Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Liittynyt
24.02.2020
Viestejä
92
Mites tämä tapaus: Myydään - Komponentteja (Laihia) Menikö sääntöjen ja hyvien tapojen mukaan vai ei? Ilmeisesti yyveellä tehty kaupat suoraan. Jäi vähän kaivelemaan kun hintatiedusteluuni ei vastattu ja myytiin ohi tuolla lailla nenän edestä enkä saanut edes tilaisuutta hyväksyä / hylätä hintapyyntöä tai tehdä minkäänlaista tarjousta.
Tuo sama näkyi ainakin torissa. Itsekin nyt vähän ihmettelen kun eilen tarjosin HP:n setistä 2 ja läheteltiin yv. Tänään se olikin vielä aamulla myymättä, mutta kuitenkin hetken kuluttua olikin myyty molemmat. Odottelen nyt vielä jos saisin vastauksen...

Mutta itseäni ainakin v*ttaa suuresti suoraan yv:llä tarjoilu ja myynti. En tykkää.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Tuo sama näkyi ainakin torissa. Itsekin nyt vähän ihmettelen kun eilen tarjosin HP:n setistä 2 ja läheteltiin yv. Tänään se olikin vielä aamulla myymättä, mutta kuitenkin hetken kuluttua olikin myyty molemmat. Odottelen nyt vielä jos saisin vastauksen...

Mutta itseäni ainakin v*ttaa suuresti suoraan yv:llä tarjoilu ja myynti. En tykkää.
Tässä ois kyllä selityksen paikka että miten tämä homma näin on hoidettu. Minun mielestäni tuo sinun keissi on niin selvä tapaus, että nuo yv-kaupat kuuluisi perua ja myydä tavarat sinulle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Mites tämä tapaus: Myydään - Komponentteja (Laihia) Menikö sääntöjen ja hyvien tapojen mukaan vai ei? Ilmeisesti yyveellä tehty kaupat suoraan. Jäi vähän kaivelemaan kun hintatiedusteluuni ei vastattu ja myytiin ohi tuolla lailla nenän edestä enkä saanut edes tilaisuutta hyväksyä / hylätä hintapyyntöä tai tehdä minkäänlaista tarjousta.
Et siis tehnyt edes tarjousta? Joku muu ehti tekemään. Eikait tuossa mitään väärää ole.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Et siis tehnyt edes tarjousta? Joku muu ehti tekemään. Eikait tuossa mitään väärää ole.
Pitää paikkansa että en ollut tehnyt tarjousta. Toisaalta ketjussa kukaan muukaan ei ollut tehnyt tarjousta noista tavaroista ja siinä mielessä olin ensimmäinen joka ilmaisi kiinnostuksensa noiden tavaroiden ostamiseen.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Et siis tehnyt edes tarjousta? Joku muu ehti tekemään. Eikait tuossa mitään väärää ole.
Just näin, ei tuossa mitään ollut. Onhan näitäkin, että "myynnissä myös muualla", ja kun tuote myyty esim. Torissa, merkitään täällä oleva ilmoitus myydyksi jne.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Pitää paikkansa että en ollut tehnyt tarjousta. Toisaalta ketjussa kukaan muukaan ei ollut tehnyt tarjousta noista tavaroista ja siinä mielessä olin ensimmäinen joka ilmaisi kiinnostuksensa noiden tavaroiden ostamiseen.
Rikottiinko mielestäsi jotain sääntöä?

Mielestäni tämä sääntö tekee selväksi, ettei kauppias ole toiminut väärin myydessään jollekulle muulle ennen kyselyihin vastaamista:
- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Rikottiinko mielestäsi jotain sääntöä?
Ainakin näitä sääntöehdotuksia rikottiin:
Kannattaisiko sääntöihin lisätä, että kaupankäynti on käytävä myynti-ilmoituksessa, eikä yksityisviesteillä?
Kannatan sillon olis selkeä mikä todellinen tarjottuhinta on,ja näkee kuka tarjonnut.tahtoo aina kun tarjoaa tulla puskasta parempitarjous,silti kohde on vielä myynnissä pitkäänkin.sellanen epäilys on että ne jotka yv tarjoaa ovat käyttäjien joilla ei vielä ole oikeutta ostaa /tai myydä,
Tämä siistä syystä, ettei tuotteita myytäisi toisten ohi yksityisviesteillä, joka olisi reilua kaikkia kohtaan. Usein myyjät eivät vaivaudu edes laittamaan myynti-ilmoitukseen mahdollisia yksityisviesteillä saamiaan tarjouksia. Samalla tavalla ne kaupat voi lopulta sopia yksityisviesteillä, kun hintapyynti tai tarjous on ensin hyväksytty itse myynti-ilmoituksessa, kyllä sen kaikki oppisi nopeasti.
Ehdottomasti yv-myynnit veks jos mahdollista, ainoastaan tiedustelut yms. sinne. Näkisi huudetut tarjoukset suoraan myynti-ilmosta eikä tarvisi arvailla saako tuotteen jos huudan ensimmäisenä hp:n...
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
239
Siirretty alueelle:
Myynti-ilmoituksen pohja + esimerkki

Terve.

Olisi parannusehdotus tähän myynti-alueeseen. Olen huomannut, että todella harvat myyjät vaivaituvat laittamaan ilmoitukseensa myytävään tuotteeseen liittyvää linkkiä. Esimerkiksi televisioissa, älylaitteissa, kannettavissa tietokoneissa ensimmäisenä haluat tietää laitteen speksit. Jokainen myynti-ilmoitusta lukeva joutuu tämän guugletuksen tekemään itse, sen sijaan, että myyjä sen tekisi kerran ja näin ollen helpottaisi kymmenten, joskus jopa satojen ihmisten kaupantekoa. Esimerkiksi televisioissa ja kannettavissa tietokoneissa on monia eri variantteja samoista malleista ja ilman kuvia tai tarkkoja mallinumeroita ostajien on mahdotonta selvittää tuotteen tarkat ominaisuudet. Kyllä , yv-llä voi kysyä, mutta jälleen kerran sen joutuu jokainen tekemään erikseen sen sijaan, että tieto olisi kaikkien helposti saatavilla.

Ehdottaisin, että tuohon myynti-ilmoituksen pohjaan lisättäisiin verkkosivu-kohta ja "pakollinen"-merkintä. Poikkeuksena "Ei ole"-merkintä.
JOO, toki ymmärrän, että moniinkaan erikoismiesten laitteisiin ja omiin härpäkkeisiin ei sitä enää löydy mutta suurimpaan osaan löytyy.

Kertokaahan mielipiteenne asiasta. Rohkenenko laittaa tämän viestin YV:llä ylläpidolle tai jos ylläpito näkee tämän viestin kuitatkaa nähdyksi.


Terveisin kauppamies.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Onko sääntöjen vastaista?

Myyn yhtä RX 5500 XT korttia täällä ja yhden käyttäjän kanssa päästiin hinnasta sopuun yvssä ja annoin tilinumeron ja hän antoi osoitteen mihin postitan. Noh siitä meni hetki ja sitten tuli yksi henkilö vielä korkeammalla tarjouksella... Pitäisikö minun myydä ensimmäiselle henkilölle vaikka tarjous on alhaisempi kuin toisen henkilön mutta tavarat tai rahat eivät ole liikkuneet vielä mihinkään.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Onko sääntöjen vastaista?

Myyn yhtä RX 5500 XT korttia täällä ja yhden käyttäjän kanssa päästiin hinnasta sopuun yvssä ja annoin tilinumeron ja hän antoi osoitteen mihin postitan. Noh siitä meni hetki ja sitten tuli yksi henkilö vielä korkeammalla tarjouksella... Pitäisikö minun myydä ensimmäiselle henkilölle vaikka tarjous on alhaisempi kuin toisen henkilön mutta tavarat tai rahat eivät ole liikkuneet vielä mihinkään.
Jos olet hyväksynyt tarjouksen, ja tältä vaikuttaa koska "päästiin sopuun", kyllä, pitää myydä ko. henkilölle ja sivuuttaa korkeampi tarjous.

Sama kuin huutokaupassa: Jos meklari kopauttaa kolmannen kerran ja toteaa että "myyty", ei auta enää jos joku sen jälkeen huutelee korkeampaa tarjousta. Hyväksyminen on aina hyväksyminen.
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Jos olet hyväksynyt tarjouksen, ja tältä vaikuttaa koska "päästiin sopuun", kyllä, pitää myydä ko. henkilölle ja sivuuttaa korkeampi tarjous.

Sama kuin huutokaupassa: Jos meklari kopauttaa kolmannen kerran ja toteaa että "myyty", ei auta enää jos joku sen jälkeen huutelee korkeampaa tarjousta. Hyväksyminen on aina hyväksyminen.
No juu.. Ollaan tavallaan päästy sopuun että hinnastakin sovittiin ja vaihdettiin kuitenkin tiedot mutta mitään ei ole kuitenkaan liikkunut eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
No juu.. Ollaan tavallaan päästy sopuun että hinnastakin sovittiin ja vaihdettiin kuitenkin tiedot mutta mitään ei ole kuitenkaan liikkunut eteenpäin.
Mietipä nyt ihan omalle kohdalle tilanne missä olisit ostamassa tavaraa, ja sitten kun ootte kaupoista sopinut, niin myyjä myykin muualle. Mikä fiilis tulee, menikö hyvien kauppatapojen mukaisesti?

Plus että jos tilisiirroilla mennään, niin ethän sä edes tiedä onko se toinen maksanut jo vai ei, ellei nyt erikseen ole sulle sanonut että ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
No juu.. Ollaan tavallaan päästy sopuun että hinnastakin sovittiin ja vaihdettiin kuitenkin tiedot mutta mitään ei ole kuitenkaan liikkunut eteenpäin.
Eikä välttämättä tule ikinä liikkumaankaan, mutta kyllä tuossa kohtaa nyt pari päivää sitä maksua pitää odottaa. Sen sijaan taas jos ei erikseen sovittu niin minnekään tulevaisuuteen jotain kelan maksupäiviä ei tartte odotella, jossain vaiheessa vain sitten toteaa että kaupat peruttu ja siirtyy tekemään kauppaa muiden kanssa.

Tämmöisiä sääntöjä ei vaan mitenkään aukottomasti voi kirjailla ylös joten järkeä pitää käyttää, miten toimia missäkin tilanteessa. Tietysti esim. maksusta olisi helppo tehdä sääntö, kun kaupat on sovittu niin esim. on 48h aikaa maksaa ja myyjällä sitten velvollisuus odottaa perus peruspankkipäivät rahoja tuohon päälle jos maksu oli tilisiirto, muuten myyjälle oikeus perua kaupat. Samoin olisi helppo tehdä sääntö että jos ketjussa ilmoittaa ostavansa HP:lla (tai muuten), mutta ei sitten vastaa YV:hen x h:n kuluessa niin myyjä voi todeta diilin olevan "epäpätevä" ja myydä muualle. Näillä pääsisi jo pitkälle jos sovittuja kauppoja ei meinata saada maaliin asti.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Onko sääntöjen vastaista?

Myyn yhtä RX 5500 XT korttia täällä ja yhden käyttäjän kanssa päästiin hinnasta sopuun yvssä ja annoin tilinumeron ja hän antoi osoitteen mihin postitan. Noh siitä meni hetki ja sitten tuli yksi henkilö vielä korkeammalla tarjouksella... Pitäisikö minun myydä ensimmäiselle henkilölle vaikka tarjous on alhaisempi kuin toisen henkilön mutta tavarat tai rahat eivät ole liikkuneet vielä mihinkään.
Kyllä sovituista asioista täytyy pitää kiinni. Vaikka tavara tai raha ei vielä olisikaan vaihtanut omistajaa, niin sopimus kaupasta on sitova, vaikka jälkikäteen saisikin paremman tarjouksen.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Sääntöihin erikseen lisätty kohta:

Foorumilta ostettujen tuotteiden myynti kalliimmalla kielletty

Tästä seuraa bannit Kauppa-alueen väärinkäytöstä.
Tiedustelisin, sisältyykö laskettuun ostohintaan toimitus/hankkimiskulut?

Olen aikonut laittaa lähiaikoina myyntiin (en ole vielä laittanut) foorumilta ostamani rtx2080ti-näytönohjaimen, josta maksoin joulukuussa 820€ noutaen sen omalla autolla ajaen Tampereelta Hyvinkäälle ja takaisin. Tuotteen myynti-ilmoitukseen merkitty ainoa toimitusmuoto oli "nouto", ts. en olisi voinut tehdä postitarjousta.

Näin ollen tiedustelisin (ennen myynti-ilmoitusta tehden), lasketaanko tuotteen hinnaksi pelkkä aiemmalle myyjälle maksettu hinta, vai myös noutotapauksessa bensakulut tai postitustilanteessa postikulut?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Tiedustelisin, sisältyykö laskettuun ostohintaan toimitus/hankkimiskulut?

Olen aikonut laittaa lähiaikoina myyntiin (en ole vielä laittanut) foorumilta ostamani rtx2080ti-näytönohjaimen, josta maksoin joulukuussa 820€ noutaen sen omalla autolla ajaen Tampereelta Hyvinkäälle ja takaisin. Tuotteen myynti-ilmoitukseen merkitty ainoa toimitusmuoto oli "nouto", ts. en olisi voinut tehdä postitarjousta.

Näin ollen tiedustelisin (ennen myynti-ilmoitusta tehden), lasketaanko tuotteen hinnaksi pelkkä aiemmalle myyjälle maksettu hinta, vai myös noutotapauksessa bensakulut tai postitustilanteessa postikulut?
Maalaisjärjellä ajateltuna hinta on se tuotteen hinta. Muut kulut ei tietenkään siihen hintaan sisälly, ku myyjä ei niitä itselleen saa. Sama pätee, jos tarjonnut "hp+postit", jolloin voitaneen ihan maalaisjärjellä vaikka 10e vähentää ilman, että väärin menee (pakkausaika jne + postin hinnasto). Ei tää ny varmaa euroista ole kii, pointti säännössä on, että ei trokata foorumin sisällä.

äh. TL; DR: Maalaisjärjellä pärjää, se on ylläpidonki ohje.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Maalaisjärjellä ajateltuna hinta on se tuotteen hinta. Muut kulut ei tietenkään siihen hintaan sisälly, ku myyjä ei niitä itselleen saa. Sama pätee, jos tarjonnut "hp+postit", jolloin voitaneen ihan maalaisjärjellä vaikka 10e vähentää ilman, että väärin menee (pakkausaika jne + postin hinnasto)
Noin minäkin ennakkoon oletan, haluan vain sen varmaksi tietää.

Lisäksi minua kiinnostaa näytönohjainten osalta (ei koske tosin itseäni, koska tulin tänne vasta 2021), että koskeeko kalliimmalla myymisen kielto myös esimerkiksi 2-3 vuotta sitten täältä ostettuja kortteja. Itse esim. ostin täältä erään näytönohjaimen noin 800:lla, jonka myyjä oli itse ostanut sen (löysin vanhoista posteista) tältä foorumilta vuonna 2020 (ennen hintojen nousua) noin 400:lla. Mutta minun itse maksamani hinta (se 800) oli nykytilanteeseen nähden peräti edullinen.

Olen havainnut aika montakin ilmoitusta, joissa foorumin kautta v:nna 2019-2020 ostettu kortti myydään täällä nykyisen hintatilanteen perusteella eli 2-3 -kertaisesti hintaan jonka myyjä itse maksoi, mutta hinta voi silti olla nykytilanteeseen nähden edullinen.

Tiedustelisin, koskeeko tuo sääntölisäys "foorumilta ostettujen tuotteiden myynti kalliimmalla" myös ennen hintojen nousua (v.2020 tai aiemmin) täältä ostettuja ja nyt myyntiin laitettavia kortteja?
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Noin minäkin ennakkoon oletan, haluan vain sen varmaksi tietää.

Lisäksi minua kiinnostaa näytönohjainten osalta (ei koske tosin itseäni, koska tulin tänne vasta 2021), että koskeeko kalliimmalla myymisen kielto myös esimerkiksi 2-3 vuotta sitten täältä ostettuja kortteja. Itse esim. ostin täältä erään näytönohjaimen noin 800:lla, jonka myyjä oli itse ostanut sen (löysin vanhoista posteista) tältä foorumilta vuonna 2020 (ennen hintojen nousua) noin 400:lla. Mutta minun itse maksamani hinta (se 800) oli nykytilanteeseen nähden peräti edullinen.

Olen havainnut aika montakin ilmoitusta, joissa foorumin kautta v:nna 2019-2020 ostettu kortti myydään täällä nykyisen hintatilanteen perusteella eli 2-3 -kertaisesti hintaan jonka myyjä itse maksoi, mutta hinta voi silti olla nykytilanteeseen nähden edullinen.

Tiedustelisin, koskeeko tuo sääntölisäys "foorumilta ostettujen tuotteiden myynti kalliimmalla" myös ennen hintojen nousua (v.2020 tai aiemmin) täältä ostettuja ja nyt myyntiin laitettavia kortteja?
Jos yleinen hintataso nousee niin toki silloin omienkin myytävien tuotteiden hinta nousee, sama se mistä ostettu. Lähinnä juurikin tuo mitä emagdnim sanoi, ettei trokata foorumin sisällä (eli ei osteta täältä vain myydäkseen sen kalliimmalla).
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Jos ostat täältä hinnalla X niin myyt eteenpäin hinnalla X tai alle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jos ostat täältä hinnalla X niin myyt eteenpäin hinnalla X tai alle.
Meinaatko oikeasti nyt, että jos joku on ostanut pelikoneeseen pelinäyttiksen -19 @ 200€ ja sen markkinahinta on nyt 300€ ja myy sen sillä täällä herran vuonna 2022 niin se on sääntöjen vastaista? Tossa on sellanen takaportti mukavaan vääntämiseen about joka myynti triidissä kun täällä kyllä löytyy niitä jotka kaivelee vanhat viestit esiin. Esim. https://bbs.io-tech.fi/threads/2x-rtx-2060-super-tre.371423/#post-10176720

Tolla pykälällä ajetaan ne viimeisetkin näyttikset sinne toriin jos uudempien myynti jo sinne on siirtynyt...

Homma tietenkin ihan eri jos on -21 ostanut täältä 8x näyttistä á600€ ja myy -22 á 800€. Voisi sanoa maalaisjärki juttuja, mutta jos tuota ei ole avattu niin sitten aletaan kaivamaan niitä parin vuoden takaisia hintoja ja urputtamaan...

Tästä ollut aiemminkin, että kun aletaan säätelemään niin sitten niitä tulkitaan kuin piru raamattua ja helpointa on pitää asiat mahdollisimman yksinkertaisena eli jättää säätely vähemmälle.

Tuolla lukee jo:
"- Tuotteiden "ammattimainen" kauppaaminen suuria määriä voitontekotarkoituksessa on kielletty "

Tuohan jättää aika hyvän tulkinnan varan ylläpidolle joten ei tartte kirjoittaa tollasia erikoisuuksia mitkä tekee vaan hallaa sille pertti perus pelaajalle joka vaihtaa sen yhden kortin kerran kahteen vuoteen ja tietenkin haluaa vanhasta markkinahinnan kun uudesta sen joutuu maksamaan. Jos taas täällä toimii joku kenen historia on täynnä pelkkiä näyttiksen osto ja myynti viestejä niin sen voi helposti pistää poistoon vedoten ammattimaisen toimintaan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Meinaatko oikeasti nyt, että jos joku on ostanut pelikoneeseen pelinäyttiksen -19 @ 200€ ja sen markkinahinta on nyt 300€ ja myy sen sillä täällä herran vuonna 2022 niin se on sääntöjen vastaista? Tossa on sellanen takaportti mukavaan vääntämiseen about joka myynti triidissä kun täällä kyllä löytyy niitä jotka kaivelee vanhat viestit esiin. Esim. https://bbs.io-tech.fi/threads/2x-rtx-2060-super-tre.371423/#post-10176720

Tolla pykälällä ajetaan ne viimeisetkin näyttikset sinne toriin jos uudempien myynti jo sinne on siirtynyt...

Homma tietenkin ihan eri jos on -21 ostanut täältä 8x näyttistä á600€ ja myy -22 á 800€. Voisi sanoa maalaisjärki juttuja, mutta jos tuota ei ole avattu niin sitten aletaan kaivamaan niitä parin vuoden takaisia hintoja ja urputtamaan...

Tästä ollut aiemminkin, että kun aletaan säätelemään niin sitten niitä tulkitaan kuin piru raamattua ja helpointa on pitää asiat mahdollisimman yksinkertaisena eli jättää säätely vähemmälle.

Tuolla lukee jo:
"- Tuotteiden "ammattimainen" kauppaaminen suuria määriä voitontekotarkoituksessa on kielletty "

Tuohan jättää aika hyvän tulkinnan varan ylläpidolle joten ei tartte kirjoittaa tollasia erikoisuuksia mitkä tekee vaan hallaa sille pertti perus pelaajalle joka vaihtaa sen yhden kortin kerran kahteen vuoteen ja tietenkin haluaa vanhasta markkinahinnan kun uudesta sen joutuu maksamaan. Jos taas täällä toimii joku kenen historia on täynnä pelkkiä näyttiksen osto ja myynti viestejä niin sen voi helposti pistää poistoon vedoten ammattimaisen toimintaan.
Kyllä, tämä on ainakin ylläpidon näkökulma ja kaunis ajatus, että tällä foorumilla kun tehdään kauppaa niin se olisi rehtiä käyttäjien ja pelaajien välistä käytettyjen osien myyntiä ja ostamista todelliseen tarpeeseen ja harrastamiseen, sen sijaan että niitä ostetaan ja kaupataan sitten voitolla eteenpäin.

Markkinatilanne on nyt viimeisen 1,5 vuoden aikana muuttunut näytönohjaimien kohdalla sen verran radikaalisti, että todennäköisesti sääntöjä viilataan nykyisestä joustavampaan suuntaan.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Kyllä, tämä on ainakin ylläpidon näkökulma ja kaunis ajatus, että tällä foorumilla kun tehdään kauppaa niin se olisi rehtiä käyttäjien ja pelaajien välistä käytettyjen osien myyntiä ja ostamista todelliseen tarpeeseen ja harrastamiseen, sen sijaan että niitä kaupataan sitten voitolla eteenpäin.
Eiköhän ostajatkin tiedä jokseenkin näytönohjainten markkina-arvot tänä päivänä. Jos yleinen hintataso nousee, kyllä se mun mielestäni nousee myös käytettyjen osalta, riippumatta mistä se on ostettu.

Jos joku on tältä foorumilta ostanut 20-sarjalaisen 3 vuotta sitten ja nyt ostanut uuden, onko sen 20-sarjalaisen myyminen nykyisellä markkinahinnalla todelliseen tarpeeseen myyntiä vai tarkoituksellisesti voitolla kauppaamista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Kyllä, tämä on ainakin ylläpidon näkökulma ja kaunis ajatus, että tällä foorumilla kun tehdään kauppaa niin se olisi rehtiä käyttäjien ja pelaajien välistä käytettyjen osien myyntiä ja ostamista todelliseen tarpeeseen ja harrastamiseen, sen sijaan että niitä ostetaan ja kaupataan sitten voitolla eteenpäin.

Markkinatilanne on nyt viimeisen 1,5 vuoden aikana muuttunut näytönohjaimien kohdalla sen verran radikaalisti, että todennäköisesti sääntöjä viilataan nykyisestä joustavampaan suuntaan.
Jees tämähän tosiaan taisi olla vanha sääntö. Tuosta hiljattain tapahtuneesta kyselystä päätelllen tulkitsin, että uusi joten sen takia tuo silmien pyörittely viesti, mutta propsit nopeasta reagoinnista. Toivottavasti vähentää teidän työmäärää :)
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
322
Mitähän teen tälläisessä tilanteessa, ku pitäs lahjoittaa tuoteavain, mutta käyttäjällä liian tuore tunnus, enkä saa laitettua hänelle viestiä-? Sekä lahjoitukseen, ilmaantu seuraava halukas.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Mitähän teen tälläisessä tilanteessa, ku pitäs lahjoittaa tuoteavain, mutta käyttäjällä liian tuore tunnus, enkä saa laitettua hänelle viestiä-?
jompikumpi voi jakaa roska-email tunnuksen. Esim. gmailiin jonku random-tunnarin tekee minuutissa.

edit: vähä kyl ikävästi alkaa ko. sääntö käymään turhaksi, ku joka tapauksessa sitä kierretään sit? Nyt vasta hokasin, ku itsekin siihen neuvoin. Yv-kiellon sijaan toimivampi ois piilottaa koko kauppa-alue uusilta (ku ilman yv-mahdollisuutta turhaa niitä kohteita on edes katsoa)?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
322
jompikumpi voi jakaa roska-email tunnuksen. Esim. gmailiin jonku random-tunnarin tekee minuutissa.

edit: vähä kyl ikävästi alkaa ko. sääntö käymään turhaksi, ku joka tapauksessa sitä kierretään sit? Nyt vasta hokasin, ku itsekin siihen neuvoin. Yv-kiellon sijaan toimivampi ois piilottaa koko kauppa-alue uusilta?
No odotin 40min vastausta, eikä mitään. Laitan seuraavalle- tuli mitä tuli.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
322
ei kyl ole ollut paikalla viestisi jälkeen, mut jos meni jo nii sit meni.
Mulla ainakin näytti, että olisi selaillu,
ser jäte osastoa vielä kun muokkasin sähköpostini viestiin.

Mutta katson jos palailee tänne,
niin voin antaa hänelle-
vastaavan avaimen.
Jos törmää tähän viestiin/
ottaa esim YV si yhteyttä itse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
322
Muokkasin viestiä hänelle ilmoitukseen,
jos haluaa avaimen, niin voi olla YV yhteydessä, niin saa sen täältä,
kun saa viestiä laittaa. :hmm:
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Tiedustelisin, sisältyykö laskettuun ostohintaan toimitus/hankkimiskulut?

Olen aikonut laittaa lähiaikoina myyntiin (en ole vielä laittanut) foorumilta ostamani rtx2080ti-näytönohjaimen, josta maksoin joulukuussa 820€ noutaen sen omalla autolla ajaen Tampereelta Hyvinkäälle ja takaisin. Tuotteen myynti-ilmoitukseen merkitty ainoa toimitusmuoto oli "nouto", ts. en olisi voinut tehdä postitarjousta.

Näin ollen tiedustelisin (ennen myynti-ilmoitusta tehden), lasketaanko tuotteen hinnaksi pelkkä aiemmalle myyjälle maksettu hinta, vai myös noutotapauksessa bensakulut tai postitustilanteessa postikulut?
Havaitsin sääntöjen muuttuneen. Tiedustelisin uudelleen - ennen ilmoituksen tekemistä - että onko tällä hetkellä mahdollista lisätä tuotteen hankkimiskulut hp-hintaan? (Omalla kohdallani se tarkoittaisi Tre-Hyvinkää-Tre polttoainekulujen mukaanlaskemista)

Enkä nyt tarkoita mitään km-korvausta tai auton sivukuluja, vaan pelkästään bensan hintaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Havaitsin sääntöjen muuttuneen. Tiedustelisin uudelleen - ennen ilmoituksen tekemistä - että onko tällä hetkellä mahdollista lisätä tuotteen hankkimiskulut hp-hintaan? (Omalla kohdallani se tarkoittaisi Tre-Hyvinkää-Tre polttoainekulujen mukaanlaskemista)

Enkä nyt tarkoita mitään km-korvausta tai auton sivukuluja, vaan pelkästään bensan hintaa.
Alle uuden tuotteen hinta. Jos se täyttyy niin sama kai tuo vaikka löisit siihen ruoka- ja hotellikulutkin mukaan. Ei tämä ole rakettitiedettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 882
Alle uuden tuotteen hinta. Jos se täyttyy niin sama kai tuo vaikka löisit siihen ruoka- ja hotellikulutkin mukaan. Ei tämä ole rakettitiedettä.
Eiköhän tässä ole kyse siitä, että maksoi täältä ostettaessa 820€. Se on se toinen sääntö, että pitää maksaa samanverran tai vähemmän , kuin ostohinta täältä foorumilta.

Nyt nähtävästi halutaan heittää mukaan bensakulut, hatusta vaikka 30€ (voi ne enemmänkin olla, kun kahteen suuntaan). Sitten pyyntihinta olisi 850€ ja sillä halutaan myydä.

En minä näe tässä mitään ongelmaa, mutta säännöt on noista "postikuluista" epäselvät.

--

Itse myisin Torissa, niin voi pyytää mitä haluaa. Jos olisin myymässä. Ja minulla olisi ylimääräisiä näytönohjaimia. Ei ole.
..tai sitten 30€ ei olisi tarpeeksi minulle, että kestäisin Torin porukkaa ja niitä renkaanpotkijoita. Mutta siellä varmaan saisi parhaiten voittoa, jos sen perässä on.
Täällä saa parhaiten toteutuneita kauppoja ja idiootteja on vähemmän. Kumpaa nyt arvostaa enemmän. Itsellä 100% kaupoista on täällä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Se on se toinen sääntö, että pitää maksaa samanverran tai vähemmän , kuin ostohinta täältä foorumilta.
Onko missä tämmöinen sääntö kun itselläni ei osu silmään? Ainoastaan tuon trokaamissäännön bongasin, mutta eihän se nyt ole trokaamista jos myy samalla hinnalla mitä itse maksoi, eli tuote + kulut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Onko missä tämmöinen sääntö kun itselläni ei osu silmään? Ainoastaan tuon trokaamissäännön bongasin, mutta eihän se nyt ole trokaamista jos myy samalla hinnalla mitä itse maksoi, eli tuote + kulut.
Vanha sääntö mikä ei enää ole voimassa. Kon ei siinä ole mitään järkeä. Trokaamis säännön voimin voi jo puuttua trokaamiseen. Tossa muodossa sääntö esti pertti peruspelaajan saamasta pari vuotta sitten ostamastaan pelinäyttiksestä markkinahintaa ja olisi pakotettu myymään sen alihintaan täällä trokarille... Se peruspelaaja kuitenkin joutuu uudesta kortista maksamaan markkinahinnan niin tällöin ainut hyötyjä on haukkana päivystävä trokari joka imuroi tuon välirahan omaan taskuun myymällä sen kortin torissa markkinahinnalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 882
Onko missä tämmöinen sääntö kun itselläni ei osu silmään? Ainoastaan tuon trokaamissäännön bongasin, mutta eihän se nyt ole trokaamista jos myy samalla hinnalla mitä itse maksoi, eli tuote + kulut.
Vanha sääntö mikä ei enää ole voimassa. Kon ei siinä ole mitään järkeä. Trokaamis säännön voimin voi jo puuttua trokaamiseen. Tossa muodossa sääntö esti pertti peruspelaajan saamasta pari vuotta sitten ostamastaan pelinäyttiksestä markkinahintaa ja olisi pakotettu myymään sen alihintaan täällä trokarille... Se peruspelaaja kuitenkin joutuu uudesta kortista maksamaan markkinahinnan niin tällöin ainut hyötyjä on haukkana päivystävä trokari joka imuroi tuon välirahan omaan taskuun myymällä sen kortin torissa markkinahinnalla.
Jos ostat täältä hinnalla X niin myyt eteenpäin hinnalla X tai alle.
:confused:

Kyllä tämä minusta näyttää ihan suoraan siltä, että on voimassa ja jos viime viikolla on tämä viesti, niin ei ole vanha eikä kumottu..
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
82
Tee sitä ja tota mutta älä tätä.
Ihan niinkun elettäisiin jossain Kiinassa.
Miksi ilmoituksessa esim pitäisi olla hinta jos esim kiinnostaa tietää minkälainen on kiinnostus ja mitä hintaa tuotteesta tarjotaan. Nähtävästi tällä alustalla se on mahdotonta. Kun ilmoituksessa pitää olla hinta ja keskustelu alueella ei hinnoista voi keskustella kun se lasketaan myymiseksi. Toisaalta onko mikään enään suomalaisempaa.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
768
Tee sitä ja tota mutta älä tätä.
Ihan niinkun elettäisiin jossain Kiinassa.
Miksi ilmoituksessa esim pitäisi olla hinta jos esim kiinnostaa tietää minkälainen on kiinnostus ja mitä hintaa tuotteesta tarjotaan. Nähtävästi tällä alustalla se on mahdotonta. Kun ilmoituksessa pitää olla hinta ja keskustelu alueella ei hinnoista voi keskustella kun se lasketaan myymiseksi. Toisaalta onko mikään enään suomalaisempaa.
Kyllähän se harmittaa ettei pääse itse ohituskaistaa ajaa vaan joutuu foorumin sääntöihin taipua.
Tori on vapaampi kauppa alusta. Sinne vain pitää huutokauppaa.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 070
Tee sitä ja tota mutta älä tätä.
Ihan niinkun elettäisiin jossain Kiinassa.
Miksi ilmoituksessa esim pitäisi olla hinta jos esim kiinnostaa tietää minkälainen on kiinnostus ja mitä hintaa tuotteesta tarjotaan. Nähtävästi tällä alustalla se on mahdotonta. Kun ilmoituksessa pitää olla hinta ja keskustelu alueella ei hinnoista voi keskustella kun se lasketaan myymiseksi. Toisaalta onko mikään enään suomalaisempaa.
Onhan foorumin puolella useampiakin ketjuja, missä voi kysellä hintoja. Alla muutamia esimerkkejä:
Aina voi katsoa hintatasoa myös aiemmista ilmoituksista, kun se hinta on pakollinen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ja ainahan voit lyödä hinnaksi vaikka 3x tuotteen arvon ja katsoa mikä on korkein tarjous. Kunhan HP on pienempi kuin uuden tuotteen hinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 882
Ja ainahan voit lyödä hinnaksi vaikka 3x tuotteen arvon ja katsoa mikä on korkein tarjous. Kunhan HP on pienempi kuin uuden tuotteen hinta.
Tämä on kyllä minulle pieni ongelma. Näen nytkin yhden avaamattoman tuotteen, josta tarjottiin yli 2x ostohinta ja myyjä vastasi "ei riitä". Joku raja pitäisi olla trokauksellakin.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
82
Niin mutta esim omassa tapauksessa kyselin VR keskustelu puolella että Kiinnostaisko ketään ostaan kickstarter tuotetta jos mahdollisesti myisin sen jos se ei mielestäni täytä vaatimuksiani. Ja koska en tiedä mitä se tulee maksaan heitin siihen nyt vaan oman arvioni hinnasta.
no ylläpidon piti tähän asiaan puuttua ja poistaa viestini.
no laitoin sitten ilmoituksen myynnistä mutta koska en edelleenkään tiedä mitä se voisi maksaa loppujen lopuksi tullien ja verojen määrää en voinut asettaa hintaa ja vielä jos sen pitää olla joku perkuleen max uuden hinta ei tämä ollut mahdollista. No se poistettiin ylläpidon puolesta.
että ei voi sanoa kun että ihan naurettavaa päsmäröitiä ja pilkun yhdyntää.

ihme sääntösuomi on tästäkin foorumista tehty.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
82
Kyllähän se harmittaa ettei pääse itse ohituskaistaa ajaa vaan joutuu foorumin sääntöihin taipua.
Tori on vapaampi kauppa alusta. Sinne vain pitää huutokauppaa.
No sinulla onkin varmaan todella hyvä tieto siitä mistä asiasta oli kysymys.
Ei kaikki säännöt ole välttämättä järkeviä. Tietysti toiset meistä ei osaa elää jos ei ole sääntökirjaa jota seurata. Eli tavallaan ymmärrän tämänkin kannan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 436
Viestejä
4 161 739
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom