Otsikon mukaisesti käyttis freezaa randomisti niin peleissä kuin perus netin käytössä. Freezaus alkoi kun vaihdoin emon ja prossun (Z390/i9 9900K). Vanhojen osien kanssa (z270/i7 770K) ongelmaa ei ollut. Aluksi vaihdoin näyttikseen RTX 2070 -> RTX 2080 Ti. Kone toimi normaalisti 7700K:lla. Ongelmat alkoi kun vaihdoin powerin 750W, i9 9900K ja sille emon, vanhat muistit tässä kohtaa, enkä myöskään asentanut käyttistä alusta. Tämän jälkeen on ongelmat jatkuivat, jonka seurauksena käyttis uusiksi, ei vaikutusta. Tässä kohtaa luulin vian olevat muisteissa ja emossa, vaihdoin molemmat. Ensiksi testasin msi Z390 lankulla uusia muisteja, ei vaikutusta. Sen jälkeen emo vaihtoon, testasin uusilla ja vanhoilla muisteilla, ilman tulosta. Sen jälkeen mietin, missä vika vielä voisi olla. Mieleen tuli m2 ssd, jossa käyttis oli ja ei muutako winukka asennettavaksi toiselle ssd:lle. Arvata saattaa niin ongelma ei ole poissa. Sitten olen vielä kokeillut powerin vaihtoa vanhaan 550W ei auta.
Windowssista on säädetty kaikki mahdollinen virransäästöön vaikuttava juttu ja samoten myös biosista. Ja nyt kun vaihdoin powerin pienempään, kaikki on vaki kelloilla ja mitä olen viime aikoina pelannut on diablo3, joten virta riittää molemmissa powereisa.
Se mitä en ole vielä kokeilut vaihtaa on näyttis ja prossu. Eli voinen sanoa, että pienoinen v*****s on päällänsä kun ei perkele toimi uudet osat.
P.S. Otan mielelläni kommentteja/neuvoja vastaan, josko jollakin on ollut samanlaisia ongelmia ja saanut ne vielä ratkaistua.
Windowssista on säädetty kaikki mahdollinen virransäästöön vaikuttava juttu ja samoten myös biosista. Ja nyt kun vaihdoin powerin pienempään, kaikki on vaki kelloilla ja mitä olen viime aikoina pelannut on diablo3, joten virta riittää molemmissa powereisa.
Se mitä en ole vielä kokeilut vaihtaa on näyttis ja prossu. Eli voinen sanoa, että pienoinen v*****s on päällänsä kun ei perkele toimi uudet osat.
P.S. Otan mielelläni kommentteja/neuvoja vastaan, josko jollakin on ollut samanlaisia ongelmia ja saanut ne vielä ratkaistua.