• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Jos laite toimii kuten on luvattu niin missä virhe
Jos laitetta käytetään käyttöohjeiden vastaistesti ja tekee siten miten siinä varoitettu niin missä virhe ?
Jos laitteesa tuotteelle tyypillinen ominaisuus minkä osta tietää, eikä toisin luvattu niin missä virhe ?
Miten laite (televisio) toimii niin kuin luvattu, jos siihen ilmestyy palaneita kohtia tai värivirheitä? Missä esitemateriaalissa tai kuka myyjä esitteli television sellaisena?

Miten voi olla "käyttöohjeiden vastaista" käyttöä katsoa normaaleita TV-kanavia? Jos esim. netistä löytyy kasoittain testejä joissa kanavalogot palavat kiinni kuvaan. Millä tavalla tämä on normaalin TV:n katsomisen vastaista toimintaa?
Ohjeissa ei saa olla rajoituksia jotka estävät tuotteen normaalia käyttöä. Ei auton ohjekirjaan voi laittaa "moottori saattaa hajota mikäli autolla ajetaan" tai "auto saattaa syödä öljyä litran tonnilla mikäli moottori on päällä". Samoin telkkareissa; siellä ei saa olla mitään "kuva saattaa palaa kiinni jos televisiolla katsotaan televisiokanavia" -klasuulia.

Mistä lähtien televisioiden "tyypillinen ominaisuus" on ollut kuvan palaminen kiinni? Eli mistä lähtien *suurimmassa osassa kaupasta myytävissä televisioissa on ollut ominaisuutena kuvan palaminen kiinni ruutuun*?
No ei milloinkaan, ja ellet vain haluaisi vängätä vänkäämisen takia niin itsekin myöntäisit ettei värivirheet ja kuvan kiinni palaminen esim. vuoden vanhassa OLEDissa ole millään tavalla "tyypillinen ominaisuus" josta tavallisen kuluttajan joka ostaa television, pitäisi olla tietoinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
ihan paska ominaisuus.

.. mutta jos tehtaalla on laitettu vaikka jotku näytönsäästäjät soimaan sopivin välein ja ohjeissa suositus katsoa max.2h putkeen tms ja kytket säästöt pois etkä noudata muutoin ohjeita ja kuva palaa parin vuoden aikana, ni kenen vika?
Mitä sinä nyt sekoilet; missä ohjeissa on 2 tunnin katsomisrajoitus ja vaikka olisi, niin miten se todellisuudessa rajoittaa kuluttajaa?

Tuohan on ihan sama kuin sanoisi ettei autolla saa ajaa kuin 100km päivässä tai puhelimella puhua tunti päivässä, tms - jokainen tajuaa ettei tuollaisilla rajoituksilla ole mitään juridista pohjaa vikatapauksissa. Muutenhan jokaisessa ohjekirjassa olisi "tuote saattaa hajota jos sitä käytetään, tämä on kuluttajan vika".
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Mitä sinä nyt sekoilet; missä ohjeissa on 2 tunnin katsomisrajoitus ja vaikka olisi, niin miten se todellisuudessa rajoittaa kuluttajaa?

Tuohan on ihan sama kuin sanoisi ettei autolla saa ajaa kuin 100km päivässä tai puhelimella puhua tunti päivässä, tms - jokainen tajuaa ettei tuollaisilla rajoituksilla ole mitään juridista pohjaa vikatapauksissa. Muutenhan jokaisessa ohjekirjassa olisi "tuote saattaa hajota jos sitä käytetään, tämä on kuluttajan vika".
pointti ei ollut 2h, sanotaan vaikka 8h, ei sillä ole väliä.

kai valmistaja nyt saa ohjeita laittaa ja siitä voi lähteä että niitä pitää jossain järjen rajoissa noudattaakin. jos ei noudata niin voi olla ettei vehkeet kestä, kumma juttu. netti pullollaan ketjuja missä porukka kyselee miten saa näytönsäästäjän pois päältä OLED telkusta, ja sitten ihmetellään ku kuva palaa kiinni, valmistajan vika! oisko parantamisen paikka tekniikassa? no olis, mut aina voit olla ostamatta tai ostaa jotain muuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
pointti ei ollut 2h, sanotaan vaikka 8h, ei sillä ole väliä.

kai valmistaja nyt saa ohjeita laittaa ja siitä voi lähteä että niitä pitää jossain järjen rajoissa noudattaakin. jos ei noudata niin voi olla ettei vehkeet kestä, kumma juttu. netti pullollaan ketjuja missä porukka kyselee miten saa näytönsäästäjän pois päältä OLED telkusta, ja sitten ihmetellään ku kuva palaa kiinni, valmistajan vika! oisko parantamisen paikka tekniikassa? no olis, mut aina voit olla ostamatta tai ostaa jotain muuta.
Parantamista varmasti olisi tekniikassa; omassa ~2kk vanhassa OLEDissa nimittäin tuo ruudunsäästäjä toimii omissa apeissa hyvin, mutta missään ulkoisessa lähteessä ei. Olisi kiva jos saisi edes manuaalisesti päälle kun jättää nyt vaikka Blu-Rayn pauselle.

Tosin tuokaan ei mitään pelasta koska ei voi olettaa että esim. 11 vuotias television käyttäjä edes tietää mikä on burn-in ja miten sitä vältetään...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Parantamista varmasti olisi tekniikassa; omassa ~2kk vanhassa OLEDissa nimittäin tuo ruudunsäästäjä toimii omissa apeissa hyvin, mutta missään ulkoisessa lähteessä ei. Olisi kiva jos saisi edes manuaalisesti päälle kun jättää nyt vaikka Blu-Rayn pauselle.

Tosin tuokaan ei mitään pelasta koska ei voi olettaa että esim. 11 vuotias television käyttäjä edes tietää mikä on burn-in ja miten sitä vältetään...
eipä se pelasta. selaile huviksi manuaalista varoitukset, eppäilen että siellä on jotain mainittu tuosta. "please note that screensaver is disabled for external sources. external sources must implement screensaver by itself" :lol:

EDIT: ja onhan noita säästäjiä ollut jo dvd soittimissa
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
pointti ei ollut 2h, sanotaan vaikka 8h, ei sillä ole väliä.

kai valmistaja nyt saa ohjeita laittaa ja siitä voi lähteä että niitä pitää jossain järjen rajoissa noudattaakin. jos ei noudata niin voi olla ettei vehkeet kestä, kumma juttu. netti pullollaan ketjuja missä porukka kyselee miten saa näytönsäästäjän pois päältä OLED telkusta, ja sitten ihmetellään ku kuva palaa kiinni, valmistajan vika! oisko parantamisen paikka tekniikassa? no olis, mut aina voit olla ostamatta tai ostaa jotain muuta.
Tarkennan nyt vielä väärinkäsitysten välttämiseksi, että tässä meidän tapauksessa televisiossa on ollut kaikki suojatoimet päällä alusta lähtien ja myös sitä TV:n omaa manuaalisesti käynnistettävää "pixel refreshiä" on ajettu muutamaan otteeseen ilman vaikutusta. Kyse on olohuoneessa olevasta normaalista töllöstä, joka on päällä päivittäin. Muksut pelaavat siinä silloin tällöin myös konsolipelejään.

Yhtenä ykstyiskohtana TV:n oikeassa yläkulmassa on palaneena PS4:n Fortniten "Early Access" -teksti, jota ei pelissä näy kuin ehkä max. minuutin kerrallaan kestävän latauksen aikana.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Tarkennan nyt vielä väärinkäsitysten välttämiseksi, että tässä meidän tapauksessa televisiossa on ollut kaikki suojatoimet päällä alusta lähtien ja myös sitä TV:n omaa manuaalisesti käynnistettävää "pixel refreshiä" on ajettu muutamaan otteeseen ilman vaikutusta. Kyse on olohuoneessa olevasta normaalista töllöstä, joka on päällä päivittäin. Muksut pelaavat siinä silloin tällöin myös konsolipelejään.

Yhtenä ykstyiskohtana TV:n oikeassa yläkulmassa on palaneena PS4:n Fortniten "Early Access" -teksti, jota ei pelissä näy kuin ehkä max. minuutin kerrallaan kestävän latauksen aikana.
kyllähän se joltain paneelivialta kuulostaa. jos tuollaisella käytöllä palaisi kuva jokaiseen olediin kiinni, niin näitä olisi palautettu/vaihdettu varmaan aika tiuhaan tahtiin. vaikken ite kauheesti innostukaan oledista just näiden (mahdollisten) ongelmien takia, niin ei se nyt noin huono poikkeuksetta voi olla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
88
Tilasin Prime Dayna Saksan Amazonista tuon 1 teran WD Black SN750n kun halvalla lähti. Ei ihme että lähti halvalla, kun nyt tänne asti saapuessa kovalevyn paketti on avattu ja SSD tiessään. Kaikki muu kyllä tallella, ml. samassa kuoressa olleet RAMit, ja kuori visusti kiinni, eli ei varmaankaan Postin tai kuriirien ongelma. Katsotaan mitä Amazon vastaa.

EDIT: N. 5 minuutissa lähetetty uusi tilalle. Hyvää palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Käsittelyn pitkä kesto on tiedossa ja siksi se polku ei oikein kiinnostaisi, varsinkin kun sieltä tulee parhaimmillaankin vain niitä suosituksia.
Luulisi, että Poweri on sellainen liike joka KRIL:in suosituksia seuraa. Laita vain menemään, mitä voit hävitä? Tai mikä on vaihtoehto? Suoraan oikeuteen? Iso riski. Itse odotin kiltisti ~13kk ja sain KRIL:in suosituksen jota verkkokauppa.com noudatti välittömästi ja ilman mitään napinoita, sain tilaamani 12TB WD Gold levyn mukavaan hintaan. Alkuperäinen tilattu tuotemalli oli jo poistunut mutta verkkis automaattisesti ehdotti uudempaa mallia (sama levy uudelleenbrändätty). EDIT: Toki odotteluaika on köppäinen jos tv todella huonossa hapessa. En tiedä miten se menisi jos kertoisit kuinka pakko ostaa uusi televisio ja toivot ratkaisuksi Powerin korvausta sen ostohinnasta? Kannattaa olla todella tarkka mitä siihen KRIL:in hakemukseen kirjoittaa, varsinkin siihen vaatimus/toivomus/mikä se nyt olikaan, siitä miten asian haluaisit ratkaistavan jos lautakunta puoltaa hakemustasi.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Luulisi, että Poweri on sellainen liike joka KRIL:in suosituksia seuraa. Laita vain menemään, mitä voit hävitä? Tai mikä on vaihtoehto? Suoraan oikeuteen? Iso riski. Itse odotin kiltisti ~13kk ja sain KRIL:in suosituksen jota verkkokauppa.com noudatti välittömästi ja ilman mitään napinoita, sain tilaamani 12TB WD Gold levyn mukavaan hintaan. Alkuperäinen tilattu tuotemalli oli jo poistunut mutta verkkis automaattisesti ehdotti uudempaa mallia (sama levy uudelleenbrändätty). EDIT: Toki odotteluaika on köppäinen jos tv todella huonossa hapessa. En tiedä miten se menisi jos kertoisit kuinka pakko ostaa uusi televisio ja toivot ratkaisuksi Powerin korvausta sen ostohinnasta? Kannattaa olla todella tarkka mitä siihen KRIL:in hakemukseen kirjoittaa, varsinkin siihen vaatimus/toivomus/mikä se nyt olikaan, siitä miten asian haluaisit ratkaistavan jos lautakunta puoltaa hakemustasi.
Power ilmoitti jo aiemmin, että ei tule vastaan yhtään. Kuluttajariitalautakunnan kautta mieli olisi voinut muuttua, mutta se on liian pitkä tie.

Kysyin vakuutusyhtiöstä ja saan korvauksen sitä kautta, eli siinä mielessä asia on käsitelty. Toki pitää itse kärsiä omavastuu ja ikävähennys, mutta se on pienempi paha tässä kokonaisuudessa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ihan samalla lailla verkkis ei suostunut toimittamaan tuotetta minulle aluksi, mutta heti kun KRIL:in päätös tuli, verkkis laittoi ilman mitään mutinoita tuotteen postiin.
Tarkoitin että eivät tule tässä vaiheessa vastaan yhtään. Ilmoitin jo reklamaatiossa, että olisin tyytynyt 500€ vastaantuloon, mutta ei kelvannut. Minulle taas ei kelvannut 1,5v odottelu, joten vaihdoin taktiikkaa. Myyjälle tämä oli tietenkin voitto sinäänsä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Tarkoitin että eivät tule tässä vaiheessa vastaan yhtään. Ilmoitin jo reklamaatiossa, että olisin tyytynyt 500€ vastaantuloon, mutta ei kelvannut.
Minä luulen, että näissä firmoissa on selvä toimintaohje että mitään ei anneta suosiolla, ja jos asiakas menee KRIL:liin niin nämä firmat eivät edes tee omia vastineita sinne vaan odottavat että suositus tulee ja sitten sitä noudatetaan jos se oli asiakkaan vaadetta puoltava... vähemmän vaivan/rahan tie firmoille(?).

Myyjälle tämä oli tietenkin voitto sinäänsä.
Jep. Tähän he varmasti luottavatkin, että harvat jaksavat oikeasti laittaa KRIL:liin keissin. Harmi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tähän he varmasti luottavatkin, että harvat jaksavat oikeasti laittaa KRIL:liin keissin. Harmi.
En tiedä estäisikö mikään siltikin viemästä asiaa edelleen sinne kuluttajariitalautakuntaan ja jos sieltä joskus tulee suositus että TV korjataan/hyvitetään, niin kuittaa myyjälle että "asia on jo hoidettu, mutta kiva tietää että toimitte lopultakin vastuullisesti". :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
niin kuittaa myyjälle että "asia on jo hoidettu, mutta kiva tietää että toimitte lopultakin vastuullisesti"
Tai sitten otat korjatun/uuden telkkarin (tai miten he hyvittelevätkään) ja pistät sen sitten myyntiin jos ei enää ole itselle käyttöä? Et kai sinä voi mitään hävitä jos KRIL:liin laitat hakemuksen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
En tiedä estäisikö mikään siltikin viemästä asiaa edelleen sinne kuluttajariitalautakuntaan ja jos sieltä joskus tulee suositus että TV korjataan/hyvitetään, niin kuittaa myyjälle että "asia on jo hoidettu, mutta kiva tietää että toimitte lopultakin vastuullisesti". :D
Eikös sinne saa aika vapaamuotoisesti kirjoittaa oman hyvityspyyntönsä? Tässä tapauksessahan voi kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn laittaa vaatimukseksi, että Powerin tulee hyvittää ainakin vakuutuksen omavastuu ja ikävähennys sekä mahdolliset muut aiheutuneet kulut, jotka koituivat nyt sinun vastuullesi kun yritys ei itse hoitanut viallista tuotettaan takuun kautta. Ei kai tuo hirveästi eroa niistä tapauksista, joissa esimerkiksi hintavirheenä peruutettu tuote ostetaan muualta ja vaaditaan kaupat perunutta myyjää korvaamaan hintaerotus. On varmasti KRIL näkökulmasta ihan ymmärrettävää, että et voi odottaa viallisen TV:n kanssa 1-2v mutta Powerin virheellinen toiminta aiheuttaa sinulle selkeitä kuluja ja siksi voit hakea niitä tuota kautta takaisin. Näin et ainakaan häviäisi mitään mutta voittaessasi casen saat pienellä vaivalla vakuutuskulut aikanaan takaisin tai sitten Power päätyy tämän johdosta mustalle listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
En tiedä estäisikö mikään siltikin viemästä asiaa edelleen sinne kuluttajariitalautakuntaan ja jos sieltä joskus tulee suositus että TV korjataan/hyvitetään, niin kuittaa myyjälle että "asia on jo hoidettu, mutta kiva tietää että toimitte lopultakin vastuullisesti". :D
Jos olet ottanut asiassa takkiin niin eihän se sitä katso onko telkkari enää sinulla hallussa vai ei. Toki jos KRIL suosittaa palautusta ja kaupan purkua niin sitten, mutta muuten ei.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
En tiedä estäisikö mikään siltikin viemästä asiaa edelleen sinne kuluttajariitalautakuntaan ja jos sieltä joskus tulee suositus että TV korjataan/hyvitetään, niin kuittaa myyjälle että "asia on jo hoidettu, mutta kiva tietää että toimitte lopultakin vastuullisesti". :D
Nonni, sinne lähti ratkaisupyyntö matkalle. Olihan tuossa aikamoinen askartelu, kun pitää kerätä yhteen kaikki viestintä, kuitit, valokuvat ja muut dokumentit. En ole hirveän hanakkaasti ollut näitä yleensä peräämässä, mutta tässä tuli jotenkin niin kusetettu olo, että pakko on viedä asia eteenpäin, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan. Kiitos foorumin kuluttaja-aktiiveille patistamisesta. :D

Kysyin vielä varmuuden vuoksi ensin kuluttajaoikeusneuvojalta, että onko tätä järkeä edistää vakuutuksen hyödyntämisen jälkeen ja kyllä kuulemma on. Päätös jää toki lautakunnalle ja voivat siellä säätää ehdottamaani korvausvaatimusta, mutta kohtuullista olisi jos suosittelisivat vähintään vakuutuksen omavastuun hyvittämistä. No, aika näyttää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Nonni, sinne lähti ratkaisupyyntö matkalle. Olihan tuossa aikamoinen askartelu, kun pitää kerätä yhteen kaikki viestintä, kuitit, valokuvat ja muut dokumentit. En ole hirveän hanakkaasti ollut näitä yleensä peräämässä, mutta tässä tuli jotenkin niin kusetettu olo, että pakko on viedä asia eteenpäin, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan. Kiitos foorumin kuluttaja-aktiiveille patistamisesta. :D

Kysyin vielä varmuuden vuoksi ensin kuluttajaoikeusneuvojalta, että onko tätä järkeä edistää vakuutuksen hyödyntämisen jälkeen ja kyllä kuulemma on. Päätös jää toki lautakunnalle ja voivat siellä säätää ehdottamaani korvausvaatimusta, mutta kohtuullista olisi jos suosittelisivat vähintään vakuutuksen omavastuun hyvittämistä. No, aika näyttää.
Hyvä että jaksoit sen väsätä niin saadaan sitten joskus "ennakkopäätös" tällaiselle asialle.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
66
Compusatin kanssa meni sukset vähän ristiin näyttökauppojen suhteen. Eivät vastanneet sähköposteihin, eivätkä myöskään kuluttajaneuvonnan yhteydenottoihin. Kuluttajariitalautakunta antoi päätöksensä ja totesi, että Compusat:n tulisi toimittaa näyttö sovittuun hintaan. Eivät kuitenkaan edelleenkään vastaa viesteihin, joten tuskimpa ovat tekemässä asialle sinänsä mitään. Onko vielä jotain mitä voisi asian suhteen itse tehdä? Tai onko ylipäätänsä ko. liikkeestä muita vastaavia kokemuksia? Tuntuu jokseenkin oudolta tavalta toimia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Dodii nyt tuli tuo peruutus siitä VPD:n ps5:sta.

Mun mielestä tuo on aika selvä keissi kuluttajan eduksi, jos vie asiaa eteenpäin. Tilausvahvistus saatu, alennus ei ole merkittävän suuri ja nettimyyjäliikkeen korkeampi vastuu siitä, että heidän hinnoittelu on oikein (sisältää myös alennuskoodien oikean toimivuuden). Ei voida siis vaatia, että asiakas on tietoinen mihin kaikkeen alennuskoodi kelpaa ja mihin ei vaan siitä vastaa liike. Eli jos tuon jaksaa viedä kuluttajariitalautakuntaan niin melko varmasti KRIL on kuluttajan puolella.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Dodii nyt tuli tuo peruutus siitä VPD:n ps5:sta.

Jätin itte kokeilematta, ja suosittelen ostamaan konsolit muualta kun vpd. Silloin snes classic mini tuli ovh 79€, ja olivat myyneet tyyliin 89€ hintaan. No kysyntää kun tulikin enemmän, tuli sposti että valitettavasti tuotteen hinta on noussut 199€, haluatko vielä konsolin? Tuo oli ensimmäinen ennakkotilaus kokeilu kyseisestä kaupasta. Ja samalla viimeinen. Tilasin amazonista sitten ovh hinnalla omani.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Ja saattaa vielä ps5 tilaajille tulla viestiä, että hinnat muuttunu ja 699€ on hinta, jos tori hinnat alkaa olemaan lähemmäs kahta tonnia julkaisupäivänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Mun mielestä tuo on aika selvä keissi kuluttajan eduksi, jos vie asiaa eteenpäin. Tilausvahvistus saatu, alennus ei ole merkittävän suuri ja nettimyyjäliikkeen korkeampi vastuu siitä, että heidän hinnoittelu on oikein (sisältää myös alennuskoodien oikean toimivuuden). Ei voida siis vaatia, että asiakas on tietoinen mihin kaikkeen alennuskoodi kelpaa ja mihin ei vaan siitä vastaa liike. Eli jos tuon jaksaa viedä kuluttajariitalautakuntaan niin melko varmasti KRIL on kuluttajan puolella.
Todennäköisesti voi kääntyä kuluttajan eduksi mutta en itse ainakaan kehtaisi tässä tapauksessa. Kyseessä on joku 5 hengen pikkupulju ja koodiostoja tullut ties kuinka paljon tuon aleketjun näkyvyyden kautta. Jos olisi Gigantti, Power, Verkkis yms. iso ketju niin sitten suhtautuminen voisi olla eri mutta tällaisella pikkufirmalla tuo pieni virhe voi aiheuttaa isompiakin taloushaasteita, jos pitää lähteä muutenkin kiven alla olevia konsoleita toimittamaan tappiolla tai korvata hintaeroja. Itseäni lähinnä häiritsi tuossa peruutuksessa se, että asia oltiin viestissä muotoiltu kuluttajan syyksi (väärinkäytit koodia) eikä tunnustettu omaa mokaa (koodimme toimi alkuun virheellisesti muihinkin kuin peleihin ja korjasimme asian heti huomattuamme tilanteen). Kyllähän siis kuluttajatkin toimivat väärin mutta koodin toiminnan rajoittaminen on kyllä heidän vastuullaan ja parempi olisi ollut vain myöntää itse mokanneensa kuin syyllistää ostajia.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 295
VPD:llä on kyllä ollut ennakkotilauksien kanssa tapana kikkailla ihan huolella, en tilaa sieltä enää mitään.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
573
Mun mielestä tuo on aika selvä keissi kuluttajan eduksi, jos vie asiaa eteenpäin. Tilausvahvistus saatu, alennus ei ole merkittävän suuri ja nettimyyjäliikkeen korkeampi vastuu siitä, että heidän hinnoittelu on oikein (sisältää myös alennuskoodien oikean toimivuuden). Ei voida siis vaatia, että asiakas on tietoinen mihin kaikkeen alennuskoodi kelpaa ja mihin ei vaan siitä vastaa liike. Eli jos tuon jaksaa viedä kuluttajariitalautakuntaan niin melko varmasti KRIL on kuluttajan puolella.
Noinkohan silti menisi läpi. Sähköpostissa koodin kohdalla luki selkeästi että alennus on peleistä. Ei siis oheistarvikkeista, ei mukeista, ei pelikonsoleista vaan ainoastaan itse peleistä. Näkisin että tuo tarpeeksi selkeästi lautakunnankin mielestä ilmoitettu ja ei ole väliä toimiiko koodi jonkun muunkin tuotteen kanssa tarkoittamatta.

Toki voisi huvin ja urheilun vuoksi katsoa miten kävisi mutta ennen asian valmistumista (ainakaan kuluttajan hyväksi) olisi PS5 jo melko varmasti tullut jostain muualta hankittua.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Eihän tuosta voisi ees casea tulla kun koskenut vain pelejä. Eipähän tulis vastaisuudessakaan vastaavia kamppiksia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Itse toivon että jätetään nämä harvat ja perinteiset kivijalkapeliliikkeet edes rauhaan tämän "minulla on oikeus hyödyntää muiden virheitä" paskan kanssa.
Niimpä, ei käyny mielessäkään alkaa mutisemaan vaikka peruutus tulikin kun on perinteinen peliputiikki... Ihan eri asia jos kyseessä ois ollu Poweri. Muutenkin tilailen jostain puolenkuunpeleistä ja pelimiehestä tavaraa mieluummin kuin isoilta ketjuilta.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Sama täällä että jätän keissin tuohon. Koska en alkuperäistä viestiä nähnyt mihin se oli tarkoitettu. Vaan pelkästään screenshotin että -15% ale.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Omituisinta tuossa VPD keississä on se, että en edes saanut kyseistä tarjousta sähköpostiini, vaikka olen heidän sähköpostiringissä kun tilannu tuolta joskus jotain. Moni tuon koodin näki ensin täältä, niin miten voin tietää ehdot?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
VPD.fi: Joo, koska mailissa luki, että vain pelejä koskee alennus, niin eiköhän tuo ole selvä tapaus.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Btw tilasin lumilingon Preecolta eilen illalla ja tilauksen yhteydessä tilasin uutiskirjeen. 5€ etukuponki tuli heti ja tuossahan ois 14vrk peruutusoikeus. Tämän kerran säästän mieltäni ja jätän kupongin hyödyntämättä kun postiin oli jo linko liikahtanut 10:26. (paketin paino rahtina 102kg)
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Miten se ei ollut minulle tarkoitettu, jos se kuitenkin oli yleisesti kaikille nähtävissi FB:ssa?
Julkaisiko sen sinne VPD, ja jos julkaisi, eikö se kertonut koodin ehtoja siellä? Jos sen taas julkaisi Facebookiin joku ulkopuolinen mailin saanut tai sellaisen kaveri, ei VPD:tä voi pitää vastuussa infon rajallisuudesta.

Jos alkaisi näyttää siltä, että VPD kohtelisi asiakkaita epätasapuolisesti niin, että joidenkuiden laitetilaukset menisi läpi ja toisten ei, silloin voisi olla jalansijaa viedä asiaa eteenpäin. Tähän mennessä näyttää kuitenkin siltä, että ovat asiallisesti peruneet kaikki tilaukset, joissa koodilla alennettiin laitteen hintaa.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
351
Btw tilasin lumilingon Preecolta eilen illalla ja tilauksen yhteydessä tilasin uutiskirjeen. 5€ etukuponki tuli heti ja tuossahan ois 14vrk peruutusoikeus. Tämän kerran säästän mieltäni ja jätän kupongin hyödyntämättä kun postiin oli jo linko liikahtanut 10:26. (paketin paino rahtina 102kg)
Kuullostaa tutulta. heillä on tai oli myös 5€ kuponki jos tilasi uutiskirjeen. "koodi toimitetaan heti", odotin yli 1,5 tuntia sähköposti-vahvistuksen jälkeen ilman mitään koodia. Päätin viedä tilauksen loppuun kun tarjouserästä vain pari jäljellä. Lähetin aspaan viestin että tuo mainostama koodi ei tullut perille. Tunti tilauksen tehtyä koodi saapui sähköpostiin. Tätä ei voitu enään tilaukseen hyödyntää, mutta "Alennuksen voi kuitenkin käyttää edelleen, jos päädyt vielä jotain muuta tilaamaan". :rolleyes:
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
727
Eipä tuossa mitään sitten jos kerrottiin että koskee vain pelejä. Joku tuolla aiemmin kertoi keskustelussa ettei sähköpostissa eroteltu mitenkään mitä tarjous koskee. Se oli sitten väärää tietoa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Itse toivon että jätetään nämä harvat ja perinteiset kivijalkapeliliikkeet edes rauhaan tämän "minulla on oikeus hyödyntää muiden virheitä" paskan kanssa.
Täysin samaa mieltä. Itse testasin aikanaan sitä PS4+peli bugia, eli kun jopa ilmaisen pleikkarin ostaminen oli mahdollista. Reiluuden nimissä tilasin 2 konsolia ja pari peliä hintaan 343,14 €, mutta tuli viesti
"Huomenta. Valitettavasti olit poistanut tilaukselta Sony PlayStation 4 (PS4) 1 TB PRO + 2 PELIÄ pakettituotteet, joten tällä tilauksella ei ole toimitettavaa kuin 1 kpl PS4 PRO konsoli, FIFA 16 ja Agents of Mayhem Day One Edition PS4. Haluatko, että toimitamme ne sinulle?"

En kuitenkaan ollut korista mitään poistanut, vaan nimeomaan lisännyt sinne tavaraa... Tuosta syyttävästä sävystä olisi liikkeen asiakaspalvelijoiden päästävä eroon. Muuten peruutus oli kyllä täysin ok, eikä siitä jäänyt pahaa sanottavaa -hyvä että peruivat ja toivottavasti liiketoiminta kantaa vielä pitkään :thumbsup:
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
727
Syyttävä sävy tulee varmaan siitä toiveesta että ostaja ymmärtäisi heti jättää asian sikseen, eikä alkaa iskemään takaisin (jos kauppa näyttäisi heikolta tai tilanne epäselvältä/vielä neuvoteltavissa olevalta). Mutta eipä tuolla tässä tapauksessa liene mitään merkitystä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Nonni, sinne lähti ratkaisupyyntö matkalle. Olihan tuossa aikamoinen askartelu, kun pitää kerätä yhteen kaikki viestintä, kuitit, valokuvat ja muut dokumentit. En ole hirveän hanakkaasti ollut näitä yleensä peräämässä, mutta tässä tuli jotenkin niin kusetettu olo, että pakko on viedä asia eteenpäin, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan. Kiitos foorumin kuluttaja-aktiiveille patistamisesta. :D

Kysyin vielä varmuuden vuoksi ensin kuluttajaoikeusneuvojalta, että onko tätä järkeä edistää vakuutuksen hyödyntämisen jälkeen ja kyllä kuulemma on. Päätös jää toki lautakunnalle ja voivat siellä säätää ehdottamaani korvausvaatimusta, mutta kohtuullista olisi jos suosittelisivat vähintään vakuutuksen omavastuun hyvittämistä. No, aika näyttää.
Juuri noin kannattaa toimia. Ei tuossa pitäisi olla mitään hävittävää vaan päinvastoin.

Valitettavasti ei. Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ei ole pakko noudattaa ja osa firmoista pyyhkii perseensä niillä.
Ei sitä tosiaan ole pakko noudattaa. Mutta eikös näistä ainakin ennen ollut jokin ns. musta lista julkaistuna, jos ei noudattanut päätöstä vai onko se nyt suositus viralliselta nimeltään?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei sitä tosiaan ole pakko noudattaa. Mutta eikös näistä ainakin ennen ollut jokin ns. musta lista julkaistuna, jos ei noudattanut päätöstä vai onko se nyt suositus viralliselta nimeltään?
On joo ja tuota ratkaisupyyntöä lähetettäessä kerrottiinkin, että noin 80% kunniallisista firmoista noudattaa suosituksia kiltisti, jotta eivät päädy sinne listalle.

 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
On joo ja tuota ratkaisupyyntöä lähetettäessä kerrottiinkin, että noin 80% kunniallisista firmoista noudattaa suosituksia kiltisti, jotta eivät päädy sinne listalle.
Niinpä, tuossa on kuitenkin imago kyseessä, että paine noudattaa suositusta on olemassa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 489
Viestejä
4 164 022
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom