Käytettyjä puhelimia (iPhone ja Android) myyvät/ostavat liikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jamboa
  • Aloitettu Aloitettu
Kyselin tästä tänään chatissä ja katsovat kuulemma prosenttien lisäksi myös jotkin lataus syklit joita ei saa olla yli 800kpl. Tätä ei pysty itse kotona tarkastamaan... aika erikoista etteivät ilmoita tuota selvemmin. Taidan laittaa Fonumille tai DNAlle vaikka niiltä hivenen vähemmän saakin... ei jaksa ottaa riskiä/taistella.
Eikö saa millään netistä mahd. löytyvällä ohjelmalla tsekattua itsekin? Kameroiden shutter countsitkin saa selville.

Itselläni tosiaan nyt järkyttävän huono tilanne Refurbed.fi menossa.

Elikkä siellä lupaus että viikossa tulee päätös kun ovat saaneet puhelimen niin tulisi päätös että mitä maksavat vai lähteekö puhelin takaisin myyjälle(minulle)

Täytin nettisivuilla lomakkeen jossa käytiin läpi puhelimen kunto ja sitten hyväksyin sen hinnan. Sitten tuli sähköpostiin laput jotka tulostin hyvin pakatun paketin päälle ja vein heidän antamaansa toimituspaikkaan joka oli paikallinen Neste lämminasema 25.11.

Sitten itselleni tuli automaatti viesti refurbed seuraavalla viikolla että oletko jo lähettänyt sen, no tarkistin ja se oli noudettu 28.11.2024 ups seurannan mukaan. Laitoin heille viestiä asiasta ja varmistivat että on saatu, tosin eivät sitä korjanneet sinne omat myyntini osuuteen(eikä se vieläkään ole korjattu 13.1.2025). Sitten tajusin että Refurbed on vain alusta eli olin myynyt sen puhelimen kolmannelle osapuolelle ja tosiaan tämä kolmannen osapuolen kauppias vain viivyttelee ja koko ajan sanonut että tulee pian, odota vain. Sitten lopulta Refurbed oma asiakaspalvelu kun avasin uuden viestikentän ja laitoin viestin laittoivat viestin 18.12.2024 että tosiaan nyt ottivat yhteyttä tähän kolmannen osapuolen myyjään että laittavat sen asian kuntoon. Olen välissä myös ottanut yhteyttä heidän Facebook tiliinsä mutta sieltä sanottiin että eivät hoida asiakaspalvelua ja laita vain uusi viesti sinne heidän nettisivuille.

Lisää viestejä siltä kolmannen osapuolen myyjältä esim 3.1.2025 laittoivat että "ensi viikon alussa tulee tietoa". No eipä tullut ja sitten Refurbed oma asiakaspalvelu tuli varmaan lomilta 6.1.2025 kun laittoivat että kollega ottaa yhteyttä pikimmiten ja 7.1.2025 "erikoistukiryhmänjäsen" laittoi viestin jossa vaati tätä kolmatta osapuolta hoitamaan asian viimein kuntoon. 8.1.2025 tuli viesti kolmannelta osapuolelta että "laittavat tämän etusijalle" ja "että tietoa tulee pian".

Itselläni alkoi kamelinselkä katketa ja laitoin asiallisen viestin että otan ensi viikolla yhteyttä kilpailu-ja kuluttaja virastoon jos ei asia etene muuten. Kolmannen osapuolen myyjältä tuli viesti 10.1.2025 että pahoittelevat ja pyrkivät toimimaan mahdollisimman nopeasti.

Mietin jos Refurbed oma tukitiimin jäsen ei vastaa huomiseen aamuun mennessä niin soitan kilpailu-ja kuluttajavirastoon asiasta ja kysyn mitä kannattaisi tehdä.

Olen itse ostanut esimerkiksi Backmarket ja Swappie kunnostetun puhelimen sekä myynyt Swappielle puhelimeni ilman mitään ongelmia niin toki kun uusi liike josta sain parhaan hinnan josta Ylekin tehnyt uutisen niin ajattelin sinne myydä.

Itselläni on Ylen toimittajan puhelinnumero kun osallistuin yhden jutun tekoon niin pitäisikö kohta sinnekin laittaa vähän viestiä että olisiko hyvä jutun aihe varsinkin jos tämä menee siihen että kilpailu-ja kuluttajavirastolta tulee jokin lausuma/päätös ja jos Refurbed ei sitä kunnioita.

Sitten miettinyt myös että jos myöhemmin näyttää siltä että menetän rahat ja puhelimen niin tekisin rikosilmoituksen ja laittaisin puhelimeen operaattori estoon jolloin sen hyöty ostajalle on rajallinen jos eivät saa puhelinta jonnekin Venäjälle tai muualle jonne se operaattoriesto ei yllä.

Edit uusimpaan viestiini nyt kolmannen osapuolen myyjä vastasi 13.1.2025 että "yritämme toimittaa päivityksiä lähiaikoina" ja "ilmoitamme äärimmäisestä kiireellisyydestä laboratorioon".

Toivon mukaan Refurbed laittaisi pelin poikki tuolta kolmannelta osapuolen myyjältä.

Tai sitten kolmannen osapuolen myyjä on kohta tarkistettuaan puhelimen että "puhelin huonommassa kunnossa kuin kerroit ja arvo on nyt alle puolet mitä sovimme, ota tai jätä haha".

Viimeksi muokattu:
Kerrottakoon nyt oma kokemus vaihtokapula.fi sinnepäin, eli myydessä heille. Ostin syyskuussa 2024 iPhone SE 2020:n hintaan 99€(oli 119€, mutta 20€ alekoodilla) ja myin sen viikko sitten takaisin ja sain 79€ takaisin. Ei ole näin "hyvää" kauppaa itse käytetyllä puhelimella tullut tehtyä koskaan

Statistiikka

Viestiketjuista
264 480
Jäsenet
75 457
Uusin jäsen
Bnethor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom