No niin! Eilen toimitti kuriirifirma DPD/PostNord pakettina kävelymaton kotiovelle.
Tuote oli pakattu kaksinkertaiseen, tukevaan pahvilaatikkoon ja oli ihan ehjä, vaikka ulompi laatikko olikin ottanut kuljetuksessa osumaa. Sisempi laatikko ja itse tuote oli muovin ja styroksin ympäröimänä vahingoittumaton.
Pakkauksesta löytyi itse kävelymaton lisäksi EU-virtakaapeli (samanlainen kuin PC-virtalähteessä eli tällä foorumilla varmaan jokaisella noita löytyy muutoinkin), kaukosäädin + paristo + rannelenkki, pullollinen öljyä maton rasvaamiseen sekä koloavain maton kalibrointiin jos tarvetta. Lisäksi mukana oli englanninkieliset käyttöohjeet
Kun olin saanut laitteen purettua pakkausmateriaaleista ja avattua lattialle, jatkoin kytkemällä virtakaapelin sekä käynnistämällä laitteen. Laite meni käynnistyessään manuaalitilaan ja jäi odottamaan. Käynnistettäessä matto lähti liikkumaan 2km/h nopeudella ja ennen "unlockkaamista" huippunopeus oli rajoitettu 3km/h. Käyttöohjeessa on kerrottu miten täyden nopeuden 6km/h saa avattua myös ilman mobiiliappia, mutta itse asensin tuon appin ja suoritin sen kanssa "beginner" -ohjelman mikä avasi huippunopeuden. Appi on hyvä muutoinkin, sillä saa tehtyä oman profiilin missä voi seurata käveltyä matkaa, askelia, kilometrejä jne. Appilla myös voidaan säätää lähtönopeus jne. asetukset sekä tehdä kalibrointi tarvittaessa, jos matto alkaa puoltamaan jommalle kummalle reunalle.
Kaukosäädin on yksinkertainen: sillä lähinnä käynnistetään matto liikkeelle tai pysäytetään se, säädetään nopeutta ja valitaan kävelynopeuden ohjausmoodi (manuaalinen/automaattinen). Manuaalinen on 0,5km/h pykälin muuttuva. Automaattisessa vauhti kiihtyy kun askeltaa maton etuosassa ja hidastuu takaosassa. Tuo vaatii hieman harjoittelua ja teinkin ensimmäisen kävelyn manuaalimoodissa.
Kävelin noin 45min ajan ja vaihtelin nopeutta 5,0 - 5,5km/h välillä. Kyllä sillä olohuoneessa pienen hien sai pintaan.
Matto tuntuu tukevalta ja se joustaa ihan pikkuisen jalan alla askeltaessa. Itse olen nyt 89 kiloa ja moottori tuntui jaksavan ihan hyvin viedä tuolla 5,5km/h nopeudella. Moottorin jäähdytystä varten on näköjään asennettu puhallin, mikä pyörähtää aika ajoin päälle. Matto on tällöin normaalia äänekkäämpi mutta ei mielestäni häiritsevissä määrin. Ilman puhallinta ääni on vaimeampi. Jouduin toki nostamaan TV:n äänenvoimakkuutta omaa, normaalia katseluvoimakkuutta suuremmaksi mutta ei mitenkään häiritsevän kovalle. En usko että tulee ongelmia kerrostalossakaan. Hieman kuuluu töminää askeleista eli en tiedä olisiko kerrostalossa ideaa laittaa jokin hyvin ohut kumimatto alle. Ohjeen mukaan laitetta ei saa laittaa pehmeälle ja/tai upottavalle alustalle. Laitteessa on itsessään paksut kumitassut alla.
Kävelyn ajan minulla oli ranteessa Honor Band 5 ja mittaustulokset olivat aika hyvin linjassa mitä matto ilmoitti. Ihan 100% vertailua en voinut tehdä, kun harmillisesti painoin kaukosäätimessä on/off nappulaa ja matto pysähtyi kesken treenin ja jouduin aloittamaan alusta enkä muistanut nollata ranneketta.
Ohjeen mukaan matto on hyvä öljytä 3kk käytön välein: siis mekanismi, ei kävelyalusta
Laite mahtuu taitettuna säilöön sohvan/sängyn alle, kunhan huonekalun jalkojen korkeus on riittävä (noin 13cm). Käyttöohje ei suosittele säilyttämään laitetta pystyasennossa.
Mielestäni kannattava hankinta, jos ulkona käveleminen on korkean lähtökynnyksen takana, varsinkin näin talvella.