• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Verkkokauppa.com perui nuo kanssa mitä erikoisemmilla syillä. Laitoin asiakaspalveluun viestiä asiasta ja "pysyvät päätöksessään".
Joo mulla sama. Ensin vetosivat tähän "tilausjärjestelmämme mukaan olet ostanut tai tilannut meiltä useamman näytönohjaimen lyhyen ajan sisään. Verkkokauppa.com Oyj:n sopimusehtojen mukaan emme myy tuotteita jälleenmyytäväksi."

Kumosin väitteet jälleen myynnistä jonka jälkeen vastasivat tähän tapaan "Sopimusehtojemme sanotaan seuraavaa: ”Verkkokauppa.com Oyj pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. ” Ottaen huomioon tuotteiden heikko saatavuus ja asiaksatilisi runsas tilausmäärä, emme muuta päätöstämme."

Mulla on kyllä monta eri tilausta noudolla vetämässä, mutta ainoa mikä peruttiin on juuri tuo Gaming X joka poistui. Vähän vaikuttaa ontuvalta selittelyltä ettei muita tilauksia sitten peruttu.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Joko muuten joku on vienyt KKV:n käsittelyyn tämän suuren määrän RTX 3080 MSI Gaming X Trio -tilauksien peruutuksia?
Melko väkisin keksityiltä syiltä kuulostivat mitä täältä on lukenut ja koitetaan vain kaivaa tilaisuuden tullen porsaanreikä jättää ko. tuotteesta nykypäivän markkinahintaan nähden edulliseen hintaan tehdyt tilaukset toimittamatta. Täytynee seurata tilannetta ja kiertää jatkossa tuo liike kaukaa mikäli jättävät tilaukset toimittamatta kun näyttäisi löytyvän parempiakin toimittajia, jotka toimivat reilusti kuluttajan kannalta.
Laitoin tänään kkv:lle jonkun näkösen kuvauksen tapauksesta. Varmaan saa vähän painoarvoa, jos muutkin laittaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ai mitä legojen kanssa on tapahtunut? Siis verkkokauppa myi ihan samaan hintaan legoja alennuksessa kuin monissa tavaratalokaupoissakin sesonkien/mallien poistuessa näkyy.. Eikö verkkokauppa niitä myyny oikeasti kellekkään, hintavirhekkö se muka oli?
Olen liian laiska referoidakseni.

 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Onko yhtääkään Telian lupamaa vahvistus viestiä viellä tullu RTX 3080 tilanneille koska itselle ei ole.
Jos ei ensiviikolla niin ihmettelen.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Vielä vastasi verkkokauppa 3080 gaming x koskien.

"Kiitos viestistäsi. Sopimusehtojen mukaisesti Verkkokauppa.comilla on oikeus rajoittaa suuria tilausmääriä, ja sinun kohdallasi näytönohjaintilauksia on runsaasti. Emme tässä tilanteessa muuta aikaisempaa päätöstämme.

Lisäksi tämän tuotteen osalta on käynyt ilmi, että valmistus on lopetettu, eikä sitä ole enää saatavana.

Kuluttaja-asiakkailla on niin halutessaan mahdollisuus olla yhteydessä kuluttajavirastoon, mikäli asiointi jälleenmyyjän kanssa ei ole sujunut toivotulla tavalla."

Mulla on siis 7 eri 3080 jonossa jostain viime vuodelta tai ihan vuoden vaihteesta. Peruvat vain tuon yhden eikä kaikkia vaikka ilmeisesti rikon ehtoja viestin perusteella kaikissa näissä.
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
262
Vielä vastasi verkkokauppa 3080 gaming x koskien.

"Kiitos viestistäsi. Sopimusehtojen mukaisesti Verkkokauppa.comilla on oikeus rajoittaa suuria tilausmääriä, ja sinun kohdallasi näytönohjaintilauksia on runsaasti. Emme tässä tilanteessa muuta aikaisempaa päätöstämme.

Lisäksi tämän tuotteen osalta on käynyt ilmi, että valmistus on lopetettu, eikä sitä ole enää saatavana.

Kuluttaja-asiakkailla on niin halutessaan mahdollisuus olla yhteydessä kuluttajavirastoon, mikäli asiointi jälleenmyyjän kanssa ei ole sujunut toivotulla tavalla."

Mulla on siis 7 eri 3080 jonossa jostain viime vuodelta tai ihan vuoden vaihteesta. Peruvat vain tuon yhden eikä kaikkia vaikka ilmeisesti rikon ehtoja viestin perusteella kaikissa näissä.
KKV:lle vaan viestiä kun toimivat näin röyhkeästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Kyllä minuakin ärsyttäisi jos saisin vain 6kpl 3080 kortteja vaikka tilannut 7kpl ;)
Vois kuvitella tässä olevan oleellista montako on jo toimitettu. Jos asiakas ei ole saanut yhtään niin vois kuvitella olevan virheellistä perua. Toistaalta jos on jo yksi tai useampi toimitettu, en näe vikaa.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Kyllä minä niin mieleni pahotin. Joskus sillon, kun ekan viestin sain kirjotinkin tänne, että voin hyvinkin olla rikkonut ehtoja, mutta pitäähän se nyt yrittää pitää kiinni hyvän hintasesta kortista.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
156
Laitoin itse viestin että pistäisivät jonoon takaisin, vaikkakin paska maku jäi tästä niin sain mitä juurikin halusin ja pyysin, että toimittavat kortin kun tulee sopimuksen mukaisesti alkuperäiseen hintaan.
En jaksannu jäädä odottamaan kkv:n vastausta kun ovat jo myöntyneet ja myöntäneet että rikkoivat sopimusta. Edit: mutta varmaan olisi hyvä ollut odottaa
Olen myös laittanu viestiä että "tahdon takaisin jonoon" mitään sen enempää selittelemättä ja olen siitä saanut vahvistusviestin. Toki vaadin tilaukseni palauttamista edelleen järjestelmään.

Käsittääkseni en luovu tuolla menettelyllä oikeudestani tapella sopimusrikkomusta vastaan, mutta annapas jos et tuota viestiä olisi laittanu niin Telialla oltas todennäkösesti otettu se myöntymisenä perumiseen ja tuhkatuuleen ois tiedot hävinneet.

KKV todellaki kannattaa käyttää, telia aikoo vaa käyttää tota jonotusjärjestelmää siihen ettei sen tarvii korvata asiakkailleen yhtää mitää viivästyksistä ja se voi jonotuttaa heitä vaikka maailmantappii asti.

En kyllä usko miten kieroa toimintaa... meni kyllä maku koko Teliasta.


EDIT: Mulle oli tullu KKV:lta vaa viesti et ryhmävaade on viety eteepäi, oliko tästä siis tosiaan jotai lisätietoa et tiedottaa jossai vaihees? Voisin melkee vaatia katehankintaa niin pääsisin eroo tuosta lafkasta.
 

dB73

Tukijäsen
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
178
Minulla päivittyi tuo Gigantin WD levyn tila: Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Olen myös laittanu viestiä että "tahdon takaisin jonoon" mitään sen enempää selittelemättä ja olen siitä saanut vahvistusviestin. Toki vaadin tilaukseni palauttamista edelleen järjestelmään.

Käsittääkseni en luovu tuolla menettelyllä oikeudestani tapella sopimusrikkomusta vastaan, mutta annapas jos et tuota viestiä olisi laittanu niin Telialla oltas todennäkösesti otettu se myöntymisenä perumiseen ja tuhkatuuleen ois tiedot hävinneet.

KKV todellaki kannattaa käyttää, telia aikoo vaa käyttää tota jonotusjärjestelmää siihen ettei sen tarvii korvata asiakkailleen yhtää mitää viivästyksistä ja se voi jonotuttaa heitä vaikka maailmantappii asti.

En kyllä usko miten kieroa toimintaa... meni kyllä maku koko Teliasta.


EDIT: Mulle oli tullu KKV:lta vaa viesti et ryhmävaade on viety eteepäi, oliko tästä siis tosiaan jotai lisätietoa et tiedottaa jossai vaihees? Voisin melkee vaatia katehankintaa niin pääsisin eroo tuosta lafkasta.
Kkv:n vastaus mulle ainakin oli että palaa asiaan viimeistään 19.04 jos en ole saanut asiaa sovittua.
Laitoin heille tänään menemään hiukan tarkennus kysymyksiä, että miten menee katehankinta kun osamaksulla (kuluton ja koroton) alkuperäinen sopimus ym.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
51
Itse olen kyllä uskossa että tuolla jonosysteemillä ei ole minkäänlaista oikeudellista vastuuta telialla, eikä tilaajallakaan. Meinaan laittaa tästä kyllä tarkemman kyselyn kkvlle vielä.

Telia muuten ilmoitti että jos teen katehankinnan niin tarvitsevat ostosta kuitin ja tilinumeron.
 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
52
09.04.2021 18:44 Helsinki, Kampin Keskus Narinkka 1
Lähetys on nyt noudettavissa Matkahuollosta Helsinki.

Otin hetki sitten aspaan chattiyhteyden, ja aluksi pyysivät minua ottamaan yhteyttä matkahuoltoon.
Kun sitten selitin, että postilla tilasin, että syy taitaa olla lähettäjässä, niin nyt tekevät (toivottavasti) lähetyksen kääntöpyynnön matkahoidolle.
Jään odottamaan jännityksellä, miten tässä käy.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
466
09.04.2021 18:44 Helsinki, Kampin Keskus Narinkka 1
Lähetys on nyt noudettavissa Matkahuollosta Helsinki.

Otin hetki sitten aspaan chattiyhteyden, ja aluksi pyysivät minua ottamaan yhteyttä matkahuoltoon.
Kun sitten selitin, että postilla tilasin, että syy taitaa olla lähettäjässä, niin nyt tekevät (toivottavasti) lähetyksen kääntöpyynnön matkahoidolle.
Jään odottamaan jännityksellä, miten tässä käy.
Aspa ei mulle tullut mitenkään vastaan samassa asiassa. "Pahoittelut että tilauksessa on ollut haasteita". Totesin myös itsekseni että parempi hakea sieltä kun laittaa paketti kiertämään Suomea.

Edit: Kävin hakemassa ja oli pakattu kuplamuoviin ja teippi päälle. Ei mitenkään nätein paketti, mut ei parane valittaa tähän hintaan..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Itse olen kyllä uskossa että tuolla jonosysteemillä ei ole minkäänlaista oikeudellista vastuuta telialla, eikä tilaajallakaan. Meinaan laittaa tästä kyllä tarkemman kyselyn kkvlle vielä.

Telia muuten ilmoitti että jos teen katehankinnan niin tarvitsevat ostosta kuitin ja tilinumeron.
Eli kuulostaa siltä et katehankinta ei mahdollista omalla kohdallani luultavasti.

Niin se taitaa olla et ei olisi oikeudellinen mutta toisaalta pistäisivät itsensä ihan helvetin huonoon valoon jos viellä menisi pettämään kuitenkin tämän edes jonkinmoisen "lupauksen" ja on tästä jonkinlaista dokumentointia saatu et mitä luvattu niin uskoisin että KKV olisi meidän puolella silloin kun h-hetki koittaa.
 

aaa

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
24
Gigantista tuli tilattua tuo WD Blue SN500 NVMe SSD muisti 250 GB hintaan 9,90. Pistin samaan tilaukseen muutakin halpaa sälää koska miksei. Nyt tuli tuo paketti ilman SSD:tä ja jonka sisällön hinnasta oon nyt maksanu postikuluja neljäsosan.

Onko kukaan saanut vielä korvaavaa SSD:tä tuosta keissistä? Tilausvahvistushan tuli ja saldovirheeseen vetosivat niin ottakoot muusta saldosta samanlaisen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
361
Gigantista tuli tilattua tuo WD Blue SN500 NVMe SSD muisti 250 GB hintaan 9,90. Pistin samaan tilaukseen muutakin halpaa sälää koska miksei. Nyt tuli tuo paketti ilman SSD:tä ja jonka sisällön hinnasta oon nyt maksanu postikuluja neljäsosan.

Onko kukaan saanut vielä korvaavaa SSD:tä tuosta keissistä? Tilausvahvistushan tuli ja saldovirheeseen vetosivat niin ottakoot muusta saldosta samanlaisen?
Kysyin korvaavaa tuotetta, ei ollut mahdollista. 5€ alennuskoodiin joutui tyytymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Täälläkin Gigantin levy laitettu Matkahuollolla Oulun keskustan toimipisteeseen vaikka tilattu Postilla läheisen kaupan laatikkoon. Ei mikään mukavin yllätys näin autottomana. Mistä ihmeestä ne on keksinee vaihtaa toimitustavan ja vielä aivan päin mäntyä?
 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
52
Täälläkin Gigantin levy laitettu Matkahuollolla Oulun keskustan toimipisteeseen vaikka tilattu Postilla läheisen kaupan laatikkoon. Ei mikään mukavin yllätys näin autottomana. Mistä ihmeestä ne on keksinee vaihtaa toimitustavan ja vielä aivan päin mäntyä?
Kavin sittenkin hakemassa Narinkkatorilta levyn pois. En ollut aivan varma, että gigantin kiireiset pienellä provikalla olevat myyntipäälliköt viitsivät muuttaa tätä tilausta oikeaan osoitteeseen.
Toki voihan se olla, että halutaan tehdä kiusaa, kun on hinta laitettu heidän omasta mielestään liian alhaiseksi. Giganttin myymälä on kivenheiton päässä, niin varmaan on halvinta heille, ja saa sitten vähän lisää provikkaa.
Ja näemmä on muuallakin kuin Helsingissä tehty näin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
398
Kavin sittenkin hakemassa Narinkkatorilta levyn pois. En ollut aivan varma, että gigantin kiireiset pienellä provikalla olevat myyntipäälliköt viitsivät muuttaa tätä tilausta oikeaan osoitteeseen.
Toki voihan se olla, että halutaan tehdä kiusaa, kun on hinta laitettu heidän omasta mielestään liian alhaiseksi. Giganttin myymälä on kivenheiton päässä, niin varmaan on halvinta heille, ja saa sitten vähän lisää provikkaa.
Ja näemmä on muuallakin kuin Helsingissä tehty näin.
Juu, oma paketti meni liki 40km päähän, hieno homma :D
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Gigantti perui WD:n tilauksen saldovirheeseen vedoten, niin kuin muillakin. Kävin chatin kautta keskustelua, josta ei ollut mitään iloa. Tarjouduin ottamaan huonomman ja halvemman tuotteen tilalle, mutta heidän vastatarjous oli kyseinen tuote ilmaisilla posteilla. Joo, lohduttaa tosi paljon kun mulla on lähimpään giganttiin muutama kilometri. :rofl2:

Noh, laitoin ensimmäistä kertaa kuluttajaneuvontaan viestiä. Katsotaan millainen vastaus sieltä tulee.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Gigantin tarjouslevy saapui. Vähän pakkauksessa pihistelty, ja toimitus väärään paikkaan. Onneksi auto oli käytössä. Paketin ympärillä yksi kerros kuplamuovia ja teippiä 5 metriä kuin myyjä olisi vittuuntunut.
 
Viimeksi muokattu:

dB73

Tukijäsen
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
178
Tänään tuli Gigantin tarjouslevy haettua, Oulun keskustan matkahuollosta.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Kuluttajaneuvonnasta vastattiin ja sieltä tuli muutama linkki. Jos muita kiinnostaa tehdä reklamaatio tuosta saldovirheestä, niin katsokaa tämä: Markkinoinnin virhetilanteet

"Jotta yritys ei olisi velvollinen myymään tuotetta aiempaan hintaan, sen on näytettävä aloittaneensa muutostyö ennen kuluttajan tekemää tilausta. Lisäksi yrityksen pitää voida näyttää, että sen tietokonejärjestelmä on sellainen, että muutos päivittyy verkkoon mahdollisimman nopeasti. Jos yritys ei voi tätä näyttää, se on sopimusvastuussa kuluttajan tekemän tilauksen mukaisesti. "
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Itsellä aikoinaan kolmas yhteydenotto gigantin aspaan tuotti tulosta ja sain korvaavan tuotteen vastaavassa ssd keississä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Itsellä aikoinaan kolmas yhteydenotto gigantin aspaan tuotti tulosta ja sain korvaavan tuotteen vastaavassa ssd keississä.
Ei oo aikuisella miehellä aikaa roikkua Gigantin aspassa, kun sain jonottaa yli tunnin että pääsin keskustelemaan chattiin. Sitten siellä on joku pissis kirjoittamassa "valitettavasti", "ymmärrämme", "pahoittelut", mutta mitään ei kuitenkaan ymmärretä tai tehdä asialle. Eikä niillä edes ole mitään sähköpostiosoitetta, johon voi laittaa reklamaation. Laitoin sitten suoraan toimitusjohtajalle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Ei oo aikuisella miehellä aikaa roikkua Gigantin aspassa, kun sain jonottaa yli tunnin että pääsin keskustelemaan chattiin. Sitten siellä on joku pissis kirjoittamassa "valitettavasti", "ymmärrämme", "pahoittelut", mutta mitään ei kuitenkaan ymmärretä tai tehdä asialle. Eikä niillä edes ole mitään sähköpostiosoitetta, johon voi laittaa reklamaation. Laitoin sitten suoraan toimitusjohtajalle.
Kyllä niillä on sähköposti asiakaspalveluun, mutta missään ne ei sitä mainosta ja vastailukin yleensä kestää tovin.
asiakaspalvelu@gigantti.fi
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Gigantista tuli soittoa ja lupasivat myydä PNY XLR8 CS3030 250gb levyn samaan hintaan kuin tuon tarjouslevyn. Nopeeta toimintaa, harmi vaan että tämä edellyttää sähköpostin laittamista suoraan toimitusjohtajalle. :facepalm:

Mutta laittakaa siis muutkin sähköpostia sinne, niin saatte tilaamanne tuotteen niin kuin kuuluukin.
 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
52
Gigantista tuli soittoa ja lupasivat myydä PNY XLR8 CS3030 250gb levyn samaan hintaan kuin tuon tarjouslevyn. Nopeeta toimintaa, harmi vaan että tämä edellyttää sähköpostin laittamista suoraan toimitusjohtajalle. :facepalm:

Mutta laittakaa siis muutkin sähköpostia sinne, niin saatte tilaamanne tuotteen niin kuin kuuluukin.
Kun ei löytynyt sitä aspan osoitetta, niin toimarille laitoin sähköpostia.
Kyllähän se kymmenen kilometrin kävelylenkki toki on ihan hyväksi minkä tein, mutta tämä tuntui nyt vähän systemaattisemmalta, kun en ollut ainut jolle gigantti teki hassuja postituksia.
Muuten olisi mennyt toki tämä minulla vahingon piikkiin, mutta nyt mielestäni sähköposti oli paikallaan.
Pientähän tämä toki on, mutta mielestäni on hyvä antaa palautetta. Myös sitä positiivistakin.
Julkisia en ole käyttäny sitten kun korona alkoi, että tässä syy miksi kävelin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Tilasin Gigantin NVMe-levyn Postilla ja se heivattiin Matkahuollolla toimituskaupungin päätoimipisteeseen (kuten kaikilla muillakin). Pistin asiasta viestiä perjantaina Gigantin chattiin ja pyysin uudelleenohjausta, juuri äsken tuli vahvistus että paketti lähetetään edelleen oikeaan toimipisteeseen :thumbsup:
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
156
Olen käsittänyt että jollekulle on tarjottu Telialta kateostoksen tilausmahdollisuutta? Oliko näin?

Meinaan ei paljoo meikäläiselle tarjota. Eli joudun viemää kuluttajariitalautakuntaan asian jos vaadin erotusta.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Olen käsittänyt että jollekulle on tarjottu Telialta kateostoksen tilausmahdollisuutta? Oliko näin?

Meinaan ei paljoo meikäläiselle tarjota. Eli joudun viemää kuluttajariitalautakuntaan asian jos vaadin erotusta.
KKV oli siitä mahdollisuudesta maininnut mulle, mutta Telialle en ole koskaa asiaa otannu puheeksi, koska itsellä se kuluton & koroton osamaksu, niin ei luultavasti käsittääkseni ole mahdollista mulla siihen kate hankintaan. Kysyin tästä kyllä kkv:lta, mutta en ole saanut vastausta vielä heiltä. En usko et tämä tulee olee mahdollista kuitenkaan omalla kohdalla. Kai ne sen toimittaa joskus, mutta millo sitä en tiiä, mutta olisi se kumma jos ei toimita kun antaa tuollaista julkista kuvaa sit ja kkv:kin ollut hengittämässä niskaan niin olisihan se fiaskoista suurin jos eivät toimittaisi joskus, se vaa et millo on kyllä mysteeri.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
344
Gigantista tuli soittoa ja lupasivat myydä PNY XLR8 CS3030 250gb levyn samaan hintaan kuin tuon tarjouslevyn. Nopeeta toimintaa, harmi vaan että tämä edellyttää sähköpostin laittamista suoraan toimitusjohtajalle. :facepalm:

Mutta laittakaa siis muutkin sähköpostia sinne, niin saatte tilaamanne tuotteen niin kuin kuuluukin.
Tällainen vastaus tuli mulle juuri hetki sitten Gigantin asiakaspalvelusta ja mullehan tuli tuo tekstiviesti jossa vedottiin saldovirheeseen

"
Valitettavasti meillä ei ole tarjota sinulle vastaavaa tuotetta samaan hintaan ja tälläisissä tapauksissa meillä on oikeus perua tilaus.

Olette kuitenkin hyväksyneet ostoehdot tilauksenne yhteydessä ja siellä on mainittu seuraavasti:

" Tapauksessa, jossa Gigantin puolella on sattunut merkittävä kirjoitus- tai painovirhe mainoksessa tai vastaavassa ilmoituksessa ja/tai verkkokaupassa ja kirjoitus- tai painovirhe vastaa euromääräisesti 15 % normaalista myyntihinnasta, Gigantti voi yksipuolisesti muuttaa, poistaa tai hylätä tilauksen. Sama pätee, vaikka olisit jo vastaanottanut tilausvahvistuksen tai muun vastaavan ilmoituksen. Gigantilla on mahdollisuus tehdä muutoksia siihen asti, kunnes tavara on lähetetty varastoltamme. Mikäli tavara on lähetetty varastoltamme, Sinun on käytettävä peruutusoikeuttasi. "

Pahoittelut kuitenkin vielä kerran tapahtuneesta ja mukavaa viikon jatkoa!"
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Tällainen vastaus tuli mulle juuri hetki sitten Gigantin asiakaspalvelusta ja mullehan tuli tuo tekstiviesti jossa vedottiin saldovirheeseen

"
Valitettavasti meillä ei ole tarjota sinulle vastaavaa tuotetta samaan hintaan ja tälläisissä tapauksissa meillä on oikeus perua tilaus.

Olette kuitenkin hyväksyneet ostoehdot tilauksenne yhteydessä ja siellä on mainittu seuraavasti:

" Tapauksessa, jossa Gigantin puolella on sattunut merkittävä kirjoitus- tai painovirhe mainoksessa tai vastaavassa ilmoituksessa ja/tai verkkokaupassa ja kirjoitus- tai painovirhe vastaa euromääräisesti 15 % normaalista myyntihinnasta, Gigantti voi yksipuolisesti muuttaa, poistaa tai hylätä tilauksen. Sama pätee, vaikka olisit jo vastaanottanut tilausvahvistuksen tai muun vastaavan ilmoituksen. Gigantilla on mahdollisuus tehdä muutoksia siihen asti, kunnes tavara on lähetetty varastoltamme. Mikäli tavara on lähetetty varastoltamme, Sinun on käytettävä peruutusoikeuttasi. "

Pahoittelut kuitenkin vielä kerran tapahtuneesta ja mukavaa viikon jatkoa!"
Laita sähköpostia sille toimitusjohtajalle, eli Laura.tarkka@gigantti.fi. Gigantin toimitusehdoilla voi pyyhkiä persettä, kun KKV noista asioista aika pitkälti määrää.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 487
Oon kai vanhanaikainen, kun en ymmärrä valitusta, jos tuote menee ns ylibuukatuksi. Tai no, jos Amazonin järjestelmäkin on niin hidas, että tuotteita sai tilattua liikaa (eli enemmän kuin varastossa oli, toki sain sillä hintaa myöhemmästä kuormasta), niin tuskin on ihan simppeliä saada varasto päivittymään nettiin täysin reealiaikaisesti. Ehkä olen turhan empaattinen sitten, ja asetan itseni firman kenkiin, jossa järjestelmään tulee niin paljon tilauksia, ettei se kerkeä päivittymään nettiin tarpeeksi nopeasti, vaan ns ylibuukkauksia tapahtuu. Vähän sama kun myymälässä kaksi myyjää myisi samaan aikaan viimeisen tuotteen eri asiakkaalle.

E. Muutenkin tuntuu, että täällä oikein yritetään hyötyä kaikista virheistä (eli hinta selkeästi väärä ja kaikki tiedostavat, mutta sitten vedotaan siihen kuinka sitä ei välttämättä olisi voinut tiedostaa). Ja sitten mahdollisesti samat ihmiset valittavat, kun saavat ylinopeussakot kun heti nopeusrajoituksen alenemisen jälkeen on kamera, samahan tuo asia on, oikein yritetään etsiä ihmisten tekemiä virheitä, ja hyötyä niistä. Toinen näistä on vain yleisesti hyväksyttyä, kun toista pidetään rahastuksena.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
34
Itse tilasin Gigantista wd black 500Gb nvme levyn pickup noutona läheiseen Giganttiin ja sekin päätyi Matkahuollon päätoimipisteeseen. Asiasta hetken jankattuani Gigantin aspan kanssa antoivat 10€ lahjakortin vaivan palkaksi, siitä että joudun noutamaan väärästä paikasta.
 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
52
Tuntuu, että Gigantti haluaa tehdä kaikkensa, että asiakastyytyväisyys laskee. Asiakkaalle kun aletaan tavaamaan ostoehtoja, niin minusta siinä ei sitten ihan ymmärretä kokonaisuutta, eli sitä että pidetään asiakas tyytyväisenä.
Eihän se toki tarkoita, että ihan kaikkeen voidaan suostua. Mutta monesti se asiakastyytyväisyys voidaan pitää hyvänä pienilläkin asioilla. Ja se järkevä kommunikaatio asiakkaan kanssa on niistä yksi.
Kaupan omien hintamokien ja tavarasaldojen virheellisyyksien kanssa pitäisi olla tarkkana miten se siten asiakkan kanssa hoidetaan. Verrataan siihen kuuluisaan Verkkokaupan pelikonsoli mikä lie hintamokaan.
Se sai paljon positiivista palautetta, ja mainosta. Verkkoauppa.com joutui toki nielemään hintaeron, mutta teko varmaankin muutti osaltaamyös joidenkin asiakkaiden huonoa kokemusta Verkkokauppa.comista. Mainosarvona kullanarvoista siis!
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Oon kai vanhanaikainen, kun en ymmärrä valitusta, jos tuote menee ns ylibuukatuksi. Tai no, jos Amazonin järjestelmäkin on niin hidas, että tuotteita sai tilattua liikaa (eli enemmän kuin varastossa oli, toki sain sillä hintaa myöhemmästä kuormasta), niin tuskin on ihan simppeliä saada varasto päivittymään nettiin täysin reealiaikaisesti. Ehkä olen turhan empaattinen sitten, ja asetan itseni firman kenkiin, jossa järjestelmään tulee niin paljon tilauksia, ettei se kerkeä päivittymään nettiin tarpeeksi nopeasti, vaan ns ylibuukkauksia tapahtuu. Vähän sama kun myymälässä kaksi myyjää myisi samaan aikaan viimeisen tuotteen eri asiakkaalle.

E. Muutenkin tuntuu, että täällä oikein yritetään hyötyä kaikista virheistä (eli hinta selkeästi väärä ja kaikki tiedostavat, mutta sitten vedotaan siihen kuinka sitä ei välttämättä olisi voinut tiedostaa). Ja sitten mahdollisesti samat ihmiset valittavat, kun saavat ylinopeussakot kun heti nopeusrajoituksen alenemisen jälkeen on kamera, samahan tuo asia on, oikein yritetään etsiä ihmisten tekemiä virheitä, ja hyötyä niistä. Toinen näistä on vain yleisesti hyväksyttyä, kun toista pidetään rahastuksena.
En itse ainakaan anna sääliä Gigantin kaltaiselle suuryritykselle, joka mahdollisuuden tullen kairaa asiakasta hanuriin mennen tullen. Ei varmaan tarvitse tarkempia esimerkkejä kertoa, vaan niitä voi lukea tuota YK:n Gigantti, Verkkis jne ketjusta. Me kuluttajat pelataan niillä säännöillä, jotka KKV on laatinut. Sitten kun kuluttaja haluaa mennä pykälien mukaan, niin se on "valittamista"?
 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
52
Gigantin muistikorttiasiassa maksavat minulle postimaksut takaisin.
Ilmoittivat että minu tilauksessani heidän mukaansa inhimillinen erehdys tapahtui siinä kun normaalisti lähettävät keskusvarastolta, niin nyt kun se lähti kaupasta, niin laittoivat väärän kuljetusyhtiön ja väärän toimitusosoitteen.
Se, että tämä tapahtui useammalle useasta eri gigantista, niin joko heidän aateekoo on hieman hassu, tai jotain muuta. Jättää siis vielä spekuloinnille tilaa.
Minun puolestani tämä on nyt saatu päätökseen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
Laitetaas tänne vaikka ei rautaan liitykkään.

Ostin stadiumista kengät 23.11.2020 merkkiä Halti. Kengistä Irtoaa pohja ja Haltin sivujen mukaan neuvovat palauttamaan kengät vuoden sisällä ostopäivästä liikkeeseen jotka hyvittävät kengät asiakkaalle ja Halti liikkeelle. Kävin reklamoimassa tänään 15.4. ja homma ok, aiheellinen reklamaatio eli siinä ei ongelmaa.

Kuittia mulla ei kengistä ole mutta tilitapahtuma joka todistaa että Stadiumissa on ostoksilla ko. päivänä käyty. Tässäkäänhän ei varsinaisesti ole ongelmaa kun kuluttajalta ei voida kuitin olemassaoloa vaatia. Ja tämä oli Stadiumillekin ok.

Ongelma tulee siinä että stadiumin järjestelmästä on mystisesti ja juuri sopivasti kadonneet juuri MARRASKUUN kaikki kuitit. Muilta kuukausilta kyllä löytyy. Tässäkään ei varsinaisesti ole ongelmaa koska oisin ottanut uudet kengät tilalle mutta ovat poistuneet valikoimista ja kokoani ei ole jäljellä.

Pyysin sitten hyvityksen rahana kun kenkiä ei ole saatavilla mutta kuulemma näin ei voi tehdä koska ei kuittia = ei tietoa paljonko kengät ovat maksaneet = ei voida hyvittää rahana. Tällöin ilmeisesti pitäisi hyvittää alin hinta millä kenkää on myyty joka stadiumin mukaan on 49.90e. En jaksanut enää tunnin setvimisen jälkeen alkaa vänkäämään asiasta ja sanoin että palauta se 50e tilille niin ok. Kengät maksoivat muistaakseni 79.90 mutta tästä mulla ei ole mitään näyttää toteen kun kuitin loppusummassa oli muutakin mukana. Stadium kuitenkin ilmoittaa että palautus tehdään lahjakorttina. Sanoin että en halua lahjakorttia koska toin kauppaan alunperin rahaa ja lähdin kenkien kanssa joten otan joko kengät tai rahaa.

Eli onko tosiaan näin että minun täytyy hyväksyä tuo palautus lahjakorttina? Stadium perusteli tätä kuitin puutteen takia kun ei voida näyttää toteen mikä hinta on ollut ostohetkellä niin hyvitetään alin hinta lahjakorttina mutta jos kuitti olisi niin saisin oikean hinnan rahana. Varsin erikoista mielestäni että juuri marraskuun tositteet on päätteeltä kadonneet. Voisin tuon lahjakortin muuten kyllä ottaa mutta alkuperäisen hinnan mukaan mutta jos se ei onnistu niin sitten rahana.

Aika ristiriitaista mielestäni että asiakkaalta vaaditaan kuittia rahana palauttamisen onnistumiseksi mutta sitten kauppa itse voi saman kuitin "kadottaa" järjestelmästään ja hyvittää sen ainoastaan alemmalla summalla ja senkin lahjakorttina. Hassua lisäksi että Stadiumin nettisivuilla samat talvikengät maksavat tällähetkellä tasan 80e.

Kerroin että voin hyväksyä joko tuon 50e rahana, uudet kengät tilalle, tai tuon 80e lahjakorttina tai rahana mutta mikään näistä ei kuulemma onnistu koska ei ole kuittia mitä kuluttajalta ei käsittääkseni edes voida vaatia. Lisäksi stadiumin omilla sivuilla lukee että reklamaation hyvitys tehdään samalla maksutavalla jota on käytetty ostohetkellä eikä mitään puhetta että kuitin olemassaolo on jokin ehto tälle. Lisäksi minun ei tietääkseni tarvitse olla vastuussa siitä millaista kirjaa stadium pitää hinnoistaan ja kuiteistaan?

Aikoivat huomenna soitella asiasta kun myymälävastaava tulee töihin. Mitään neuvoja miten edetä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 117
@stanssi ihan varmasti niillä on kuitit jossain tallessa. Kysy kuluttajaneuvojalta ja ota yhteys verottajaan, että Stadium kannattais tarkastaa kun kuulemma on kuitit kadonneet :)

Olisko se noitten kuittien kanssa 6 vuotta mitä niitä pitäisi säilyttää.

edit: Eiköhän toi homma huomenna selviä ja ihan hyvään suuntaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
@stanssi ihan varmasti niillä on kuitit jossain tallessa. Kysy kuluttajaneuvojalta ja ota yhteys verottajaan, että Stadium kannattais tarkastaa kun kuulemma on kuitit kadonneet :)

Olisko se noitten kuittien kanssa 6 vuotta mitä niitä pitäisi säilyttää.
Ja mystisesti ne on nuo marraskuun kuitit vain kadonneet :facepalm: On kuulemma kassasysteemi jumissa, jännästi vaan kaikki muut kuitit kuulemma löytyi. Lisäksi kkv:n sivut nähtävästi kertovat että lahjakorttia ei tarvi hyväksyä jos tuotteessa on virhe vaan hyvitys joko vaihtamalla, korjaamalla tai rahana.

Vähän tulee fiilis että halutaan muutaman kympin takia nyt kettuilla. Ja paras juttu tosiaan että ne kengät maksaa ko. kaupassa vieläkin 80e mutta joulukuussa myyty jo 49.90e kun marraskuun lopulla maksoivat 79.90e Kumma että talvikengät alennetaan talvella ja kevääksi korotetaan hintaa.

Odotetaampa mitä sanotaan mutta en tosiaankaan aio tuota lahjakorttia hyväksyä kun meininki on tuollaista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 197 253
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom