Keittiöremontti (ei DIY)

Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Vaimo on mourunnut jo useamman vuoden keittiöremontin tarvetta. Krooninen marina syö sielua ja ikääntyvän miesihmisen haurasta elämänhalua. Ottamatta enempää kantaa siihen tosiasiaan, että keittiöremontti on vielä tarpeeton ja että tahtoisin vain muuttaa pohjoiseen, kompaktiin kerrostaloasuntoon Rotuaarin läheisyyteen, on remontti tehtävä kuluvan vuoden aikana.

Olen pyytämässä tarjouksia parilta paikalliselta pienehköltä keittiöfirmalta. Samalla ajattelin kysäistä tarjouksia myös joiltakin suuremmilta toimijoilta. Millaisia kokemuksia porukalla on isompien valmistajien keittiöistä? Mitä keittiöremonteissa ja materiaalivalinnoissa kannattaa huomioida, mitä varoa? Vaikuttaa siltä, että etenkin työn hinnoittelussa on melkoisia eroja - keittiökalusteiden alennukset tuntuvat toisinaan siirtyvän työn hintaan. Kaikki vinkit ja kommentit otetaan ilolla ja lähimmäisenrakkaudella vastaan!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
400
Urakkana tarjotut asennukset olivat noin 30-40% kalliimpia kuin tuntitöinä toteutettu tuli olemaan. Jotkut toimittavat keittiöt koottuina, toiset osina. Tämä näkyy asennusajassa ja -hinnassa. Kannattaa käydä suunnittelemassa keittiö useassa paikassa. Saa kilpailutuksen lisäksi ideoita toteutukseen. Suunnittelua on tarjolla myös etänä.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Jotain vaihtoehtoja:

1. Ikea. Tarjoavat suunnittelun ilmaiseksi. Asennuksenkin voi käsittääkseni Ikean kautta tilata. Kysyisin myös jotain tuntitekijää siihen jos Ikean tarjoaman asennuksen hinta hirvittää.
2. Sitten vähän enemmän jotain budjettimallinvaihtoehtoa, eli vaikkapa Keittiökauppa - KeittiönKoodi tai KalusteWeb - Keittiökalusteiden verkkokauppa - Etusivu

Molemmat tuossa 2. vaihtoehdossa käsittääkseni myy samoja kalusteita. Ensin mainittu tarjoaa myös suunnittelua.
Itse suunnittelin ja tein noista kalustewebin kalusteista yhteen asuntoon uuden keittiön reilu 2-vuotta sitten, eikä valittamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Yksi asia mikä itselle tulee mieleen omasta keittiörempasta että varmista että duunarit osaavat hommansa. Omassa keittiörempassa kalusteiden kasaajien piti olla ammattilaisia mutta olivat kyllä sellaisias tampioita etä sai reklamoida monta kertaa väärin kasatuista kalusteista ja muuten vituilleen tehdyistä asioista. Ja osa väärin tehdyistä asioista tuli ilmi vasta vuosia rempan jälkeen. Niin, ja tarkista jokainen suunnitelma viimeisen päälle itse, meillä oli ainakin jokaisessa tarjouksessa melkoinen kasa aivopieruja sun muita virheitä ja niistä kun mainitsi niin muutama tarjoaja jo heti heitti hanskat tiskiin kun väittivät että esim tiskikone mahtuu noin 10cm tiskikonetta kapeampaan väliin tms.

Lisäksi valittu toimittaja ei edes koskaan saanut koko keittiötä ihan loppuun asti kasattua vaan työ jäi tavallaan kesken eikä toimittaja itse ottanut tuosta mitään vastuuta vaan sysäsivät homman asentajien niskaan. Tosin, eipähän ole vieläkään monen vuoden päästä kuulunut laskua kaikista tehdyistä töistä joten ilmeisesti asentajat totesivat olevansa ammattitaidottomia ja päättivät jättää laskuttamatta. Itse sitten tein pari pikku hommaa loppuun, kuluihan siihen itse tehtynä tuhottomasti aikaa kun oli aika ikävä nurkkaus (jota asentajat eivät heti aluksi ottaneet huomioon) mutta tulipahan edes joskus valmiiksi.

Ei sen puoleen, tehdaskin toimitti syystä tai toisesta paljon palikoita esim väärän värisenä tms ja niitä reklamoidessa jäi melkoinen kasa ylimääräisiä kaappeja sun muita yli ja niillä sai kivasti faijan autotalliin kasattua vähän kaappeja kaikenlaisen sälän säilyttämiseen. Esimerkkinä maustekaappi toimitettiin kolme kertaa väärän värisenä tehtaalta vaikka tilauksessa oli ihan varmasti oikeat värikoodit. Samoin tasot tulivat kahteen kertaan kun ensimmäiset olivat totaalisen väärät.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
66
Meille tehtiin viime kesänä K-raudan Cello-keittiö. Kodinkoneet ostettiin erikseen, mutta muuten kaikki K-raudasta. Homma meni ihan putkeen kokonaisuudessaan, mutta jälkeenpäin huomasi että olisi itse pitänyt miettiä muutamien yläkaappien aukeamissuuntia / kätisyyksiä. Keittiösuunnittelija ei juurikaan käyttänyt noihin aikaa. Edit: myös tasovalaistukseen ja pistorasioihin kannattaa itse kiinnittää huomiota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
17
Ottamatta kantaa eri keittiökaluste valmistajien mallistoihin -ja hinnoitteluun, - sanoisin, että skaala on laaja.
Mielestäni helpoimmalla pääset siten, että teetät suunnittelijalla (keittiö- / sisustus suunnittelija) mieleisesi keittiön mittapiirrustuksineen. Tämä kustantaa 0 - 300€, mutta maksaa itsensä takaisin helpottaen seuraavia askeleita.
Näin keväällä järjestetään Raksa messuja paikkakunnittain joka viikonloppu, kohdalle sattuessa käyt sitten teettämiesi piirrustusten kanssa paikan päällä, jolloin tavoitat vaivattomasti alueesi kaikki palveluntarjoajat saman katon alta.
Pyydät alustavat tarjoukset piirrustusten mukaisesti kaikilta potentiaalisilta kauppiailta, saat ne noin 2-viikon sisällä sähköpostiisi, eikä maksa mitään.
Aikaa menee noin 45min. - 2-tuntia, - easy in, easy out !
Saaduista tarjouksista ruodit sitten esim. 3 mielestäsi parasta, -ja sovit näiden kanssa mittakäynnin kotiisi. Tämän jälkeen alat sitten vasta viilaamaan tarjouksia materiaalivalintojen kanssa (kivi / laminaattitasot jne.).
Eroja toimittajien välillä alkaa syntymään, - jolloin voit valita budjettiisi sopivan parhaan kokonaisuuden.
Asennukset -ja koneet sitten erikseen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Ottamatta kantaa eri keittiökaluste valmistajien mallistoihin -ja hinnoitteluun, - sanoisin, että skaala on laaja.
Mielestäni helpoimmalla pääset siten, että teetät suunnittelijalla (keittiö- / sisustus suunnittelija) mieleisesi keittiön mittapiirrustuksineen. Tämä kustantaa 0 - 300€, mutta maksaa itsensä takaisin helpottaen seuraavia askeleita.
Näin keväällä järjestetään Raksa messuja paikkakunnittain joka viikonloppu, kohdalle sattuessa käyt sitten teettämiesi piirrustusten kanssa paikan päällä, jolloin tavoitat vaivattomasti alueesi kaikki palveluntarjoajat saman katon alta.
Pyydät alustavat tarjoukset piirrustusten mukaisesti kaikilta potentiaalisilta kauppiailta, saat ne noin 2-viikon sisällä sähköpostiisi, eikä maksa mitään.
Aikaa menee noin 45min. - 2-tuntia, - easy in, easy out !
Saaduista tarjouksista ruodit sitten esim. 3 mielestäsi parasta, -ja sovit näiden kanssa mittakäynnin kotiisi. Tämän jälkeen alat sitten vasta viilaamaan tarjouksia materiaalivalintojen kanssa (kivi / laminaattitasot jne.).
Eroja toimittajien välillä alkaa syntymään, - jolloin voit valita budjettiisi sopivan parhaan kokonaisuuden.
Asennukset -ja koneet sitten erikseen.
Ei toimittajan tekemissä suunnitelmissa kannattaa huomioida eri valmistajien erilaiset vakiokoot ja miten hyvin onnistuu erikoiskokoisten runkojen toimitus. Eli kannattaa mielummin hieroa layout keittiön pohjakuvasta ja tiedot mihin halutaan koneet, korkeita kaappeja, laatikoita yms. Omaa keittiötoimittajaa valitessa parhaan kuvan sai ns. mallikeittiöitä tutkimalla miten saranat ja laatikot tuntuvat toimivan, minkälaiset allaskaapin ja astiakaapin ratkaisut on yms. pienet asiat joita suunnitelmista on vaikea nähdä.

Jos haluaa vaivaa nähdä niin koneet, altaat, hanat, tasot ja valaistukset kilpailuttamalla on mahdollisuus säästää aika paljon. Koneiden sähkö ja lvi-asennukset on kuitenkin usein keittiötarjouksissa ilmoitettu erillisellä tuntilaskutuksella tehtäväksi. Ainakin kivitasojen kanssa toimittajat usein hoitavat myös asennuksen ja altaatkin mahdollista saada tasojen kanssa kilpailukykyiseen hintaan asennettuna.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
47
Me teetettiin Puustellilla muut paitsi purku kun sieltä saatiin hyvää palvelua ja hyvä suunnitelma. Kallistahan se oli, vaikka tinkaamalla sai vähän hintaa alas.
Positiivisena puolena saatiin kaikki valmiina nopeasti ja ilman omaa työtä. Lopputulokseen ollaan tyytyväisiä.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Jotain vaihtoehtoja:

1. Ikea. Tarjoavat suunnittelun ilmaiseksi. Asennuksenkin voi käsittääkseni Ikean kautta tilata. Kysyisin myös jotain tuntitekijää siihen jos Ikean tarjoaman asennuksen hinta hirvittää.
2. Sitten vähän enemmän jotain budjettimallinvaihtoehtoa, eli vaikkapa Keittiökauppa - KeittiönKoodi tai KalusteWeb - Keittiökalusteiden verkkokauppa - Etusivu

Molemmat tuossa 2. vaihtoehdossa käsittääkseni myy samoja kalusteita. Ensin mainittu tarjoaa myös suunnittelua.
Itse suunnittelin ja tein noista kalustewebin kalusteista yhteen asuntoon uuden keittiön reilu 2-vuotta sitten, eikä valittamista.
Meillä vanhan keittiön purku ja uuden Ikean keittiön asennus otettiin myös Ikean kautta. Kun ammattitaitoiselta asentajalta meni hommaan käytännössä viisi täyttä työäivää + putkiliikkeen työt + sähköasennusliikkeen työt niin olisi siinä ollut itselle tekemistä...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Meillä vanhan keittiön purku ja uuden Ikean keittiön asennus otettiin myös Ikean kautta. Kun ammattitaitoiselta asentajalta meni hommaan käytännössä viisi täyttä työäivää + putkiliikkeen työt + sähköasennusliikkeen työt niin olisi siinä ollut itselle tekemistä...
Olitko paikalla katsomassa ne täydet päivät?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
398
Viisi työpäivää on kyllä aika hurja. Ammattitaitoiset asentajat iskevät monta metriä kalustetta kasaan päivässä ja kirvesmies+apupoikakin rivarikeittiön päivässä. Toki jos ne rungotkin joutuu kasata niin meneehän sitä aikaa.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Meillä vanhan keittiön purku ja uuden Ikean keittiön asennus otettiin myös Ikean kautta. Kun ammattitaitoiselta asentajalta meni hommaan käytännössä viisi täyttä työäivää + putkiliikkeen työt + sähköasennusliikkeen työt niin olisi siinä ollut itselle tekemistä...
Minulla meni suunnitteluun ja mittailuun varmaan eniten aikaa. Eli monta viikonloppua + varmaan kolmen viikon aikana iltaisin sitä keittiötä pähkäilin.
Parin keittiöfirman edustajat siinä kävi kanssa suunnitelemassa ja tarjoukset laittamassa. Totesin liian kalliiksi, joten suoritin itse asennukset. LVI ja sähköasentajat tietysti kävi piipahtamassa tarpeen tullen...
Aikaa se otti kun palkkatöiden ohjella teki, ihan tarkkaan muista mutta noin 2 viikkoa (arki-illat + viikonloput pitkää päivää). Lisäksi piti suorittaa osissa purkua ja asennusta, koska asunnossa piti asuakin samaan aikaan.
Kyseessähän ei ollut mikään keittiökomero, vaan iso U-mallinen keittiö jossa pöytätasoakia oli yli 10 metriä.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Kiitokset kokemuksistanne & vinkeistä. Tällä hetkellä täytyy edelleen kierrellä kiltisti vaimon perässä keittiöfirmoja. Olen jo niin tylsistynyt, että tyytyisin vaikka mikroaaltouuniin wc:ssä, kunhan tämä vaihe saataisiin päätökseen. Sinänsä mielenkiintoista huomata, kuinka eri tavoin firmoissa toimitaan. Osassa odotetaan, että asiakkaalla olisi suunnilleen kaikki valmiit suunnitelmat esittää ja toisissa tarjotaan aktiivisesti ilmaista keittiösuunnitelmaa. Suunnitelma täytyy kyllä joltain taholta seuraavaksi tilata - alkaa olla itse jo ihan sokea järkeville keittiöratkaisuille, kun näitä vaihtoehtoja pyörittelee. Huomenna pitää tsekata vielä Topi-keittiöt ja Puustelli. Sitten saa riittää, sen verran samanlaista tavaraa tuntuu olevan tarjolla. Puustelli lienee hintansa puolesta kalliimmasta päästä, mutta tsekkaa nyt senkin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Olin kyllä. Oli kuulemma isoin keittiö mitä ko. kaveri oli kalustanut ja oli kuitenkin n. 10v noita hommia tehnyt.
Meillä tosi iso kyökki ja itse Ikeasta ostin (vertailtuani ensin kaikki Puustellit, paikalliset ym.) ja lähes kaiken tein ite (anoppi oli slo:lla töissä niin valaisimet ja sähkötarvikkeet sieltä, itte lvi-inssinä tein putkitukset/vesikalustukset Ahlsellin roippeilla, faija teki sähkärinä sähkötyöt). Koneet erikseen Gigantista.

Kyllä siihe tunteja paloi varmaan satoja tehdä tiptop (ja 6x4,5 m autotalli oli ihan täynnä kamaa ja sieltä kävin runko kerrallaan hakemassa kasuuseen keittiön lattialle... Ja mä kun teen kaikki listat, ylä- ja alasokkelit, alaslaskut jne. tiptop eikä melkeen niin aikaa palaa), mutta on ollu kyllä ihan *itun hyväkin ja näin 13 vuoden käytön jälkeen tip top vaikka lapsetkin on pieniä kovasti koittaneet tuhota kaikin keinoin :)

Helppoo se oli tuolloin kun oli vaan vaimo ja minä ja just oli talo ostettu / ei tarvinu keittiöö ku käytiin naapurissa vanhemmillani hoitamassa ne hommat. Nykyään kun lapsia niin oishan tuo ihan helvettiä jos keittiö ois pois käytöstä edes päivän. Vaatis aika eforttia jonkun firmankin uusia nopeasti -> kallista olis vaikka kuin valmiina tulis rungot. Säästin 2010 valmis-aivopieru-paketteihin verrattuna kyllä 20000 €.

Yks kuuluisa suunnittelija naapurikaupungistakin halus väkisin tiskipöytää ikkunan eteen, itte haluttiin ruokailuryhmä siihen. Kuulemma vaan pikku homma roilota viemärikin betonilaatassa jotain 5 metriä... Puustellilla laittoi apk:n heti keittiön oven eteen / jos apk luukun avaa niin keittiön ovi ei aukea/mene kiinni/jos joku juoksee nurkan takaa keittiöön niin kompuroi apk luukkuun -> tästä kysyin Puustellilta suunnittelijan pomoltakin, että wtf niin vastaus oli, että "tää kaveri on aika uus meillä mutta hyvä se on olla tuoreita näkemyksiä". Ja kun pyys muuttamaan suunnitelmassa jotain niin vituiks män kuitenkin / ei muutettu siihen mihin ois halunnu -> IKEAn softalla sai ite just sellasen ku halus/kun ite mittas niin ties menevän oikein. Eihän noi kotona käyneet klopit/tädit edes osanneet mittaa käyttää.
 
Liittynyt
14.04.2022
Viestejä
101
Harmi kun otsikko on "ei DIY", sillä olen samaa mieltä masaf2:n kanssa. 2011 kilpailutin eri keittiötoimittajia ja päädyin ottamaan kalusteet paikallisesta Aallon-kalusteesta ja koneet Gigantista. Valmiiden ja laadukkaiden kalusteiden asentaminen oli todella helppoa tehdä itse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
244
Jotain vaihtoehtoja:

1. Ikea. Tarjoavat suunnittelun ilmaiseksi. Asennuksenkin voi käsittääkseni Ikean kautta tilata. Kysyisin myös jotain tuntitekijää siihen jos Ikean tarjoaman asennuksen hinta hirvittää.
2. Sitten vähän enemmän jotain budjettimallinvaihtoehtoa, eli vaikkapa Keittiökauppa - KeittiönKoodi tai KalusteWeb - Keittiökalusteiden verkkokauppa - Etusivu

Molemmat tuossa 2. vaihtoehdossa käsittääkseni myy samoja kalusteita. Ensin mainittu tarjoaa myös suunnittelua.
Itse suunnittelin ja tein noista kalustewebin kalusteista yhteen asuntoon uuden keittiön reilu 2-vuotta sitten, eikä valittamista.
Itsellä sama projekti, ajattelin tilata kalustewebistä ovet, kun selviää parilla tonnilla koko hommasta.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Harmi kun otsikko on "ei DIY", sillä olen samaa mieltä masaf2:n kanssa. 2011 kilpailutin eri keittiötoimittajia ja päädyin ottamaan kalusteet paikallisesta Aallon-kalusteesta ja koneet Gigantista. Valmiiden ja laadukkaiden kalusteiden asentaminen oli todella helppoa tehdä itse.
No, kyllähän tänne Diy:tä mahtuu myös. Itsekin pähkäilin, josko kilpailuttaisin integroitavat laitteet itse. Äkkiä säästäisi pitkän pennin.

Topi-keittiöitä piti käydä tänään tutkailemassa. Laatu jätti positiivisen vaikutelman. Ja kieltämättä myyjä osasi myydä pirun hyvin. Nykyisessä keittiössä ovat tasot pähkinäpuuta, mutta meidän barbaarilapsiperheeseen ei oikein kokopuu sovi. Koko ajan saa olla öljyämässä ja hiomassa ja silti tasot rispaantuvat. Eli kaipa downgreidausta olisi tiedossa laminaattitasojen myötä. Ainoastaan suurehko saareke tulisi olemaan kiveä. Saas nähdä millaisen tarjouksen laskevat
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
No, kyllähän tänne Diy:tä mahtuu myös. Itsekin pähkäilin, josko kilpailuttaisin integroitavat laitteet itse. Äkkiä säästäisi pitkän pennin.

Topi-keittiöitä piti käydä tänään tutkailemassa. Laatu jätti positiivisen vaikutelman. Ja kieltämättä myyjä osasi myydä pirun hyvin. Nykyisessä keittiössä ovat tasot pähkinäpuuta, mutta meidän barbaarilapsiperheeseen ei oikein kokopuu sovi. Koko ajan saa olla öljyämässä ja hiomassa ja silti tasot rispaantuvat. Eli kaipa downgreidausta olisi tiedossa laminaattitasojen myötä. Ainoastaan suurehko saareke tulisi olemaan kiveä. Saas nähdä millaisen tarjouksen laskevat
Jos saareke on tulossa kivestä niin vahvasti harkitsisin kaikkia tasoja kivisenä. Ainakin omalla kohdalla virosta hankittuna asennuksen ja mittauksen hinta oli koosta riippumaton. Pelkän materiaalin osuus näytti olevan noin 420 €/m2 viistettynä ja normaalein aukoin.

Monesti kuullut, että samaa tavaraa ne rungot kaikilla on ja usein ovetkin vain muutamalta ovi toimittajalta tulee kaikille. Hyvä myyjä ja mallikeittiöt vaikuttavat aikapaljon ns. laatukertoimeen osaavat kuunnella ja ehdottaa mitä asiakas haluaa ostaa, eikä vain omaa visiotaan.

Koneita itse hankkiessa kannattaa pitää toimitusaikoja silmällä, etenkin integroidut koneet tuntuivat olevan vain tilauksesta ja useampi viikko.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Jos saareke on tulossa kivestä niin vahvasti harkitsisin kaikkia tasoja kivisenä. Ainakin omalla kohdalla virosta hankittuna asennuksen ja mittauksen hinta oli koosta riippumaton. Pelkän materiaalin osuus näytti olevan noin 420 €/m2 viistettynä ja normaalein aukoin.

Monesti kuullut, että samaa tavaraa ne rungot kaikilla on ja usein ovetkin vain muutamalta ovi toimittajalta tulee kaikille. Hyvä myyjä ja mallikeittiöt vaikuttavat aikapaljon ns. laatukertoimeen osaavat kuunnella ja ehdottaa mitä asiakas haluaa ostaa, eikä vain omaa visiotaan.

Koneita itse hankkiessa kannattaa pitää toimitusaikoja silmällä, etenkin integroidut koneet tuntuivat olevan vain tilauksesta ja useampi viikko.
Laminaatti vain on "ilmaista" kun ottaa hyllykamaa. Tuolla kivitason yhden neliön hinnalla ostat laminaattitasot koko keittiöön.
Ja onhan laminaatin ja kiven välissä vielä iso kasa kaikenlaista muuta, erilaisia keraamisia ja komposiitteja, akryyleja yms. toki hinta nousee lähemmäs kiveä.

Itse kun tein niin laitoin "korkeapaine/ohutlaminaattia" vai millä nimellä se vähän valmistajasta riippuen olikaan, eli lastulevy ei ole laminoitu kauttaaltaan ohuella muovikerroksella, vaan lastulevyn päällä on melkein senttinen paksu kerros pintamateriaalia. Tuohon sai siis altaliimatut altaat jne. kuten kivitasoihinkin ja tasot tuli vastaavasti mittojen mukaan tehtynä. Hinta toki paljon peruslaminaattia kalliimpi, mutta kuitenkin ihan eri luokkaa kuin kivitasoissa.
Niemeke oli puuta, mutta kyllähän se hoitoa tarvitsee. Meillä oli vähän sellaisessa kevyessä aamiaispöytä-/aputasokäytössä (ilman lapsia) niin kyllä tuollaista tummaa puuta sai silti hölvätä aika useasti, mutta toisaalta kyllä siitä aina kuin uuden näköinen tuli. En edes harkitsisi puuta lieden tai altaan lähistölle :whistling:

Itse ainakin ostin koneet ihan erikseen, valikoimat keittiöliikkeillä aika huonot ja vaikka onkin helppo antaa siitä kahden tonnin ovh-listahinnasta hyvä alennus niin en ainakaan minä mitään kilpailukykyisiä tarjouksia saanut vs kodinkoneliikkeet :think:
Edit. Jääkaappi oli muistaakseni ~1200€ Verkkokaupassa, keittiöfirmaltakin olisi saanut saman mallin kahdella tonnilla :asif:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Hyviä pointteja! Missään vaiheessa ei ole käynytkään mielessä, että jos kaikki tasot laittaisi kiveä - nyt tulossa olevassa tarjouksessa olisi Ylämaan graniitin saareke. Epäilen, että tuokin on budjetin kannalta isohko investointi. Toki olisi varsin fiini, jos kaikki tasot saisi samaa materiaalia. Neliömetrejä tosin tulee hieman keskikokoista suurempaankin keittiöön aika pirusti. Aina voisi tarjouksen siitäkin pyytää, vaikka jo ihan mielenkiinnosta. Pääasia on kuitenkin se, että on suht harmoninen ja käyttöä kestävä kokonaisuus. Eli että ei ainakaan kokopuuta enää tiskialtaan ja lieden ympärille (aiemman omistajan ratkaisu, ei omani). Jos osaisi itse suunnitella ja asentaa, niin kivitasot saisi varmasti helposti mahtumaan nykybudjettiin, mutta kädetön on kädetön…
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Hyviä pointteja! Missään vaiheessa ei ole käynytkään mielessä, että jos kaikki tasot laittaisi kiveä - nyt tulossa olevassa tarjouksessa olisi Ylämaan graniitin saareke. Epäilen, että tuokin on budjetin kannalta isohko investointi. Toki olisi varsin fiini, jos kaikki tasot saisi samaa materiaalia. Neliömetrejä tosin tulee hieman keskikokoista suurempaankin keittiöön aika pirusti. Aina voisi tarjouksen siitäkin pyytää, vaikka jo ihan mielenkiinnosta. Pääasia on kuitenkin se, että on suht harmoninen ja käyttöä kestävä kokonaisuus. Eli että ei ainakaan kokopuuta enää tiskialtaan ja lieden ympärille (aiemman omistajan ratkaisu, ei omani). Jos osaisi itse suunnitella ja asentaa, niin kivitasot saisi varmasti helposti mahtumaan nykybudjettiin, mutta kädetön on kädetön…
Ei hintojen osalta laminaattia ja kiveä kannata oikein edes verrata mutta toissaalta isommassa keittiössä on monta muutakin paikkaa missä erilaisilla valinnoilla todella isot erot hinnoissa.

Hinnoista kun puhutaan niin kaivelin vähän tarjouksia loppuvuodelta 20 mm paksu graniitti tasot+allas keittiötoimittajan kautta 3550 €. Suoraan kivifirmalta virosta 2700 € tasoa yhteensä noin 4 m2, allas Blancon altakiinnitetty komposiitti. Keittiöliikkeiden luona vieraillessa huomio kiinnittyi, että heidänkin tasot tulee suoraan virosta. Mallipaloissa nerostein, liidukivi, stonetop yms. tekstejä/logoja.

Kuva keittiösuunnittelijan mallista.
04608E44-DB28-42A5-92B4-313998B70C5E.jpeg
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Hiljalleen tippuu tarjouksiakin. Aika tyyristä odotin, mutta silti vähän yllätyin. Topi-keittiöillä keskikokoinen keittiö laminaattipinnoilla (hintaryhmää 6, mitä se ikinä meinaakaan) ja kivisellä saarekkeella ilman kodinkoneita 15500 €. Asennus lisäksi n. 1900 €. Ajattelin vaihdattaa vielä muutamasta kohtaa rasvoittuneen kattopaneelin keittiöstä - siihen menisi vielä varmaankin 1500 € lisää. Eli heittämällä 5000 € enennmän kuin oletin. Saas nähdä, millaisia hintoja kilpailijoilta tulee.

Puustellista soitettiin ja tivattiin budjetista mahdottomasti: ”Tiedäthän, että emme kilpaile hinnalla vaan laadulla? Mikä verran ajattelit voivasi sijoittaa keittiöön? Tarvitsen suurpiirteisen summan, jotta voimme puhua. Olethan tietoinen, että pelkästään liesituulettimen hinnat vaihtelevat muutamasta satasesta yli tuhanteen euroon?”. Myyjä haistoi selvästi köyhän hajun. Harvoin on noin ylimielistä toimintaa. Saa tämä yritys jäädä väliin tällä kertaa…
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
350
Noita tarjouksia katsellessa kiittää itseään että perustyökalut pysyvät kädessä, ikeasta saa keskikokoisen keittiön kodinkoneineen 5te. Asennukseen menee viikonloppu ja koppa olutta
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Noita tarjouksia katsellessa kiittää itseään että perustyökalut pysyvät kädessä, ikeasta saa keskikokoisen keittiön kodinkoneineen 5te. Asennukseen menee viikonloppu ja koppa olutta
Täytyy kyllä sanoa, että ei Ikeastakaan saa keskikokoista keittiötä kivitasolla viiteentuhanteen euroon. Käytännössä osaava toki säästää 2000-3000 euroa asennuksesta. Paljon sekin kieltämättä on.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Täytyy kyllä sanoa, että ei Ikeastakaan saa keskikokoista keittiötä kivitasolla viiteentuhanteen euroon. Käytännössä osaava toki säästää 2000-3000 euroa asennuksesta. Paljon sekin kieltämättä on.
2010 Ikeasta sai iiison keittiön ilman kodinkoneita (ne ostin Gigsusta) ja ei-kivitasoilla ja ilman allasta (sen tilasin Stalalta + hana + sähköt tukusta) alle 4 k€. Eikä mitään niiden halvinta paskaa. Säästi heittämällä 10 k€. Vaikka hinnat ois kaksinkertaistunut niin taatusti on muuallakin ja säästö on vielä isompi.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
962
Täytyy kyllä sanoa, että ei Ikeastakaan saa keskikokoista keittiötä kivitasolla viiteentuhanteen euroon. Käytännössä osaava toki säästää 2000-3000 euroa asennuksesta. Paljon sekin kieltämättä on.
Juurikin näin, kasasin juuri äidille perusmallisen keittiön IKEAn plannerilla jotta saa vertailukohdan tarjouksiin. 7t€ koneineen.

Nyt tuli paikalliselta firmalta saman tasoista keittiöstä tarjous, 6t€ asennettuna ilman koneita ja sähköputkimiestä.

Screenshot_2023-03-22-07-44-50-58_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2023-03-22-07-48-43-52_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Edit, nyt kun katson kuvaa niin unohdin näköjään integroidun mikron laittaa.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
2010 Ikeasta sai iiison keittiön ilman kodinkoneita (ne ostin Gigsusta) ja ei-kivitasoilla ja ilman allasta (sen tilasin Stalalta + hana + sähköt tukusta) alle 4 k€. Eikä mitään niiden halvinta paskaa. Säästi heittämällä 10 k€. Vaikka hinnat ois kaksinkertaistunut niin taatusti on muuallakin ja säästö on vielä isompi.
Ikeassa kävin kyllä suuntaa antavan kierroksen tekemässä ja en millään uskoisi, että ero on enää nykyään Ikean hyväksi noin suuri. Mutta perhana, pakko kai se on vielä laskelma tuoltakin pyytää. Käsittääkseni Ikean keittiöiden laatu on myös melkoisen hyvä.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Ikeassa kävin kyllä suuntaa antavan kierroksen tekemässä ja en millään uskoisi, että ero on enää nykyään Ikean hyväksi noin suuri. Mutta perhana, pakko kai se on vielä laskelma tuoltakin pyytää. Käsittääkseni Ikean keittiöiden laatu on myös melkoisen hyvä.
Keittiökalusteisiin olemme nyt reilun kahden vuoden kokemuksella olleet hyvin tyytyväisiä, mutta Electroluxin tiskari hajosi reilun vuoden käytön jälkeen ja Ikea purki kaupan sen osalta. Nyt on Mielen kone tilalla. Meillä siis iso, saarekkeella ja 23 kaapilla varustettu keittiö, jota asentaja kasasi noin viisi arkipäivää + såhkö- ja putkityöt.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Ikeassa kävin kyllä suuntaa antavan kierroksen tekemässä ja en millään uskoisi, että ero on enää nykyään Ikean hyväksi noin suuri. Mutta perhana, pakko kai se on vielä laskelma tuoltakin pyytää. Käsittääkseni Ikean keittiöiden laatu on myös melkoisen hyvä.
Just emännän kans vkl ihmeteltiin, että 13 vuotta ollu käytössä ja ihan ku uudet vaikka lapset koittanu särkee vuosikausia noita jne. Pariin oveen on mustikka jättänyt jäljet mitkä ei lähe millään mut who cares. Ja meillä ei eineksiä syödä ts. kovalla käytöllä köökki. Vanhemmilla samalta vuodelta vielä paremman Ikean sarjan köökki ja kans ihan brand new vieläkin. Meillä ei oo edes niissä Ikean kuumakestävissä laminaattitasoissa jälkeäkään....
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Edellisessä kämpässä tein ikea keittiön joku 15v sitten, asuin siinä 8v ja se keittiö ei uutta hävennyt kun muutin pois, mikään ei ollut rikki ja jokainen kodinkone oli samat mitä oli alunperin ikeasta ostettu.

Koko moska maksoi siitä kun vanhaa alettiin purkamaan ja uusi oli valmis, tasan 7k€, toki 99% tehtiin itse, vain sähkäri kävi tarkistamassa lopussa kytkennät. Kaikki kodinkoneet oli integroitua, lattiaan tuli laatta ja katto laskettiin alas ja täys led-valaistus koko keittiöön.

FB_IMG_1502440706987.jpg
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Meillä vanhan keittiön purku ja uuden Ikean keittiön asennus otettiin myös Ikean kautta. Kun ammattitaitoiselta asentajalta meni hommaan käytännössä viisi täyttä työäivää + putkiliikkeen työt + sähköasennusliikkeen työt niin olisi siinä ollut itselle tekemistä...
Normaalin keittiön asentamiseen ei pitäisi mennä ammattilaiselta 8h työpäivää pidempään. Meillä asentajat asentavat koko asunnon kalusteet helposti päivässä... tämä sisältää eteisen kaapistot ja naulakon, yhden tai kahden makuuhuoneen vaatekaapit sekä koko keittiön.

Näiden jamppojen tuntiveloitus on 38-40€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Normaalin keittiön asentamiseen ei pitäisi mennä ammattilaiselta 8h työpäivää pidempään. Meillä asentajat asentavat koko asunnon kalusteet helposti päivässä... tämä sisältää eteisen kaapistot ja naulakon, yhden tai kahden makuuhuoneen vaatekaapit sekä koko keittiön.

Näiden jamppojen tuntiveloitus on 38-40€
Aika vikkelä kaveri saa olla jos yksin laittaa 23 kaappia koneineen kahdeksaan tuntiin. Välillä piti niitä tarvikkeitakin käydä hakemassa. Mutta varmaan on asentajissakin eroja.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Aika vikkelä kaveri saa olla jos yksin laittaa 23 kaappia koneineen kahdeksaan tuntiin. Välillä piti niitä tarvikkeitakin käydä hakemassa. Mutta varmaan on asentajissakin eroja.
Jos kalusteasentajien tuntiveloitus on 38-40 €/h, ei suomalaisten sosiaalilukulujen, yrityksen katteen ja muiden kulujen jälkeen voi maksaa, kuin ihan max 16 €/h millä ei kummoista suomalaista ammattiylpeyttä saa. Tämän perusteella kyseessä on urakkana myyty kerrostalo jossa keittiöissä on asunnoista riippuen noin 10 kaapinrunkoa. Niitä todellakaan hierota millintarkkaan, sisä RYL kuitenkin sallii aika huononkin laatutason.

Toki toimiva logistiikka ja työjärjestys tehostavat tietenkin todella paljon. Näidenkin takia uustuotantoa on huono verrata keittiöremontteihin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Joo se on aika eri asia joku suora yksiön-kaksion muutaman kaapin keittiö vs. ok-taloon missä koko keittiö on oma huoneensa ja kalusteita tulee 3-4 seinälle, mahdolliset purkamiset, pohjatyöt/tasoitukset, kaappien lisäks kunnon tasot, välitilat, ala- ja yläsokkelit jiiriin, peitelevyt millilleen, listat jiiriin, alaslasku, valaisimet, sähköt (ja piuhat vedetty piilossa kaappirungoissa eikä missään pinnassa tai rasioiden siirtäminen pois tieltä mokamukeilla tms.) kalusteineen, putket, viemärit, vesikalusteet, apk, täyskoiset kylmäkalusteet, uunit, liesitasoa, jne..

Alkaa tunteja heilua vaikka kuin ois amatimies tai vaihtoehtoisesti tekee niin et jää puolitiehen ja rakoja ym. virheitä. Tämmösen ku tehnyt itse todella huolella ja kattoo muilla "valmisasennuskeittiöitä" mitkä nakattu nopeesti seinälle sinne päin tai uudiskerrostalojen laatua niin kyllä tarkkaa insinööriä oksetuttaa esim. lankomies osti viime vuonna uuden 250 k€ puukerrostalokaksion nelkytjotain neliötä ja on kyllä keittiö kauheinta kurapaskaa mitä rakennusliike löytänyt (tasoille valaisimiksikin jotain kellertäväkupuisia loisteputkiretroja + esim. mikrosyvennyksen pohjalla kaapin runko menee puoliksi pistorasian päältä niin mahdoton laittaa mikron töpseliä ainakaan sinne) ja asentajat varmaan ollu sokeita ja kädettömiä. Se on vähä millä silmällä kattoo ;)
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Aika vikkelä kaveri saa olla jos yksin laittaa 23 kaappia koneineen kahdeksaan tuntiin. Välillä piti niitä tarvikkeitakin käydä hakemassa. Mutta varmaan on asentajissakin eroja.
Hyvät ukkelit on kyllä uskomattoman tehokkaita. Koneista sen verran, että esim jääkaapin, pakastimen, astianpesukoneen ja kalustemikron, uunin ja liesitason asentaa puoleen tuntiin. Toki keittiöissä on eroja ja en väitä että joka keittiön tekisi tuohon 8 tuntiin.

Meillä oli tuossa yksi kohde, jossa kerroksessa oli 3kpl yksiöitä, 3kpl kaksioita, 2kpl kolmioita ja 2kpl neljän huoneen asuntoja. Kaksi kalusteasentajaa kalusti kaikki nämä asunnot la-su ja maanantai aamuna pääsin jo tarkastamaan asunnot. On tuossa kumminkin melkonen määrä kun pelkästään keittiöitä on 10kpl joista 4 oli kahdelle tai kolmelle seinälle tulevia.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 587
Hyvät ukkelit on kyllä uskomattoman tehokkaita. Koneista sen verran, että esim jääkaapin, pakastimen, astianpesukoneen ja kalustemikron, uunin ja liesitason asentaa puoleen tuntiin. Toki keittiöissä on eroja ja en väitä että joka keittiön tekisi tuohon 8 tuntiin.

Meillä oli tuossa yksi kohde, jossa kerroksessa oli 3kpl yksiöitä, 3kpl kaksioita, 2kpl kolmioita ja 2kpl neljän huoneen asuntoja. Kaksi kalusteasentajaa kalusti kaikki nämä asunnot la-su ja maanantai aamuna pääsin jo tarkastamaan asunnot. On tuossa kumminkin melkonen määrä kun pelkästään keittiöitä on 10kpl joista 4 oli kahdelle tai kolmelle seinälle tulevia.
Ihan eri asia tehdä sarjana uusia tai ainakin pohjat valmisteltuja kerrostalo-/rivarikämppiä sinnepäin ilman mitään hienouksia vs. yksityiskohtaisesti customi okt-keittiö HYVIN tai ylipäätänsä mikä tahansa vimpan päälle.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Täytyypä laittaa omaa tilannepäivitystä. Tarjoukset ovat kyllä järkyttävän kovia. Vaimo on myynyt sielunsa Topi-keittiöille, joiden tarjous kodinkoneilla ja Ylämaan graniitin kivitasoilla (7000 € ekstraa, jumankekka) on 24.000 €. Siihen päälle sähkö- ja putkityöt ja asennukset. Aivan jäätävä hinta. Vähän on pattitilanne päällä, koska tuollaisen hinnan maksaminen tuottaa allekirjoittaneelle elinikäisen kroonisen ripulin. Ei nyt normaali keittiö voi maksaa melkein kolmeakymmentätuhatta. Yritän vielä patistaa frouvaa Ikean tarjousta kuulemaan.
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
639
Täytyypä laittaa omaa tilannepäivitystä. Tarjoukset ovat kyllä järkyttävän kovia. Vaimo on myynyt sielunsa Topi-keittiöille, joiden tarjous kodinkoneilla ja Ylämaan graniitin kivitasoilla (7000 € ekstraa, jumankekka) on 24.000 €. Siihen päälle sähkö- ja putkityöt ja asennukset. Aivan jäätävä hinta. Vähän on pattitilanne päällä, koska tuollaisen hinnan maksaminen tuottaa allekirjoittaneelle elinikäisen kroonisen ripulin. Ei nyt normaali keittiö voi maksaa melkein kolmeakymmentätuhatta. Yritän vielä patistaa frouvaa Ikean tarjousta kuulemaan.
Oletteko kysyneet Ilona-keittiöiltä?

Suunnittelemme kotisi tilat - Ilona-keittiöt

Kaveri otti muutamia vuosia sitten tuolta ja sanoi että oli kilpalijoihin verrattuna huomattavasti edullisempi.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 215
Täytyypä laittaa omaa tilannepäivitystä. Tarjoukset ovat kyllä järkyttävän kovia. Vaimo on myynyt sielunsa Topi-keittiöille, joiden tarjous kodinkoneilla ja Ylämaan graniitin kivitasoilla (7000 € ekstraa, jumankekka) on 24.000 €. Siihen päälle sähkö- ja putkityöt ja asennukset. Aivan jäätävä hinta. Vähän on pattitilanne päällä, koska tuollaisen hinnan maksaminen tuottaa allekirjoittaneelle elinikäisen kroonisen ripulin. Ei nyt normaali keittiö voi maksaa melkein kolmeakymmentätuhatta. Yritän vielä patistaa frouvaa Ikean tarjousta kuulemaan.
Onhan tuo jäätävä hinta, mutta toisaalta kaikki on kovin suhteellista. Jos puolisosi on innokas ja hyvä kokki/leipuri, niin eikös se ole kummankin etu, että puitteet on priimaa. Silloinhan sen voi ajatella olevan investointi paitsi kotiin ja asumismukavuuteen, myös rakkaaseen harrastukseen. Hiukan raaka yleistys nyt, mutta useinkaan miehiä ei kirpaise sijoittaa vastaavaa summaa pöriseviin vehkeisiin.

Jos taas kaikkien asukkaiden kokkaus on tasoa roiskeläppä mikroon, niin sitten menisin budjettiratkaisulla. Varmaan puolet vähemmän kaappejakin riittäisi. Ja toki tuohon väliin mahtuu variaatioita ja eritasoisia kompromisseja.

T. Naisnäkökulma
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Täytyypä laittaa omaa tilannepäivitystä. Tarjoukset ovat kyllä järkyttävän kovia. Vaimo on myynyt sielunsa Topi-keittiöille, joiden tarjous kodinkoneilla ja Ylämaan graniitin kivitasoilla (7000 € ekstraa, jumankekka) on 24.000 €. Siihen päälle sähkö- ja putkityöt ja asennukset. Aivan jäätävä hinta. Vähän on pattitilanne päällä, koska tuollaisen hinnan maksaminen tuottaa allekirjoittaneelle elinikäisen kroonisen ripulin. Ei nyt normaali keittiö voi maksaa melkein kolmeakymmentätuhatta. Yritän vielä patistaa frouvaa Ikean tarjousta kuulemaan.
Neuvotteluasemaasi hallituksen puheenjohtajan suuntaan vaikuttanee huomattavasti myös oma rahankäyttösi esim. nelipyöräisten kehonsiirtovälineiden kanssa. Eli jos itse kiikutat vaikkapa 15 tonnia joka kolmas vuosi autokauppaan, niin saatat olla mielipiteittesii kanssa heikoilla. Ja kyllähän se uusi/laadukas keittiö helposti seuraavat 20 vuotta kestää koneita lukuunottamatta.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 852
Kivitasoista maksaa Suomessa ainakin tuplat verrattuna siihen, mitä eteläisestä Helsingistä tilaamalla saa. Siinä on nopeasti yksi säästökohde laadun kärsimättä (koska myyvät sitä ihan samaa kivitasoa).

Saako noita Topsuja niin, että tilaa rojut mitä haluaa ja hankkii asennuksen miten haluaa, vai vaatiiko koko paketin? Itse ottaisin kylmästi kaapistot sieltä ja kaikki muut erikseen ja asennus sitten paikalliselta pienemmältä toimijalta tuntihommina.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Neuvotteluasemaasi hallituksen puheenjohtajan suuntaan vaikuttanee huomattavasti myös oma rahankäyttösi esim. nelipyöräisten kehonsiirtovälineiden kanssa. Eli jos itse kiikutat vaikkapa 15 tonnia joka kolmas vuosi autokauppaan, niin saatat olla mielipiteittesii kanssa heikoilla. Ja kyllähän se uusi/laadukas keittiö helposti seuraavat 20 vuotta kestää koneita lukuunottamatta.
Neuvotteluasemani on varsin hauras. Asioin juuri viikko sitten keittiöremontin verran automobiililiikkeessä. Asia ei ole selvästikään vielä kaikilta unohtunut. Myönnän, että keittiöremontti on näistä järkevämpi hankinta, mutta Erkin liha oli (ja on) heikko.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Oletteko kysyneet Ilona-keittiöiltä?

Suunnittelemme kotisi tilat - Ilona-keittiöt

Kaveri otti muutamia vuosia sitten tuolta ja sanoi että oli kilpalijoihin verrattuna huomattavasti edullisempi.
Tämä on uusi tuttavuus. Täytyypä tsekata.

Kivitasoista maksaa Suomessa ainakin tuplat verrattuna siihen, mitä eteläisestä Helsingistä tilaamalla saa. Siinä on nopeasti yksi säästökohde laadun kärsimättä (koska myyvät sitä ihan samaa kivitasoa).

Saako noita Topsuja niin, että tilaa rojut mitä haluaa ja hankkii asennuksen miten haluaa, vai vaatiiko koko paketin? Itse ottaisin kylmästi kaapistot sieltä ja kaikki muut erikseen ja asennus sitten paikalliselta pienemmältä toimijalta tuntihommina.
Saa noita pelkällä toimituksella myös. Tuota tuntihommaa olen myös miettinyt. Aloin kuitenkin epäillä, että täysipäiväisesti keittiöitä kasaavalta taholta nuo hommat voivat hoitua enemmän rutiinilla. Eli että ainakin työn jälki olisi varmaa yms. Voin olla väärässäkin.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 852
Saa noita pelkällä toimituksella myös. Tuota tuntihommaa olen myös miettinyt. Aloin kuitenkin epäillä, että täysipäiväisesti keittiöitä kasaavalta taholta nuo hommat voivat hoitua enemmän rutiinilla. Eli että ainakin työn jälki olisi varmaa yms. Voin olla väärässäkin.
Luulen, että esim. Urakkamaailmassa kilpailuttamalla saat riittävästi hyviä ehdokkaita tai jos kerrot missä päin vaikutat niin voit saada suosituksiakin valmiiksi. Keittiö ei ole mitenkään erityisen vaikea kasata koska sen pystyy tekemään aika moni ihan itsekin siistillä tavalla. Meillä tehtiin viime vuonna tasojen vaihto ja muutamien kaappien purku ja siirto keittiössä, ja muun sisärempan tehnyt porukka laitteli myös tuon keittiöpuolen kuntoon. Granitopin kaveri kävi mittailemassa tasoille millintarkat mitat ja remppaporukka vaan kiinnitti ne sitten aikanaan paikalleen ja hoiti putkihommat.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Näköjään täälläkin tätä pähkäilty. Meille tulossa kerrostalokolmioon ylihuomenna keittiökeskuksen neitokainen suunnittelukäynnille. 15 vuotta vanhat - rakentajan mukaan "laadukkaat" -mdf-levyiset kaapinovet kyllä niin rivon näköiset jo, ettei mitään rajaa. Kivitaso on edelleen ok ja kodinkoneitakin tullut tässä uusittua, joten ainoastaan liesituulettimen voisi samalla pistää uusiksi, se ei ole koskaan käytännössä vetänyt yhtään käryä sisäänsä. Se kuitenkin kytketty talon ilmanvaihtoon, joten liekö siinä jotain omia vaatimuksiaan. Toki samalla työtason valaistukset täytyy pistää nykyaikaan kaapistojen alle.

Eli valkeiden kaappien rungot ja ovet vaihtoon, oviksi massiivikoivua (täyspuiset) tulossa. Sitten on vielä jääkaappi/pakastin saareke, jossa myös yksi kaapisto, joten täytynee tuo koko kylmäkoneiden ympärille tehty kehikkokin vetää uusiksi. Mielenkiinnolla odotan, mikä on avaimet käteen paketin hinta (itse en aio tehdä mitään muuta kuin reklamoida mahdolliset virheet). Nyt ei kai mikään huippusesonki pitäisi olla päällä, kun kaikki rakentaminen uutisten mukaan seis, joten toivottavasti saa edes jotenkuten järkevän tarjouksen.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
149
Täytyypä laittaa omaa tilannepäivitystä. Tarjoukset ovat kyllä järkyttävän kovia. Vaimo on myynyt sielunsa Topi-keittiöille, joiden tarjous kodinkoneilla ja Ylämaan graniitin kivitasoilla (7000 € ekstraa, jumankekka) on 24.000 €. Siihen päälle sähkö- ja putkityöt ja asennukset. Aivan jäätävä hinta. Vähän on pattitilanne päällä, koska tuollaisen hinnan maksaminen tuottaa allekirjoittaneelle elinikäisen kroonisen ripulin. Ei nyt normaali keittiö voi maksaa melkein kolmeakymmentätuhatta. Yritän vielä patistaa frouvaa Ikean tarjousta kuulemaan.
Tässä esimerkkinä ~8200 euron keittiöremontti alusta loppuun


Katsoin aikoinaan videon, en nyt ala katsomaan uusiksi, mutta muistaakseni asukkaat purkivat itse vanhan keittiön ja hommasivat suht edulliset uudet osat. Kyllähän tuo lopputulos hienolta kuitenkin näyttää. Hintaan vaikuttaa tietenkin oleellisesti keittiön koko mitä täälläkin on jo mainittu, mutta tässä nyt konkreettista esimerkkiä hintalapun kera mitä on mahdollista saada.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Tässä esimerkkinä ~8200 euron keittiöremontti alusta loppuun


Katsoin aikoinaan videon, en nyt ala katsomaan uusiksi, mutta muistaakseni asukkaat purkivat itse vanhan keittiön ja hommasivat suht edulliset uudet osat. Kyllähän tuo lopputulos hienolta kuitenkin näyttää. Hintaan vaikuttaa tietenkin oleellisesti keittiön koko mitä täälläkin on jo mainittu, mutta tässä nyt konkreettista esimerkkiä hintalapun kera mitä on mahdollista saada.
Itse kun viitisen vuotta sitten DIY remppasin keittiön niin kaapit yms. kalusteet tasoineen ilman kodinkoneita maksoi ~8000€.

Tasot taisi maksaa eniten:
Reilut pari metriä paksua tammea (osa 90cm leveää) taisi olla tonnin pintaan ja sitten vajaa viisi metriä "kompaktilaminaattia/korkeapainelaminaattia" tms. jo tehtaalla altaliimatulla isolla altaalla meni yli kahden tonnin, josta allas oli puolet. Jos laskee mukaan myös ulosvedettävällä juoksuputkella olevan hanan ja sähköisen tiskikoneen venttiilin niin alkaa olla lähellä puolta koko tilauksesta.

Jos tasoa on yli kuusi metriä niin tuleehan sitä muutama kaappi tilaukseen kun on yläkaapitkin ja täysikorkea ruokakomero, että sinänsä rungot ja maalatut ovet ovat puoli-ilmaisia kun kuitenkin vielä reilusti vetolaatikkoja jne.

Niin ja olihan siinä summassa muutama lasiovikin osaan yläkaapeista ja himmennettävät alavalot yläkaappeihin jne.

Kyllähän siihen aikaa paloi kun purki vanhat ja asensi uudet. Vedin myös lattian uusiksi ja levytin seinät etc.

Edit. Hinnat varmaan nousseet(?), mutta aika halvalla saa osat jos ei revittele materiaaleissa, halvat tasot niin hinta olisi ollut alle viiden tonnin...
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
203
Homma etenee hitaasti ja keikkuen. Topi-keittiöiden tyyriseen pakettin päädyttiin vaimon toiveesta. Asentaja (em. firman kautta) antoi työstä tarjouksen: 3200 € sis. alv. Homma sisältää kalusteiden asennuksen n. 25 m2 keittiöön, uusien kattopaneelien asennuksen samaan tilaan ja yhden () lattialaatan vaihdon. Kuulostaa aika tyyriiltä, mutta asentaja on kyllä kuulemma erittäin osaava tuttavan mukaan. Kannattaisiko vielä kysellä tarjouksia muualtakin? Toki myös pelkkä hinta edellä mentäessä tulee helposti hankkineeksi pettymyksiä. Toisaalta älyttömästi ei tohtisi tyhjästäkään maksaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 504
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom