Keittiön remontointi

Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 141
Mietin tässä, ku pitäis ostaa uus astianpesukone, et samalla vois kohottaa keittiön yleisilmettä pienellä remontilla.

Talo (kerrostaloyksiö) on rakennettu vuonna 2000, ni ainakin liesituulettimen muoviosat on vähän jo kellastuneet. Sit mietin, et ovet vois päivittää.

Jotenkin mua on kiehtonut aina sellaset keittiöt, joissa jääkaapin ja astianpesukoneiden ovet on olleet harjattua terästä. En viitsis kuitenkaan ostaa kaikkia uusiks, vain pelkän astianpesukoneen. Vois käydä kalliiksi, jos ostais myös uuden jääkaappipakastin yhdistelmän ja hellan.

Täs on pari juttua, joita mietin:
1) kasvattaakohan keittiöremppa asunnon arvoa ja mitenhän sen vois maksimoida?
2) voikohan rempan tehdä niin, et siel olis sekaisin harjattua terästä - ja vanhempia valkoisia olevia kodinkoneita? Ton vois ajatella silleen, et vois pikkuhiljaa päivitellä noita muita kodinkoneita, mut eka ottais vaan astianpesukoneen.
3) Mietin myös hellojen ja jääkaappien yleistä kestävyyttä. Noikin on jo tosiaan 22v vanhoja, et onkoha ne menossa paskaks lähiaikoina?
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Mietin tässä, ku pitäis ostaa uus astianpesukone, et samalla vois kohottaa keittiön yleisilmettä pienellä remontilla.

Talo (kerrostaloyksiö) on rakennettu vuonna 2000, ni ainakin liesituulettimen muoviosat on vähän jo kellastuneet. Sit mietin, et ovet vois päivittää.

Jotenkin mua on kiehtonut aina sellaset keittiöt, joissa jääkaapin ja astianpesukoneiden ovet on olleet harjattua terästä. En viitsis kuitenkaan ostaa kaikkia uusiks, vain pelkän astianpesukoneen. Vois käydä kalliiksi, jos ostais myös uuden jääkaappipakastin yhdistelmän ja hellan.

Täs on pari juttua, joita mietin:
1) kasvattaakohan keittiöremppa asunnon arvoa ja mitenhän sen vois maksimoida?
2) voikohan rempan tehdä niin, et siel olis sekaisin harjattua terästä - ja vanhempia valkoisia olevia kodinkoneita? Ton vois ajatella silleen, et vois pikkuhiljaa päivitellä noita muita kodinkoneita, mut eka ottais vaan astianpesukoneen.
3) Mietin myös hellojen ja jääkaappien yleistä kestävyyttä. Noikin on jo tosiaan 22v vanhoja, et onkoha ne menossa paskaks lähiaikoina?
1) Oma näkemykseni on että kyllä kasvattaa, kunhan keittiöstä tekee mahdollisimman neutraalin. (kaikki erikoisuudet ja räikeät värit kannattaa unohtaa jos olet aikeissa myydä jossain vaiheessa)
2) Ei sitä kukaan kiellä, jos itse vain viitsii katsella. Laitteiden elinkaaret menee sitten toki hieman eri tahdissa
3) Riippuu merkistä, ja ennen tehtiin paljon kestävempiä kun nykyään. Mielet kestää tuon 20v helposti, muut merkit sitten vähän tuurin mukaan. Itse vaihtaisin kaikki tuon ikäiset pois ensitilassa, jo ihan pelkän energiatehokkuuden takia..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 335
1) Itse sanoisin että juuri mikään remppa ei kasvata asunnon arvoa rempan hintaa enempää, poislukien kevyt pintaremppa itse tehtynä. Maksimointi myyntiin menee niin että käyttää mahdolisimman vähän rahaa.
2) Mulla oli rosterijääkaappi ja valkoinen apk, ei ainakaan omaa silmääni häirinnyt kun olivat eri sivuilla keittiötä
3) Tuurista ja laitteesta kiinni, esim. valurautaliedet ovat monesti puoli-ikuisia, mutta jokin moderni kiertoilmauuni näyttöineen ja hipaisunappeineen sisältää paljon enemmän mahdollisia vikapaikkoja

Kohta 1) ei ollut puheenvuoro remppaamista vastaan, suosittelen remppaa jos saat siitä iloa elämään. Keittiön ulkonäköä saa päivitettyä halvallakin jos kaapit ja layout on mieleinen. Esim. vetimet, tasot ja välitilan saa uusiksi aika edullisesti ja muuttaa keittiön ihan eri näköiseksi. Toki ovetkin voi maalata, mutta oletan että 2000-luvun talossa on jotkin vaaleat ovet ovat aika neutraalit kuitenkin ja kontrastia voi tuoda vaikka sillä välitilalla.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
20-vuotta vanha keittiö alkaa olla jo sitä ikäluokkaa, että ilman muuta ainakin ovet vaihtoon. Siis jos rungot vielä kunnossa. Suosittelen tutustumaan kalusteweb.fi tarjontaan. Sieltä itse tilailin runkoja myöten viime vuonna ja oli ihan laatutavaraa. Pelkät ovet jos tilaat, niin ole tarkkana niiden ovien saranaporauksien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 393
Viestejä
4 193 860
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom