Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näyttää äkkiseltään Phanteks Glacier AIO:ltaTää on hieno! Tuo sama kotelo kanssa mietinnässä, minkä AIO:n laitoit? Ja väri lienee chalk?
Kiitos Värinä itse asiassa Moonstone, sillä Chalkia ei oltu oman ostohetkellä vielä julkaistu. Kuten nonnzz98 ylempänä sanoikin, AIO:na Phanteksin Glacier. Tuo tosin jo kerennyt vaihtumaan Fractalin Lumen S28:iin, koska siinä pumppuyksikkö sijaitsee jäähdyttimessä.Tää on hieno! Tuo sama kotelo kanssa mietinnässä, minkä AIO:n laitoit? Ja väri lienee chalk?
Jos kakkosnäyttö ei ole aktiivisessa käytössä, vie se pystyssä huomattavasti vähemmän tilaa pöydältä. Pelatessa saa sivuun samalla näkyviin haluamansa sisällön, itse käytän lähinnä Discordille. Tuoliin nähden selvästi sivussa, hyvin tummaksi himmennettynä.Minä nyt ihan mielenkiinnosta kyselen mikä lienee noiden vertikaalimonitorien idea? Pyörittää Ikarugaa emulaattorilta?
Meillä on sivuilla pystynäytöissä yleensä kotona discord ja twitch sekä Msi afterburner.Minä nyt ihan mielenkiinnosta kyselen mikä lienee noiden vertikaalimonitorien idea? Pyörittää Ikarugaa emulaattorilta?
Vie vähemmän tilaa pöydältä ja kuitenkin jos vähänki isompi resoluution näyttö niin hyvin saa vertikaalinakin kaikenlaista näkymään fiksusti. Samaten jos näytöt vähänkin lähempänä penkkiä, niin ei tarvitse päätä kääntää niin paljoa sivulle jotta näkee koko näytön.Minä nyt ihan mielenkiinnosta kyselen mikä lienee noiden vertikaalimonitorien idea? Pyörittää Ikarugaa emulaattorilta?
NES-kone päässyt eläkkeelle, ideana oli kasata vielä pienempään tilaan tehokkaampaa rautaa, joku Minisforumin kone tai muu vastaava olisi saattanut olla vielä pienempi ja ehkä jopa tehokkaampikin, mutta erillistä osista kootussa voi paremmin yksittäisen osan vaihtaa jos jotain sattuu hajoamaan.Laitetaas tänne pari kuvaa HTPC/Surffi-koneesta kun kerrankin pöytä on siivottu ylimääräisestä roinasta
Pentium G4400
Asus H110-I-Plus
90W PicoPSU + 90W tiiliskivipoweri
2x 4gb 2133Mhz RAM
Toistaiseksi kovalevyn virkaa hoitaa iciwanha Intel X25-M G2 160GB
Prossujäähy on intelin vakio josta dremelöity vakioropeli pois ja laitettu 80mm ropeli "väärinpäin" tilalle, ilmankierto kotelossa on todella heikko, mutta eipä toi juuri lämpenekään.
NES-kone päässyt eläkkeelle, ideana oli kasata vielä pienempään tilaan tehokkaampaa rautaa, joku Minisforumin kone tai muu vastaava olisi saattanut olla vielä pienempi ja ehkä jopa tehokkaampikin, mutta erillistä osista kootussa voi paremmin yksittäisen osan vaihtaa jos jotain sattuu hajoamaan.
5600G + Thermalright AXP90-X36
Gigabyte A520I AC
160w PicoPsu + 192W Tiiliskivipoweri
16gb RAM
RGEEK G60 kotelo
256gb M2 SSD
Etukäteen jännitti vähän että riittääkö tuo PicoPsu pyörittämään tätä, netissä oli aika ristiriitaisia mielipiteitä tästäkin. Testasin että ei kone ainakaan vakioasetuksilla turbo päällä kippaa Prime95 tai Cinebench 2024:a pyörittämällä, otin alkutestien jälkeen turbon pois päältä sen vuoksi että koneen saisi hiljaisemmaksi, prossutuuletin ei oo mikään hiljainen kun alkaa ottaa kierroksia.
Toi Noctuaan päivitys kävi mielessä kyllä, mutta loppujen lopuksi tuo turbon disablointi, pieni jännitteen lasku ja tuuletinprofiilin säätö BIOSsista sai koneen käytännössä äänettömäksi. Käyttö on kohtuu kevyttä: leffojen katsomista, emulaattori-pelaamista (NES, SNES, C64, Amiga500, PS1 jne.) sekä perus nettisurffausta, aika tyhjäkäynnillä tuo prossu toimii tässä käytössä.Saisko prossucooleria hiljemmaksi jos siihen laittaa vaikka Noctuan 92x92x14 föönin? Hieno toteutus kyllä
Varsinkin työkäytössä, mä ainakin joudun lukemaan/käsittelemään todella paljon erilaisia PDF-formaatissa olevia dokumentteja (esim. datasheetit, erilaiset speksit, manuaalit yms.) ja niitä on TODELLA paljon mukavempi ja nopeampi käyttää, kun koko sivun saa kerralla näkymään koko kakkosnäytöllä.Minä nyt ihan mielenkiinnosta kyselen mikä lienee noiden vertikaalimonitorien idea? Pyörittää Ikarugaa emulaattorilta?
Minä nyt ihan mielenkiinnosta kyselen mikä lienee noiden vertikaalimonitorien idea? Pyörittää Ikarugaa emulaattorilta?
Vertikaalimonitori on ihan kiva myös kuvankäsittelyn, videoeditoinnin ja vastaavien softien kanssa noiden sun mainitsemien lisäksi. Sinne saa kirjastot, työkalut ja muun sälän joka on sellasta "nice to have" -tasoa näkyvillä olon suhteen. Samaten just vaikka tekstitiedostot. Tavallaan näkee silmäyksellä enemmän kuin horisontaalisessa monitorissa.Itsellä siinä pyörii enimmäkseen Word/PDF/Excel tietyissä tilanteissa/VScode tmv./Discord/Tidal ja esim. tällä hetkellä Steam, kun sitä selailen. Kuten jo mainittua, niin tuo vertikaalisuus tuo tekemiseen mielekkyyttä useissa tilanteissa. Toki tilaakin säästyy