Keittiölaattojen irroitus

Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
90
Meillä menee keittiö lattiaa lukuunottamatta uusiksi ja olisi itse tarkoitus hoitaa vanhan purku. Keittiössö on kahdella sivulla (mosaiikki)laattoja, toisen takana gyproc toisen takana betoniseinä. Gyprocista laattoja ei lienee saa irti ilman gyprocin rikkoutumista, joten varmaan järkevintä vaan sahata (puukkosahalla?) gyproc irti laattojen reunojen mukaan?

Mites parhaiten betoniseinästä laatat irti?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Meillä menee keittiö lattiaa lukuunottamatta uusiksi ja olisi itse tarkoitus hoitaa vanhan purku. Keittiössö on kahdella sivulla (mosaiikki)laattoja, toisen takana gyproc toisen takana betoniseinä. Gyprocista laattoja ei lienee saa irti ilman gyprocin rikkoutumista, joten varmaan järkevintä vaan sahata (puukkosahalla?) gyproc irti laattojen reunojen mukaan?

Mites parhaiten betoniseinästä laatat irti?
Poravasaralla taltalla ropisee vaan seinästä.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 767
Joskus jopa ihan taltalla ja vasaralla. Noissa valtavia eroja kuinka sitkeästi on kiinni.
Kipsilevystä levyineen irti sahaamalla, helppo kantaa jätelavalle kokonaisena. Työkaluna multitool, kuviosaha tai puukkosaha. Sähköpiuhojen/pexien kans vain hieman tarkkuutta ettei niitäkin pätki samalla sieltä seinän sisältä, jolloin pienempiteräinen työkalu on turvallisempi.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
276
Puukkosaha + kipsilevy = hel**tinmoinen pöly joka leijuu joka paikkaan, eli kunnon suojaukset. Tai sitten kaveri pitämään imuria vieressä siitä mistä sahaat, niin voi vähän pienentää tuota pölyn määrää.

Tai sitten lyöt vasaralla/lekalla reiän kipsariseinään ja sorkkaraudalla loput. Kannattaa tosiaan varoa noita sähköjohtoja ja vesiputkia kuten yllä jo mainittiin. Helposti menee mmj puukosahalla poikki...
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Itse annoin normi timpurin vasaraa Laatta+kipsiseinään ja halkaisin seinän keskeltä ylhäältä alas ja alareunan lattian rajasta. Sitten seinä lähtee repimällä. Saattaa katketa koolauksen kohdalta, mutta vääntämällä hiiiiiiiiitttttaaaaaaaaassssssttttttttttiiiiiiiiii lähti melko hyvin. Jos haluaa jostain sauman poikki, niin vetää siihen uran akkurälläkällä tms..

Nytkyn nytkymillä tai vastaavalla voi mennä seinän välistä piuhat / putket tms paskaksi.. muutoin menee kyllä saumaa pitkin sopivalla terällä varmasti..

Imuriksi kannattaa vuokrata teollisuus (rakennustyömaa) imuri. Tavallisesta vähintään pölypussi on tukossa alta aikayksikön ja laite helposti paskana..(Kun motti ylikuumenee).
Pitkä letku, niin imuri voi pöllyyttää ulkona..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
39
Vastaamatta oikeastaan mysymykseen, niin kysyitkö mitä purku maksa. Meillä tehtiin just keittiöremontti ja meinasin myös itse hoitaa purkamisen, mutta keittiöasentaja purki 400 eurolla ja hoiti romut pois, niin totesin että ei maksa vaivaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 791
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom