Kernel Power 41 ongelma

Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
21
f324463ae57d7dcb1057d2972d139004.png


On ollut nyt muutamaan otteeseen ongelmaa tän kernel 41 power errorin kanssa, ja kun tämä tapahtuu niin tietokone käynnistyy uudelleen ja joskus tulee lisäksi että windows ei auennut oikein.

Voiko kyseessä olla cpu ongelma, sillä se on perjaatteessa ainoa osa jota ei olla vaihdettu 2kk sisään. Psu,Mobo, ramit ihan uusia

Latasin aiemmin windowsin uusiksi koneeseen jolloin ongelma katosi yli viikoksi mutta eilen teki randomisti uudelleen sen, joskus useammin joskus harvemmin.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 183


On ollut nyt muutamaan otteeseen ongelmaa tän kernel 41 power errorin kanssa, ja kun tämä tapahtuu niin tietokone käynnistyy uudelleen ja joskus tulee lisäksi että windows ei auennut oikein.

Voiko kyseessä olla cpu ongelma, sillä se on perjaatteessa ainoa osa jota ei olla vaihdettu 2kk sisään. Psu,Mobo, ramit ihan uusia

Latasin aiemmin windowsin uusiksi koneeseen jolloin ongelma katosi yli viikoksi mutta eilen teki randomisti uudelleen sen, joskus useammin joskus harvemmin.
Voi olla. Itsellä ongelma ratkesi nostamalla hieman prossun jännitettä.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
682
Virhe itsessään ei kerro kuin, että windowsin sammuminen tapahtui epäsiististi (crashasi). Eli virheen aiheutaja pitää yrittää ratkaista virhettä edeltäneistä tapahtumista. Virheen aiheuttajaa voin olla varsin hankalaa paikantaa, jos ei ole mitään muita viitteitä ongelmista. Muistin asetukset, komponenttien ajurit, itse komponentit... lista voi olla pitkä. Itse alottaisin muistin asetuksia laskemalla, jos jostain pitäisi aloittaa ongelman selvittäminen ilman muita vihjeitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
418
Mulla alko kans tekee kernel power 41 vikaa, se ratkes et käytin RAMit irti ja laitoin takas paikalleen eri järjestykses
 

mvkorpel

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
149
Lokissa näkyy ainakin yhden Kernel 41:n yhteydessä WHEA 18. Minulla tuo virhe kaatoi konetta kahdella eri prosessoriyksilöllä (Ryzen 9 5950X), mutta kolmas toimii.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
On ollut nyt muutamaan otteeseen ongelmaa tän kernel 41 power errorin kanssa, ja kun tämä tapahtuu niin tietokone käynnistyy uudelleen ja joskus tulee lisäksi että windows ei auennut oikein.
Se on toisin päin. Kun kone kaatuu "virrat poikki" tyyliin, niin siitä tulee windowsiin kernel power 41 error. Voit testata vaikka vetämällä johdon seinästä.

Sen perusteella rautavika, tuossa ylempänä mainittu WHEA virhe näyttänee suuntaa.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
418
Joo kernel 41 vaan tarkottaa sitä että virrat katkes, se ei yleensä kerkeä logiin kirjata miksi kaatu
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 897
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom