Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 320
Astuin viikonloppuna naulanpäälle. Siitä sitten lääkäriin taksilma ja tuloksena oli antibioottikuuri ja puhdistelu. Vastahan tässä tasan vuosi sitten pyörähti toisen jalan nilkka ympäri, toki se pisti lomasuunitelmat hivenen uusiksi, koska sillä jalalla ei paljoa päässyt vaeltelemaan. Kesäloma olisi alkamassa kolmen viikon päästä, niin jospa tämä naulajalka olisi siihen mennessä kunnossa.
Menikö omissa puuhissa vai raksatyömaan vieressä? Turvakengät käyttöön jos oma puuha. :)
 
  • Tykkää
Reactions: a-p

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Tämä sairastelu. Testeissä tai muissa ei mitään näy, pitäisi muka olla terve kuin pukki. Nyt on loppuneet mahakipu ja kuumeilu jo, mutta heti kun tekee jotakin niin rintakipu ja hengenahdistus on edelleen..

Perjantaina toki kilpirauhasista pitäisi saada tulokset, mutta en tiedä mitenkä se vaikuttaisi rintakipuun ja raskaasee hengittämisee.. Perjantaihi asti saikkua toki on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 385
Tämä sairastelu. Testeissä tai muissa ei mitään näy, pitäisi muka olla terve kuin pukki. Nyt on loppuneet mahakipu ja kuumeilu jo, mutta heti kun tekee jotakin niin rintakipu ja hengenahdistus on edelleen..

Perjantaina toki kilpirauhasista pitäisi saada tulokset, mutta en tiedä mitenkä se vaikuttaisi rintakipuun ja raskaasee hengittämisee.. Perjantaihi asti saikkua toki on.
Mites borrelioositesti, onko tehty..?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Mites borrelioositesti, onko tehty..?
Ei ole tehty, täälläpäin ei punkkeja ole olemassakaan (ihan pohjois lapissa). Koronarokote otettu kesäkuun lopulla, ja koronatestikin negatiivinen.

Ärsyttää, kun töihin kysyttäisiin, eikä jaksais täällä 4 seinä sisäl olla tekemättä mitään. Koita sitten ruokaa vaikka tehdä, niin silloinkin jo rinnasta ottaa..
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 527
2 viikkoa vanhan auton takakulma runnottu sokean taksikuskin toimesta. Oli auto kadunvarteen pysäköity ja kadun toiselta puolelta tilataksi peruutti pihatieltä autoni kohdalla tielle. Kattelin että hyvinhän tosta mahtuu ja lähdin kävelemään poispäin. Yhtäkkiä kuulu selän takaa rutinaa rutinaa. Onneksi olin paikalla.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
762
Ei ole tehty, täälläpäin ei punkkeja ole olemassakaan (ihan pohjois lapissa). Koronarokote otettu kesäkuun lopulla, ja koronatestikin negatiivinen.

Ärsyttää, kun töihin kysyttäisiin, eikä jaksais täällä 4 seinä sisäl olla tekemättä mitään. Koita sitten ruokaa vaikka tehdä, niin silloinkin jo rinnasta ottaa..
Sydänlihaksen tulehdus?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Sydänlihaksen tulehdus?
Se on ollut pari vuotta sitten jo, eli liianki tuttua..

EKG:ssä ja testeissä ei mitään poikkeavaa ole löytynyt, niin eivät sen takia epäile sitä. Toki eihän tuolloinkaan kun se tuli, niin ekg:ssä mitään näkynyt.. ja yhden yön aikana arvot sitten kohosikin taivaisiin, vaikka viime päivänä oli kohtuu normaalit vielä.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Tuplat. Tänne olin jo rakentanut elämäni, puuverstaat yms.. Kämppä ja kaikki on työnantajan tiloissa.

Nyt yhtäkkiä saikulla ollessa ilmoittavatkin, että lähepä ettimää uutta työpaikkaa.. Eivätkä meinaa antaa kirjallista irtisanomista ja perusteluja edes.
En jaksaisi nyt helkuti kipiänä tälläistäki ruveta tappelemaa.. :rolleyes: voimia muutekaa oikee ole.

edit. Provosoivat vielä oikein, mutta en lähde siihen mukaan. Katotaan miten vaikeaksi asia etenee.. kumma kun 4 vuojen jälkee tälläselle linjalle lähtevät.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Tuplat. Tänne olin jo rakentanut elämäni, puuverstaat yms.. Kämppä ja kaikki on työnantajan tiloissa.

Nyt yhtäkkiä saikulla ollessa ilmoittavatkin, että lähepä ettimää uutta työpaikkaa.. Eivätkä meinaa antaa kirjallista irtisanomista ja perusteluja edes.
En jaksaisi nyt helkuti kipiänä tälläistäki ruveta tappelemaa.. :rolleyes: voimia muutekaa oikee ole.

edit. Provosoivat vielä oikein, mutta en lähde siihen mukaan. Katotaan miten vaikeaksi asia etenee.. kumma kun 4 vuojen jälkee tälläselle linjalle lähtevät.
No siis eihän noi yksinkertaisesti voi tehdä. Liittoon yhteyttä samantien
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 398
Tuplat. Tänne olin jo rakentanut elämäni, puuverstaat yms.. Kämppä ja kaikki on työnantajan tiloissa.

Nyt yhtäkkiä saikulla ollessa ilmoittavatkin, että lähepä ettimää uutta työpaikkaa.. Eivätkä meinaa antaa kirjallista irtisanomista ja perusteluja edes.
En jaksaisi nyt helkuti kipiänä tälläistäki ruveta tappelemaa.. :rolleyes: voimia muutekaa oikee ole.

edit. Provosoivat vielä oikein, mutta en lähde siihen mukaan. Katotaan miten vaikeaksi asia etenee.. kumma kun 4 vuojen jälkee tälläselle linjalle lähtevät.
Toivottavasti sulla on kaikki nuo jutut paperilla ja/tai puhelut tallessa. Jälkikäteen tosi paska setviä, jos menee sana vs. sana tilanteeksi.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Toivottavasti sulla on kaikki nuo jutut paperilla ja/tai puhelut tallessa. Jälkikäteen tosi paska setviä, jos menee sana vs. sana tilanteeksi.
Tarkkaan kaikki olen kirjannut ylös, ja sairaslomatodistuksista on itelläni kopiot myös.

Edit. Toki miten ois helpointa äänittää puhelu tarvittaessa?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Oletko koeajalla..?
Noup, 4 vuotta ollut täällä töissä, ja aika yllätyksenä tämä tuli.. siellä pitäisi 4 henkilöä olla töissä, mutta nyt ovat pomot kahestaan, kun "vapauttivat" toisen "työntekijän", jolla opiskelut kesken.. ja sattumoisin itse sairastuin samaan aikaan, niin kaikista kiiresimmä ajan ovat siellä nyt kahestaan olleet. Minä yleensä yksin siellä pyöritän koko paikkaa hiljasempana aikana, kun kaikki osaan hoitaa ja tehdä. Olen myös kaikki siellä olleet (jo muualla olevat) työntekijätki kouluttanu..
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 398
Tarkkaan kaikki olen kirjannut ylös, ja sairaslomatodistuksista on itelläni kopiot myös.

Edit. Toki miten ois helpointa äänittää puhelu tarvittaessa?
Ei taida itse ylöskirjatut asiat auttaa, jos menee sana vastaan sana tapaukseksi. Tarvisit ne puhelut nauhoittaen tai jos firma on tyhmä ja uhkailee emailin kautta niin emailit talteen.

Tämä voisi toimia androidin kanssa puhelujen nauhoittamiseen: Use the Phone app to record calls - Phone app Help
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 385
Noup, 4 vuotta ollut täällä töissä, ja aika yllätyksenä tämä tuli.. siellä pitäisi 4 henkilöä olla töissä, mutta nyt ovat pomot kahestaan, kun "vapauttivat" toisen "työntekijän", jolla opiskelut kesken.. ja sattumoisin itse sairastuin samaan aikaan, niin kaikista kiiresimmä ajan ovat siellä nyt kahestaan olleet. Minä yleensä yksin siellä pyöritän koko paikkaa hiljasempana aikana, kun kaikki osaan hoitaa ja tehdä. Olen myös kaikki siellä olleet (jo muualla olevat) työntekijätki kouluttanu..
Ok. Sulla on valtit käsissä, liittoon yhteyttä ja mihinkään paskasopimukseen ei kannata suostua.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Ei taida itse ylöskirjatut asiat auttaa, jos menee sana vastaan sana tapaukseksi. Tarvisit ne puhelut nauhoittaen tai jos firma on tyhmä ja uhkailee emailin kautta niin emailit talteen.

Tämä voisi toimia androidin kanssa puhelujen nauhoittamiseen: Use the Phone app to record calls - Phone app Help

Viestinä puhelimessa tallessa on. Pitääpä tuo testata, jos puheluita tulloo..

edit. Näyttävästi omasta puhelimesta en löydä tuollaista asetuksista?

edit 2: näyttäväste syykin löyty..

"Valitettavasti Google on estänyt puheluiden nauhoittamisen Android 9.0 versiosta eteenpäin. Aiemmin puheluiden nauhoittamisen mahdollistaneet sovellukset eivät toimi uusimmilla Android-versioilla, eli puheluiden nauhoittaminen ei enää onnistu. "

Ok. Sulla on valtit käsissä, liittoon yhteyttä ja mihinkään paskasopimukseen ei kannata suostua.
En suostukaan. Mutta voimat vaan on todella vähissä tämän sairastelun vuoksi.. pakko se vaan on koittaa jaksaa.

Sairaslomallahan / sen takia ei saa irtisanoa? Oliko laissa määritelty ihan?
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 398
Viestinä puhelimessa tallessa on. Pitääpä tuo testata, jos puheluita tulloo..

En suostukaan. Mutta voimat vaan on todella vähissä tämän sairastelun vuoksi.. pakko se vaan on koittaa jaksaa.

Sairaslomallahan / sen takia ei saa irtisanoa? Oliko laissa määritelty ihan?
Viestit tallessa on hyvä juttu. Sulla lienee sitten puhelinvalmistajan oma puhelinapplikaatio tms. Varmaan playstoresta löytyy sopiva applikaatio. Ilmeisesti laki ei estä sairauslomalla irtisanomista, mutta työehtosopimus voisi estää: Irtisanomissuoja ja sairausloma - Minilex
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Mitenkäs tuo asunnon irtisanominen? Se kun on työpaikan omistuksessa myös.. kuukaus irtisanomisaikaa, mutta eikös siinä pidä varoitukset ensin olla ja sitten "häätö" vasta? Kun tässä haluaisin pysyä.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Tässä huomaa sen ettei kannata pistää kaikkia munia samaan koriin. Joku vetää herneen nenään, niin siinä menee kaikki samalla kertaa. Työ ja kämppä. Ihme hommaa kyllä jos 4 vuoden jälkeen menee sukset noin ristiin yhtäkkiä.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 094
Mitenkäs tuo asunnon irtisanominen? Se kun on työpaikan omistuksessa myös.. kuukaus irtisanomisaikaa, mutta eikös siinä pidä varoitukset ensin olla ja sitten "häätö" vasta? Kun tässä haluaisin pysyä.
Eipä piä olla, ei vaan saa vuokrata johonkin aikaan eteenpäin. Siis vuokranantaja ottaa tilan omaan käyttöönsä.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Tässä huomaa sen ettei kannata pistää kaikkia munia samaan koriin. Joku vetää herneen nenään, niin siinä menee kaikki samalla kertaa. Työ ja kämppä. Ihme hommaa kyllä jos 4 vuoden jälkeen menee sukset noin ristiin yhtäkkiä.
Se tässä vähän hämmästyttääkin.. ennen ei ole mitään ongelmia ollut, vaikka pari vuotta sitten oli sydänlihastulehdus, ja jouduin pitempään silloin olemaan.

Nyt on kiireisin aika, ja kahdestaan ovat siellä huonon johtamisen takia (eivät palkkaa lisää henkilökuntaa vaikka olen sanonut, sanovat että hyvin muka kahdestaaki ja kolmestaa pärjää).. kun sen toisen opiskelijan "vapauttivat", ja itse sairastelen..
Näyttävästi älysivät ettei kahdestaan sittenkään pärjää, ja koittavat minusta kai syntipukkia saada sitten.

Eipä piä olla, ei vaan saa vuokrata johonkin aikaan eteenpäin. Siis vuokranantaja ottaa tilan omaan käyttöönsä.

Ookeit.. mutta epäilen että mahtaako lähteä tähän touhuun, sillä tässä rivarilla on jo yksi asunto tyhjillään, ja jostain kuitenkin heidän pitäisi rahaa saada tämän talon pyörittämiseenkin. Toivotaan ettei tuolle tielle lähde..
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 315
Mitenkäs tuo asunnon irtisanominen? Se kun on työpaikan omistuksessa myös.. kuukaus irtisanomisaikaa, mutta eikös siinä pidä varoitukset ensin olla ja sitten "häätö" vasta? Kun tässä haluaisin pysyä.
Edit: katso etenkin viimeinen kohta

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta sanoi:
52 §
Vuokrasopimuksen irtisanomisaika


Vuokrasopimuksen irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin sovita taikka tästä tai muusta laista muuta johdu.

Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta, jos huoneiston vuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa kolme kuukautta (vuokranantajan irtisanomisaika).

Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi (vuokralaisen irtisanomisaika).

Ehto, jolla vuokranantajan irtisanomisaikaa lyhennetään tai vuokralaisen irtisanomisaikaa pidennetään, on mitätön.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 320
Onko vuokra-asunto normaalilla vuokrasopimuksella, jonka firman omistaja sattuu omistamaan? Vai onko kyseessä työsuhdeasunto? Eli verotettava asuntoetu?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
938
Oli pyörä Jarruhuollossa. Ja no eka se huolto valmistui 5 päivää myöhässä mitä sanottiin. Sitten tankonauhat jätetty irti, tanko vinossa, jarruissa selvästi ilmaa. Ja asiasta sanottaessa aletaan änkyroimaan vastaan. Vitun vittu.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Onko vuokra-asunto normaalilla vuokrasopimuksella, jonka firman omistaja sattuu omistamaan? Vai onko kyseessä työsuhdeasunto? Eli verotettava asuntoetu?

Normaali vuokrasopimus on.

Uus pikakoronatesti otettu, negatiivista näytti. Mahtaakoha kui helpolla suostua ottamaa vasta-aine testiä? Oireet nimittäi siihe viittaa aika paljon.. Muut arvot yms näyttää oleva kunnossa
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
138
Uudet pesukoneet. Perkele, pyyhe mennyt nyt kaksi pesukertaa läpi ja vielä on tuommoinen pilkullinen, kuivia ja märkiä länttejä vaan siellä täällä. Mitä perkeleen veden / energiansäästöä se on, jos pitää 10 kertaa pestä pyykit, ennenkuin on oikeasti puhdasta, tai edes kastuu kokonaan.
Ei perkele. Vittu mitä paskaa.
Mulla tekee samaa jos lataa koneen liian täyteen, eli kun laittaa max puolirummullista niin kaikki kastuu ok ja pesee hyvin. Lisäksi jos koneessa on joku lisähuuhtelu tjsp nappi niin sillä saa lisää vettä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 756
Se tässä vähän hämmästyttääkin.. ennen ei ole mitään ongelmia ollut, vaikka pari vuotta sitten oli sydänlihastulehdus, ja jouduin pitempään silloin olemaan.

Nyt on kiireisin aika, ja kahdestaan ovat siellä huonon johtamisen takia (eivät palkkaa lisää henkilökuntaa vaikka olen sanonut, sanovat että hyvin muka kahdestaaki ja kolmestaa pärjää).. kun sen toisen opiskelijan "vapauttivat", ja itse sairastelen..
Näyttävästi älysivät ettei kahdestaan sittenkään pärjää, ja koittavat minusta kai syntipukkia saada sitten.
Olen lukenut näitä sinun viestejä, ja oli pakko toivottaa tsemppiä. Onneksi asunto ei mene heti alta. Ja toivottavasti vaiva selviää, itse pyytäisin lähetettä kunnon tutkimuksiin erikoissairaanhoidon puolelle. Meinaan siis jos työterveyden huollossa tai peräti arvauskeskuksessa käyt.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Olen lukenut näitä sinun viestejä, ja oli pakko toivottaa tsemppiä. Onneksi asunto ei mene heti alta. Ja toivottavasti vaiva selviää, itse pyytäisin lähetettä kunnon tutkimuksiin erikoissairaanhoidon puolelle. Meinaan siis jos työterveyden huollossa tai peräti arvauskeskuksessa käyt.

Kiitos.

Arvauskeskuksessa ollaan, nyt ottivat röntgenin sydämmestä ja keuhkoista, ja saan tuon "kannettavan ekg:n" mikälie nimeltää ny olikaa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Tsemppiä tosiaan. Näiden juttujen suhteen sulla ei pitäisi olla mitään hätää työpaikan tai asunnon suhteen, koita jos voisit vähentää niiden miettimistä niin ehkä vähän helpottaa muutenkin
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Tsemppiä tosiaan. Näiden juttujen suhteen sulla ei pitäisi olla mitään hätää työpaikan tai asunnon suhteen, koita jos voisit vähentää niiden miettimistä niin ehkä vähän helpottaa muutenkin

Pitäisi koittaa ol miettimättä tosiaa, mutta mitään ei taaskaan löytynyt testeissä.. Keuhko ja sydän kuvat otettiin, ja verinäyte ettei ole keuhkoveritulpan syytä. Missään ei mitään.. Lääkäriki ihmettelee mistä johtuu.

Maanantaihi asti saikkua, ja työpaikalta ei ole vastattu mitään. Tarvittaessa uusiks käynti maanantaina, jollei ole parantunu.
Holsteri josai vaiheessa tulee, kunhan saa sellase.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Pitäisi koittaa ol miettimättä tosiaa, mutta mitään ei taaskaan löytynyt testeissä.. Keuhko ja sydän kuvat otettiin, ja verinäyte ettei ole keuhkoveritulpan syytä. Missään ei mitään.. Lääkäriki ihmettelee mistä johtuu.

Maanantaihi asti saikkua, ja työpaikalta ei ole vastattu mitään. Tarvittaessa uusiks käynti maanantaina, jollei ole parantunu.
Holsteri josai vaiheessa tulee, kunhan saa sellase.
Tarkoitin että älä turhaan kuormita itseäsi miettimällä näitä työhön liittyviä asioita, sulla ei pitäisi olla mitää hätää sen suhteen.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Tarkoitin että älä turhaan kuormita itseäsi miettimällä näitä työhön liittyviä asioita, sulla ei pitäisi olla mitää hätää sen suhteen.

niin ne.. pitää koittoo ol miettimättä. Saattaa olla et sovintoakin tulee, katotaan nyt.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Mitään potkuja ei lain näkökulmasta voi antaa niin että sanoo vaan että työt loppu nyt ilman perusteita. Varsinkin jos suullisesti on näin tehty niin ei mitään merkitystä, työt ja palkanmaksuvelvollisuus jatkuu.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
Kertoivatko muuten syytä potkuille? Neljän vuoden jälkeen pitää olla jo aika painavat syyt sille.
Mitään potkuja ei lain näkökulmasta voi antaa niin että sanoo vaan että työt loppu nyt ilman perusteita. Varsinkin jos suullisesti on näin tehty niin ei mitään merkitystä, työt ja palkanmaksuvelvollisuus jatkuu.

Noup, eipä ole mitään sieltä kuulunut. Viestillä vaan tuon sanoivat, ja eivät mitään ole vastanneet sen jälkeen kun kysyin perusteluja ja asunnosta.

Mutta aika moni henkilö on ruvennu tätä asiaa heidä kanssaa selvittämään, kun eivät minua halua täältä pois.. heidän kauttaan saanut tiedon, että neuvotteluja / irtisanomise peruutus saattaisi tulla. Mutta mulle eivät puhu sitte.. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 385
Noup, eipä ole mitään sieltä kuulunut. Viestillä vaan tuon sanoivat, ja eivät mitään ole vastanneet sen jälkeen kun kysyin perusteluja ja asunnosta.

Mutta aika moni henkilö on ruvennu tätä asiaa heidä kanssaa selvittämään, kun eivät minua halua täältä pois.. heidän kauttaan saanut tiedon, että neuvotteluja / irtisanomise peruutus saattaisi tulla. Mutta mulle eivät puhu sitte.. :hmm:
Ok, vahvoilla olet jos vievät loppuun asti. Sen verran on mielenkiintoinen keissi joten kerro miten juttu etenee. Tai päättyy...
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Noup, eipä ole mitään sieltä kuulunut. Viestillä vaan tuon sanoivat, ja eivät mitään ole vastanneet sen jälkeen kun kysyin perusteluja ja asunnosta.

Mutta aika moni henkilö on ruvennu tätä asiaa heidä kanssaa selvittämään, kun eivät minua halua täältä pois.. heidän kauttaan saanut tiedon, että neuvotteluja / irtisanomise peruutus saattaisi tulla. Mutta mulle eivät puhu sitte.. :hmm:
Muistat vaan että mitään kompromissia et ala sopimaan vaikka miten yrittäisivät selittää että virheen tekivät. Työsuhteen kannalta kaiken pitäisi jatkua niinkuin ennenkin, liittoon toki kannattaa olla edelleen yhteydessä siitä mitä tapahtuu. Jos vaikka yrittävät jotain vastaavaa parin vuoden päästä niin ei ole pelkästään sinun sanan varassa
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 963
Noup, eipä ole mitään sieltä kuulunut. Viestillä vaan tuon sanoivat, ja eivät mitään ole vastanneet sen jälkeen kun kysyin perusteluja ja asunnosta.

Mutta aika moni henkilö on ruvennu tätä asiaa heidä kanssaa selvittämään, kun eivät minua halua täältä pois.. heidän kauttaan saanut tiedon, että neuvotteluja / irtisanomise peruutus saattaisi tulla. Mutta mulle eivät puhu sitte.. :hmm:
Kuten muutkin on sanonu, niin sulla on lain mukaa puol vuotta aikaa ettiä uus kämppä. Vittumainen tilanne kun ei suoraan puhu sulle mistä tää skeida johtuu ja pystyiskö tätä mitenkää ratkasee. Tsemppiä.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
No tän keissin takia kyllä alkaisin etsiä muutenkin uusia hommia välittömästi. Ei kovin ruusuista kuvaa anna omistajista.
Juuri näin. Ei toi ole normaalia käytöstä ja vaikka ton nyt saisi sovittua jotenkin, niin jatkossakin voi puhelimeen tai sähköpostiin kilahtaa mielenkiintoisia viestejä milloin mistäkin mukavasta jutusta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Firma maksoi nelinumeroisen summan bonuksia heinäkuun tiliin. Nyt tuli viestiä, että väärin maksettiin, ja elokuun tilissä peritään nelinumeroinen summa takaisin. Verotuksen ansiosta lopputulema on se, että sain näppiin vähemmän rahaa kuin mitä ensi tilistä peritään takaisin.

Saahan sen toki veronpalautuksena vuoden päästä takaisin, mutta ennemmin sen bonuksen olisi tämän vuoden kesälomiin käyttänyt..
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 147
@Eräilves muista sitten, että pelkkä puhelu tai sähköposti ei ole lainvoimainen vuokra-asunnon irtisanomisilmoitus. Se on huoneenvuokralain mukaan ilmoitettava kirjallisesti ja todistettavasti. Ilmoituksessa on mainittava vuokrasuhteen päättymisajankohta ja irtisanomisen peruste. Huoneiston irtisanomisaika alkaa rullata siitä, kun olet saanut tämän dokumentin. Laki24 -sivuston mukaan Irtisanomisaika lasketaan sen kuukauden lopusta lukien, jonka aikana irtisanominen on suoritettu.

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 31.3.1995/481
54 §
Irtisanomisilmoitus ja sen tiedoksiantaminen


Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen on vuokralaiselle annettava kirjallinen irtisanomisilmoitus, jossa mainitaan vuokrasuhteen päättymisajankohta ja irtisanomisen peruste. Irtisanomisilmoituksesta käy myös sellainen haaste vuokralaisen häätämisestä, jossa vuokrasuhde vaaditaan päättymään.
( ... )
Jollei irtisanomista ole suoritettu siten kuin tässä pykälässä säädetään, irtisanominen on tehoton.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 371
Tilasin Gigantista pesukoneen 4.7, luvattu toimitus 13.7.

13.7 pesukone tuli, mutta oli kuljetuksessa vaurioitunut. Veivät takaisin, ja sovittiin, että 19.7 toimittavat sitten ehjän.

15.7 tuli viesti, että "tilauksenne on jäänyt jälkitoimitukseen" ja uusi toimitusaika 23.7 klo 8-13.

Meni vähän nukkumaan meneminen myöhäiselle ja jäi yöunet vähille, kun heräsin aikaisin että olen varmasti klo 8 avaamassa ovia, jos tulee heti klo 8. Ei ole kuitenkaan pesukoneesta kuulunut vieläkään mitään.

Viivästin sitten lounaallelähtemistäkin melkein kahteen asti, kun odottelin pesukonetta, jota ei ole vieläkään kuulunut. Eikä ole kuljetusliike soittanut/kertonut mitään aikatauluja.

Gigantin asiakaspalvelusta ei osattu edes varmuudella sanoa, onko pesukone jo kuljetusliikkeen autossa vai vielä heidän varastollaan. Sanoivat että ottavat yhteyttä kuljetusliikkeeseen ja kuljetusliike otaa yhteyttä minuun. No ei ole edellenkään ottanut.

Ja mainittakoon vielä, että gigantin asiakaspalvelun numero on maksullinen. Pitäisi vielä maksaa siitä, että selvittelee missä tuote, jonka olen jo maksanut, viipyy, jos en halua pilata hermojani chättibotin kanssa ja sen jälkeen jonottaa varttia että saa chätillä kiinni oikean ihmisen.
 
Viimeksi muokattu:

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 173
@Eräilves muista sitten, että pelkkä puhelu tai sähköposti ei ole lainvoimainen vuokra-asunnon irtisanomisilmoitus. Se on huoneenvuokralain mukaan ilmoitettava kirjallisesti ja todistettavasti. Ilmoituksessa on mainittava vuokrasuhteen päättymisajankohta ja irtisanomisen peruste. Huoneiston irtisanomisaika alkaa rullata siitä, kun olet saanut tämän dokumentin. Laki24 -sivuston mukaan Irtisanomisaika lasketaan sen kuukauden lopusta lukien, jonka aikana irtisanominen on suoritettu.

Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 31.3.1995/481

Nyt on asia hoidossa pamin kautta.. laitoin viestiä ja liitteet mukaan. Ei sieltä sovintoa ole tulossa, kun viestit sitä luokkaa.. Painostaa koitetaan kuitenkin.

Ketuttaa vielä lisänä se, kun lääkäri ei usko näihin kipuihin, ja sanoi että nämä kaikki pari viikkosta on muka paniikkihäiriötä ollut. Paperipussi auttaa.

Ja paskan marjat...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 385
Nyt on asia hoidossa pamin kautta.. laitoin viestiä ja liitteet mukaan. Ei sieltä sovintoa ole tulossa, kun viestit sitä luokkaa.. Painostaa koitetaan kuitenkin.

Ketuttaa vielä lisänä se, kun lääkäri ei usko näihin kipuihin, ja sanoi että nämä kaikki pari viikkosta on muka paniikkihäiriötä ollut. Paperipussi auttaa.

Ja paskan marjat...
...jos kyseessä on arvauskeskus niin lääkäri menee sieltä missä aita on matalin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Nyt on asia hoidossa pamin kautta.. laitoin viestiä ja liitteet mukaan. Ei sieltä sovintoa ole tulossa, kun viestit sitä luokkaa.. Painostaa koitetaan kuitenkin.

Ketuttaa vielä lisänä se, kun lääkäri ei usko näihin kipuihin, ja sanoi että nämä kaikki pari viikkosta on muka paniikkihäiriötä ollut. Paperipussi auttaa.

Ja paskan marjat...
Nämä voi olla vaikeita asioita mutta hyvä että liitto on mukana, ei tarvitse itse miettiä mikä on hyväksyttävää toimintaa työnantajan kannalalta
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 407
Viestejä
4 314 056
Jäsenet
72 029
Uusin jäsen
FinnRaggis

Hinta.fi

Ylös Bottom