Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Nyt hävisi "Camillan" tililtä ilmoitukset, mutta Jopo jäi 🐰

firefox_4qZe2x1iyz.jpg

edit. Nyt hävis Jopokin. Aika perverssiä tryhardausta trokata jonain tekoälyblondina kamaa Torissa :D

Nyt hävisi jo jopokin hasusti

firefox_4qZe2x1iyz.jpg
Ihmettelin myös minä. Linkki avautu tuolle sivulle, siellä näkyi tuo ko mallinen näytönohjain, mutta ei muuta selkeää juuri CaceColaan viitaten, mutta kun klikkasin tuota näytönohjainta niin ilmestyi vain "löydät kaiken muun torista paitsi tämän". Kaikki muut ilmoituksetkin olivat kadonneet näkyvistä kun palasin takaisin profiilisivuille. Kaunis on Camilla kyllä.

Ihan käytössä on tuo Intel Arc mediapalvelimessa? Laita toriin linkki?

Niin laita nyt linkki siihen ilmotukseen minkä heti kävit poistamassa kun jäit kiinni... parempaa menestystä muualla, täällä ei tarvii enää olla.

Sulle on YP jo huomauttanut massamyynnistä, mistä älytön vänkäys päälle, ja trokaaminen on säännöissä kielletty.

Morjens.

Olisi hyvä saada enemmän myyntiä että kannattaa olla täällä foorumilla. Torissakin menee tavaraa nopeammin.
Ko. käyttäjä kertoi itse suoraan aikaisemmin aikeensa joten mitään epäselvää ei sinällään ole eikä edes tarvitse etsiä todisteita muualta. Puhdas myyntitarkoitus.

Sen enempiä ottamatta kantaa tähän kyseiseen tapaukseen, itseä kiinnostaisi tietää, kannattaako tällaiset raportoida? Kun myyntipalstaa selaa niin luvattoman paljon on puhtaasti ammattimaista myyntiä, viestit 99% myyntialueelle. Osa on täällä tyyliin vuosia ja kaikki on myyntiä.
Itse en haluaisi nähdä yhtään trokaria täällä mutta luonnollisesti ymmärrän, ettei yp voi seurata kaikkea. Ja siinä taas nousee esiin tuo, kannattaako rapsata.

Sen enempiä ottamatta kantaa tähän kyseiseen tapaukseen, itseä kiinnostaisi tietää, kannattaako tällaiset raportoida? Kun myyntipalstaa selaa niin luvattoman paljon on puhtaasti ammattimaista myyntiä, viestit 99% myyntialueelle. Osa on täällä tyyliin vuosia ja kaikki on myyntiä.
Itse en haluaisi nähdä yhtään trokaria täällä mutta luonnollisesti ymmärrän, ettei yp voi seurata kaikkea. Ja siinä taas nousee esiin tuo, kannattaako rapsata.

Ylläpito on jo aikaisemmin linjannut, että ihan kaikkia epäilyjä ei tarvitse raportoida. Heillä ei ole aikaa selvitellä näitä ja myyntiosio ei ole foorumin päätarkoitus.

Ylläpito varmaan käy kohta kertomassa tarkemman linjauksen, mutta ilman selviä todisteita en raportoisi.

Ylläpito on jo aikaisemmin linjannut, että ihan kaikkia epäilyjä ei tarvitse raportoida. Heillä ei ole aikaa selvitellä näitä ja myyntiosio ei ole foorumin päätarkoitus.

Ylläpito varmaan käy kohta kertomassa tarkemman linjauksen, mutta ilman selviä todisteita en raportoisi.
Kirjoitin "tällaiset" tarkoittaen tämän nyt esillä olevan kaltaista. Eli varsin selvää tapausta. Jos siis jäi epäselvyyttä niin ei, en tarkoittanut tyyliin jokaisen vähänkin enemmän kauppoja tekevän rapsaamista. Enkä kasaa kuvia ylläpidon selvitettäväksi.
Mielestäni siis ko. tapauksessa jo tuo lainaamani viesti kertoo kyseisen käyttäjän kohdalta ajatuksen riittävän tarkasti. Samoin, jos viestejä on vaikka se sata joista 95 on myyntiketjuja ja kauppoja paljon niin aika äkkiä alkaa näyttää puhtaasti kaupallisessa mielessä foorumilla ololta.

firefox_4qZe2x1iyz.jpg

edit. Nyt hävis Jopokin. Aika perverssiä tryhardausta trokata jonain tekoälyblondina kamaa Torissa :D

Jaha, Nyt on nimi "Jekka" ja kuva letistä.

Tuosta Radeonin näyttiksestäkin ol täällä ilmo. Joskin ilman kuvia, tietojen perusteella tuo täysin sama malli.

Ja probook osalta, myynti-ilmon kuvassa läppäreissä täsmälleen samat kolhut samoissa paikoissa kuin kiertonetin kuvassa, sen lappusen lisäksi.

Lisäksi sama läppärikin täällä.

Kaikenlaista hassua "sattumaa".

Viimeksi muokattu:
Eikä tuota 8kpl läjänä voi oikein "voitoksi" sanoa, ovat alempia kuin muualla myytävät, jos voittoa tekisi niin 300-400e per kappale. Mutta itse nämä hävitän omasta harrrastuskäytöstä.
Näinhän trokareilla on tapana sitä kutsua, harrastukseksi.

Trokarin todistaminen yp:lle on tuskallista. Täytyy olla kiistattomat todisteet trokauksesta.
Ja jos vihdoin trokari tekee "virheen" ja sen pystyy todistamaan, ei ole tullut kerrasta kenkää. Vaon varoitus. Ja trokari jatkaa vain yv kaupoilla. 🤬

Eipä sillä sinänsä merkitystä ole vaikka trokarin tunnus bännittäisiin, kun erittäin suurella todennäkölsyydellä siellä on jo valmiiksi seuraava kypsymässä 30 päivän karenssista. Tai sitten tulee kuukauden tauko ja jatkuu uudella tunnarilla.
Muutenkin jos selaa esimerkiksi kannettavien myyntiosiota, niin siellä on ihan selviä trokareita ollut vuosia. Samat naamat myy jatkuvasti yritysläppäreitä tai konepaketteja useampaa kappaletta. Kerran vai kaksi oon raportoinut trokareita todisteiden kanssa, mutta silloin sanottiin että turha raportoida. Tästä tosin on jo vuosia, en tiedä onko YP:n linja muuttunut siitä.

Osion käyttäjiä tuskin häirtisee (*hyvin käytäytyvät harrastaja drokarit, kyse enemmänkin siitä milloin kirppis raja ylitetty, toiminta ammattimaista, missä kierretään maksamasta markkinoinnista, missä kierretään kuluttajasuojan minimi vaatimuksia. (**

(*
Jos määrät kohtuullisia, niin ostajina lisää kysyntää, eli käyttäjät pääsevät rojousta eroon, ja myyjinä käyttäjä löytävät tarvitsemaansa. Varsinkin jos eivät täytä omilla ilmoituksilla osioita.
Osa on vielä hyvä käytöksisiä, selketä ja maltillisia. Osa harrastajista on sitten jotain kuninkaita jotka vaativat pienemmiltä kunnioitusta ja ripeyttä, ja nauravat kyselijöille ja epävarmoille.

(**
Osalta todennäköisesti unohtunut muutkin velvoitteet, ALV rajat paukkuneet, mutta ei hoideta vero velvoitteitakaan. Eli todella epäreilua kilpailua rehellisiä yrittäjiä vastaan.

Henk.koht mielipide että ei tekisi pahaa vaikka karenssi olisi 60 päivää.
Kummasti tuppaa näillä karenssi kyselijöillä olla epäselvyyksiä jälkikäteen kaupankäynnin kanssa vai onko tämä minun omaa kuvitelmaa?

Nuo aktiivisuus piirteet profilointii hyvä apu, pitkän linja lukia joka luo osioita varten asillisesti tunnuksen, todennäköisesti käyttäytyy asiallisesti.

Nuo drokarit ei minusta ylitsepääsemätön ongelma, petosteliat, ne järjestäin myyjiä, ja siihen voisi auttaa se että myyntiä rajoitetiaan, ostajista ymmärtääkseni vähemmän ongelmia, etämyynnissä niukat palautteet ja varsinkaan tuoreet nimimerkit ei ole osataessaan vaatimassa postitusta ilman etukäteismaksua.

Osion käyttäjiä tuskin häirtisee (*hyvin käytäytyvät harrastaja drokarit, kyse enemmänkin siitä milloin kirppis raja ylitetty, toiminta ammattimaista, missä kierretään maksamasta markkinoinnista, missä kierretään kuluttajasuojan minimi vaatimuksia. (**

(*
Jos määrät kohtuullisia, niin ostajina lisää kysyntää, eli käyttäjät pääsevät rojousta eroon, ja myyjinä käyttäjä löytävät tarvitsemaansa. Varsinkin jos eivät täytä omilla ilmoituksilla osioita.
Osa on vielä hyvä käytöksisiä, selketä ja maltillisia. Osa harrastajista on sitten jotain kuninkaita jotka vaativat pienemmiltä kunnioitusta ja ripeyttä, ja nauravat kyselijöille ja epävarmoille.

(**
Osalta todennäköisesti unohtunut muutkin velvoitteet, ALV rajat paukkuneet, mutta ei hoideta vero velvoitteitakaan. Eli todella epäreilua kilpailua rehellisiä yrittäjiä vastaan.

Mutta ylläpitoa varmasti häiritsee laittaa minkäänlainen seuranta, paukkuuko verorajat. Myös voitosta pitäisi maksaa veroa, jos tietty summa ylittyy / ei ole ollut omassa käytössä. Kyllähän se voi myös osion käyttäjiä haitata, kun trokarit nostavat hintoja, nappaamalla parhaat diilit tarvitsevien käyttäjien nenän edestä. Katso joku alihintainen osa, niin siellä on 4 tyyppiä jonossa ehkä voitot silmissä. Tai sitten on oma tarve, mutta jos ne on aina samat tyypit siellä, niin ei välttämättä.

Minua vieläkin vaivaa se yksi tyyppi, joka osti pikkuvikaista ATK:ta täältä ja myi sen "täysin toimivana ja tarkistettuna" torissa suurella voitolla. Ja mitään tarkistusta ei ollut tehnyt.
..ja onko se mitenkään hyväksyttävämpää, kun täällä on ollut myös tyyppejä, jotka vaan ostaa täältä -> ja sitten Toriin kalliimmalla myyntiin.

OT: Kovasti olet viime aikoina kirjoitellut viestejä. Onnitteluni ykköspaikasta ja en tule enää saamaan sinua kiinni.

Onko näiden myynti taas sallittu?

Ainakin noin viikko sitten noista raportin lähettäminen johti myynti-ilmoituksen poistamiseen ...

Mitähän Finnair tykkäisi jos saisi tietää, että täällä käydään jatkuvasti kauppaa näistä 🤔

Mitähän Finnair tykkäisi jos saisi tietää, että täällä käydään jatkuvasti kauppaa näistä 🤔
Nämä ovat olleet kiellettyjen listalla jo jonkin aikaa. Itse en ole huomannut jatkuvaa kaupantekoa. Raportoithan löytämäsi sääntöjen vastaiset ilmoitukset.

Nämä ovat olleet kiellettyjen listalla jo jonkin aikaa. Itse en ole huomannut jatkuvaa kaupantekoa. Raportoithan löytämäsi sääntöjen vastaiset ilmoitukset.
Ylläpitäjät ja moderaattorit voisivat itse ottaa alla olevan ketjun seurantaan ja poistaa heti kielletyt ilmoitukset.

Itse raportoin näistä ja monesta muustakin aktiivisesti aikaisemmin, mutta lopetin kun säännöt on niin sekavia ja sain muutaman kerran vähän turhankin kiperää palautetta.

Jos haluaisi välttää "turhat" raportoinnit, säännöt pitäisi melkein kopioida tietokoneelle tekstitiedostoon ja joka kerta vertailla onko tämä nyt sallittua vai ei.

Miksi olisi kun säännöissä varta vasten etujen myynti kielletty?

Mitäpä he asialle voisivat tehdä?

Ihan itse me se ollaan kielletty siitä syystä että näihin on liittynyt ongelmatapauksia ja selkeää väärinkäyttöä, eikä Finnairilla ole asian kanssa mitään tekemistä.

Jatketaan täällä kauppa-alueen säännöt -ketjussa, joka oikeampi paikka
Suo siellä, vetelä täällä.
Mielestäni ostaja antaa aiheellisen negan, jos kesken kaupan käynnin myykin tuotteen toiselle. Mutta tämähän on kuin veteen piirretty raja, milloin kaupat lyödään "lukkoon" ja milloin vasta käydään kauppaa. Itse myyn ensimmäiselle, joka täyttää alustan säännöt ja suoritan kaupankäyntiä toki omia hyviä tapoja kunnoittaen. Eli minulle saa sanella ehtoja, se on minusta sitten kiinni hyväksynkö ne vai en.
Ainoa aiheeton nega tuossa oli selkeästi myyjän antama kosto.
Olen ihan samaa mieltä, ostaja saa tarjota minullekin ehdollisina ja minä päätän myynkö vai enkö. Sääntöjen mukaan mennään.

Mutta minkä ongelman se siis ratkaisisi tai miten parantaisi tilannetta, jos "järkevät ehdot" sisältävät tarjoukset olisivat sitovia? eikä siis niin niinkuin nykytilanteessa, että myyjä saa itse päättää hyväksyykö vai ei?

Tässä ei siis olla kieltämässä ehdollisia tarjouksia, vaan keskustellaan siitä, ovatko ehdolliset tarjoukset yhtä päteviä kuin ilman ehtoja olevat.

Jatketaan täällä kauppa-alueen säännöt -ketjussa, joka oikeampi paikka

Olen ihan samaa mieltä, ostaja saa tarjota minullekin ehdollisina ja minä päätän myynkö vai enkö. Sääntöjen mukaan mennään.

Mutta minkä ongelman se siis ratkaisisi tai miten parantaisi tilannetta, jos "järkevät ehdot" sisältävät tarjoukset olisivat sitovia? eikä siis niin niinkuin nykytilanteessa, että myyjä saa itse päättää hyväksyykö vai ei?

Tässä ei siis olla kieltämässä ehdollisia tarjouksia, vaan keskustellaan siitä, ovatko ehdolliset tarjoukset yhtä päteviä kuin ilman ehtoja olevat.
Tämähän se asian ydin on. Kaikessa hienoudessaan, kun meille on asetettu ehdot, joiden mukaan täällä teemme kauppaa. Ja jos nämä ehdot täytämme, saamme tehdä sitä ylläpitäjien mahdollistamana. En nää siinä mitään ongelmaa, että kaupan kävijät asettavat lisä ehtoja. Jokainen päättää aina, ja kaikessa, mitkä ehdot hyväksyy ja mitä ehtoja kunnioittaa.

Tämähän se asian ydin on. Kaikessa hienoudessaan, kun meille on asetettu ehdot, joiden mukaan täällä teemme kauppaa. Ja jos nämä ehdot täytämme, saamme tehdä sitä ylläpitäjien mahdollistamana. En nää siinä mitään ongelmaa, että kaupan kävijät asettavat lisä ehtoja. Jokainen päättää aina, ja kaikessa, mitkä ehdot hyväksyy ja mitä ehtoja kunnioittaa.
Ja koko homma lähti liikkeelle siitä, että mielestäsi ehdollisen hp-pyynnön pitäisi olla samanarvoinen kuin hp-pyynnön. Näin ei ole, eikä sinunkaan mielestäsi ilmeisesti pitäisi olla.

Ja koko homma lähti liikkeelle siitä, että mielestäsi ehdollisen hp-pyynnön pitäisi olla samanarvoinen kuin hp-pyynnön. Näin ei ole, eikä sinunkaan mielestäsi ilmeisesti pitäisi olla.
Mielestäni jokainen sen päättää itse. Sillä jos tämä asia yksinkertaistettaisiin muotoon: ehdollinen hp on sama kuin hp, niin asiaa käytettäisiin pian väärin ja renkaan potkijat täyttäisi foorumit, elettäis täydessä kaaoksessa ja tavara ei liikkuisi.
Ja koska järkevä ehto on vaikea määritellä, niin ainoaksi toimivaksi ratkaisuksi muodostuu käyttäjien oma päätösvalta.
Itse toteutan ehdollista kapankäyntiä, ja mielestäni tavaran laadun(käytetty) takia tämä on ehdottomuus laadukkalle kaupankäynnille.

En halua tästä paikasta akkojen kirppistä, joissa henkilökohtaiset normit ja hiljaiset käytössäännöt valtaavat viesti ketjut. Oikean tavaran liikkumisen sijaan ilmoilla lentelee yv, av, ap ja mmm, nnnn ja yyhhyyhhyyy.

Mielestäni jokainen sen päättää itse. Sillä jos tämä asia yksinkertaistettaisiin muotoon: ehdollinen hp on sama kuin hp, niin asiaa käytettäisiin pian väärin ja renkaan potkijat täyttäisi foorumit, elettäis täydessä kaaoksessa ja tavara ei liikkuisi.
Ja koska järkevä ehto on vaikea määritellä, niin ainoaksi toimivaksi ratkaisuksi muodostuu käyttäjien oma päätösvalta.

Itse toteutan ehdollista kapankäyntiä, ja mielestäni tavaran laadun(käytetty) takia tämä on ehdottomuus laadukkalle kaupankäynnille.
Tätähän minäkin olen sanonut, ja tämä meidän keskustelu lähti liikkeelle siitä, että olit eri mieltä minun kanssani tuosta ehdollisuudesta ja olit sitä mieltä että järkevät ehdolliset hp-tarjoukset ovat yhtä päteviä kuin hp-tarjoukset. Se viesti, mihin olin vastannut ja mitä vastaustani taas kommentoit, alkoi tosiaan näin

Minun mielestäni JÄRKEVÄ ehdollinen hp-tarjous on samanarvoinen kuin pelkkä hp-tarjous.
Tuohan ei jätä myyjälle mitään tulkinnanvaraa, koska eka hp-tarjous on hyväksyttävä, ja ehdolliset tarjoukset olisivat samalla tasolla kuin hp-tarjoukset.

Pakko vielä lisätä tähän kommentti seuraavan viitatun viestin osalta ”järkevän tarjouksen” esimerkistä:
Nyt kyllä kärjistät asiaa vähän turhan raskauttavasti. Ei kukaan täys järkinen pidä renkaan potkijoille varauksia ilman ennakkomaksua. Tän takia Kalakukkokeisari lisäsi JÄRKEVÄSTI- sanan. Järkevä ehto voisi olla vaikka, että tuotteessa on kaikki tuotteen normaaliin toimintaan edellyttävät osat mukana, jos myyjä ei ole niitä esitellyt ilmoituksessaan. Hyviä esimerkkejä voisi keksiä lukuisia, riippuen myynti artikkelista, ja vastaavasti järjettömiä ehtoja voisi keksiä loputtomiin.

Itse usein annan ehdollisen tarjouksen liittyen postitukseen. Jos ilmoittaja ei ole myynti ilmoituksessaan osoittanut mielenkiintoa postitukseen, niin heitän hp+posti tarjouksen, jos myyjä suostuu tuotteen postittaa. Tässä toki ymmärrän, että kuka vain noutaja menee minun edelle jonossa.
Eli viittaan virkkeeseen ”Järkevä ehto voisi olla vaikka, että tuotteessa on kaikki tuotteen normaaliin toimintaan edellyttävät osat mukana, jos myyjä ei ole niitä esitellyt ilmoituksessaan.”

Mielestäni käytetyn (huom. oletuksena toimivan) tavaran kaupassa on sanomattakin selvää, että myytävän tavaran mukana tulee kaikki sen käyttöön oleelliset tarvikkeet mukana, jotka ovat alunperin kuuluneet myytävän tuotteen pakkaukseen. Jos näin ei ole, eikä siitä ole erikseen myynti-ilmoituksessa mainittu, niin negatiivinen palaute+kaupan mahdollinen purku/hinnan alennus on mielestäni paikallaan.

Ja noin yleensäkään aiempien kommentoijien perustelujen puitteissa kaupankäynti toimii ihan hyvin nykyisellä systeemillä. Jos haluaa tavaran nopeasti ja ”voittaa” muut ostoehdokkaat, niin sitten täytyy ottaa vähän riskiä/uhrauksia. Ei kai se sen kummempaa ole.

Tätähän minäkin olen sanonut, ja tämä meidän keskustelu lähti liikkeelle siitä, että olit eri mieltä minun kanssani tuosta ehdollisuudesta ja olit sitä mieltä että järkevät ehdolliset hp-tarjoukset ovat yhtä päteviä kuin hp-tarjoukset. Se viesti, mihin olin vastannut ja mitä vastaustani taas kommentoit, alkoi tosiaan näin

Tuohan ei jätä myyjälle mitään tulkinnanvaraa, koska eka hp-tarjous on hyväksyttävä, ja ehdolliset tarjoukset olisivat samalla tasolla kuin hp-tarjoukset.
Taisit tulkita sanomani väärin. Mutta helpotan vaivaasi. Olen asiasta samaa mieltä. Mielestäni se on yhtä sitova ja minulle se tarkoittaa vakavaa ai'etta ostaa tuote. Eli samaa, kuin pelkän hp huutaminen.
Jos joku mulle sanelee kohtuulliset ohdot hp:n kera, hän on minulle ostaja nro.1, muita palvellaan varausnumeron mukaan.

Taisit tulkita sanomani väärin. Mutta helpotan vaivaasi. Olen asiasta samaa mieltä. Mielestäni se on yhtä sitova ja minulle se tarkoittaa vakavaa ai'etta ostaa tuota. Eli samaa kuin pelkän hp huutaminen.
Jos joku mulle sanelee kohtuulliset ohdot hp:n kera, hän on minulla ostaja nro.1, muita palvellaan varausnumeron mukaan.
Tottakai näin, mutta se on myyjän valinta aina. Ei säännöissä saneltu pakko.

Pakko vielä lisätä tähän kommentti seuraavan viitatun viestin osalta ”järkevän tarjouksen” esimerkistä:

Eli viittaan virkkeeseen ”Järkevä ehto voisi olla vaikka, että tuotteessa on kaikki tuotteen normaaliin toimintaan edellyttävät osat mukana, jos myyjä ei ole niitä esitellyt ilmoituksessaan.”

Mielestäni käytetyn (huom. oletuksena toimivan) tavaran kaupassa on sanomattakin selvää, että myytävän tavaran mukana tulee kaikki sen käyttöön oleelliset tarvikkeet mukana, jotka ovat alunperin kuuluneet myytävän tuotteen pakkaukseen. Jos näin ei ole, eikä siitä ole erikseen myynti-ilmoituksessa mainittu, niin negatiivinen palaute+kaupan mahdollinen purku/hinnan alennus on mielestäni paikallaan.

Ja noin yleensäkään aiempien kommentoijien perustelujen puitteissa kaupankäynti toimii ihan hyvin nykyisellä systeemillä. Jos haluaa tavaran nopeasti ja ”voittaa” muut ostoehdokkaat, niin sitten täytyy ottaa vähän riskiä/uhrauksia. Ei kai se sen kummempaa ole.
Ei tämä tuotteen perusteellinen tarkistus ole suinkaan automaatio kaikille. Tämän takia tuollainen ehto on hyvin perusteltu.
Ostin vasta pari kk sitten emolevyn täältä. Kaupat sujuivat ongelmitta, uuden käyttäjän kanssa soitettiin videopuhelu, jossa myyjä esitteli tuotteet. Nyt aloin kasaamaan emoa, niin siitä puuttuikin M.2 levyn kannatin ja kiinnitin ruuvit. Eli rojekti jäi lepäämään muutamiksi päiviksi-ehkä puoleksi viikoksi parin ruuvin takia. Jos olisin tajunnu käyttää tän ehto-kortin, olisi myyjä ehkä tarkistanut tuotteen huolellisesti ennen postitusta.
Ja tälläinen pieni hutilointi on ihan normaalia. Itse hankintoja tehneenä tiedän, kuinka normaalia tälläinen on nyky maailmassa.
Aina saa soitella perään ja tehdä täydennys tilausta.

Kuten jo sanoin, ymmärsit jotain väärin.
Kerrataan nyt vielä kerran, ja muistutan että tämä keskustelu oli jo tavallaan käyty loppuun, ennenkuin kommentoit.
Minun mielestäni JÄRKEVÄ ehdollinen hp-tarjous on samanarvoinen kuin pelkkä hp-tarjous.
Sääntöjen mukaan hp-tarjous on sellainen, että siitä ei voi enää myyjä tai ostaja luistaa. Kaupat on sovittu, näin menee säännöt. Minä kommentoin tuota ehdollisuutta näin
Ei mitenkään voi olla samanarvoinen.
ja siinä viestissä kärjistäen selitin, miksi näin on järkevää, ja tänään olen muutaman viestin verran lisää perustellut asiaa. Sinä totesit tuohon
Nyt kyllä kärjistät asiaa vähän turhan raskauttavasti. Ei kukaan täys järkinen pidä renkaan potkijoille varauksia ilman ennakkomaksua. Tän takia Kalakukkokeisari lisäsi JÄRKEVÄSTI- sanan. Järkevä ehto voisi olla vaikka, että tuotteessa on kaikki tuotteen normaaliin toimintaan edellyttävät osat mukana, jos myyjä ei ole niitä esitellyt ilmoituksessaan. Hyviä esimerkkejä voisi keksiä lukuisia, riippuen myynti artikkelista, ja vastaavasti järjettömiä ehtoja voisi keksiä loputtomiin.
Boldasin vielä tuon olennaisen. Nythän tosiaan sääntöjen mukaan myyjä saa suhtautua ehdollisiin tarjouksiin miten haluaa, pitää ns. kauppatilanteen päällä ja hylätä tai hyväksyä tarjouksen, eikä nuo ehdot sido myöskään ostajaa.

Kyse on siis siitä, miten säännöt kirjataan. Sääntöihin ei kannata laittaa mitään ehdollisuuksia kuten Kalakukkokeisari ehdotti, ja minä vastustin, vaan antaa myyjien hyväksyä tai hylätä ehdolliset hp-tarjoukset.

Melkoinen matka on käyty sen toteamiseen, että HP:n tarjoaminen myyjän asettamilla ehdoilla ei ole sama asia kuin HP:n tarjoaminen ostajan asettamilla (lisä)ehdoilla. Ihmetyttäähän se!
Pakko myöntää, että pari kaljaa on tullut juotua tässä samalla, mutta meneehän se loma näinkin. Luulisin, että en ole vielä niin kännissä, etten ymmärtäisi kirjoittamaani. Vaikkakin selvinpäin olisin antanut asian ehkä olla kokonaan.

Semmosta huumorin kukkaa siellä. Loppuun käytyihin keskusteluihin tullaan vielä täydentää, tervetuloa mukaan keskusteluun siis.
Säännöt on selkeät, se on hyvä. Silloin niitä on helppo toteuttaa ja valvoa.

Ei tämä tuotteen perusteellinen tarkistus ole suinkaan automaatio kaikille. Tämän takia tuollainen ehto on hyvin perusteltu.
Ostin vasta pari kk sitten emolevyn täältä. Kaupat sujuivat ongelmitta, uuden käyttäjän kanssa soitettiin videopuhelu, jossa myyjä esitteli tuotteet. Nyt aloin kasaamaan emoa, niin siitä puuttuikin M.2 levyn kannatin ja kiinnitin ruuvit. Eli rojekti jäi lepäämään muutamiksi päiviksi-ehkä puoleksi viikoksi parin ruuvin takia. Jos olisin tajunnu käyttää tän ehto-kortin, olisi myyjä ehkä tarkistanut tuotteen huolellisesti ennen postitusta.
Ja tälläinen pieni hutilointi on ihan normaalia. Itse hankintoja tehneenä tiedän, kuinka normaalia tälläinen on nyky maailmassa.
Aina saa soitella perään ja tehdä täydennys tilausta.
Toki menee usein näin, mutta eihän se pitäisi mennä, vaan kaikkien täytyisi olla tarkkoja. Itse ainakin olen myyvänä osapuolena hyvin tarkka siitä, mitä myytävään tavaraan kuuluu ja miten esim. paketoin tuotteen postia varten.

Jos itse ostaisin täältä emolevyn käypään hintaan ilman huomattavaa alennusta/mainintaa oleellisista puuttuvista tarvikkeista, niin vaatisin hinnan alennusta/kaupan purkua puuttuvien tarvikkeiden takia. ”Perseilyä” esiintyy, kun ihmisten annetaan ”perseillä”.

Vähän vastaavasti jotkut jättävät rikosilmoituksen tekemättä parin kympin kusetuksesta, joka signaloi kusettajille vapaata pelikenttää ilman rangaistusta.

Menee vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta tulipahan sanottua.

Ahaa nyt mä tajusin mitä sä et tajunnu.
Eli minusta tämä on sama. Tämä tarkoittaa minun mielipidettäni, ei sitä, että vaadin foorumin sääntöihin muutosta.

Toki menee usein näin, mutta eihän se pitäisi mennä, vaan kaikkien täytyisi olla tarkkoja. Itse ainakin olen myyvänä osapuolena hyvin tarkka siitä, mitä myytävään tavaraan kuuluu ja miten esim. paketoin tuotteen postia varten.

Jos itse ostaisin täältä emolevyn käypään hintaan ilman huomattavaa alennusta/mainintaa oleellisista puuttuvista tarvikkeista, niin vaatisin hinnan alennusta/kaupan purkua puuttuvien tarvikkeiden takia. ”Perseilyä” esiintyy, kun ihmisten annetaan ”perseillä”.

Vähän vastaavasti jotkut jättävät rikosilmoituksen tekemättä parin kympin kusetuksesta, joka signaloi kusettajille vapaata pelikenttää ilman rangaistusta.

Menee vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta tulipahan sanottua.
Tässä oli osuva käytännön esimerkki, miksi ehdollinen hp. on oikein hyödyllinen väline käytetyn tavaran markkinoilla, jossa kuluttajan suoja laki ei ole yhtä tarkka kuin uuden tavaran markkinoilla.
Pitää olla tarkkana, ja jos ei ole, niin itsehän siinä joutuu maksu mieheksi.

Säännöt on selkeät, se on hyvä. Silloin niitä on helppo toteuttaa ja valvoa.

Ahaa nyt mä tajusin mitä sä et tajunnu.
Eli minusta tämä on sama. Tämä tarkoittaa minun mielipidettäni, ei sitä, että vaadin foorumin sääntöihin muutosta.
Mielipiteillähän ei ole mitään merkitystä silloin, kun pohditaan onko hp-tarjous ja ehdollinen hp-tarjous samanarvoisia.

Mielipiteillähän ei ole mitään merkitystä silloin, kun pohditaan onko hp-tarjous ja ehdollinen hp-tarjous samanarvoisia.
Se jos mikä ratkaisee kaiken. Nimittäin ylläpitäjän mielipide. :lol:
Tuo sinun faktana esittämä väite: "Mielipiteellähän ei ole mitään..." on kans mielipide. Oleppas tarkempi kun tuut mielipiteitä esittäämään faktoina.

Se jos mikä ratkaisee kaiken. Nimittäin ylläpitäjän mielipide. :lol:
Tuo sinun faktana esittämä väite: "Mielipiteellähän ei ole mitään..." on kans mielipide. Oleppas tarkempi kun tuut mielipiteitä esittäämään faktoina.
Ylläpitokin on muuten linjannut, että ehdollinen hp-tarjous ei ole pätevä.

Nimenomaan. Voi kans hp jättää kokonaan huomioimatta, mutta sitten yp saattaa käyttää raippaa. Siis selvennykseksi kaikille, tässä ei ole kyse sääntöjen tulkinnasta, vaan mielipide keskustelusta.

Nimenomaan. Voi kans hp jättää kokonaan huomioimatta, mutta sitten yp saattaa käyttää raippaa. Siis selvennykseksi kaikille, tässä ei ole kyse sääntöjen tulkinnasta, vaan mielipide keskustelusta.
Onneksi täällä mennään sääntöjen mukaan.

Jos sinulla on jotain relevantteja ehdotuksia sääntöjen muuttamiseen niin kerro ihmeessä. Nyt tämä keskustelu on vaan aikamoista tajunnan virtaa ilman mitään konkretiaa.

Onneksi täällä mennään sääntöjen mukaan.

Jos sinulla on jotain relevantteja ehdotuksia sääntöjen muuttamiseen niin kerro ihmeessä. Nyt tämä keskustelu on vaan aikamoista tajunnan virtaa ilman mitään konkretiaa.
Tuossahan tuota konkretiaa mä oon tarjoilu, ja sitä on porukalla ihmetelty. Vaan vanhaa sääntöä korvaavaa ehdotusta ei oo saatu aikaan. Eikä varmaan saada. Taisin tuonne huijarit osioon perustella, miksi sitä on aika mahdoton saada.

Statistiikka

Viestiketjuista
312 970
Jäsenet
84 389
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom