Kauppa-alueen säännöt

Liittynyt
02.08.2020
Viestejä
57
Olen ymmärtänyt seuraavan osion säännöistä;

"- Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle ostajalle."

siten, että jos joku tarjoaa HP:n niin se on silloin myytävä hänelle, vaikka hieroisi kauppoja jonkun muun kanssa?
Noh sain negatiivisen kauppias palautteen peruessani toisen kanssa, kun HP tarjottiin.
Kysyisinkin sitä, että olenko ymmärtänyt väärin ja nyt sain oikeutetusti tuon huonon kauppias palautteen, vai ottiko toinen ostaja vain yksinkertaisesti nokkiinsa turhankin paljon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Olen ymmärtänyt seuraavan osion säännöistä;

"- Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle ostajalle."

siten, että jos joku tarjoaa HP:n niin se on silloin myytävä hänelle, vaikka hieroisi kauppoja jonkun muun kanssa?
Noh sain negatiivisen kauppias palautteen peruessani toisen kanssa, kun HP tarjottiin.
Kysyisinkin sitä, että olenko ymmärtänyt väärin ja nyt sain oikeutetusti tuon huonon kauppias palautteen, vai ottiko toinen ostaja vain yksinkertaisesti nokkiinsa turhankin paljon?

Peruit toisen kanssa -> Eli olit jo sopinut kaupat hänen kanssaan, etkä enää hieromassa kauppoja. Nämä ovat kaksi selvästi eri asiaa.

Jos kaupat oli jo sovittu, ei sitä mikään enää miksikään muuta, ja silloin HP:n huutelijoille ilmoitetaan että tavara on jo myyty.
 
Liittynyt
02.08.2020
Viestejä
57
Olin siis mahdollisesti ymmärtänyt väärin säännöt, koska mielestäni tulkinnan varaista. Raporttia tuosta nyt laitoin
 

g4m3r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
193
Voin linkata keskustelut tarvittaessa, olimme sopineet myyjän kanssa kaupat ja hinnan. Kauppias oli hyväksynyt tarjouksen ja selvittelimme, miten ja koska kaupat hoidetaan. Tämän jälkeen hän sai tarjouksen, jonka jälkeen perui kaupat kanssani. Kaikista timestampeista on todiste asian mennessä eteenpäin. Toivon vain, että kauppoja ei tehdä hyvän maun vastaisesti. Ei jäänyt pahaa makua, mutta kauppias palaute lienee kohtuullinen.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Jos sovit kaupoista alemmalla hinnalla ennen kuin joku tarjoaa HP:n niin ilmoitat HP:n tarjonneelle, että tuote on jo myyty.

Nyt olit perunut jo sovitut kaupat ja myynyt kalliimmalla HP:n tarjonneelle, tässä ei ole kyse muusta kuin huonosta kauppatavasta ja ahneudesta.
 
Liittynyt
02.08.2020
Viestejä
57
Olen nyt tyytyväinen siihen, että on meikäläisellekin vihdoin nuo säännöt tulleet selväksi. Ei siis kirjaimellisesti vaan suuntaa-antavasti. :)
 

g4m3r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
193
Olen nyt tyytyväinen siihen, että on meikäläisellekin vihdoin nuo säännöt tulleet selväksi. Ei siis kirjaimellisesti vaan suuntaa-antavasti. :)
Lue nyt tarkasti mitä Sampsa sanoi, jos säännöt tuli vain suuntaa antavasti selväksi :)
 
Liittynyt
02.08.2020
Viestejä
57
Lue nyt tarkasti mitä Sampsa sanoi, jos säännöt tuli vain suuntaa antavasti selväksi :)
Juuri siihen viittasin. Sääntöjä ei siis noudateta pilkuleen kirjaimellisesti vaan ne ovat siis enemmän suuntaa antavia. :)
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 214
Juuri siihen viittasin. Sääntöjä ei siis noudateta pilkuleen kirjaimellisesti vaan ne ovat siis enemmän suuntaa antavia. :)
On se ihan kirjaimellinen. Jos oot hyväksynyt tarjouksen jo ennen kuin hp:tä tarjotaan, sulla ei oo enää mitään mytävää. Tuo "ensimmäiselle hp:n tarjonneelle" tarkoittaa siis sitä, että jos joku tarjoaa hp:n, olkoon se esimerkissä vaikka 200€, niin sille on myytävä, vaikka ennen kuin edes näet koko viestiä, joku tarjoaisi 250€.
 

g4m3r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
193
Tässä huomaa hienosti, miten me ihmiset olemme erilaisia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 256
Viestejä
4 195 830
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom