• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Nyt vasta itse kerkesin asentamaan gigantilta saadun PNY 2060 Superin ja speccy kertoo kortin olevan: 4095MB NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER (PNY). Jotenkin elin uskossa, että tämä olisi 8gb malli. Mites muilla menee? Ajurit toki päivitettynä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Nyt vasta itse kerkesin asentamaan gigantilta saadun PNY 2060 Superin ja speccy kertoo kortin olevan: 4095MB NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER (PNY). Jotenkin elin uskossa, että tämä olisi 8gb malli. Mites muilla menee? Ajurit toki päivitettynä.
Kyllä se pitäisi olla 8GB muistilla, eihän niitä ole edes tehty 4GB versioina. Tarkista GPU-Z ohjelmalla.
Tässä oma.
pny gpuz.jpg
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Kyllä se pitäisi olla 8GB muistilla, eihän niitä ole edes tehty 4GB versioina. Tarkista GPU-Z ohjelmalla.
Tässä oma.
Kiitos tästä! GPU-Z kertoi täysin samat tiedot, eli en rupea raivoamaan vaan tyydyn tähän :)
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466

Kummasti juuri verkkokaupoissa on näitä hintavirheitä. Eikö sen pitäisi mennä niin että se hinta mikä siellä on niin sillä tuote myydään eikä niin että myyjä laittaa sen asiakkaan vastuulle tarkistaa asia. Tämän voi vaikka ajatella niin että laittaa myydään palstalle tuote ja ostaja löytyy niin kertoo että kyseessä on hintavirhe ja oikea hinta onkin 50% enemmän. Ostajan olisi pitänyt tämä tajuta tai huuto.net tms. Se ei vaan voi mennä näin. Vastuu pitää aina olla myyjälle. Sillä hinnalla myydään joka on ilmoitettu tai tingityllä hinnalla mutta se hinta on maksimi joka ilmoitettu. Tällä perusteella ei kannata ostaa verkkokaupoista vaan käydä fyysisesti hakemassa tuote kaupasta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 112

Kummasti juuri verkkokaupoissa on näitä hintavirheitä. Eikö sen pitäisi mennä niin että se hinta mikä siellä on niin sillä tuote myydään eikä niin että myyjä laittaa sen asiakkaan vastuulle tarkistaa asia. Tämän voi vaikka ajatella niin että laittaa myydään palstalle tuote ja ostaja löytyy niin kertoo että kyseessä on hintavirhe ja oikea hinta onkin 50% enemmän. Ostajan olisi pitänyt tämä tajuta tai huuto.net tms. Se ei vaan voi mennä näin. Vastuu pitää aina olla myyjälle. Sillä hinnalla myydään joka on ilmoitettu tai tingityllä hinnalla mutta se hinta on maksimi joka ilmoitettu. Tällä perusteella ei kannata ostaa verkkokaupoista vaan käydä fyysisesti hakemassa tuote kaupasta.
Yksi asia tässä ihmetyttää, eikö verkkokaupassa tai tilausvahvistuksessa ole (auto)veroerittelyä?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118

Kummasti juuri verkkokaupoissa on näitä hintavirheitä. Eikö sen pitäisi mennä niin että se hinta mikä siellä on niin sillä tuote myydään eikä niin että myyjä laittaa sen asiakkaan vastuulle tarkistaa asia. Tämän voi vaikka ajatella niin että laittaa myydään palstalle tuote ja ostaja löytyy niin kertoo että kyseessä on hintavirhe ja oikea hinta onkin 50% enemmän. Ostajan olisi pitänyt tämä tajuta tai huuto.net tms. Se ei vaan voi mennä näin. Vastuu pitää aina olla myyjälle. Sillä hinnalla myydään joka on ilmoitettu tai tingityllä hinnalla mutta se hinta on maksimi joka ilmoitettu. Tällä perusteella ei kannata ostaa verkkokaupoista vaan käydä fyysisesti hakemassa tuote kaupasta.
Mutta milloin viimeksi olisit pystynyt hakemaan tuotteen? Esimerkiksi Dustinin ryzen 2600 prosessoria ei voinut noutaa.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Yksi asia tässä ihmetyttää, eikö verkkokaupassa tai tilausvahvistuksessa ole (auto)veroerittelyä?
Aina kun maksaa tuotteen niin siinä pitää olla veroerittely eli paljon tuotteen verot on. Tässä tapauksessa se olisi autovero.


Mutta milloin viimeksi olisit pystynyt hakemaan tuotteen? Esimerkiksi Dustinin ryzen 2600 prosessoria ei voinut noutaa.
Olisin tilannut sen sellaisesta liikkeestä jolla on kivijalkamyymälä. Viime vuonna tilasin pari verkkolaitetta verkkokauppa.comista. Ne kävin ihan hakemassa myymälästä niin että maksoin ne silloin. Näin myymälä ei pysty toimimaan kuten kyseisessä uutisessa toimittiin auton suhteen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Olisin tilannut sen sellaisesta liikkeestä jolla on kivijalkamyymälä. Viime vuonna tilasin pari verkkolaitetta verkkokauppa.comista. Ne kävin ihan hakemassa myymälästä niin että maksoin ne silloin. Näin myymälä ei pysty toimimaan kuten kyseisessä uutisessa toimittiin auton suhteen.
Mutta kun se oli muualla melkein 70 € kalliimpi
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
998
Tuote:Gigabyte 16GB (2 x 8GB) GIGABYTE Memory, DDR4 2666MHz, CL16, 1.20V, musta
Hinta: 49,00 €
Kauppa:jimms.fi
Voimassa:-
Linkki: Gigabyte 16GB (2 x 8GB) GIGABYTE Memory, DDR4 2666MHz, CL16, 1.20V, musta - 49,00€

Eikös tuossa olisi ihan hyvänhintaiset perusmuistit
Saatavuus avoinna.. :whistling: Ehkä hyvä tarjous niille, joilla riittää kärsivällisyyttä odottamaan uutta mahdollista erää maahantuojalle tai vaihtoehtoisesti tilauksen peruuntumisilmoa Jimm'sin aspalta.
Tuotekoodi viittaisi 1x 8GB kittiin ja siitä varmaankin halpa hinta.
Tässähän onkin sitten seuraava sota pystyssä, en kiellä etteikö olisi inhimillinen virhe että lipsahtanut ja tullut tuo 16gb kera kuvineen tuohon, mutta tässä on taas kiperä tilanne että kuka lukee ja googlailee tuotekoodeja
jos muuten tavaran kerrotaan olevan sitä mitä on hakemassa.... Jokohan alkaisi popcornin valmistukseen :think:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Mutta kun se oli muualla melkein 70 € kalliimpi
Silloin se kannattaa ostaa postiennakolla jolloin tuote lähtee ja se maksetaan vasta postissa. Tällöin verkkokauppa ei voi vedota siihen että se olisi hintavirhe. Tämä tapa on vähän kalliimpi mutta välttää sen että kauppa peruttaisiin ja etenkin työtön menettäisi nämä rahat koska Kela tulkitsee tämän tuloksi koska rahat palautuu tilille. Tosin en tiedä miten se menee palautusten ostalta. Todennäköisesti samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Silloin se kannattaa ostaa postiennakolla jolloin tuote lähtee ja se maksetaan vasta postissa. Tällöin verkkokauppa ei voi vedota siihen että se olisi hintavirhe. Tämä tapa on vähän kalliimpi mutta välttää sen että kauppa peruttaisiin ja etenkin työtön menettäisi nämä rahat koska Kela tulkitsee tämän tuloksi koska rahat palautuu tilille. Tosin en tiedä miten se menee palautusten ostalta. Todennäköisesti samalla tavalla.
Ei toimi. Minun tapauksessa Dustin perui tilauksen ennen kuin se oli edes postissa ja postiennakko ei olisi muuttanut mitään, sillä he olisivat sen tilauksen peruneet jokatapauksessa. Ostin sen prosessorin muualta, kun edes kuluttajaneuvonta ei saanut dustinin päätä käännettyä ja vaikka heille oli kuinka kerrottu kuluttajariitalautakunnan päätöksistä ja lausumista, joissa pointi oli se että hintavirhe sitoo myyjää ja sitova sopimus on syntynyt silloin kun kuluttaja painaa verkkokaupan osta nappia.

Jos haluat, voin nämä uudestaan laitta tähän ketjuun ja linkin virallisille kkv:n sivuille josta löytyy samat lausumat.

Nyt tämä Dustin tapaus on kuluttajariitalautakunnassa ja vaadin dustinilta vajaan 70 € vahingonkorvausta siitä kun he eivät noudattaneet tekemäämme sopimusta tuosta prosessorista.
jos haluat voin tuon valituksen kuluttajariitalautakuntaan tuoda sulle luettavaksi. Kuluttaja neuvonnassa olivat sanoneet, että mulla on mahdollista saada hintojen erotus vahingonkorvauksena, tosin voi olla että ei mene läpi, mutta tuon prosessorin arvo 1,5 vuoden päästä ei ole enään se mitä siitä maksoin. Lisäksi mulla oli jo muut osat ostettu uutta tietokonetta varten, joten senkin puolesta ei tullut kysymykseen odottaa niin kauan kuluttajariitalautakunnan päätöstä.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Ei toimi. Minun tapauksessa Dustin perui tilauksen ennen kuin se oli edes postissa ja postiennakko ei olisi muuttanut mitään, sillä he olisivat sen tilauksen peruneet jokatapauksessa. Ostin sen prosessorin muualta, kun edes kuluttajaneuvonta ei saanut dustinin päätä käännettyä ja vaikka heille oli kuinka kerrottu kuluttajariitalautakunnan päätöksistä ja lausumista, joissa pointi oli se että hintavirhe sitoo myyjää ja sitova sopimus on syntynyt silloin kun kuluttaja painaa verkkokaupan osta nappia.

Jos haluat, voin nämä uudestaan laitta tähän ketjuun ja linkin virallisille kkv:n sivuille josta löytyy samat lausumat.

Nyt tämä Dustin tapaus on kuluttajariitalautakunnassa ja vaadin dustinilta vajaan 70 € vahingonkorvausta siitä kun he eivät noudattaneet tekemäämme sopimusta tuosta prosessorista.
jos haluat voin tuon valituksen kuluttajariitalautakuntaan tuoda sulle luettavaksi. Kuluttaja neuvonnassa olivat sanoneet, että mulla on mahdollista saada hintojen erotus vahingonkorvauksena, tosin voi olla että ei mene läpi, mutta tuon prosessorin arvo 1,5 vuoden päästä ei ole enään se mitä siitä maksoin. Lisäksi mulla oli jo muut osat ostettu uutta tietokonetta varten, joten senkin puolesta ei tullut kysymykseen odottaa niin kauan kuluttajariitalautakunnan päätöstä.
Ei tarvitse laittaa. Kerroin postiennakosta juuri tästä syystä ettei rahat lähde tililtä ja palaudu kun kauppa perutaan. Postiennakko on turvallisempi etenkin työttömän kannalta niin kuin tuossa kerroin. Postiennakko vaan estää rahat liikkumisen siihen asti kunnes tuote on hallussa. Dustinin suhteen tämä olisi ollut hyvä tapa toimia ettei rahat mene ja tule. Etenkin työtön saattaisi menettää ne rahat kun Kela saattaisi katsoa ne tulona. Itse suosin usein tuota postiennakkoa mikäli myymälästä hakeminen ei onnistu.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Ei tarvitse laittaa. Kerroin postiennakosta juuri tästä syystä ettei rahat lähde tililtä ja palaudu kun kauppa perutaan. Postiennakko on turvallisempi etenkin työttömän kannalta niin kuin tuossa kerroin. Postiennakko vaan estää rahat liikkumisen siihen asti kunnes tuote on hallussa. Dustinin suhteen tämä olisi ollut hyvä tapa toimia ettei rahat mene ja tule. Etenkin työtön saattaisi menettää ne rahat kun Kela saattaisi katsoa ne tulona. Itse suosin usein tuota postiennakkoa mikäli myymälästä hakeminen ei onnistu.
Nyt ymmärrän mitä olet kokoajan ajanut takaa. Mulla kun on vakityöpaikka niin en edes ajatellut sen olevan ongelma, jos rahat lähtee ja tulee takaisin tilille. Mun näkökulma ja se mitä ajoin takaa oli se että miten saada firma toimittamaan se tuote sillä hinnalla millä olen sen ostanut. Ja siihen ei auta välttämättä mikään muu kuin kuluttajariitalautakunnan päätös, ja jos on oikein huono tuuri niin ei edes se, vaan asia pitää viedä oikeuteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Silloin se kannattaa ostaa postiennakolla jolloin tuote lähtee ja se maksetaan vasta postissa. Tällöin verkkokauppa ei voi vedota siihen että se olisi hintavirhe. Tämä tapa on vähän kalliimpi mutta välttää sen että kauppa peruttaisiin ja etenkin työtön menettäisi nämä rahat koska Kela tulkitsee tämän tuloksi koska rahat palautuu tilille. Tosin en tiedä miten se menee palautusten ostalta. Todennäköisesti samalla tavalla.
[offtopic]
Ei tulkitse ainakaan toimeentulotukea haettaessa, jos selvittää hakemuksessa, että raha on peruuntuneista kaupoista!
[/offtopic]
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Isompien laitteiden (näytöt, kotelot, myös kannettavat aika usein) kohdalla tuo on aika normaalia. Itse olen yleensä ottanut valokuvat ennen avausta jos pakkauksessa on ollut näkyviä vaurioita ja sitten tutkinut tarkemmin. Toistaiseksi kolhut on aina olleet pinnallisia ja pakkauksen suojaukset on olleet riittäviä: yleensähän niissä on styroksia tms. pehmusteena niin itse laite ei ole ihan heti pahvissa kiinni.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Tilasin vähän aikaa sitten Telialta läppärin ja he postittivat sen ilman mitään suojausta. Ihan pelkkä tuotteen paketti oli pakettiautomaatissa joka oli ottanut jonkun verran osumaa, mutta läppäri tuntuu toimivan ihan ok. Laitoin Telian asiakaspalveluun viestiä että onko tämä ihan normaalia eikä koskaan vastannut mitään. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja uskaltaakohan tuolta Telialta enää tilata mitään kalliimpaa rautaa esim. näyttöä?
Ihan normaalia. Kaikki firmat lähettää näytöt alkuperäisissä paketeissa esimerkiksi. Eikä Telia niitä lähetä vaan ne tulee joko suoraan tukkurilta tai sitten ulkoistetusta postin varastosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Tilasin vähän aikaa sitten Telialta läppärin ja he postittivat sen ilman mitään suojausta. Ihan pelkkä tuotteen paketti oli pakettiautomaatissa joka oli ottanut jonkun verran osumaa, mutta läppäri tuntuu toimivan ihan ok. Laitoin Telian asiakaspalveluun viestiä että onko tämä ihan normaalia eikä koskaan vastannut mitään. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja uskaltaakohan tuolta Telialta enää tilata mitään kalliimpaa rautaa esim. näyttöä?
No näytöthän nyt muutenkin postitetaan ihan pelkässä omassa paketissaan, joten sillä nyt ei eroa sitten edes olisi.

Ja eipä tossa tilaajana mitään ongelmaa muutenkaan ole. Jos tulee rikkonaisena niin ei muuta kuin reklamaatiota.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 112
Puhelimissakaan ei ole paperipussia kummempaa suojaa yleensä, sekin vain siitä syystä että siihen ei mahdu lähetyslistan ja postin tarraa suoraan kiinni. Kyllä ne myyntipakkaukset on tehty postituksen kestäviksi, ja hyvä niin.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
38
Aikoinaan tilasin verkkokauppa.comista digiboksin ja siihen kovalevyn. Digiboksi lähetettiin omassa laatikossaan, ilman mitään muuta suojausta.

Ei siinä mitään, mutta ihmetytti kun digiboksin pakkaus oli avattu ja sen sisään oli laitettu kovalevy ja kuitit.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 006
Nyt vasta itse kerkesin asentamaan gigantilta saadun PNY 2060 Superin ja speccy kertoo kortin olevan: 4095MB NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER (PNY). Jotenkin elin uskossa, että tämä olisi 8gb malli. Mites muilla menee? Ajurit toki päivitettynä.
Speccy raportoi monia asioita väärin. Yleisimmät on lämmöt ja näytönohjainmuisti. Se on hyvä yleistietoon kokoonpanosta mutta yhtäkään sen raportoimaa infoa en usko ennen kuin olen tarkistanut sen jollain järkevämmällä ohjelmalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Speccy raportoi monia asioita väärin.
Eiköhän ongelma ole, ku sitä ei ole yli kahteen vuoteen päivitetty, mutta ei nykyään ihmiset tuollaisia asioita katso ja monessa paikkaa tiete suositellaankin tuota sen enempää miettimättä...

Release notes
v1.32.740 (21 May 2018)

Ohos, ny vasta hokasin, että melkosen OT asiaa tämäkin ja itsekin lankesin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Onko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
446
Onko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
Itsellä ainakin on 2600 case odottamassa kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Tai en tiedä mikä on virallinen nimi seuraavalle vaiheelle, mutta kirjeenvaihto pitäisi olla taputeltu. Dustinhan ei ensimmäisten viestien jälkeen enää edes puhunut hintavirheestä, vaan vetosivat ehtoihinsa, että tilaus on vahvistettu vasta, kun tuote lähtee heiltä. Eli tarkemmin vetoaavat tähän heidän ehtoonsa: "Kun tilaus on tehty, asiakkaalle lähetetään “Kiitos tilauksestasi” -vastaanottovahvistus sähköpostitse. Tämä vastaanottovahvistus sisältää tietoa tilauksen sisällöstä. Siinä yhteydessä, kun tilaus lähetetään Dustinin varastosta, asiakas saa sähköpostitse tilausvahvistuksen ”Tilauksesi on matkalla.” Sitova sopimus syntyy, kun tilaus vahvistetaan asiakkaalle." Tässäkin mielenkiintoista on se, että tuossa mainitussa Kiitos tilauksestasi- viestissä mainitaan, että Dustin lähettää toimitusvahvistuksen (ei tilaus), kun tuote lähetetään. Uskoisin, että samanlainen reaktio tulee tämän suhteen, jos peruuvat tilauksen, joten en lähtisi vielä emoa ostamaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Onko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
Kuluttajariitalautakunnassa voi mennä jopa 1,5 vuotta ja tämävuonna tuskin saadaan mitään päätöstä, joten ostin prossun muualta ja yritän saada Dustinin maksamaan niiden erotus. Ryzen 2600 on poistunut Dustinilta valikoimista, ja sen prossun arvo ei ole enään 70 € 1,5 vuoden päästä. Jos kiinnostaa voin laittaa koko hakemuksen tänne luettavaksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Kuluttajariitalautakunnassa voi mennä jopa 1,5 vuotta ja tämävuonna tuskin saadaan mitään päätöstä, joten ostin prossun muualta ja yritän saada Dustinin maksamaan niiden erotus. Ryzen 2600 on poistunut Dustinilta valikoimista, ja sen prossun arvo ei ole enään 70 € 1,5 vuoden päästä. Jos kiinnostaa voin laittaa koko hakemuksen tänne luettavaksi
En vaan tee mitään hankintoja vielä ja odottelen rauhassa, miten tilanne kehittyy.
Vielä ei ole Dustinilta kuulunut mitään ja näyttää LGA 1200 emolevyt olevan vähän kalliita.
Ja tuossa voi olla 3100 tai 3300X tarjouksissa kohta - ja samaan hintaan se on parempi kuin kumpikaan meidän hankinnoista.

--

Minua vaan kiinnosti, että uskallanko luottaa siihen, että noi joskus tulee varmasti. Vastaus oli teiltä molemmilta: "ei".
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 112
Aliexpressistä nyt muutamia kokemuksia rikkaampana voin sanoa, etten helvetissä tuolta tilaa enää jatkossa mitään.Toimitukset tuntuu olevan erittäin hitaita ja myyjätkin postaa tavaraa viikon viiveellä. Perkele mitä porukkaa!
Aika päinvastaiset kokemukset itselläni, nyt kun kauppiaat ovat avanneet EU-varastoja niin tavara liikkuu vain entistäkin nopeammin. Jotain suoraan Kiinasta tulevia toki joutuu odottamaan, ja noihin EU-varastoihinkin tavaroiden liikkeessä on toki aina välillä viivettä.

Aika paha myöskin mennä yleistämään koko Aliexpress, se kun on kuitenkin vain pelkkä alusta. Luotettavat myyjät ja EU-varastot on varmin tapa asioida tuolla.
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
998
Varmaan sujuvammin toimii, mutta ebayhin verrattuna tähän sakka 4x tilauskokemukset on täysin perseestä. Se että myyjät lähettää tuotteita viikon päästä tilauksesta on jotain ihan käsittämätöntä riippumatta siitä missä varasto sijaitsee. Ebayssä tavara lähtee aina viipymättä ja asiakas on kuningas, pikku dispute pistää vittumaisemmankin myyjän kuriin välittömästi.
Tämä, itse juuri meni summa X taivaan tuuliin, kun ostin Alista palautteiden puolesta luotettavalta myyjältä tavaran X joka olikin jo tullessaan täysin susi, myyjän mielestä en todistanut riittävästi että tavara on käyttökelvoton ja kun asia meni Alin tukeen niin pesivät täysin kätensä kaikesta ja vetosivat että uskovat myyjää. :rage::rage: Ebayssa disputella selität asiallisesti asian ja jos ei jostain ihme syystä myyjä palauta niin viimeistään tuki pistää massit takaisin.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Onko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
3. ääni: Älä jää odottamaan. Itse päädyin R3 3100:aan, joka oli alkukesästä Hyvissä tarjouksissa. Hyvä hinta oli Datatronicin 78e.

Dustinin kanssa vääntämisen otan nyt vain harrastuksena. Uusi käänne tapahtui tänään, kun Dustinin "kuluttaja-asiamies" Stef** Langhed** vastasi sähköpostiini! Hänen kuvansa löytyy dustinin sivuilta kohdasta Kuluttaja-asimies. Hänen sähköpostinsa löytyi googlesta. Oletan, että jäbä on ruotsin konttorilla töissä.

Mitään varsinaista sisältöä vastauksessa ei ollut, fiksuhko vastaus kuitenkin ja hän pahoitteli ettei voi auttaa. Hän ei perustellut miksi ei voi auttaa tai miksi asia ei kuuluisi hänelle. Pyysin häntä ottamaan vastuuta ja vastaamaan viestissäni kertomaani kuluttajakokemukseen ja Suomen kuluttaja-asiamiehen kannanottoon. Jos ei muuta niin hyvää englannin ja ruotsin harjoitusta tämä asiointi! Toistaiseksi tarina ei ole erityisen jännittävä tai vedä vertojaan mennävuosien murolegendoille, mutta ei tästä vielä tiedä, ehkä jokin yllättävä käänne vielä tapahtuu!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
3. ääni: Älä jää odottamaan. Itse päädyin R3 3100:aan, joka oli alkukesästä Hyvissä tarjouksissa. Hyvä hinta oli Datatronicin 78e.

Dustinin kanssa vääntämisen otan nyt vain harrastuksena. Uusi käänne tapahtui tänään, kun Dustinin "kuluttaja-asiamies" Stef** Langhed** vastasi sähköpostiini! Hänen kuvansa löytyy dustinin sivuilta kohdasta Kuluttaja-asimies. Hänen sähköpostinsa löytyi googlesta. Oletan, että jäbä on ruotsin konttorilla töissä.

Mitään varsinaista sisältöä vastauksessa ei ollut, fiksuhko vastaus kuitenkin ja hän pahoitteli ettei voi auttaa. Hän ei perustellut miksi ei voi auttaa tai miksi asia ei kuuluisi hänelle. Pyysin häntä ottamaan vastuuta ja vastaamaan viestissäni kertomaani kuluttajakokemukseen ja Suomen kuluttaja-asiamiehen kannanottoon. Jos ei muuta niin hyvää englannin ja ruotsin harjoitusta tämä asiointi! Toistaiseksi tarina ei ole erityisen jännittävä tai vedä vertojaan mennävuosien murolegendoille, mutta ei tästä vielä tiedä, ehkä jokin yllättävä käänne vielä tapahtuu!
Dustin on nyt saanut lähetykseni postiin :)

Ehkä sieltä jotain tulee. Sivuilla lukee, että kaikki on lähetetty. Ostin myös i5:n, kun semmoinen oli (paljon pienemmässä) alessa:
Sen hinta on sama kuin ostohetkellä, niin ei ole kummoinen tarjous. Täytyy vaan toivoa, että paketissa on myös i3-10100. Tuo i5 on menossa vanhemmilleni, jos i3 ei kelpaa :)
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 877
Onko kellään kokemusta kenkien vikaantumisen viemisestä virhevastuuseen alle kahden vuoden sisällä, ts. direktiivin antaman ajan kuluessa? Otin yhteyttä valmistajaan, en edes vaatinut korjausta/korvausta vaan tiedustelin yleisesti ko. mallin laadusta. Vastaus oli copy&paste firman sivulla olevista takuuehdoista, eli vuosi ostopäivästä. Kuluva tuote vaikka liian nopeasti menikin niin vähän mietin omaa aikaa ja vaivaa mutta toisaalta onneton asenne asiakaspalveluun houkuttaisi katsomaan miten käy :D
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Tilasin Motonetin outletista tuotepaketin. Seuraavana päivänä ilmoittivat, ettei tuotetta ole toimitettavissa vaikka varastosaldoja oli tilaushetkellä ja sain tilausvahvistuksen sähköpostiini. Myös rahat veloitettiin. Tarkistin vielä asian ja vastaavia tuotteita on varastossa mitä tuotepaketissa. Motonet Porvoo ja Motonet asiakaspalvelu eivät ole kirjalliseen reklamaatiooni toistaiseksi vastanneet mitään. Reklamoin Porvooseen jo kuukausi sitten, jonka jälkeen välitin reklamaation myös erikseen valtakunnalliseen asiakaspalveluun.

Seuraavana ilmeisesti siirryttävä KKV:n kautta viemään asiaa eteenpäin. Surullista, että Motonet ei välitä noudattaa Suomen lakia. Varoituksen sananen siis tästä yhtiöstä on siis paikallaan jos ei halua tapella oikeuksiensa perään.
Siis oliko nuo "vastaavia tuotteita on varastossa mitä tuotepaketissa" uusia normaalihintaisia? Eipä kaupalla taida mitään velvoitetta olla täysihintaista uutta tuotetta laittaa jonkun oletettavasti asiakaspalautustuotteen tilalle. Toki typerää käytöstä Motonetiltä jos eivät suostu vastaamaan mihinkään reklamaatioihin.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
257
Onko kellään kokemusta kenkien vikaantumisen viemisestä virhevastuuseen alle kahden vuoden sisällä, ts. direktiivin antaman ajan kuluessa? Otin yhteyttä valmistajaan, en edes vaatinut korjausta/korvausta vaan tiedustelin yleisesti ko. mallin laadusta. Vastaus oli copy&paste firman sivulla olevista takuuehdoista, eli vuosi ostopäivästä. Kuluva tuote vaikka liian nopeasti menikin niin vähän mietin omaa aikaa ja vaivaa mutta toisaalta onneton asenne asiakaspalveluun houkuttaisi katsomaan miten käy :D
Ei vastausta kysymykseesi, mutta taisit ostaa kalliit Riekerit? Parhaan näköiset kengät, mutta aivan luokattoman huonoa laatua. Suutari korjasi, mun kengät 60€, jonka jälkeen ne on sellaiset kuin niiden olisi uutena pitäneet olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Onko kellään kokemusta kenkien vikaantumisen viemisestä virhevastuuseen alle kahden vuoden sisällä, ts. direktiivin antaman ajan kuluessa? Otin yhteyttä valmistajaan, en edes vaatinut korjausta/korvausta vaan tiedustelin yleisesti ko. mallin laadusta. Vastaus oli copy&paste firman sivulla olevista takuuehdoista, eli vuosi ostopäivästä. Kuluva tuote vaikka liian nopeasti menikin niin vähän mietin omaa aikaa ja vaivaa mutta toisaalta onneton asenne asiakaspalveluun houkuttaisi katsomaan miten käy :D
Ja takuu on EU-alueella käsittääkseni vähintään 2 vuotta, eikä siitä voi soppareilla viekastella eroon.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Ja takuu on EU-alueella käsittääkseni vähintään 2 vuotta, eikä siitä voi soppareilla viekastella eroon.
Tämä ”kahden vuoden takuu” tunnetaan suomessa nimellä virhevastuu, ja se on myyjän vastuu myymästään tuotteesta asiakkaalle. Meikäläisessä lainsäädännössä takuu tarkoittaa myyjän tai valmistajan/maahantuojan vapaaehtoisesti antamaa, lain minimivaatimuksia (virhevastuu) parempaa suojaa.

Tuotteen takuu (esim. valmistajan myöntämä) voi olla vain vuoden mittainen, mutta se ei poista myyjän vastuuta virheestä takuuajan jälkeen.

Hyvä esimerrki Apple iphone, valmistajan antama takuu 12 kuukautta, mutta porsivan puhelimen saa edelleen korjattua myyjän virhevastuuseen vetoamalla vähintään toisenkin vuoden ajan kun valittaa asiasta laitteen myyneelle liikkeelle. Apple jopa kaikessa röyhkeydessään ohjeistaa kuluttajia omalla tukisivullaan ottamaan 12 kuukauden jälkeen myyjäliikkeeseen yhteyttä puhelimen vikaantuessa.

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Sillä ei ole asian suhteen mitään merkitystä onko kyseessä alennushintainen tuote vai normaalihintainen tuote.
Kuluttajan ja yrityksen välillä syntyy aina sopimus, kun kuluttaja ostaa yritykseltä tavaran tai palvelun. Sopimuksen solmimista on esimerkiksi se, kun kuluttaja maksaa tuotteen. Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta.

Mielestäni edellämainitussa virkkeessä ei ole asian suhteen epäselvyyttä. Mikäli Motonet olisi halunnut hoitaa asian mallikkaasti olisivat ilmoittanneet "Sori, mutta meillä pääsi tämä tilaamasi tuote loppumaan. Meiltä löytyy varastosta vastaavaa tuotetta ja toimitetaan se sinulle viipymättä.

Tähän tapaan toimii mm. Amazon. En ole koskaan joutunut Amazonin kanssa vääntämään näin naurettavista asioista. Suomalaisilla verkkokaupoilla tulee olemaan kovat ajat jatkossa jos eivät ymmärrä, että tavaran toimittamatta jättäminen on ihan yhtä vakava sopimusrikkomus, kuin tavaran maksamatta jättäminen. Yllämainitut tiedot on vahvistettu juristiltani.

Erityisen vakavaa, piittaamatonta ja minua kohtaan suorastaan nöyryttävää on olla vastaamatta reklamaatioon. Mutta ei siinä mitään, eivät taida tietää kenen kanssa ovat tekemisissä. On siinä yksi jos toinenkin kerta minulle suoraan toimitusjohtaja soittanut ja pyytänyt anteeksi kun on tipahtanut haaste käräjille.
Niin hetkonen. Sinähän sanoit tilanneesi Outlet tuotteen. Ei outlet tuote ole sama asia kuin normaali tuotteen tarjous. Ne voi olla asiakaspalautuksia, tehtaan takuuvaihtoja, poistettavia eriä, huonolla parasta ennen päiväyksellä olevia tuotteita jne.

Se että myymälän hyllyssä on ”samaa” tuotetta, ei tarkoita että se olisi sama. On voinut vaihtua vaikka jonkun tuotteen resepti ja vanhat menee outletissa pois, on voinu paketti muuttua jne jne jne.

Ei outlet tuotteisiin todellakaan päde samat säännöt kuin normaali alennukseen. Siksi se on outlet..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Luitkohan nyt edes koko alkuperäistä viestiä. Sopimuksen synnyttyä tuotetta ei toimitettu. On lainsäädännön näkökulmasta herttaisen yhdentekevää millä nimellä tai miltä osastolta myyjä on tuotteen myynyt, ihan samat säädökset niihinkin pätee. En odota saavani sitä tuotetta kummempaa minkä olen alunperin ostanut. Nyt Motonet ei ole viestinsä "sorry tuote on loppunut ja tilaus peruttu, heippa" viestinsä jälkeen reagoinut millään tavalla reklamaatiooni.
Ei se kyllä ole yhdentekevää. Outlet on outlet. Ei normaali tuote mitä voit verrata ja vaatia normaali tuotteeseen.
Se on väärin etteivät ole reklamaation vastanneet, mutta ei outlet tuotteeseen päde samat ehdot kuin normaali tarjoukseen.

Edit: ja motonetin sivuilla tämä myös lukee selvästi. Ei siinä ole kahta sanaa, ei sulla ole mitään oikeutta vaatia normaali tuotetta outletin tavaran loputtua.

Motonet Outlet
Motonet Outlet -tuotteet myydään ensisijaisesti tavarataloista. Alle 20 € hintaisia Outlet-tuotteita ei siirretä tavaratalojen välillä eikä niitä voi tilata verkkokaupasta. Huom! Outlet-tuotteita ei saada enää lisää, joten tilaa vain saatavilla oleva määrä. Ei jälleenmyyjille.
Poikkeukset erikoiskampanjoissa
Erikoiskampanjoissa (kuten Kanta-asiakaspäivät, Järkipäivät, Työkalukiertue ja Black Friday) sovelletaan ao. poikkeusehtoja:
· Tarjous- ja kampanjatuotteita on rajoitettu erä
· Pidätämme oikeuden rajoittaa erikoiskampanjoissa tuotteiden kappalemääräistä myyntiä asiakaskohtaisesti
· Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi ennakkovarata tai tilata nouto tavaratalosta-toimitustavalla
· Jos valitsit maksutavaksi verkkomaksun on sinulla 20 minuuttia maksaa tilaus. Jos tilausta ei ole maksettu 20 minuutin kuluessa peruutamme tilauksen
· Suuren tilausmäärän vuoksi toimitusaika saattaa olla normaalia pidempi.

 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Ei se kyllä ole yhdentekevää. Outlet on outlet. Ei normaali tuote mitä voit verrata ja vaatia normaali tuotteeseen.
Se on väärin etteivät ole reklamaation vastanneet, mutta ei outlet tuotteeseen päde samat ehdot kuin normaali tarjoukseen.

Edit: ja motonetin sivuilla tämä myös lukee selvästi. Ei siinä ole kahta sanaa, ei sulla ole mitään oikeutta vaatia normaali tuotetta outletin tavaran loputtua.

Motonet Outlet
Motonet Outlet -tuotteet myydään ensisijaisesti tavarataloista. Alle 20 € hintaisia Outlet-tuotteita ei siirretä tavaratalojen välillä eikä niitä voi tilata verkkokaupasta. Huom! Outlet-tuotteita ei saada enää lisää, joten tilaa vain saatavilla oleva määrä. Ei jälleenmyyjille.
Poikkeukset erikoiskampanjoissa
Erikoiskampanjoissa (kuten Kanta-asiakaspäivät, Järkipäivät, Työkalukiertue ja Black Friday) sovelletaan ao. poikkeusehtoja:
· Tarjous- ja kampanjatuotteita on rajoitettu erä
· Pidätämme oikeuden rajoittaa erikoiskampanjoissa tuotteiden kappalemääräistä myyntiä asiakaskohtaisesti
· Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi ennakkovarata tai tilata nouto tavaratalosta-toimitustavalla
· Jos valitsit maksutavaksi verkkomaksun on sinulla 20 minuuttia maksaa tilaus. Jos tilausta ei ole maksettu 20 minuutin kuluessa peruutamme tilauksen
· Suuren tilausmäärän vuoksi toimitusaika saattaa olla normaalia pidempi.

Motonetin myyntiehdoilla voit pyyhkiä takapuolesi. Ne ovat pätemättömät jos ovat ristiriidassa lain kanssa.

Jos myyntiehdot ratkaisee niin mulla ei ollut mitään oikeutta vaatia dustinilta sitä ryzen 2600 prossua sillä reilulla 70 € millä ostin. Ja tämä tapaus on nyt kuluttajariitalautakunnassa. Jos kiinnostaa voin kertoa asiasta lisää.

Sitten takaisin aiheeseen.
Kkv on sanonut:

Hintatiedot ovat olennainen osa sopimusehtoja. Kuluttajalla on oltava oikeus luottaa siihen, että esimerkiksi markkinoinnissa ilmoitettu hinta on oikea ja hän saa ostaa tuotteen manostettuun hintaan.

lisäksi he ovat sanoneet:

Verkkokauppa
Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.

Lähde:

 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
189
Ei se kyllä ole yhdentekevää. Outlet on outlet. Ei normaali tuote mitä voit verrata ja vaatia normaali tuotteeseen.
Se on väärin etteivät ole reklamaation vastanneet, mutta ei outlet tuotteeseen päde samat ehdot kuin normaali tarjoukseen.
KKV on eri mieltä.
Outlet-myymälöitä, tehtaanmyymälöitä ja muita vastaavia myymälöitä koskevat samat säännökset ja periaatteet kuin kaikkia muitakin vähittäiskauppoja.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Laki sanoo, että jos ilmoitetaan että rajoitettu erä, niin sen loputtua ei tarvitse toimittaa tilalle.
Otetaan esimerkiksi viime vuoden Elisan läppäri keissi. He joutuivat pulaan vain sen takia, että eivät ilmoittaneet niitä olevan tarjolla vain x määrä. Motonet ilmoittaa erikseen, että niitä on tietty määrä ja lisää ei tule. Siinä ei ole mitään epäselvyyttä.
Lisäksi outlet tuote on ”käytetty” (on se sitten ollut esittelytuote, asiakaspalautus tms), joten sitä ei yksinkertaisesti muutenkaan verrata normaali uuteen tuotteeseen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jos tarjoustuote loppuu kesken eikä markkinoinnissa ole kerrottu tarjouksen koskevan vain tiettyä kappalemäärää,

asiakkaalle on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle.
turhasta käynnistä liikkeen on korvattava matkakulut asiakkaalle. Yllättäviä tapahtumia voi aina sattua, joten liikkeen on näytettävä toimineensa asianmukaisesti, jotta se välttyisi turhan matkan korvaamiselta kuluttajille.

Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa kuluttajalle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.

Ja Motonetin ehdoissa:
Motonet Outlet
Motonet Outlet -tuotteet myydään ensisijaisesti tavarataloista. Alle 20 € hintaisia Outlet-tuotteita ei siirretä tavaratalojen välillä eikä niitä voi tilata verkkokaupasta. Huom! Outlet-tuotteita ei saada enää lisää, joten tilaa vain saatavilla oleva määrä. Ei jälleenmyyjille.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Edit: ja motonetin sivuilla tämä myös lukee selvästi. Ei siinä ole kahta sanaa, ei sulla ole mitään oikeutta vaatia normaali tuotetta outletin tavaran loputtua.
Jotkut firmat yrittää kiertää lakia just sillä, että kirjoittavat sivuilleen ehtojan jotka ovat ristiriidassa (lue: heikompia kuin) kuluttajalle lain suomat oikeudet. Vetoavat sitten riitatilanteissa näihin omiin ehtoihinsa ja jättävät esim. tuotteita toimittamatta, virheitä korjaamatta tai hyvityksiä korvaamatta. Ihmiset jotka eivät tunne lakia ja omia oikeuksiaan sitten alistuvat kohtaloonsa ja hyväksyvät myyjän perustelut ja ehdot, vaikka olisivat lain mukaan oikeutettuja saamaan vaikka tuotteen tilaamaansa hintaan, kuten nyt tässäkin keississä.

Se on sitten ihan eri keskustelu, että kuinka paljon asiakkaan pitää tapella jotta sen tuotteen saa myyjältä. Toiset jaksaa venkoilla aika pitkäänkin ennen kuin nöyrtyvät, mikä on tavallaan tosi ihmeellistä, koska rikkovat kuitenkin lakia ja vittuunnuttavat asiakkaan. Paha kieli kauas kantaa jne. Muistaakseni olen joskus kuullut, että ihminen kertoo negatiivisen kokemuksen keskimäärin kuudelle ihmisele ja positiivisen yhdelle, eli saat kuusi kertaa enemmän "mainetta" negatiivisella asiakaskokemuksella kuin positiivisella...

Laki sanoo, että jos ilmoitetaan että rajoitettu erä, niin sen loputtua ei tarvitse toimittaa tilalle.
Otetaan esimerkiksi viime vuoden Elisan läppäri keissi. He joutuivat pulaan vain sen takia, että eivät ilmoittaneet niitä olevan tarjolla vain x määrä. Motonet ilmoittaa erikseen, että niitä on tietty määrä ja lisää ei tule. Siinä ei ole mitään epäselvyyttä.
Jep, mutta lähtökohtaisesti myös kuluttaja voi olettaa myyjäliikkeen saldotiedon pitävän paikkaansa jos siellä sellainen esitetään. Kuluttaja ei vastaa liikkeenharjoittajan virheistä, oli se sitten saldovirhe varastossa tai joku myynyt tuotteen "nenän edestä". Jos tuote on tarjottu kuluttajalle verkkokaupassa ja kuluttaja on sen tilannut, on kuluttajan ja liikkeenharjoittajan välille syntynyt kauppasopimus joka velvoittaa liikkeenharjoittajan toimittamaan tuotteen kuluttajalle, tai krovaamaan aiheutuneen vahingon muulla tavoin, esimerkiksi maksamalla hinnanerotuksen jos kuluttaja hankkii vastaavan tuotteen muualta. Tässä tilanteessa lähinnä myyjäliike ottaa sen outlet-tuotteen ja normaalituotteen hinnanerotuksen takkiinsa ja toimittaa hyllystä tuotteen, jos siis kiinnostaa noudattaa lakia ja pitää asiakkaat tyytyväisenä.

Lisäksi outlet tuote on ”käytetty” (on se sitten ollut esittelytuote, asiakaspalautus tms), joten sitä ei yksinkertaisesti muutenkaan verrata normaali uuteen tuotteeseen.
Yllämainittu pätee joka tapauksessa, jos ei ole toimittaa toista käytettyä tilalle niin toimittaa uuden.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Jos nyt koittaisin vetää todella lyhyen yhteenvedon tuosta Motonet casesta, kun tuntuu olevan sekava :)

Eli Motonetin saldonhallinta ei ole toiminut ja outlet tuotteen on saanut tilattua, vaikka niitä ei ole. Koska tilaus on saatu tehtyä ja maksettua, kyseessä on tällöin Motonetin kämmi ja joutuvat ensisijaisesti toimittamaan sen vuoksi vastaavan tuotteen tai korvauksen.

Jos tilaus ei olisi mennyt läpi esim. tuotteiden loppumisen takia, niin Motonetillä ei olisi velvollisuutta korvata tuota mitenkään, vaikka tuote olisi ollut vielä verkkokaupassa myynnissä tilausyrityksen hetkellä. Ongelma tulee tuosta, että vahvistivat tilauksen ja ottivat rahat.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Eikä tuohon tarvitse muuta kuin se, että asiakas 1 ehtii ottaa tuotteen ensin koriinsa turun myymälässä mutta palloilee edelleen myymälässä silloin kun joku ostaa saman tuotteen netin kautta.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Eikä tuohon tarvitse muuta kuin se, että asiakas 1 ehtii ottaa tuotteen ensin koriinsa turun myymälässä mutta palloilee edelleen myymälässä silloin kun joku ostaa saman tuotteen netin kautta.
Jep, siinä on kaupalla syytä miettiä tarkaan, miten tuon järjestää. Pitääkö kaikki tiskin takana vai eriyttää verkko/myymälävarastot, pitääkö verkkokaupassa olla joku puskuriaika ennen kaupan vahvistusta jne.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ja tässäkin vielä kun tuolle on oma myymälänsä, eli ne tuotteet ei ole myynnissä siellä normaali motonetissa. Tavallaan täysin oma kauppansa. Ja selkeästi ilmoitetaan et ne voi loppua kesken.
Mun mielestä tuossa ei ole mitään ihmeellistä ja tuote myös peruttu koska niitä ei ole enää ollut. Kuten se Elisa keissi aikanaan. Kuluttaja-asiamies silloin ainakin mulle sanoi, että kaikki ois ollut ok jos kappalemäärät ois ilmoitettu. Vaikka olikin tilattavissa kun minä tilasin. Se ainut miksi pysty jatkamaan taistelua oli juuri se ettei ilmoitettu määriä. Ei se yksistään ois riittänyt että oli silloin vielä tilattavissa ja maksu meni.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 233
Laki sanoo, että jos ilmoitetaan että rajoitettu erä, niin sen loputtua ei tarvitse toimittaa tilalle.
Otetaan esimerkiksi viime vuoden Elisan läppäri keissi. He joutuivat pulaan vain sen takia, että eivät ilmoittaneet niitä olevan tarjolla vain x määrä. Motonet ilmoittaa erikseen, että niitä on tietty määrä ja lisää ei tule. Siinä ei ole mitään epäselvyyttä.
Lisäksi outlet tuote on ”käytetty” (on se sitten ollut esittelytuote, asiakaspalautus tms), joten sitä ei yksinkertaisesti muutenkaan verrata normaali uuteen tuotteeseen.
Jos kommentoit jotain tiettyä viestiä niin helpottaisi jos lainaisi sitä, tai jos ei lainaa niin kertoisi mistä puhuu.

Jos mainos , rajaoitettu erä, jne , ja aidosti niin myös ollut saatavilla, ja sitten asiakas menee myymälään ja se on loppu, eikä siis sitä hänelle myydä, niin se on ok. (jos ei jotain muuta)

Mutta jos kommentoit tilannetta missä mainittu rajoitettu erä, asiakas menee myymälään ja hänelle kerrotaan että tuotetta on ja se hänelle myydään, mutta hän ei sitä myytyä tuotetta saakkaan, niin se on virhe, jonka myyjä korjaa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 233
Jep, siinä on kaupalla syytä miettiä tarkaan, miten tuon järjestää. Pitääkö kaikki tiskin takana vai eriyttää verkko/myymälävarastot, pitääkö verkkokaupassa olla joku puskuriaika ennen kaupan vahvistusta jne.
Totta. Konsteja on, mutta mikä sitten järkevää, riippuu mihin järjestelmät taipuu, mikä kustannus/hyöty .
Jos huteja vähän niin voi olla järkevää vain maksaa (korvata) hudit, jos muuten verkkokauppa kannattaa tuollaisissa tuotteissa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jos kommentoit jotain tiettyä viestiä niin helpottaisi jos lainaisi sitä, tai jos ei lainaa niin kertoisi mistä puhuu.

Jos mainos , rajaoitettu erä, jne , ja aidosti niin myös ollut saatavilla, ja sitten asiakas menee myymälään ja se on loppu, eikä siis sitä hänelle myydä, niin se on ok. (jos ei jotain muuta)

Mutta jos kommentoit tilannetta missä mainittu rajoitettu erä, asiakas menee myymälään ja hänelle kerrotaan että tuotetta on ja se hänelle myydään, mutta hän ei sitä myytyä tuotetta saakkaan, niin se on virhe, jonka myyjä korjaa.
Ainakin Elisan läppärikeississä ei ois riittänyt se, että oli tilattavissa. Jos ne ehtii loppumaan ennen kun mun tilaus oli vuorossa, niin ois peruminen ollut kuluttaja-asiamiehen mukaan ok. Mutta kun ne ei ilmoittanut määriä, se ei ollut ok. Joten mun mielestä siinä ei ole mitään epäselvää, jos kerrotaan et vaikka kymmenen saa, 11 ehtii tilaamaan ennen kuin tekniikka pysyy perässä, niin se yksi jää ilman.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 233
Ainakin Elisan läppärikeississä ei ois riittänyt se, että oli tilattavissa. Jos ne ehtii loppumaan ennen kun mun tilaus oli vuorossa, niin ois peruminen ollut kuluttaja-asiamiehen mukaan ok.
Jos sinulle myydään(* se tuote , ja sitä ei voida toimittaa on se virhe. Rajattu erä on vähän toinen juttu ja se liittyy markkinointiin, eli jos menet kauppaan ja siellä ei myydäkkään mainostettua tuotetta "koska loppu", eikä mainonnassa ole puhutta rajatusta erästä.

Laitatko linkkiä tuohon Kuluttaja-asiemihen laussuntoon mihin viittaat.

Esim etämyynnissä tilaat, maksat, saat tilausvahvituksen.

Eria-asia jos yrität tilata, mutta se ei oninstu. Tai muuten vain osoitat kiinnostuksen, tai lupaat ostaa jos tavaraa saa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 010
Viestejä
4 189 015
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom