Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Jos kortista on olemassa LHR ja ei-LHR-versiot, niin sillon se on luonnollisesti aika keskeinen tieto ainakin tietylle ostajakunnalle. Jos kyseinen tieto puuttuu, niin sitä voi kysyä myyjältä. Ei se nyt niin vaikeaa ole.
Teille on selvästi opetettu poliitikkomaista "vastataan kysymykseen vastaamatta siihen" -toimintaa. Sanoin jo, että tottakai kysyminen on aina mahdollista ja tiedän sen, eikä tässä ollut kyse siitä saako asiasta kysellä. Eli ilmeisesti iotech ei halua ottaa tähän mitään kantaa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
No niinpä. Ymärtää jos joku 3060ti mistä molempia malleja niin olis ihan nice. Mutta sitten voi kysyä tai tarjota vaikka hp:n ehdolla jos non lhr. Jos haluaa varmistaa, että saa sen.

Mutta jos kyseessä 3070ti mistä ei ole milloinkaan tehty non lhr versiota niin miksi ihmeessä pitäisi ilmoittaa, että tämä on lhr. Kun se on 100% varmuudella lhr ja ihan samalla 100% varmuudella se sijoittuu 3060ti:n ja 3080:n väliin. Molempien asioiden pitäisi selvitä ostajalle jo nimestä. Jos ei selviä niin voi kysyä.

Tuntuu todella tyhmältä vaatia luettelemaan ettei tässä ole sitä ja tätä ominaisuutta mikä ei ole edes teoriassa mahdollista. En mä myy polttomoottori autoakaan sillä, että ilmotuksessa mainitaan ettei tämä ole hybridi tai sähköauto.
Ei tässä tosiaan ole vaadittu mitään. Todella outoa, että esitän toiveen, niin sankoin joukoin saavutaan paikalle ihmettelemään tätä "vaatimusta". En ole vaatinut mitään, enkä edes puhunut omasta puolestani, vaan ihan yleisen hyvän vuoksi tuli mieleen, että voisiko tässä olla jotain parantamisen varaa toimintamenettelyssä.

Ja kysymällä selviää, sen tietää jokainen, eikä siitä ole ollut mitään epäselvyyttä. En ymmärrä miksi tätä pitää toistaa järjettömästi jokaisessa viestissä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Teille on selvästi opetettu poliitikkomaista "vastataan kysymykseen vastaamatta siihen" -toimintaa. Sanoin jo, että tottakai kysyminen on aina mahdollista ja tiedän sen, eikä tässä ollut kyse siitä saako asiasta kysellä. Eli ilmeisesti iotech ei halua ottaa tähän mitään kantaa.
En nyt ymmärrä mikä jäi aiempien viestien jälkeen vielä epäselväksi, mutta väännetään rautalangasta:
mikä on iotechin kanta siihen, että LHR-tuotetta myytäessä sitä ei mainita ilmoituksessa? Tottakai kysymällä selviää, mutta kuuluisiko se ilmoittaa jo lähtökohtaisesti?
Ei ole olemassa mitään erillistä LHR-kantaa, eikä ole mitään vaatimusta, että erityisesti LHR-tieto pitäisi mainita. Lähdetään siitä, että pyritään tekemään mahdollisimman selkeää kaupankäyntiä ja tuotteista mainitaan oleelliset tiedot. Jos jotain jää kuitenkin puuttumaan, niin sitten kysytään. Aika selkeää pitäisi olla.

Esimerkki: Myynnissä kortti josta on olemassa kaksi versiota, mutta versiota ei jostain syystä ilmoitettu.
Onko puutteelliset tiedot ilmoituksessa? Kyllä.
Onko ylläpidon tarkoitus puuttua tällaiseen? Ei.
Jos ostaja haluaa lisätietoja tuotteesta, voiko/pitääkö niistä kysyä? Ilman muuta kyllä.
Eikös LHR-tieto ole aika oleellinen kaupankäynnin kannalta, koska se vaikuttaa oleellisesti tuotteen arvoon? Tiedän, että erillistä sääntöä LHR:n osalta ei ole, mutta eikös sen pitäisi sisältyä noihin oleellisiin tietoihin?

Käsittääkseni muutkin tuotteen arvoon oleellisesti vaikuttavat tiedot pitäisi löytyä, niin ei kai tämän pitäisi olla poikkeus tuohon?
Ensimmäiseen virkkeeseen vastasin jo - on oleellinen, jos samasta kortista on eri versioita. Toiseen virkkeeseen vastasin jo yllä ja edellisessä lauseessa. Kolmanteen nyt en tiedä mitä pitäisi enää aiemmin sanomani lisäksi vastata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2021
Viestejä
14
Kuka tässä on puhunut säännöistä itsetarkoituksena? Ja nimenomaan, jos säännöillä voidaan tietyiltä osin varmistaa väärinymmärrykset, joka johtaa turvallisempaan kaupankäyntiin, niin eikö silloin nimenomaan toteuteta sitä tehtävää, mikä säännöillä pitäisikin olla?

Ilman tuollaista sääntöä tässä on ihan mahdollista, että myyjät yrittävät tarkoituksella harhauttaa ostajia, mikäli ostaja ei lähde asiasta kysymään. Molemmilla on toki omat vastuunsa, mutta jos pienellä asialla voidaan välttää tällaiset tilanteet, niin miksi niin ei sitten tehtäisi?
Oikeasti tarkoitin ihan samaa kuin mitä sinäkin. Ja vastasin siihen mitä kysyit, enkä johonkin mitä et kysynyt. Mutta sääntöasialla viittasin muuhun - lähinnä siihen, että jostain kumman syystä ilmoitusta ei saisi kommentoida ja selventää - totta kai saa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Esimerkki: Myynnissä kortti josta on olemassa kaksi versiota, mutta versiota ei jostain syystä ilmoitettu.
Onko puutteelliset tiedot ilmoituksessa? Kyllä.
Onko ylläpidon tarkoitus puuttua tällaiseen? Ei.
Jos ostaja haluaa lisätietoja tuotteesta, voiko/pitääkö niistä kysyä? Ilman muuta kyllä.
Tästä jäi epäselväksi vain se, että miksei ylläpidon ole tarkoitus puuttua näihin? Onko kanta siis se, että ylläpito ei puutu mihinkään tapauksiin, joissa myynti-ilmoituksesta puuttuu oleellisia tietoja?

Jos näin, niin ok. Eli ilmeisesti oleelliset tiedot olisi hyvä löytyä, mutta niitä ei sääntöjen mukaan vaadita.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Tästä jäi epäselväksi vain se, että miksei ylläpidon ole tarkoitus puuttua näihin? Onko kanta siis se, että ylläpito ei puutu mihinkään tapauksiin, joissa myynti-ilmoituksesta puuttuu oleellisia tietoja?

Jos näin, niin ok. Eli ilmeisesti oleelliset tiedot olisi hyvä löytyä, mutta niitä ei sääntöjen mukaan vaadita.
Saathan sä laittaa ilmoituksen jossa lukee vaan "myydään näyttö", mutta voit olla varma että lisäkysymyksiä satelee paljonkin, tai sitten ketään ei kiinnosta koko ilmoitus. Eli hyvähän ne kaikki olennaiset tiedot on olla, mutta sinällään turha vaatia kovinkaan paljoa, koska silloin se valvonta menisi hankalaksi (lue: vaatisi helvetisti aikaa ja resursseja lukea kaikkia ilmoituksia läpi).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Tästä jäi epäselväksi vain se, että miksei ylläpidon ole tarkoitus puuttua näihin? Onko kanta siis se, että ylläpito ei puutu mihinkään tapauksiin, joissa myynti-ilmoituksesta puuttuu oleellisia tietoja?

Jos näin, niin ok. Eli ilmeisesti oleelliset tiedot olisi hyvä löytyä, mutta niitä ei sääntöjen mukaan vaadita.
Kannattaa ajatella asiat niin, että ylläpidon kanta on mahdollisimman vähän puuttua asioihin. Siellä toivotaan, että kaupankäyntiä voisi hoitaa sivistyneesti ja ilman riehuntaa, vaikka juuri siitä asiasta ei ole sääntöä ja antaa heidän keskittyä sisällöntuottamiseen.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Kannattaa ajatella asiat niin, että ylläpidon kanta on mahdollisimman vähän puuttua asioihin. Siellä toivotaan, että kaupankäyntiä voisi hoitaa sivistyneesti ja ilman riehuntaa, vaikka juuri siitä asiasta ei ole sääntöä ja antaa heidän keskittyä sisällöntuottamiseen.
Tottakai näin, mutta jos myyntipalstaa valvottaisiin kunnolla, niin se todennäköisesti toimisi paremmin ja turvallisemmin. Pelkkä toivominen kun ei valitettavasti riitä. Tietysti olisi optimaalista, jos kaikki osaisivat toimia täydellisesti ja mitään ongelmia ei koskaan olisi, mutta aikamoista utopiaahan se oikeasti on.

En siis vaadi edelleenkään ylläpidolta mitään ja on heidän asiansa miten haluavat palstaa valvoa. Minulla voi olla erilainen näkemys asioihin, mutta eipä sillä mitään väliä ole. Jos olen ymmärtänyt ylläpidon kannan asioihin oikein, niin eipä tässä ole enää mitään keskusteltavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Raportoin ensin, mutta se oli kuulemma turha raportti - ja kaikki tämä tapahtuu sääntöjen mukaisesti.

Intel 12th gen kyselyn vastausaika on päättynyt ja arvonnan voittaja on selvillä!
Onnea asiakkaamme x. - laitoimme sähköpostia gmailiin :cool:
Kiitoksia, kyllä tämä eka voitto itselle on!

Eli nykyään saa ihan naama peruslukemilla myydä striimivalvojaisvoittoja? Jaahas. Mielestäni tämä on väärin ja siksi haluaisin tuoda asian keskusteluun.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Raportoin ensin, mutta se oli kuulemma turha raportti - ja kaikki tämä tapahtuu sääntöjen mukaisesti.





Eli nykyään saa ihan naama peruslukemilla myydä striimivalvojaisvoittoja? Jaahas. Mielestäni tämä on väärin ja siksi haluaisin tuoda asian keskusteluun.
Väärin ja väärin, mutta vähintäänkin menee samaan kastiin kuin vaikkapa sen uuden näytönohjaimen myynti. Eli jos tämä on sallittua, niin kyllä sitten pitäisi saada myydä myös muitakin uusia tuotteita.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Väärin ja väärin, mutta vähintäänkin menee samaan kastiin kuin vaikkapa sen uuden näytönohjaimen myynti. Eli jos tämä on sallittua, niin kyllä sitten pitäisi saada myydä myös muitakin uusia tuotteita.
Kyse oli voitosta. Onhan se nyt ihan eri asia kuin tarkoituksellinen hamstraus voiton maksimoimiseksi. En näe tuossa mitään ongelmaa, saati yhtäläisyyttä näytönohjaintilanteeseen.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Kyse oli voitosta. Onhan se nyt ihan eri asia kuin tarkoituksellinen hamstraus voiton maksimoimiseksi. En näe tuossa mitään ongelmaa, saati yhtäläisyyttä näytönohjaintilanteeseen.
Ei ole kyse pelkästään voitosta, vaan uusien näytönohjainten myynti on kielletty, oli hinta mikä hyvänsä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Saatan olla sitten tässä väärässä. En vaan itse osallistunut kisaan, kun ei ole tuolle tarvetta ja olen selvästi kateellinen :(

Ei tässä mitään - jatkakaa. Onnea myyntiin.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Saatan olla sitten tässä väärässä. En vaan itse osallistunut kisaan, kun ei ole tuolle tarvetta ja olen selvästi kateellinen :(

Ei tässä mitään - jatkakaa. Onnea myyntiin.
Oon siis siitä sun kanssa samaa mieltä, että nykyisten sääntöjen mukaan tämä on väärin, koska uusien näytönohjainten myyntikin on väärin. Tuo mun "väärin ja väärin" oli lähinnä siihen, että pitäisikö näiden olla kiellettyjä vai ei.
 

jepulis65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
117
Onko siis ainoastaan uusien käyttämättömien näytönohjainten myynti kielletty, mutta muuta avaamatonta pakettia saa myydä?

Ei ole kovin selkeetä kylläkään.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Onko siis ainoastaan uusien käyttämättömien näytönohjainten myynti kielletty, mutta muuta avaamatonta pakettia saa myydä?

Ei ole kovin selkeetä kylläkään.
Erikseen tuolla säännöissä on mainittu, että kauppa-alue on tarkoitettu käytetyn tavaran myyntiin, mutta jos arpajaisista voitetun prosun saa laittaa suoraan myyntiin niin siltä tämä vähän vaikuttaa, että koskee vain näytönohjaimia.
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
kauppa-alue on tarkoitettu ensisijaisesti käytetyn tavaran myymiseen
Ei uuden tavaran myyminen käsittääkseni ole kiellettyä. Näytönohjaimet tilanteesta johtuen eri asia. Voihan sitä ostaa jonkun tuotteen ja tulla vaikka katumapäälle tai todeta ettei olekkaan tarvetta ja myydä täällä ennemmin kuin palauttaa.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Voihan sitä ostaa jonkun tuotteen ja tulla vaikka katumapäälle tai todeta ettei olekkaan tarvetta ja myydä täällä ennemmin kuin palauttaa.
Joo, mutta miksi ihmeessä sitten kieltää uuden näytönohjaimen myynti, vaikka hinta olisi sama kuin kaupasta?
 

jepulis65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.11.2021
Viestejä
117
Ei uuden tavaran myyminen käsittääkseni ole kiellettyä. Näytönohjaimet tilanteesta johtuen eri asia. Voihan sitä ostaa jonkun tuotteen ja tulla vaikka katumapäälle tai todeta ettei olekkaan tarvetta ja myydä täällä ennemmin kuin palauttaa.
Typerää mielestäni vetää kaksilla eri säännöillä, mutta eipähän ole pakko kauppaosiota käyttää. Onhan noita paikkoja missä myydä ja ostella.
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Joo, mutta miksi ihmeessä sitten kieltää uuden näytönohjaimen myynti, vaikka hinta olisi sama kuin kaupasta?
Näytönohjainten saatavuus, hinta, mainaus, trokaus. Sen takia niillä on omat säännöt, joita on jonkinverran muuteltu matkan varrella.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Joo, mutta miksi ihmeessä sitten kieltää uuden näytönohjaimen myynti, vaikka hinta olisi sama kuin kaupasta?
Trokareitten vuoksi asia on ollut helpompi hoitaa näin. Ei niitä sääntöjä pidä lukea muutenkaan kuin piru raamattua. Maalaisjärki riittää.

Olisi aika urpoa kieltää jotain tuotteen voittanutta myymästä sitä edelleen, jos ei itsellä ole tarvetta. Kyse on kuitenkin ihan eri asiasta kuin näytönohjain-trokareitten touhussa. Onnea voittajalle ja sillä siisti.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Olisi aika urpoa kieltää jotain tuotteen voittanutta myymästä sitä edelleen, jos ei itsellä ole tarvetta. Kyse on kuitenkin ihan eri asiasta kuin näytönohjain-trokareitten touhussa. Onnea voittajalle ja sillä siisti.
En nyt muista onko jopa tullut vastaan myös tapaus, jossa voitetun näytönohjaimen myynti kiellettiin, koska uusi. Jos ei ole, niin toivottavasti ei tulekaan.

Pointti tässä onkin se HINTA. Jos myyt uuden näytönohjaimen samaan hintaan kuin kaupassa, millä helvetin logiikalla se on trokaamista?

Noh sama se minulle, omat setit riittää pitkäksi aikaa, joten ei tartte ostella uutena eikä käytettynä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
En nyt muista onko jopa tullut vastaan myös tapaus, jossa voitetun näytönohjaimen myynti kiellettiin, koska uusi. Jos ei ole, niin toivottavasti ei tulekaan.

Pointti tässä onkin se HINTA. Jos myyt uuden näytönohjaimen samaan hintaan kuin kaupassa, millä helvetin logiikalla se on trokaamista?

Noh sama se minulle, omat setit riittää pitkäksi aikaa, joten ei tartte ostella uutena eikä käytettynä.
Ainakin gigantin väärin toimitettujen näytönohjaimien myynti kiellettiin. Tapaus kun gigantti toimitti jonkun kompon/konepaketin yhteydessä väärät näytönohjaimet eikä halunnut niitä takaisin kun toimitti ostajille oikeanlaiset.
En muista tarkkaan mutta oliko tuotetiedoissa 2060 ja toimitettin 1660 tms. myynti kiellettiin koska ilmaiseksi/liian halvalla saatu eli mukamas hintavirhe.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
424
Eipä osunut tämmöinen sääntö missään silmiin eikä kyllä osu vieläkään? YV:nä tarjottiin 1070€ ja ostaja oli sopivasti tulossa noukkimaan, joten tein kaupat. En mä jaksa mitään huutokauppoja täällä pitää ku on parempaakin käyttöä ajalle.
En viitsi enää tuonne myynti-ilmoitukseen kirjottaa ja upata sitä turhaan, mutta ihan vain sen takia pyysin tietoa, että näkee millä hintaa kauppa toteutui kun ei itse ostajana pysty näkemään noita muiden YV:nä tekemiä tarjouksia ja tietämään kuinka paljon muita ostajia on ja tarjoamaan sen mukaan.

Tuossa:

Yleiset ohjeet ja säännöt:

- Kun olet myynyt tuotteet, kerro siitä viiveettä ilmoituksessa, muokkaa otsikon etuliitteeksi Myyty, säilytä alkuperäinen myynti-ilmoitus ja ilmoita vielä, millä hinnalla tuote myytiin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
7
En viitsi enää tuonne myynti-ilmoitukseen kirjottaa ja upata sitä turhaan, mutta ihan vain sen takia pyysin tietoa, että näkee millä hintaa kauppa toteutui kun ei itse ostajana pysty näkemään noita muiden YV:nä tekemiä tarjouksia ja tietämään kuinka paljon muita ostajia on ja tarjoamaan sen mukaan.
Myös säännöistä:
"- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu"

Eipä tässä mitään sääntöjä ole rikottu, joten aika turhaa tämmöinen. Olisit tarjonnut HP:n niin kortti olisi nyt sinun :)

Minä siis tuon kortin ostin. Sattui osumaan myyjän kanssa aikataulut yhteen mikä itselle ehtona ja oli korkein tarjous sillä hetkellä niin lyötiin kaupat lukkoon.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
424
Myös säännöistä:
"- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu"

Eipä tässä mitään sääntöjä ole rikottu, joten aika turhaa tämmöinen. Olisit tarjonnut HP:n niin kortti olisi nyt sinun :)

Minä siis tuon kortin ostin. Sattui osumaan myyjän kanssa aikataulut yhteen mikä itselle ehtona ja oli korkein tarjous sillä hetkellä niin lyötiin kaupat lukkoon.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, en tietääkseni ole missään väittänytkään sääntöjä rikottaneen. Vastasin tänne myyjän viestiin. Olin itsekin yv:llä yhteydessä myyjään kortin noutamisesta, mutta myyjä valitsi sinut, mikä on sääntöjen mukaista kuten totesit. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Mikäs täällä on käytäntö jos tarjotaan HP (mielestäni se viestin sisällön perusteella on tarjottu, vaikka HP:tä ei nimenomaisesti ole sanottu). Laite ollut kuukauden myynnissä ja tiputtanut hintaa tyyliin 10€/vk eli varmaankaan mistään ”ainutlaatuisesta once in a lifetime kauppatilaisuudesta” ei voi puhua. Viesti on pistetty yöllä ~02:00 jossa haluttiin minun reagoivan YV:llä ja itse laitoin 09:48 maksuohjeet, kerroin postikulut (aika helposti löytyi tieto että ~300km päästä) ja pyysin tarvittavat tiedot lähetystä varten.

Edeltävänä päivänä 22:00 toinen ostaja alkoi kyselemään koneesta tietoja joihin vastasin ja hän kyseli lisää 09:48 jälkeen jolloin kerroin koneen olevan ”teknisesti myyty” sillä käsittääkseni HP on tarjottu ja olen tälle ostajalle maksutiedotkin kertonut. Hän kuitenkin ilmaisi olevan kiinnostunut jos ei kaupat tuon toisen kanssa synny.

Eipä ole kuulunut mitään, yhtäkkiä en keksi skenaariota jossa ostaja ei pystyisi vastamaan edes ”ok” tässä ~8,5h ajassa kun kyseessä on kuitenkin vielä ”ei arkipäivä”. Ostajalla on vielä muutamia positiivisia palautteitakin eli ihan täysi hupihuutelija ei luulisi olevan.

Kauanko tässä nyt sitten pitäisi odotella ja ihmetellä ennenkuin tuon toisen ostajan kanssa voi asiassa edetä? Ainahan sitä voi olla pelikaani turbiinissa, koira syönyt kännykän ja mitä vielä, mutta kun ottaa huomioon että kyseessä on ~7v vanha läppäri niin itsellä on ainakin isoin motivaatio saada se pihalle kämpästä…

Luulisi jos tavarasta kuin tavarasta on kauppaa tekemässä niin olisi myös kohtalaisesti tavoitettavissa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Eipä ole kuulunut mitään, yhtäkkiä en keksi skenaariota jossa ostaja ei pystyisi vastamaan edes ”ok” tässä ~8,5h ajassa kun kyseessä on kuitenkin vielä ”ei arkipäivä”. Ostajalla on vielä muutamia positiivisia palautteitakin eli ihan täysi hupihuutelija ei luulisi olevan.

Kauanko tässä nyt sitten pitäisi odotella ja ihmetellä ennenkuin tuon toisen ostajan kanssa voi asiassa edetä? Ainahan sitä voi olla pelikaani turbiinissa, koira syönyt kännykän ja mitä vielä, mutta kun ottaa huomioon että kyseessä on ~7v vanha läppäri niin itsellä on ainakin isoin motivaatio saada se pihalle kämpästä…

Luulisi jos tavarasta kuin tavarasta on kauppaa tekemässä niin olisi myös tavoitettavissa?
Mulle ei ihan aukea tämä "kun ei ole edes arkipäivä" logiikka tässä. Viikonloppuisinhan sitä juuri on ihmisillä kaikenlaista yhtäjaksoista menoa minkä aikana ei välttämättä joku nettifoorumeilla roikkuminen kiinnosta. 8,5h reagoimattomuus viestiin ei myöskään ole yhtään millään mittarilla mitenkään kohtuutonta.

Itse myös kyllä tulkitsen tuon "ostan pois", ilman mitään lisämääreitä että HP on tarjottu. Mutta joku järki nyt käteen silti tuon kanssa että millaista reagointiaikaa toisilta odottaa. Järkevä raja mitataan päivissä, ei tunneissa. Vaikka kuinka olisikin kiva saada kaupat nopeasti pois alta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Tarkoitin että ”arkipäivänä” nyt teoriassa voisi olla jossain 16h duunivuorossa jossa kännykkää ei esim. voi ollenkaan käyttää koska työnantajan määräys. Tietysti voihan tämmöinen vuoro olla viikonloppunakin. Mutta jos nyt ajatellaan että tuon 02:00 ja 09:30 välissä on mennyt nukkumaan niin väittäisin että pitäisi olla jo herännytkin :).

Minua ei muut menot kiinnosta hiukkaakaan jos on kuitenkin itse vapaaehtoisesti ostajaksi päättänyt ilmoittautua. Yv:stähän saa email-ilmot ja muut eli ei tartte foorumeita pollailla.

Enkä myöskään sanonut että 100% tähän mennessä jotain olisi pitänyt kuulua vaan nimen omaan kyselin että kuinka kauan tässä ”sääntöjen mukaan” pitää odotella. En ajatellut venailla että henkilö palaa 5 päivän erämaavaelluksen jälkeen asiaan - erityisesti kun hän ei mistään tämmöisestä ole indikoinut.

Itse ajattelin että ihan max 24h on kohtuullinen eli jos huomenna 10:00 mennessä on edelleen radiohiljaisuus päällä niin voi myydä tuotteen jollekin muulle? Muutenhan tämä kaupanteko on vielä toriakin vaikeampaa :).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Tarkoitin että ”arkipäivänä” nyt teoriassa voisi olla jossain 16h duunivuorossa jossa kännykkää ei esim. voi ollenkaan käyttää koska työnantajan määräys. Tietysti voihan tämmöinen vuoro olla viikonloppunakin. Mutta jos nyt ajatellaan että tuon 02:00 ja 09:30 välissä on mennyt nukkumaan niin väittäisin että pitäisi olla jo herännytkin :).

Minua ei muut menot kiinnosta hiukkaakaan jos on kuitenkin itse vapaaehtoisesti ostajaksi päättänyt ilmoittautua. Yv:stähän saa email-ilmot ja muut eli ei tartte foorumeita pollailla.

Enkä myöskään sanonut että 100% tähän mennessä jotain olisi pitänyt kuulua vaan nimen omaan kyselin että kuinka kauan tässä ”sääntöjen mukaan” pitää odotella. En ajatellut venailla että henkilö palaa 5 päivän erämaavaelluksen jälkeen asiaan - erityisesti kun hän ei mistään tämmöisestä ole indikoinut.

Itse ajattelin että ihan max 24h on kohtuullinen eli jos huomenna 10:00 mennessä on edelleen radiohiljaisuus päällä niin voi myydä tuotteen jollekin muulle? Muutenhan tämä kaupanteko on vielä toriakin vaikeampaa :).
Minulla on ollut samoja ongelmia. Itse kyllä pitäisi kohtuullisena aikana 48h, mutta mielestäni 24h on kohtuullinen, varsinkin, jos on ostajia on jonossa. Pahimmassa tapauksessa menee kaupat ohi, kun ostaakin jostain muualta.

Itse kyllä myisin toiselle ostajalle (vaikka sitten huomenna). Huomautan myös, että rangaistus tällaisesta ohimyynnistä on tod.näk. varoitus ja negatiivinen kauppiaspalaute, mutta kyllä sitä nyt voi melkein oman fiiliksen mukaan miettiä, onko tosiostaja siellä toisessa päässä, jos pistää radiohiljaisuuden päälle. Tämä on yleensä merkki siitä, että hän koettaa myydä tuotteen eteenpäin ennen ostoa, tai sitten hankkii rahaa myymällä jotain. Itse olen sitä mieltä, että tämmöisiä ostajia pitäisi enemminkin rankaista..

Mutta siis jos myyt nyt, niin pahin seuraus on tämä varoitus + negatiivinen palaute. En itse menisi tähän, mutta onhan tässä seuraukset ihan eri tasoa kuin poliisille rikosilmoitus ja poliisitutkinta ja mahdollinen käräjäoikeuden tuomio (tämä siis tulee, jos kusetat kaupoissa ja viet vaan rahat). Ja eniten ärsyttää, että sille ostajalle , joka tarjosi HP:n , mutta ei välttämättä lunasta, tuskin käy yhtään mitään. Pääsee kuin koira veräjästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Juurikin sen vuoksi lähdin kyselemään (”nyt jo”) kun itselläni ainakin on tarkoitus kunnioittaa kauppapaikan sääntöjä riippumatta siitä selviääkö rikkomuksesta negalla/huomatuksella. Jos sääntöjä noudatetaan niin negaa/huomautustakaan ei voi tulla. Kuitenkin kun laskee 1+1 niin todennäköisyys noiden ”hp” kauppojen toteutumiselle laskee koko ajan tuntien edetessä. Itsehän ostajana olisin paiskannut lisäksi yv:llä puhelinnumeron ja kertonut koska tavoitettavissa eli joku tommonen töissä 03:00-20:00 alkaa olemaan myöskin epätödennäköistä joskaan ei tietysti mahdotonta.

Mutta johtopäätös ilmeisesti edelleenkin (yritin katsella myöskin vanhoja keskusteluja ja vastaavia kysymyksiä sielläkin oli) on että kuka tahansa voi huutaa ”hep” ja myyjän pitää siitä sitten päätellä että tuo on varmaan hp-huuto ja miettiä/odottaa N aikayksikköä että tapahtuuko ”hep” jälkeen jotain vai eikö tapahdu? Ja tätä N:ää ei ole missään speksattu.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
63
Terve. Laittelin tuossa aikasemmin näyttiksen myyntiin ja se poistettiin, koska uusien avaamattomien näytönohjainten myynti on kiellettyä. En kylläkään sitä sääntöä nähnyt ekassa viestissä ja en koko ketjua jaksanut läpi lukea. Nyt sitten viikonloppuna avasin paketin ja testailin sitä ja laitoin uudestaan myyntiin (en kylläkään erikseen sitä maininnut ilmoituksessa), mutta se poistettiin taas samasta syystä. Niin kysyisin mitkä on ne käytön vähimmäismäärät, että täällä saa myydä? Hinnaksikin olen laittanut vähemmän kun saman mallisarjan enemmän käytetyillä täällä, niin ei varmaan voi syyttää että yrittäisin bisnestä näillä tehdä. Kerkesin vaan tuossa vuoden aikana kyllästyä odottelemaan ja hommasin itselle jo toisen näyttiksen ja Gigantin asiakaspalvelu on aina niin ruuhkainen että tilauksen peruminen on käytännössä mahdotonta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Terve. Laittelin tuossa aikasemmin näyttiksen myyntiin ja se poistettiin, koska uusien avaamattomien näytönohjainten myynti on kiellettyä. En kylläkään sitä sääntöä nähnyt ekassa viestissä ja en koko ketjua jaksanut läpi lukea. Nyt sitten viikonloppuna avasin paketin ja testailin sitä ja laitoin uudestaan myyntiin (en kylläkään erikseen sitä maininnut ilmoituksessa), mutta se poistettiin taas samasta syystä. Niin kysyisin mitkä on ne käytön vähimmäismäärät, että täällä saa myydä? Hinnaksikin olen laittanut vähemmän kun saman mallisarjan enemmän käytetyillä täällä, niin ei varmaan voi syyttää että yrittäisin bisnestä näillä tehdä. Kerkesin vaan tuossa vuoden aikana kyllästyä odottelemaan ja hommasin itselle jo toisen näyttiksen ja Gigantin asiakaspalvelu on aina niin ruuhkainen että tilauksen peruminen on käytännössä mahdotonta.
Sulla on torissa ilmoitus jossa sanotaan sen näytönohjaimen olevan avaamaton ja käyttämätön. Täällä olet käyttänyt samaa paketin kuvaa kun torissa josta ei käy ilmi onko paketti avattu ja onko ohjainta käytetty.

 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
63
Sulla on torissa ilmoitus jossa sanotaan sen näytönohjaimen olevan avaamaton ja käyttämätön. Täällä olet käyttänyt samaa paketin kuvaa kun torissa josta ei käy ilmi onko paketti avattu ja onko ohjainta käytetty.

Aajoo. Unohdin päivitellä tuon torin ilmotuksen. Näkyy menevän joka paikassa niin vaikeeks, että ehkä heitän koko roskan roskiin niin pääsee helpommalla :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Aajoo. Unohdin päivitellä tuon torin ilmotuksen.
Kun nyt sanoit että tuota olet testaillut niin varmaan kannattaa ottaa kuva siitä että ohjain on kiinni koneessa jonka sitten liittää myös ilmoitukseen. Mikäli siis vielä tänne ilmoituksen meinasit laittaa.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
63
Kun nyt sanoit että tuota olet testaillut niin varmaan kannattaa ottaa kuva siitä että ohjain on kiinni koneessa jonka sitten liittää myös ilmoitukseen. Mikäli siis vielä tänne ilmoituksen meinasit laittaa.
Joo, pitää laitella uudestaan illalla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
@HeMuLiZ

Tuolla näyttiksiä koskevat säännöt:


Kieltämättä vähän erikoista ettei mitään selvää aikarajaa ole, minkä jälkeen myytävää näytönohjainta ei enää katsota uudeksi.

Aamulla ehdin nähdä ilmoituksen 22.11. ostetusta näyttiksestä ja sekin poistettiin. Olettaisin että tuossakin tapauksessa poiston syy oli näyttiksen uutuus, mutta voi olla toki muukin syy.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
165
Tähän ehkä vastattu jo jossain mutta en osunut haulla tai tästä nopeasti selaamalla.

Miten tällaisessa tarjous - vastatarjous tilanteessa tulkitaan 3. osapuoli? Eli jos minulla on ilmoitus Myydään tavara hintapyynnöllä 100 > Henkilö A tarjoaa 80 > Teen vastatarjouksen 90 > Henkilö B tulee sivusta ja ilmoittaa että hän maksaa tuo 90, ennen kuin A on vastannut mitään.

Olenko muuten kuin moraalisesti velvollinen odottamaan, että mitä Henkilö A tuumaa vastaukseeni, ennen kuin voin myydä B:lle? Onko tämä kategoriaa "myyjä myy niinkuin huvittaa" koska alkup. hintapyyntöä ei ole tarjottu, vai onko tuo vastatarjous tavallaan myös uusi hintapyyntö?
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
804
Tähän ehkä vastattu jo jossain mutta en osunut haulla tai tästä nopeasti selaamalla.

Miten tällaisessa tarjous - vastatarjous tilanteessa tulkitaan 3. osapuoli? Eli jos minulla on ilmoitus Myydään tavara hintapyynnöllä 100 > Henkilö A tarjoaa 80 > Teen vastatarjouksen 90 > Henkilö B tulee sivusta ja ilmoittaa että hän maksaa tuo 90, ennen kuin A on vastannut mitään.

Olenko muuten kuin moraalisesti velvollinen odottamaan, että mitä Henkilö A tuumaa vastaukseeni, ennen kuin voin myydä B:lle? Onko tämä kategoriaa "myyjä myy niinkuin huvittaa" koska alkup. hintapyyntöä ei ole tarjottu, vai onko tuo vastatarjous tavallaan myös uusi hintapyyntö?
Myy B:lle
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Tähän ehkä vastattu jo jossain mutta en osunut haulla tai tästä nopeasti selaamalla.

Miten tällaisessa tarjous - vastatarjous tilanteessa tulkitaan 3. osapuoli? Eli jos minulla on ilmoitus Myydään tavara hintapyynnöllä 100 > Henkilö A tarjoaa 80 > Teen vastatarjouksen 90 > Henkilö B tulee sivusta ja ilmoittaa että hän maksaa tuo 90, ennen kuin A on vastannut mitään.

Olenko muuten kuin moraalisesti velvollinen odottamaan, että mitä Henkilö A tuumaa vastaukseeni, ennen kuin voin myydä B:lle? Onko tämä kategoriaa "myyjä myy niinkuin huvittaa" koska alkup. hintapyyntöä ei ole tarjottu, vai onko tuo vastatarjous tavallaan myös uusi hintapyyntö?
Tää on vähän 50/50. Jos myyt B:lle, et sinällään tee mitään väärin, mutta on se ehkä vähän kelju temppu. Itse vastaisin B:lle, että tehdään näin jos A ei ostakaan tms. Itsestäsi sitten kiinni mikä on mielestäsi hyvän tavan mukainen aika odotella vastausta.
 

murkusmarkku

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
31
Kummallista että mun ilmoja poistellaan kokoajan surkeilla perusteilla??
1. Tapaus minä ALENSIN hintaa ja syy poistamiselle oli "uppaaminen". Minä en todellakaan upannut vaan alensin hintaa..
2. Olin myymässä näytönohjainta uutena mutta mainitsin kyllä selvästi ilmossa, että korttia on käytetty ja tsekattu onko se LHR malli vai ei. Eli se ei ollut uusi ja käytättämätön. Taas jälleenkerran ilmo poistettiin syyttä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Kai alensit hintaa editoimalla ilmoitustasi jos aiemmasta viestistäsi on alle 72 tuntia?
Vai uppasitko uudella viestillä?

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Ongelmaksi on nyt viime aikoina tullut se, koska uusia näytönohjaimia (3000-sarjan NVIDIA ja 6000-sarjan AMD) ei saa myydä suoraan, niin se uusi kortti on koneeseen isketty hetkeksi, laitettu takas lootaan ja sit myydään jo käytettynä. Mahdotonta on todistaa, että se kortti on koneessa käynyt, taikka ollut käytössä vaikka se pari päivääkin.
Eli missä menee se raja, että kortti on käytetty, eli tämän takia tarkennusta lienee vaatii tämäkin kohta nyt joidenkin mielestä.

Eli mitä sanoo ylläpito, milloin näytönohjain on käytetty? Pitääkö olla tietty aika kulunut kuitista näkyvästä ostopäivämäärästä? Tämä vaatisi, että ilmoitukseen myöskin merkitään selkeästi se ostopäivämäärä, joka nyt tuntuu osalta "vahingossa" jäävän pois näissä tuoreiden korttien myynti-ilmoituksissa.
 
Viimeksi muokattu:

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Kummallista että mun ilmoja poistellaan kokoajan surkeilla perusteilla??
1. Tapaus minä ALENSIN hintaa ja syy poistamiselle oli "uppaaminen". Minä en todellakaan upannut vaan alensin hintaa..
2. Olin myymässä näytönohjainta uutena mutta mainitsin kyllä selvästi ilmossa, että korttia on käytetty ja tsekattu onko se LHR malli vai ei. Eli se ei ollut uusi ja käytättämätön. Taas jälleenkerran ilmo poistettiin syyttä.
Lenovon pakettikoneista irti revityt uudet non-lhr 3060ti:t ja 3070:t näyttävät olevan tämän hetken helpon lisätienestin kohde. Hakee muutaman koneen alennuksesta ja myy sitten kortin ja rungon erikseen.
Sinulla taisi olla vähintään 3 trokaustarkoitukseen hankittua tuollaista?
 

murkusmarkku

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
31
Lenovon pakettikoneista irti revityt uudet non-lhr 3060ti:t ja 3070:t näyttävät olevan tämän hetken helpon lisätienestin kohde. Hakee muutaman koneen alennuksesta ja myy sitten kortin ja rungon erikseen.
Sinulla taisi olla vähintään 3 trokaustarkoitukseen hankittua tuollaista?
Ei ole kolmea. Ja en myy loppu runkoa erikseen sille on omat käyttökohteensa.
Mutta miten tämä liittyy siihen että se ilmo poistettiin syyllä että myin uutta näytönohjainta kun se ei ollut uuden näytönohjaimen kriteereitä täyttävä?
 

murkusmarkku

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
31
Ongelmaksi on nyt viime aikoina tullut se, koska uusia näytönohjaimia (3000-sarjan NVIDIA ja 6000-sarjan AMD) ei saa myydä suoraan, niin se uusi kortti on koneeseen isketty hetkeksi, laitettu takas lootaan ja sit myydään jo käytettynä. Mahdotonta on todistaa, että se kortti on koneessa käynyt, taikka ollut käytössä vaikka se pari päivääkin.
Eli missä menee se raja, että kortti on käytetty, eli tämän takia tarkennusta lienee vaatii tämäkin kohta nyt joidenkin mielestä.

Eli mitä sanoo ylläpito, milloin näytönohjain on käytetty? Pitääkö olla tietty aika kulunut kuitista näkyvästä ostopäivämäärästä? Tämä vaatisi, että ilmoitukseen myöskin merkitään selkeästi se ostopäivämäärä, joka nyt tuntuu osalta "vahingossa" jäävän pois näissä tuoreiden korttien myynti-ilmoituksissa.
Miten on mahdollista tietää onko low hashrate malli ilman että sitä ei koneessa käytä?
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Ei ole kolmea. Ja en myy loppu runkoa erikseen sille on omat käyttökohteensa.
Mutta miten tämä liittyy siihen että se ilmo poistettiin syyllä että myin uutta näytönohjainta kun se ei ollut uuden näytönohjaimen kriteereitä täyttävä?
Kolmea silti myit (yhdessä poistetussa ilmoituksessa). Muistan lukeneeni ilmoituksen ja olen määrästä varma.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Mites tämä tapaus: Myydään - Komponentteja (Laihia) Menikö sääntöjen ja hyvien tapojen mukaan vai ei? Ilmeisesti yyveellä tehty kaupat suoraan. Jäi vähän kaivelemaan kun hintatiedusteluuni ei vastattu ja myytiin ohi tuolla lailla nenän edestä enkä saanut edes tilaisuutta hyväksyä / hylätä hintapyyntöä tai tehdä minkäänlaista tarjousta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 713
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom