrikorvauksia. Tuotannon joutuisuuslisätkin laitettiin jäihin. (Tämä tosin vanhan firman ajalta ja etenee tarkasteluun .)
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 524
Yrityksen ostanut uusi firma haluaa pitää kuukauspalavereja kaikille. Tämän saisi tiivistettyä 15min max, mutta sieltä tulee ylimalkaista paskanjauhantaa tunnin verran. Ja samaan syssyyn kerrotaan miten 3min tehostaminen omassa työskentelyssä nettoaa firmalle x-määrän lisää.
Hyvä hetki lukea iotechiä tms ja kuunnella mölinät taustalla, jos siis teamsseja. Kerran kuukaudessa aika vähän, ite tottunut viikottaiseen paskanjauhantaan joissain yhteyksissä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Hyvä hetki lukea iotechiä tms ja kuunnella mölinät taustalla, jos siis teamsseja. Kerran kuukaudessa aika vähän, ite tottunut viikottaiseen paskanjauhantaan joissain yhteyksissä.
Kyseessä ei IT alan yritys, vaan tuotannon tekijöille esitellään jotain epämääräisiä kakkumalleja joista erkkikään saa selvää ja kerrotaan samalla, että työskentelyä pitää tehostaa.

Samalla leikataan vanhan firman lisät pois. Noin ohimennen, kunhan kukaan ei huomaa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Se oli ainakin meidän työyhteisössä hauska sanonta ja sanottiin työpaikalla leikkimielisesti varsinkin sellaisille henkilölle, jotka tulivat aina sairaanakin töihin ja tartutti sitten muutkin kun ei tajunnut jäädä kotiin.
Meidän työyhteisössä taas "pitämättömät sairaslomat" on vain leikkimielinen duunarislangi tyyppien kesken jotka eivät ole olleet oikeasti sairaana vuosikausiin, ja näin ollen eivät ole pitäneet ollenkaan sairaslomia. Itsekin kuuluin tähän sakkiin kunnes kunnon 7 vuoden putki katkesi silmätulehduksen takia ja oli pakko olla sairaslomalla.

Pitämättömät sairaslomat saattavat olla myös sarkastinen vittuilu ihmisille jotka ovat vähän väliä sairaslomilla, ja muut joutuu tekemään niiden duunit.
Mutta meillä tuo ei onneksi ole ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Yrityksen ostanut uusi firma haluaa pitää kuukauspalavereja kaikille. Tämän saisi tiivistettyä 15min max, mutta sieltä tulee ylimalkaista paskanjauhantaa tunnin verran. Ja samaan syssyyn kerrotaan miten 3min tehostaminen omassa työskentelyssä nettoaa firmalle x-määrän lisää.

Uusi firma ei tunne keikkalisiä tai henkilökohtaisia kilometrikorvauksia. Tuotannon joutuisuuslisätkin laitettiin jäihin. (Tämä tosin vanhan firman ajalta ja etenee tarkasteluun .)
Toivottavasti teilläkin huomataan että turhat viikko/kuukausipalaverit vaan syövät tehokasta työaikaa ja niiden määrää vähennetään. Meilläkin koronan alkaessa kun ihmisiä alkoi jäämään etätöihin ruvettiin tunkemaan organisaation ylemmältä tasolta urakalla kaikenlaisia turhia palavereja kalenteri täyteen, onneksi johto tajusi aika nopeasti että ne palaverit vaan vievät kaiken tehokkaan työajan ja niitä ruvettiin pikkuhiljaa karsimaan. Olihan se silloin alkuvaiheessa aika tympeää kun viikossa oli joku 8-12h noita täysin turhia teams-paltsuja joissa ei oikein ollut edes mitään asiaa. Nyt meillä on yksi viikkopalaveri pelkästään oman osaston kesken ja jos ei ole mitään asiaa niin se on jopa minuuteissa ohi ja ehkä hetki puhutaan yleistä paskaa ja sitten aletaan viikon töihin.

Täytyy sanoa että jotain positiivista koronassa on ollut vaikka se nyt osittain vituttaakin, nimittäin kaikki TURHAT palaverit ovat jotenkin kadonneet lähes täysin ja työskentely on paljon tehokkaampaa kun ei tarvitse joka päivä olla vaan notkumassa jossain turhaakin turhemmassa paltsussa joka ei millään tasolla kosketa itseä ja monesti ei edes tajua koko paltsun aiheesta mitään. Ja vaikka niitä turhia paltsuja joskus tuleekin niin voi oikeasti tehdä kotona töitä ja vaan olla olevinaan paltsussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Yrityksen ostanut uusi firma haluaa pitää kuukauspalavereja kaikille. Tämän saisi tiivistettyä 15min max, mutta sieltä tulee ylimalkaista paskanjauhantaa tunnin verran. Ja samaan syssyyn kerrotaan miten 3min tehostaminen omassa työskentelyssä nettoaa firmalle x-määrän lisää.

Uusi firma ei tunne keikkalisiä tai henkilökohtaisia kilometrikorvauksia. Tuotannon joutuisuuslisätkin laitettiin jäihin. (Tämä tosin vanhan firman ajalta ja etenee tarkasteluun .)
Mä oon ollu nykyiseesä duunissa n.15v. Sinä aikana meilä on ollu n.3kpl palavereja joista jokainen oli alle tunnin mittainen. Viimeisin oli keväällä, kesti 45min ja loppu heti kun pomo oli saanut sanottavansa sanottua ja pikikin lähteä töihin. Meidän kysymyksille ja palautteelle ei valitettavasti riittänyt aika.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
297
Pidemmän aikaa jo vituttanut firman bonuspolitiikka. Jos et ole tietyn tason x yläpuolella jossain ihme osaamishimmelissä et saa yhtään mitään vaikka firma takoo parasta tulosta vuosikymmeniin; aivan sama miten hyvin työsi teet niin palkintona paskaa kahvia automaatista. Ja nämä tason X yläpuolella olevat saa sitten tekemisistään riippumatta aina jonkinlaisen vuosibonuksen. 'Reilu meininki ja todella motivoi tekemään parhaansa' :smoke:
No jos ei itse vuoden loppuun mennessä pääse kultapossukerhoon niin vaihtuu firma viimein. Sen verran alkanut em politiikka vituttaamaan vuosi vuodelta enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Mä oon ollu nykyiseesä duunissa n.15v. Sinä aikana meilä on ollu n.3kpl palavereja joista jokainen oli alle tunnin mittainen. Viimeisin oli keväällä, kesti 45min ja loppu heti kun pomo oli saanut sanottavansa sanottua ja pikikin lähteä töihin. Meidän kysymyksille ja palautteelle ei valitettavasti riittänyt aika.
No tuo nyt kertoo että joko teillä työ on sellaista ettei palavereja tarvita (tuotanto jossa tulee tilaukset jollain tiketillä tms) tai sitten etillä on firmassa asiat totaalisen perseellään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Jaa, just katselin toissijaista sähköpostiani jolla hoitelen monet "pakolliset" rekisteröinnit sun muut höpöhöpöjutut. Rekiströidyin pari viikkoa sitten erääseen suomalaiseen palveluun kun siitä sai 50% alennuksen. Koodi tuli muutamassa minuutissa rekisteröitymisestä ja perässä tuli (englanninkielinen) viesti että "jos haluat liittyä tälle postituslistalle niin lähetä vastauksena xxx". En lähettänyt mitään vastineeksi joten tulleen viestin mukaan en liittynyt postituslistalle kun en vastannut viestiin. Nyt kuitenkin kyseisestä puljusta on tullut varmaan jo kymmenkunta spammia joten taidan vittuunnuksissani ruveta rienaamaan niitä miksi lähettävät minulle viestejä vaikka en ole niitä tilannut ja miksi minun suomalaisena pitäisi ymmärtää heidän englanninkielistä vahvistusviestiä.

En jaksaisi tehdä asialle mitään (ehkä ohjata postit roskapostiksi) mutta jos siinä liittymisviestissä selkeästi sanotaan että postituslistalle liittyäkseen pitää lähettää tietty viesti niin miten minä olen joutunut heidän postituslistalleen lähettämättä tätä viestiä. Missään ei sanottu että alennuskoodin hyväksyminen liittää automaattisesti postituslistalle kun postituslistalle liittymiseen piti vastata ihan erilaisella viestillä.

Jos taas saisi yhden firman ojennukseen kun riittävästi ripittää niitä, ehkä maailma on joskus parempi paikka. Aika moneen epämääräisesti toimivaan mutta ihan rehellisesti toimivaan firmaan olen tässä aikojen saatossa jo lähettänytkin palautetta vastaavista asioista ja osa jopa on ottanut onkeensa eli parantanut tapojaan.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 522
Ajan monesti vasenta, n. 4 km/h yli nopeusrajoituksen. Aina on perseessä roikkujia. Ylinopeuttahan nuo ajavat.
Tää sama on kaikilla kehillä ja stadin sisääntuloteillä. Oon vilmeisen kk:n ajellut ykköstietä pohjoiseen, ja kun vakkarin säätää 110km/h, eli 104-105 km todellista nopeutta, niin viimeistään Leppävaaran kohdalla on eka sankari puskurissa kiinni. Sitten poukkoillaan mun ja rekkojen välistä mielenosoituksellisesti ohi, ja vedetään kehä kakkosen kohdalla oikealta rampille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Tää sama on kaikilla kehillä ja stadin sisääntuloteillä. Oon vilmeisen kk:n ajellut ykköstietä pohjoiseen, ja kun vakkarin säätää 110km/h, eli 104-105 km todellista nopeutta, niin viimeistään Leppävaaran kohdalla on eka sankari puskurissa kiinni. Sitten poukkoillaan mun ja rekkojen välistä mielenosoituksellisesti ohi, ja vedetään kehä kakkosen kohdalla oikealta rampille.
Ihan sama efekti on kaikilla muillakin isommilla teillä, itse tosin säädän vakkarin yleensä että todellinen nopeus on 103-104, ilmeisesti joku ECU:n kartta tai muu vastaava saa jonkun ihme epäjatkuvuuskohdan juuri tuossa 105-107km/h kohdalla kun vakkari päällä juuri noissa nopeuksissa nykii välillä ikävästi. Sitten taas tuon nopeuden yläpuolella tuo efekti katoaa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 149
Kiinalaiset. Saatanan niljakkeet myyvät mitä tahansa paskaaa kenelle tahansa ja sitten täällä Euroopassa ÄÖ 60 lapset sohii toistensa silmiin niillä kiinan lasereilla. Mikä on että sellaista paskaa maahan pääsetään.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Saanut taaskaan koko päivänä aikaan juuri mitään mitä oli tarkoitus tehdä. Kandidaatin työtä pitäisi työstää kun se on viimeinen juttu mikä puuttuu kandintutkinnosta, mutta aihe ei oikein kiinnosta ja meni kyllä taas ihan prokrastinaatioksi koko päivä. Noh, kaupassa ja kävelyllä tuli sentään käytyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Saanut taaskaan koko päivänä aikaan juuri mitään mitä oli tarkoitus tehdä. Kandidaatin työtä pitäisi työstää kun se on viimeinen juttu mikä puuttuu kandintutkinnosta, mutta aihe ei oikein kiinnosta ja meni kyllä taas ihan prokrastinaatioksi koko päivä. Noh, kaupassa ja kävelyllä tuli sentään käytyä.
Älä ressaa. Nyt on kesä. Nauti valoisasta yöstä ja ota olut ja käy saunassa :) Nauti.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Älä ressaa. Nyt on kesä. Nauti valoisasta yöstä ja ota olut ja käy saunassa :) Nauti.
Niinhän sitä pitäis mutta tuo on roikkunu jo ihan törkeän kauan kun ei vaan kiinnosta ja joskus se pitäis jaksaa saada valmiiksi. Onneksi viikon päästä on juhannus, silloin en kyllä aio miettiä mitään tällaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Niinhän sitä pitäis mutta tuo on roikkunu jo ihan törkeän kauan kun ei vaan kiinnosta ja joskus se pitäis jaksaa saada valmiiksi. Onneksi viikon päästä on juhannus, silloin en kyllä aio miettiä mitään tällaista.
Se on oikein :)
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
59
Waltti-matkakortin lataaminen voipi vituttaa kun sitä harvemmin käyttää. Netin kautta kun lataat arvoa niin onkin parin tunnin viive että arvo näkyy kortilla. Bussikuskista riippuen riippuu hyväksyykö latauskuitin vai pitääkö kuitenkin ostaa tuntilippu. Edellisellä kerralla kahdeksan tunnin jälkeen ei arvo näkynyt kortilla eikä kioskilta pystynyt lataamaan kun oli verkon kautta lataus "kesken". Piti sitten pääpaikassa käydä kuittaamassa arvot.

Yllättävän kankea systeemi. Yleensä menen autolla keskustaan töihin mutta välillä bussia tulee käytettyä käytännön syistä.
 

a-p

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
673
No ei saakeli. Viime viikolla olisi ollut lääkärin aika, jotta purettaisiin psykologin tulokset ADHD-tutkimuksista. No aika peruuntui. Tässä heti kahdeksan jälkeen tuli taas soittoa, että aika on peruuttu ja lääkäri on koko viikon poissa. Kiinostaa taas alkaa vain varailemaan uutta aikaa ja odottamaan ties mitenkä kauan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
256
Yrityksen ostanut uusi firma haluaa pitää kuukauspalavereja kaikille. Tämän saisi tiivistettyä 15min max, mutta sieltä tulee ylimalkaista paskanjauhantaa tunnin verran. Ja samaan syssyyn kerrotaan miten 3min tehostaminen omassa työskentelyssä nettoaa firmalle x-määrän lisää.

Uusi firma ei tunne keikkalisiä tai henkilökohtaisia kilometrikorvauksia. Tuotannon joutuisuuslisätkin laitettiin jäihin. (Tämä tosin vanhan firman ajalta ja etenee tarkasteluun .)
Nyt oli sen verran tutun kuulosta, että taidetaan olla samassa firmassa :think:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Hyi helvetti mikä helleaalto tulossa viikonlopuksi ja ensi viikon alkuun :wtf: Vituttaa töihin meno jo nyt pätsikuumassa autossa ja shoppailu myös.
Tätä se on köyhän elämä kun ei ole varaa edes kylmästöityyn autoon. Ja ihan varmasti on taas joku vitun asfalttityömaa työmatkalla tänäkin vuonna, niin siinä sitten istutaan ja hikoillaan 10min lisää.

Onneksi näyttää että ensiviikolla loppuviikosta helpottaa taas.
Pääasia että ei tule viime vuoden kaltaisia viikkoja, ja viikkoja, ja viikkoja... kestäviä helleputkia.

Noh, saapahan helteistä nautivat ihmiset nyt sitä hellettä Juhannukseksi kun on ollut harvinaisen viileä (nautinnollinen) kesä tähän asti, iloinen heidän puolesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Hyi helvetti mikä helleaalto tulossa viikonlopuksi ja ensi viikon alkuun :wtf: Vituttaa töihin meno jo nyt pätsikuumassa autossa ja shoppailu myös.
Tätä se on köyhän elämä kun ei ole varaa edes kylmästöityyn autoon. Ja ihan varmasti on taas joku vitun asfalttityömaa työmatkalla tänäkin vuonna, niin siinä sitten istutaan ja hikoillaan 10min lisää.

Onneksi näyttää että ensiviikolla loppuviikosta helpottaa taas.
Pääasia että ei tule viime vuoden kaltaisia viikkoja, ja viikkoja, ja viikkoja... kestäviä helleputkia.

Noh, saapahan helteistä nautivat ihmiset nyt sitä hellettä Juhannukseksi kun on ollut harvinaisen viileä (nautinnollinen) kesä tähän asti, iloinen heidän puolesta.
Juu, itsekään en pidä helteistä yhtään, 25⁰C on aikalailla raja että sen yli kun menee niin työteho laskee aika jyrkästi ja vituttaa se hikoilu. Täytyy sanoa että ilmastointi oli kyllä ehdottomasti paras varuste kun vaihdoin autoa aikanaan, oli vielä joku liki 30 asteen helle sinä päivänä ja edellisessä autossa ei ollut ilmastointia ja kyllä muuten hymyilytti kotiin ajellessa :D .
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Juu, itsekään en pidä helteistä yhtään, 25⁰C on aikalailla raja että sen yli kun menee niin työteho laskee aika jyrkästi ja vituttaa se hikoilu. Täytyy sanoa että ilmastointi oli kyllä ehdottomasti paras varuste kun vaihdoin autoa aikanaan, oli vielä joku liki 30 asteen helle sinä päivänä ja edellisessä autossa ei ollut ilmastointia ja kyllä muuten hymyilytti kotiin ajellessa :D .
Minä vaihdoin 3 viikkoa sitten ensimmäiseen autoon, jossa ilmastointi. Kyllä sitä vaan ilman ilmastointiakin pärjää, kunhan saa auton parkkiin varjopaikalle. Nykyisessä autossa pystyy ilmastoinnin myös katkasee pois, joka mielestäni on hyvä asia olemassa. Sen lisäksi pystyy manuaalisesti säätämään jokaisen tuulettimen kohdalla puhallusvoimakkuutta. Minä en ole löytänyt tarpeeksi hyvää asentoa automaatti-ilmastoinnin kohdalle, joten näillä manuaalisäädöillä oli mulle iso merkitys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Minä vaihdoin 3 viikkoa sitten ensimmäiseen autoon, jossa ilmastointi. Kyllä sitä vaan ilman ilmastointiakin pärjää, kunhan saa auton parkkiin varjopaikalle. Nykyisessä autossa pystyy ilmastoinnin myös katkasee pois, joka mielestäni on hyvä asia olemassa. Sen lisäksi pystyy manuaalisesti säätämään jokaisen tuulettimen kohdalla puhallusvoimakkuutta. Minä en ole löytänyt tarpeeksi hyvää asentoa automaatti-ilmastoinnin kohdalle, joten näillä manuaalisäädöillä oli mulle iso merkitys.
Ei pärjää. Ei sitten mitenkään. Se on hirveetä istua kuumassa autossa eikä saa mitään viilennystä vaikka ikkunat selälleen eikä auta pysähtyä eikä mikään auta. Kiva viettää kesälomaakin ilmastoimattomalla autolla kun ei tee mieli kattoo nähtävyyksiä eikä tee mieli syödä eikä yhtään mitään muutakaan kun haluaa vaan kotiin ilmastoinnin äärelle. Kun autossa on ilmastointi niin kaikki edellämainitut onnistuu ilman tuskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Ei pärjää. Ei sitten mitenkään. Se on hirveetä istua kuumassa autossa eikä saa mitään viilennystä vaikka ikkunat selälleen eikä auta pysähtyä eikä mikään auta. Kiva viettää kesälomaakin ilmastoimattomalla autolla kun ei tee mieli kattoo nähtävyyksiä eikä tee mieli syödä eikä yhtään mitään muutakaan kun haluaa vaan kotiin ilmastoinnin äärelle. Kun autossa on ilmastointi niin kaikki edellämainitut onnistuu ilman tuskaa.
Juu, muistan kyllä elävästi erään kesälomareissun, menomatkahan oli tyypillistä Suomen kesäilmaa eli oli viileää ja sateli pikkuisen joten se meni ihan kivasti mutta... Paluumatkalla ulkona 30 astetta eikä pilvenhattaraakaan, autoa ei saanut oikein mihinkään koskaan varjoon tauoilla kun aina varjopaikat oli täynnä ja sitten se joka kesälomamatkan riemu eli pitkä tietyöpätkä jota ei oikein päässyt fiksusti kiertämäänkään. Kyllä oli tuskainen matka kotiin ja vichyä kului litratolkulla. Kotieläimetkin olivat aika tuskissaan kopassaan takapenkillä. Never again!
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Ei pärjää. Ei sitten mitenkään. Se on hirveetä istua kuumassa autossa eikä saa mitään viilennystä vaikka ikkunat selälleen eikä auta pysähtyä eikä mikään auta. Kiva viettää kesälomaakin ilmastoimattomalla autolla kun ei tee mieli kattoo nähtävyyksiä eikä tee mieli syödä eikä yhtään mitään muutakaan kun haluaa vaan kotiin ilmastoinnin äärelle. Kun autossa on ilmastointi niin kaikki edellämainitut onnistuu ilman tuskaa.
Näin ehkä täällä kotimaassa. Ulkomailla kun on vuokrannut auton, niin kaikissa on ollut ilmastointi aina (ainakin viimeiset 15v). Onhan se eriasia painaa menemään etelässä +35 astetta jatkuvasti entä suomessa +20 jatkuvasti.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 384
Koska nyt ei vituta mikään vaikka pitäisi. Ärsyttävä tilanne :sholiday: no onhan tässä taas aikaa ottaa kierrokisia loppuvuotta kohden.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Tänäään, huomenna, ylihuommena, joka keleen päivä huomisesta lähtien vituttaa:

Ite aikasemmin tänään kun kalenteria kattelin tarkoituituksella katella sopiva aika talvirenkaiden vaihtoon kesärenkaiksi (ei ollu rahaa ja en aja paljon plus rahnaa tulee loppukuusta)... Vi***** sitä vitu**** määrää kun tajusin, että se veetun kesä oli jo ja loppu aika pitää/pitäis valmistua talveen... Prkleeen prkele!!!!

No jos ei muuta, niin ens viikolla saan sentään nähdä firman X työntekijöiden, sekä mun tilauksen vastaanottajan ilmeet kun tilaan heiltä renkaiden vaihdon nastarenkaista -> kesärenkaisiin JUHANNUKSEN jälkeen... PRKLe prkl!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tänäään, huomenna, ylihuommena, joka keleen päivä huomisesta lähtien vituttaa:

Ite aikasemmin tänään kun kalenteria kattelin tarkoituituksella katella sopiva aika talvirenkaiden vaihtoon kesärenkaiksi (ei ollu rahaa ja en aja paljon plus rahnaa tulee loppukuusta)... Vi***** sitä vitu**** määrää kun tajusin, että se veetun kesä oli jo ja loppu aika pitää/pitäis valmistua talveen... Prkleeen prkele!!!!

No jos ei muuta, niin ens viikolla saan sentään nähdä firman X työntekijöiden, sekä mun tilauksen vastaanottajan ilmeet kun tilaan heiltä renkaiden vaihdon nastarenkaista -> kesärenkaisiin JUHANNUKSEN jälkeen... PRKLe prkl!
Itse sain nastojen nyppimis urakan vasta kaksi viikkoa sitten tehtyä loppuun. Eli nastoilla ajelin vielä kesäkuun alussa. Nyt sitten on ns kesärenkaat alla ja niillä saa ajaa talvellakin, joten ei ole enää mitään ongelmaa :). Kesärenkaat kun oli jo sakko kunnossa ja ei ollut varaa ostaa uusia/käytettyjä tilalle, ni homma hoitui noinkin, vaikka kämmenen pohja on vieläkin hieman kipeä. Ainoa kulu oli 2,29€ kun puuilosta ostin sopivan kokoisen tasapää ruuvarin tuota hommaa varten.
Jonkinmoinen vitutus siinä hommassa kyllä tuli kun jotkut nastat olivat niin vaikeita irroittaa ja käsi oli jo niin hellänä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Vituttaa taas huomenna mennä töihin kun on niin perkeleen kuumat ilmat ja duuni on kuin sauna. Ja sääkartta hehkuu punasena niin pitkään kun ennusteita on. Kuinka helvetissä mä pysyn hengissä.. pitää varmaan lähtee joka päivä pari tuntia aikasemmin ja sitten syksyllä sanoo että ottakaa liukumat palkattomana. Yhtä kaikki, vituttaa niin ettei veri kierrä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 297
Vituttaa taas huomenna mennä töihin kun on niin perkeleen kuumat ilmat ja duuni on kuin sauna. Ja sääkartta hehkuu punasena niin pitkään kun ennusteita on. Kuinka helvetissä mä pysyn hengissä.. pitää varmaan lähtee joka päivä pari tuntia aikasemmin ja sitten syksyllä sanoo että ottakaa liukumat palkattomana. Yhtä kaikki, vituttaa niin ettei veri kierrä.
Sama vika, ensi viikko vituttaa jo valmiiksi helteiden takia. Onneksi firmalla toimii ilmastointi mutta ajattelin kuitenkin olla suurimman osan viikosta etätöissä kun ei oikein huvittaisi turhaan firmalle ja takaisin ajellakaan näillä bensan hinnoilla. Firman pihassakaan ei taida olla yhtään varjossa olevaa parkkista joten vaikka kuinka on autossa ilmastointi niin ensimmäiset muutamat kilometrit auto on kuin sauna. Kotonakin alkaa ilmeisesti rakenteet kämpässä lämmetä kun koko ajan on haastavampaa saada pidettyä lämpöjä alhaalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Sama vika, ensi viikko vituttaa jo valmiiksi helteiden takia. Onneksi firmalla toimii ilmastointi mutta ajattelin kuitenkin olla suurimman osan viikosta etätöissä kun ei oikein huvittaisi turhaan firmalle ja takaisin ajellakaan näillä bensan hinnoilla. Firman pihassakaan ei taida olla yhtään varjossa olevaa parkkista joten vaikka kuinka on autossa ilmastointi niin ensimmäiset muutamat kilometrit auto on kuin sauna. Kotonakin alkaa ilmeisesti rakenteet kämpässä lämmetä kun koko ajan on haastavampaa saada pidettyä lämpöjä alhaalla.
On meillä siellä ilmastointi. Kaks pumppua. Ainoo vaan kun niitä ei käytännössä saa käyttää kun siellä aletaan vinkumaan vedosta ja sitten mielummin ollaan 26-27 asteisessa hallissa.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
622
On meillä siellä ilmastointi. Kaks pumppua. Ainoo vaan kun niitä ei käytännössä saa käyttää kun siellä aletaan vinkumaan vedosta ja sitten mielummin ollaan 26-27 asteisessa hallissa.
Jotenkin tuntuu olevan joka vuotuinen ongelma tuo, että jotkut valittavat pumpun tekevän kylmää vetoa ja sitten kaikki istuvat kuumassa :srofl:
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 587
Kylhän se tuo keli on kun nakertaa vaihteeks.. Töissäkään ei oo helpotusta luvassa, kun on ulko hommissa. Noo kattotaan kuin alkaa pinnaa kirraamaan taas. +20 ja pilvistä olis aika jees, siihen viel vähän tuulta mukaan, niin meikä nauttis. Mut ei, tottakait se pitää taas työntää tota saatanan +30 ja mollikkaa pilvettömältä taivaalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Vituttaa taas huomenna mennä töihin kun on niin perkeleen kuumat ilmat ja duuni on kuin sauna. Ja sääkartta hehkuu punasena niin pitkään kun ennusteita on. Kuinka helvetissä mä pysyn hengissä.. pitää varmaan lähtee joka päivä pari tuntia aikasemmin ja sitten syksyllä sanoo että ottakaa liukumat palkattomana. Yhtä kaikki, vituttaa niin ettei veri kierrä.
Eikö sulla ole lomaa näköpiirissä vielä..?
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
904
Liitynpä minäkin sitten valittamaan tästä vitun helteestä, tekee mulla ihan fyysisesti pahan ja vetämättömän olon... Jeejee juu kivaa ja ihanaa naminami mahtavaa... EI !!!!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Liitynpä minäkin sitten valittamaan tästä vitun helteestä, tekee mulla ihan fyysisesti pahan ja vetämättömän olon... Jeejee juu kivaa ja ihanaa naminami mahtavaa... EI !!!!
Jep. Mulla iskee toi sama töissä. On vaan niin vitun vaikee selittää pomoille ja muille että hommista nyt vaan ei tuu mitään näin lämpimässä. "Ei täällä nyt niin kuuma vielä ole" "koita kestää, ei tätä kauaa kestä". Sillä välin päätä särkee, ajatus kulje, nenästä vuotaa verta ja verenpaine tapissa. Siinä sitten vielä töitä yrittää tehdä.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
513
Melkein vtuttaa VR:n sekoilu ratatöidensä kanssa.
Tänään heitin juhannuksenvietosta lapsukaiset (30v.) mökiltä Tampereen juna-asemalle ja ihmeteltiin kun ei meinaa perille päästä.
No ei tietenkään, koska jonossa oli yli kymmenen bussia edellä.
VR:n sivuilla ei lukenut mitään, mutta melko nopeasti selvisi että vuorot Tampereelta Helsinkiin oli peruttu ja bussilla pitäisi ensin sokkailla Toijalaan yms.

Mutta homma onnistui kuitenkin helposti kun ratin käänsi kohti pääkaupunkiseutua ja tankkasi auton.
Pennut pääsi kotiin ja näin lomalla pystyi jäämään itsekin yöksi kotiin.
Joten melkein vtutti, mutta ei ihan.
Pahoittelen melkein offtopiccia, koska VR:n touhut on hanurista, mutta penikoiden kanssa oli ihan mukava ajella. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 800
Liitynpä minäkin sitten valittamaan tästä vitun helteestä, tekee mulla ihan fyysisesti pahan ja vetämättömän olon... Jeejee juu kivaa ja ihanaa naminami mahtavaa... EI !!!!
Minua ei muuten haittaisi, mutta kun ei ole ilmastointia kotona. Ihan ok että ulkona on kuuma jos kotona vaan olisi kunnon ilmalämpöpumppu. Ensi talvena alkaa parvekeremppa ja sen jälkeen sitten hankin ilmalämpöpumpun. Kunhan saa nukkua viileässä niin ok ja autossa kun ilmastointi toimii.

Pahinta on kun ei pysty nukkumaan huonoimmillaan kuukausiin kun on helteitä, tämän talon seinät varaavat auringon lämmön ihan uskomattomalla tavalla niin että hohkaavat kuumaa vielä lokakuussa, harvoin tarvitsee mitään lämmitystä ennen tammikuuta.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
296
Onko tää kuumuuden takia kuoleman tekeminen joku Z-sukupolven juttu vai miksen ole törmännyt tähän koskaan aikaisemmin kuin tässä vajaan 10 vuoden sisällä? Yleensä ihmiset on vaan nauttineet niistä harvoista hellesäistä ja onhan näitä +30C kelejä Suomessa aikaisemminkin nähty. Tietty suomalainen nyt aina valittaa jos on lämmin, viileä, kuuma tai kylmä.

Tokihan se oleminen muuttuu aika raskaaksi jos joutuu vaikka duunipaikalla raatamaan hirveässä kuumuudessa, mutta joku tyyliin alle 6h automatka ei nyt mielestäni vaadi ilmastointia siihen että matka ei voisi olla mukava. Toki jos on karvaisia elukoita mukana niin niiden kanssa pitää vähän miettiä peliliikkeitä. Mutta ihmisten kanssa reissatessa, pysähtyy välillä nauttimaan kauniista pysähdyspaikoista ja ajelee ikkunat auki ja radio kovalla menemään ja nauttii kesästä.

Itsellä vasta parissa viimeisessä autossa ollut ilmastointi mutta eipä sitä tule oikeastaan käytettyä kuin talvella joskus kun on kosteutta kabiinissa, ja sitten jos on niitä äärimmäisen kosteita JA kuumia päiviä kesällä, niin onhan se helpottava kun ei iho liimaannu penkkiin. Tai jos pitää lähteä auringossa koko päivän seisoneella autolla suoraan ruuhkaan missä ei saa viimaa yhtään. Mutta muuten koen sen jopa epämukavaksi käyttää, tai sitten ainakin ikkunat pitää olla auki samalla.

Kämpässä toki lämpötila tuppaa päivällä nousemaan melko korkeaksi jos ei laita jäähdytystä päälle, mutta yöksi saa ihan sopivan lämpötilan pitämällä parvekkeen ovea makkariin muutaman tunnin auki ennen goisaamista. Sitten jos helteet jatkuu sen yli pari viikkoa putkeen, niin voi alkaa jo löytyä perusteita käyttää jäähdytyslaitetta.

Eihän siinä sinänsä mitään, jos sellainen ylellisyys löytyy kämpästä tai autosta, niin miksei sitä käyttäisi. Mutta vähän hymyilyttää että joku kokee oikeasti ongelmaksi matkustamisen ilmastoimattomassa autossa, edes tietyö-osuuksilla. No ihmisiä on monenlaisia tietysti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 577
Onko tää kuumuuden takia kuoleman tekeminen joku Z-sukupolven juttu vai miksen ole törmännyt tähän koskaan aikaisemmin kuin tässä vajaan 10 vuoden sisällä? Yleensä ihmiset on vaan nauttineet niistä harvoista hellesäistä ja onhan näitä +30C kelejä Suomessa aikaisemminkin nähty. Tietty suomalainen nyt aina valittaa jos on lämmin, viileä, kuuma tai kylmä.

Tokihan se oleminen muuttuu aika raskaaksi jos joutuu vaikka duunipaikalla raatamaan hirveässä kuumuudessa, mutta joku tyyliin alle 6h automatka ei nyt mielestäni vaadi ilmastointia siihen että matka ei voisi olla mukava. Toki jos on karvaisia elukoita mukana niin niiden kanssa pitää vähän miettiä peliliikkeitä. Mutta ihmisten kanssa reissatessa, pysähtyy välillä nauttimaan kauniista pysähdyspaikoista ja ajelee ikkunat auki ja radio kovalla menemään ja nauttii kesästä.

Itsellä vasta parissa viimeisessä autossa ollut ilmastointi mutta eipä sitä tule oikeastaan käytettyä kuin talvella joskus kun on kosteutta kabiinissa, ja sitten jos on niitä äärimmäisen kosteita JA kuumia päiviä kesällä, niin onhan se helpottava kun ei iho liimaannu penkkiin. Tai jos pitää lähteä auringossa koko päivän seisoneella autolla suoraan ruuhkaan missä ei saa viimaa yhtään. Mutta muuten koen sen jopa epämukavaksi käyttää, tai sitten ainakin ikkunat pitää olla auki samalla.

Kämpässä toki lämpötila tuppaa päivällä nousemaan melko korkeaksi jos ei laita jäähdytystä päälle, mutta yöksi saa ihan sopivan lämpötilan pitämällä parvekkeen ovea makkariin muutaman tunnin auki ennen goisaamista. Sitten jos helteet jatkuu sen yli pari viikkoa putkeen, niin voi alkaa jo löytyä perusteita käyttää jäähdytyslaitetta.

Eihän siinä sinänsä mitään, jos sellainen ylellisyys löytyy kämpästä tai autosta, niin miksei sitä käyttäisi. Mutta vähän hymyilyttää että joku kokee oikeasti ongelmaksi matkustamisen ilmastoimattomassa autossa, edes tietyö-osuuksilla. No ihmisiä on monenlaisia tietysti.
Tässä on aika hyvä esimerkki siitä miks musta on helvetin ahdistavaa olla lämpövammanen.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
904
Se ei hirvittävästi hymyilytä jos kuumuuden takia joudut lämpöuupumuksen/halvauksen takia ensiapuun. Jotkut vaan on lämpö/kylmäherkkiä. Mulla itsellä on pari päivää ollut ihan kunnolla paska olo ja oksettanut mutta toistaseks ei oo mitään tullut ylös (vielä). Vettä menee ja vuorokausirytmi kääntynyt aika automaattisesti mulla yöelämiseks kun on edes viileetä niin pystyy jotenkin olemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 850
Toki työpaikalla voi olla vähän hankala vaikuttaa, mutta kotiin nyt ainakin suosittelen vähintään sitä pingviiniä jos kuumuus alkaa ottamaan koville. Yöllä toki jos haluaa makkarissa käyttää, niin korvatulpat on hyvä lisävaruste. Nuo ei ole kovin hiljaisia.

Huono puoli tuossa sitten on myös, että kun tuon sammuttaa niin onkin taas huone/kämppä äkkiä kuuma.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
783
Itsellä vasta parissa viimeisessä autossa ollut ilmastointi mutta eipä sitä tule oikeastaan käytettyä kuin talvella joskus kun on kosteutta kabiinissa, ja sitten jos on niitä äärimmäisen kosteita JA kuumia päiviä kesällä, niin onhan se helpottava kun ei iho liimaannu penkkiin. Tai jos pitää lähteä auringossa koko päivän seisoneella autolla suoraan ruuhkaan missä ei saa viimaa yhtään. Mutta muuten koen sen jopa epämukavaksi käyttää, tai sitten ainakin ikkunat pitää olla auki samalla.
Ilmastointejakin on monenlaisia. Joku karvalakkimallin manuaali-ilmastointi on melko ankea kapistus verrattuna edes etäisesti moderniin monivyöhyke-automaatti-ilmastointiin.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 587
Onko tää kuumuuden takia kuoleman tekeminen joku Z-sukupolven juttu vai miksen ole törmännyt tähän koskaan aikaisemmin kuin tässä vajaan 10 vuoden sisällä? Yleensä ihmiset on vaan nauttineet niistä harvoista hellesäistä ja onhan näitä +30C kelejä Suomessa aikaisemminkin nähty. Tietty suomalainen nyt aina valittaa jos on lämmin, viileä, kuuma tai kylmä.

Tokihan se oleminen muuttuu aika raskaaksi jos joutuu vaikka duunipaikalla raatamaan hirveässä kuumuudessa, mutta joku tyyliin alle 6h automatka ei nyt mielestäni vaadi ilmastointia siihen että matka ei voisi olla mukava. Toki jos on karvaisia elukoita mukana niin niiden kanssa pitää vähän miettiä peliliikkeitä. Mutta ihmisten kanssa reissatessa, pysähtyy välillä nauttimaan kauniista pysähdyspaikoista ja ajelee ikkunat auki ja radio kovalla menemään ja nauttii kesästä.

Itsellä vasta parissa viimeisessä autossa ollut ilmastointi mutta eipä sitä tule oikeastaan käytettyä kuin talvella joskus kun on kosteutta kabiinissa, ja sitten jos on niitä äärimmäisen kosteita JA kuumia päiviä kesällä, niin onhan se helpottava kun ei iho liimaannu penkkiin. Tai jos pitää lähteä auringossa koko päivän seisoneella autolla suoraan ruuhkaan missä ei saa viimaa yhtään. Mutta muuten koen sen jopa epämukavaksi käyttää, tai sitten ainakin ikkunat pitää olla auki samalla.

Kämpässä toki lämpötila tuppaa päivällä nousemaan melko korkeaksi jos ei laita jäähdytystä päälle, mutta yöksi saa ihan sopivan lämpötilan pitämällä parvekkeen ovea makkariin muutaman tunnin auki ennen goisaamista. Sitten jos helteet jatkuu sen yli pari viikkoa putkeen, niin voi alkaa jo löytyä perusteita käyttää jäähdytyslaitetta.

Eihän siinä sinänsä mitään, jos sellainen ylellisyys löytyy kämpästä tai autosta, niin miksei sitä käyttäisi. Mutta vähän hymyilyttää että joku kokee oikeasti ongelmaksi matkustamisen ilmastoimattomassa autossa, edes tietyö-osuuksilla. No ihmisiä on monenlaisia tietysti.
-30 on ihan ookoo. Vähän nuttua päälle lisää niin pärjää kyl. Mutta nää +30 niin saa meikästä vedon totaalisesti pois ja kun sille ei pysty tekemään mitään. Munasillaan kun ei voi oikein töihin mennä.. :hmm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 369
Viestejä
4 146 271
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom