• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
641
Täälläkin yksi Dustinin tarjousprosessorin tilannut ja sama peruutusviesti tuli. Rahoja ei ole palautunut ja soitinkin tuonne asiakaspalveluun. Kyllä siellä kovasti vedottiin hintavirheeseen ja sanoivat maksupalautuksen lähteneen. Jotenkin nyt ei haluaisi jättää asiaa tähän, varsinkin kun tuo tarjous oli oikeasti uskottavan oloinen.

Ensimmäinen kerta kun ko. putiikista mitään tilasin ja tällä kokemuksella se myös jäi viimeiseksi.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Yks Dustin pettämä lisää itkukuorossa. Voimaannuin kuitenkin sen verran, että täytin kuluttajaneuvonnen lomakkeet, sain sieltä ehdostuksen jonka ydin: "mikäli hintavirhe ei ole ollut merkittävä, voitte vaatia elinkeinonharjoittajaa toimittamaan tuotteen sovittuun hintaan."

Postitin tämän viestin ja omat vaatimukseni Dustin aspalle ja "kuluttaja-asiamiehelle". Soitan vielä perään ennen viikonloppua, ellei sieltäpäin mitään kuulu.

Rehellisesti pidän mahdollisuuksia pienenä, mutta meneehän tämä harrastuksesta paremman puutteessa.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
641
Yks Dustin pettämä lisää itkukuorossa. Voimaannuin kuitenkin sen verran, että täytin kuluttajaneuvonnen lomakkeet, sain sieltä ehdostuksen jonka ydin: "mikäli hintavirhe ei ole ollut merkittävä, voitte vaatia elinkeinonharjoittajaa toimittamaan tuotteen sovittuun hintaan."

Postitin tämän viestin ja omat vaatimukseni Dustin aspalle ja "kuluttaja-asiamiehelle". Soitan vielä perään ennen viikonloppua, ellei sieltäpäin mitään kuulu.

Rehellisesti pidän mahdollisuuksia pienenä, mutta meneehän tämä harrastuksesta paremman puutteessa.
Innostuimpa tästä itsekin ja reklamaatio laitettu, ehkä porukalla saadaan jotain aikaiseksi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Yks Dustin pettämä lisää itkukuorossa. Voimaannuin kuitenkin sen verran, että täytin kuluttajaneuvonnen lomakkeet, sain sieltä ehdostuksen jonka ydin: "mikäli hintavirhe ei ole ollut merkittävä, voitte vaatia elinkeinonharjoittajaa toimittamaan tuotteen sovittuun hintaan."

Postitin tämän viestin ja omat vaatimukseni Dustin aspalle ja "kuluttaja-asiamiehelle". Soitan vielä perään ennen viikonloppua, ellei sieltäpäin mitään kuulu.

Rehellisesti pidän mahdollisuuksia pienenä, mutta meneehän tämä harrastuksesta paremman puutteessa.
Turha odottaa pikaista vastausta. Asia on heillä lakifirman kanssa selvityksessä eikä asiakaspalvelu osannut yhtään sanoa meneekö tässä viikko vai kuukausi, tai muutenkaan mitään aikahaarukkaa.

Sain tämän vastauksen kun lähdin selvittämään joudunko maksaa kaksinkertaiset postikulut, kun olin tilannut lämpötahnan ja prosessorin, ja vain lämpötahna on postissa matkalla mulle. Mutta pitää sen verran antaa kehuja, että asiakaspalvelu lupasi että jos tuo prosessori pitää toimittaa, niin se tullaan toimittamaan ilmaiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
495
Dustin ei edes enää vastannut toiseen lähettämääni mailiin :cautious:
No katsellaan, jos sieltä kuuluu vielä joskus jotain. Eipä tässä kiire ole.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
40
Case Dustin-Ryzen: täällä tuli toiseen mailiin vastaus kolmen päivän odottelun jälkeen(aiempaan vastasivat parissa tunnissa), mutta samaa myyntiehtojen kohtaa 5 vaan toistelivat. Eivät ottaneet mitään kantaa esittämääni kuluttajaneuvojan kantaan taikka linkkaamiini KKV:n raapustuksiin hintavirheistä ja mahdollisuudesta vaatia tuotetta sovittuun hintaan. Huomenna sitten laittamaan kirjallinen yhteydenotto liitteineen kohti kuluttajaneuvontaa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Case Dustin-Ryzen: täällä tuli toiseen mailiin vastaus kolmen päivän odottelun jälkeen(aiempaan vastasivat parissa tunnissa), mutta samaa myyntiehtojen kohtaa 5 vaan toistelivat. Eivät ottaneet mitään kantaa esittämääni kuluttajaneuvojan kantaan taikka linkkaamiini KKV:n raapustuksiin hintavirheistä ja mahdollisuudesta vaatia tuotetta sovittuun hintaan. Huomenna sitten laittamaan kirjallinen yhteydenotto liitteineen kohti kuluttajaneuvontaa.
Samaa toistivat mulle. Minä päätin että kiistän heidän myyntiehtojen tuon kohdan pätevyyden ja vaadin heitä pitäytymään tekemässäkö perusteena kilpailu- ja Kuluttajaviraston lausunto sivuillansa:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.


Saas nähdä miten tähän reagoivat.
Kuluttajaneuvontaan laitoin kyselyä pitääkö ostaa prosessori muualta ja vaatia vahingonkorvauksena hintojen erotus samalla kun olin kertonut kuluttajaneuvonnalle asioiden etenemistä.

Tämän tapauksen kyllä vien tarpeen vaatiessa kuluttajariitalautakuntaan jos kuluttajaneuvonnan kanssa asiointi ei tuota tulosta.

Mutta se on varma että Dustinilta ei tarvitse tilata enään mitään, ellei se tuote ole selkeästi halvempi kuin muualla ja silloinkin pitää miettiä haluaako ottaa sitä riskiä että joutuu uudestaan alkaa tappelemaan oikeuksistaan.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
641
Minun osalta tämä Dustinin tapaus on viety kuluttajariitalautakuntaan kuluttajaneuvojan suosituksesta. Todella nopeasti kyllä saa vastauksia tuolta kuluttajaneuvonnasta. Toki tässä käsittelyssä voi kestää sen verran kauan, etten tiedä prosessorin sen hetkisestä arvosta ja toisaalta sekin päätös on vain suositus. Mutta ihan periaatteesta katsotaan tapaus loppuun.
 
Liittynyt
02.05.2019
Viestejä
143
Allekirjoitan kaiken, mitä neljässä edellisessä viestissä sanotaan. Dustinin yhteydenotot olleet sisällöiltään samoja ja loppuneet. Kuluttajaneuvojan ohjeet nopeita ja selkeitä välitetty Dustinille (no comments). Kuluttajariitalautakuntaan tehty lomakkeet ja vaatimukseni on tuotteen toimittaminen sovittuun hintaan. Sitte popparit tilaukseen, että voi vuoden päästä poksauttaa ja lukea lautakunnan päätöksen!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 709
Allekirjoitan kaiken, mitä neljässä edellisessä viestissä sanotaan. Dustinin yhteydenotot olleet sisällöiltään samoja ja loppuneet. Kuluttajaneuvojan ohjeet nopeita ja selkeitä välitetty Dustinille (no comments). Kuluttajariitalautakuntaan tehty lomakkeet ja vaatimukseni on tuotteen toimittaminen sovittuun hintaan. Sitte popparit tilaukseen, että voi vuoden päästä poksauttaa ja lukea lautakunnan päätöksen!
Eikö ne kuluttajaneuvonnassa enää ohjeista vaatimuksiin ettei kannata pyytää vain ko. tuotteen toimitusta sillä hinnalla?

Nyt jos pahimmassa tapauksessa oottelet 18kk tms sitä päätöstä niin johan sitä saa uutena parempia prossuja muutenkin samaan rahaan, ja Dustin pääsee vaan dumppaamaan vanhentunutta varastoa sulle ylihintaan.
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Otin myös kuluttajaneuvontaan tiistaina yhteyttä kun Dustinilta viitataan vain heidän yksipuolisiin vakioehtoihin. Vastaus oli nopea ja yksinkertainen kehoitus asian viemisestä kuluttajariitalautakuntaan. Asia lienee jo tuttu ja itsekin olin Dustinille jo reklamoinut samat asiat mitä he ovat foorumin perusteella muille ohjeistaneet.

Yritin vähän vielä kysellä, että pitäisikö tästä tehdä jollain tavalla ryhmävalitus kun niin moni on samassa tilanteessa ja tuon sivuston ohejistus ei ainakaan itselle avautunut. Eli kuka tekee mitä, ja miten homma laitetaan alulle. Sain ohjeeksi KVV kirjaamon yhteystiedot, josta voisin kysyä asista. Koitin soitellakin sinne, mutta ainoa kommentti oli kehoitus sähköpostin laittamisesta kirjaamoon. Onkohan foorumilla jollain parempaa tietoa ryhmävalituksista. :) Jätin kuitenkin sen ajatuksen kun toisaalta meidän vaatimukset Dustinille näyttävät olevan nyt hieman erilaiset. Osa vaatii tavaran toimittamista ja itse päädyin hankkimaan Jimssin pienemmästä tarjouksesta 2600X:n kateostona 129 € hinnalla. Samaan aikaan halvin 2600 oli hinta.fi mukaan 129,90 €, joten vaadin 129-71,30 erotusta.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Otin myös kuluttajaneuvontaan tiistaina yhteyttä kun Dustinilta viitataan vain heidän yksipuolisiin vakioehtoihin. Vastaus oli nopea ja yksinkertainen kehoitus asian viemisestä kuluttajariitalautakuntaan. Asia lienee jo tuttu ja itsekin olin Dustinille jo reklamoinut samat asiat mitä he ovat foorumin perusteella muille ohjeistaneet.

Yritin vähän vielä kysellä, että pitäisikö tästä tehdä jollain tavalla ryhmävalitus kun niin moni on samassa tilanteessa ja tuon sivuston ohejistus ei ainakaan itselle avautunut. Eli kuka tekee mitä, ja miten homma laitetaan alulle. Sain ohjeeksi KVV kirjaamon yhteystiedot, josta voisin kysyä asista. Koitin soitellakin sinne, mutta ainoa kommentti oli kehoitus sähköpostin laittamisesta kirjaamoon. Onkohan foorumilla jollain parempaa tietoa ryhmävalituksista. :) Jätin kuitenkin sen ajatuksen kun toisaalta meidän vaatimukset Dustinille näyttävät olevan nyt hieman erilaiset. Osa vaatii tavaran toimittamista ja itse päädyin hankkimaan Jimssin pienemmästä tarjouksesta 2600X:n kateostona 129 € hinnalla. Samaan aikaan halvin 2600 oli hinta.fi mukaan 129,90 €, joten vaadin 129-71,30 erotusta.
Miten tämä käytännössä menee, jos vaadit hyvitystä perustetusta tuotteesta, jota et lopulta edes ostanut? :confused:
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
105
Joo-o, nihkeätä on Dustinilla. Taidanpan laittaa vielä yhden vaatimuksen KKV:n kommenteilla. Tuskin muuttavat lähestymiskulmaansa, mutta lautakuntaan en vie jos joku sen jo täällä tekee.
Tämän keissin jälkeen ei kyllä tarvitse D:lle päin edes katsella.
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Miten tämä käytännössä menee, jos vaadit hyvitystä perustetusta tuotteesta, jota et lopulta edes ostanut? :confused:
Kateostoista luin pari keissiä, joissa myyjän vedotessa tuotteen loppumiseen oli hankittu vastaava tuote toisesta kaupasta. KKV sivulla mainitaan:
kuluttajalla on oikeus vaatia korvattavaksi esimerkiksi tarjoustuotteen ja tilalle hankkimansa vastaavan tuotteen hinnaneroa mainostajalta
Mielestäni tässä on kyseessä vastaava tuote ja hintakin on sama, eri asia jos olisin hankkinut esim. 3600 ja vaatinut siitä hinnasta erotusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nom
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
40
Samaa toistivat mulle. Minä päätin että kiistän heidän myyntiehtojen tuon kohdan pätevyyden ja vaadin heitä pitäytymään tekemässäkö perusteena kilpailu- ja Kuluttajaviraston lausunto sivuillansa:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.
Tätä juuri olin tuossa toisessa mailissani vaatinut itsekin, saman linkin kera. Toivottavasti teikäläisellä on parempi tuuri vastauksen saamisen kanssa.

Yritin vähän vielä kysellä, että pitäisikö tästä tehdä jollain tavalla ryhmävalitus kun niin moni on samassa tilanteessa ja tuon sivuston ohejistus ei ainakaan itselle avautunut. Eli kuka tekee mitä, ja miten homma laitetaan alulle.
Ryhmävalitus tulee kyseeseen kunhan tarpeeksi moni kuluttaja valittaa samasta asiasta. Kuten linkissä mainitaan, sen voi saattaa vireille vain kuluttaja-asiamies, joten vaatii sen että he toteavat ryhmävalituksen kynnyksen ylitetyksi. Tältä kannalta siis aina parempi mitä useampi jaksaa täytellä valituslomakkeet. Esimerkki ryhmävalin ratkaisusta: Ryhmävalitus. Uusista asunto-osakkeista annetut vastike- ja vesimaksutiedot. - Kuluttajariitalautakunta

Nyt jos pahimmassa tapauksessa oottelet 18kk tms sitä päätöstä niin johan sitä saa uutena parempia prossuja muutenkin samaan rahaan, ja Dustin pääsee vaan dumppaamaan vanhentunutta varastoa sulle ylihintaan.
Itse ajattelin vaatia 'tuotetta tai vähimmäisominaisuuksiltaan vastaavaa tuotetta'. Jos jotain tavaraa lopulta saa halvalla niin se on pelkkää plussaa, enempi sillä fiiliksellä nyt liikeellä että saisi tällaisen perseilyn vähenemään. Mikäli Dustin jostain kaivaa uudenkarhean 2600:n vielä parin vuoden kuluttua, pätee tuolloin yhä verkkokaupan palautusoikeus, ja toisaalta huumoria aiheesta saa varmasti irti koko 70e edestä. Itse todennäköisesti kehystäisin päätöksen ja prossun seinälle muistoksi voitokkaasta taistelustani maailman pahuutta vastaan. :rofl:
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
9
Samaan KKV sivujen tekstiä verkkokaupan ostoksesta syntyvään sopimukseen minäkin yritin Dustinille lainata linkin kera, mutta viittaavat vain vakioehtoihinsa ja näkevät, että sopimusta ei ole syntynyt.

Hyvää lisätietoa ryhmävalitukseen @ollikka.
Lähinnä KKV sivujen teksti:
Ryhmävalituksen kuluttajariitalautakuntaan voi saattaa vireille vain kuluttaja-asiamies. Kuluttaja-asiamies tekee valitsemastaan tapauksesta hakemuksen kuluttajariitalautakuntaan.
Jäi mietityttämään, että jos ryhmävalituksen kuluttajariitalautakunnalle tekee kuluttaja-asiamies, niin miten saadaan ryhmän asiat tietoon kuluttaja-asiamiehelle kun yksittäiselle henkilölle annetaan mahdollisuus vain tuon valituksen tekemiseen suoraan kuluttajariitalautakunnalle. Ilmeisesti näitä lomakkeella tehtyjä valituksia kasaillaan kuitenkin ilman erillistä pyyntöä yhteen, jos sama asia on monessa lomakkeessa samanaikaisesti.
Ratkaisussa oil vielä tarkemmin:
Kuluttajariitalautakunnasta annetun lain 4 §:n mukaan lautakunta voi käsitellä toimivaltaansa kuuluvan asian ryhmävalituksena, jos useilla kuluttajilla on tai voidaan olettaa olevan samaa elinkeinonharjoittajaa kohtaan sellaisia vaatimuksia, jotka voidaan ratkaista yhdellä lautakunnan päätöksellä.
Ratkaisussa näkyy olleen 11 kantajaa ja heillä oli hieman eriäviä vaatimuksia, tietysti ratkaisussa pinta-alan mukaan. Täällä taitaa meitä Ryzen tilaajaakin olla foorumilla kymmenkunta, joten tuohan saattaa tosiaan päätyä ryhmävalitukseen jos valituksiakin kertyy kaikilta.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
60
Laittelin Dustinille viestiä, että harkitsen tapauksen viemistä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajaneuvojaan olen ollut yhteydessä pariin otteeseen ja mielestäni hänen kantansa on melko yksiselitteinen.
 

_wg

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
133
On kyllä melko harmittavaa joutua vääntämään tästä asiasta näin pidemmän kautta. Itse ainakin laitan kuluttajariitalautakuntaan asian eteenpäin jos nyt tämän viimeisin viesti Dustinille ei ratkaise asiaa. Aika epätodennäiköiseltähän tuo vaikuttaa, mutta ainahan sitä voi toivoa. Kysyin itse kuluttajaneuvojalta tuosta myyntiehdoista ja sieltä vastattiin että myyjäliike ei voi heikentää kuluttajan asemaa itse määrittelemillään ehdoilla ja näkemys on kuluttajaneuvojalla se, että sopimus on syntynyt silloin kun tilaus tehtiin (ja maksettiin).
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 075
Täytyy antaa positiivista palautetta Multitronicin toiminnasta. Heidän sivuillaan oli specsi virhe ja otsikkossa luki että muisti olisi olleet 2x 8 GB ddr4 3600 cl16 eikä edes tuotekoodi ollut näkyvissä, joten en mitenkään voinut tietää että muisti olikin todellisuudessa latenseilla 18 eikä 16. Vaadin heitä toimittamaan DDR4 3600 cl 16 muistit tilaamallani hinnalla vedoten että kilpailu- ja kuluttaja virasto on sanonut:

Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella.

Ja tämä meni heillä suoraan läpi ja saan DDR4 3600 cl16 muistit 92 € posteineen. Kerrankin suoraselkäistä toimintaa. Dustin voisi ottaa oppia Multitronicilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Pohdintaa:

Kauppa A tarjoaa / mainostaa tuotteen mielestään epäedulliseen hintaan ja kieltäytyy toimittamasta tuotetta. Kuluttaja voi pidättää maksun viivästyneen tuotteen osalta, mutta esim. hinnanalennusta ei voi vaatia viivästymisen perusteella ja kaupan purku tulisi kyseeseen kohtuullisen ajan kuluttua. Eli käytännössä kaupalla ei ole mitään insentiiviä edes yrittää toimittaa tuotetta tarjottuun hintaan.

Mitä vaihtoehtoja kuluttajalla itseasiassa tuossa onkaan, koska kaupan purku on kuluttajan kannalta epäedullinen vaihtoehto?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Jahas, tällainen homma kävi itselle.
Tilasin laitteen Veikon koneesta, kyseessä oli tilaustuote jolle luvattiin toimitusaikaa 8-30 työpäivää.
Viime viikolla tilauksen status muuttui "Toimitettu 0" -> "Toimitettu 1" ja kerkesin jo iloita, että yli kuukauden odottelun jälkeen oikeasti härveli jo kohta saapuisi. Vaan eipä saapunut, sen sijaan tuli veikolta sähköposti valitettavasti tuotetta ei olekaan saatavissa ja tilaus peruttu.

No vittu, tämähän ei mulle kyllä käy. Pistin sinne sitten viestiä että ihan pelkällä ilmoituksella ette pääse sopimuksesta irti. Koska samaa laitetta on edelleen muualta saatavilla, vaikkakin muutaman kympin kalliimmalla, niin ehdotin että joko trokaavat laitteen minulle muualta tai maksavat erotuksen jos tilaan sen itse muualta. Katsotaan mitä kommentoivat.. :grumpy:
Päivitetääs tätä omaa keissiä.
Pari päivää reklamaation jälkeen veikolta soiteltiin, että pari konetta tulla tupsahti kuitenkin tehtaalta ja nyt sellaisen saisi jos tahtoo. Tiputtivat vielä kympillä hintaa ylimääröisen säädön takia, ja toosan sai maksaa laskulla.

Hyväksyin, nyt on masiina kotona.

Oma veikkaus: saivat koneita vähemmän kuin luulivat, peruivat kaikki tilaukset ja toimittivat niille jotka reklamoivat asiasta...
 

_wg

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
133
On kyllä melko harmittavaa joutua vääntämään tästä asiasta näin pidemmän kautta. Itse ainakin laitan kuluttajariitalautakuntaan asian eteenpäin jos nyt tämän viimeisin viesti Dustinille ei ratkaise asiaa. Aika epätodennäiköiseltähän tuo vaikuttaa, mutta ainahan sitä voi toivoa. Kysyin itse kuluttajaneuvojalta tuosta myyntiehdoista ja sieltä vastattiin että myyjäliike ei voi heikentää kuluttajan asemaa itse määrittelemillään ehdoilla ja näkemys on kuluttajaneuvojalla se, että sopimus on syntynyt silloin kun tilaus tehtiin (ja maksettiin).
Itse itselleni vastaten. Vähemmän yllättäen viimeisinkään yhteydenotto Dustiniin ei tuottanut tulosta, joten laitoin asian eteenpäin. :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 709
Yrityksen (Dustin Home), joka ei noudata Suomen lakia voisi hyvinkin lisätä mustalle listalle. KKV voisi nopeuttaa prosessiaan selvissä tapauksissa.
Tutkimatta tuomitseminen ei nyt kyllä palvele ketään. Yritykset päätyy sinne mustalle listalle heti kun ne jättää noudattamatta KRIL:n suosituksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 709
Ja mikä tähän mennessä on ollut epäselvää? KKV on antanut ohjeistuksen, jota Dustin ei ole noudattanut. Näin yksinkertaiseen ja vähäpätöiseen asiaan ei mielestäni tarvita mitään lautakuntaa päättämään, siihen riittäisi ihan yksittäisen virkamiehen päätös.

Uskoakseni lautakunnalle on tosin hyvinkin tarvetta, kun käsiteltävät summat ovat kymmeniä tai satoja tuhansia.
Eli haluatkin siis muuttaa KRILin prosessia, etkä KKV:n? Ja ilmeisesti siten että KRILin toiminta X euroa alittavilta osin siirretään KKV:lle? Vai?

KKV:hän ei anna mitään ohjeistuksia tai suosituksia yksittäistapauksiin, vaan kuluttajaneuvonnan kautta saa vain neuvontaa ja sovitteluapua.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Gigantista tuli tilattua (PNY Platinum Kit pakkaus - Näytönohjaimet)
  • PNY Geforce RTX 2060 Super
  • 2x 8 GB XLR8 DDR4 RAM
  • XLR8 CS2130 M.2 NVMe SSD 500 GB
Kaikessa hiljaisuudessa Gigantti on vaihtanut kuvaukseen 250GB kiintolevyn. Tästä ei siis ole infottu, eikä asiakaspalvelu voi asialle kuulemma muuta korjatakseen virheensä, kuin perua tilauksen. Mitään muuta vaihtoehtoa vahingonkorjaamiseksi ei kuulemma ole... :woot: No tilaus pysyy kyllä voimassa ja tästä pääsemmekin sitten vääntämään. Luulisi heidän lopulta lähettävän 500GB kapasiteetilla olevan levyn kuitenkin, kun niitä kerta heillä on varastossakin -mutta saas nähdä mihin vääntö päättyy. En vain tiedä pitäisikö tilata itse tuo 500GB kovo ja siten alkaa vaatimaan hinnan palautusta, ettei vastuusta vääntelehditä pois
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Gigantista tuli tilattua (PNY Platinum Kit pakkaus - Näytönohjaimet)
  • PNY Geforce RTX 2060 Super
  • 2x 8 GB XLR8 DDR4 RAM
  • XLR8 CS2130 M.2 NVMe SSD 500 GB
Kaikessa hiljaisuudessa Gigantti on vaihtanut kuvaukseen 250GB kiintolevyn. Tästä ei siis ole infottu, eikä asiakaspalvelu voi asialle kuulemma muuta korjatakseen virheensä, kuin perua tilauksen. Mitään muuta vaihtoehtoa vahingonkorjaamiseksi ei kuulemma ole... :woot:
Niin siis sinulla on tilausvahvistus jossa lukee 500 GB?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Gigantista tuli tilattua (PNY Platinum Kit pakkaus - Näytönohjaimet)
  • PNY Geforce RTX 2060 Super
  • 2x 8 GB XLR8 DDR4 RAM
  • XLR8 CS2130 M.2 NVMe SSD 500 GB
Kaikessa hiljaisuudessa Gigantti on vaihtanut kuvaukseen 250GB kiintolevyn. Tästä ei siis ole infottu, eikä asiakaspalvelu voi asialle kuulemma muuta korjatakseen virheensä, kuin perua tilauksen. Mitään muuta vaihtoehtoa vahingonkorjaamiseksi ei kuulemma ole... :woot: No tilaus pysyy kyllä voimassa ja tästä pääsemmekin sitten vääntämään. Luulisi heidän lopulta lähettävän 500GB kapasiteetilla olevan levyn kuitenkin, kun niitä kerta heillä on varastossakin -mutta saas nähdä mihin vääntö päättyy. En vain tiedä pitäisikö tilata itse tuo 500GB kovo ja siten alkaa vaatimaan hinnan palautusta, ettei vastuusta vääntelehditä pois
Kyllä itse myös meinaan vaatia tuota 500gb levyä. Noiden Diamond ja Platinumin hintaerohan oli 639€ - 399€ = 240€ joka on suurinpiirtein RTX 2060S ja RTX2070S ero? Tuo tukee myös sitä olettamaa, että setit muuten samat. Diamondin myyntipakkauksen sisällössä lukee vieläkin
Paketin mukana Driver CD, PNY XLR8 CS2130 M.2 NVMe internal SSD 250 GB, PNY XLR8 DDR4 RAM 16GB
eikä tuota PNY GeForce RTX 2070 Super Twin fan näyttistä taida olla edes olemassa (tuote kuva sen osalta väärä) eli on kyllä aika hyvin sössitty tämä Gigantin puolelta. :D

Niin siis sinulla on tilausvahvistus jossa lukee 500 GB?
Siinä lukee vain tuo "Diamond / Platinum Kit"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Mielenkiinnolla jään seuraamaan itsekin, en peru tilausta mutta jotain pientä porkkanaa olisi hyvä heittää väliin kunei edes spostiin ole tullut muutoksesta tietoa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Mielenkiinnolla jään seuraamaan itsekin, en peru tilausta mutta jotain pientä porkkanaa olisi hyvä heittää väliin kunei edes spostiin ole tullut muutoksesta tietoa.
Erikoisinta koko hommassa on, ettei Gigantilla ole noita ainoita PNY 250GB levyjä edes varastossa. Voi siis olla, että sieltä oikeasti tulee kuitenkin se 500gb limppu :) Hope so
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 592
Mun uskoakseni toi bundle on kokonaisuudessaan PNY:ltä eikä Gigantti paketoi mitään. Myöskään bundlejen ja pelkkän näyttiksen varastosaldot eivät täsmää. Eli koko bundle-setti on yhdellä koodilla kirjoilla.

En oikein pidä hyvänä, että Gigantti on koittanut jo kieltää mitään 500GB kovoa missään vaiheessa olleenkaan kuvauksessa. Tuollainen kaiken kieltäminen saa itseni ajattelemaan, että en taida antaa asian olla ilman vastalauseita.

edit: Huvittavasti tuotekuvauksessa vielä korjauksen jälkeenkin väärä tuote. Siellä luvataan edelleen kovalevy malliltaan CS2130. Ja sitähän ei ole kuin alkaen 500GB mallista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Erikoisinta koko hommassa on, ettei Gigantilla ole noita ainoita PNY 250GB levyjä edes varastossa. Voi siis olla, että sieltä oikeasti tulee kuitenkin se 500gb limppu :) Hope so
Kyllähän nyt valmisbundlella ja yksittäistuotteella voi olla erilliset saldot. Bundlella on tuotetietojen mukaan yksittäinen oma enarinsa, joten se myydään erillisenä yksittäisenä tuotteena eikä kerätä osista myymällä nuo kolme osaa erikseen. En päättelisi noiden yksittäissaldoista mitään.

E: Ja yllä sanottiin sama nopeammin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Ei tuosta CS2130-levystä ole PNY:n sivulla pienempää mallia kuin 500 GB ja senkin kirjoitusnopeus sen verran vaatimaton, että onneksi ei olekaan:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
PNY:ltä tuli tällainen vastaus:
”From the info that I have, for the Platinium Kit, it's a CS3030 250GB”
Mitä kautta kysyit? Mikähän näyttis tuossa Diamond kitissä mahtaa sitten olla? Se dual fan? Melkein sitten tuo Diamond setti olis parempi jos siinä 500gb ssd, vaikka olisikin tuota hitaampaa CS2130 mallia.

Mikäli siis Gigantti ei tarjoa muuta vaihtoehto kun palautuksen tuosta heidän virheestään.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
351
Mitä kautta kysyit? Mikähän näyttis tuossa Diamond kitissä mahtaa sitten olla? Se dual fan? Melkein sitten tuo Diamond setti olis parempi jos siinä 500gb ssd, vaikka olisikin tuota hitaampaa CS2130 mallia.

Mikäli siis Gigantti ei tarjoa muuta vaihtoehto kun palautuksen tuosta heidän virheestään.
Facebookin kautta kyselin, sieltä tuli vastaukset noin tunnin sisällä
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
En tiedä miten pitkään tämä Gigantin 2060S platinum gate selvitys kestää, joten tilasin suoraan verkkokaupasta tuon kiintolevyn ja näytönohjaimen erillisinä. Sittenpähän on ihan sama jos kestää vähän pidempään. Kunhan saa lopulta ne tavarat mitä tuli tilattuakin ja pääsee kohtuuaikaan pelailemaan :)
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
24
Giganttigateen:

No nythän tuossa toisessa ketjussa tuli ilmi, että nimimerkille Special Once on luvattu Gigantin chatissa, että väärän näyttiksen voi vaihtaa liikkeessä veloituksetta alkuperäiseen luvattuun ja nimimerkille nakamura on luvattu asiakaspalvelusta, että mukana on 500gb levy. Näillä ehdoilla omaakin tilaustani odottelen.

Joskus on itselleni käynyt niin, että luvattu hinta on ollut reilusti alakanttiin ja myyjäliike on voinut perua laillisesti tilauksen inhimilliseen erehdykseen vedoten. Nyt Gigantti ei oikein tähän voi vedota, koska ovat useaan kertaan tuota ilmoitustaan muokanneet ja "inhimillinen virhe" olisi siis heidänkin pitänyt huomata. Hinta alkuperäiselle paketille on halpa, mutta kuitenkin sellainen, että kuluttaja voi sen realistisesti arvella siihen hintaan saavansa.

1) Ensimmäinen korjaus -> muistien taajuus lisätty 3200Mhz
2) Seuraavana kiintolevyn koko 500gb -> 250gb, mutta edelleen mallina ilmotetaan CS2130, jota valmistetaan vain 500gb, 1tb ja 2tb kokoisina
3) Näyttiksen muuttaminen huonompaan
4) Koko ilmoituksen poistaminen
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ei ole kyllä tuo Gigantin lähetys liikahtanut vielä mihinkään, eilen aamulla kahdeksan maissa tilasin. Kannatti ottaa pikatoimitus :smoke:
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
2
gigantti1.png

Gigantilta tänään tilannut kun 250 GB ja 2060 Super lukivat vielä
Huomasin, että kuvassa näkyy selvästi 2060 Super ja tuotekuvauksessa luki samoin, joten eiköhän tuo aika selvä homma ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311

Gigantilta tänään tilannut kun 250 GB ja 2060 Super lukivat vielä
Huomasin, että kuvassa näkyy selvästi 2060 Super ja tuotekuvauksessa luki samoin, joten eiköhän tuo aika selvä homma ole.
Kuvassa on kyllä 1060 Super. Mullakin vaihtunut se tuohon kuvaan, vaikka tilasin jo la 6.6. n. Klo 13
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 487
Ilman screenshottia noista lupauksista voi olla aika turha valittaa. @Special Once @nakamura kai nuo voisi laittaa jakoon vaikka pienellä sensuroinnilla, jos näkyy omaa nimeä tms?

E. Siis turha vedota siihen, että ”kun tuo toinenkin sai”.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
52
En tiedä miten pitkään tämä Gigantin 2060S platinum gate selvitys kestää, joten tilasin suoraan verkkokaupasta tuon kiintolevyn ja näytönohjaimen erillisinä. Sittenpähän on ihan sama jos kestää vähän pidempään. Kunhan saa lopulta ne tavarat mitä tuli tilattuakin ja pääsee kohtuuaikaan pelailemaan :)
Innostuin sen verran koko paketista että ostin GTX 1070 tilalle ja ehdin senkin myydä jo kun sain hyvän hinnan siitä, nyt jokapäivänen :facepalm: . Seurantatunnuksen sainkin jo mutta melko varma että sieltä tosiaan tulee jotain ihan muuta kuin se mitä olin ostamassa enkä jaksis nyt lähteä toista 400 Euroa laitta toiseen korttiin kiinni.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ei ole kyllä tuo Gigantin lähetys liikahtanut vielä mihinkään, eilen aamulla kahdeksan maissa tilasin. Kannatti ottaa pikatoimitus :smoke:
Ei se siihen lähettämisen nopeuteen juuri vaikuta vaan siihen kuinka nopeasti se lähetyksen jälkeen saapuu tilaajalle. Kyllä se vähintään yleensä gigantilla 2-3 päivää kestää tavaroiden lähettäminen, yleensä jopa pitempään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Ei se nyt niin voi mennä, että tilatussa paketissa tavarat muuttuu yksitellen ja eri ajankohtina sekä päivinä. Kuluttaja-asiamiehelle yhteyttä, jos on kerennyt 400€ maksaa ja toimittavat jotain aivan muuta, kuin paketin sisällöstä maksuhetkellä.

Selaimen sivuhistoriasta, wayback machinesta tai joltain foorumilaiselta kuva tuotesivusta ja yhteyttä giganttiin.
 
Viimeksi muokattu:

EPI

Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
4
Ehtoota! Rekisteröidyin tänne ihan vaan seuratakseni muiden kokemuksia tästä gigantti gatesta. Ite kans tilasin tuon Platinum Kit -pakkauksen juuri tuon 2060superin takia ja omassa kuvankaappauksessa sivuilla näkyy tuo 2060 super ja 500gb ssd ja muut. Tilaus edelleen seisoo käsittelyssä joten otin asiakaspalveluun yhteyttä. Sanottiin että tuote lähtee tulemaan 16.6. ja että heillä ei ole mitään tietoa siitä että tuotteet olisi muuttuneet tai että eivät olisi juuri ne mitä alunperin sivuilla on lukenut.

Kysyin vielä erikseen että "tuleeko nämä tuotteet: PNY Geforce RTX 2060 super, 2x 8gb xlr8 ddr4 ram ja xlr8 cs2130 m.2 NVMe ssd 500gb?" Ja sain vastaukseksi "Kyllä!"

Saas nähä mitä sieltä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Ehtoota! Rekisteröidyin tänne ihan vaan seuratakseni muiden kokemuksia tästä gigantti gatesta. Ite kans tilasin tuon Platinum Kit -pakkauksen juuri tuon 2060superin takia ja omassa kuvankaappauksessa sivuilla vielä näkyy tuo 2060 super ja 500gb ssd ja muut. Tilaus edelleen seisoo käsittelyssä joten otin asiakaspalveluun yhteyttä. Sanottiin että tuote lähtee tulemaan 16.6. ja että heillä ei ole mitään tietoa siitä että tuotteet olisi muuttuneet tai että eivät olisi juuri ne mitä alunperin sivuilla on lukenut.

Kysyin vielä erikseen että "tuleeko nämä tuotteet: PNY Geforce RTX 2060 super, 2x 8gb xlr8 ddr4 ram ja xlr8 cs2130 m.2 NVMe ssd 500gb?" Ja sain vastaukseksti "Kyllä!"

Saas nähä mitä sieltä tulee.
Hienoa että jaoit tämän tiedon! :) Todella harmi jos paketit lähtevät tuolloin vasta postiin -todellinen 3-5vrk pikatoimitus Gigantilta...

Voikohan tuollaisesta luvatun toimituksen viivästymisestä saada jotain korvausta vai onko kuluttajalain mukaan vaikkapa 1kk toimitusaika luvatun 5 päivän sijaan ihan ok?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ilman screenshottia noista lupauksista voi olla aika turha valittaa. @Special Once @nakamura kai nuo voisi laittaa jakoon vaikka pienellä sensuroinnilla, jos näkyy omaa nimeä tms?

E. Siis turha vedota siihen, että ”kun tuo toinenkin sai”.
1591771450944.png


Sensuroidaan nyt varalta kellonajatkin :p

Mäkin kävin juuri tsätissä kysymässä toimitusajasta kun mitään ei ole tapahtunut ja sieltä kovasti väitettiin että se on maanantaina lähtenyt kuljetukseen. Tilaussivulla näkyy seurantakoodikin, joka ei tosin vielä toimi, mutta jos ne kamat Ruotsista (?) tulevat niin kai siinä hetki kestää että Suomen järjestelmissä näkyy. Pitää huomenna käydä uudestaan kysymässä jos ei vieläkään kuulu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852


Sensuroidaan nyt varalta kellonajatkin :p

Mäkin kävin juuri tsätissä kysymässä toimitusajasta kun mitään ei ole tapahtunut ja sieltä kovasti väitettiin että se on maanantaina lähtenyt kuljetukseen. Tilaussivulla näkyy seurantakoodikin, joka ei tosin vielä toimi, mutta jos ne kamat Ruotsista (?) tulevat niin kai siinä hetki kestää että Suomen järjestelmissä näkyy. Pitää huomenna käydä uudestaan kysymässä jos ei vieläkään kuulu.
Ei näy koko keskustelua niin on mahdoton sanoa, mutta ettei vaan tarkoittanut että "vaihto" on tuotteen palautus->400 sinulle ja osat uuden näyttiksen hintaan 479€?... Myymälässähän noita 2060 super kortteja ei taida olla, joten tilaamiseksi menee joka tapauksessa->Aikaa palaa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 788
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom